Kuulun joukkoon joka tietää että liikkua pitäisi.
Elämän varrella on tullut kokeiltua kymmeniä liikuntamuotoja, joita on sitten pakkopullana harrastettu viikko tai kuukausi ja palattu sohvan syliin.
Eälmäni muuttui 2014 kun ostin ensimmäisen (naurettavan) sähköpyöräni.
Sähköpyöräily on niin mukavaa että sitä ihan odottaa, eli tulee lähdettyä lähes päivittäin.
Ja jos vertaa tehokkuutta hikipyörään, luulen että 10 000 km sähkiksellä on terveellisempää kuin 100 km hikipyörällä. Siitä se ylivoimaisuus.
Nyt on neljäs pyörä alla, kun olen siirtynyt asteittain parempaan pyörään ja matka jatkuu.
Sähköpyöräily on ylivoimainen liikuntamuto.
65
2206
Vastaukset
Ja en ole enää entiseni, 130 kilosta on 60 kiloa jäänyt tien varteen ;-)
- Anonyymi
Hyviä tuloksia. Olen sotkenut perinteisellä jopa 240 kilometrin siivuja. Nyt noin viisituhatta takana. Kun aloitin painoin sata. Sata painan nytkin.
- Anonyymi
Minulle tavallinen pyöräily on niin mukavaa että sitä ihan odottaa, eli tulee lähdettyä lähes päivittäin. Noin 700km kuukaudessa tulee lämpiminä kuukausina.
Ja 106 kilosta on jäänyt tienvarteen 30kg.
"Ja jos vertaa tehokkuutta hikipyörään, luulen että 10 000 km sähkiksellä on terveellisempää kuin 100 km hikipyörällä."
Aika paljon joutuu sähkiksen kyydissä istua että saa samat terveysvaikutukset kuin tavallisella jo 100 kilometrillä.- Anonyymi
Äläpäs sano. Sitä ajaa sähköpyörällä jonnekin kauemmas. Paluumatka onkin eri raskas kun akku on kulutettu tyhjäksi powerista. Kyseessä on sähköavusteinen polkupyörä. Vain osa tehosta tulee sähkövoimasta. Sellaiselle jolla on vaivoja ja todella heikko kunto sähköavusteinen pyörä on helpon alun aparaatti. Etenkin jos asuu alueella jossa on runsaasti mäkiä. Mäet syövät miestä. Kuka tahansa sytkii tasamaata. "Sähköpyöräillessä" tietenkin katsellaan maisemia eikä revitä niska sykkyrällä kelloa vastaan. Sellaistakin näkee.
Ja täysin toimimattomilla suksilla 10 kilometrillä samat terveysvaikutukset kuin toimivilla 100 kilometrillä. Paitsi että niillä toimimattomilla suoritus jää sohvalle. Et giffannut pointtia ;-(
Anonyymi kirjoitti:
Äläpäs sano. Sitä ajaa sähköpyörällä jonnekin kauemmas. Paluumatka onkin eri raskas kun akku on kulutettu tyhjäksi powerista. Kyseessä on sähköavusteinen polkupyörä. Vain osa tehosta tulee sähkövoimasta. Sellaiselle jolla on vaivoja ja todella heikko kunto sähköavusteinen pyörä on helpon alun aparaatti. Etenkin jos asuu alueella jossa on runsaasti mäkiä. Mäet syövät miestä. Kuka tahansa sytkii tasamaata. "Sähköpyöräillessä" tietenkin katsellaan maisemia eikä revitä niska sykkyrällä kelloa vastaan. Sellaistakin näkee.
Typerä voi olla kerran. Täysijärkinen ei tee samaa virhettä toista kertaa.
- Anonyymi
Phoca55 kirjoitti:
Ja täysin toimimattomilla suksilla 10 kilometrillä samat terveysvaikutukset kuin toimivilla 100 kilometrillä. Paitsi että niillä toimimattomilla suoritus jää sohvalle. Et giffannut pointtia ;-(
Kellä jää kellä ei. Minä nautin liikunnasta. Sähköllä hurrutellessa jäisi fyysisen suorituksen tuoma hyvä olo pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äläpäs sano. Sitä ajaa sähköpyörällä jonnekin kauemmas. Paluumatka onkin eri raskas kun akku on kulutettu tyhjäksi powerista. Kyseessä on sähköavusteinen polkupyörä. Vain osa tehosta tulee sähkövoimasta. Sellaiselle jolla on vaivoja ja todella heikko kunto sähköavusteinen pyörä on helpon alun aparaatti. Etenkin jos asuu alueella jossa on runsaasti mäkiä. Mäet syövät miestä. Kuka tahansa sytkii tasamaata. "Sähköpyöräillessä" tietenkin katsellaan maisemia eikä revitä niska sykkyrällä kelloa vastaan. Sellaistakin näkee.
Hyvin sanottu, muutenkin maantiellä liikkuessa olen ainakin omakohtaisesti lopettanut lapsenomaisen kilvanajomeiningin. Ajan oman fiiliksen mukaan milloin milläkin fillarillani sähköllä,maasturilla, maantiekiiturilla rai kaupunkipyörällä sääntöjen mukaan laillisesti toisia mitenkään haittaamatta. Jos se on jotenkin joltakin toiselta pyöräilijältä pois niin voi julkaista valituksensa tälle informaatiokanavalle meinaan jos tuntuu hyvältä nirsoilla ja nyplätä kirppuja joka vitun pikkuasiasta niin senkun jos se muka jotakin jotenkin helpottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kellä jää kellä ei. Minä nautin liikunnasta. Sähköllä hurrutellessa jäisi fyysisen suorituksen tuoma hyvä olo pois.
Miten niin jäisi? Mikä semmoinen fyysisen suorituksen aiheuttama hyvä olo on, kerro minulle kun en ole tuntenut vaikka kuinka pyöräilenkin vuodesta toiseen jopa yli 15km/h keskinopeudella maastopolkupyörälläni.
- Anonyymi
Sähköpyörällä retkeillessä tulee mielellään koluttua matkan varrelta sivutiet sun muut kiehtovat paikat. Aina löytyy mielenkiintoisia reittejä ja mukavia maisemia, eikä ylämäet tai tuulinen keli ole innostuksen tappajana.
Toimintasäde sähköavustuksella on tietenkin sähköpyörien akilleen kantapää, mutta kyllä varmasti yli 100 km saa 400 wattitunnin akusta puristettua kun säästäväisesti ja taktikoiden käyttää avustusta ja voi silti nauttia sähköavustuksen eduista ylämäissä sekä vastatuulessa. Itse hiljattain tein 95 km retken ja kotiin palattua akussa oli virtaa jäljellä 2 palkkia viidestä, eli ehkä noin 35-50 km olisi vielä päässyt avustuksella. Helteinen päivä kun oli niin mukana oli vielä 2 sivulaukkua täynnä vesipulloja, evästä sekä muita matkatarvikkeita.- Anonyymi
Itse tein juuri 100km lenkin rapiat 4 tuntia ja kotiin palattua oli jäljellä vielä 2 energiapatukkaa viidestä. Helposti olisi vielä 50km päässyt. Vesipullossakin vielä tilkka.
- Anonyymi
Jankkaajilla ei sytytä. Siirryttäessä kuntoilussa sähköpyörään hikipyörästä oman energian käyttö lisääntyy. Puhumattakaan kun siirtyminen tapahtuu sohvalta.
Suorituskertoja tulee enemmän, Ne ovat ajallisesti kaksinkertaisia ja kun maiisemaa vaihtuu nelinkertaisesti, ne ovat myös mukavia.
Ehkä ne eivät ymmärrä että sähköavusteinen polkupyörä ei ole mopo.- Anonyymi
Riittääkö sähkövatkaimen akku yli 8 tunnin ajeluun? Epäilen myös tuota nelinkertaista matkaa, eikös sähkövatkaimilla ole nopeurajoitin jolloinka vauhti jää selvästi alle luomupyörän sinne 25km/h tienoille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittääkö sähkövatkaimen akku yli 8 tunnin ajeluun? Epäilen myös tuota nelinkertaista matkaa, eikös sähkövatkaimilla ole nopeurajoitin jolloinka vauhti jää selvästi alle luomupyörän sinne 25km/h tienoille?
Sähkövatkain on keittiössä käytettävä väline , ei ajoneuvo! Asiattomat kommentit ovat tarpeettomia, miksi muuten höpistään täällä joutavia eikä mennä pyöräilemää, kun on kesäkin.
- Anonyymi
Minulla ajomatkat tuhatakertaistuivat. Hikipyörälla 20 km vuodessa. Sähkiksellä 2000. Sähköpyörissä ei ole nopeudenrajoitinta. Itse on hillittävä liikennemerkkien mukaan. 62 on maksimini tietokoneen muistissa ;-)
- Anonyymi
Taatusti on rajoitin. Jos ei ole, on kysymyksessä laiton viritys. Joihinkin kiinalaisiin saa kaasukahvan jolla voip kaasutella menemään. Silloin tosin ei puhuta enää sähköavusteisesta polkupyörästä.
- Anonyymi
Huono, tuohan on VAIN satakertaistunut ;-) Minä en voi edes laskea. Hikipyörä on levännyt ainakin 15 vuotta tallissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taatusti on rajoitin. Jos ei ole, on kysymyksessä laiton viritys. Joihinkin kiinalaisiin saa kaasukahvan jolla voip kaasutella menemään. Silloin tosin ei puhuta enää sähköavusteisesta polkupyörästä.
No ei taatusti ole, Vain reidet, pumppu ja keuhkot rajoittavat. Mikään laki ei vaadi.
- Anonyymi
Jankkaaja ei tiedä. Voi olla sähköavustuksen rajoitus 25/45, mutta sen yli saa polkea minkä rahkeet sallii. Ajan tyypillisesti käytännösssä 30 sähkikselläni tasaisella, jolloin akku ei kulu ollenkaan ja alamäessä vaikka 50.
- Anonyymi
Suomen laki sallii sähkömoottoriavusteisen polkupyörän, jos moottorin teho on korkeintaan 1kwh ja sähkömoottori vaatii polkemisen käynnistyäkseen ja moottoriavustus lakkaa nopeuden noustessa 25 kilometriin tunnissa. Jos näin ei ole tulee pyöräilijän maksaa liikennevakuutusmaksu joka on sama kuin moottoripyörässä.
Selvää on, että kun sähkömoottori lakkaa antamasta apuaan on mahdotonta saavuttaa kuudenkympin nopeutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen laki sallii sähkömoottoriavusteisen polkupyörän, jos moottorin teho on korkeintaan 1kwh ja sähkömoottori vaatii polkemisen käynnistyäkseen ja moottoriavustus lakkaa nopeuden noustessa 25 kilometriin tunnissa. Jos näin ei ole tulee pyöräilijän maksaa liikennevakuutusmaksu joka on sama kuin moottoripyörässä.
Selvää on, että kun sähkömoottori lakkaa antamasta apuaan on mahdotonta saavuttaa kuudenkympin nopeutta.Pelle! kwh! Toinen luokka on 45 km/t sähkölläkin ja olen laskettanut hikipyörälläkin alamäessä yli 60.
- Anonyymi
Mikä ihmeen toinen luokka? Olet tainnut jäädä ekalle. Jos olet, henkesi kaupalla olet, tai nopeusmittarisi on sökö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taatusti on rajoitin. Jos ei ole, on kysymyksessä laiton viritys. Joihinkin kiinalaisiin saa kaasukahvan jolla voip kaasutella menemään. Silloin tosin ei puhuta enää sähköavusteisesta polkupyörästä.
Ei ole rajoitinta. AVUSTUS loppuu yli 25 km/h vauhdissa. Alamäessä voi mennä mitä haluaa vauhtia. Itselläni 60 km/h enkka.
- Anonyymi
Sähköpyörä ei voi olla ylivoimainen liikuntamuoto koska sähkö tekee työn, ihminen on on siinä vain polkevinaan ja lihakset ei saa harjoitusvastetta.
Sähköpyörä on lainsäätäjän myönnytys lihasheikkoisille ja muista krempoista kärsiville jonka sitten laiskat ovat omaksuneet.
Tuo polkeminen vaadittiin jotta se voitiin rinnastaa laissa pokupyörään.
Mitään järkeähän siinä ei ole. Aivan yhtä hyvin olisi voitu sallia täysin sähköllä liikkuvat ajopelit mutta siihen aikaan ei oltu vielä valmiita tuohon. Nythän sellaisia on pilvin pimein ihan lain sallimia huristimia.- Anonyymi
Päästää pässi joka ei ymmärrä mikä on mopon ja polkupyörän ero. hmettelen vaan että miksi päästelee?
- Anonyymi
Niitä mikään laki salli. Poliisin puuttuminen asiaan on vaan melkein mahdotonta. Turvallisuusriski mokomat sähköpellet ainakin ovat. Itselleen ja muille.
- Anonyymi
Turvalisuusriski ovat:
"Omia aikojaan syttynyt sähköpyörä tuhosi talon kauppareissun päätteeksi
Vuonna 2014 hankittu pyörä oli miehen mukaan kuin uusi. Sillä oli ajettu noin 500–1 000 kilometriä, ja se toimi normaalisti. Mies asetti pyörän varaston seinustalle, lukitsi varaston oven ja meni kotiinsa sisään.
– Hän vei ostokset, pari kassillista, jääkaappiin, ja siinä meni aikaa noin 5 minuuttia, minkä jälkeen hän meni takapihalle. Ei ollut mennyt aikaa kuin noin 5–10 minuuttia, kun tuli oli irti, tuomiossa sanotaan."
https://yle.fi/uutiset/3-10438806
Olisi kannattanut tuonkin laiskiaisen vaan pyöräillä normipyörällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turvalisuusriski ovat:
"Omia aikojaan syttynyt sähköpyörä tuhosi talon kauppareissun päätteeksi
Vuonna 2014 hankittu pyörä oli miehen mukaan kuin uusi. Sillä oli ajettu noin 500–1 000 kilometriä, ja se toimi normaalisti. Mies asetti pyörän varaston seinustalle, lukitsi varaston oven ja meni kotiinsa sisään.
– Hän vei ostokset, pari kassillista, jääkaappiin, ja siinä meni aikaa noin 5 minuuttia, minkä jälkeen hän meni takapihalle. Ei ollut mennyt aikaa kuin noin 5–10 minuuttia, kun tuli oli irti, tuomiossa sanotaan."
https://yle.fi/uutiset/3-10438806
Olisi kannattanut tuonkin laiskiaisen vaan pyöräillä normipyörällä.Anekdoottitodisteita. Yksittäistapaukseen tai yksittäistapauksiin vetoamalla ei voi päätellä, että sähköpyörät olisivat erityisen palovaarallisia. Tyypillisesti sähköpalot syttyvät ihan muista laitteista.
- Anonyymi
Nyt menen asian ytimeen ja väännän rautalangasta teille tyhmille tämän ongelman ratkaisun sähköpyörä on hybridi eli sekoitus moottorin tuottamaa voimaa ja lihasvoimaa yhdistettynä! Menikö kaikille nyt jo varmasti tämä perille?
- Anonyymi
Näin himoliikkujana odotin sähköpyörällä koeajoa mielenkiinnolla. Kävin kokeilemassa mtb-sähikäistä hyvin mäkisessä ja paikka paikoin todella teknisessäkin maastossa. 50km lenkillä tuli nousua ja laskua yli 1600m, keskinopeuteni reitillä oli 18km/h ja sykemittari kertoi keskisykkeekseni 132. Akkua 500w akkuun jäi 1%. Eli minulle kuntoilumielessä sähköpyörä ei voita ihan rehellisellä lihasvoimalla liikkumista, mutta onhan se aivan upea peli lähteä tuulettamaan pollaa poluille! Jos vain lompakko sallisi, hankkisin sähköpyörän.
- Anonyymi
Himoliikkujat liikkuvat ilman sähköfillareitakin, heille sellainen on varmaan vain uusi mielenkiintoinen keksintö joka tuskin niissä piireissä sen kummempaa suosiota saa.
Olisi hienoa että sohvaperunakansa saataisiin myös liikkeelle, vaikka se olisikin lievää "huijaamista", on se silti paljon parempi kuin että ei tee mitään.
- Anonyymi
Jotenkin on porukoilla hukassa aloittajan lanka, eli keskikeho keijokin liikkuu.
- Anonyymi
Mopoilu tulee voittamaan sähköpyöräilyn kuntoilumuotona. Automaattivaihteilla. Ei rasita niveliä.
- Anonyymi
Joo kesä alkaa olla lopuillaan ja ei voi kuin haikein mielin muistella sähköavusteisin fillarin ensimmäsia ajokokemuksia. Nyt mittariin on tullut 3000 km. Jostain kummasta syystä olen lähistöltäni havainnut vihemielistä suhtautumista sähköpyörällä ajamiseen. Näyttäisi siltä, että monet ovat kateellisia kun heillä ei ole kenties varaa hankkia efillaria. Eiköhän kohtapuoleen kaikilla ole varoja hankkia efillari kun hinnat putoavat. Tuota odotelessa - terve vaan.
- Anonyymi
Olen harrastanut pyöräilyä vuosia kuntoilumielessä. Nyt olen hankkinut sähköavusteisen pyörän luomupyörieni rinnalle. On aivan loistava vehje. Hiki silläkin ajaessa tulee jos haluaa.
Avustustasoa voi vaihdella tai ottaa avustuksen napista vaikka kokonaan pois. Ylämäet menee todella kevyesti tai sitten vähemmän kevyesti, ihan miten napista avustusta on valinnut. Keskisykkeet ovat nyt matalammat eli peruskestävyysalueella. Kuten haluankin. Myös korkeita keskisykkeitä saa tuolla helposti maastosta ja avustustasosta riippuen.
Ja vaikka avustus loppuu 25km/h kohdalla niin pääsee sillä tietysti kovempaakin. Sähköavusteinen eroaa mopoista juuri siinä että se ei avusta yhtään jos poljinkampia ei pyöritä. Eli ei todellakaan ole mikään mopo. Toki rullaa alamäissä kuten luomupyörätkin. Yli 40 km/h on oma vauhtienkka vaikka avustaa vaan 25km/h asti. Akku riittää kevyesti monen tunnin lenkkiin ja vielä kertaakaan ei ole mennyt tyhjäksi lenkillä. Pidempään en viitsikään ajaa kerralla.
Suosittelen. - Anonyymi
Hankin myös sähköpyörän verkkokaupasta kahden kevyesti kulkevan puuropyörän rinnalle.
Kasasin fillarin pahvilaatikosta, mikä sujui nopsaan ja oli helppo nakki harrastajalle. Ajoin jonkun kerran, yhteensä 70 km. Koko ajan oli vikaa sähköissä. Ränkkäsin sitä useamman tunnin.
Nyt sähköapu on ollut huollossa kuukauden putkeen. Kunto ja harmituskestävyys kasvaa..- Anonyymi
Oma sähköpyörä toiminut moitteettomasti jo muutama tuhat km, en tosin kasannut pyörää itse enkä ostanut verkkokaupasta ;)
- Anonyymi
Noilla pääsee jo huippukuntoon:
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006207971.html
"Helsinkiin ilmestyi uusia kaupunkipyöriä, joilla voi ajaa yli 40 kilometrin tuntivauhtia ympäri vuoden" - Anonyymi
Olen samaa mieltä, mitä sitä tavan fillarilla polkemaan. Menen talliin ja starttaan moottoripyörän, eikä tunnu missään. Helposti menee 200km, eikä pohkeetkasn kipeät jos ei mulkele. Että terve vain valopäät.
- Anonyymi
Lihasheikkous
- Anonyymi
Autolla tulee vielä helpommin lähdettyä lenkille = parempi kuntoiluväline
- Anonyymi
Sähköpyöräily on helvetin tyhmää, suorastaan idioottimaista touhua. Pyörän on tarkoitus liikkua lihasvoimin, ei moottorilla.
- Anonyymi
Lihasvoimin sitäkin käytetään. Moottori AVUSTAA, eikä toimi polkematta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lihasvoimin sitäkin käytetään. Moottori AVUSTAA, eikä toimi polkematta.
Ei siinä lihaksilla edetä vaan jalkoja käytetään vain antamaan merkki milloin sähkön pitää vetää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä lihaksilla edetä vaan jalkoja käytetään vain antamaan merkki milloin sähkön pitää vetää
Et ole tainnut koskaan ajaa sähköavusteisella Polkupyörällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole tainnut koskaan ajaa sähköavusteisella Polkupyörällä.
About 10 vuotta sitten emsimmäisen kerran
- Anonyymi
Ja autolla kilometrin päässä olevalla kaupalla käynti ei tietenkään ole "helvetin tyhmää". Just.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lihasvoimin sitäkin käytetään. Moottori AVUSTAA, eikä toimi polkematta.
Ollaan vaan polkevinaan, onhan tuo hölmöä
- Anonyymi
Voit pitää sähköpyöriä tyhminä. Voit liikkua lihasvoimin. Se on sinulle tarkoituksesi.
- Anonyymi
Ja elämä on helppoo kun joku josta pitää kii. Liukuesteitäkin voi käyttää väärin.
- Anonyymi
Reilut 10 vuotta olen ajanut työmatkat kesät talvet luomupyörällä noin 7 km per sivu ja muutenkin, vuosittain tuli n 5000 km mittariin. Nyt kun ikääkin alkaa olla , niin on välillä raskasta lumen ja sohjon takia. Vaimo sain töistään tyosuhde etuna sähköpyörän, palkasta vähennetään brutona 100€ kk. Olen ajanut n 470km ja onhan se mahtava peli. Aina on myötätuuli ( 1 avustus) ja samalla myös alamäki ( 2 avustus)
Ja varaakin jää ( 3 avustus) Avustusmatka 1> 120km 2> 80km 3> 40km. 90% minulle riittää 1 tason avustus ja alamäet ilman avustinta, ylämäessä joskus 2 taso. Ja reidet on yhtälailla kipeät kuin luomufillarilla. Kallistahan se sähkö on 1 lataus vie 0,418 kwh eli 20snt kokonaishinnalla n 8,36 snt ( autolla sama matka kuluttaa n 18€ pelkkänä bensana)- Anonyymi
Jos jalat on kipeät ajamisen jälkeen niin se kertoo vain ettet ole liikkunut. Yhtään säännöllisesti liikkuvalla jalat eivät kipeydy.
- Anonyymi
Santtu, rauhotu...
- Anonyymi
MIKSI PITÄÄ LIIKKUA SÄHKÖPYÖRÄLLÄ KOSKA VOIHAN PÄÄSTÄ PALJON NOPEAMPAA KUTEN LENTOKONEELLA JA VÄHÄN HITAAMPAA AUTOLLA
liikkuminen kasvaa kaikista eniten lentokoneella- Anonyymi
Esim. 10 km töihin lentokoneella?
- Anonyymi
Ajatko kerralla sen 10000km kuten toiset 100km luomulla?
- Anonyymi
Sähkö täälläkin,sähköllä mennää
- Anonyymi
Spandex täälläkin
- Anonyymi
Miulla sähkö tesla.
- Anonyymi
On on, mutta siksi suristelen sähköpyörällä. Helppous ja löysyys on nykyaikaa. Makuuhuoneessa vaimokin tykkää, kun luomun sijaan on sähkösuristimia vaihtoehtona. Luomujutuissa naapurin Pena auttaa silloin kun on tarvetta luomulle.
- Anonyymi
Ja tuskin on mitään kremppoja tai lihasheikkoutta tullut kuten joku aina jaksaa väittää ilman mitään todisteita.
- Anonyymi
Joillekin polkupyörä on autoon verrattava kapistus kun ei ole autoa (eikä edes ajokorttia), eikä mikään kuntoiluväline.
- Anonyymi
Joo, niin on. Naapurin lapsi päristelee ajaessaan ja sen fillarissa on neljä pyörää.
- Anonyymi
Sähköpyörä on useimmille täysin tarpeeton, tavallisella pyörällä voi yhtä hyvin ajella ne muutamien kilometrien työmatkat niinkuin on iät ja ajat tehty. Kuntoilumielessäkään sähköä ei tarvitse avusteeksi siinäkään. Matkat ja ajankäyttö menee ihan pöljäksi sähköpyörällä. Ainoastaan sellaiset joilla vamma estää ja sähköavusteisuus sallii pyöräilyn, on järkrvä.
- Anonyymi
Tuli tilattua ensimmäinen sähköpyörä. Tähän asti olen ajanut työmatkat sateettomana päivänä ja lenkkejä 1500-2000 km riippuen kesästä.
Totesin lyhyen koeajon jälkeen, että onhan se erikoinen tunne, että pyörä kulkee sen 25 km/h eikä siinä paljon hiki valu, eikä reidessä happoa ole, eikä tule. Saattaa olla että ajan jatkossa myös varsinaiset lenkit tuolla kippurasarvella, töihin sähköllä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä2509767Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.588231Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.2067326- 1783886
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2962036- 1072003
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny81798- 1211660
Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202191437Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll871424