Osapäivätyöhön siirtyminen ja lomat

Anonyymi

Miten lomat menee osapäivätyössä? Vuoden alussa siirryn (tuotannolliset ja taloudelliset syyt) 3 päivän työpäivän viikkoon. Miten menee esim. talviloma, jolle on siis kertynyt täydet lomapäivät? Pidänkö lomaa viikon (6pv) vai pidetäänkö lomaa noiden työpäivien mukaan (ne päivät jolloin olen oikeasti töissä) eli ensimmäinen lomaviikko kuluttaisi 3 työpäivää lauantai ja seuraavalla viikolla voisin vielä lomailla 2 päivää.

3

227

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mun mielestä kannattaisi pitää loma pois ennen siirtymistä osa-aikaiseksi esim. joulun tienoissa, kun siinä on niitä arkipyhiäkin.

Osa-aikatyössä menee niin, että kun on koko viikon poissa, niin siinä kuluu 6 lomapäivää, vaikka työaika olisikin sovittu niin, että on töissä 3 päivää ja loput vapaana.

• Anonyymi

Kiitos, näin arvelinkin sen menevän. Minulla on vaan pitämättä vielä lomarahavapaita, jotka oli tarkoitus pitää joulun seutuun (en kerkeä/pysty pitämään aikaisemmin). Pitää nyt miettiä tätä asiaa. Työpaikkaa en kuitenkaan aio vaihtaa kun ajatuksissa oli muutenkin aloittaa yrittäjyys. Nyt pystyn pitämään pienen varman perustulon ja kokeilemaan yrittäjyyttä siinä rinnalla.

• Anonyymi

vuosilomalaki, joko 35 tunnin tai 14 pv/kk sääntö, jompaakumpaa sinuun noudatetaan osa-aikaisena. Ja, ihan samoin pidät lomat täysinä viikkoina, kuten kokopäiväisenäkin ollessa, eli lomasi ei pitene mitenkään.
      Onhan sopparissasi maininta että nouatetaan vuosilomalakia?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1702
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      460
      1246
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      86
      1150
    4. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      72
      1078
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      186
      1043
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      907
    7. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      36
      879
    8. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      685
    9. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      172
      671
    10. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      662
    Aihe