Huom. Sulkapallomestarit

Liian monta kertaa hävinnyt

Antakaas mulle neuvoja sen mitä tämän välityksellä pystyy. Olen pelannut jonkun kuukauden sulkapalloa ja sujuu jotenkin olosuhteet huomioiden. Pelikavereita löytyy mutta ovat tasoltaan monessa kohtaa parempia. Itseltäni sujuu kohtuullisesti normaali lyönnit mutta pysäytyspallot dropit ei suju eli en osaa niitä. Lähinnä takarajalta lyötävät dropit. Voiko joku neuvoa miten ne lyödään takakentältä ja verkolta, pitääkö leikata eli hakea kierrettä vai onko kysymys pikku näpistä. Miten ranteen käyttö iskuissa ja jne... Luonto ei anna periksi kysyä pelikavereilta kun hävityn pelin hinta on aina olut. Aika monta joutunut jo pulittamaan :(

Kaikenlaiset lyöntitekniikkaan liityvät vinkit olis tervetulleita.

Pelasin aikoinaan paljon tennistä josta opitut tavat sotkee kierteiden onnistumista.

Tiedän että kursseja on olemassa mutta ovat vain hyvin kaukana näiltä leveysasteilta. Samoin netissä on jotain mutta voiko joku selittää selkokielisemmin.

Kait tähän joku pukkaa asiallisen vastauksen tai jos vastausta ei ole, niin kertoo mistä niitä löytäisi parhaiten.

Voittoja odotellen...

3

1609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaistollo

Droppi lyödään takakentältä samalla liikkeellä kuin pitkäkin lyönti, mutta lyöntiä hidastetaan ennen osumaa, jotta kosketus on lähes tuo kuvaamasi näpy. Verkolla pyritään palloa vain työntämään kevyesti verkon yli, tämä onnistuu, kunhan päästään palloon tarpeeksi ajoissa. Lattianrajasta nostettaessa on pallo lyötävä ylös ja takarajalle. Leikkaavalla lyönnillä pyritään sulkapallossa hämäämään vastustajaa lyönnin suunnasta, kierrettä ei sulkapalloon saa aikaan.

• jarskilov

itse olen lueskellut täältä : http://www.sulkapallo.fi/ssul.php?sivu=lajitieto ja sieltä löytyy kohta "tekniikka". Varmaan juuri vaikein lyönti takakentältä lyötävä "droppi", ainakin rystyltä. Leikkaus siihen lisättynä lisää vielä vaikeutta. Mun mielestä sulkapallossa ei niin hirveästi puhuta kierteistä? meillä vähemmön pelanneilla tapahtuu se, että hyvien pelimiesten kanssa ei ehditä pallon alle tarpeeksi nopeasti, eli liikkuminen ja sijoittuminen aika lailla puutteellista, joten itse lyöntiin jä vähemmän aikaa. Itse olen viime aikoina pyrkinyt harjoitteleen takakentältä rystyltä lyötävää pitkää lyöntiä, eli olis sille dropille vaihtoehtokin ..

• Kyynär

Drop on kuten clear, mutta lukitse ranne juuri ennen lyöntiä. Junnut löytää dropin vasta parin-kolmen vuoden harjoittelun jälkeen, itse löydät sen vasta kun olet ensin oppinut clearin kyynärvarren kierrolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      145
      6069
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3726
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      128
      2911
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2568
    5. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      37
      2421
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      25
      1945
    7. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      269
      1914
    8. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      51
      1858
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      34
      1633
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1600
    Aihe