No johan taas pläjähti..

"Itse vältän kasviksia...En ole koskaan elämässä kärsinyt ruokamyrkytyksestä.
Hedelmät ja juurekset toki kuuluvat ruokavalioon."

Voiko tän kirjoittanut olla tosissaan?

47

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikosti säilyvät salaatit ovat varmasti suurin ruokamyrkytysten aiheuttaja maailmassa...:

      Kuopion kaupungin ympäristöterveydenhuolto on kartoittanut kesän aikana ravintoloiden noutopöytien salaattien laatua. Salaattinäytteitä otettiin 22 tarjoilupaikasta yhteensä 46 kappaletta. Näistä 12 näytettä oli liikkuvia elintarvikehuoneistoja eli grillejä, toritoritapahtumia ja muita vastaavia.

      Tutkimukset osoittivat, että vain reilu puolet (54 prosenttia) näytteistä oli mikrobiologiselta laadultaan hyviä. Seitsemässä prosentissa laatu oli huono ja 39 prosentissa tyydyttävä. Näissä oli kohonneita Bacillus cereus-, hiiva- ja / tai homepitoisuuksia. Heikentyneissä näytteissä yli puolessa oli liian korkea säilytys- tai tarjoilulämpötila. Bacillus cereus voi suurempina pitoisuuksina aiheuttaa ruokamyrkytyksen.

      Neljästä näytteestä löydettiin Listeria-bakteeria pieninä pitoisuuksina. Listeria-bakteeri voi aiheuttaa suurempina pitoisuuksina ruokamyrkytyksen, aivokalvontulehduksen, verenmyrkytyksen tai raskaana oleville keskenmenon. Bakteeria todetaan säännöllisesti pakastevihanneksissa ja sen vuoksi Evira suositteleekin vihannesten kuumennusta aina ennen tarjoilua.

      • Kai sä nyt ymmärrät että myös juurekset ja hedelmät on kasviksia?

        Tosin sun yleistieto esim politiikasta on niin onneton, että en kyllä ihmettelis..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kai sä nyt ymmärrät että myös juurekset ja hedelmät on kasviksia?

        Tosin sun yleistieto esim politiikasta on niin onneton, että en kyllä ihmettelis..

        Mulla muute on flunssa ja yskäsin just päin tätä viestiä..

        Saat tartunnan.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kai sä nyt ymmärrät että myös juurekset ja hedelmät on kasviksia?

        Tosin sun yleistieto esim politiikasta on niin onneton, että en kyllä ihmettelis..

        Joo..Tiedän kyllä, että ne on kasviksia, siksi mainitsin asiasta erikseen, että toki syön juureksiä kuten porkkanaa , punajuuria sekä hedelmiä...

        Kylläpäs siellä taas on tarve päteä ja hyökätä....


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Kai sä nyt ymmärrät että myös juurekset ja hedelmät on kasviksia?

        Tosin sun yleistieto esim politiikasta on niin onneton, että en kyllä ihmettelis..

        Ei saa kiusata :(


      • blade83 kirjoitti:

        Joo..Tiedän kyllä, että ne on kasviksia, siksi mainitsin asiasta erikseen, että toki syön juureksiä kuten porkkanaa , punajuuria sekä hedelmiä...

        Kylläpäs siellä taas on tarve päteä ja hyökätä....

        Minulla taasen ei ole ollut flunssaa 1.5vuoteen.. Kumpikohan meistä syö terveellisemmin;)


      • blade83 kirjoitti:

        Minulla taasen ei ole ollut flunssaa 1.5vuoteen.. Kumpikohan meistä syö terveellisemmin;)

        Huomenna on. Etkö sä ole kuullu tietokoneviruksista? Näin ne leviää..KÖH.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa kiusata :(

        Höh. Köh.


      • blade83 kirjoitti:

        Joo..Tiedän kyllä, että ne on kasviksia, siksi mainitsin asiasta erikseen, että toki syön juureksiä kuten porkkanaa , punajuuria sekä hedelmiä...

        Kylläpäs siellä taas on tarve päteä ja hyökätä....

        Pöpömies!


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Pöpömies!

        Titityy titityy...


      • blade83 kirjoitti:

        Joo..Tiedän kyllä, että ne on kasviksia, siksi mainitsin asiasta erikseen, että toki syön juureksiä kuten porkkanaa , punajuuria sekä hedelmiä...

        Kylläpäs siellä taas on tarve päteä ja hyökätä....

        Toki myös perunaa ja marjoja..

        SItten kun aletaan puhumaan salaateista, niin mä en ole keksinyt yhtäkään syytä miksi ihmisen pitäis syödä salaatteja...Siinä on surkea ravintoarvo, eli se on käytännössä sama jos juot lasin hanavetta kun ahdat itseesi suuren lautasellisen salaattia..Siinä ei ole juuri mitään. Voidaan puolustella ja puhua vitamiineista tai hivenaineista, mutta kun kaiken sen tarpeellisen saat muistakin elintarvikkeista/ ed mainitsemistani käyttämistäni kasvikunnan tuotteista ilman terveysriskiä...

        ---> Mä en nää mitään tarvetta lisätä terveelliseen ruokaympyrääni lautasellista salaattia, mikä olisi selkeä terveysriski sekä pilaantumisen, että myöskin kasvinsuojeluaineiden/ympäristönsaasteiden/ pieneliöiden kautta ihmiselle. Yleensä salaatit kokevat vain pikaisen huuhtelun ennen pakkaamistaan. Kunnollinen pesu tuhoaisi sen heikon rakenteen..Aina jää jotain kärpäsen paskaa, hiirenkusta etc...etc...Ne pitäisi tiskata kunnolla, mutta se ei ole mahdollista.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Toki myös perunaa ja marjoja..

        SItten kun aletaan puhumaan salaateista, niin mä en ole keksinyt yhtäkään syytä miksi ihmisen pitäis syödä salaatteja...Siinä on surkea ravintoarvo, eli se on käytännössä sama jos juot lasin hanavetta kun ahdat itseesi suuren lautasellisen salaattia..Siinä ei ole juuri mitään. Voidaan puolustella ja puhua vitamiineista tai hivenaineista, mutta kun kaiken sen tarpeellisen saat muistakin elintarvikkeista/ ed mainitsemistani käyttämistäni kasvikunnan tuotteista ilman terveysriskiä...

        ---> Mä en nää mitään tarvetta lisätä terveelliseen ruokaympyrääni lautasellista salaattia, mikä olisi selkeä terveysriski sekä pilaantumisen, että myöskin kasvinsuojeluaineiden/ympäristönsaasteiden/ pieneliöiden kautta ihmiselle. Yleensä salaatit kokevat vain pikaisen huuhtelun ennen pakkaamistaan. Kunnollinen pesu tuhoaisi sen heikon rakenteen..Aina jää jotain kärpäsen paskaa, hiirenkusta etc...etc...Ne pitäisi tiskata kunnolla, mutta se ei ole mahdollista.

        Kuinkas sä ne marjat tiskaat kunnolla hiiren kusesta, kun niitä uskallat syödä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkas sä ne marjat tiskaat kunnolla hiiren kusesta, kun niitä uskallat syödä?

        Mustikat ja puolukathan keitetään mehuksi tai sitten pakastetaan, jolloin niistä voi tehdä vaikka mustikkapiirakkaa. Taas menee uuniin..Eikö ole säilöntäongelmaa.
        Mansikat roikkuvat selkeästi maanpinnan yläpuolella, joten eivät ole hiirten myllättävänä kuten salaatit kontissaan... ja taas keräämisen jälkeen mansikat pakastetaan...Sitten niistä voi tehdä vaikka mansikkasoppaa. Mä en ole koskaan saanut marjoista ruokamyrkytystä ,enkä ole kuullut kenenkään muunkaan saaneen.

        -Salaatit ovat kaikintavoin ongelmallisia, enkä mä ole keksinyt salaateille mitään muuta perustetta kuin koriste ja muoti-ilmiö, mikä valtasi kansan jossain vaiheessa. Kukaan ei oikeastaan koskaan ymmärtänyt kysyä, et mikä vittu tämän tarkoitus oikeasti on.... Kuten mä sanoin...Ne ei sisällä mitään...Salaatti on pelkkä vitsi ihmisen lautasella. Positiivista siinä on vain se, että siitä on tehty liiketoimintaa ja se työllistää...Se on työllistävä turhake ihmisen ravintoketjussa. -Syökää salaattia kilo päivässä he neuvovat ...Voe taivahan takoja näitä hölmöjä ja ihmiset tekevät kun joku hörhö jossain jakelee ruokavinkkejään.


      • blade83 kirjoitti:

        Mustikat ja puolukathan keitetään mehuksi tai sitten pakastetaan, jolloin niistä voi tehdä vaikka mustikkapiirakkaa. Taas menee uuniin..Eikö ole säilöntäongelmaa.
        Mansikat roikkuvat selkeästi maanpinnan yläpuolella, joten eivät ole hiirten myllättävänä kuten salaatit kontissaan... ja taas keräämisen jälkeen mansikat pakastetaan...Sitten niistä voi tehdä vaikka mansikkasoppaa. Mä en ole koskaan saanut marjoista ruokamyrkytystä ,enkä ole kuullut kenenkään muunkaan saaneen.

        -Salaatit ovat kaikintavoin ongelmallisia, enkä mä ole keksinyt salaateille mitään muuta perustetta kuin koriste ja muoti-ilmiö, mikä valtasi kansan jossain vaiheessa. Kukaan ei oikeastaan koskaan ymmärtänyt kysyä, et mikä vittu tämän tarkoitus oikeasti on.... Kuten mä sanoin...Ne ei sisällä mitään...Salaatti on pelkkä vitsi ihmisen lautasella. Positiivista siinä on vain se, että siitä on tehty liiketoimintaa ja se työllistää...Se on työllistävä turhake ihmisen ravintoketjussa. -Syökää salaattia kilo päivässä he neuvovat ...Voe taivahan takoja näitä hölmöjä ja ihmiset tekevät kun joku hörhö jossain jakelee ruokavinkkejään.

        Ja vielä:

        Vahingoittuneista salaatinlehdistä irtoavassa nesteessä on salmonellariski, selviää tuoreesta englantilaisesta tutkimuksesta.

        Leicesterin yliopiston tutkijoille tuli yllätyksenä, että salmonellabakteerit kasvoivat pussitetun salaatin lehdistä irronneessa nesteessä myös jääkaapissa, sillä bakteerien ihanteellisena kasvuympäristönä on pidetty 37 astetta. Bakteeri myös säilyi pussissa hengissä yli viisi päivää, mikä on tutkijoiden mukaan tyypillinen säilytysaika, jonka pussitettu salaatti seisoo jääkaapissa ennen kuin se syödään pois.

        Tutkijoiden mukaan salmonella myös tarttui nesteestä salaatinlehtiin, eikä niiden peseminen poistanut tartuntariskiä.

        Australiassa tämän vuoden helmikuussa 50 ihmistä sairastui salmonellaan syötyään muoviin pakattua salaattia. Isossa-Britanniassa kaksi ihmistä kuoli ja 151 sairastui viime heinäkuussa salaatista saamaansa salmonellaan.

        Niin niin.....Kysykää itseltänne, että haluatteko te kuolla?..Koska se riski on olemassa kun syöt salaattia kuten voit tuosta ylhäältä lukea...Se on ihan tuurissa kiinni mitä se sinun annoksesi sisältää.
        -Itse en luota tuuriini elämässäni ollenkaan, joten salaatti ei kuulu minun ruokaympyrään.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Ja vielä:

        Vahingoittuneista salaatinlehdistä irtoavassa nesteessä on salmonellariski, selviää tuoreesta englantilaisesta tutkimuksesta.

        Leicesterin yliopiston tutkijoille tuli yllätyksenä, että salmonellabakteerit kasvoivat pussitetun salaatin lehdistä irronneessa nesteessä myös jääkaapissa, sillä bakteerien ihanteellisena kasvuympäristönä on pidetty 37 astetta. Bakteeri myös säilyi pussissa hengissä yli viisi päivää, mikä on tutkijoiden mukaan tyypillinen säilytysaika, jonka pussitettu salaatti seisoo jääkaapissa ennen kuin se syödään pois.

        Tutkijoiden mukaan salmonella myös tarttui nesteestä salaatinlehtiin, eikä niiden peseminen poistanut tartuntariskiä.

        Australiassa tämän vuoden helmikuussa 50 ihmistä sairastui salmonellaan syötyään muoviin pakattua salaattia. Isossa-Britanniassa kaksi ihmistä kuoli ja 151 sairastui viime heinäkuussa salaatista saamaansa salmonellaan.

        Niin niin.....Kysykää itseltänne, että haluatteko te kuolla?..Koska se riski on olemassa kun syöt salaattia kuten voit tuosta ylhäältä lukea...Se on ihan tuurissa kiinni mitä se sinun annoksesi sisältää.
        -Itse en luota tuuriini elämässäni ollenkaan, joten salaatti ei kuulu minun ruokaympyrään.

        "Kysykää itseltänne, että haluatteko te kuolla?..Koska se riski on olemassa kun syöt salaattia kuten voit tuosta ylhäältä lukea."

        Sinulle ei ole luvattu edes huomista päivää tulevaksi söit salaattia tai et.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Mustikat ja puolukathan keitetään mehuksi tai sitten pakastetaan, jolloin niistä voi tehdä vaikka mustikkapiirakkaa. Taas menee uuniin..Eikö ole säilöntäongelmaa.
        Mansikat roikkuvat selkeästi maanpinnan yläpuolella, joten eivät ole hiirten myllättävänä kuten salaatit kontissaan... ja taas keräämisen jälkeen mansikat pakastetaan...Sitten niistä voi tehdä vaikka mansikkasoppaa. Mä en ole koskaan saanut marjoista ruokamyrkytystä ,enkä ole kuullut kenenkään muunkaan saaneen.

        -Salaatit ovat kaikintavoin ongelmallisia, enkä mä ole keksinyt salaateille mitään muuta perustetta kuin koriste ja muoti-ilmiö, mikä valtasi kansan jossain vaiheessa. Kukaan ei oikeastaan koskaan ymmärtänyt kysyä, et mikä vittu tämän tarkoitus oikeasti on.... Kuten mä sanoin...Ne ei sisällä mitään...Salaatti on pelkkä vitsi ihmisen lautasella. Positiivista siinä on vain se, että siitä on tehty liiketoimintaa ja se työllistää...Se on työllistävä turhake ihmisen ravintoketjussa. -Syökää salaattia kilo päivässä he neuvovat ...Voe taivahan takoja näitä hölmöjä ja ihmiset tekevät kun joku hörhö jossain jakelee ruokavinkkejään.

        Joo no jos et marjoja tuoreena syö niin menee kyllä vitamiinitkin niistä. Kyllä ne pitää tuoreena syödäv aikka suoraan metästä.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Ja vielä:

        Vahingoittuneista salaatinlehdistä irtoavassa nesteessä on salmonellariski, selviää tuoreesta englantilaisesta tutkimuksesta.

        Leicesterin yliopiston tutkijoille tuli yllätyksenä, että salmonellabakteerit kasvoivat pussitetun salaatin lehdistä irronneessa nesteessä myös jääkaapissa, sillä bakteerien ihanteellisena kasvuympäristönä on pidetty 37 astetta. Bakteeri myös säilyi pussissa hengissä yli viisi päivää, mikä on tutkijoiden mukaan tyypillinen säilytysaika, jonka pussitettu salaatti seisoo jääkaapissa ennen kuin se syödään pois.

        Tutkijoiden mukaan salmonella myös tarttui nesteestä salaatinlehtiin, eikä niiden peseminen poistanut tartuntariskiä.

        Australiassa tämän vuoden helmikuussa 50 ihmistä sairastui salmonellaan syötyään muoviin pakattua salaattia. Isossa-Britanniassa kaksi ihmistä kuoli ja 151 sairastui viime heinäkuussa salaatista saamaansa salmonellaan.

        Niin niin.....Kysykää itseltänne, että haluatteko te kuolla?..Koska se riski on olemassa kun syöt salaattia kuten voit tuosta ylhäältä lukea...Se on ihan tuurissa kiinni mitä se sinun annoksesi sisältää.
        -Itse en luota tuuriini elämässäni ollenkaan, joten salaatti ei kuulu minun ruokaympyrään.

        Mitä tarkoitat nyt salaateilla? Niissähän on ravintoarvoltaan ihan erilaisia. Niissä on sellaisiakin joissa on todella paljon hyviä ravintoaineita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat nyt salaateilla? Niissähän on ravintoarvoltaan ihan erilaisia. Niissä on sellaisiakin joissa on todella paljon hyviä ravintoaineita.

        On joo..Kyllähän sallaatteihinkin saa ladattua kaloreita vaikka kuinka paljon, jos sinne aletaan sipultaa avokadoja jne... Monet "terveellisisiä" salaatteja puputtavista lihovatkin kun eivät ymmärrä, että yksi salaattilautasellinen sisälsikin 1000kcal rasvaa...


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        On joo..Kyllähän sallaatteihinkin saa ladattua kaloreita vaikka kuinka paljon, jos sinne aletaan sipultaa avokadoja jne... Monet "terveellisisiä" salaatteja puputtavista lihovatkin kun eivät ymmärrä, että yksi salaattilautasellinen sisälsikin 1000kcal rasvaa...

        Tarkoitin että ajatteletko lehtikaalinkin salaatiksi, kun se on lehtivihannes. Se on ravintoarvoltaan oikeasti tosi hyvä. Ihan eri kuin lehtisalaatti.


      • blade83 kirjoitti:

        Mustikat ja puolukathan keitetään mehuksi tai sitten pakastetaan, jolloin niistä voi tehdä vaikka mustikkapiirakkaa. Taas menee uuniin..Eikö ole säilöntäongelmaa.
        Mansikat roikkuvat selkeästi maanpinnan yläpuolella, joten eivät ole hiirten myllättävänä kuten salaatit kontissaan... ja taas keräämisen jälkeen mansikat pakastetaan...Sitten niistä voi tehdä vaikka mansikkasoppaa. Mä en ole koskaan saanut marjoista ruokamyrkytystä ,enkä ole kuullut kenenkään muunkaan saaneen.

        -Salaatit ovat kaikintavoin ongelmallisia, enkä mä ole keksinyt salaateille mitään muuta perustetta kuin koriste ja muoti-ilmiö, mikä valtasi kansan jossain vaiheessa. Kukaan ei oikeastaan koskaan ymmärtänyt kysyä, et mikä vittu tämän tarkoitus oikeasti on.... Kuten mä sanoin...Ne ei sisällä mitään...Salaatti on pelkkä vitsi ihmisen lautasella. Positiivista siinä on vain se, että siitä on tehty liiketoimintaa ja se työllistää...Se on työllistävä turhake ihmisen ravintoketjussa. -Syökää salaattia kilo päivässä he neuvovat ...Voe taivahan takoja näitä hölmöjä ja ihmiset tekevät kun joku hörhö jossain jakelee ruokavinkkejään.

        Aika samoilla linjoilla. Jos ruuan voi järkevästi pestä, niin pese se. Jos sitä ei voi kunnolla pestä, niin kuori se. Jos sen voi kypsentää, niin kypsennä se. Ja juuri edellisistä periaatteista johtuen jollain lehtisalaateilla ei ole oikein minkäänlaista roolia lautasellani. Etenkin kun niissä ei ole ravinnon tai maun kannalta mitään oleellista.

        Marjojen suhteen teen tietoisen poikkeuksen. Olen hyvin tietoinen että mansikat on kulkeneet vaikkapa ukrainalaisten käsien kautta ja joku etana tai räkätti on voinut käydä niitä jo vähän maistelemassa.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Aika samoilla linjoilla. Jos ruuan voi järkevästi pestä, niin pese se. Jos sitä ei voi kunnolla pestä, niin kuori se. Jos sen voi kypsentää, niin kypsennä se. Ja juuri edellisistä periaatteista johtuen jollain lehtisalaateilla ei ole oikein minkäänlaista roolia lautasellani. Etenkin kun niissä ei ole ravinnon tai maun kannalta mitään oleellista.

        Marjojen suhteen teen tietoisen poikkeuksen. Olen hyvin tietoinen että mansikat on kulkeneet vaikkapa ukrainalaisten käsien kautta ja joku etana tai räkätti on voinut käydä niitä jo vähän maistelemassa.

        Ja juuri tuosta syystä saat luultavasti riittämättömästi ravintoaineita.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Aika samoilla linjoilla. Jos ruuan voi järkevästi pestä, niin pese se. Jos sitä ei voi kunnolla pestä, niin kuori se. Jos sen voi kypsentää, niin kypsennä se. Ja juuri edellisistä periaatteista johtuen jollain lehtisalaateilla ei ole oikein minkäänlaista roolia lautasellani. Etenkin kun niissä ei ole ravinnon tai maun kannalta mitään oleellista.

        Marjojen suhteen teen tietoisen poikkeuksen. Olen hyvin tietoinen että mansikat on kulkeneet vaikkapa ukrainalaisten käsien kautta ja joku etana tai räkätti on voinut käydä niitä jo vähän maistelemassa.

        Lisäksi tuo ylihygieenisuus on todella pahasta ihmisen vastustuskyvylle.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Aika samoilla linjoilla. Jos ruuan voi järkevästi pestä, niin pese se. Jos sitä ei voi kunnolla pestä, niin kuori se. Jos sen voi kypsentää, niin kypsennä se. Ja juuri edellisistä periaatteista johtuen jollain lehtisalaateilla ei ole oikein minkäänlaista roolia lautasellani. Etenkin kun niissä ei ole ravinnon tai maun kannalta mitään oleellista.

        Marjojen suhteen teen tietoisen poikkeuksen. Olen hyvin tietoinen että mansikat on kulkeneet vaikkapa ukrainalaisten käsien kautta ja joku etana tai räkätti on voinut käydä niitä jo vähän maistelemassa.

        Minäpä en kaikkea edes pese ja kypsennä ja tiedätkö mitä, en ole ollut kipeänä kymmeniin vuosiin. Yli kymmenen vuoden ajanjaksolla ollut tasan yksi flunssa, ei kuumeita eikä mahatauteja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja juuri tuosta syystä saat luultavasti riittämättömästi ravintoaineita.

        No kerrohan yksikin ravintooaine, mitä luultavasti saan liian vähän, niin luettelen kasveja ja eläimiä, joita syömällä luulen sen saavani.


    • Anonyymi

      Nuha lähtee... lämpimällä mustaherukkamehulla. Sitä kun juo 2 litraa päivässä niin tulee vahva olo. Lepo on tärkeää, vältettävä turhaa liikkumista ja sydämen nopeaa rytmiä. Älä siis sormeile enää siellä, sormet pois pikkuhousuista;)

      AsianVierestä

    • Maistoin tänään pihlajanmarjaa, yhtä hyvää oli kuin aina ennenkin

      • Anonyymi

        Minun mummoni teki aikoinaan omenasta ja pihlajanmarjasta marmelaadia, syötiin muutaman päivän vanhan kahvipullan kanssa päiväkahvin aikaan.
        Siis pitkosta leikattujen pullan siivujen päällä oman väen kesken ja hyvin kelpasi. Ilman ylimääräistä voitakin, paitsi pappalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun mummoni teki aikoinaan omenasta ja pihlajanmarjasta marmelaadia, syötiin muutaman päivän vanhan kahvipullan kanssa päiväkahvin aikaan.
        Siis pitkosta leikattujen pullan siivujen päällä oman väen kesken ja hyvin kelpasi. Ilman ylimääräistä voitakin, paitsi pappalle.

        En ole ikinä edes maistanut pihlajanmarjoja.. Tuossahan niitä pihan takana kasvais ties kuinka paljon..Ovat vaan niin korkealla ettei niihin taida yltää.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        En ole ikinä edes maistanut pihlajanmarjoja.. Tuossahan niitä pihan takana kasvais ties kuinka paljon..Ovat vaan niin korkealla ettei niihin taida yltää.

        Ei kannata maistaakaan, ne on happamia.. 😌

        xL


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        En ole ikinä edes maistanut pihlajanmarjoja.. Tuossahan niitä pihan takana kasvais ties kuinka paljon..Ovat vaan niin korkealla ettei niihin taida yltää.

        Mun mummullani oli aina kettukarkkeja.. ☺️

        xL


    • Anonyymi

      Salaatinlehti on eräs maailman vaarallisimpia peruselintarvikkeita. Siitä saa niin helposti ruokamyrkytyksen.

      • Vege ruokavalion terveellisyys onkin aikamme järjettömimpiä aivopieruja maailmassa...


      • Todennäköisempää on silti kuolla liikenneonnettomuudessa.


    • Anonyymi

      Kyllä se varmaan on taas ihan tosissaan.. 😂

      xL

      • Anonyymi

        Syötkö sinä paljon salaattia?


    • Ihan hyvin voi olla tosissaan. Onhan noita ilmastoahdistuneita jotka lähettelee lomakuvia ympäri mailmaa.

      Itse syön nykyään liian vähän salaatteja ja vihanneksia ruuan kanssa. Enempi kyllä laiskuutta kun ei jaksa värkätä. Välipaloina sitten kyllä tulee jyrsittyä sellaisenaan. Vaikka sama kai se milloin niitä syö. Pakastin on nyt täynä marjoja mutta yksi sellainen ruokaryhmä joka olisi mukava oppia on sienet.

      • Sienistä mä oon tehnyt keittoa, salaattia ja kastiketta..Kaupan sienistä. Noin vuosi sitten menin ensimmäistä kertaa elämässäni sieniä poimimaan ja hetihän siinä nilkka nyrjähti..


      • "Itse syön nykyään liian vähän salaatteja ja vihanneksia ruuan kanssa. "

        Ah, lauserakenne paljastaa näkökulmaeron. Vihannekset on ruokaa. Pasta, riisi, peruna ja leipä on se mitä voi syödä ruuan kanssa, jotta kaiken muun tarpeellisen lisäksi siitä saa myös tarpeeksi energiaa.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Sienistä mä oon tehnyt keittoa, salaattia ja kastiketta..Kaupan sienistä. Noin vuosi sitten menin ensimmäistä kertaa elämässäni sieniä poimimaan ja hetihän siinä nilkka nyrjähti..

        Et kai sä noin vähällä luovuttanut. Pysyt enimmäkseen poluilla ja pidät silmät auki etkä mene hyppimään kaikkiin ryteikköihin.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Sienistä mä oon tehnyt keittoa, salaattia ja kastiketta..Kaupan sienistä. Noin vuosi sitten menin ensimmäistä kertaa elämässäni sieniä poimimaan ja hetihän siinä nilkka nyrjähti..

        Susta on saanut kuvan että aina jotain terveysongelmia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Susta on saanut kuvan että aina jotain terveysongelmia?

        Kun yksi kohta paranee, niin toinen on jo jonossa..



    • Anonyymi

      No niin, ruokamyrkytysten saajat, mä syön oikeastaan laidasta-> laitaan, kaikenlaista ruokaa, enkä muistaakseni ole koskaan saanut oikeata ruokamyrkytystä.
      Paitsi nilviäisiä en syö, etanat jaosterit jää kyllä syomättä, samaan kastiin kuuluu madot ja heinäsirkat.

      Kaviaari ei oikein maistu, mutt joissain tilanteissa tulee sitäkin näön vuoksi haukattua, kun sitä isäntäväki tarjoaa vierailleen. Olisi moukkamaista kieltäytyä, koska syön itse valmistamaani, muikun-, ahvenen- ja mateenmätiäkin.

      Salaattia ja kaalia syön kaikissa muodoissa... raakana sekä kypsänä. Mä myös kasvatan kohopenkeissä kyseisiä vihanneksia itselleni syötäviksi. Syystä ett mä pidän niiden mausta ja kaalissa on paljon vitamiinia. Punakaalia, valkokaalia, kyssäkaalia, mutt ruusukaalit mä ostan kaupasta valmiiksi rasioihin pakattuna jääkaappiin säilymään ja sieltä käyttöön.

      Kesän ensimmäiset mansikat tekevät yleensä allergeenisiä oireita , kuten posket hikoilee ja iho kutisee, joskus olen ripuloinutkin syötyäni koko rasiallisen kerralla.
      Nuo ovat pieniä vaivoja siihen nähden ett pentuna mulle nousi joskus kuumettakin
      kypsentämättömistä mansikoista, keitettyä mansikkaa taas sain syödä vapaasti.

      Pitäisikö nyt alkaa syömään vallan kasvihuoneessa kasvatettua ruokaa, etteivät eri eliöt vain ole päässeet pilaamaan ruoka-aineita? =))
      Jessus, teidän kanssanne.

      Mä syön myös metsän antimia... mustikoita ja muita marjoja, kuka tietää vaikka hirvi olisi kusaissut niiden päälle ja tuuli kuivattanut marjat... joita mä syön jo metsässä poimiessani niitä. Toistaiseksi olen säästynyt ruokamyrkytykseltä ja kostoksi mahdollisista hirven ja muiden isompien eläinten aiheuttamasta vaarasta mulle; minä syön mä myös syön niitä.

      Siitä puheen ollen taidan lämmittää jänis vai oliko se nyt rusakkoa kastikkeessa, ja keittiöstä vohkimani keitetyn perunan. Kaalia, tomattia ja avomaankurkkua salaattina, ilman salaattikastikkeita.
      Bon Appétit

      ex-trolllika

      • Ei mullakaan ole ikinä ruokamyrkytystä ollut. Kyllä sen mun käsittääkseni tietää kun sen saa, sen verran paha juttu se on..Yks tuttu sai sen Englannissa ja joutui sairaalaan.


    • Anonyymi

      Jaa itse olen koko ikäni syönyt mitä sattuu, mutten mitenkään erityisesti salaatteja tai kasvisruokaa puputtanut, enkä ikinä ole ollut pahemmin sairas saati sitten ruokamyrkytystä saanut.

    • Anonyymi

      Vitamiinien puutostila on aiheuttanut bladelle varhaisdementian.

      -flowersreally-

      • Anonyymi

        😁

        xL

        Seuraavaksi se vetää kunnon kilarit..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe