Harrastatko miesselittämistä?

Anonyymi

81

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä:
      "Metatason miesselittämistä on varmaankin se, että feminismiin koskaan perehtymätön mies tulee selittämään minulle, mistä feminismissä on kyse, mistä siinä ei ainakaan ole kyse ja mistä pitäisi olla kyse. "

    • Anonyymi

      Saara Särmä, upea, unelmien nainen!

      • Anonyymi

        Oletko hieman pervo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko hieman pervo?

        Enhän minä häntä neidoksi, saati neitokaiseksi, väittänyt.


    • Mutku....

      • Anonyymi

      • Disse

      • Anonyymi

        Lisää vanhaa musiikkia, tämä tosin on tehty 1997;
        HELENA LINDGREN - Ranskalaiset korot
        https://www.youtube.com/watch?v=N7zTeWtTQOI

        alkuperäinen levytys jostain vuodelta 1959 ilmeisesti... ainakin Elokuvassa Iskelmäketju... se esitetään.
        Meillä se elokuva on tallennettu DVD:lle ja pyörii joskus aina vanhusten iloksi TV-nurkkauksessa.
        Siksi se on minullekin tuttu... soitetaan paljon hyvin vanhaa musiikkia. Ei tule teostonkaan kanssa riitaa maksuista!

        Duuni aikani tuli täyteen tänään jo nyt... 8h päivä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisää vanhaa musiikkia, tämä tosin on tehty 1997;
        HELENA LINDGREN - Ranskalaiset korot
        https://www.youtube.com/watch?v=N7zTeWtTQOI

        alkuperäinen levytys jostain vuodelta 1959 ilmeisesti... ainakin Elokuvassa Iskelmäketju... se esitetään.
        Meillä se elokuva on tallennettu DVD:lle ja pyörii joskus aina vanhusten iloksi TV-nurkkauksessa.
        Siksi se on minullekin tuttu... soitetaan paljon hyvin vanhaa musiikkia. Ei tule teostonkaan kanssa riitaa maksuista!

        Duuni aikani tuli täyteen tänään jo nyt... 8h päivä.

        Saipa Lindgren kerran mut hämeltymään, kun pyys ojentamaan vichyn mulle hyllyltä... sai itsekin venyttää aikalailla. :oD

        Näistä vanhoista tulee mieleen joku lauantai mummolassa ja lauantaitanssit telkkarissa sivulla, kun äijät pyyhe olalla juo saunaoluset ja mummon laittama ruoka on pöydässä. Karjanlanpiirakoita, paistia ja perunaa yms. :oP

        Mikäs silloin oisi voinut soida?

        https://youtu.be/rjqbM18YHK4

        Tämä voisi olla sellainen biisi. Puhensorinan takaa kuuluu reipas humppa. :oD


      • Disse kirjoitti:

        Saipa Lindgren kerran mut hämeltymään, kun pyys ojentamaan vichyn mulle hyllyltä... sai itsekin venyttää aikalailla. :oD

        Näistä vanhoista tulee mieleen joku lauantai mummolassa ja lauantaitanssit telkkarissa sivulla, kun äijät pyyhe olalla juo saunaoluset ja mummon laittama ruoka on pöydässä. Karjanlanpiirakoita, paistia ja perunaa yms. :oP

        Mikäs silloin oisi voinut soida?

        https://youtu.be/rjqbM18YHK4

        Tämä voisi olla sellainen biisi. Puhensorinan takaa kuuluu reipas humppa. :oD

        Ja kuullostaa kivalta yrittäjäpäivältä tuollainen "vain 8 h!" :oD

        Mäkin sentään paiskin 12 tuntia ihan palkollisena parasta-aikaa...

        Huomenna teen lyhyemmän yövuoron, kun on säbä-treenit naapuripitäjässä ja sit ylihuomenna teen takas työkaverille vuoron... Onneks voi puljata. :o)


    • Anonyymi

      Saara Särmän kannattaisi laihduttaa niin voisi saada miehen, eikä tarvitsisi vouhottaa feminismistä.

      • Anonyymi

        Turnerin syndrooma ei poistu laihduttamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turnerin syndrooma ei poistu laihduttamalla.

        Oikeuttaako syndrooma feminismin?

        Ei varmaankaan.


    • Anonyymi

      Otan feministit vakavasti sinä päivänä, kun alkavat vastustaa haittamaahanmuuttoa ja etnopanijoiden maahan rahtausta.

    • Anonyymi

      Saara Särmän näköisiä ja -aivoisia naisia on Suomessa uskomattoman paljon.

    • Anonyymi

      Minua häiritsee se, että puhutaan miesselittämisestä, mutta ei kylläkään naisselittämisestä mitä monet feministit kuitenkin harrastavat.

      Mahdollisimman yksinkertainen esimerkki: jos mies sanoo, että naiset ovat etuoikeutetussa asemassa, se on miesselittämistä, vaikka hän perustelisi näkemyksensä ihan faktoillakin. Jos nainen sanoo, että miehet ovat etuoikeutetussa asemassa niin sitä ei tarvi edes perustella, sillä sehän on itsestään selvää, eikä se ole naisselittämistä.

      Lisäksi toisin kuin mies, nainen voi viedä tämän yksilölliselle tasollekin, ja sanoa esim. täysin tuntemattomalle kantasuomalaiselle miehelle, että tämä on etuoikeutetussa asemassa koska on kantasuomalainen mies, vaikka ei tietäisi yhtään mitään siitä miehestä. Ja sekään ei ole naisselittämistä, koska patriarkaatti. Tai jotain.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Siinä oli hyvä kaavio putkiaivoille, mikä on miesselittämistä ja mikä ei..
        https://ichef.bbci.co.uk/wwfeatures/live/960_540/images/live/p0/6f/zj/p06fzjxg.jpg

        Kaikki polut joissa nainen ei nimenomaisesti pyydä selittämään, jotavat vähintään laatikkoon "Probably mansplaining".

        Alansa johtava asiantuntijakin siis mansplainaa asiasta mitään tietämättömälle naiselle, ellei ole saanut erikseen naiselta pyyntöä selittää.

        Seems legit.


      • Anonyymi

        Suomessa ei taideta oikein harrastaa miestutkimusta. En tiedä onko sillä yhteyttä yksipuoliseen näkökulmaan, mutta se nyt tulee ensimmäisenä mieleen.

        Mitä mieltä yleensä ottaen olet sukupuolentutkimuksesta tai sukupuolen ja vallan yhteydestä?


    • Anonyymi

      En tiennytkään, että sille on ihan oma terminsä, kun rationaalinen ihminen (usein mies, muttei läheskään aina) yrittää huonolla menestyksellä selittää asioita ja ilmiöitä kanamaisen typerälle naiselle. Sitä en vain tajua, miksi termille yritetään antaa niin negatiivinen kaiku.

      • Anonyymi

        Jos olisit lukenut jutun, niin siinä on esimerkkejä siitä kuinka asiasta tietämättömät miehet yrittävät selittää asioita niistä oikeasti tietäville naisille. Siis aihealueista, joilla ne naiset oikeasti ovat asiantuntijoita enemmän kuin ne selittävät miehet. Minusta noiden miesten käytös on kanamaista, kuvitella tietävänsä asiasta jotain vain siksi että he ovat miehiä.

        Olen itse mies, besserwisseriksikin kutsuttu, joten olen itse herkästi selittämässä asioita, mutta en minäkään kuvittele tietäväni asioista enemman kuin asiantuntija, oli hän sitten sukupuoleltaan mies tai nainen, taikka muunsukupuolinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisit lukenut jutun, niin siinä on esimerkkejä siitä kuinka asiasta tietämättömät miehet yrittävät selittää asioita niistä oikeasti tietäville naisille. Siis aihealueista, joilla ne naiset oikeasti ovat asiantuntijoita enemmän kuin ne selittävät miehet. Minusta noiden miesten käytös on kanamaista, kuvitella tietävänsä asiasta jotain vain siksi että he ovat miehiä.

        Olen itse mies, besserwisseriksikin kutsuttu, joten olen itse herkästi selittämässä asioita, mutta en minäkään kuvittele tietäväni asioista enemman kuin asiantuntija, oli hän sitten sukupuoleltaan mies tai nainen, taikka muunsukupuolinen.

        Kyllähän tuohon miesselittämiseen törmää miehenäkin ja tilanteesta riippuen se on vaan joko ärsyttävää tai huvittavaa. Ja toisaalta naiset voivat myös olla miesselittäjiä. Joskus esim. lapsen synnyttäminen pätevöittää samalla jos jonkin alan asiantuntijaksi.

        Itse luonnollisesti en koskaan syyllisty mieselittämiseen vaikka olenkin kaikkien alojen erityisasiantuntija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisit lukenut jutun, niin siinä on esimerkkejä siitä kuinka asiasta tietämättömät miehet yrittävät selittää asioita niistä oikeasti tietäville naisille. Siis aihealueista, joilla ne naiset oikeasti ovat asiantuntijoita enemmän kuin ne selittävät miehet. Minusta noiden miesten käytös on kanamaista, kuvitella tietävänsä asiasta jotain vain siksi että he ovat miehiä.

        Olen itse mies, besserwisseriksikin kutsuttu, joten olen itse herkästi selittämässä asioita, mutta en minäkään kuvittele tietäväni asioista enemman kuin asiantuntija, oli hän sitten sukupuoleltaan mies tai nainen, taikka muunsukupuolinen.

        Kerran minulle, naiselle, tuli palstamies selittämään faktoja naisen hormonitoiminnasta. Oli vielä tosissaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisit lukenut jutun, niin siinä on esimerkkejä siitä kuinka asiasta tietämättömät miehet yrittävät selittää asioita niistä oikeasti tietäville naisille. Siis aihealueista, joilla ne naiset oikeasti ovat asiantuntijoita enemmän kuin ne selittävät miehet. Minusta noiden miesten käytös on kanamaista, kuvitella tietävänsä asiasta jotain vain siksi että he ovat miehiä.

        Olen itse mies, besserwisseriksikin kutsuttu, joten olen itse herkästi selittämässä asioita, mutta en minäkään kuvittele tietäväni asioista enemman kuin asiantuntija, oli hän sitten sukupuoleltaan mies tai nainen, taikka muunsukupuolinen.

        Mun ukko luulee olevansa joka alan asiantuntija..🙄

        Aikoja sitten oon oppinut kysymään selitysten jälkeen, että tiedätkö varmasti, vai luuletko/oletatko/muisteletko vain..( no, tuo nyt ei ole miesselitystä sinänsä.)


      • scrg kirjoitti:

        Kyllähän tuohon miesselittämiseen törmää miehenäkin ja tilanteesta riippuen se on vaan joko ärsyttävää tai huvittavaa. Ja toisaalta naiset voivat myös olla miesselittäjiä. Joskus esim. lapsen synnyttäminen pätevöittää samalla jos jonkin alan asiantuntijaksi.

        Itse luonnollisesti en koskaan syyllisty mieselittämiseen vaikka olenkin kaikkien alojen erityisasiantuntija.

        Ai sinäkin, just kirjotin jokseenkin noin mun ukosta..Mikähän siinäkin on..?
        Kyllä mä sanon, että jos en ole satavarma jostakin asiasta, että muistaakseni, tai luullakseni jokin asia on näin..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ai sinäkin, just kirjotin jokseenkin noin mun ukosta..Mikähän siinäkin on..?
        Kyllä mä sanon, että jos en ole satavarma jostakin asiasta, että muistaakseni, tai luullakseni jokin asia on näin..

        Mä sain joskus ensimmäiseen pitkäaikaisempaan työpaikkaan mennessä ohjeen, että se on asiantuntija, joka on manuaalissa sivun edellä. Nyt mulla lukee työpaikallakin ovessa vaan asiantuntija.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ai sinäkin, just kirjotin jokseenkin noin mun ukosta..Mikähän siinäkin on..?
        Kyllä mä sanon, että jos en ole satavarma jostakin asiasta, että muistaakseni, tai luullakseni jokin asia on näin..

        Ai niin. Toinen hyvä opetus.

        Jos joku kysyy, jotain mitä et tiedä niin on ok vastata takaisin kysymyksellä "Milloin haluaisit vastauksen?"


      • scrg kirjoitti:

        Ai niin. Toinen hyvä opetus.

        Jos joku kysyy, jotain mitä et tiedä niin on ok vastata takaisin kysymyksellä "Milloin haluaisit vastauksen?"

        Kysymykseen vastaaminen on eri juttu kuin päälle selittäminen..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mun ukko luulee olevansa joka alan asiantuntija..🙄

        Aikoja sitten oon oppinut kysymään selitysten jälkeen, että tiedätkö varmasti, vai luuletko/oletatko/muisteletko vain..( no, tuo nyt ei ole miesselitystä sinänsä.)

        Niin minunkin, on se joskus erehtynyt myöntämään ettei tiiä.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Niin minunkin, on se joskus erehtynyt myöntämään ettei tiiä.

        Niinpä..😄


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Niinpä..😄

        Eikö se ole ihan klassikkojuttu, että jos mies eksyy autollaan, niin se ajaa vaikka rajan taakse, ennemmin kuin kysyy neuvoa..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Eikö se ole ihan klassikkojuttu, että jos mies eksyy autollaan, niin se ajaa vaikka rajan taakse, ennemmin kuin kysyy neuvoa..

        Sitäkin on kokeiltu, että jos naisella on kartturin paikalla kartta niin se ei a) tiedä missä ollaan ja b) miten päin kartta pitäisi olla. Niin että mä en luota edes navigaattoriin, jos se puhuu naisen äänellä. Pitää olla mielellään arvilind-tyyppinen ääni.




    • Puhutaanpa miesselittämisestä, naisselittämisestä tai "tietämisestä" aina on ihmisiä, jotka "tietävät" paremmin kuin asiantuntija. Ja sen kaltaista "tietämistä" ja selittämistä tältäkin palstalta löytyy, koska se on melko yleinen ilmiö.

    • Anonyymi

      Musta tuntuu, että nyt kyllä Saara Särmä tätiselittää...

      Mutta on se komia nainen! :D

    • Anonyymi

      Te selittelijät ette juo viinaa ettekä sitten saa naisiakaan. Valitatte vaan miksei nainen tee aloitetta. lopettakaa siis selittelyt ja juokaa viinaa, käykää baareissa tekemässä aloitteita naisille.

      T: Viinanmies

    • Anonyymi

      Harrastatko naisselittämistä?
      Minusta tuntuu, että palstalla on monia naisselittäjiä

      Harrastatko lepsoselittämistä?
      Minusta tuntuu, että palstalla on monia lepsottaviaselittäjiä

      Lepso viha selitys on pop, aina kun saa vihaa pakko levitettyä niin lepsolla menee hyvin.

      • Anonyymi

        Jeps, olen nainen ja selitän asioita omasta näkökulmastani. Kenes puolesta sä esität omia ajatuksia&oletuksiasi?

        Mä en ole lespo, vaikka kuka tahansa mulkun omaava; mulkkumies ei mulle kelpaa!
        Kysyisinkin nyt kuka sitä vihapuhetta tässä nyt levittää?
        Totta on ett olen vihainen ja pettynyt, mutt en kaikille miehille, ainoastaan yhteen mieheen... ja syystä!

        Mä hoitelen omat pettymykseni ja kiukkuni kyllä aikanaan pois päiväjärjestyksestä, mites on sinun laitasi.
        Parempaa iltapäivää sullekin jatkossa... toivotan!

        ex-trollikka


    • Täällähän ne selittävät jopa sen mitä itse ajattelee..

      • Jäkäjäkä! :oD


      • Disse kirjoitti:

        Jäkäjäkä! :oD

        Nappi✌ kii.. 😄


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Nappi✌ kii.. 😄

        Suu nappiin..🤔😂


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Suu nappiin..🤔😂

        Mutkun, sitkun, eikun, keikun.... Miesselitän... :oD




    • Joutavia puhuvan naisen jaarittelemisen keskeyttäminen on siis miesselitystä.

      Entäpä joutavia puhuvan miehen jaarittelemisen keskeyttäminen? Mitä se on?

      • Anonyymi

        Se on pakit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on pakit.

        Nyt oli kyse siitä kun mies keskeyttää joutavia puhuvan miehen jaarittelemisen.


      • Ei ole.


    • Ei sillä ole mitään väliä. En minä kuuntele selityksiä.

      • Mutkun siis, eikun siis niinkun, tai eikun heikun tai keikun... Sitku, mutku, putku, oho...rutku... :oD


      • Disse kirjoitti:

        Mutkun siis, eikun siis niinkun, tai eikun heikun tai keikun... Sitku, mutku, putku, oho...rutku... :oD

        Niin just. Ei auta.

        Oon oppinut miehiltä, että olen kuuntelevinani. Kiitos teille siitä.
        Siihen tarvitaan vain hyvin sympaattinen ilme ja hieman nyökyttelyä ja kohtalaisesti kuuluvaa muminaa.

        Palstalla sen voi korvata kikattelulla.

        Totuus tilanteesta on se, että samaan aikaan suunnittelen seuraavan päivän aikataulua ja voin kysyä yhtäkkiä, että pussataanko.

        Ei mieskään enää tiedä, mitä selitteli. Kaikki hoituu.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Niin just. Ei auta.

        Oon oppinut miehiltä, että olen kuuntelevinani. Kiitos teille siitä.
        Siihen tarvitaan vain hyvin sympaattinen ilme ja hieman nyökyttelyä ja kohtalaisesti kuuluvaa muminaa.

        Palstalla sen voi korvata kikattelulla.

        Totuus tilanteesta on se, että samaan aikaan suunnittelen seuraavan päivän aikataulua ja voin kysyä yhtäkkiä, että pussataanko.

        Ei mieskään enää tiedä, mitä selitteli. Kaikki hoituu.

        Vaikuttaa naisselitykseltä.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Niin just. Ei auta.

        Oon oppinut miehiltä, että olen kuuntelevinani. Kiitos teille siitä.
        Siihen tarvitaan vain hyvin sympaattinen ilme ja hieman nyökyttelyä ja kohtalaisesti kuuluvaa muminaa.

        Palstalla sen voi korvata kikattelulla.

        Totuus tilanteesta on se, että samaan aikaan suunnittelen seuraavan päivän aikataulua ja voin kysyä yhtäkkiä, että pussataanko.

        Ei mieskään enää tiedä, mitä selitteli. Kaikki hoituu.

        Heh... Läsnäolo on siis huikeaa? :oD

        No toi varsinaisesti ei taida sitä tarkoittaa, vaan sitä, että rupeisin vaikka sulle luennoimaan vaikka heppahommista suu vaahdossa ja vieläpä ihan omiani. :oD

        Mähän en tiedä niistä kuin sen, että pysyn hyvän matkan päässä ja yläpuolella tuulta vielä. :oD


      • Poliisin_poika kirjoitti:

        Vaikuttaa naisselitykseltä.

        Voi olla, mutta ei silläkään väliä kun sinäkin sen kuuntelit eli reagoit. Hyvinhän tässä sitten menee.


      • Disse kirjoitti:

        Heh... Läsnäolo on siis huikeaa? :oD

        No toi varsinaisesti ei taida sitä tarkoittaa, vaan sitä, että rupeisin vaikka sulle luennoimaan vaikka heppahommista suu vaahdossa ja vieläpä ihan omiani. :oD

        Mähän en tiedä niistä kuin sen, että pysyn hyvän matkan päässä ja yläpuolella tuulta vielä. :oD

        Niinno sekin hoituu samalla metodilla, siihen vaan, että "juu juu" ja sitten voi siirtyä vaikka painimaan, se on helppoa, antaa miesten vaan horista ja jonain eri päivänä torppaa sen oikealle laidalle jäätävällä kuitilla, ja sitten ehkä taas pussaa niin kukaan ei ehdi edes suuttumaan :D


      • Anonyymi

        Höh. Ei multa ikinä kukaan kysy, että pussataanko, kun selitän. Ja minä selitän usein.

        Mutta siis, onko mansplaining nyt siis:

        1) Mies selittää innoissaan asiaa, josta ei tiedä tarpeeksi? Tilannetta pahentaa, jos lähistöllä on vainen, joka tietää asiasta enemmän.

        2) Mies yrittää 'poisselittää' jonkin feminismi/tasa-arvoasian?

        3) Miehet nyt vaan selittävät ylipäätään liikaa, eikä niitä jaksa kuunnella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höh. Ei multa ikinä kukaan kysy, että pussataanko, kun selitän. Ja minä selitän usein.

        Mutta siis, onko mansplaining nyt siis:

        1) Mies selittää innoissaan asiaa, josta ei tiedä tarpeeksi? Tilannetta pahentaa, jos lähistöllä on vainen, joka tietää asiasta enemmän.

        2) Mies yrittää 'poisselittää' jonkin feminismi/tasa-arvoasian?

        3) Miehet nyt vaan selittävät ylipäätään liikaa, eikä niitä jaksa kuunnella.

        Epäilen, että ykkösen ja kolmosen risteymä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höh. Ei multa ikinä kukaan kysy, että pussataanko, kun selitän. Ja minä selitän usein.

        Mutta siis, onko mansplaining nyt siis:

        1) Mies selittää innoissaan asiaa, josta ei tiedä tarpeeksi? Tilannetta pahentaa, jos lähistöllä on vainen, joka tietää asiasta enemmän.

        2) Mies yrittää 'poisselittää' jonkin feminismi/tasa-arvoasian?

        3) Miehet nyt vaan selittävät ylipäätään liikaa, eikä niitä jaksa kuunnella.

        Niin eihän siinä oikeastaan sillon kuulukaan kysyä, vaan pussata. Sillä tavalla selittäjältä unohtuu selitykset ja se hiljenee. Kun ei aina viiti sanoa, että oo hiljaa...
        niin se on lempeempi tapa lopettaa se. Ei siis miestä vaan se "tietäminen".


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Niin eihän siinä oikeastaan sillon kuulukaan kysyä, vaan pussata. Sillä tavalla selittäjältä unohtuu selitykset ja se hiljenee. Kun ei aina viiti sanoa, että oo hiljaa...
        niin se on lempeempi tapa lopettaa se. Ei siis miestä vaan se "tietäminen".

        Minusta mies voi selitellä kavereilleen.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Niinno sekin hoituu samalla metodilla, siihen vaan, että "juu juu" ja sitten voi siirtyä vaikka painimaan, se on helppoa, antaa miesten vaan horista ja jonain eri päivänä torppaa sen oikealle laidalle jäätävällä kuitilla, ja sitten ehkä taas pussaa niin kukaan ei ehdi edes suuttumaan :D

        Painimaan! 😂🤟🤪


      • Disse kirjoitti:

        Painimaan! 😂🤟🤪

        Joo, miehet ja hevoset, pitää seurata fyysisiä liikkeitä ja merkkejä. Monesti selittely on miehilläkin sijaistoiminta muun toimimisen puuttuessa. Hevonenkin puree puuta jos virikkeet puuttuu, silloin karsinaan laitetaan pallo.

        Silleen kaikki elämässä hoituu. Siihen vaan keksii uuden aiheen niks naks.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Joo, miehet ja hevoset, pitää seurata fyysisiä liikkeitä ja merkkejä. Monesti selittely on miehilläkin sijaistoiminta muun toimimisen puuttuessa. Hevonenkin puree puuta jos virikkeet puuttuu, silloin karsinaan laitetaan pallo.

        Silleen kaikki elämässä hoituu. Siihen vaan keksii uuden aiheen niks naks.

        Ai imppaajille on keksitty antaa muuta tekemistä! Minkälainen pallo?

        xL


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai imppaajille on keksitty antaa muuta tekemistä! Minkälainen pallo?

        xL

        No meillä se oli sellanen iso violetti. Katossa kiinni. Sillä loppui kutominenkin (huojuminen jalalta jalalle). Alko pallopelit, omistajallekin viihdettä ja yks musta silmä :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Joo, miehet ja hevoset, pitää seurata fyysisiä liikkeitä ja merkkejä. Monesti selittely on miehilläkin sijaistoiminta muun toimimisen puuttuessa. Hevonenkin puree puuta jos virikkeet puuttuu, silloin karsinaan laitetaan pallo.

        Silleen kaikki elämässä hoituu. Siihen vaan keksii uuden aiheen niks naks.

        Vähänkö näppärää! Joku Harmiskin täällä alkaa miesmäröimään, niin viskaat jonkun mamu-uutisen vaan sille niin sehän innostuu siitä tekemään aloitusta. 😁👌


      • Disse kirjoitti:

        Vähänkö näppärää! Joku Harmiskin täällä alkaa miesmäröimään, niin viskaat jonkun mamu-uutisen vaan sille niin sehän innostuu siitä tekemään aloitusta. 😁👌

        En minä tiedä, mikä ohjekirja häneen käy. :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        En minä tiedä, mikä ohjekirja häneen käy. :D

        K&k-miehen ohjekirja..... varmaan löytyy palstan kirjastosta. 😃👌


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        No meillä se oli sellanen iso violetti. Katossa kiinni. Sillä loppui kutominenkin (huojuminen jalalta jalalle). Alko pallopelit, omistajallekin viihdettä ja yks musta silmä :D

        Heh, mahtavaa 😃! Ennen vanhaan yritettiin vaikka mitä kuristuspantoja ja siveltiin mitälie kamfeeripikeä puuhun. Ei tullut kellekään mieleen että vois koittaa järjestää vähän viihdykettä...

        xL


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh, mahtavaa 😃! Ennen vanhaan yritettiin vaikka mitä kuristuspantoja ja siveltiin mitälie kamfeeripikeä puuhun. Ei tullut kellekään mieleen että vois koittaa järjestää vähän viihdykettä...

        xL

        Viihdykkeeseen reagoidaan, lempee tapa ajaa huonoja tottumuksia pois :)


    • Anonyymi

      Panisitko Saara Särmää jos olisit nälkäkuoleman partaalla ja saisit siitä rahaa ruokaan?

    • Anonyymi

      Olipa aikaa ennen vahvaa tunnistamista ja avioliitosta luopumistakin, mikäli kukaan enää muistaa.

    • Jos oletat että naiset osaa normihommat niin olet toksisesti maskuliininen mies..

      Jos et selitä asiaa juurta jaksaen niin olet syyllinen siihen että nainen epäonnistuu. :D

    • Kerran tapasin työn merkeissä miehen, joka selitti ja selitti ja selitti loputtomasti.
      Oikeasti rupesi huimaamaan enkä voinut enää katsoa yhteen pisteeseen. Oli pakko ruveta liikehtimään. Missä kohtaa kulkee kohteliaan selittämisen raja? Ottakaa ihmiset huomioon se vastapuoli.

    • Anonyymi

      "Miesselittäminen" on AIVOVAMMAISTEN kunttunaamaisten feministien juttu.

      Vai miltä kuulostaa "naisnalkuttaminen"?

      Se joka kuuntelee feministieukkojen kaltaista pipipäätä niin voi mennä saman tien lobotomiaan.

    • Ei kait tuota harrastuksena voi pitää mutta myönnän että ainakin kerran olen miesselittänyt. Erotilanteessa kaksi minua koulutetumpaa asiantuntiaa kertoivat sosiaalialan koulutuksen antamalla varmuudella että en voi olla sukupuoleni vuoksi hyvä vanhempi. Silloin piti ihan ammattikoulupohjalta vähän oikoa heidän ammatillisen osaamisen luomaa mielikuvaa.
      Toki sen jälkeen olen myös itse kuullut miten perhe-elämää ja vanhemmuutta pitää elää eli kumpaankin suuntaan on kokemusta. Itse toki en niin jyrkästi suhtaudu tuohon selittämiseen koska aina sieltä voi joku uusi idea tai ajatus pulpahtaa esiin.

      Vähän tuota ohjetta jäin miettimään, eli pitäisi kysyä. Jos katsoisin jalkapalloa niin ei minua haittaisi jos nainen selittäisi että hänen mielestään tilanne oli paitsio koska syöttöhetkellä hyökkääjä oli lähimpänä vastustajan päätyrajaa kuin pallo ja vastustajajoukkueen toiseksi alin pelaaja. Enemmän kokisin loukkaavana jos nainen kysyisi että saanko selittää sinulle paitsion.

      Jotenkin tuntuu myös tarkoitushakuiselta että vaaditaan sukupuolisten termien poistamista esimerkiksi ammateista mutta samalla halutaan kohdistaa negatiiviset termit vain toista sukupuolta syyllistäväksi.

    • Anonyymi

      En jaksanut edes avata mistä linkissä puhuttiin. Harrastan lähinnä meisselittämistä. 😀

    • kyllähän tota aina välillä joutuu selittämään miehille miten asiat oikeasti on.. :D

    • Anonyymi

      Entäs naisnalkutus?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe