Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 10 vuotta. Olen tällä hetkellä raskaana viikolla 33 ja mies kertoi vajaa kuukausi sitten että ei tunne minua kohtaan enää samanlaista kiintymystä/rakkautta kuin aiemmin on tuntenut. Haluaisi että jatkettaisiin kuitenkin vauvan takia saman katon alla arkea ja oltaisiin yhdessä vanhempia lapselle. Hän haluaa kantaa vastuun ja pitää minusta ja lapsesta huolen. Ostettiin tämä asunto yhteisellä asuntolainalla noin vuosi sitten. Olemme vajaa kolmikymppisiä molemmat emmekä ole naimisissa.
Ollaan yritetty puhua tilanteesta useaan otteeseen lähinnä minun aloitteestani. Mies ei kysyttäessä osaa sanoa selkeää syytä tunteilleen, eikä tiedä tuleeko ne muuttumaan tulevaisuudessa ja mihin suuntaan. Parisuhde on mielestäni ollut onnellinen eikä meillä ole ollut sen suurempia ongelmia. Tuleva elämänmuutos ei kuulemma ole syynä vaan odottaa isäksi tuloa innolla. Mies ei usko parisuhdeterapiaan. Selkeästi hän on kuitenkin pahoillaan tunteistaan ja siitä että tilanne satuttaa minua. Omat tunteet ei ole kadonneet mihinkään. Epäilin toki että hänellä on uusi nainen, mutta sanoo ettei ole ja siinä häntä uskon.
Arjen kanssakäyminen on muuttunut miehen avautumisen jälkeen. Seksiä meillä on ollut raskauden aikana vähän, mutta nyt viime viikkoina pienikin fyysinen läheisyys, hellyys tai huomionosoitus on hävinnyt kuin tuhka tuuleen. Miehen mukaan asioiden ääneen sanominen on saattanut vaikuttaa hänen käyttäytymiseensä. Nukumme kuitenkin edelleen samassa sängyssä ja arki kulkee suhteellisen entiseen malliinsa.
Itse koen tämän kuitenkin todella raastavana enkä muuta päivisin ajattelekaan kuin sitä että minut on henkisesti täysin hylätty enkä voi tehdä asialle mitään. Olen sairaslomalla töistä muista syistä äitiysloman alkuun asti joten on aikaa miettiä asioita vähän liikaakin... muutamalle ystävälle olen avautunut, mutta en haluaisi heitäkään liikaa rasittaa. Neuvolassa ei olla asiasta puhuttu.
Alan olla epätoivoinen sen suhteen että saadaanko tätä parisuhdetta enää pelastettua. Mies sanoo ettei tiedä muuttuuko hänen tunteensa, mutta epäilee että ei. En halua olla eroperhe. Jos olisin tiennyt miehen tunteista aiemmin, niin en varmaan olisi halunnut hänen kanssaan yhteistä lasta.
Auttaako aika? Miten tunteet saa herätettyä uudelleen? Erilleen muuttaminen ei nyt ole vaihtoehto tulevan lapsen vuoksi, mutta en tiedä miten kestän henkisesti tätä arkea. Jotenkin hankalaa iloita raskaudestakaan tällä hetkellä. Voiko lapsen saaminen saada miehen näkemään asiat uudessa valossa?
Raskaana ja mies ilmoitti ettei rakasta
9
223
Vastaukset
- Anonyymi
Olen pahoillani puolestasi, inhottava tilanne ja täysin ymmärrettävää, että koet olevasi henkisesti hyätty. Oliko raskaus yhteinen päätös? Olisi varmaan hyvä yrittää keskustella siitä mistä miehen tunteiden viilentyminen johtuu. Pariterapia olisi varmasti paikallaan, mutta siihenhän pitäisi miehen suostua. Saisitko hänet jotenkin siihen suostuteltua? Paljon kysymyksiä sinulla, enkä juurikaan osaa vastata niihin. Itse kertoisin varmaan tilanteestani neuvolassa ja kysyisin mistä itse voisin keskusteluapua tilanteeseen saada. Tukeahan sinä todellakin tarvitset joka tapauksessa jatkaisitpa rakkaudettomassa liitossa tai eroaisit miehestäsi. Kovasti voimia sinulle, ota kaikki tuki vastaan mikä on mahdollista saada.
- Anonyymi
Mies ei kestä vauva arkea ja haluaa eroon sinusta. Tuollaisia miehiä usein naiset haluaa ja mies kokee vapauden menneen kun lapsia tehdään. Näin se vaan menee, suomessa on yli 100 000 yksin huoltajaa ja sinustakin tulee sellainen Olisit vaan valinnut jonkun rumemman miehen koska se komea miehesi haluaa jättää sinut nyt. Sillä että se sanoo että haluaa olla saman katon alla niin yrittää lievittää sinun pahaa oloasi ettei nyt ihan tylysti jätä mutta jättää myöhemmin.
- Anonyymi
Ikävä tilanne sinun kannalta, ehkä miehesi ei halunnut tulla vielä isäksi tai kiikarissa toinen nainen?
Pitäisi keskustella, että mistä asiasta tunteiden hiipuminen johtuu ja tehdä asiat selviksi, koska mitä järkeä olla rakkaudettomassa suhteessa edes lapsen takia, kun siitä kaikki kärsii ennen pitkää.. Pariterapia voisi olla hyvä juttu, jos molemmat siihen suostuu,mutta miehesi vastahakoinen terapiaan? Jos selvyyttä ei tule ja sama meininki jatkuu niin, sitten parempi erota. Voimia ja jaksamista! - Anonyymi
Rohkeutta. Kun vauva syntyy, se täyttää mielen ja kalenterin. Yhden lapsen nainen hoitaa vaikka yksinään.
Vanhemmuuden myötä parisuhde häviää taka-alalle. Ennen niin keskeinen puoliso muuttuu työkaveriksi. On hyvin todennäköistä, ettet jaksaisi itsekään vauvan syntymän jälkeen kiinnostua miehestäsi seksimielessä. - Anonyymi
Anna paskan mennä , heitä äijä pihalle, myykää asunto aika pian lapsen syntymän jälkeen, muuta omillesi, hae kaikki tukiaiset mitä saat , äijältä tietty saat elatusmaksut ja sitte saat asumistukea, sekä lapsilisän yksinhuoltajakorotuksineen, ainakin äitiysloman ajalta, vaikeaa tulee henkisesti olemaan , mutta hae apua, neuvolassa autetaan.
Kamalaa olla saman katon alla , niinkö kämppäkaverit.
Hyvää odotusta, kyllä asiat selviytyvät. - Anonyymi
Voi Luoja, milloin ihmiset oppivat, ettei se parisuhde on koko ajan intohimon täyttämää rakkauspuputusta vaan siihen sisältyy myös niitä vastoinkäymisiä ja ongelmia?!
Mitä pidempi parisuhde, sitä varmemmin siinä on myös vaikeita aikoja ja myös niitä hetkiä, jolloin tuntuu, ettei toista kohtaan tunne yhtään mitään. Mitä enemmän vellotaan oman navan ympärisllä ja omissa tunnetyrskyissä, sitä varmemmin asia mutkistuu ja saahan siitä jappastua vaikka koko loppuelämän. Vaihtoehtona on keskittyä toimivaan arkeen ja nauttia yhteisestä lapsesta ja myös yhdessäolosta.
Yhdessäolo lisää yhdessäoloa, ongelmissa paisuttelu taa estää kaiken kivan. - Anonyymi
Otan osaa. Odotat esikoista jolloin kaiken pitäisi olla niin hyvin ja kaunista, mutta teille paratiisiin on tullut karmes epätietoisuuden ja epävarmuuden muodossa. Tietysti on miehellesi shokki että kaikki muuttuu ja että hänen asemansa sinun suhteen muuttuu vielä enemmän. Ennen hän oli selvä ykkönen ja kohta "hävinnyt" kakkonen. Ehkäpä hän pelkää menettävänsä jotain, joka saa hänet tuntemaan itsensä epävarmaksi.
Lisäksi on olemasssa niitä miehiä, joille ulkonäkö on kaikki kaikessa tunteiden, himon ja halun sytyttimenä. Kasvava äitiysmassu saattaa joistain keskenkasvuisesta tunteistaan epävarmasta tuntua jotenkin poistyöntävältä, ja onhan se leikkisästi sanottuna, jos ei muuta niin ainakin puolisoiden välissä :-). Jostain epävarmasta voi tuntua ihan kuin odottava nainen olisi pilalla jotenkin...? Lisäksi mieltä voi askarruttaa miten kaikki vaikuttaa synnytyksen jälkeiseen parisuhde-elämään, sängyssä siis. Tuntuuko seksi enää samalta vai ei jne. Onhan tuossa jo paljon epävarman mielen harmiksi murehdittavaksi. Siksi avoimmuus kunniaan, vielä kun asiaan voidaan vaikuttaa.
Toivon hartaasti, että tilanteenne on vain väliaikaista keskenkasvuista epävarmuutta omasta asemasta ja murheesta suhteen tulevasta dynamiikasta.
Lisäksi muistutan, että lapsi tarvitsee molemmat vanhemmat. Tästä syystä pidä huolta myös suhteesta mieheesi. Mikään ei hänestä tunnu niin haljulta, kuin menettää täysin asemansa partnerinsa suhteen. Eli vaikka lapsi tarvitsee äitiä selviytyäkseen, niin myös isälle pitää antaa mahdollisuus olla sekä isä että puoliso! Ja älä kysy mistä tiedän...? - Anonyymi
Isyystesti ensin( varmistukseksi) ,sitten ero ja mahdolliset huoltajuus asiat kuntoon.
Ei se niin vaikeaa lopulta ole ja uusia tyyppejä tapaa kuitenkin halutessaan.
Turha surkutella/uhriutua,ei tämä elämä mitään samettista ole kuitenkaan. - Anonyymi
Olen Virosta syntynyt mies 39 v. Venejänkielinen
Puhuu suomeksi hyvin
Haluan lasta
Surogaatti äidin lasta.
Minulla on oma yritys. Minulla on koira ja kissa.
Olen miettinyt niin kauan lapsesta. Adaptoinnista miettinyt. Mutta haluan oman
Voitteko laittaa viestiä mikäli tiedätte kuka voisi olla suragaati äidin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1931321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 70860
- 48854
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657