Tuli ostettua tsekistä knöödeli jauhepaketti. Mutta kun tuo ohje on tsekin kielellä. Osaako kukaan auttaa. Kuinka siis knöödeleitä valmistetaan.
knöödelit
3
2330
Vastaukset
- Klimppi
Knödeleitä tekemällä saksankielisen Keski-Euroopan (ja Tshekinmaan, Slovakian jne.) perheenemännät hankkiutuvat eroon kuivuneista sämpylöistään. Myös perunoista valmistetaan knödeleitä (osaksi raastettua raakaa perunaa, osaksi paseerattua keitettyä perunaa). Keitetään suolavedessä.
Täällä knödelreseptejä moneen lähtöön:
http://www.onkelheinz.de/knoedel.htm - Annu
En ole varma onko kyse samasta tuotteesta, mutta itse olen saksasta ostettuja knöödeleitä valmistanut keittämällä ne vedessä. Ko tuote oli pieniin harsopusseihin pakattua jauhetta. Kun sussit keitti vedessä ne turposivat. Sitten vaan huuhteli kylmällä vedellä ja pussi saksilla auki. Kaksi pussia per henki riitti ainakin meillä. Herkkua esim. tomaattikastikkeen kanssa. Saisikohan noita jostain Suomesta?
- gloria
mulla kävi vieraita Tsekeistä ja he tekivät sellaista ruokaa kuin "dumplings" (eng) eli ehkä samaa kuin suomalaiset klimpit.
niihin tuli vanhaa leipää, josta leikattiin reunat pois ja muuten se pilkottiin ihan pieneksi, hiven suolaa,hiivaa, vehnäjauhoja ja lämmintä vettä. sitten tehtiin niistä taikina ja siitä leivottiin makkaran näköisiä pötkylöitä, jotka keitettiin suolavedessä hiljaisella pari tuntia.
niiden lisänä tehtiin "pikkulintuja":
naudanlihaa,suolaa, pippuria,sinappia,nakkeja, etikkakurkkua, keitetty muna.
leikkaa naudanlihasta siivuja ja nuiji ne. sivele sinapilla ja mausta.leikkaa muna neljäksi osaksi. laita lihan päälle munalohko, nakki ja kurkun pitkä neljännes. kääri rullalle. sido langalla kiinni. ruskista padassa päältä ja lisää hieman vettä ja kermaa sen verran, että ne peittyvät.keitä miedolla lämmöllä kunnes ovat kypsiä (noin tunti). nauti "dumplingien" kanssa.
hyvää mutta raskasta ruokaa. kannattaa kokeilla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225081
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r23843Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361310- 1011302
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17903viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61783- 37769