Millaista on seurakuntaelämä Torniossa?

Anonyymi

Olen muuttamassa Tornioon. Olen uskova ja tahtoisin kovasti olla mukana hengellisissä tilaisuuksissa ja toiminnassa, etenkin kun viimeaikoina on tuntunut ote seurakuntaan ja Jumalaan olevan turhan kaukainen. En kuitenkaan ole lestadiolainen. Mahtaako kaikki toiminta olla vahvasti lestadiolaista? Mahdanko sopia joukkoon - miten minuun suhtauduttaisiin? Kaiken lisäksi olen melko nuori ja koen jo muutenkin olevani hieman epäsovinnainen kristitty.

50

1153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mihin sie sitä seurakuntaa tarvitset?
      Ei Jumala sieltä seurakunnasta, kirkoista tai mistään muistakaan kuolevaisen rakentamista temppeleistä löydy, kyllähän sinun se pitäisi tietää?
      Jumala löytyy sinusta itsestäsi, sisintäsi tutkimalla.
      Kirkot, seurakunnat ja uskonnot ovat vain keino ohjailla ihmisiä ja heidän tekemisiään eliitin hyväksi.

      • Anonyymi

        Riippu mihin uskoo! Itse ajattelen, että ihmiselle on hyväksi astua pois itsestään ja omasta egostaan. Mitä enemmän ihminen rakentaa omien tunteidensa, toiveidensa ja voimiensa varaan, sitä alttiimpi on kärsimään ja lankeamaan oman inhimillisen rajallisuutensa vuoksi. Siksi mielestäni hengellinen rutiini, yhdessä laulaminen ja rukoileminen on hyvä kantava voima arjen keskellä.

        Sanot, ettei Jumala löydy mistään kuolevaisten rakentamasta. Mutta olenhan itsekin vain kuolevainen. Siispä minun tulee mielestäni kääntyä pois itsestäni. Kaikki mitä tuotan on kuolevaisen rakentamaa, omaksi hyödykseni. Juuri sitä mistä varoitit!
        Sisinpäni on kuin jumalan rakentama koneisto, joka toki vastaa Jumalan tarkoitusta (ja siispä kykenen havaitsemaan Jumalan sormenjäljet itsetutkiskelussa), mutta tarvitsee polttoainetta.

        Kun koneisto pelaa, on toki helppo olla yhteydessä Jumalaan oman sisinpänsä kautta.

        "Minä annan itseni, ruumiini ja sieluni ja kaiken sinun käsiisi. Pyhä enkelisi olkoon minun kanssani, ettei paha vihollinen saisi mitään valtaa minuun."

        "Niin että, oi Mestari, en yrittäisi niin paljon
        etsiä lohdutusta kuin lohduttaa muita,
        hakea ymmärtämystä kuin ymmärtää toisia,
        pyytää rakkautta kuin rakastaa muita,
        sillä antaessaan saa,
        kadottaessaan löytää,
        unohtaessaan saa anteeksi,
        kuollessaan nousee iankaikkiseen elämään."

        Tässä perusteluni! Ymmärrän toki, jos et kannata uskontoja. Mutta itse satun olemaan kristitty, joten lähden tälle linjalle.


      • Anonyymi

        Uskomatonta, miten joku voi olla noin hyvin aivopesty uskomaan kirjaan, joka on koottu yli 2000 vuotta sitten palasista.
        Ns "kevennykseksi" silloiselle paljon fyysistä voimaa vaativalle elämälle. Tarkoitan siis sitä, että kaikki työ tehtiin lihasvoimalla. Siihen piti kehitellä jotain, joka vie ihmisen ajatukset pois maallisista rankoista oloista. Joten kehiteltiin fantasiatarina nimeltä Raamattu.
        Tottakai siihen piti sitten höysteeksi lisätä paljon syyllistämistä, jotta se olisi edes jollain tavalla opettava.

        Sitten vielä toinen ajatus:

        Miksi uskontoa aletaan opettamaan kouluissa jo ihan eka luokilta lähtien, jolloin lapset ovat erityisen alttiita kaikelle johdatukselle. Herkkä lapsi voi hyvinkin ottaa kaiken sanotun todesta. Ai niin, sehän se on tarkoituskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippu mihin uskoo! Itse ajattelen, että ihmiselle on hyväksi astua pois itsestään ja omasta egostaan. Mitä enemmän ihminen rakentaa omien tunteidensa, toiveidensa ja voimiensa varaan, sitä alttiimpi on kärsimään ja lankeamaan oman inhimillisen rajallisuutensa vuoksi. Siksi mielestäni hengellinen rutiini, yhdessä laulaminen ja rukoileminen on hyvä kantava voima arjen keskellä.

        Sanot, ettei Jumala löydy mistään kuolevaisten rakentamasta. Mutta olenhan itsekin vain kuolevainen. Siispä minun tulee mielestäni kääntyä pois itsestäni. Kaikki mitä tuotan on kuolevaisen rakentamaa, omaksi hyödykseni. Juuri sitä mistä varoitit!
        Sisinpäni on kuin jumalan rakentama koneisto, joka toki vastaa Jumalan tarkoitusta (ja siispä kykenen havaitsemaan Jumalan sormenjäljet itsetutkiskelussa), mutta tarvitsee polttoainetta.

        Kun koneisto pelaa, on toki helppo olla yhteydessä Jumalaan oman sisinpänsä kautta.

        "Minä annan itseni, ruumiini ja sieluni ja kaiken sinun käsiisi. Pyhä enkelisi olkoon minun kanssani, ettei paha vihollinen saisi mitään valtaa minuun."

        "Niin että, oi Mestari, en yrittäisi niin paljon
        etsiä lohdutusta kuin lohduttaa muita,
        hakea ymmärtämystä kuin ymmärtää toisia,
        pyytää rakkautta kuin rakastaa muita,
        sillä antaessaan saa,
        kadottaessaan löytää,
        unohtaessaan saa anteeksi,
        kuollessaan nousee iankaikkiseen elämään."

        Tässä perusteluni! Ymmärrän toki, jos et kannata uskontoja. Mutta itse satun olemaan kristitty, joten lähden tälle linjalle.

        "...ajattelen, että ihmiselle on hyväksi astua pois itsestään ja omasta egostaan"

        Miksi? Onko huono itsetunto mielestäsi jokin hyve?
        Nykyään täytyy olla vahva että pärjää.

        "Mitä enemmän ihminen rakentaa omien tunteidensa, toiveidensa ja voimiensa varaan, sitä alttiimpi on kärsimään ja lankeamaan oman inhimillisen rajallisuutensa vuoksi."

        Lankeamaan mihin?
        Aika erikoinen väite että ihmisillä ei saisi olla toiveita ja haaveita!
        Itse olen toteuttanut suurimman osan nuoruuden haaveistani ja toiveistani enkä mielestäni ole mitenkään erityisemmin langennut, jos ei sitä yhtä kertaa lasketa kun hiekoittaminen oli laiminlyöty, silloin kyllä lankesin aika pahasti...

        "Sanot, ettei Jumala löydy mistään kuolevaisten rakentamasta. Mutta olenhan itsekin vain kuolevainen."

        Niin olet, mutta eikös sinutkin ole rakentanut jokin muu kuin kuolevainen omaksi kuvakseen?

        "Kaikki mitä tuotan on kuolevaisen rakentamaa, omaksi hyödykseni. Juuri sitä mistä varoitit!"

        Lueppa tarkemmin, en minä mistään tuonlaisesta ole varoittanut.
        Kuolevaisena sinä tuotat esimerkiksi määrän X paskaa vuodessa, vai meinasitko lopettaa senkin?


    • Anonyymi

      Hei.

      Kyllä löytyy meitä vahvauskoisia mutta vapaita muitakin!

      Voin ohjata sinua ja tutustuttaa herran tiellä nykymaailmassa sekä auttaa syntien väistämisen tiellä.

      Itsekkin olen nuorekas ja vapaamielinen uskon suhteen mutta polkuni on valittu.

      Anna minun olla oppaasi valoon ja rauhaisaan elämään!

      Ollaan yhteydessä.

      T Jorma

      • Anonyymi

        Mielenkiintoista. Uteliaisuudesta kysyn, että haluatko kertoa enemmänkin itsestäsi tai mitä tarkoitat tällä kaikella?


      • Anonyymi

        Räsäsellä ja Al Teella on molemmilla uskonto motivaattorina jutuilleen. Se nyt vaan on niin että islamin uskon mukaan, homot, (ja varmaankin kaikki muut sukupuoliset perversiot) juutalaiset, vääräuskoiset shia / sunni riippuen kummalla puolella sattuu olemaan on tapettava tai alistettava. Raamattu on ihan perverssin väkivaltainen kirja jossa jumala näyttäytyy pikkumaisena hirviönä, eikä yhtään tykkää perversseistä. Mutta Suomessa on uskonnon vapaus, joten se siitä. Miettikää jos vaikkapa koraanin / raamatun sanassa sanottaisiin "joka kolmannen tulee kulkea pimeässä" Hyväksyttäisiinkö länsimaissa se että uskovat kaivaisivat joka kolmannen lapsen silmät päästä? Yksikään uskonto ei ansaitse ihmisten kunnioitusta ja laissa pitäisi mieluummin lukea "Kaikkien uskontojen harjoittaminen on tiukasti luvan varaista. Kaikkia uskontoja auditoidaan kolmesti vuodesta viranomaisten taholta. Alle 18v kansalaisilta on kaikenlainen uskonnon harjoittaminen ehdottomasti kiellettyä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Uteliaisuudesta kysyn, että haluatko kertoa enemmänkin itsestäsi tai mitä tarkoitat tällä kaikella?

        Hei.

        Olen vahvasti uskova nuorekas kohta nelikymppinen eläkeläinen. Kutsumukseni on ohjata nuoria ja kokemattomia isällisellä kädellä uskon polulla, näyttää valon mihin voimme mennä ja estää sortumasta itse Saatanan poluille!!

        Ohjaan mielelläni elämää askarruttavissa asioissa sekä estän lankeamasta syntiin ja haureuteen.

        Voimme tavata vaikka kahdestaan rauhallisessa paikassa ilman pelkoa että sinut leimattaisiin. Saat tuta saarnani avun!


    • Anonyymi

      Nuori ikäsi ei ole este vaan hyve ja lupaan ohjata kädestä pitäen sinua tiellämme.

      T Jorma

      • Anonyymi

        Lupaan ohjata makkariin ja riisua sinut Herramme nimeen ja ...............


      • Anonyymi

        Heh..heh... Eikös tämä tapa kuulunut ainakin aiemmin lestadiolaisten pappien toimintatapaan (vrt Maa on syntinen laulu elokuva).


    • Anonyymi

      Toimituksen huomio:
      Koska Suomen valtamedia vaikenee kriittiset tapahtumat Ruotsissa, UMV-Lehti aloittaa Ruotsin rikostilanteen seurannan ja julkaisee vastaisuudessa säännöllisiä uutiskoosteita sekä viikonloppu- että kuukausiraportteja maassa vallitsevasta rikosaallosta, jota on kuvailtu kesällä 2019 jopa ”pienenä sisällissotana”, johon Ruotsin poliisijohdon mukaan ”tulisi tottua”.

      Tavoitteena on, että Ruotsin viikonlopun uutiskoosteet julkaistaan aina maanantaisin ja kuukausiraportit kuun viimeisen päivän aikoihin. Raportointi pyritään kehittämään selkeäksi, tehokkaaksi ja kattavaksi.

      Säännöllisen raportoinnin perusteella kykenemme seuraamaan ja arvioimaan järkyttäväksi mennyttä tilannetta sekä kokonaiskehitystä, joka antaa vakavan varoituksen suomalaisille siitä mihin nykyisellään harjoitettu politiikka on johtamassa.

      Päätoimittaja, Janus Putkonen

      UMV-Lehti, 5.8.2019
      Pääasiallinen medialähde: Fria Tider

      • Anonyymi

        Kuka tämä anus putkonen on. Joku suvakki taas joka saa rahaa venäjältä vai mikä.


      • Anonyymi

        Lasta kantanut äiti kuoli asemiesten tulituksessa Malmön ranta-alueella Ruotsissa!

        Useita naamioituneita asemiehiä oli avannut tulen lapsensa kanssa kulkenutta miestä ja naista vastaan Ribersborgin alueella Ruotsissa, joka sijaitsee Malmössa.
        Ruotsin mediassa naisen kerrotaan kuolleen tulituksen seurauksena maanantaina ja poliisi etsii useita hyökkääjiä.

        Isku tapahtui noin klo 10 aikaan maanantaina kun joukko aseistautuneita ja naamioituneit asemiehiä oli avannut tulen, ampuen 8-10 laukausta useasta aseesta. Ampumatilanteen jälkeen hyökkääjät olivat paenneet paikalta.

        Nainen oli kantanut lastaan hyökkäyksen tapahtuessa, joka oli tapahtunut ennalta arvaamattomasti. Häneen osui ainakin yksi luodeista. Miehen kerrotaan olevan shokissa tapahtuneen jälkeen.

        Poliisi saapui paikalle nopeasti ja alue eristettiin. Poliisikoirat tuotiin alueelle jäljittämään hyökkääjiä. Kolme uhria vietiin sairaalahoitoon välikohtauksen seurauksena.

        Näin Ruotsissa!
        Olikohan tekijät "Ruotsalaisia"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasta kantanut äiti kuoli asemiesten tulituksessa Malmön ranta-alueella Ruotsissa!

        Useita naamioituneita asemiehiä oli avannut tulen lapsensa kanssa kulkenutta miestä ja naista vastaan Ribersborgin alueella Ruotsissa, joka sijaitsee Malmössa.
        Ruotsin mediassa naisen kerrotaan kuolleen tulituksen seurauksena maanantaina ja poliisi etsii useita hyökkääjiä.

        Isku tapahtui noin klo 10 aikaan maanantaina kun joukko aseistautuneita ja naamioituneit asemiehiä oli avannut tulen, ampuen 8-10 laukausta useasta aseesta. Ampumatilanteen jälkeen hyökkääjät olivat paenneet paikalta.

        Nainen oli kantanut lastaan hyökkäyksen tapahtuessa, joka oli tapahtunut ennalta arvaamattomasti. Häneen osui ainakin yksi luodeista. Miehen kerrotaan olevan shokissa tapahtuneen jälkeen.

        Poliisi saapui paikalle nopeasti ja alue eristettiin. Poliisikoirat tuotiin alueelle jäljittämään hyökkääjiä. Kolme uhria vietiin sairaalahoitoon välikohtauksen seurauksena.

        Näin Ruotsissa!
        Olikohan tekijät "Ruotsalaisia"?

        Ja liittyy aloitukseen miten?


    • Anonyymi

      Karja marssi Torniossa ! Helvetin tuleen joutuvat !
      BorderPride 2019 yhdenvertaisuustapahtuma 26.8.-1.9.
      Tänä vuonna paraati osallistuu 100 tapaa ylittää raja -tempaukseen, jossa paraatin ylittäessä rajaa paraatilaisia kannustetaan halaamaan vierustoveriaan. Tapahtuma kuvataan ja julkaistaan somessa

      • Anonyymi

        Islam on itseasiassa lähellä natzismia. Sama ideologia, jos et kuulu meihin, et ole mitään. Todellakin ihmisarvoa ei he eivät tunne eikä oikeudentajua ole.
        Kuuluisa astrofyysikko ja jesuiitta, Isä Manuel Carreira sanoo islamin olevan suurin vitsaus mitä ihmiskunta on nähnyt. Haastattelussa hän vastasi Saksaan liittyvään kysymykseen: ¨Ei ole uskottavaa väittää, että islam olisi yhteensopiva eurooppalaisten kansojen oikeuksien kanssa.¨


      • Anonyymi

        TÄÄLLÄ ON MYÖS HAAPARANNASSA VAIHTOEHTO, H0MOPAPPI. Siinä on Prideporukan homopappi, joka pitää kirkossa homoseuroja.


      • Anonyymi

        He ovat heränneitä. Viime kirkolliskokouksessa Herättäjäyhdistys otti voimakkaasti kantaa mm. homojen vihkimisen puolesta, samoin heränneiden körttiseuroissa, ja piti viime kesänä lukuisia homokörttiseuroja. Katso esim. Haavisto, homokörttiseurat . Pidettiin Helsngisä. Mukana oli mm. Haparannan robvasti Sulila.


    • Anonyymi

      Yllä olevasta selviää miten sekoja nämä meän törniön hihulit on.

      • Anonyymi

        Katso: HAAVISTO, HOMOSEURAT.


      • Anonyymi

        Katso myös TÖRNIÖ, KAHELIT HIHULIT.


    • Anonyymi

      Etsi 24 - sivulta Kauhavan kaksineuvoinen viranhaltija

      Pohjanmaalla ei riitä yleisesti viran saamiseen normaali sukupuoli, Lapuan Herättäjäyhdistyksen ajamana sentään homo tai lesbo, mutta Kauhavalla kuntayhdistelmän johtajaksi vaaditaan KAKSINEUVOINEN HAKIJA. Vähän samaa Torniossa.

    • Anonyymi

      Kyllä se oli HAAPARANTA. Siellähän oli homoja suosiva pappi Sulila. Taisi olla kirkkpohertra.

    • Anonyymi

      miksi pitää olla kertomassa täällä muille miten elää heidän omaa elämää? hyvin yksinkertainen kysymys, johon ainakin yksi teistä osaisi vastata:

      "Olen uskova ja tahtoisin kovasti olla mukana hengellisissä tilaisuuksissa ja toiminnassa, etenkin kun viimeaikoina on tuntunut ote seurakuntaan ja Jumalaan olevan turhan kaukainen. En kuitenkaan ole lestadiolainen. Mahtaako kaikki toiminta olla vahvasti lestadiolaista? Mahdanko sopia joukkoon - miten minuun suhtauduttaisiin?"

      jos haluatte kertoa omia mielipiteitänne asiasta, niin tehkää uusi postaus. turha tulla tänne kaappaamaan muiden ihmisten postituksia. teitä ei kiinnosta yhtään se, että hän on uskovainen, niin miksi hänen pitäisi välittää siitä mitä te auotte päätä täällä?

      joo se on vuosi 2019, eiköhän olisi jo aika tajuta teidänkin, että antaa ihmisten elää oma elämänsä miten haluaa ja liikkua niissä piireissä missä he itse haluavat ja kokevat olevansa onnellisia.

      en ole itse uskovainen ja älykkyydeltänikin alle keskiverron, mutta sen verran järkeä löytyy päästä, että en ala kertoon muille ihmisille miten elää heidän elämäänsä. autan sen mitä pystyn, koska monet tuntemattomat on auttanu minua tyhmissäkin jutuissa, niin haluan antaa jotakin takaisin, enkä pilata maailmaa tyhmillä postauksilla.

      ja joo suensaaren alueelta voi löytyä jotakin uskonnollista toimintaa ja kirkko ainakin, mutta valitettavasti enempää en osaa sanoa.

    • Anonyymi

      Kirkko on ja seurakunta joka kovasti erimielinen. Kiero kepupuolue myrkyttänyt. Ole uusi luuta ja eheytä kirkko.

    • Anonyymi

      Älkääpä unohtako, että Haaparannan kirkkoherra Kimmo Sulila oli kovasti homoihin päin suuntautunut pappi. Muistaaksen kirjoitti mieltymyksistään laajasti lehtiin ja esiintyi televisiossa.

      • Anonyymi

        Jaa jaa, entä sitten vaikka olikin?
        Pelkäsitkö että jäät varjoon?


    • Anonyymi

      Kkmmo Sulila oli körttihenkinen: Nivalan kesäseuroissa 2019 Lapuan herätäjäyhdistys antoi kannanoton, jossa se kannatti körttihomoeuroja ja yhteistyötä homojen pappien kanssa. Katso: Hakusana Haavisto, körtihomoseurat. Julkilausuma annettu 7.6.2019. Samoin Kirolliskokouksessa körtit erityisesti terotivat posittivisia homoyhteyksiä.

    • Anonyymi

      Körttien uusi laulu on "Homostellaa", joka lauletaan "Napostellaan"sävelellä: Hei, me tässä hieman homostellaan, hei, hei, hei, on homomiehet asiallaa... Katso lisäliite Körttien virsikirjaan.

      • Anonyymi

        Kumma juttu, että Sulilan mesoamisesta lehdistössä ei ole ollut enempää puhetta tällä palstalla. Kiinnostaisi tietää, kuinka kiinteästi hän ajaa homojen asiaa rivikristittyjen uskoa vastaan?


    • Anonyymi

      SOPU EI SIJAA ANNA PITÄÄ OLLA KIITOS MUUTIN POIS

      ME MET SISÄPIIRI LÄMPÖ

      VIIMEINEN SAMMUTTAA VALOT §

    • Anonyymi

      Huoh, kitkat vai nastat?

      • Anonyymi

        Mielestäni nastat.


    • Anonyymi

      Eiköhän tästäkin juttusarjasta selviä, miksi törniössä on oma mielisairaala ;)

      • Anonyymi

        Kyllä se selviää. Lisäpaikkoja tarvitaan, kuten hiukan ylempää selviää.


    • Anonyymi

      Kuten tästäkin ketjusta selviää mielenterveysongelmia on paljon täällä pohjanmaanperällä.

      • Anonyymi

        Kuka tietää, mitä kirkkoherra Kimmo Sulilalle kuuluu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tietää, mitä kirkkoherra Kimmo Sulilalle kuuluu?

        Se joutui lähtemään vaikean luonteensa takia.


    • Anonyymi

      Tornioon ei räsäsläiset ole tervetulleita. Pysy sielä puolueen punkkerissa vaan.

    • Anonyymi

      Kielletty hedelmä

      YLE TV2 Ke 06.11.2019 klo 21.00

      • Anonyymi

        Mikä ohjelma ylellä tuo ?


    • Anonyymi

      Moi. Ei mulla muuta kirjoittamista ole, kun vaan jos haluat tietää Jumalasta niin mene Jehovan todistajien kokoukseen.

    • Anonyymi

      Kierrä lahkot kaukaa. Et tule katumaan. Ja kierrä kiihkoilijat kirkon sisällä kaukaa. En suosittele edes tutustumaan viidesläisiin...

      • Anonyymi

        TOTTA, TOTTA!!! Pistäänny Ruotsin puolella Roneå:ssa kuuntelemassa homo myönteistä homoloogista saarnaa. Ei tuomitse ketään!


    • Anonyymi

      Kyseessä on Roneå:n kirkkoherra Kimmo Sulila.

    • Anonyymi

      Parempi uskova ja kohtuu käytöstavat omaava, kuin rääväsuinen jokapaikan ölisijä.
      Juuri nämä tyylitajuttomat rääväsuut ovat niitä, jotka aiheuttaa kanssaihmisilleen harmia ja jopa terveysongelmia.
      Psyykkeen kieroumat ovat yksi tämän ajan vitsauksista.
      (En ole uskovainen, vaan ihan vain oikean ja väärän erottava tavallinen Donneri)

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1907
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1539
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1499
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1477
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      150
      1415
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1350
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1307
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1239
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1147
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1108
    Aihe