Ehkä tyhmä kysymys.
Miksi juuri suolattujen fileiden päälle pannaan paino?
Kuinka painava sen painon pitää olla?
Graavaus
3
1083
Vastaukset
- sanna
En tiiä miksi siihen laitetaan se paino. Imeytyskö suola paremmin kalaan tai jotaki semmosta?
Minä oon laittanu vaikka kilon juuston painoksi päälle ku oon suolannu kalaa. Tai voihan siihen laittaa vaikka mansikkahillopurkin. Jotaki painavaa oon laittanu. Mitä nyt jääkaapista on sattunu löytymään.- bite
Varmaan alunperin painon tarkoitus oli pitää kalat suolaveden pinnan alapuolella, silloin kun ne vielä suolattiin kunnolla.
Nykyään painon tarkoitus, lienee puristaa kalapalat tiiviimmiksi, vähän samaan tapaan kuin voileipäkakkukin pannaan painon alle jääkaappiin ennen kuorruttamista.
Paino tuotteen mukaan, ei sen niin kovin painava tarvitse olla litran purkki on hyvä, esim. maitopurkki kyljellään. Tärkeintä on painon jakautuminen koko alueelle. Eli painon alle kannattaa panna levy joka jakaa painon tasaisemmin.
Hyvää päivän jatkoa vaan... - Stadin kundi!
bite kirjoitti:
Varmaan alunperin painon tarkoitus oli pitää kalat suolaveden pinnan alapuolella, silloin kun ne vielä suolattiin kunnolla.
Nykyään painon tarkoitus, lienee puristaa kalapalat tiiviimmiksi, vähän samaan tapaan kuin voileipäkakkukin pannaan painon alle jääkaappiin ennen kuorruttamista.
Paino tuotteen mukaan, ei sen niin kovin painava tarvitse olla litran purkki on hyvä, esim. maitopurkki kyljellään. Tärkeintä on painon jakautuminen koko alueelle. Eli painon alle kannattaa panna levy joka jakaa painon tasaisemmin.
Hyvää päivän jatkoa vaan...Stadin isojölli laittaa aina lohifileen mutsilta perityn UPOmankelin telojen väliin, sitä ennen suoltaan file tietty rakeisella merisuolalla. Kuuluu kiva rouske kun rakeet hajoaa telojen välissä.
Noista ohuista fileistä Teppo väsää sitten lohilasagnea, et sillei hei!
Teppo on innovaattoreiden kingi ja stadin suurin gourmet kokki, et sillei hei!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511497
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16585ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412