Olen jo jonkin aikaa kärsinyt leivinhiiva allergiasta (ei liity mitenkään hiivasyndroomaan) ja alan olla jo tympääntynyt juurella tehtyyn ruisleipään, rieskoihin ja näkkileipään.
Olen useita kertoja yrittänyt itse tehdä sämpylöitä käyttäen hiivan tilalla leivinjauhetta tai soodaa..onnistumisia ei ole tullut. Sämpylät ovat tunninkin paiston jälkeen valkeita, mutta kovia kuin biljardipallot. Eräs pienleipomokin lupasi tehdä minulle hiivattomia sämpylöitä, mutta hekään eivät onnistuneet.
Nyt kaipaisin hyviä vinkkejä viisaammilta. Onko jollain tiedossa hiivattomia sämpylä/patonki tms. reseptejä, jotka myös onnistuvat ja ovat maukkaita? En etsi ruisleipä tai rieska ohjeita.
Kiitokset jo etukäteen.
hiivaton leipä..ohjeita kaipaan
3
12356
Vastaukset
- xxxx
Siinäpä muutama likkki. Toivottavasti maistuu.
http://www.saunalahti.fi/~ajk123/fin/reseptit_leivat.html
http://www.birkkala.com/leivat.htm#hiivaton puolukkaleipa
http://www.martat.fi/keskustelu/ruokanurkka/?x11362=32487 - timppali
Minä löysin kerran lehdestä hiivattoman sämpylän ohjeen. Se oli todella yksinkertainen ja nopea!
Oli todella hyviä.. NAM.
Harmi, että olen poistanut reseptin, se kun oli tallennettuna kännykkääni ja epähuomiossa olen poistanut sen. Tänään halusin leipoa niitä uudestaan, ja siksi täällä netissä surffailin ja etsin hiivatonta/helppoa sämpyläreseptiä, huonolla tuloksella ;( - Ronjaa
Tässä oli tällänen vähän erilaisempi
2 3/4dl vehnöjauhoja
3/4 sämpyläjauhoja
2 maustemittaa suolaa
1/2tl oreganoa
1/2tl timjamia
2tl leivinjauhetta
25g margariinia
2dl jogurttia
1-1 1/2dl juustoraastetta
Sekoita jauhot,mausteet ja leivinjauhe keskenään,nypi rasva sormenpäillä joukkoon.lisää jogurtti ja juustoraaste sekoita taikana tasaiseksi.jaa taikana kahteen osaan ja taputtele jauhoisella kädellä reilun sentin paksuisiksi,pistele haarukalla leivät ja pistä uuniin keskitasolle paista noin 10-12 minuuttia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733