Miten tulla neroksi?

Anonyymi

Yli 15 vuotta sitten suoritin ensimmäisen älykkyystestini, ja sain arvoksi tasan 100. Sen jälkeen olen tehnyt älykkyystestin tuhansia kertoja, joka vaatinut minulta paljon energiaa ja aikaa. Mutta se on kannattanut, sillä nykyään älykkyysosamääräni on keskimäärin n. 145 - minusta on tullut siis nero. Nykykäsityksen mukaan ihminen, jonka älykkyysosamäärä on yli 140, on nero. Olen nykyään tosi ylpeä itsestäni, sillä katsoin juuri dokumentin neroista, ja nykykäsityksen mukaan Einsteinin älykkyysosamäärä olisi ollut n. 120, joten olen älykkäämpi kuin Einstein.

43

1196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuhansia kertoja?

      • Anonyymi

        Miljardeja kertojakin kun opettelee älykkyystestejä niin kyllähän ne osaa jo ulkoa sitten.

        Joten älykkyystestit eivät ole mikään pätevä testi mittaamaan älykkyyttä, vaan se on paremminkin hyvä: Kuinka analysoit mielestäsi haastattelevaa psykologiasi?


    • Anonyymi

      No odottelemme sitten kuulevamme jotain suurista saavutuksistasi. Kai sinulla jo onkin jotain mullistavaa työn alla, jotain jolla osoitat olevasi todellakin Einsteinia älykkäämpi?

      • Anonyymi

        valo on jumala 🤣


    • Anonyymi

      Tähän on klassinen ohje. Ensin pitää olla lahjakkuutta ja inspiraatiota, ja loppu on sitten perspiraatiota.

    • Anonyymi

      No et vitussa ole älykkäämpi kuin Einstein. Vain idiootti luulee olevansa sitä.

      • Anonyymi

        Koska olet kovin yksinkertainen, joudun opettamaan sinua. Einstein ei ollut älykäs, jos mitataan KAIKKIEN älykkyysalueiden yhteistulos. Ei pärjännyt koulussa, ja sosiaalisessa toiminnassakin oli puutteita. Sen sijaan Einsteinin avaruudellinen ja matenaattinen älykkyys olivat loistavia.

        Monikin ihminen on Einsteinia älykkäämpi kokonaistuloksen perusteella. Minäkin olen. Mutta matemaattinen älykkyyteni on keskitasoa, joten siinä lajissa Einstein veisi minua mennen tullen.

        Joko ymmärrät kömmähdyksesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olet kovin yksinkertainen, joudun opettamaan sinua. Einstein ei ollut älykäs, jos mitataan KAIKKIEN älykkyysalueiden yhteistulos. Ei pärjännyt koulussa, ja sosiaalisessa toiminnassakin oli puutteita. Sen sijaan Einsteinin avaruudellinen ja matenaattinen älykkyys olivat loistavia.

        Monikin ihminen on Einsteinia älykkäämpi kokonaistuloksen perusteella. Minäkin olen. Mutta matemaattinen älykkyyteni on keskitasoa, joten siinä lajissa Einstein veisi minua mennen tullen.

        Joko ymmärrät kömmähdyksesi?

        Einsteinilla olikin fyysisesti poikkeavat aivot, joten ei voi verrata keskivertoihmiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olet kovin yksinkertainen, joudun opettamaan sinua. Einstein ei ollut älykäs, jos mitataan KAIKKIEN älykkyysalueiden yhteistulos. Ei pärjännyt koulussa, ja sosiaalisessa toiminnassakin oli puutteita. Sen sijaan Einsteinin avaruudellinen ja matenaattinen älykkyys olivat loistavia.

        Monikin ihminen on Einsteinia älykkäämpi kokonaistuloksen perusteella. Minäkin olen. Mutta matemaattinen älykkyyteni on keskitasoa, joten siinä lajissa Einstein veisi minua mennen tullen.

        Joko ymmärrät kömmähdyksesi?

        "Sen sijaan Einsteinin avaruudellinen ja matenaattinen älykkyys olivat loistavia."

        Tuokin on propagandaa. Todellisuudessa Einsteinin serbi matemaatikkovaimo laski tarvittavat laskut, kvanttiteorian osathan oli jo julkaistu sitä ennen ja ne vain (varastettiin) koottiin tämän tulli- ja patenttivirkailijan sekä vaimonsa taholla.
        https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/9/95/Albert_Einstein_näyttää_kieltä.jpg

        Todellisia neroja ovat olleet mielestäni vain harvat, kuten Da Vinci, Tesla, Maxwell..Pelkkä fiksuus ei riitä luomaan ja inventoimaan uutta, Yleensä ihmiset toistavat vain opittua, oli se mitä skeidaa tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olet kovin yksinkertainen, joudun opettamaan sinua. Einstein ei ollut älykäs, jos mitataan KAIKKIEN älykkyysalueiden yhteistulos. Ei pärjännyt koulussa, ja sosiaalisessa toiminnassakin oli puutteita. Sen sijaan Einsteinin avaruudellinen ja matenaattinen älykkyys olivat loistavia.

        Monikin ihminen on Einsteinia älykkäämpi kokonaistuloksen perusteella. Minäkin olen. Mutta matemaattinen älykkyyteni on keskitasoa, joten siinä lajissa Einstein veisi minua mennen tullen.

        Joko ymmärrät kömmähdyksesi?

        Kannattaisi kuitenkin ensin tietää asiat, ennenkuin rupeat opettamaan toisia. https://www.google.com/search?q=einstein oli hyväö koulussa&rlz=1C1GCEA_enFI844FI844&oq=einstein oli hyväö koulussa&aqs=chrome..69i57.7872j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

        Einstein ei suorittanut ÄO-testiä, joten tässäkään tavis ei voi kerskailla. Sosiaalinen älykkyys oli varmaan taviksia huonompia, mutta eipä tuo tahtia haitannut.

        Eli, se nikki, jota opetit, ei kömmähdellyt, joten kömmähdyksen tehnyt löytyy katsomalla peilin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Einsteinilla olikin fyysisesti poikkeavat aivot, joten ei voi verrata keskivertoihmiseen.

        Minullakin on poikkeavat aivot, joten minua ei voi verrata keskivertoihmiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on poikkeavat aivot, joten minua ei voi verrata keskivertoihmiseen.

        Nykynerolla on poikkeavat suolet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sen sijaan Einsteinin avaruudellinen ja matenaattinen älykkyys olivat loistavia."

        Tuokin on propagandaa. Todellisuudessa Einsteinin serbi matemaatikkovaimo laski tarvittavat laskut, kvanttiteorian osathan oli jo julkaistu sitä ennen ja ne vain (varastettiin) koottiin tämän tulli- ja patenttivirkailijan sekä vaimonsa taholla.
        https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/9/95/Albert_Einstein_näyttää_kieltä.jpg

        Todellisia neroja ovat olleet mielestäni vain harvat, kuten Da Vinci, Tesla, Maxwell..Pelkkä fiksuus ei riitä luomaan ja inventoimaan uutta, Yleensä ihmiset toistavat vain opittua, oli se mitä skeidaa tahansa.

        Tuo juttu Einsteinin vaimosta on ammuttu alas aikoja sitten. Einsteinin matemaattinen mentori oli matematiikan professori Herman Minkowski.

        Tesla oli enemmänkin keksijä kuin tieteellinen nero, vaikka hänen ympärilleen onkin rakennettu kultti. Listaasi hänen tilalleen sopisi Newton, jonka saavutukset ova jättiläismäisiä. Einstein on hänen jälkeensä kakkonen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olet kovin yksinkertainen, joudun opettamaan sinua. Einstein ei ollut älykäs, jos mitataan KAIKKIEN älykkyysalueiden yhteistulos. Ei pärjännyt koulussa, ja sosiaalisessa toiminnassakin oli puutteita. Sen sijaan Einsteinin avaruudellinen ja matenaattinen älykkyys olivat loistavia.

        Monikin ihminen on Einsteinia älykkäämpi kokonaistuloksen perusteella. Minäkin olen. Mutta matemaattinen älykkyyteni on keskitasoa, joten siinä lajissa Einstein veisi minua mennen tullen.

        Joko ymmärrät kömmähdyksesi?

        Kyllä hän oli hyvinkin älykäs, mutta älykkyyskin on suhteellista. Ei kukaan ole älykäs kaikissa asioissa, tai siis on mutta joko enemmän tai vähemmän älykäs. Älykkyys mielletään aina jonnekin korkeisiin svääreihin, mutta mikä tahansa tietoinen olento on jossakin määrin älykäs. Muuten se ei olisi tietoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olet kovin yksinkertainen, joudun opettamaan sinua. Einstein ei ollut älykäs, jos mitataan KAIKKIEN älykkyysalueiden yhteistulos. Ei pärjännyt koulussa, ja sosiaalisessa toiminnassakin oli puutteita. Sen sijaan Einsteinin avaruudellinen ja matenaattinen älykkyys olivat loistavia.

        Monikin ihminen on Einsteinia älykkäämpi kokonaistuloksen perusteella. Minäkin olen. Mutta matemaattinen älykkyyteni on keskitasoa, joten siinä lajissa Einstein veisi minua mennen tullen.

        Joko ymmärrät kömmähdyksesi?

        Vastoin usein toistettua väitettä', Einstein pärjäsi koulussa aivan hyvin. Poikkeuksellisen lahjakkaana turhautuminen oli ilmeisesti suurempi este aivan huipputulosten saavuttamiseksi.
        Einsteinin ÄO:n sanotaan olleen 160, joten se on erittäin korkea, joskaan ei aivan poikkeuksellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sen sijaan Einsteinin avaruudellinen ja matenaattinen älykkyys olivat loistavia."

        Tuokin on propagandaa. Todellisuudessa Einsteinin serbi matemaatikkovaimo laski tarvittavat laskut, kvanttiteorian osathan oli jo julkaistu sitä ennen ja ne vain (varastettiin) koottiin tämän tulli- ja patenttivirkailijan sekä vaimonsa taholla.
        https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/9/95/Albert_Einstein_näyttää_kieltä.jpg

        Todellisia neroja ovat olleet mielestäni vain harvat, kuten Da Vinci, Tesla, Maxwell..Pelkkä fiksuus ei riitä luomaan ja inventoimaan uutta, Yleensä ihmiset toistavat vain opittua, oli se mitä skeidaa tahansa.

        Täyttä soopaa. Einsteinia avusti matikassa professori Minkovski, joka opasti Einsteinin tutustumaan riimannin funktioihin. Einstein kävi myös kirjeenvaihtoa aikansa suurimman matemaatikon Hilbertin kanssa teoriaansa kehittäessään.
        Kvanttiteorialla on hyvin vähän tekemistä yleisen suhteellisuusteorian kanssa, eikä kvanttifysiikkaa oltu kehitetty paljoakaan vielä 1915.

        Juttusi on kopsattu antisemitistisiltä sivustoilta, joita Suomenkin uusnatsit lainailevat. Tieteen historian kanssa jutullasi ei ole mitään tekemistä. Einstein oli viimeinen yksittäinen nero, joka kehitti erittäin laajan ja tarkan teorian, vaikka toki vanhan tiedon pohjalle. Newtonin jälkeen ehkä suurin fyysikko ikinä. Kvanttifysiikan kehittelyynkin osallistui lukuisia yksittäisiä tutkijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastoin usein toistettua väitettä', Einstein pärjäsi koulussa aivan hyvin. Poikkeuksellisen lahjakkaana turhautuminen oli ilmeisesti suurempi este aivan huipputulosten saavuttamiseksi.
        Einsteinin ÄO:n sanotaan olleen 160, joten se on erittäin korkea, joskaan ei aivan poikkeuksellinen.

        Arvioisin Einsteinin ÄO:ksi 125, joka on riittävä luovuuden kanssa. Matikkaan hän keskittyi kymmenen vuotta, eikä pitänyt itseään kummoisena.

        Nero voi olla esim. luetun ymmärtämisessä, sen muistamisessa, tai luovuudessa, tai kombinaatiossa. Esim. pelkkä ymmärrys ei ketään häikäise, kun juuri kukaan ei sitä ymmärrä, kun taas jos sen kombinoi huippumuistin kanssa (jota voi kehittää teknisesti ja potentiaaliinsa asti), tai luovuuden kanssa, niin se jo häikäisee useamman - voi saada jopa neron maineen.

        Pelkkä muiden tuotannon pelkkä ymmärtäminen ei siis juuri häikäise ketään, vaikka siinä olisi nopeakin, kun se (muiden mielestä) ennen kaikkea pitää muistaa, ja ottaa käytäntöön (onnistunee useilta) ja kehittää eteenpäin (älyyn kuuluu jonkin verrana luovaa kykyäkin ymmärryksen kautta).

        Muistaminen ja luovuus ovat kuitenkin ne pääelementit joista erottaa neron. Ymmärrys taas on riippuvainen muidenkin ymmärryksestä, ja fysiikassa siihen vaaditaan matemaattisia taitoja, että jotain voi jokuselle todistaa, jossa raaka väääntö lopulta voittaa, vaikka lähtökohta on luovuudessa yhdessä älykkyyden kanssa, joka vaikka riittää, vaatii vielä esityksen, kuten esim. soitto- tai piirustustaidon.


    • Anonyymi

      Pitää piereskellä erityisen paljon ja pitkään.

    • Anonyymi

      Aloittaja on täysi fuskaaja. Jo muutamilla toistoilla mahdollisesti ymmärtää ”testin kulun” ja kysymysten logiikan, joten realistista olisi toistaa testi mielellään vasta hieman pidemmän ajan kuluttua. Joillakin on toisaalta hyvä muisti tuoltakin osin.

    • Anonyymi

      Jos olet tehnyt 2000 kertaa älykkyystestin 15 vuoden aikana, niin olet joka viikko tehnyt 2-3 älykkyystestiä.

      Tuhansia kertoja.

    • Anonyymi

      terve. Mä oon aivan tavallinen kymmenen vuotias ja mietin miten musta voisi tulla nero. Mua alkoi aluksi huolettaa että mun tyhmyys johtuu siitä että oon liikaa kavereiden kanssa .
      Mutta sitten aloin miettiä että onko syy sittenkään siinä että oon niitten kaa.
      Voisiko joku teistä kertoa miten musta tulis oikeesti NERO

      KIITOS TERVEISIN: Tyyppi joka ei kerro nimeään

      • Anonyymi

        "Voisiko joku teistä kertoa miten musta tulis oikeesti NERO"

        Ryhdy USA:n presidentiksi. Tosin se voi olla hankalaa, jos et ole syntyperäinen USA:n kansalainen. Donald Trump on sanonut: "I am a very stable genius." (Olen erittäin vakaa nero.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voisiko joku teistä kertoa miten musta tulis oikeesti NERO"

        Ryhdy USA:n presidentiksi. Tosin se voi olla hankalaa, jos et ole syntyperäinen USA:n kansalainen. Donald Trump on sanonut: "I am a very stable genius." (Olen erittäin vakaa nero.)

        ihan hyvä ehdotus mutta ei ehkä❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voisiko joku teistä kertoa miten musta tulis oikeesti NERO"

        Ryhdy USA:n presidentiksi. Tosin se voi olla hankalaa, jos et ole syntyperäinen USA:n kansalainen. Donald Trump on sanonut: "I am a very stable genius." (Olen erittäin vakaa nero.)

        moi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voisiko joku teistä kertoa miten musta tulis oikeesti NERO"

        Ryhdy USA:n presidentiksi. Tosin se voi olla hankalaa, jos et ole syntyperäinen USA:n kansalainen. Donald Trump on sanonut: "I am a very stable genius." (Olen erittäin vakaa nero.)

        mutta en kyllä tiedä miten se tekee musta neron
        🤭🤭🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihan hyvä ehdotus mutta ei ehkä❤️

        mutta ei se Donald Trump nyt kovinkaan viisas ole saavat kansalaiset olla iloisia että on nyt uusi presidentti


    • Anonyymi

      Vanha kaverini vuosien takaa kertoi psykologiaa opiskellessaan, ettei heitä voi enää testata. Testit antaisivat aivan liian hyviä arvoja. Ei ulkoa opittu testi ole samaa kuin älykkyys. Älykkyys on suurelta osin geneettistä, mutta sitä pystyy jonkin verran myös treenaamaan. Ainakin niin, että pääsee kykyjensä mahdollistamalle tasolle.

      • Anonyymi

        kertokaa mulle. Miten MUSTA TULEE NERO.




        t: se tyyppi joka ei kerro nimeään


    • Anonyymi

      Minun äo on 150. Tein kokeen kahdesti ja sain 75 molemmilla kerroilla.

    • Anonyymi

      Kysy asiaa muualtakin kuin Suomi24:n keskustelijoilta. Käytä useita lähteitä, äläkä luota kaikenmaailman asiantuntijoihin

    • Anonyymi

      Jos saat 15-vuotiaana tuloksesksi 100, on se oikea ja samana pysyy noin 50-vuotiaaksi asti mutta sitten alkaa putoilemaan kovaa vauhtia alaspäin. Se että teet samaa testiä useampia kertoja ei osoita älykkyytäsi van paremminkin tyhmyyttäsi jos et tuhannen kerrankaan toiston jälkeen pysty parempaan kuin 150.
      Toisekseen suurin osa ihmisistä on lukemassa 100 mikä on keskinkertainen arvo. Miljoonat ihmiset ovatkin paljon älykkäämpiä kuin 100-lukeman saaneet.
      Minä en kehtaisi edes mainita jos oma lukemani olisi 100.
      Valitettavasti täytyy todeta, että olet melkosen tyhmää lajia.

      • Anonyymi

        Fiskumpi tietäisi, että yli sadan pisteen porukka on jopa miljardien kokoinen. Joku vähän välkympi siis tuntisi jopa numerot.


      • Anonyymi

        Useimmassa ammatissa korkeasta ÄO:sta on vain haittaa. Miten itse soveltuisit; tiedätkö mitä on tehdä niitä hommia ja miten luulet/tiedät soveltuvasi niihin? Niillä on muita sopivuuksia ja usein lahjojakin.

        New Yorkin poliisiksi ei pääse lähemmäs 120 ÄO:lla, kun taas jenkkilän upseeriksi tarvitaan 110 ÄO - sotilaaksi pääsee muistaakseni 83:lla ja ylenemiseen tarvitaan tiettyjä ominaisuuksia, vaikka korkeakoulutettu pääsee olisko noin alikessua vastaavalle arvolle suoraan - tai se riippuu mahdollisesti koulutuksesta, esim. joku soveltuva tekninen ala; jossa etenemisessä voi tarvita osin toisia ominaisuuksia.


    • Anonyymi

      Olin kerran kahvilla erään rekrytointikonsulttikaverini kanssa, ja hän kertoi siinä hauskan jutun eräästä työhaastattelusta. Kaveri oli kuulemma vaan sanonut 'minä tiedän ja osaan kaiken koska minun älykkyysosamäärä on 140'.

      Eipä uskaltanut tätä kaveria asiakkaalle suositella...

    • Ehkä neroksi tullaan kun osaa käyttää sitä älykkyyttään?

    • Anonyymi

      Miten tullaan kertoisi???

    • Anonyymi

      Testeissä on se ongelma, että ne käytössä kuluu. On kuin autokoulun kokeissa. Mitä useammin osallistuu, sitä paremmin pärjää ja lopulta selviää.

    • Anonyymi

      Oon tekniikkanero, kysykää jotain niin vastaan ihmeessä! 👍🏻

    • Anonyymi

      Kyllä testeissä on aikarajoitus.
      Olet istunut miettimässä sitä testiä liian pitkään.

    • Anonyymi

      Mikä on elämän tarkoitus?

      Saako tappaa yhden ihmisen kun pelasta tuhat?


      Mitä on rakkaus?

    • Anonyymi

      Älykkydellä kuvataan ihmisen kognitiivista suorituskykyä. Kaikki muu lahjakkuus on jotain muuta.

      • Anonyymi

        Myytti.


    • Anonyymi

      Einstein on pelkkä meemi, eikä lähelläkään älykkäimpiä ihmisiä. Shakinpelaajista löytyy mm. Fischerin Bobbyn äo yli 200

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe