Miten lomat menee osapäivätyössä? Vuoden alussa siirryn (tuotannolliset ja taloudelliset syyt) 3 päivän työpäivän viikkoon. Miten menee esim. talviloma, jolle on siis kertynyt täydet lomapäivät? Pidänkö lomaa viikon (6pv) vai pidetäänkö lomaa noiden työpäivien mukaan (ne päivät jolloin olen oikeasti töissä) eli ensimmäinen lomaviikko kuluttaisi 3 työpäivää lauantai ja seuraavalla viikolla voisin vielä lomailla 2 päivää.
Osapäivätyöhön siirtyminen ja lomat
3
177
Vastaukset
- Anonyymi
Mun mielestä kannattaisi pitää loma pois ennen siirtymistä osa-aikaiseksi esim. joulun tienoissa, kun siinä on niitä arkipyhiäkin.
Osa-aikatyössä menee niin, että kun on koko viikon poissa, niin siinä kuluu 6 lomapäivää, vaikka työaika olisikin sovittu niin, että on töissä 3 päivää ja loput vapaana.- Anonyymi
Kiitos, näin arvelinkin sen menevän. Minulla on vaan pitämättä vielä lomarahavapaita, jotka oli tarkoitus pitää joulun seutuun (en kerkeä/pysty pitämään aikaisemmin). Pitää nyt miettiä tätä asiaa. Työpaikkaa en kuitenkaan aio vaihtaa kun ajatuksissa oli muutenkin aloittaa yrittäjyys. Nyt pystyn pitämään pienen varman perustulon ja kokeilemaan yrittäjyyttä siinä rinnalla.
- Anonyymi
vuosilomalaki, joko 35 tunnin tai 14 pv/kk sääntö, jompaakumpaa sinuun noudatetaan osa-aikaisena. Ja, ihan samoin pidät lomat täysinä viikkoina, kuten kokopäiväisenäkin ollessa, eli lomasi ei pitene mitenkään.
Onhan sopparissasi maininta että nouatetaan vuosilomalakia?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1134529BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2003767- 2083065
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome772892Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main602757- 941487
- 601276
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2401111MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t1211020- 611016