Montako niitä nyt sitten on? joku asian tunteva vois selittää kun yleensä sanotaan että niitä on 50 mutta toisaalla 52..
USA:n osavaltiot
9
21992
Vastaukset
- Ikäloppu
Tässä linkissä siis:
http://www.50states.com
Kun minäpoika aloittelin koulunkäyntiäni, niin osavaltioita oli vasta 48. Vuonna 1959 entiset territoriot Alaska ja Havaiji (engl. Hawaii) saivat osavaltion statuksen.
USA:n ydinalueella on vielä Washington D.C. (District of Columbia) - kaikkien osavaltioiden yhteinen alue, jolla sijaitsee liittovaltion pääkaupunki Washington. Osavaltio nimeltä Washington on aivan eri puolella maata.
USA:n hallinnassa on myös joitakin saaria ja vastaavia, joilla ei ole osavaltion asemaa ja jotka eivät kuulu mihinkään osavaltioon (Puerto Rico, Amerikan Samoa, Guam, Yhdysvaltain Neitsytsaaret, osa Mikronesiaa ja Pohjois-Mariaanit). - minttu
en tiiä tai kuka nyt tiätäiskään itse etsin niitä just netistä .....
- Usoa
50
Yhdysvaltojen lipussa on yhtä monta tähteä, kuin on osavaltioita, siis 50.
Kansanperinteessä kulkee tuo toinen luku. Kansanperinteellä, niinkuin yleensäkin huhulla, on sellainen ominaisuus, että se perustuu mielenkiintoon, eikä totuuteen. Samoinhan on monien lehtijuttujen. Sitten kertomus pannaan eteenpäin, ennenkuin sitä tarkistetaan, jos edes yritetäänkään. Miksi yhdysvaltojen osavaltioiden väärä määrä kiinnostaa ihmisiä enemmän kuin oikea, on aika mystinen ilmiö. Siis 50 on oikea luku.- countem
48 contiguous Alaska and Hawaii = 50 osavaltiota.
- Peo
0 osavaltiota jos alkaa dissaa kimii
- SuomiRulez
Entiiä monta osavaltioo, mut ainoastaan YKS jäänmurtaja, joten:
Vähänks me ollaa hei parempia ku ne! (Meil on 8) - enosannut
Kirjoitapa Massachhuttes ulkoa...äläkä lunttaa.
- CloseEnough
Massasuuseks.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk762635Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911626Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll721401Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.641375- 1291295
- 1451183
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1571174Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901069Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur761068- 721067