Seuraavaksi Hollannissa aletaan varmaankin pohtia

Anonyymi

39

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö Hollannissa saa eutanasian halutessaan ? En ole oikein perehtynyt siihen. Melko hankalaa varmasti vetää eettisiä linjauksia noinkin lopullisessa asiassa.

      • Anonyymi

        Ei ihan mistä syystä tahansa. Taustalla pitäisi käsittääkseni olla joku parantumaton sairaus. Muutenhan murrosiän paineissa moni nuori marssisi suoraan lääkäriin vaatimaan piikkiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihan mistä syystä tahansa. Taustalla pitäisi käsittääkseni olla joku parantumaton sairaus. Muutenhan murrosiän paineissa moni nuori marssisi suoraan lääkäriin vaatimaan piikkiä.

        Kuten sanoin, en ole perehtynyt asiaan. Eutanasia kaikkineen on melko hetteikkö. Muistan takavuosina esillä olleen jutun, jossa mielenterveyskuntoutuja halusi sillä perusteella, jos oikein muistan, eutanasian, en muista enää miten asia päättyi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihan mistä syystä tahansa. Taustalla pitäisi käsittääkseni olla joku parantumaton sairaus. Muutenhan murrosiän paineissa moni nuori marssisi suoraan lääkäriin vaatimaan piikkiä.

        Näinhän se on. Sinkku on parisuhdemarkkinoilla sama asia kuin työtön työmarkkinoilla, ei sellaista kukaan halua, koska sinkkuus/työttömyys on varma merkki siitä,
        että jotain on pielessä kun ei vieläkään ole töissä/parisuhteessa.

        Alinta mahdollista tasoa edustaa sinkku 40 työtön mies.
        Kukaan ei jää sellaisen poismenoa kaipaamaan, pelkkä roska, jäte, kuona yhteiskunnalle. Normi nainen on sitä mieltä, että eutanasia pitäisi sallia näille miehille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on. Sinkku on parisuhdemarkkinoilla sama asia kuin työtön työmarkkinoilla, ei sellaista kukaan halua, koska sinkkuus/työttömyys on varma merkki siitä,
        että jotain on pielessä kun ei vieläkään ole töissä/parisuhteessa.

        Alinta mahdollista tasoa edustaa sinkku 40 työtön mies.
        Kukaan ei jää sellaisen poismenoa kaipaamaan, pelkkä roska, jäte, kuona yhteiskunnalle. Normi nainen on sitä mieltä, että eutanasia pitäisi sallia näille miehille.

        40 sinkkumies voisi aloittaa sen työn etsimisestä. Se auttaa noin niinkun elämänhallinnassa muutenkin. Ja 40-vuotiaalla on vielä työvuosiakin edessä.

        Ja parisuhteista suurin osa taidetaan edellen solmia kahden sinkun kesken, joten useimmiten sinkkuus on edellytys parisuhteen syntymiselle kuin päin vastoin. Joten pää sieltä pensaasta pois ja työllisty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihan mistä syystä tahansa. Taustalla pitäisi käsittääkseni olla joku parantumaton sairaus. Muutenhan murrosiän paineissa moni nuori marssisi suoraan lääkäriin vaatimaan piikkiä.

        Nelikymppinen mies sai eutanasian jo ajat sitten pelkästään alkoholismin takia.


    • Jokaisen luovuttamattomaan ihmisoikeuteen kuuluu, että voi lopettaa itsensä milloin tahansa ja mistä syystä tahansa. Elämäänsä lopettavaa ei saa kuulustella, eikä lupaa saa vaatia.

      Yhteiskunnan tehtävä on taata lopettautuvalle tarvittava apu ja kivuton sekä kunnialinen ja tyylikäs loppu. Ketään ei pidä pakottaa apua antamaan. Avun antaja voi olla muu, terveydenhoidon henkilö. Vapaaehtoisia on riittävästi.

      Sivistyneessä maassa tulee olla sivistynyt lainsäädäntö.

      • k o r j a u s

        Yksi sana putosi ja muutti asian täysin. Piti olla: Avun antaja voi olla muu kuin terveydenhoidon henkilö.


      • Firdawsi kirjoitti:

        k o r j a u s

        Yksi sana putosi ja muutti asian täysin. Piti olla: Avun antaja voi olla muu kuin terveydenhoidon henkilö.

        Jokaisella ihmisellä on oikeus päättää päivänsä. Jos hän tarvitsee siihen apua, ei ole enää kyse vain hänen oikeudestaan.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Jokaisella ihmisellä on oikeus päättää päivänsä. Jos hän tarvitsee siihen apua, ei ole enää kyse vain hänen oikeudestaan.

        Muidenkin ihmisoikeuksien toteutumiseen tarvitaan apua. Jos niin kummasti kävisi, ettei vapaaehtoisia avustajia olisi tarpeeksi, asia täytyisi miettiä uusiksi, mutta tuskin tarvitaan.

        Olin ymmärtävinäni, että lopettaisimme väittelyn kokonaan, koska emme löydä siihen kohtuullisuutta. 🌹


      • Firdawsi kirjoitti:

        Muidenkin ihmisoikeuksien toteutumiseen tarvitaan apua. Jos niin kummasti kävisi, ettei vapaaehtoisia avustajia olisi tarpeeksi, asia täytyisi miettiä uusiksi, mutta tuskin tarvitaan.

        Olin ymmärtävinäni, että lopettaisimme väittelyn kokonaan, koska emme löydä siihen kohtuullisuutta. 🌹

        Ahaa....pahoitteluni, en ollut sisäistänyt asiaa.


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Ahaa....pahoitteluni, en ollut sisäistänyt asiaa.

        Kun toinen puhuu ideologian pohjalta (pyrkimyksen) ja toinen tieteellisen tutkimuksen (olevan), yhteistä kosketuspintaa ei löydy. Ei vain jaksa väitellä. Hyvää jatkoa! 🌹


      • Firdawsi kirjoitti:

        Kun toinen puhuu ideologian pohjalta (pyrkimyksen) ja toinen tieteellisen tutkimuksen (olevan), yhteistä kosketuspintaa ei löydy. Ei vain jaksa väitellä. Hyvää jatkoa! 🌹

        Hyvää jatkoa myös sinulle.
        Jos vahingossa kommentoin sinulle, voit ohittaa kommenttini.


      • Anonyymi
        Firdawsi kirjoitti:

        Kun toinen puhuu ideologian pohjalta (pyrkimyksen) ja toinen tieteellisen tutkimuksen (olevan), yhteistä kosketuspintaa ei löydy. Ei vain jaksa väitellä. Hyvää jatkoa! 🌹

        Ja jälleen kerran Firdawsi suurieleisesti irtisanoutuu keskustelemasta jonkun henkilön kanssa.

        Ei se mitään, et ole ainoa palstalalla joka keskustelee vain itsensä kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja jälleen kerran Firdawsi suurieleisesti irtisanoutuu keskustelemasta jonkun henkilön kanssa.

        Ei se mitään, et ole ainoa palstalalla joka keskustelee vain itsensä kanssa.

        Anteeksi yläpeukku on vahinko.

        <<suurieleisesti<<

        Et vielä tiedä, mitä on olla loppuun väsynyt, mutta tulet kyllä tietämään.

        Olet jo vuosia stalkannut minua ja huutanut puskista. En tiedä, kuka olet ja mistä olet loukkaantunut, ja mistä rajaton vihasi johtuu. En myöskään usko, että olosi tuntuu näin paremmalta. Toivon, että saat rauhan!


      • Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Hyvää jatkoa myös sinulle.
        Jos vahingossa kommentoin sinulle, voit ohittaa kommenttini.

        Kiitos! 🙄


      • Anonyymi
        Firdawsi kirjoitti:

        k o r j a u s

        Yksi sana putosi ja muutti asian täysin. Piti olla: Avun antaja voi olla muu kuin terveydenhoidon henkilö.

        Matuja voitaisiin kouluttaa hallittuun eutanasiaan työttömälle 40 sinkulle.


      • Anonyymi
        Firdawsi kirjoitti:

        Anteeksi yläpeukku on vahinko.

        <<suurieleisesti<<

        Et vielä tiedä, mitä on olla loppuun väsynyt, mutta tulet kyllä tietämään.

        Olet jo vuosia stalkannut minua ja huutanut puskista. En tiedä, kuka olet ja mistä olet loukkaantunut, ja mistä rajaton vihasi johtuu. En myöskään usko, että olosi tuntuu näin paremmalta. Toivon, että saat rauhan!

        Olet aika vainoharhainen. Nimimerkkisi ei ole tuttu kun ehkä parin kolmen kuukauden ajalta, enkä muista että kukaan toinenkaan nimimerkki olisi niin suurieleisesti irtisanoutunut keskustelusta kuin sinä teet joten minulla ei ole hajuakaan mikä sinun edellinen nimimerkkisi oli, jos sellaista edes oli. Eikä edes kiinnosta.

        Minua vaan huvittaa kuinka teet itsestäsi pellen. Aina kun jäät väittelyssä alakynteen uhoat ettet enää keskustele ko. henkilön kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet aika vainoharhainen. Nimimerkkisi ei ole tuttu kun ehkä parin kolmen kuukauden ajalta, enkä muista että kukaan toinenkaan nimimerkki olisi niin suurieleisesti irtisanoutunut keskustelusta kuin sinä teet joten minulla ei ole hajuakaan mikä sinun edellinen nimimerkkisi oli, jos sellaista edes oli. Eikä edes kiinnosta.

        Minua vaan huvittaa kuinka teet itsestäsi pellen. Aina kun jäät väittelyssä alakynteen uhoat ettet enää keskustele ko. henkilön kanssa.

        Panepa kertoen, mitä nautintoa saat siitä, että syydät kielteisiä sanoja, mutta mitään et argumentoi.


      • Firdawsi kirjoitti:

        Panepa kertoen, mitä nautintoa saat siitä, että syydät kielteisiä sanoja, mutta mitään et argumentoi.

        Kerron nyt havaintoni, josta olen vaiennut. Muutama vuosi sitten muuan henkilö ryhtyi selittämään sangen vainoharhaista juttua. Kun vastasin hänelle ja muistutin vainoharhaisuudesta, hän alkoi stalkkaamaan minua ja tekemään kiusaa. Hän tuli aina puskista rekisteröimättömillä nikeillä ja SAMALLA TYYLILLÄ kuin sinä.

        Koska minulla ei ollut mitään varmaa keinoa identifioida teitä, en tietenkään maininnut mitään. Koska tyylinne oli kovin sama, pisteliäs ja ilkeä, ja varsinkin kun havaitsin, että ette koskaan argumentoineet mitään, mutta sen sijaan lisäsitte arvelujanne, jotka julkaisitte, sekä vahvistitte sanomaanne mehukkain sanoin, arvelin että saattaisittte olla sama henkilö.

        Lienen siis erehtynyt, enkä siitä maininnutkaan, koska minulla ei ollut mitään todisteita.

        Arvelusi, että tunitisin jääneeni heikommalle, on sinun päätelmäsi. Todellinen syy, miksi kieltäydyn hyödyttömästä keskustelusta, on juuri se, minkä sanoin. Olen erittäin heikossa kunnossa. Olen kuivilla oleva alkoholisti, erittäin paljon juonut. Join noin17 pulloa olutta päivässä. Minulla oli kramppeja ja muita neurologisia häirioita. En tiennyt, mikä vuorokauden aika tai viikonpäivä oli.

        30 vuotta olen saanut migreenin auran kaltaisia näköhäiriöitä noin kerran kuussa, mutta nyt jo useita kertoja päivässä. Vielä pahempia ovat puhumattomuus eli afaasiakohtaukset. Menetän puhe-, kirjoitus- ja ymmärryskykyni nykyisin jo noin kolme kertaa viikossa. Hiljattain afaasia kesti jo kolme päivää.

        Afaasia alkoi 13 vuotta sitten aivoverenvuodon jälkitilana. Aluksi olin viikon tiedoton. Menetin oikean käden hallinnan, joten kirjoitan, silloin kuin ylipäänsä pystyn, vasemmalla käden yhdellä sormella.

        Nautin 8 lääkettä ja olet läpiväsynyt. Valtaosan päivästä nukun. En ole käynyt aikoihin kodin ulkopuolella, lukuunottamatta sairaalassa.

        Tietoni ja taitoni perustuvat yliopisto-opintoihini, olen kahden tiedekunnan maisteri ja suorittanut sivuaineita kymmenkunta, pääaineita neljä. Opintojen alussa ÄO:ni yli 140 (testattu), mutta nyt olen jyrkästi dementoitunut, arviolta enää n. 70. (Olen ollut alalla jossa, jouduin paljon tekemisiin ÄO:ien kanssa.)

        Koita ihmeessä käsittää, että puhun aiheista joihin olen perehtynyt, enkä halua kuluttaa vähää jäljellä olevaa aikaa todistelemalla sellaisia asioita, jotka tiedepiireissä on perustietoa. Siksi olen selvittänyt, että turha keskustelu on hyödytöntä.

        Ei salaliittoteoreetikoittenkaan, kuukäynteihin uskomattomienkaan, kreationistienkaan ja lättänänämaaoppistenkaan kanssa lopeteta keskustelua siksi, että jäisi heille alakynteen, vaan siksi, että tieto ei uppoa ja keskustelu on hyödytön, vaikka joko luuleekin tietotasonsa heikkouden takia mahdottomia.

        Selität minua pelleksi, mutta mina olen vanha, sairas ja läpiväsynyt. Toivon sydämestäni. ettet joudu kokomaan samaa.


      • Anonyymi
        Firdawsi kirjoitti:

        Kerron nyt havaintoni, josta olen vaiennut. Muutama vuosi sitten muuan henkilö ryhtyi selittämään sangen vainoharhaista juttua. Kun vastasin hänelle ja muistutin vainoharhaisuudesta, hän alkoi stalkkaamaan minua ja tekemään kiusaa. Hän tuli aina puskista rekisteröimättömillä nikeillä ja SAMALLA TYYLILLÄ kuin sinä.

        Koska minulla ei ollut mitään varmaa keinoa identifioida teitä, en tietenkään maininnut mitään. Koska tyylinne oli kovin sama, pisteliäs ja ilkeä, ja varsinkin kun havaitsin, että ette koskaan argumentoineet mitään, mutta sen sijaan lisäsitte arvelujanne, jotka julkaisitte, sekä vahvistitte sanomaanne mehukkain sanoin, arvelin että saattaisittte olla sama henkilö.

        Lienen siis erehtynyt, enkä siitä maininnutkaan, koska minulla ei ollut mitään todisteita.

        Arvelusi, että tunitisin jääneeni heikommalle, on sinun päätelmäsi. Todellinen syy, miksi kieltäydyn hyödyttömästä keskustelusta, on juuri se, minkä sanoin. Olen erittäin heikossa kunnossa. Olen kuivilla oleva alkoholisti, erittäin paljon juonut. Join noin17 pulloa olutta päivässä. Minulla oli kramppeja ja muita neurologisia häirioita. En tiennyt, mikä vuorokauden aika tai viikonpäivä oli.

        30 vuotta olen saanut migreenin auran kaltaisia näköhäiriöitä noin kerran kuussa, mutta nyt jo useita kertoja päivässä. Vielä pahempia ovat puhumattomuus eli afaasiakohtaukset. Menetän puhe-, kirjoitus- ja ymmärryskykyni nykyisin jo noin kolme kertaa viikossa. Hiljattain afaasia kesti jo kolme päivää.

        Afaasia alkoi 13 vuotta sitten aivoverenvuodon jälkitilana. Aluksi olin viikon tiedoton. Menetin oikean käden hallinnan, joten kirjoitan, silloin kuin ylipäänsä pystyn, vasemmalla käden yhdellä sormella.

        Nautin 8 lääkettä ja olet läpiväsynyt. Valtaosan päivästä nukun. En ole käynyt aikoihin kodin ulkopuolella, lukuunottamatta sairaalassa.

        Tietoni ja taitoni perustuvat yliopisto-opintoihini, olen kahden tiedekunnan maisteri ja suorittanut sivuaineita kymmenkunta, pääaineita neljä. Opintojen alussa ÄO:ni yli 140 (testattu), mutta nyt olen jyrkästi dementoitunut, arviolta enää n. 70. (Olen ollut alalla jossa, jouduin paljon tekemisiin ÄO:ien kanssa.)

        Koita ihmeessä käsittää, että puhun aiheista joihin olen perehtynyt, enkä halua kuluttaa vähää jäljellä olevaa aikaa todistelemalla sellaisia asioita, jotka tiedepiireissä on perustietoa. Siksi olen selvittänyt, että turha keskustelu on hyödytöntä.

        Ei salaliittoteoreetikoittenkaan, kuukäynteihin uskomattomienkaan, kreationistienkaan ja lättänänämaaoppistenkaan kanssa lopeteta keskustelua siksi, että jäisi heille alakynteen, vaan siksi, että tieto ei uppoa ja keskustelu on hyödytön, vaikka joko luuleekin tietotasonsa heikkouden takia mahdottomia.

        Selität minua pelleksi, mutta mina olen vanha, sairas ja läpiväsynyt. Toivon sydämestäni. ettet joudu kokomaan samaa.

        No ehkä vanhana, sairaana ja läpiväsyneenä ei pitäisi ottaa osaa tämän palstan keskusteluihin ollenkaan, asiallinen keskustelu on täällä melko harvinainen poikkeus ja enimmäkseen ihmiset trollaavat toisiaan ja saavat siitä jotain kiksejä.

        Omasta osastani voin sanoa että en ole ikinä stalkannut ketään palstalaista enkä ketään muutakaan. Ehkä mun tyylini on niin geneerinen, että moni kirjoittaa samalla tavalla. Itse en edes pystyisi kuvailemaan tyyliäni tai edes tunnistamaan omia kirjoituksiani jos en muistaisi mitä olen kirjoittanut.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Miksi sitä tälläkin palstalla sitten niin kovasti vastustetaan?


      • Anonyymi

        Suomalaisten miesten pitäisi sterilisoida itsensä, jotta ilmasto pelastuu, mutta käyttää kehitysmaista tulevaa maahanmuuttoa kompensoimaan pienentyvää väestöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisten miesten pitäisi sterilisoida itsensä, jotta ilmasto pelastuu, mutta käyttää kehitysmaista tulevaa maahanmuuttoa kompensoimaan pienentyvää väestöä.

        Ei sterilisaatiolle ole mitään tarvetta jos ei pääse siitosetäisyydelle naisesta. Ja ilmaston pelastamiseksi suomalainen mies todellakin voisi tappaa itsensä ja testata jäämistönsä jollekin pakolaisjärjestölle.


    • Anonyymi

      Ei ätmi tarvii eutanasiaa. Ätmi voi hypätä korkealta tai mennä junan eteen. Ruman miehen elämällä ei ole merkitystä kuitenkaan.

      • Anonyymi

        Junan eteen meneminen on aina traumaattista veturinkuljettajalle ja pysäyttää koko raitioliikenteen tilanteen selvittelyn ajaksi. Ei tuota keinoa jatkoon.


      • Anonyymi

        Mutta kuljettaja kyllä on osannut varautua koska tietää että siinä työssä on se huono puoli että yksinäiset rumat miehet tulevat junan eteen koska se on varma tapa kuolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuljettaja kyllä on osannut varautua koska tietää että siinä työssä on se huono puoli että yksinäiset rumat miehet tulevat junan eteen koska se on varma tapa kuolla.

        Ei ole osannut varautua.

        "Joka viikko joku tekee itsemurhan jättäytymällä junan alle. Lähes yhtä usein joku yrittää riistää henkensä törmäämällä rekkaan. Kuljettajille siitä jää monesti vaikeita henkisiä traumoja."

        https://www.sak.fi/ajankohtaista/uutiset/kuljettajat-ovat-itsemurhan-syyttomia-uhreja

        Edes silloin kun sitä osaa ottaa, ei asia ole helppo käsiteltävä:

        "Tuusulalainen Tuomo Jacobsson oli ehtinyt ajaa junia puolitoista vuotta, kun hän vuoden 2007 joulun aatonaattona törmäsi yöllä pimeässä kiskoilla kävelleeseen nuoreen mieheen.
        ...
        Hän jännitti jo etukäteen onnettomuutta, koska tiesi, että on vain ajan kysymys milloin se tapahtuu. Onnettomuus tuli uniin. Hän mietti tapahtuman jälkeen paljon uhria ja tämän omaisia."

        https://www.keski-uusimaa.fi/artikkeli/341922-60-70-ihmista-jaa-junan-alle-vuosittain-veturinkuljettaja-ei-voi-valttaa


    • Anonyymi

      Jep, nämä tasoteoriat ovat erittäin järkeviä. Jossain tilanteessa tulemme väistämättä eettisten kysymysten äärelle, jolloin tämä tekopyhyys menettää merkityksensä - on vaan täyttä realismia, että tietyssä tilassa ihmisellä voi vaan olla kaikki menetetty, loppu elämä pelkkää kitumista ja kitumista pahempaan suuntaan. Suorastaan aivan mielisairas ajatus, jos sivistysvaltiossa annetaan ihmisen kitua kohtuuttomia aikoja. Toivon, että eutanasiakeskustelua käytäisiin jatkossa paljonkin suomessa, jolloin se lähitulevaisuudessa lopulta laillistettaisi.

      • Anonyymi

        Ei mitään sivistysvaltioita olekaan, vain sellaiseksi itseään kutsuvia.


    • Anonyymi

      Paras keino suorittaa eutanasia on ryypätä itsensä hengiltä

      • Anteeksi, ylöspeukku vahingossa.

        Olen itse alkoholisti, jolla oli jo erittäin vaikeita neurologisia ongelmia. Join päivässä keskimäärin 17 pulloa olutta. Join ja kärsin tavalla, jota asiaa kokematon EI VOI TAJUTA. Yleensäkään ihminen ei voi juuri tajuta mitään, mitä ei ole ITSE kokenut.

        Miten kauan olisi vielä ollut kuolemaan, en tiedä, mutta olin jo kärsinyt enemmän kuin kohtuullisesti. En suosittele. Minut pakotti ylittämään kohtuullisen kärsimyksen rajan rakkaan vaimoni ja poikani olemassaolo,


      • Anonyymi

        Ei se ole eutanasiaa vaan itsemurha


      • Anonyymi

        olis kätevä, jos varais ajan terkkarille sit menis sen huoneeseen sit se suorittais eutanasian esim. ampumalla. se olis kivuton ja nopea tapa.


    • Niin...Melkoisen turhaa se on makuuttaa tuolla laitoksissa käytännössä tiedottomia ihmisiä.... Ehkä hoitajapulaan löytyisikin ratkaisu eutanasian sallimisesta Suomessa. Nää tietyt ihmiset ovat suuritöisiä ja suoranaisia painajaisia hoitajille. Potilaalla pitäisi olla selkeä mahdollisuus täyttää sopimus vielä ymmärryksessä ollessaan, että mikäli tila heikkenee ja toivoa paremmasta ei ole, niin tuollaiseen ratkaisuun voidaan turvautua.
      -Koska oikeasti moni potilas haluaisi niin.......Mitä iloa on kärsiä vastentahtoisesti.

    • Anonyymi

      Eutanasia pitäisikin laillistaa kaikille halukkaille. Tätä ei vain tule koskaan tapahtumaan, sillä kapitalistinen järjestelmä ei voi sallia sen toteutumista. Universaali eutanasiaoikeus nimittäin tarkoittaisi sitä, ettei veloista tarvisi välittää, koska aina pääsisi niitä pakoon. Järjestelmän kannalta on edullisempaa, että me yksilöt pysyttelemme täällä joko maksamassa velkojamme takaisin tai toimimassa varoittavina esimerkkeinä kaikille muille.

    • Anonyymi

      Itsemurha on radikaalein työstäkieltäytymisen muoto

      • Anonyymi

        No siinä kieltäytyy kaikesta muustakin. Kuten elämisestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe