Kiltti kelpaa... kiltille.

Anonyymi

Kiltti kelpaa kyllä mutta vain kiltille.
Kiltti ei kelpaa tuhmalle eikä tuhma kiltille.
Tuhma kelpaa tuhmalle.

Mitä mieltä olette?

22

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä mulle kiltti nainen kelpaa. Seksipuuhissa tuhmuus on tosin toivottavaa.

• Määrittele kiltti ja tuhma.

• Anonyymi

Tällä palstalla sana "kiltti" jätetään useimmiten määrittelemättä. Usein sillä tarkoitetaan täällä asioita, joita monet eivät missään nimessä pitäisi kiltteyteen kuuluvina. Tällainen huonosti perusteltu moraalinen itsevarmuus kiehtoo (ja naurattaa) minua suunnattomasti. En kuitenkaan missään nimessä väitä itse olevani kiltti nauraessani asialle.

Minä teen nyt niin, että jätän kommentoijille vapauden määritellä sanan "kiltti" haluamallaan tavalla ja määrittelen sanan "tuhma" siten, että se on vastakohta sille merkitykselle, jonka kukin kommentoija määrää "tuhma"-sanalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Tällä palstalla sana "kiltti" jätetään useimmiten määrittelemättä. Usein sillä tarkoitetaan täällä asioita, joita monet eivät missään nimessä pitäisi kiltteyteen kuuluvina. Tällainen huonosti perusteltu moraalinen itsevarmuus kiehtoo (ja naurattaa) minua suunnattomasti. En kuitenkaan missään nimessä väitä itse olevani kiltti nauraessani asialle.

Minä teen nyt niin, että jätän kommentoijille vapauden määritellä sanan "kiltti" haluamallaan tavalla ja määrittelen sanan "tuhma" siten, että se on vastakohta sille merkitykselle, jonka kukin kommentoija määrää "tuhma"-sanalle.

Jos sanoilla ei ole yhteneviä määreitä eri kirjoittajien kanssa, eivät vastauksetkaan kerro mitään tai kertovat vaikka mitä, millä ei ole mitään kosketuspintaa muihin kommentteihin.

Itse olen sitä mieltä, että ihmistä kiinnostaa yleensä ihminen ja ihmiselle kelpaa ihminen noin pääsääntöisesti joitan poikkeuksia lukuunottamatta.

• Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

Jos sanoilla ei ole yhteneviä määreitä eri kirjoittajien kanssa, eivät vastauksetkaan kerro mitään tai kertovat vaikka mitä, millä ei ole mitään kosketuspintaa muihin kommentteihin.

Itse olen sitä mieltä, että ihmistä kiinnostaa yleensä ihminen ja ihmiselle kelpaa ihminen noin pääsääntöisesti joitan poikkeuksia lukuunottamatta.

Toisin päin. Juuri silloin vastaukset kertovat kaikkein eniten, jos sanan määritelmä ei ole yhteneväinen eri kirjoittajilla.

• Anonyymi kirjoitti:

Toisin päin. Juuri silloin vastaukset kertovat kaikkein eniten, jos sanan määritelmä ei ole yhteneväinen eri kirjoittajilla.

Toki ne kertovat paljon hajanaisia asioita, jotka eivät rakennu yhdeksi kertomukseksi.
        Riippuu tietysti kyselijän tarpeista , miten hän kysymyksensä asettaa ja millaisia vastauksia haluaa. Jos haluaa mahdollisimman suuren kirjon erilaisia vastauksia , silloin tietysti epämääräisyys on etu.

• Anonyymi

Jännämies on tuhma

• Anonyymi

Ja paskat! Siihen loppus mun kiltteys jos pitäs panna kiltti päälle!

• Mjaaha, entäs jos ei ole kumpaakaan ääripäätä vaan jotakin niiden välistä, niinko mä? :)

Kyll mä silti kilteistä ihmisistä tykkään, kunhan on sen verran kanttia ettei anna ittensä yli talloa ja riepotella miten sattuu. :)

• Anonyymi

Jos on kiltti ihminen ja hengenvaarallinen ilkeille ihmisille?

• Anonyymi kirjoitti:

Jos on kiltti ihminen ja hengenvaarallinen ilkeille ihmisille?

Minäkin voin olla hengenvaarallinen ihmiselle, joka tekee riittävän pahaa tai yrittää tehdä. Jotta mikäpä olen tuomitsemaan, jos puolustaa vaikka omiaan. Tai omaa terveyttään ja henkeään...

Oon sitä mieltä, että jos ei toinen kunnioita sun oikeuksiasi elää rauhassa kajoamatta ja satuttamatta, niin ei ole pakko kääntää toista poskea. Itseään saa puolustaa...sillon sitten on kaksi pahaa vastakkai ja se voitta kumpi voittaa.

Jos se siihen saakka pitää vetää, se vedetään.

• Abrakadabra kirjoitti:

Minäkin voin olla hengenvaarallinen ihmiselle, joka tekee riittävän pahaa tai yrittää tehdä. Jotta mikäpä olen tuomitsemaan, jos puolustaa vaikka omiaan. Tai omaa terveyttään ja henkeään...

Oon sitä mieltä, että jos ei toinen kunnioita sun oikeuksiasi elää rauhassa kajoamatta ja satuttamatta, niin ei ole pakko kääntää toista poskea. Itseään saa puolustaa...sillon sitten on kaksi pahaa vastakkai ja se voitta kumpi voittaa.

Jos se siihen saakka pitää vetää, se vedetään.

Mutta sillain tykkään kiltteydestä, että antaa muiden elää omassa rauhassa, eikä mene sotkemaan kenenkään elämää. Tai satuttamaan tahalleen, pilaamaan ihmisen juttuja.

Niin kun itekin tahdot elää rauhassa, suo sen muillekin. :)

Mutta tokihan, jos joku aloittaa sodan ja uhaten hyökkää päälle, eihän semmosta tartte alistuen sietää vaan minusta saa käydä yhtä kovasti vastaan. Siinä vaiheessa on jo unohdettu toisen rauha ja oikeudet elää rauhassa, joten...kun annetaan turpaan annetaan takas.

• Anonyymi

"Kiltti kelpaa kiltille ja paha kelpaa tuhmalle", näin se on.

• Anonyymi

Poliisin ampumista tiedämme tarkoituksena olevan tahallinen vahingoittaminen ja tappo. Kun se sattuu rikkauteen
      sanovat jalkojaan sahattavan vanhemmilta. Joten aseisiin ei tule luottaa, kuin tarkoituksellisesti

• Anonyymi

Niin on joo, mutta kun itsekin tilasin jonkun ilmapistoolin, kysyivät heti henkilökortin kopiota, että olet varmasti yli 18-vuotias kun tuollaisia ostat.

Kun ovat aseita tuollaiset ilma-aseetkin nykyään aika tehokkaita jotkut.. eivät myy alaikäisille lainkaan.

• Anonyymi

Tuollainenkin pohdinta että: kuka on "kiltti" ja kuka on "tuhma", perustuu pelkästään jonkun toisen ihmisen tulkintaan aina, ei mihinkään todellisuuteen ikinä.

• Anonyymi

Kyllä se nainen on naiselle susi !!
      Pahaa puuhaa toisten selän takana !!

• Anonyymi

Susi on myös monesti toiselle sudelle :D

• Anonyymi

Mitä vittua sä selität. Kiltti mies ei kelpaa kenellekkään.

• Anonyymi

Aloituksen inspiraationahan on tunnettu palstatotuus, jonka mukaan "kiltti mies ei kelpaa kenellekään".

Olen yrittänyt kuvata kyseistä väitettä jotenkin järkevästi ja olen tullut seuraavanlaiseen lopputulokseen.

Käytän seuraavia merkintätapoja:

Kirjain A kuvaa naista, kirjain B miestä.
        Valkoinen väri kuvaa kilttiä, musta kuvaa ei-kilttiä.

Palstatotuuden "kiltti mies ei kelpaa kenellekään" mukaan seuraavanlaiset yhdistelmät ovat mahdollisia:

Valkoinen A Musta B
        Musta A Musta B

Seuraavanlaiset yhdistelmät eivät ole palstatotuuden mukaan mahdollisia:

Valkoinen A Valkoinen B
        Musta A Valkoinen B
        (Esimerkiksi naisen harjoittama perheväkivalta kuuluisi tämän jälkimmäisen yhdistelmän piiriin.)

Käsittääkseni palstatotuus ei kiellä sitä, etteikö ryhmää "Valkoinen B" olisi olemassa, mutta ryhmän edustajat eivät voi olla parisuhteessa, koska nainen kuin nainen valitsee itselleen aina ryhmän "Musta B" edustajan.

Palstatotuus ei myöskään ota, ainakaan kovin hanakasti, kantaa homoseksuaalisiin ihmissuhteisiin eli seuraaviin yhdistelmiin:

Valkoinen A Valkoinen A
        Valkoinen A Musta A
        Musta B Musta B
        Musta B Valkoinen B

(En nyt tässä mene muihin sukupuolivähemmistöihin, koska niistä puhutaan palstalla niin vähän. Palstalaisten mielestä niitä ei kai ole olemassa.)

Ymmärsikö nimimerkki "Anonyymi" nyt paremmin, mitä yritin selittää? ;-)

Onko tälle palstan niin totena pitämälle ei-kilttien miesten syvälle hyljeksinnälle löytynyt vielä mitään muuta selitystä kuin naisten tarve löytää lastensa siittäjiksi vahvimmat, röyhkeimmät ja öykkäröivimmät urokset?

• Anonyymi

Kiltti on hyvä varuste

• "Kilttien ja kunnollisten" palstakoijareitten käyttämä kieli ei yleensä kerro näistä ominaisuuksista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      117
      10282
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5020
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      2201
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      105
      2058
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      26
      1914
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1591
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1392
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      31
      991
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      24
      983
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      967
    Aihe