Ehkä tyhmä kysymys.
Miksi juuri suolattujen fileiden päälle pannaan paino?
Kuinka painava sen painon pitää olla?
Graavaus
3
1028
Vastaukset
- sanna
En tiiä miksi siihen laitetaan se paino. Imeytyskö suola paremmin kalaan tai jotaki semmosta?
Minä oon laittanu vaikka kilon juuston painoksi päälle ku oon suolannu kalaa. Tai voihan siihen laittaa vaikka mansikkahillopurkin. Jotaki painavaa oon laittanu. Mitä nyt jääkaapista on sattunu löytymään.- bite
Varmaan alunperin painon tarkoitus oli pitää kalat suolaveden pinnan alapuolella, silloin kun ne vielä suolattiin kunnolla.
Nykyään painon tarkoitus, lienee puristaa kalapalat tiiviimmiksi, vähän samaan tapaan kuin voileipäkakkukin pannaan painon alle jääkaappiin ennen kuorruttamista.
Paino tuotteen mukaan, ei sen niin kovin painava tarvitse olla litran purkki on hyvä, esim. maitopurkki kyljellään. Tärkeintä on painon jakautuminen koko alueelle. Eli painon alle kannattaa panna levy joka jakaa painon tasaisemmin.
Hyvää päivän jatkoa vaan... - Stadin kundi!
bite kirjoitti:
Varmaan alunperin painon tarkoitus oli pitää kalat suolaveden pinnan alapuolella, silloin kun ne vielä suolattiin kunnolla.
Nykyään painon tarkoitus, lienee puristaa kalapalat tiiviimmiksi, vähän samaan tapaan kuin voileipäkakkukin pannaan painon alle jääkaappiin ennen kuorruttamista.
Paino tuotteen mukaan, ei sen niin kovin painava tarvitse olla litran purkki on hyvä, esim. maitopurkki kyljellään. Tärkeintä on painon jakautuminen koko alueelle. Eli painon alle kannattaa panna levy joka jakaa painon tasaisemmin.
Hyvää päivän jatkoa vaan...Stadin isojölli laittaa aina lohifileen mutsilta perityn UPOmankelin telojen väliin, sitä ennen suoltaan file tietty rakeisella merisuolalla. Kuuluu kiva rouske kun rakeet hajoaa telojen välissä.
Noista ohuista fileistä Teppo väsää sitten lohilasagnea, et sillei hei!
Teppo on innovaattoreiden kingi ja stadin suurin gourmet kokki, et sillei hei!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi933514Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä562478Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla142394Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi632264Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "162138Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.871169Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5671087Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik261996Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K400995Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday142949