Kerran pelastettu aina pelastettu

Anonyymi

Onko Suomessa ihmisiä jotka uskovat että kerran pelastettu on aina pelastettu.
Ei mitään ennalta määrättyä kalvinismia.
Niitä jotka uskovat että pelastuminen on armosta uskon kautta ilman omia tekoja. Uskoo että Jeesus Kristus Jumalan Poika kuoli, haudattiin ja nousi kuolleista meidän syntimme takia jotta me voisimme pelastua kadotukselta.

Ymmärtävät että olemme kaikki syntisiä, ymmärtävät että synnin palkka on ikuinen kadotus ilman Jeesuksen Kristuksen sovitustyötä . Uskoo ja luottaa vain ja ainoastaan Jeesuksen sovitustyöhön. Myöskin uskavat että pelastuminen on aina ollut sama, herraan luottaminen.

Kertokaa missä niitä on
Nimim. Baptisti

64

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,

ja sitten ovat luopuneet — taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät. Hebr.6: 4

Kyllä uskosta voi luopua. Salopuu

• Anonyymi

Minäkin tunnen sellaisen. On tullut joskus kirkkaasti uskoon, siinä uudistunyt, tuntee Raamatun erittäin hyvin, on pitänyt seurakunnissa puheita, mutta on sitten alkanut pikkaaman ja matkimaan uskovia, kielillä puhumista, ym. Mennyt takaisin syntielämään ja kirosanat tulvivat suusta. Ja tällä foorumilla on sellaisia. Salopuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin tunnen sellaisen. On tullut joskus kirkkaasti uskoon, siinä uudistunyt, tuntee Raamatun erittäin hyvin, on pitänyt seurakunnissa puheita, mutta on sitten alkanut pikkaaman ja matkimaan uskovia, kielillä puhumista, ym. Mennyt takaisin syntielämään ja kirosanat tulvivat suusta. Ja tällä foorumilla on sellaisia. Salopuu

Mutta Jumalalle mikään ei ole mahdotonta.
        Tuo kohta ehkä tarkoittaa että mahdotonta on (toisten) heitä taas uudistaa parannukseen...
        Näin olen kuullut jonkun tulkitsevan tuota jaetta.
        Silloin se vapauttaa toivottomuudesta sellaisen uskovan joka on hairahtunut pois uskosta tai vain ollut maailmassa ja tulee synnintuntoon (eli on sisimmässään ainakin uskonut koko ajan)ja luulee että ei voi enää päästä takaisin Jeesuksen suojaan vaikka niin haluaisi kovasti.
        Itse olen ollut tuossa tilanteessa ja Jumala veti voimakkaasti minua takaisin entistä tiiviimmin uskoon.
        Jumalalle ei mikään ole mahdotonta,onneksi.
        Tosin en koskaan lakannut uskomasta, ajauduin vain kauas.
        Tuo kohta voi saada ihmisen luovuttamisen partaalle jos se tulkitaan armottomasti.
        Toisen uskoa ei minusta koskaan kannata arvioida ainakaan sillä käykö kokouksissa tai missä häntä näkee.
        On uskovia jotka elävät uskonelämäänsä arjessa ja läheistensä kanssa, seuraavat saarnoja netistä ja kuuntelevat hengellistä musiikkia, mutta eivät käy seurakunnassa.
        Itse olen sellainen, minulla käymiseen on fyysinen este, joillain se voi olla henkinen, esim liika ujous, sosiaalisten tilanteiden pelko, vaikeat kokemukset seurakunnassa mitä vaan.
        Me kaikki olemme erilaisia, silti uskonelämä voi olla hyvin tärkeää ihmiselle.

• Anonyymi

Kyllä katuva saa aina armon, mutta hegellisesti kuollut ei enää tule tilaan että kaipailisi Jumalan yhteyteen. On iankaikkisen vakava riski kuunnella julistusta että kerran uskoontullut, uudestisyntynyt ei voisi menettää pelastusta. Jos se pitäisi paikkansa niin hän voisi sitten lähteä tekemään syntiä täysin palkein luottamalla että kuoltuaan pelastuu mutta palkka vaelluksesta jää vain saamatta. Monelle kyllä hyvin riittäisi elää maailmassa kuhan vain pääisi kuoltua taivaaseen. Salopuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä katuva saa aina armon, mutta hegellisesti kuollut ei enää tule tilaan että kaipailisi Jumalan yhteyteen. On iankaikkisen vakava riski kuunnella julistusta että kerran uskoontullut, uudestisyntynyt ei voisi menettää pelastusta. Jos se pitäisi paikkansa niin hän voisi sitten lähteä tekemään syntiä täysin palkein luottamalla että kuoltuaan pelastuu mutta palkka vaelluksesta jää vain saamatta. Monelle kyllä hyvin riittäisi elää maailmassa kuhan vain pääisi kuoltua taivaaseen. Salopuu

Jos on kova into maailmaan on se osoitus sille ihmiselle että hän ei näe tämän maailman oikeita kasvoja.
        Ne kasvot ovat niin rumat, että kun ne näkee maailman himo loppuu.
        Jokaisella on tosin joku asia, yleensä alkujaan hyväksi Jumalan luoma, johon voi olla mieli vähän .

Toisaalta on mielenkiintoinen kysymys se että koska pelastus on yksin uskosta, ei teoista.
        Missä vaiheessa teot sitten erottavat pelastuksesta vai edes erottavatko.Jos usko on tallella.
        Hypoteettisesti pohdin.
        Tähän en ole saanut vielä selkeää vastausta.
        Kaikki olemme kuitenkin paljon paljon syntisempiä kuin itse tajuamme.
        Jeesus on kaikki synnit jo puolestamme maksanut, Luojan Kiitos!

• Anonyymi

Baalsebub täällä terve, ei ihmisiä tarvitse pelastaa, jos eivät ole rikoksia tehneet.

• Anonyymi

Kaikki me olemme rikollisia, synti on laittomuutta.
        Siksi jokainen tarvitsee Jeesusta Kristusta.
        Se vihollinen haluaisi juu uskotella että kaikki mielestään kunnon ihmiset menevät automaattisesti taivaaseen, vaikkeivät uskoisi mihinkään, mutta niin ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki me olemme rikollisia, synti on laittomuutta.
        Siksi jokainen tarvitsee Jeesusta Kristusta.
        Se vihollinen haluaisi juu uskotella että kaikki mielestään kunnon ihmiset menevät automaattisesti taivaaseen, vaikkeivät uskoisi mihinkään, mutta niin ei ole.

Mitäs rikoksia minä olen tehnyt ja koska minut niistä tuomitaan.
        Jumalaa ei ole olemassa ja meinaan rääkyä vielä muutaman vuosikymmenen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne jotka eivät usko Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen ovat jo tuomitut.
        Sitä joka uskoo, ei tuomita.
        Kuoleman jälkeen tulee tuomio ja rangaistus.
        Lue Raamatusta niin löydät sieltä missä kohdin olet Jumalan lakia rikkonut.
        Itse valitettavasti olen rikkonut paljon, onneksi avuksi tuli Jeesus!
        Tulisi varmasti sinunkin avuksesi jos vain pyydät, emme koskaan tiedä montako hengenvetoa on enää jäljellä.
        Ehkä Taivaan Isä vetää sinua juuri nyt Jeesuksen luokse, ehkä siksi olet tällä palstalla juuri nyt.
        Uskon voi saada kotonaankin, Herra kuulee kaikkialla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei!
        Kyllä me kaikki polvistumme ja tunnustamme Jeesuksen Herraksi ennemmin tai myöhemmin, parempi tietysti ennemmin!

Fil. 2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

Nimim. Baptisti

• Anonyymi

Kyllä, uskon noin.
      Uskosta , ilman lain tekoja. Kunhan ei itse lakkaa uskomasta sydämessään.
      Jumala kyllä huolehtii meistä että varmaan aika harvinaista että ihminen lakkaisi tietämästä sisimmässään Jeesuksen olevan Herra jos on kerran uskoon tullut.
      Mailman teille eksyminen taas on tosi tosi tavallista varsinkin nuoruusaikana.
      Nykyaika on vaikeaa uskovalle nuorelle.

• Anonyymi

Jaa meinaat, että minä olen nuori.
        Uskovaisten pennut kantavat mielenvikaisuuttaan perimäsään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa meinaat, että minä olen nuori.
        Uskovaisten pennut kantavat mielenvikaisuuttaan perimäsään.

En tiedä kuka sinä olet.
        Yleisesti sanoin että nykyaika on vaikeaa uskovalle nuorelle.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei!

11.09.2019 23:05!

Mitä ajattelet näistä seuraavista:

Raamatun tie taivaaseen (tekstitetty suomeksi noin 7 min)
        https://www.youtube.com/watch?v=TUQq0jxEhh8

Kerran pelastettu aina pelastettu (tekstitetty suomeksi 74 min)
        https://www.youtube.com/watch?v=74euf6s8e2M

Näin minä uskon!
        Nimim. Baptisti

Samma här.
        Entistä enemmän olen tullut tuohon tulokseen.
        Ensimmäisen klipin sanoman allekirjoitan täysin, toisessa en ehkä ihan kokonaan.
        Sillä jos (pidän hyvin epätodennäköisenä kyllä) ihminen vaikka uudestisynnyttyään matkan saatossa tietoisesti hylkää Jumalan ja ryhtyy vaikka muslimiksi tai satanistiksi niin tuskin hän silloin pelastuu.
        Uskon kyllä että Herra pitää meistä huolta ja vetää takaisin jos eksymme.

Tällä saarnamiehellä on muuten eräs outo tulkinta, se että joku voi olla reprobaatti johon pelastus ei enää yllä.
        Tämä saarnaaja opettaa että homot eivät voi enää parannusta tehdä.
        Itse en siihen tulkintaan usko.

On kyllä superihanaa että pelastus on yksin uskosta, yksin armosta, ilman lain tekoja.
        Siinä on Kristuksen antama vapaus ja turva, Pelastus on Lahja!

Kerran tässä yksin rukoillessani tai miettiessäni tuskailin sitä että voi kun en osaa olla sellainen kuin haluaisin.
        Ja että itseni uhraisin, olisin epäitsekäs ja muuta.
        Silloin tajusin että: Jeesustahan kutsuttiin opettajaksi, seuraajat olivat opetuslapsia eli tavallaan pikku koululaisia vain.
        Ei meidänkään tarvitse itse osata, siksi Opettaja meitä Opettaa,
        Me ollaan vaan koululaisia, pikkuisia ja lapsellisia oppilaita ja tämä elämä on meidän koulumme.
        Jeesus ei erota koulusta huonon koulumenestyksen vuoksi, hän antaa tukiopetusta ennemmin.
        Minulle antoi lohtua ymmärtää tämä kunnolla.
        Näin aikuisena luulee että pitäisi itse osata jo kaikki, myös uskonelämä.
        Kent Howind ainakin on samaa mieltä tässä yksin uskosta -asiassa.
        Hän on ihana tyyppi, hänessä näkyy ilo ja lepo Herrassa, pelko on poissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samma här.
        Entistä enemmän olen tullut tuohon tulokseen.
        Ensimmäisen klipin sanoman allekirjoitan täysin, toisessa en ehkä ihan kokonaan.
        Sillä jos (pidän hyvin epätodennäköisenä kyllä) ihminen vaikka uudestisynnyttyään matkan saatossa tietoisesti hylkää Jumalan ja ryhtyy vaikka muslimiksi tai satanistiksi niin tuskin hän silloin pelastuu.
        Uskon kyllä että Herra pitää meistä huolta ja vetää takaisin jos eksymme.

Tällä saarnamiehellä on muuten eräs outo tulkinta, se että joku voi olla reprobaatti johon pelastus ei enää yllä.
        Tämä saarnaaja opettaa että homot eivät voi enää parannusta tehdä.
        Itse en siihen tulkintaan usko.

On kyllä superihanaa että pelastus on yksin uskosta, yksin armosta, ilman lain tekoja.
        Siinä on Kristuksen antama vapaus ja turva, Pelastus on Lahja!

Kerran tässä yksin rukoillessani tai miettiessäni tuskailin sitä että voi kun en osaa olla sellainen kuin haluaisin.
        Ja että itseni uhraisin, olisin epäitsekäs ja muuta.
        Silloin tajusin että: Jeesustahan kutsuttiin opettajaksi, seuraajat olivat opetuslapsia eli tavallaan pikku koululaisia vain.
        Ei meidänkään tarvitse itse osata, siksi Opettaja meitä Opettaa,
        Me ollaan vaan koululaisia, pikkuisia ja lapsellisia oppilaita ja tämä elämä on meidän koulumme.
        Jeesus ei erota koulusta huonon koulumenestyksen vuoksi, hän antaa tukiopetusta ennemmin.
        Minulle antoi lohtua ymmärtää tämä kunnolla.
        Näin aikuisena luulee että pitäisi itse osata jo kaikki, myös uskonelämä.
        Kent Howind ainakin on samaa mieltä tässä yksin uskosta -asiassa.
        Hän on ihana tyyppi, hänessä näkyy ilo ja lepo Herrassa, pelko on poissa.

Hei 14.9.2019 16:55 !

Kiitos vastauksestasi! Pratar du också svenska?

Raamatullinen kristinusko erottuu kaikista muista uskonnoista just siinä mitä toit esille - että koska se on vain meidän uskosta kiinni eikä meidän ponnis-tuksista niin se antaa sielulle rauhan. Ja tietysti se on ainoa totuus! Olen kuunnellut Kent Hovindia monta vuotta ja Pastori Steven Andersonin saarnoja kuuntelen säännöllisesti youtube kanavalta sanderson1611.
        Muita samanhenkisiä saarnaajia löytyy mun Youtube kanavaltani osiossa
        -Kanavat-. Suomessa on ollut vaikeaa löytää ihmisiä jotka uskovat näin, tiedätkö/tunnetko sinä muita?

Tässä osoite mun youtube kanavalle, ja sitä kautta saa mut myös kiinni
        https://www.youtube.com/channel/UCNjSSQIlkyKnXkYfg0-UnZQ/about
        ja siinä soittolistat:

Evankeliumi suomeksi, ruotsiksi jne.
        https://www.youtube.com/playlist?list=PL3ItZXCjjBZ9_yB1aj_RJ54j3I6mMVfj0

Gospel presentations in english
        https://www.youtube.com/playlist?list=PL3ItZXCjjBZ9sxJdu5gUpw0Kd0HbaszKj

Täällä vielä Matt Powellin elokuva -Eternal or Not-
        https://www.youtube.com/watch?v=Q8DXwZQtBbM

Jumalan siunausta sinulle
        Nimim. Baptisti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatullinen kristinusko erottuu kaikista muista uskonnoista just siinä mitä toit esille - että koska se on vain meidän uskosta kiinni eikä meidän ponnis-tuksista niin se antaa sielulle rauhan. Ja tietysti se on ainoa totuus! Olen kuunnellut Kent Hovindia monta vuotta ja Pastori Steven Andersonin saarnoja kuuntelen säännöllisesti youtube kanavalta sanderson1611.
        -Kanavat-. Suomessa on ollut vaikeaa löytää ihmisiä jotka uskovat näin, tiedätkö/tunnetko sinä muita?

ja siinä soittolistat:

Nimim. Baptisti

Moi Baptisti!
        Kiitos linkeistä, vilkaisin kanavaasi jo vähän mutta täytyy katsoa rauhassa.
        Hyvää raamattuopetusta saa minusta kans esim Robert Breakerin kanavalta, Onewayn kanavalta, ja sitten on yksii suomalainen, semmoinen kuin : Unclesampatriot.
        Se unclesampatriot on sketsikanava nuorille lähinnä, pitäjä on kuitenkin riemukkaan uskovainen ja löytänyt jus sen levon Herrassa, kun se on jo täytetty!
        Siellä on myös videoita kokouksista ja saarnoja.

Ulkomaisista kanavista tykkään valtavasti näistäkin: A call for a upprising, Steven Barcatz ja Rene Roland.
        Nää kaksi ekaa lähinnä avaa new agen ja populaarikulttuurin demonisia juuria ja puolia.
        Isoimman vaikutuksen teki toi a call for.... avasi silmät uudella tapaa mulla.
        Oletko löytänyt Suomesta seurakuntaa jossa uskotaan kuin me uskomme?
        Olen joskus käynyt Baptistilähetyksessä, ihan ok paikka, mielestäni" puhdasta", ei kultapölyä ole näkynyt.
        Aikuiskaste multa puuttuu käytännön syistä, mutta uskon Jeesuksen hyväksyvän lapsikasteeni tilanteessani. Haluaisin kyllä mennä kasteelle mutten voi.
        Näinollen en voi liittyä seurakuntaan enkä pääse ehtoollisellekaan, mutta hyväksyn heidän sääntönsä.
        Haluaisitko kirjoitella uskonasioista kanssani ? jos joskus kirjoittaisin postiisi?
        On ollut kiva jakaa ajatuksia, kiitos!
        Nej, jag talar inte svenska, min svenska är jättedålig :)
        T. Tytti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja siinä soittolistat:

Nimim. Baptisti

Jimmy Carter, Bill Clinton ja Miley Cyrus myös baptisteja. Teot puhuvat puolestaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moi Baptisti!
        Kiitos linkeistä, vilkaisin kanavaasi jo vähän mutta täytyy katsoa rauhassa.
        Hyvää raamattuopetusta saa minusta kans esim Robert Breakerin kanavalta, Onewayn kanavalta, ja sitten on yksii suomalainen, semmoinen kuin : Unclesampatriot.
        Se unclesampatriot on sketsikanava nuorille lähinnä, pitäjä on kuitenkin riemukkaan uskovainen ja löytänyt jus sen levon Herrassa, kun se on jo täytetty!
        Siellä on myös videoita kokouksista ja saarnoja.

Ulkomaisista kanavista tykkään valtavasti näistäkin: A call for a upprising, Steven Barcatz ja Rene Roland.
        Nää kaksi ekaa lähinnä avaa new agen ja populaarikulttuurin demonisia juuria ja puolia.
        Isoimman vaikutuksen teki toi a call for.... avasi silmät uudella tapaa mulla.
        Oletko löytänyt Suomesta seurakuntaa jossa uskotaan kuin me uskomme?
        Olen joskus käynyt Baptistilähetyksessä, ihan ok paikka, mielestäni" puhdasta", ei kultapölyä ole näkynyt.
        Aikuiskaste multa puuttuu käytännön syistä, mutta uskon Jeesuksen hyväksyvän lapsikasteeni tilanteessani. Haluaisin kyllä mennä kasteelle mutten voi.
        Näinollen en voi liittyä seurakuntaan enkä pääse ehtoollisellekaan, mutta hyväksyn heidän sääntönsä.
        Haluaisitko kirjoitella uskonasioista kanssani ? jos joskus kirjoittaisin postiisi?
        On ollut kiva jakaa ajatuksia, kiitos!
        Nej, jag talar inte svenska, min svenska är jättedålig :)
        T. Tytti

Hei Tytti!

Arkiaskareet tulivat väliin :)
        Kiitos sinulle - Halusisin kirjoittaa ja saat kirjoittaa postiini siksi laitoin sen siihen!
        Kaste ei ole osa pelastusta joten taivaaseen pääsee ilman sitäkin! Suomessa on mielestäni vaikeaa saada selville mitä seurakunnat uskovat eikä halua ristikuulusteluja laittaa pystyyn heti alkuun. Tästä syystä oli myös kaste jäännyt minulta väliin kun en halua käydä jossain kirkossa kaukana kotoa missä en tiedä onko edes pastori pelastunut. Seurakunnista en tämän takia oikein osaa sanoa, uskon että on pelastuneita sieluja joukossa mutta hyväksyvät vähän kaikelaista oppia!

Kysyin ehkä vuosi sitten norjalaiselta baptistipastorilta josko kastaisi jos käyn siellä mutta ei suostunut, sanoi että pitää viettää pitempää aikaa siellä että voivat päättää olenko pelastunut vaiko en ja vielä kastavat vain jos liittyy heidän kirkkoon. Mitä ihmettä, raamatussa kastoivat heti kun joku julisti uskovansa että Jeesus Kristus on heidän pelastajansa (Ap.t 16:33, Ap.t 8:35-38, Ap.t 10:47). Minut kastettiin toukokuussa Tukholmassa amerikkkalaisen pastorin toimesta heti kun löytyi tarpeeksi vettä :)

T. Nimim. Baptisti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei Tytti!

Arkiaskareet tulivat väliin :)
        Kiitos sinulle - Halusisin kirjoittaa ja saat kirjoittaa postiini siksi laitoin sen siihen!
        Kaste ei ole osa pelastusta joten taivaaseen pääsee ilman sitäkin! Suomessa on mielestäni vaikeaa saada selville mitä seurakunnat uskovat eikä halua ristikuulusteluja laittaa pystyyn heti alkuun. Tästä syystä oli myös kaste jäännyt minulta väliin kun en halua käydä jossain kirkossa kaukana kotoa missä en tiedä onko edes pastori pelastunut. Seurakunnista en tämän takia oikein osaa sanoa, uskon että on pelastuneita sieluja joukossa mutta hyväksyvät vähän kaikelaista oppia!

Kysyin ehkä vuosi sitten norjalaiselta baptistipastorilta josko kastaisi jos käyn siellä mutta ei suostunut, sanoi että pitää viettää pitempää aikaa siellä että voivat päättää olenko pelastunut vaiko en ja vielä kastavat vain jos liittyy heidän kirkkoon. Mitä ihmettä, raamatussa kastoivat heti kun joku julisti uskovansa että Jeesus Kristus on heidän pelastajansa (Ap.t 16:33, Ap.t 8:35-38, Ap.t 10:47). Minut kastettiin toukokuussa Tukholmassa amerikkkalaisen pastorin toimesta heti kun löytyi tarpeeksi vettä :)

T. Nimim. Baptisti

Matt. 4:19 Ja hän sanoi heille: ”Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia”.

2 Kor. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

Muutama lyhyt sanoma
        https://www.youtube.com/watch?v=DogjkJzsNK0
        https://www.youtube.com/watch?v=9cU5zMoTXdo
        https://www.youtube.com/watch?v=DRE_G8rCs2o
        https://www.youtube.com/watch?v=tesvd1BVW54

Nimim. Baptisti

• Anonyymi

Jumalan näkökulmasta: mikäli uudestisyntynyt voisi menettää pelastuksensa, silloin esim jakeet Joh. 10:29 ja Ef. 4:30 eivät olisi totta. On käsittämätön ajatuksenakin, ettei Jumala kykenisi meitä pitämään pelastuksessa.

Ihmisen näkökulmasta: mikäli uskova haluaa ”säilyttää itselleen pelastuksen menettämisen mahdollisuuden”, herää kysymys, onko hän koskaan todella uudestisyntynyt – tultuaan tuntemaan syntinsä ja synnin.

• Anonyymi

Jos niin olisi niin silloin ei tarvittaisi edes uskoontuloa ja katumusta vaan Jumala voisi automaattisesti pelastaa langenneet ihmiset Jeesuksen sovituksen kautta. Kyllä Sana varoittaa synnistä ja hengellsestä paatumuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos niin olisi niin silloin ei tarvittaisi edes uskoontuloa ja katumusta vaan Jumala voisi automaattisesti pelastaa langenneet ihmiset Jeesuksen sovituksen kautta. Kyllä Sana varoittaa synnistä ja hengellsestä paatumuksesta.

Miten niin? Voitko avata vähän mitä tarkoitat?
        Eihän ilman uskoa voi pelastua.
        Silloin usko puuttuisi.
        Kyllähän jotkut uskoo noinkin että kaikki pelastuu , itse uskon että kaikilla on mahdollisuus pelastua.
        Ja että Hän tietää jo ennalta kuka haluaa pelastua, kalvinismiin en usko.
        T. Lotta

• Anonyymi

Hei 12.09.2019 14:28!

Olen samaa mieltä mitä kirjoitit! Oliko kirjoittaja Lotta vaiko joku muu?

Nimim. Baptisti

• Anonyymi

Ken kamelikansan satuihin uskoo, se hiekkakansan elättäköön.

• Anonyymi

Ylösnousemus oli Jeesuksen uusin ja viimeinen laki, joka kumoaa aikaisemmat lait.
      Se kumoaa kaiken mitä vanhassa testamentissa sanottiin ja mitä Jeesus aiemmin eläessään sanoi ennen ylösnousemustaan, mikäli niissä on ristiriitaisuuksia.

Jos siis aiemmin on lakina sanottu että pitäisi käyttäytyä tietyllä tavalla ja noudattaa kieltoja jotta pääsisi taivaaseen, se kumoutuu ylösnousemuksessa annetulla uudemmalla lailla.

• Anonyymi

No mikä se ylösnousemuksen laki sitten olisi?
        Minusta toi ei oikein kuulosta järkevältä, miten olet tullut tuohon johtopäätökseen?
        Tarkoitatko sitä että koska pelastus on yksin uskosta, teoilla ei ole väliä?
        Eivät Jeesuksen opetukset kumoudu, nehän ovat tarkoitettu myös meille lopun ajan uskoville.Mitä opetusta meille jäisi jos Vanha Testamentti kumoutuisi ja myös isoin osa Jeesuksen sanoista?
        Eikä Jeesus puhunut ristiriitaisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mikä se ylösnousemuksen laki sitten olisi?
        Minusta toi ei oikein kuulosta järkevältä, miten olet tullut tuohon johtopäätökseen?
        Tarkoitatko sitä että koska pelastus on yksin uskosta, teoilla ei ole väliä?
        Eivät Jeesuksen opetukset kumoudu, nehän ovat tarkoitettu myös meille lopun ajan uskoville.Mitä opetusta meille jäisi jos Vanha Testamentti kumoutuisi ja myös isoin osa Jeesuksen sanoista?
        Eikä Jeesus puhunut ristiriitaisesti.

Jeesuksen kuolema ristillä sovittaa kaikki synnit, jolloin kaikki Jeesukseen uskovat pelastuvat.
        Se kumoaa osan Jeesuksen aiemmista opetuksista, kun Jeesus ei vielä tiennyt joutuvansa ristille ja mitä seurauksia sillä on.
        Myös vanhan testamentin säädöksiä kumotaan Jeesuksen viimeisellä ylösnousemuksella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen kuolema ristillä sovittaa kaikki synnit, jolloin kaikki Jeesukseen uskovat pelastuvat.
        Se kumoaa osan Jeesuksen aiemmista opetuksista, kun Jeesus ei vielä tiennyt joutuvansa ristille ja mitä seurauksia sillä on.
        Myös vanhan testamentin säädöksiä kumotaan Jeesuksen viimeisellä ylösnousemuksella.

Juu näin ajattelen myös ja niinhän asia onkin että Jeesuksen ristintyö sovittaa kaikkien Häneen( Kristuksena) uskovien synnit.

Kyllä niitä syntejä silti kaduttava on ja tunnustauduttava syntiseksi ja parannusta yritettävä, näin ymmärrän.
        Siinä mielessä en usko mitään kumoutuvan kuitenkaan, että kaikki lait ja ohjeet ovat ihmisten parhaaksi ja opiksi ja ojennukseksi meille.
        Jeesushan on ollut jo alussa ja kaikki on luotu Hänen kauttaan, Hän toimi jo Vanhan Testamentin aikaan ja myös kaikki kirjoitukset olivat hänelle tuttuja.
        Uskon että Hän kyllä tiesi aina mitä varten Hän ihmiseksi tuli, jo lapsena.

Mitä tarkoitat Jeesuksen viimeisellä ylösnousemuksella?

Onko näitä tapahtumia mielestäsi useampia?
        Vai tarkoititko ihan tuota yhtä tapahtumaa? Käsitin ehkä väärin.
        T. Lotta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitat varmaan sitä että tuli Uusi liitto?
        Niin että nyt ollaan uuden liiton lapsia, juu ymärrän nyt ehkä mitä tarkoitat paremmin.
        Siksi meidän ei judaismiin tarvi ryhtyäkään.

• Anonyymi

"Kyllä niitä syntejä silti kaduttava on ja tunnustauduttava syntiseksi ja parannusta yritettävä, näin ymmärrän."

Pelastuminen tulee sen pohjalta mihin oikeasti uskoo, eikä siihen vaikuta syntiensä tunnustaminen ja Jeesuksen julistaminen ollenkaan. Ihan sama yrittääkö katua syntejään pelastumisen toivossa, vai ei.

Ei siis ole väliä, julistaako julkisesti "Uskon Jeesukseen ja kadun kaikkia syntejäni" vai "kiellän Jeesuksen ja mielestäni olen aina toiminut ihan oikein enkä ole tehnyt kenellekään pahaa". Pelastumiseen ei vaikuta tuollaiset puheet. Yhtä hyvin voi olla myös hiljaa eikä ota asiaan kantaa missään.

Voisi myös kuulijakunnan edessä väittää maapallon olevan litteä. Edes omilla puheilla ei ole vaikutusta siihen, uskooko oikeasti maan olevan litteä vai pyöreä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyllä niitä syntejä silti kaduttava on ja tunnustauduttava syntiseksi ja parannusta yritettävä, näin ymmärrän."

Pelastuminen tulee sen pohjalta mihin oikeasti uskoo, eikä siihen vaikuta syntiensä tunnustaminen ja Jeesuksen julistaminen ollenkaan. Ihan sama yrittääkö katua syntejään pelastumisen toivossa, vai ei.

Ei siis ole väliä, julistaako julkisesti "Uskon Jeesukseen ja kadun kaikkia syntejäni" vai "kiellän Jeesuksen ja mielestäni olen aina toiminut ihan oikein enkä ole tehnyt kenellekään pahaa". Pelastumiseen ei vaikuta tuollaiset puheet. Yhtä hyvin voi olla myös hiljaa eikä ota asiaan kantaa missään.

Voisi myös kuulijakunnan edessä väittää maapallon olevan litteä. Edes omilla puheilla ei ole vaikutusta siihen, uskooko oikeasti maan olevan litteä vai pyöreä.

Tuohon en itse usko, että jos julkisesti kieltää Jeesuksen ja ei itseään syntiseksi edes tunnusta vaikka uskoo, silti pelastuisi.
        Moisen sammakon voisi kyllä varmaan anteeksi saada, jos sitä pyytää.
        Raamatussa sanotaan että ;" suun tunnustuksella pelastutaan"
        Suun tunnustus on ensimmäinen ja lienee ainoa uskon teko joka pelastumiseen tarvitaan , ymmärtääkseni.
        Muitakin kohtia on jossa Jeesus kehoittaa meitä tunnustamaan Hänet ja Hänen sanansa ihmisten edessä, jotta Hänkin tunnustaisi meidät Isänsä edessä.
        Katso nuo kohdat itse Raamatusta , kun en ihan tarkkaa sanamuotoa välttämättä muista oikein, enkä halua vääristellä vahingossa Raamatun Sanaa.

"Yhtä hyvin voi olla myös hiljaa eikä ota asiaan kantaa missään."

Etkö sitten halua edes yrittää tehdä Jeesuksen neuvojen mukaan?
        Rakastatko Häntä , oletko kiitollinen Hänelle?

Rakkaudesta Häntä kohtaan yleensä uskoontulossa syntyy halu seurata Häntä ja yrittää noudattaa ohjeitaan.
        Ei enää helveti pelosta vaan kiitollisuudesta pelatuksen lahjasta.
        Hän neuvoo ettemme laittaisi kynttiläämme vakan alle vaan antaisime uskomme loistaa, olisimme valona ja suolana maailmalle.
        Jotta muutkin näkisivät ja evankeliumi leviäisi, ettei yksikään joutuisi kadotukseen.
        Siihenkin meidät on kutsuttu, antamaan elämämme ja kantamaan ristiä.
        T. Lotta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohon en itse usko, että jos julkisesti kieltää Jeesuksen ja ei itseään syntiseksi edes tunnusta vaikka uskoo, silti pelastuisi.
        Suun tunnustus on ensimmäinen ja lienee ainoa uskon teko joka pelastumiseen tarvitaan , ymmärtääkseni.
        Muitakin kohtia on jossa Jeesus kehoittaa meitä tunnustamaan Hänet ja Hänen sanansa ihmisten edessä, jotta Hänkin tunnustaisi meidät Isänsä edessä.
        Katso nuo kohdat itse Raamatusta , kun en ihan tarkkaa sanamuotoa välttämättä muista oikein, enkä halua vääristellä vahingossa Raamatun Sanaa.

Rakkaudesta Häntä kohtaan yleensä uskoontulossa syntyy halu seurata Häntä ja yrittää noudattaa ohjeitaan.
        Hän neuvoo ettemme laittaisi kynttiläämme vakan alle vaan antaisime uskomme loistaa, olisimme valona ja suolana maailmalle.
        Jotta muutkin näkisivät ja evankeliumi leviäisi, ettei yksikään joutuisi kadotukseen.
        T. Lotta

Tuon oli kirjoittanut Paavali, eikä se ollut mitään Herran tai Jeesuksen sanomaa. Paavali oli tulkinnut väärin Raamatun kohtaa "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Suu voi sanoa mitä tahansa, sydämen usko silti pelastaa jos sitä on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T. Lotta

"Jeesus kehoittaa meitä tunnustamaan Hänet ja Hänen sanansa ihmisten edessä, jotta Hänkin tunnustaisi meidät Isänsä edessä."

Tuossa pari viestiä aiemmin oli puhetta, miten Jeesuksen ylösnousemuksessa annettu sääntö osittain kumoaa aikaisempia Jeesuksen opetuksia, kun hän ei vielä tiennyt joutuvansa ristille eikä ottanut huomioon, mitä seuraamuksia sillä on. Kumoutuneisiin opetuksiin kuuluu, että pitäisi esittää julkinen performanssi jossa vakuuttelee uskoaan Jeesukseen. Kyseinen performanssi ei ole enää tarpeellinen pelastumisen kannalta.

Sydämen usko on yksin ainoa asia joka määrittää pelastuuko vai ei. Kaikenlaiset pelastautumisrituaalit ovat sen sijaan merkityksettömiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jeesus kehoittaa meitä tunnustamaan Hänet ja Hänen sanansa ihmisten edessä, jotta Hänkin tunnustaisi meidät Isänsä edessä."

Tuossa pari viestiä aiemmin oli puhetta, miten Jeesuksen ylösnousemuksessa annettu sääntö osittain kumoaa aikaisempia Jeesuksen opetuksia, kun hän ei vielä tiennyt joutuvansa ristille eikä ottanut huomioon, mitä seuraamuksia sillä on. Kumoutuneisiin opetuksiin kuuluu, että pitäisi esittää julkinen performanssi jossa vakuuttelee uskoaan Jeesukseen. Kyseinen performanssi ei ole enää tarpeellinen pelastumisen kannalta.

Sydämen usko on yksin ainoa asia joka määrittää pelastuuko vai ei. Kaikenlaiset pelastautumisrituaalit ovat sen sijaan merkityksettömiä.

Minusta on Jeesuksen aliarviointia luulla että Hän ei olisi tiennyt tehtäväänsä maan päällä aina.
        Hänhän on ollut aikojen alusta asti olemassa ja koko kuvio varmaan oli Hänelle selvä.
        Kyllä meidän kuuluu ristiä kantaa ja uskomme on kyllä aika mitätön jos se ei yhtään näy eikä kuulu, armossaan Hän pelastaa uskosta mutta, kiitollisuudesta yleensä haluaa tehdäkin jotain.

• Anonyymi

Uskonasioita ei tarvitse ritualisoida tai juhlia mitenkään. Kuten ei juhlita suhteellisuusteoriaa tai alkuräjähdystä eikä niille ole merkkipäiviä, ei se tarkoita etteivätkö tiedemiehet niihin vankasti uskoisi. Rituaaleja suoritetaan ainoastaan silloin jos usko on huteraa ja jotain pitäisi tehdä asian korjaamiseksi, mutta hyötyä niistä silti ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonasioita ei tarvitse ritualisoida tai juhlia mitenkään. Kuten ei juhlita suhteellisuusteoriaa tai alkuräjähdystä eikä niille ole merkkipäiviä, ei se tarkoita etteivätkö tiedemiehet niihin vankasti uskoisi. Rituaaleja suoritetaan ainoastaan silloin jos usko on huteraa ja jotain pitäisi tehdä asian korjaamiseksi, mutta hyötyä niistä silti ei ole.

Lähinnä se on minusta sitä että meillä on suhde Kristuksen kanssa, Kiitollisuudesta haluamme rakastamme palvella, elävä persoona ja joku kylmä tosiasia on vähän eri juttuja.
        Ristin kantamisella en tarkoittanut korua kaulassa vaan että "tunnustamme väriä".
        t. Lotta

• Anonyymi

Jeesusta voi palvella sitten taivaaseen päästyään. Sitä ennen maan päällä voi palvella ainoastaan elossa olevia lähiomaisiaan mutta ei kuolleita eikä ketään taivaassa olevia.

Taivaaseen pääsyyn ei pysty millään tekemillään teoilla tai puheilla vaikuttamaan. Ei auta rukoilu, lampaiden uhraaminen tai julkiset uskontunnustukset, jos kuitenkin epäilee Jeesuksen olevan taivaassa ja epäilee omaa pääsyään sinne, tällöin ei taivaaseen pääse vaikka raahaisi perässään 100kg painoista ristiä pelastuksen toivossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesusta voi palvella sitten taivaaseen päästyään. Sitä ennen maan päällä voi palvella ainoastaan elossa olevia lähiomaisiaan mutta ei kuolleita eikä ketään taivaassa olevia.

Taivaaseen pääsyyn ei pysty millään tekemillään teoilla tai puheilla vaikuttamaan. Ei auta rukoilu, lampaiden uhraaminen tai julkiset uskontunnustukset, jos kuitenkin epäilee Jeesuksen olevan taivaassa ja epäilee omaa pääsyään sinne, tällöin ei taivaaseen pääse vaikka raahaisi perässään 100kg painoista ristiä pelastuksen toivossa.

Mielenkiintoinen ajatus sinulla.
        Tuntuu kuitenkin että käsität minut vähän väärin.
        Minä haluan olla vuorovaikutuksessa Jeesuksen kanssa rukouksessa jo täällä eläessäni ja palvelemalla lähimmäisiä palvelen myös Herraa.
        Ei pelastuminen ole välttämättä motivaatio rukouselämään, lähinnä näen sen olevan seurausta pelastumisen ilosta.
        En suoraan sanottuna jaksaisi täällä jos en voisi rukouksessa laskea huoliani Jeesuksen jalkojen juureen, olen saanut Häneltä myös niin paljon tukea ja lohdutusta ja apua elämäni varrella.

Nykyaikana moni pitää Jeesukseen uskomista ja turvaamista halveksittavana, näissä tilanteissa haluan olla lojaali Herralle ja tunnustaa olevani Uskova.
        En siksi että jos en niin tekisi en pelastuisikaan, tuntisin vain pettäväni Ystäväni ja olisin huono ystävä.

En epäile tietenkään Jeesusta tai Hänen kykyään pelastaa ja tiedän mitä Hän on tehnyt minunkin puolestani.
        Olen arkaomatuntoinen ihminen , omatuntoni on ehkä yliherkkäkin, siksi on vaikea käsittää että itsekin kelpaa uskosta, muiden kohdalle ajatus on helpompi.
        Silti minun on vaikea sisäistää sitä että olisi sama miten elämme, kunhan uskomme.
        Mitä mieltä kahdesta pahimmasta asiasta?

Jos uskova tekee P. H pilkan, siltikö pelastuu?
        Jos uskova ottaa pedon merkin, siltikö pelastuu?

t. Lotta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoinen ajatus sinulla.
        Tuntuu kuitenkin että käsität minut vähän väärin.
        Minä haluan olla vuorovaikutuksessa Jeesuksen kanssa rukouksessa jo täällä eläessäni ja palvelemalla lähimmäisiä palvelen myös Herraa.
        Ei pelastuminen ole välttämättä motivaatio rukouselämään, lähinnä näen sen olevan seurausta pelastumisen ilosta.
        En suoraan sanottuna jaksaisi täällä jos en voisi rukouksessa laskea huoliani Jeesuksen jalkojen juureen, olen saanut Häneltä myös niin paljon tukea ja lohdutusta ja apua elämäni varrella.

Nykyaikana moni pitää Jeesukseen uskomista ja turvaamista halveksittavana, näissä tilanteissa haluan olla lojaali Herralle ja tunnustaa olevani Uskova.
        En siksi että jos en niin tekisi en pelastuisikaan, tuntisin vain pettäväni Ystäväni ja olisin huono ystävä.

En epäile tietenkään Jeesusta tai Hänen kykyään pelastaa ja tiedän mitä Hän on tehnyt minunkin puolestani.
        Olen arkaomatuntoinen ihminen , omatuntoni on ehkä yliherkkäkin, siksi on vaikea käsittää että itsekin kelpaa uskosta, muiden kohdalle ajatus on helpompi.
        Silti minun on vaikea sisäistää sitä että olisi sama miten elämme, kunhan uskomme.
        Mitä mieltä kahdesta pahimmasta asiasta?

Jos uskova tekee P. H pilkan, siltikö pelastuu?
        Jos uskova ottaa pedon merkin, siltikö pelastuu?

t. Lotta

PH:n pilkka kuuluu samaan kategoriaan kuin määräys, että tulisi esittää julkinen performanssi pelastuakseen. Ne kuuluvat Jeesuksen vanhoihin puheisiin, jotka ovat jo osittain vanhentuneita johtuen Jeesuksen uudemmista puheista.
        Ilmestyskirja puolestaan on suhteellisen uusi kirjoitus. Viimeiset lainvoimaiset säädökset annetiin Jeesuksen ylösnousemuksen yhteydessä, eikä niihin ilmestyskirjan tekstit vaikuta suuntaan eikä toiseen.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Jätän Mellerin muille suosiolla, en pysty kuuntelemaan hänen teatraalista puhettaan.
        Kiitos kuitenkin!
        Ahviota pidän sen sijaan asiallisena miehenä.

Tuohan kuulostaa näin äkkiseltään vähän kiirastuli -opilta.
        T. Lotta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jätän Mellerin muille suosiolla, en pysty kuuntelemaan hänen teatraalista puhettaan.
        Kiitos kuitenkin!
        Ahviota pidän sen sijaan asiallisena miehenä.

Tuohan kuulostaa näin äkkiseltään vähän kiirastuli -opilta.
        T. Lotta

En minä Melleriäkään tosin parjata tahdo, jokainen tyylillään ja hänen tyylinsä vetoaa varmasti joihinkin vanhempiin naisiin varsinkin.
        Hänelläkin varmaan hyviä opetuksia myös, olen kuullut että menestysteologisuutta valitettavasti siellä suunnalla olisi kuitenkin.
        Pääasia että Jeesusta saarnataan.
        Lotta

• Toissa maanantai-illan puheessa 9.9. Savenvalajan pajalla Meller kästteli asiaa ja kyllä siitä käsityksen sai että kerran pelastettu aina pelastettu. Ja että Jumala on jo luomsen hetkellä maarännyt ihmiset jotka pelastuvat. Fatalistinen on hänen käsityksensä.

• Ilmestyskirjassa on monesti lause joka kumoaa aina pelastettu opin

Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sitä, JOKA VOITTAA, ei toinen kuolema vahingoita

Luuk 24: 46. Ja hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä ja kolmantena päivänä nousta kuolleista,
      47. ja parannusta syntien anteeksiantamiseksi on saarnattava hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
      48. Te olette tämän todistajat.

Matt. 3: 7. Mutta nähdessään monien fariseusten ja saddukeusten tulevan kasteelle Johannes sanoi heille: "Te kyykäärmeiden sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaa vihaa?
      8. Tehkää hedelmää, jossa kääntymyksenne näkyy.

• Anonyymi

Nämä ovat Jeesuksen sanoja (Joh 3): "16Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. 17Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. 18Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."

Se joka yrittää kumota automaattisen pelastuksen oppia, kieltäytyy ottamasta Jeesuksen sanomaa vastaan. Tällöin tietenkään ei pelastu. Ainoastaan ne pelastuvat jotka eivät ala tässä asiassa väittää Jeesukselle vastaan vaan uskovat mitä hän on sanonut.
        Uskon lisäksi mitään muuta ei tarvita ja erilaiset rituaalit ovat myös tarpeetonta ajanhukkaa ja merkityksettömiä pelastumisen kannalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä ovat Jeesuksen sanoja (Joh 3): "16Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. 17Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. 18Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."

Se joka yrittää kumota automaattisen pelastuksen oppia, kieltäytyy ottamasta Jeesuksen sanomaa vastaan. Tällöin tietenkään ei pelastu. Ainoastaan ne pelastuvat jotka eivät ala tässä asiassa väittää Jeesukselle vastaan vaan uskovat mitä hän on sanonut.
        Uskon lisäksi mitään muuta ei tarvita ja erilaiset rituaalit ovat myös tarpeetonta ajanhukkaa ja merkityksettömiä pelastumisen kannalta.

Teuvo Hakkarainen on varmaankin pelastettu jos ei ala epäilemään Jeesusta.

• Anonyymi

Mitä Paavali kirjoittaa Jumalan armolahjasta, Jeesuksesta Kristuksesta?

"Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä."
      "Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme."
      "Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut."

Missä kohtaa Paavali mainitsee synnintunnon edellytykseksi Jumalan armon saamiselle? Millä tavoin ilmaukset "heikko, jumalaton, syntinen ja Jumalan vihollinen" ilmaisevat synnintuntoa ja katumusta? Kun ihminen on VIELÄ "HEIKKO, JUMALATON, SYNTINEN JA JUMALAN VIHOLLINEN", onko hän silloin JO "kääntynyt katumuksessa ja synnintunnossa" Jumalan puoleen? Ovatko JUMALATTOMUUS JA JUMALAN VIHOLLISUUS synonyymejä katumiselle ja synnintunnolle? Tarkoittavatko nuo neljä ilmausta suurin piirtein SAMAA?

Sisällissodan aikana Kajaanissa valkoiset olivat teloittamaisillaan kiinni otettujen punaisten joukosta kolme henkilöä. Koska tuomitut olivat perheellisiä miehiä, astui punaisten rivistä esiin kolme poikamiestä, jotka ilmoittivat, että he voivat asettua tuomittujen tilalle, koska nämä olivat perheellisiä. Valkoisten upseeri suostui ehdotukseen, ja poikamiehet ammuttiin. Kun nyt nämä kolme poikamiestä ammuttiin, kolme perheellistä miestä säästyi kuolemantuomiolta. Voisi kai sanoa, että tuo poikamieskolmikko kuoli "oikeaan aikaan" noiden kolmen perheellisen edestä.

Paavali kirjoittaa:

"Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä."
      "Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme."

Eli: kuoliko Kristus edestämme siinä vaiheessa, kun osasimme oikealla tavalla katua syntisyyttämme ja pahuuttamme ja pyytää Jumalalta syntejämme anteeksi? Vai tulimmeko me "oikeaan aikaan" tapahtuneen kuoleman ansiosta SOVITETUIKSI peräti siinä vaiheessa, kun me EMME olisi voineet vähempää piitata koko Jumalasta ja synti- ja syntisyyskysymyksestä? Mitä kirjoittaa Paavali?

"Jos me SILLOIN, kun vielä olimme Jumalan VIHOLLISIA, tulimme SOVITETUIKSI hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta."

Kun kolme poikamiestä kaatui kuolleena maahan, valkoisten upseeri olisi osoittanut joko täydellistä ymmärtämättömyyttä tai patologista sikamaisuutta poikamiehille antamaansa lupausta kohtaan, jos hän olisi mennyt teloituksen jälkeen asettamaan henkensä säästäneille perheellisille miehille VIELÄ LISÄEHTOJA, jotta nämä voisivat säilyttää henkensä.

Suurin osa nykykristityistä uskoo jumalaan, joka suhtautuu Poikansa kuolemaan kuin tällainen hypoteettinen idiootti/sika. On aivan sama, kuinka hienoin sanakoukeroin ja -siteerauksin he tämän uskonsa perustelevat, se ei tällaisen "jumalan" idioottimaisuutta/sikamaisuutta muuksi muuta. Surullista ja omituista tässä on tietenkin se, että tällainen "usko" perustellaan itselle ja muille useimmiten nimenomaan Raamatulla.

Kammottavan sekasortoisena ja kuohuvana vuonna 1918 valkoisten upseeri kykeni pitämään kolmelle (taatusti vihaamalleen) viholliselle antamansa lupauksen. Siksi minusta on kummallista, että tällainen nykykristittyjen "raamatullinen" jumala kykenee pitämään - Paavalin vakuutteluista huolimatta - oman Poikansa kuolemaa paljon halvempiarvoisena kuin valkoinen upseeri piti kolmen vihollisensa kuolemaa ja heille antamaansa lupausta.

• Anonyymi

>>Se joka yrittää kumota automaattisen pelastuksen oppia, kieltäytyy ottamasta Jeesuksen sanomaa vastaan. Tällöin tietenkään ei pelastu.>>

Voit aivan vapaasti tuomita minut kadotukseen. En loukkaannu siitä.

• Anonyymi

Hei,

Tässä saarna uskovan ikuisesta turvasta englanniksi
      https://www.youtube.com/watch?v=vH_wAPo3J-s

Ps. 89:31 Jos hänen poikansa hylkäävät minun lakini eivätkä vaella minun oikeuksieni mukaan,
      32 jos he minun säädökseni rikkovat eivätkä noudata minun käskyjäni,
      33 niin minä rankaisen vitsalla heidän rikoksensa ja heidän pahat tekonsa vitsauksilla;
      34 mutta armoani en minä ota häneltä pois enkä vilpistele uskollisuudestani.
      35 En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt.

Nimim. Baptisti

• Hienoa. Saa juoda alkoholia niin paljon kuin haluaa.

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Mielestäni kalvinismi on paljon oikeampaa oppia kuin lahkojen väärät pelastusopit. Kalvinismissa oli se väärä väite, että sovitus olisi tehty vain valittujen puolesta. Mutta ei kai se väite ketään pelastumasta estä. Sen sijaan lahkoissa julistettu puppu, että omilla ratkaisuilla (tai sakramenteilla) pelastus "otetaan vastaan" on selvästi Raamatun vastaista pelastusoppia, väärää evankeliumia.

• Anonyymi

Pelastuminen ei edellytä että pitäisi uskoa Jeesukseen historiallisena henkilönä, vaan riittää että kannattaa Jeesuksen vuorisaarnaa ja muita puheita ja periaatteita.
        Näin esim. Gandhi on pelastunut, ja vanhurskaana henkilönä Gandhille on paikka Eedenin puutarhassa, vaikka hän ei ikinä uskonut Jeesuksen historiallisuuteen, mutta silti piti vuorisaarnaa esimerkillisen hyvänä tekstinä.
        Usko Jeesukseen on sen yläpuolella, pitääkö tapahtumia historiallisina vai ei, ja tarkoittaa tiettyjen Jeesuksenkin kannattamien periaatteiden hyväksymistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelastuminen ei edellytä että pitäisi uskoa Jeesukseen historiallisena henkilönä, vaan riittää että kannattaa Jeesuksen vuorisaarnaa ja muita puheita ja periaatteita.
        Näin esim. Gandhi on pelastunut, ja vanhurskaana henkilönä Gandhille on paikka Eedenin puutarhassa, vaikka hän ei ikinä uskonut Jeesuksen historiallisuuteen, mutta silti piti vuorisaarnaa esimerkillisen hyvänä tekstinä.
        Usko Jeesukseen on sen yläpuolella, pitääkö tapahtumia historiallisina vai ei, ja tarkoittaa tiettyjen Jeesuksenkin kannattamien periaatteiden hyväksymistä.

Vuorisaarnallako sinä pelle aiot pelastua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt on ihan tee se itse-teologiaa sulla.
        Millä aiot syntivelkasi maksaa? Mitä voit antaa sielusi lunnaiksi?
        Synnitön et voi olla,jokainen täällä on syntiä tehnyt.
        Usko Jeesukseen historiallisena henkilönä ei myöskään pelasta, Häneen pitää uskoa sinä kuka Hän on. Eli Kristuksena, luvattuna Messiaana, Jumalan Poikana ja on ymmärrettävä ristintyön merkitys omalle kohdalle.
        Hänet pitää tuntea, ei vain tietää.
        Ymmärtääkseni.
        Lotta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Jeesukseen historiallisena henkilönä ei myöskään pelasta, Häneen pitää uskoa sinä kuka Hän on. Eli Kristuksena, luvattuna Messiaana, Jumalan Poikana ja on ymmärrettävä ristintyön merkitys omalle kohdalle.
        Ymmärtääkseni.
        Lotta

Hei Lotta!

Tunnetko sinä kerran pelastuneita aina pelastuneita ihmisiä?
        Mitä olet mieltä noista videoista mitä laitoin 14.09.2019 11:04?
        15.09.2019 17:03 viestissäni laitoin osoitteen mun youtube kanavalle!

Terv.
        Nimim. Baptisti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärtääkseni.
        Lotta

Syntivelka, sielun lunnaat, juutalaisten Messias, ja historiallinen Jeesus ovat pelastumisen kannalta irrelevantteja. Niistä voi ajatella mitä haluaa, eikä se vaikuta siihen, pelastuuko henkilö vai ei. Esim. Gandhi on vastaanottanut Jeesuksen ydinsanoman esimerkillisen hyvin, ja täysin epäilemättä pelastuu vaikka avoimesti myös myöntää ettei usko Jeesukseen historiallisena henkilönä.

• Anonyymi kirjoitti:

Hei Lotta!

Tunnetko sinä kerran pelastuneita aina pelastuneita ihmisiä?
        Mitä olet mieltä noista videoista mitä laitoin 14.09.2019 11:04?
        15.09.2019 17:03 viestissäni laitoin osoitteen mun youtube kanavalle!

Terv.
        Nimim. Baptisti

Montako πeekeriorjaa omistat? (5)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitä, ettei todellakaan pelastuta hippi-Jeesuksen hippimäisillä ohjeilla:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15723650/hippi-jeesuksen-elamanohjeita
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15813212/kokonaisuus#comment-98516172

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntivelka, sielun lunnaat, juutalaisten Messias, ja historiallinen Jeesus ovat pelastumisen kannalta irrelevantteja. Niistä voi ajatella mitä haluaa, eikä se vaikuta siihen, pelastuuko henkilö vai ei. Esim. Gandhi on vastaanottanut Jeesuksen ydinsanoman esimerkillisen hyvin, ja täysin epäilemättä pelastuu vaikka avoimesti myös myöntää ettei usko Jeesukseen historiallisena henkilönä.

Niin mutta KUKA sinut pelastaa?
        Etkä usko Häneen?
        Että sielun lunnaat irrelevantteja pelastuksen kannalta, kaikkea sitä kuulee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mutta KUKA sinut pelastaa?
        Etkä usko Häneen?
        Että sielun lunnaat irrelevantteja pelastuksen kannalta, kaikkea sitä kuulee.

"Niin mutta KUKA sinut pelastaa?"

Jos Jeesus ei kykene Gandia pelastamaan, niin ei kyllä kykene pelastamaan rukoiluralliin osallistuneitakaan, jotka kädet ristissä vakuuttelevat vastaanottavansa kaiken mitä Jeesus on sanonut, mutta kuitenkaan eivät elä kuten Jeesus opetti.

Rukoilurallin sijasta Gandi eli kuten Jeesus opetti. En hämmästyisi jos Gandhi pääsisi taivaaseen, mutta ne eivät pääse jotka päivittäin rukoilevat Jeesusta puhtaasti itsekkäistä syistä, saadakseen itselleen palkinnon tai välttääkseen rangaistuksen (taivas/helvetti).

• Anonyymi

Kerran usontoon huijattu on aina huijattu.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      8792
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      59
      3311
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      38
      2664
    4. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      27
      2211
    5. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      18
      2195
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      37
      2190
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1927
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1743
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      68
      1705
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18