Työelämä tarvitsee oman

Helmenkalastajan

Juhana Helmenkalastaja on kymppi-jätkä, arvostan häntä. Kaveri on täynnä energiaa, kuin litium-akku. Silti, työkiireistä huolimatta jaksaa olla vielä vaatteiltaan huoliteltu, toisin kuin meikäläinen jolla farkut pesemättä nyt liki 2 kk. Uskon että hän komeilee lähivuosina bisneselämän huipulla, kuten Sarasvuo. Ei oo minusta semmoiseksi, ei voi mitään. Mutta: työelämä tarvitsee Helmenkalastajan tapaisia ihmisiä, ei kaltaisiani laiskanlupsakoita luusereita...

3

856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mukana menossa

Totta tosiaan. Aivan turha kenenkään ulista ja valittaa, että Helmenkalastajan kaltaiset tyypit ovat tekopyhiä egoisteja. Se nyt vaan sattuu olemaan niin, että itsevarmuus, kyky esiintyä ja vahva persoona ovat piirteitä joita helposti kadehditaan.
      Jos olisin itse yrittäjä, pyrkisin ehdottomasti haalimaan Helmenkalastajan kaltaisen hepun riveihini.. ja homma jatkuu..

• VTM

Juhanalla (tai Matillla, vai mikä se alkuperäinen nimi olikaan) on kiistatta joitakin hyviä ominaisuuksia, mutta se, että yrittää joka käänteessä kävellä nokkeluudessa kaikkien muitten yli, mitätöi kaiken. Kukaan ei siedä itsevarmaa nulikkaa, joka "on aina oikeassa".

Vähän vaatimattomuutta, empatiaa ja muiden huomioon ottamista peliin, niin mahdollisuuksia on. Eri asia on, löytyykö tällaisia "Helmenkalastajasta" tällaisia ominaisuuksia.

Minusta se, että pitää muuttaa sukunimensä "hienommaksi", osoittaa ettei substanssia kuitenkaan ole ihan huipulle. Sarasvuo on tehnyt taloudellisesti tulosta, mutta monen mielestä mies on täysi pelle, jonka olisi pitänyt ylisuuren egonsa takia hakeutua psykiatriseen hoitoon jo ajat sitten...

• CopyCatti

Poikahan teki juuri niin kuin oppi-isänsäkin, eli vaihtoi nimeään. Jari Sarasvuon entinen sukunimi on Heinonen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      89
      3774
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2126
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2062
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      87
      1594
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      349
      1508
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      90
      1181
    7. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      15
      1149
    8. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      93
      1120
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      995
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      926
    Aihe