Minusta kiusatuilla pitäisi olla oikeus korkata aikuisena kiusaajien tyttäret.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006206397.html?reload=1566028444277
KIUSAAMISESTA puhutaan usein jotenkin etäisesti, numeroina ja tilastoina.
Vähemmän on esillä se, miten vaikeaa on myöhemmin yrittää korjata nuorena muserrettu itsetunto, miten ulkoisesti rauhallisen oloisen ihmisen sisällä saattaa olla käynnissä jatkuva taistele tai pakene -kamppailu.
Uusi kirja kiusaamisesta
19
<50
Vastaukset
Kiusaajien tyttäret eivät ole syyllisiä, joten tuollaista oikeutta ei voi olla.
Toisaalta en usko kostoon parantavana keinona.- Anonyymi
Väärin, kiusaajien miesten pojatkin ovat syyllisiä aina isien pahoihin tekoihin kuten kuules lapsukainen, lukee jo raamatussa ja mooseksen kirjassakin :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin, kiusaajien miesten pojatkin ovat syyllisiä aina isien pahoihin tekoihin kuten kuules lapsukainen, lukee jo raamatussa ja mooseksen kirjassakin :D
Minä kyllä olen kiinnostuneempi kiusaajan tyttären immenkalvosta.
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida se kohta tarkoittaa ihan sitä, että kiusattu voi kostaa kolmelle tai neljälle sukupolvelle.
On kyllä niinkin, että joillakin suvuilla voi olla tuollaista kostoa ja vihaa, johon on kasvettu, eikä välttämättä edes enää tiedetä mistä alunperin on ollut kyse.- Anonyymi
Kyllä tarkoittaa, sukupolviakin jälkeen :D
- Anonyymi
Oletko ikinä kuullut sanontaa: Sitä saat mitä tilaat, tai armeijatyyppisesti: niin makaat miten itse petaat?
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ikinä kuullut sanontaa: Sitä saat mitä tilaat, tai armeijatyyppisesti: niin makaat miten itse petaat?
Jos kysyt minulta, niin olen kuullut molemmat versiot ja senkin , että niin metsä vastaa....
Minusta siinä on se viisaus, että jos haluaa kostaa, kannattaa katsoa, että koston kohde on se, joka on tilannut.- Anonyymi
Kaiva aina kaksi hautaa jos haluat kostaa, mutta jos ei ole mitään kostamista, niin joku toinen tekee sen puolestasi kuitenkin?
Anonyymi kirjoitti:
Kaiva aina kaksi hautaa jos haluat kostaa, mutta jos ei ole mitään kostamista, niin joku toinen tekee sen puolestasi kuitenkin?
Kyllä varmasti niinkin, että myös joku toinen haluaa kostaa toisen puolesta. Kostaminen ei kuitenkaan taida olla hyvä ratkaisu.
- Anonyymi
Elämien poistaminen on hyvä ratkaisu kuten kenraalien päiden katkaisukin aina alkutekijöinä :D
Anonyymi kirjoitti:
Elämien poistaminen on hyvä ratkaisu kuten kenraalien päiden katkaisukin aina alkutekijöinä :D
Totta, kun riittävästi katkaisee päitä, saakin olla ihan omassa rauhassa ja elää omilla ehdoillaan ilman, että joku sitä kyseenalaistaa.
- Anonyymi
Aloittajalla on näemmä itsellään samanlainen kiusaajan sielu, kuin hänen kiusaajillaan. Vain kiusaajan sielulla varustettu henkilö haluaa ”kostaa” viattomalle uhrille.
Oikeasta kostosta ei silloin ole kyse, kun kiusataan jotakuta toista, eikä sitä vääryyden tekijää. Silloin on kyse vain silkasta kiusaamisesta, jota sadistit harrastavat.- Anonyymi
Käyttää omia kiusaamiskokoemuksiaan tekosyynä kiusata muita. Varmaan niillä alkuperäisillä kiusaajilla oli sama syy.
Oikeesti, aikuinen ihminen hoitaa omat traumansa ja kantaa vastuun mielenterveydestään. Kirjasto on täynnä self help -kirjoja miten parantaa mieltään ja itsetuntoaan. - Anonyymi
Mutta tuollaisessa on sellainenkin pointti, kun demokraattinen yhteiskunta ja laki perustuu kostoon.
Eli: Jotenkin pitää saada kostettua toisen tekoset, vaikka lain keinoin sitten.
Mutta niin aloittaja on varmasti "oma lehmä ojassa" :D Anonyymi kirjoitti:
Mutta tuollaisessa on sellainenkin pointti, kun demokraattinen yhteiskunta ja laki perustuu kostoon.
Mutta niin aloittaja on varmasti "oma lehmä ojassa" :DEi mun mielestäni demokraattisen yhteiskunnan laki kostoon perustu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta niin aloittaja on varmasti "oma lehmä ojassa" :DSiis väitätkö, että ”demokraattisen yhteiskunnan laki” kostaa jonkun tekemät rikokset jollekin täysin viattomalle, eikä rikoksentekijälle itselleen?
Vai mitä ihmettä oikein ajat takaa tuolla kerronnallasi?
- Anonyymi
Ne jotka koulun pihalla toisia hakkasivat ja kiusasivat aikoinaan, joutuivat myöhemmin Keravan tiilitalohotelliin.
Eiköhän elämä hoida jotakin jännää kiusaajien poluille. Minä en viitti vaivautua kostamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413133- 823124
- 2112611
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362235- 311569
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411426Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231423- 101294
- 131279
- 221251