Porrastreeni

71

1774

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuri nyt ei innostaisi. Äskettäin tulin jalkapalloa pelaamasta, jalat on jonkun verran jumissa

• Ei nyt illalla tarvii lähteä. Aamulla.

Venyttele.

On muuten tehokas liikuntamuoto.

• misspönttöuuni kirjoitti:

Ei nyt illalla tarvii lähteä. Aamulla.

Venyttele.

Vähän liiankin tehokas, muistelen vaan hyppyrimäen portaita, kun lähdin liian innokkaasti

• Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

Ei nyt illalla tarvii lähteä. Aamulla.

Venyttele.

Inhoan porrastreenejä, joskus tehnyt niitäkin. Tiedän kyllä niiden hyödyt. Teetkö itse?

• pujotteIija kirjoitti:

Vähän liiankin tehokas, muistelen vaan hyppyrimäen portaita, kun lähdin liian innokkaasti

Ne onkin parhaat. Laskin melkis siun varaan :)

Ennen kuin syksy saapuu, jokainen vois käydä kokeilemassa.

Alkuun kävellen, sitten kun kinttu ruppee nousemaan niin juosten :)

Paljon mukavampaa kuin ähertää sisätiloissa.
        Raakaa, mutta mukavaa.

Illalla hyvä olo :)

• Anonyymi kirjoitti:

Inhoan porrastreenejä, joskus tehnyt niitäkin. Tiedän kyllä niiden hyödyt. Teetkö itse?

En kai minä tässä muuten hölisisi. Pylly alkoi roikkua. Nostan sitä tuuman verran.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi inhoat?

• Anonyymi

Miksi inhoat?

Tiedän yhdet tosi raskaat rappuset, joita joskus nuorempana tein paljonkin. Vuosi sitten kävin muutaman kerran ja kunto on kyllä laskenut niistä vuosista. Miksi inhoan? Kunnon porrastreenit on tosi raskaat. Olen peruslaiska. Mielummin vain kävelisin.

Ne onkin parhaat. Laskin melkis siun varaan :)

Ennen kuin syksy saapuu, jokainen vois käydä kokeilemassa.

Alkuun kävellen, sitten kun kinttu ruppee nousemaan niin juosten :)

Paljon mukavampaa kuin ähertää sisätiloissa.
        Raakaa, mutta mukavaa.

Illalla hyvä olo :)

Mutta haluanko kohottaa peppuani, se onkin sitten toinen juttu

• Anonyymi kirjoitti:

Tiedän yhdet tosi raskaat rappuset, joita joskus nuorempana tein paljonkin. Vuosi sitten kävin muutaman kerran ja kunto on kyllä laskenut niistä vuosista. Miksi inhoan? Kunnon porrastreenit on tosi raskaat. Olen peruslaiska. Mielummin vain kävelisin.

Mutta kun oikein sattuu, niin siihen tottuu. Sitten on lupa laiskotteluun.

Mahtavinta on kun on pyörtymisen partaalla.
        Sen verran pitää olla palstalaisessakin spartalaisuutta.

• pujotteIija kirjoitti:

Mutta haluanko kohottaa peppuani, se onkin sitten toinen juttu

Mukavahan se on kun on takakontti kunnossa :)

• Anonyymi

Millainen on mielestäsi hyvä takamus?

• Anonyymi

Toki; kiinteä peppu saa enemmän katseita kuin löysä. Näyttää paremmalta vaatteissa. Miehen lihaksikas peppu on ihan vastustamaton. Ainakin minulle. ;)

Niin....tuskin se liikaa kohoaa, ja voihan sitä kompensoida kismetkuurilla

• Anonyymi kirjoitti:

Millainen on mielestäsi hyvä takamus?

Liian laaja kysymys. Seuraava.

• Anonyymi kirjoitti:

Toki; kiinteä peppu saa enemmän katseita kuin löysä. Näyttää paremmalta vaatteissa. Miehen lihaksikas peppu on ihan vastustamaton. Ainakin minulle. ;)

Jaa no portaissa niitä ei passaa katsella ettei kompuroi. Voi tulla asfaltti-ihottuman tapaista. Muutenkin sanotaan näin kovissa urheilupiireissä kuin minullakin, että pitää keskittyä omaan suoritukseen. Se on hyvä neuvo yleismaailmallisestikin.

• pujotteIija kirjoitti:

Niin....tuskin se liikaa kohoaa, ja voihan sitä kompensoida kismetkuurilla

Ei siitä Kardashiania tule, viikko netissä vaikka palstailua, niin pylly on taas hujahtanut alas :D

• Anonyymi

Jaa no portaissa niitä ei passaa katsella ettei kompuroi. Voi tulla asfaltti-ihottuman tapaista. Muutenkin sanotaan näin kovissa urheilupiireissä kuin minullakin, että pitää keskittyä omaan suoritukseen. Se on hyvä neuvo yleismaailmallisestikin.

Olet oikeassa. Lenkillä ja muualla saattaa silti nähdä ihan valioyksilöitä kera kiinteiden peppujen.

• Anonyymi kirjoitti:

Olet oikeassa. Lenkillä ja muualla saattaa silti nähdä ihan valioyksilöitä kera kiinteiden peppujen.

No niin. Kello on kymmenen. Hyvää yötä Hanna ja lapset.

Ei siitä Kardashiania tule, viikko netissä vaikka palstailua, niin pylly on taas hujahtanut alas :D

Toki muistettava että kunnonkohotus on pääasia, muut kohotukset vaan extraa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai rappusia yhdestä palasta tehdä, vai teitkö rappuset pajassa valmiiksi ja veit sitten jonnekin. Sitten on kyllä raskaat.

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Hei
        Porras treeni.
        Mikä on oltava askelman mitta,väli, jotain on vialla portaissa Nivala keljuilee liian lyhyt.

Asiaan mikä askel mitta pitäsi olla Kärsämäki portaat kipeytyää vähälläkin käyttö aika pohkeet liikaa.
        Hyvin suunniteltu porras juoksemen, käyttö ei kipeytä pohkeita vaikka niitä käyttää pidempäänkin.
        Aalto suunnittelu portaat, toivotaan keskustelu.

• Porrastreenit, en itse asiassa ole kokeillut .. Crosstrainer, se kyllä sujuu helposti ..
      Kuntosalilla on kyllä yhdet porras-laite ja oikeasti voisi sitä kokeilla 🤔

• Ei tarvii kuin portaat ja lenkkarit. Ei kuukausimaksuja ja koneita.

Ei tarvii kuin portaat ja lenkkarit. Ei kuukausimaksuja ja koneita.

Anteeksi, laitteita, tietenkin.

• Minusta ihminen on kuntosalilla kuin tehosekoittimessa.

Ei tarvii kuin portaat ja lenkkarit. Ei kuukausimaksuja ja koneita.

Totta, ei tarvis, ei .. mutta kun muutamat naapurit olivat sitä mieltä, että portailla ihmiset kyylää ja häiritse kotirauha ja pari puhelu isännöitsijältä niin ei sitten viitsisi enää rappusella tehää mitään .. sen jälkeen on kuntosali parempi vaihtoehto

• Aivan hillittömän upeat kuvat.

• Cuul

Tuttu näkymä. Sitä mä en vain käsitä, että mitä toi kaiffa tossa edessä duunaa.

(Reps)

• Funeau kirjoitti:

Cuul

Tuttu näkymä. Sitä mä en vain käsitä, että mitä toi kaiffa tossa edessä duunaa.

(Reps)

Onkohan nyt sama sivu?

Täällä näkyy viinilasi, kallistettuna vasempaan.

Onkohan nyt sama sivu?

Täällä näkyy viinilasi, kallistettuna vasempaan.

Sytytin saunan palamaan.

Joo siis kyllä lasia kannattaa aina silloin tällöin kallistaa, sillä varsinkin viinilasista sitä ei juoda pillillä.

(Hirn)

• Funeau kirjoitti:

Sytytin saunan palamaan.

Joo siis kyllä lasia kannattaa aina silloin tällöin kallistaa, sillä varsinkin viinilasista sitä ei juoda pillillä.

(Hirn)

Helevetti. Nyt ei tullu hyvä.

• Ei pysty polvet rahisee.

• Uups, no silloin ei ehkä pidä. Vesiliikunta olisi lempeämpää :)

Uups, no silloin ei ehkä pidä. Vesiliikunta olisi lempeämpää :)

Niin on. Ja käveleminen myös juokseminen on minulle kevyempää, en tiedä mikä polvissa on..
        Tuskan kärsimystä kun joutuu rajaa kevyempään polvien liike, liika paine taittovaiheessa on liikaa polville. Crosstraynerillä ne kolmessa päivässä rikoin. Se oli liian kevyttä mutta liian raskasta polville kun ei ollut hyviä lihaksia tukemassa niveliä.

• valtakunta kirjoitti:

Niin on. Ja käveleminen myös juokseminen on minulle kevyempää, en tiedä mikä polvissa on..
        Tuskan kärsimystä kun joutuu rajaa kevyempään polvien liike, liika paine taittovaiheessa on liikaa polville. Crosstraynerillä ne kolmessa päivässä rikoin. Se oli liian kevyttä mutta liian raskasta polville kun ei ollut hyviä lihaksia tukemassa niveliä.

Ei kannata enempää särkeä pienelläkään yrityksellä.
        Onko niitä kuvattu?

Onko niitä kuvattu?

Ei ole koska koki lääkäri, että vain mobilaatti ja särkylääkkeet riittää

Onko niitä kuvattu?

En siis muuta ohjeita saanut.

• valtakunta kirjoitti:

Ei ole koska koki lääkäri, että vain mobilaatti ja särkylääkkeet riittää

Ne turvautuu helppoon reittiin.

Ne turvautuu helppoon reittiin.

Sano minun olevan liian nuori että minulla olisi jotain polvissa
        Pyh ihan kuin se olisi ehto.

• valtakunta kirjoitti:

Sano minun olevan liian nuori että minulla olisi jotain polvissa
        Pyh ihan kuin se olisi ehto.

Arvasin...

Sitten kun ihminen on vanha, ne sanoo, että oot jo sen ikänen.

Monesta lääkäristä on tullut vain ”nuhalääkäri”

Arvasin...

Sitten kun ihminen on vanha, ne sanoo, että oot jo sen ikänen.

Monesta lääkäristä on tullut vain ”nuhalääkäri”

No nii mitään ei voida ennalta ehkäistä vaan pitää eka itsensä rikkoa.

• valtakunta kirjoitti:

No nii mitään ei voida ennalta ehkäistä vaan pitää eka itsensä rikkoa.

Sinällään jännää etteivät ole tutkineet edes jalan virheasentoja. Esim. tukipohjalliset omaan kenkään. Tukemaan holvikaarta ja polven asentoa.

Sinällään jännää etteivät ole tutkineet edes jalan virheasentoja. Esim. tukipohjalliset omaan kenkään. Tukemaan holvikaarta ja polven asentoa.

Minusta tuntuu että yleislääkärin kuuluu ohjata eteenpäin tutkimuksiin noista ja auttaa kuntouttaa kuin myös noi pohjalliset laskemaan.

Mutta en tiedä miksi edes on nimeltä yleislääkäreitä kun eivät edes osaa ohjata eteenpäin kun oikeasti tarvitsee tukea.

• valtakunta kirjoitti:

Minusta tuntuu että yleislääkärin kuuluu ohjata eteenpäin tutkimuksiin noista ja auttaa kuntouttaa kuin myös noi pohjalliset laskemaan.

Mutta en tiedä miksi edes on nimeltä yleislääkäreitä kun eivät edes osaa ohjata eteenpäin kun oikeasti tarvitsee tukea.

Niillä on jotkut standardiohjeet, mutta hei, vaihda tohtoria?

Kyllä minustakin kuuluis. Vaiks jalkaterapeutille lähete.

Meillä ei ole omalääkäriä, sen jälkeen asiat on mennyt vähän kuin romukoppaan kun asiat muuttui.

Nyt meillä ei ole sohvaa oli siis nyt jouduttava pois pyörimästä kun ei mahdu liikkuun ja oli jo niin raihainen.

• valtakunta kirjoitti:

Meillä ei ole omalääkäriä, sen jälkeen asiat on mennyt vähän kuin romukoppaan kun asiat muuttui.

Ok. Se on pitkälle sama tilanne monessa kunnassa. Oisko sote-vouhkamisen syytä sekin...

• Täällä landella on sellainen sanonta, että vain hölmöt heiluvat turhaan.

Olen yrittänyt hahmotella sanonnan ideaa tai kokonaissisältöä.

(Naurua)

• Kaikki sisältyy siihen.

Landella joka liikkeelle on tarkoitus.

Kävelin taannoisena päivänä kaupungilla ja katselin kuntosalin ikkunaa, joka oli jostain käsittämättömästä syystä suoraan kadulle päin.

Mies hillui kuntolaitteessa. Menin ikkunan eteen ja nauroin. Sitten juoksin karkuun.

Vaikka haluaisitte, en osaa kuvailla teille miehen ilmettä.

Kaikki sisältyy siihen.

Landella joka liikkeelle on tarkoitus.

Kävelin taannoisena päivänä kaupungilla ja katselin kuntosalin ikkunaa, joka oli jostain käsittämättömästä syystä suoraan kadulle päin.

Mies hillui kuntolaitteessa. Menin ikkunan eteen ja nauroin. Sitten juoksin karkuun.

Vaikka haluaisitte, en osaa kuvailla teille miehen ilmettä.

Mjaa

Sun käyttäytyminen on yhtä sekavaa kuin on selvää se että lajimme laitetaan riviin näyteikkunaan polkemaan tyhjän pyörää.

(Hirn)

• Funeau kirjoitti:

Mjaa

Sun käyttäytyminen on yhtä sekavaa kuin on selvää se että lajimme laitetaan riviin näyteikkunaan polkemaan tyhjän pyörää.

(Hirn)

Eikö ookin ja tästä voi vielä nauttia :D

Muutenkin ois kiva kirjoittaa pitäjän suurimpaan mediaan tuosta näyteikkunaälyttömyydestä.

Joo, olen liian selväjärkinen tähän maailmaan.

Eikö ookin ja tästä voi vielä nauttia :D

Muutenkin ois kiva kirjoittaa pitäjän suurimpaan mediaan tuosta näyteikkunaälyttömyydestä.

Joo, olen liian selväjärkinen tähän maailmaan.

Mjaa

Tuollaisessa operaatiossa on pari heikkoa kohtaa, ja niistä ensimmäinen on se että on laitettava nimi alle, jo toinen se että täytyy hallita esittämänsä asia.

Perinpohjin.

(Hihitystä)

• Funeau kirjoitti:

Mjaa

Tuollaisessa operaatiossa on pari heikkoa kohtaa, ja niistä ensimmäinen on se että on laitettava nimi alle, jo toinen se että täytyy hallita esittämänsä asia.

Perinpohjin.

(Hihitystä)

Itse rakastan artikkeleita, joissa on jauhot suuhun -tyyli.

(Reps)

• Funeau kirjoitti:

Itse rakastan artikkeleita, joissa on jauhot suuhun -tyyli.

(Reps)

Mjoo

En siis tietenkään lue niitä, sillä minulla menisi jauhot suuhun.

(Naurua)

• Funeau kirjoitti:

Mjoo

En siis tietenkään lue niitä, sillä minulla menisi jauhot suuhun.

(Naurua)

Lisäksi lähettäisin (samaan syssyyn) terveisiä Forecalle.

On nimittäin niin että nyt on hommattava jonkinlainen laajakaista, sillä ennustukset ovat mitä sattuu.

Ei minua satu.

(Hihitystä)

• Funeau kirjoitti:

Mjaa

Perinpohjin.

(Hihitystä)

Moni on parhaimmillaan slalom-mäessä.

Minä rakastan shokkiefektejä ja jälkilainetta.

Joku on aina sanonut jonkun asian ensin.

Antaisinkin kaikille ohjeen, että mikäli edessäsi on pelipaikka ja mahdollisuus tehdä joukoista viisaita, hankaa yhtä uurasti kuin curlingissa.

• Funeau kirjoitti:

Lisäksi lähettäisin (samaan syssyyn) terveisiä Forecalle.

On nimittäin niin että nyt on hommattava jonkinlainen laajakaista, sillä ennustukset ovat mitä sattuu.

Ei minua satu.

(Hihitystä)

Pellolla meni äsken suppilo. Terveisiä Forecalle ja it-laitokselle.

Miksei ilmoitettu?

Pellolla meni äsken suppilo. Terveisiä Forecalle ja it-laitokselle.

Miksei ilmoitettu?

Laskeutui taivaasta noin vaan. Apilat ovat uudessa järjestyksessä.

Mustikansininen pilvi, jossa oli norsun kärsä.

• Alaspäin sujuu ihan hyvin..

• Jos on jalat juostu alta, niin ylöspäin kulkeminen portaissa onnistuu vielä hyvin, mutta alas on vaikeampaa.

• Maitohapoilla voi tulla kuperkeikka ja mukkelismakkelis :)

• Ihan vastikään kehuin valloittaneeni kuntosalin virtuaalisen Burj Khalifan portailla. Niitä taitaa olla vajaa 3000, joten kipuamiseen meni yli puoli tuntia. Myös ainakin Puijon ja parin muunkin ison mäen portaat olen kivunnut ylös, mutta yhdestäkään en ihan vähällä suostuisi tulemaan alas liukuen.

Mutta en mä tuollain tasajalkaa ala pomppimaan kun en ole mikään kenguru. Tarkistin: kengurulla on pussi, minulla kaksi.

• Base?

(Hirn)

• Funeau kirjoitti:

Base?

(Hirn)

En tullut alas laskovarjolla, joten ei kai se mikään basehyppy ole. Hyppymäestä samoja portaita takaisin ja Burj Khalifasta nätillä telemark-alastulolla kuntosalin lattialle. Kuntosali on sopivan hämärä eikä mikään akvaario, joten tyylipisteitä ei saanut.

• Anonyymi

Portaat ovat aina kotimatkalla. Asuntoomme on 46 porrasta. En viitsi juosta niitä mutta nousen aina 2 askelmaa kerrallaan.
      Jalkaterä 2 pykälää ylemmän askelman etusivuun kiinni.
      Painopisteen rauhallinen siirto teen siten, että nousu tapahtuu pelkästään ylemmällä jalalla ilman alemman vähäisintäkään ponnistusta.
      Rauhallisesti!
      Nousu varsinkin painavamman ostoskassin, tai muu kuorman kanssa, käy tyhjää paremmasta treenistä varsinkin sen toistuessa päivittäin muutaman kerran.
      Sanoo hauras vanhus 76v.

• Anonyymi

Oletpa tainnut treenailla muuallakin, tuosta nousutyylistä päättelen :)

xL

• Anonyymi

Liian nousukasta.

-flowersreally-

• Anonyymi

Mihin tuo pönttöuuni muuten hävis? Oliko se joku pertsan sivupersoona?

• Anonyymi

Jaa porrastreeni?
      Lasse Mårtensson lauloi portaista joista yhdet vievät ylöspäin ja toiset alaspäin. Yhdet - ei minnekään. Kyseessä lienee viimeksi mainitut. Eli turhaa tyhjäpäiten hikoilua ja sekoilua.
      Kahdesti olen noussut 110 m maan alta portaita pitkin. Alku meni hyvin, sitten piti levähtää sitä enemmän, mitä ylemmäs pääsin. Sitten se kiellettiin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1016
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      913
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe