Onnelliset parit

Anonyymi

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskin nyt mestari, mutta jäljillä...jäljillä. Kyllä tuossa paljon perää minun mielestä on. Pitää kasvaa yhdessä ja antaa tilaa toiselle kasvaa, toteuttaa itseään...kunnioittaa ja arvostaa omana itsenään. Ilmaista erimielisyydetkin reilusti ja puhua ne heti pois.

      Näyttelijä Merja Larivaaran sanoin; ”Haltioidun miehestäni päivittäin” on sekin hienoa tunne ja siihen sisältyy paljon myös edellä olevaa asiaa.

      • Anonyymi

        mutta mitä sanottiin seksistä eli kokeillaan uusia seksiasentoja ja paljon seksiä


      • Ehkä onnellisessa parisuhteessa on onni kiinni ympäristöstä, olosuhteista ja henkilökemioista? Tuo sinun Merja Larivaara -kommenttisi oli mielenkiintoinen "haltioidun"? :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        mutta mitä sanottiin seksistä eli kokeillaan uusia seksiasentoja ja paljon seksiä

        Loppujen lopuksi on aika rajallinen määrä mahdollisuuksia liittää 2 legopalikkaa toisiinsa.


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Ehkä onnellisessa parisuhteessa on onni kiinni ympäristöstä, olosuhteista ja henkilökemioista? Tuo sinun Merja Larivaara -kommenttisi oli mielenkiintoinen "haltioidun"? :)

        Varmaan siinä vaikuttaaolosuhteet ja ympäristökin, ainakin siten että ympäristössään saa olla omanlaisenaan eikä ympäristö hallitse ja kontrolloi liikaa.

        Olosuhteet muodostuu pitkälti ympäristöstä ja yksilön onnellisuuden kokemuksista siinä. Uskosin näin ja ilmanmuuta tuo kaikki heijastuu yhteisöön ja ihmisiin osana sitä.

        Mutta parin henkilökemiat on isossa osassa asetelmaa. Ympäristöllä ei ole juuri virkaa, jos parin kemiat ei kohtaa. 😃

        Larivaaran kommentti oli niin osuva, haltioidun. Siltä se tuntuu. Ehkä sekin haltioitumisen kokemus tulee pitkälti siitä miten toisen näkee ja haluaa nähdä. Kun haluan haltioitua, etsin ja löydän syitä ja seikkoja mistä haltioitua. Voisiko se olla jonkinlainen asennoituminen kyseessä jollain määrin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        mutta mitä sanottiin seksistä eli kokeillaan uusia seksiasentoja ja paljon seksiä

        Höpö höpö... Seksi on sekottanut sun pääs. 🤪


      • scrg kirjoitti:

        Loppujen lopuksi on aika rajallinen määrä mahdollisuuksia liittää 2 legopalikkaa toisiinsa.

        Niin on ja harva on ihan akrobaattikaan. 😃


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Varmaan siinä vaikuttaaolosuhteet ja ympäristökin, ainakin siten että ympäristössään saa olla omanlaisenaan eikä ympäristö hallitse ja kontrolloi liikaa.

        Olosuhteet muodostuu pitkälti ympäristöstä ja yksilön onnellisuuden kokemuksista siinä. Uskosin näin ja ilmanmuuta tuo kaikki heijastuu yhteisöön ja ihmisiin osana sitä.

        Mutta parin henkilökemiat on isossa osassa asetelmaa. Ympäristöllä ei ole juuri virkaa, jos parin kemiat ei kohtaa. 😃

        Larivaaran kommentti oli niin osuva, haltioidun. Siltä se tuntuu. Ehkä sekin haltioitumisen kokemus tulee pitkälti siitä miten toisen näkee ja haluaa nähdä. Kun haluan haltioitua, etsin ja löydän syitä ja seikkoja mistä haltioitua. Voisiko se olla jonkinlainen asennoituminen kyseessä jollain määrin?

        Joskus yliopistolla silmiini sattui paperi, jossa oli sanat "Education, Skills, Working Expierence". Se oli työelämän ydinasioita: Koulutus, Taidot ja Työkokemus. Samat asiat kenties vaikuttavat parisuhteessa elämänkokemuksen tuoma koulutus, parisuhde & elämässä vaadittavat taidot ja perhettä taloudellisesti rakentava työkokemus. Jotain tuollaista onnellista parisuhteesta ehkä löytyy.

        Itse olen muuten illalla onnellinen siitä, että sain kaverilta 20 euroa jääkaapini pakastimen lainakäytöstä. Rahat tulivat tarpeeseen, sillä olen tässä kuussa tiukilla. Parisuhteessa tiukka talous voisi jäydää parin onnea, jota puolestaan lisää Koulutus, Taidot ja Työkokemus parantamalla taloutta?


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Joskus yliopistolla silmiini sattui paperi, jossa oli sanat "Education, Skills, Working Expierence". Se oli työelämän ydinasioita: Koulutus, Taidot ja Työkokemus. Samat asiat kenties vaikuttavat parisuhteessa elämänkokemuksen tuoma koulutus, parisuhde & elämässä vaadittavat taidot ja perhettä taloudellisesti rakentava työkokemus. Jotain tuollaista onnellista parisuhteesta ehkä löytyy.

        Itse olen muuten illalla onnellinen siitä, että sain kaverilta 20 euroa jääkaapini pakastimen lainakäytöstä. Rahat tulivat tarpeeseen, sillä olen tässä kuussa tiukilla. Parisuhteessa tiukka talous voisi jäydää parin onnea, jota puolestaan lisää Koulutus, Taidot ja Työkokemus parantamalla taloutta?

        Kyllä niillä osansa on. Ehkä ei niinkään koulupohjiin rakentuen vaan elämän tuomaan tietoon ja taitoon. Ihmisen mielenkiinnon kohteet vaikuttaa oleellisesti siihen, mistä asioista on perillä ja mistä ei. Myös siihen voiko jakaa kumppanin kanssa mitään yhteistä niiden osalta.

        Erilaiset mielenkiinnon kohteetkaan ei estä ihmisiä luomasta suhdetta ja olemasta siinä onnellisia, ei erilainen koulutuspohja eikä erilainen lapsuus tai mikään muukaan, loppujen lopuksi kaikki on kiinni siitä millaiseen ihmiseen tuntee mielenkiintoa ja miksi.

        Ja siitä kuinka joustava ja utelias on kriteereissään. Jos pitää erilaisuutta mahdollisuutena on huomattavasti vahvemmilla, kun ihminen joka kokee kaiken erilaisuuden ja itsestä poikkeamisen uhkana. :)

        Näin mahdollisuuksia on enemmän, kun ei ole hirveen jyrkkä. Ja ehdoton, rajallinen.

        On silti yhdistävinä tekijöinä hyvä, että ainakin arvomaailmasta löytyisi yhteisiä asioita joihin kumpikin voi nojata ilman, että jatkuvasti on perusteltava miksi nyt näin ja miksi noin. Toiselle se on selkee homma, kun ymmärtää vaikkei prikulleen samoin, mutta toisen ajatuksen siinä takana.

        Ja helppoahan se on silloin, jos arvomaailmat kohtaa. Vähemmän auki jauhettavaa ja sovittamista yhteen, kun palikat käy yksiin ilman suurta modifiointiakin.

        Köyhyydessäkin ihmiset rakastaa toisiaan ja uskon, että jopa oikeammin kun rikkaudessa. Näin kärjistetysti. Kun sulla ei ole mitään muita hyödykkeitä mitä toinen voisi susta kupata, niin on oikeestaan vaan sinä joka merkkaa...

        Ei se silti poissulje rikkauskaan sitä, etteik voisi oikeasti toista rakastaa ihmisen ei rahan takia. En sitä väitä, mutta siinä on aina oiva tilaisuus viehtyä varallisuuteen eikä ihmiseen.

        Ihminen on sellainen omana navan tuijottelija helposti, jos sillä on syitä ja tlaisuus.

        Tiukka talous ja köyhyys tottakai aiheuttaa omat harminsa, ei ole helppoa selvitä kaikesta mihin tässä maailmassa rahaa tarvitaan. Mutta usko pois, kellä on rakkaus ja rakas siinäkin tukena on onnellisempi, kun miljonääri jolta kaikki haluaa jotain, mutta kukaan ei rakasta, eikä tue.

        Mä olen vannoutunut rakkauden puolesta puhuja. :D


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Kyllä niillä osansa on. Ehkä ei niinkään koulupohjiin rakentuen vaan elämän tuomaan tietoon ja taitoon. Ihmisen mielenkiinnon kohteet vaikuttaa oleellisesti siihen, mistä asioista on perillä ja mistä ei. Myös siihen voiko jakaa kumppanin kanssa mitään yhteistä niiden osalta.

        Erilaiset mielenkiinnon kohteetkaan ei estä ihmisiä luomasta suhdetta ja olemasta siinä onnellisia, ei erilainen koulutuspohja eikä erilainen lapsuus tai mikään muukaan, loppujen lopuksi kaikki on kiinni siitä millaiseen ihmiseen tuntee mielenkiintoa ja miksi.

        Ja siitä kuinka joustava ja utelias on kriteereissään. Jos pitää erilaisuutta mahdollisuutena on huomattavasti vahvemmilla, kun ihminen joka kokee kaiken erilaisuuden ja itsestä poikkeamisen uhkana. :)

        Näin mahdollisuuksia on enemmän, kun ei ole hirveen jyrkkä. Ja ehdoton, rajallinen.

        On silti yhdistävinä tekijöinä hyvä, että ainakin arvomaailmasta löytyisi yhteisiä asioita joihin kumpikin voi nojata ilman, että jatkuvasti on perusteltava miksi nyt näin ja miksi noin. Toiselle se on selkee homma, kun ymmärtää vaikkei prikulleen samoin, mutta toisen ajatuksen siinä takana.

        Ja helppoahan se on silloin, jos arvomaailmat kohtaa. Vähemmän auki jauhettavaa ja sovittamista yhteen, kun palikat käy yksiin ilman suurta modifiointiakin.

        Köyhyydessäkin ihmiset rakastaa toisiaan ja uskon, että jopa oikeammin kun rikkaudessa. Näin kärjistetysti. Kun sulla ei ole mitään muita hyödykkeitä mitä toinen voisi susta kupata, niin on oikeestaan vaan sinä joka merkkaa...

        Ei se silti poissulje rikkauskaan sitä, etteik voisi oikeasti toista rakastaa ihmisen ei rahan takia. En sitä väitä, mutta siinä on aina oiva tilaisuus viehtyä varallisuuteen eikä ihmiseen.

        Ihminen on sellainen omana navan tuijottelija helposti, jos sillä on syitä ja tlaisuus.

        Tiukka talous ja köyhyys tottakai aiheuttaa omat harminsa, ei ole helppoa selvitä kaikesta mihin tässä maailmassa rahaa tarvitaan. Mutta usko pois, kellä on rakkaus ja rakas siinäkin tukena on onnellisempi, kun miljonääri jolta kaikki haluaa jotain, mutta kukaan ei rakasta, eikä tue.

        Mä olen vannoutunut rakkauden puolesta puhuja. :D

        Abrakadabra: "Mä olen vannoutunut rakkauden puolesta puhuja. :D"

        Hienosti puhuitkin rakkauden puolesta. Kiitos sinulle siitä. Itse vietän nyt aikaa yliopistolla ja pitäisi lukea yhtä kirjasarjaa opintoja varten. Olen vasta ensimmäisessä kirjassa, joten puuhaa riittää. Sen takia ei nyt tämän enempää. Kiitos kirjoituksestasi, sillä siinä oli minusta paljon ajatusta suuntaan tai toiseen.


    • Aika keskinkertainen olen muuten, mutta kohtaan 1 yritän panostaa ja olen joukkuepelaaja ja kohtaan 6 uskallan sanoa olevani aika hyvä.

    • Kyllä, kaikki temput ovat hallinnassa, mahdolliset ja mahdottomat.

      Hirveen helppo lista. Olis listata vaikeampiakin tai vaativampiakin asioita.

      Mun mielestä sillä pääsee pitkälle kun ajattelee "anna toisen olla", mutta sitä ei nainen heti tajua vaan se vaatii vuosia. Joo..o. Sit kun tajuaa, alkaa nainen itsekin olla tyytyväinen. En tiiä, mutta saattaa se miehenkin onnea lisätä...

      Ainakin oma elämä helpottuu.
      Iän myötä asioita katsoo silleen, että ihanaa se on tuossa ja se on hengissä!

      Ihmistä ei välttämättä tarvii joka päivä kaivaa kuin kaivuri; eli siis vastaus on läsnäolo.

    • No pitää olla itsensä kanssa aika sujut kummankin, että tuollaisen suhteen saa...

      Eipä siinä muuta. Muuten kopsahtelee toisen sanomiset ja tekemiset jommallekummalle ja sitä kautta kummallekin...

      Tuossa tuo 1. neuvo on tärkeimpiä... ja myös niin, että kumpikin muistaa itsensä... Yleensä sitä ei muista... Sittenhän sitä vasta rupeaa elämään, kun on selvinnyt jostain erosta ja elää yksin.... Kumma homma?

    • Jos suoraan sanotaan, lista vain kuvaa, miten menee niillä, joilla menee hyvin. Näennäistietoa tarjotaan tietona. Mutta sitä ei kerrota, miten saataisiin menemään hyvin niillä, joilla ei mene.

    • Anonyymi

      Naiset on mestareita jännämiesten iskemisessä. Lukekaa vaikka juttua lehdestä miten jännämies hakkasi vatupassilla muijansa hengiltä.

    • Anonyymi

      Sitä yritin, mutta kun parisuhteen toinen osapuoli ei tullut yhtään vastaan niin aika mahdotonta se oli.

    • Anonyymi

      No, tuo lista vaikutti lähinnä kornilta "to do" listalta.
      En ole hyvä parisuhteissa mutta ilmeisesti moni ei sitä ole.
      Olen taitava keittämään nuudelia, en silti ole kokki.

      AsianVierestä

      • Sinun se ois asiallista lukeakin tuota listaa ja opetella ulkoa.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Sinun se ois asiallista lukeakin tuota listaa ja opetella ulkoa.

        Olen ns. vanha koira. Unohtanut jo aikaisemmin opitut hyvät tavat, vielä uusia pitäisi oppia?

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ns. vanha koira. Unohtanut jo aikaisemmin opitut hyvät tavat, vielä uusia pitäisi oppia?

        AsianVierestä

        Kyllä vanha kissakin oppii käymään laatikolla. Ei sekään enää kuule tai näe, mutta oppii. Välillä pylly jää yli reunan, mutta pitää työntää vaan sinne lootaan.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Kyllä vanha kissakin oppii käymään laatikolla. Ei sekään enää kuule tai näe, mutta oppii. Välillä pylly jää yli reunan, mutta pitää työntää vaan sinne lootaan.

        Toivottavasti nyt en tartte mitään pyllynnostajaa. Jos sitä kuitenkin ihan omin avuin laatikolle pääsisi.

        AsianVierestä


    • Kyllähän nuo kohdat ovat ne ydinkohdat, kun suhdetta rakennetaan. Ja siinä taitaa taidottomia olla paljon, kun katsoo avioerotilastoja.
      Jos ajattelen itseäni, olen oppinut paljon vuorovaikutuksesta tässä vuosien varrella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe