Dr Jesper Mehlsen on tutkinut nuorille tytöille annettavan Hpv- rokotteen sivuvaikutuksia ja vaikuttaa siltä, että sillä saattaa olla seurauksensa...
-Edelleen paras vaihtoehto onkin jättää rokote väliin ja sen sijaan valita partnerinsa tarkoin ja suojautua. Ainoastaan terveen partnerin kanssa seksuaalisesti kokemattomat naiset voivat välttyä hpv-viruksilta....Käytännössä kaikki asiasta piittaamattomat ovat saastuneet.
*Aiheeseen liittyvä kysymykseni onkin, että mitä te lapsia hankkineet tai sellaisia tulevaisuudessa hankkivat olette asiasta päättäneet omien lapsienne kohdalla?
Annatteko rokottaa, vai valistatteko tyttäriänne seksin suhteen asiasta, vai jätättekö vain oman onnensa nojaan vaille mitään tietoa asiasta?
Linkki tutkimukseen:
https://www.youtube.com/watch?v=pyMTYzgN78I&app=desktop
Hpv-rokotuksista.
25
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Rokotettu on oma lapsi, mutta luonnollisesti lasta yleisesti valistettu asioista, niin kuin kuuluukin
Ja myös siitä, että kiertää kaukaa sun kaltaiset miehetAika harva osaa valistaa Hpv-viruksista kun ei ole ymmärtänyt asiaa itsekkään...
Entäs miten koet tai miten koette naiset(muutkin voi vastata) nämä aika ajoin tehtävät papa kontrollit....Koetteko olevanne kaiken aikaa ikään kuin löysässä hirressä ikäviä löydöksiä odotellessa....Sehän on ihan tuurista kiinni koska Hpv- virusten aiheuttamat solumuutokset kehittyvät Syöväksi...
-Moniko teistä on vasta nyt vanhemmalla iällä tullut ajatelleeksi, että tuoltakin vaivalta/ kauhulta olisi elämässä voinut välttyä ajattelemalla asioita etukäteen ja elämällä sen mukaan omien valintojensa kanssa.?
*Tokikin useimmilla sitä tietoa ei yksinkertaisesti ole ollut koko asiasta...Useimmat ovat olleet hyvin tietämättömiä nuoruudessaan, sekä myöhemminkään puutteellisen valistuksen johdosta....blade83 kirjoitti:
Aika harva osaa valistaa Hpv-viruksista kun ei ole ymmärtänyt asiaa itsekkään...
Entäs miten koet tai miten koette naiset(muutkin voi vastata) nämä aika ajoin tehtävät papa kontrollit....Koetteko olevanne kaiken aikaa ikään kuin löysässä hirressä ikäviä löydöksiä odotellessa....Sehän on ihan tuurista kiinni koska Hpv- virusten aiheuttamat solumuutokset kehittyvät Syöväksi...
-Moniko teistä on vasta nyt vanhemmalla iällä tullut ajatelleeksi, että tuoltakin vaivalta/ kauhulta olisi elämässä voinut välttyä ajattelemalla asioita etukäteen ja elämällä sen mukaan omien valintojensa kanssa.?
*Tokikin useimmilla sitä tietoa ei yksinkertaisesti ole ollut koko asiasta...Useimmat ovat olleet hyvin tietämättömiä nuoruudessaan, sekä myöhemminkään puutteellisen valistuksen johdosta....Me elämme kaikki omien valintojemme kanssa, olimme miettineet niitä etukäteen tai ei.
Kaskenpolttaja kirjoitti:
Me elämme kaikki omien valintojemme kanssa, olimme miettineet niitä etukäteen tai ei.
En minä sitä kysynyt...
blade83 kirjoitti:
En minä sitä kysynyt...
Kysymysmerkki on käsittääkseni kysymyslauseen lopussa...
"-Moniko teistä on vasta nyt vanhemmalla iällä tullut ajatelleeksi, että tuoltakin vaivalta/ kauhulta olisi elämässä voinut välttyä ajattelemalla asioita etukäteen ja elämällä sen mukaan omien valintojensa kanssa.?"
Muista käyttää kortsua ja järkeä.
Siinä olis mun neuvot.blade83 kirjoitti:
Koska sinulta on viimeksi otettu papa näyte?
Silloin kun sun ois pitäny oppia yhdyssanat.
Wwuwuw kirjoitti:
Silloin kun sun ois pitäny oppia yhdyssanat.
Papa-koe suositellaan otettavaksi vähintään viiden vuoden välein kaikilta 25–65-vuotiailta naisilta. Mikäli lääkäri arvioi olevan tarpeen, voidaan papa-koe ottaa myös muun ikäisiltä naisilta. Jos naisen oireet tai papa-löydökset antavat aihetta, voidaan papa-koe ottaa myös joskus tiheämmin kuin viiden vuoden välein.
Lievästi poikkeavan papa-löydöksen jälkeen seuraava papa-koe otetaan yleensä jo vuoden kuluttua edellisestä näytteestä. Naisilla, joilla on aiemmin hoidettu solumuutos, säännöllinen papa-seuranta on erityisen tärkeää, sillä heillä kohdunkaulan syövän riski on muita korkeampi vielä 20 vuotta solumuutoksen hoidon jälkeen.
--Papa koetta otetaan kaikilta naisilta kenellä on hpv- sukupuolitauti.
Terveiltä naisilta on ihan turha ottaa papa-näytettä.blade83 kirjoitti:
Papa-koe suositellaan otettavaksi vähintään viiden vuoden välein kaikilta 25–65-vuotiailta naisilta. Mikäli lääkäri arvioi olevan tarpeen, voidaan papa-koe ottaa myös muun ikäisiltä naisilta. Jos naisen oireet tai papa-löydökset antavat aihetta, voidaan papa-koe ottaa myös joskus tiheämmin kuin viiden vuoden välein.
Lievästi poikkeavan papa-löydöksen jälkeen seuraava papa-koe otetaan yleensä jo vuoden kuluttua edellisestä näytteestä. Naisilla, joilla on aiemmin hoidettu solumuutos, säännöllinen papa-seuranta on erityisen tärkeää, sillä heillä kohdunkaulan syövän riski on muita korkeampi vielä 20 vuotta solumuutoksen hoidon jälkeen.
--Papa koetta otetaan kaikilta naisilta kenellä on hpv- sukupuolitauti.
Terveiltä naisilta on ihan turha ottaa papa-näytettä.Ja kun lainaa tekstiä, niin silloin käytetään lainausmerkkejä.
Jos minulla olisi lapsia, käskisin niitä pysymään kaukana blade83:sta, sillä hän on käytetty mies. Ei ole siis enää puhdas.
Sinun lapsesi taitaisivat olla vähän turhan nuoria minun tyttöystäväkseni..
-Itse en ole lapsista kiinostunut....blade83 kirjoitti:
Sinun lapsesi taitaisivat olla vähän turhan nuoria minun tyttöystäväkseni..
-Itse en ole lapsista kiinostunut....Puhuin täysin hypoteettisesti. Sitä paiti itse aloituksessa sanoit: "te lapsia hankkineet tai sellaisia tulevaisuudessa hankkivat".
- Anonyymi
Eikös se kuitenkin mennyt niin, että suurimmalla osalla ihmisistä joko on jokin HPV-virus, on ollut jokin HPV-virus, tai tulee olemaan jokin HPV-virus?
Se, että käyttää kortsua ei takaa vielä mitään. Tarvitsee myös pitää huolta mm. käsiensä puhtaudesta ja minne sormensa laittaa. Ihan joka rokotteelle löytyy kaikenlaista tutkimusta, puolesta ja vastaan.
Itse en ole rokotevastainen.
Aika naivi ajatus, että ihmiset harrastavat seksiä vain yhden ihmisen kanssa elämänsä aikana ja että molemmat ovat neitsyitä. Mielestäni kannattaa ottaa huomioon olemassa olevat realiteetit. Syöpä ei ole mukava seuralainen.No se ajatus sotii kyllä kovasti nykyään feministien ajamaa Tinderi/kullikaruselli elämää vastaan.....
On kuitenkin hyvä, että ihmiset ymmärtävät, että kaikella on hintansa ja siihen me tarvitsemme valistusta.blade83 kirjoitti:
No se ajatus sotii kyllä kovasti nykyään feministien ajamaa Tinderi/kullikaruselli elämää vastaan.....
On kuitenkin hyvä, että ihmiset ymmärtävät, että kaikella on hintansa ja siihen me tarvitsemme valistusta.No todellakin tarvitsemme, jos joku ajattelee, ettei kaikella ole hintaansa. En osaa ottaa kantaa tuohon feministi asiaan, kun en tiedä ketä sillä tarkoitat.
Oletko sinä aloittanut seksielämän? Anteeksi hiukan henkilökohtainen kysymys.Kaskenpolttaja kirjoitti:
No todellakin tarvitsemme, jos joku ajattelee, ettei kaikella ole hintaansa. En osaa ottaa kantaa tuohon feministi asiaan, kun en tiedä ketä sillä tarkoitat.
Oletko sinä aloittanut seksielämän? Anteeksi hiukan henkilökohtainen kysymys.Siellähän se kaikki tieto on mun profiilissa...
blade83 kirjoitti:
Siellähän se kaikki tieto on mun profiilissa...
Ok. Kiitos teidosta, pitää kurkata.
No todellakin tarvitsemme, jos joku ajattelee, ettei kaikella ole hintaansa. En osaa ottaa kantaa tuohon feministi asiaan, kun en tiedä ketä sillä tarkoitat.
Oletko sinä aloittanut seksielämän? Anteeksi hiukan henkilökohtainen kysymys.Eli haluat neitseellisen naisen rakastajattareksi ja jos natsaa, myös seurusteluun?
No profiilisi avasikin uusia näkökulmia mielipiteisiisi. Ja tämänkin aloitus näyttäytyy vähän toisenlaisessa valossa.blade83 kirjoitti:
Siellähän se kaikki tieto on mun profiilissa...
Ihmettelen suuresti sitä, millä oikeudella käytetty mies vaatii naiselta neitsyyttä. Tai saahan sitä aina vaatia, mutta se saaminen on eri juttu.
Zombi kirjoitti:
Ihmettelen suuresti sitä, millä oikeudella käytetty mies vaatii naiselta neitsyyttä. Tai saahan sitä aina vaatia, mutta se saaminen on eri juttu.
Kieltämättä se tuntuu hiukan erikoiselta.
- Anonyymi
Kieltämättä se tuntuu hiukan erikoiselta.
.....Kaverilla on itsekkäät vaikuttimet
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15589324/suhde-kokemattoman-naisen-kanssa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.....Kaverilla on itsekkäät vaikuttimet
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15589324/suhde-kokemattoman-naisen-kanssaJuuri niin. Hyväksikäyttäjähän tuo kyseinen nimimerkki on.
- Anonyymi
Mistä lähtien tieteellisiä tutkimuksia on julkaistu juutuubissa?
-flowersreally-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1176329Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3806142Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie695970Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443962Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1452365Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42345Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1191403- 121241
- 1861085
- 59887