Toyota hybridien hyvä kestävyys perustuu ihmisten huijaamiseen!
Vai mitä mieltä olette seuraavasta?
Toyota hybrideissä ei ole:
1. Starttimoottoria > eli ei särkynyttä starttimoottoria, solenoidia tai kuluneita hiiliä
2. Laturia > ei särkynyttä laturia, laturin hiiliä tai laturin hihnaa
3. Vaihteistoa > ei särkynyttä vaihteistoa eikä vaihtonykäysten kuormitusta moottorille
4. Kytkintä > ei kuluneita kytkinlevyjä tai paininlaakeria tai kytkinsylinteriä tai ...
5. Kaksoismassavauhtipyörää > ei särkynyttä kaksoismassavauhtipyörää
6. Turboahdinta > ei särkynyttä ahdinta
7. Välijäähdytintä > ei jäätynyttä ja särkynyttä välijäähdytintä
8. Hiukkassuodatinta > ei tukkeutunutta hiukkassuodatinta vaihdettavana.
9. Urea... jne
Se, mitä ei ole ei tietenkään voi hajota! Eli tähän perustuu Toyotan huijaus hybrideissä - kun jätetään nykyaikaiseen moottoriin olennaisesti kuuluvat osat pois, saadaan näennäisesti kestävä auto, vaikka nuo kaikki osat voisivat Toyotassakin hajota, jos ne olisivat siinä.
Kun seuraavan kerran Toyota tai Lexus on luotettavuusvertailun huipulla nauran tyhmille, jotka ostaa autoja joista on poistettu nykyaikainen huipputekniikka, jolla kolttoaineenkulutus on saatu todella pieneksi ja pakokaasuja puhdistettua.
Toyota hybridien hyvä kestävyys huijausta!
113
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vielä jatkan, että kaikki nuo osat on Toyotassa korvattu turhalla ja tyhmällä hybridisysteemillä, jossa on pari moottorigeneraattoria planeettapyörästöllä yhteen koplattuna, tehoelektroniikka ja akku tuomassa turhaa painoa.
- Anonyymi
Vikaantuu nuokin ja syttyvät palamaan ja nuo ne vasta maksaakin.
- Anonyymi
Niin justiinsa, mutta Toyota on vaan jotenkin onnistunut huijaamaan siinäkin, niin ettei nuo viat näy luotettavuusvertailuissa! Uskokaa ettei Toyota ole yhtään parempi kuin muutkaan!
- Anonyymi
Tojota tekee bensalla sähköä, missä ei ole mitään järkeä. Junissakin ennen tehtiin dieselillä sähköä, mutta kun huomattiin ettei siinä ole mitään järkeä niin nykyään käytetään pelkkää sähköä, jota saadaan verkosta.
- Anonyymi
Ja junissa ymmärrettiin siirtyä pois typerästä sähkön tekemisestä polttoaineella, vaikka nykyaikaista akkutekniikkaa ei ollut vielä edes käytössä!
- Anonyymi
Sananen ”konserniautoista”
Liikennevaloista lähtiessä valojen vaihtuessa vihreäksi; ensi Stop&Go alkaa starttailemaan ja viimein kun pitäisi lähteä niin vaihdelaatikko alkaa arpoa. Ei ole kovin ylevä kokemus. Toyota hybrid ei muuten nyki vaan menee kuin automaatin pitää mennäkin eteenpäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojota tekee bensalla sähköä, missä ei ole mitään järkeä. Junissakin ennen tehtiin dieselillä sähköä, mutta kun huomattiin ettei siinä ole mitään järkeä niin nykyään käytetään pelkkää sähköä, jota saadaan verkosta.
Sähköä tehtiin dieselistä sen takia, että saa tasaisen portaattoman tehonsäädön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja junissa ymmärrettiin siirtyä pois typerästä sähkön tekemisestä polttoaineella, vaikka nykyaikaista akkutekniikkaa ei ollut vielä edes käytössä!
Eikä vieläkään ole keksitty akkutekniikkaa, joka riittäisi juniin. Siksipä ne ovat virtajohdossa kiinni koko ajan ja ovat siksi paljon järkevämpiä, kuin yksikään raskasta ja kallista akkua mukanaan rahtaava kulkuneuvo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojota tekee bensalla sähköä, missä ei ole mitään järkeä. Junissakin ennen tehtiin dieselillä sähköä, mutta kun huomattiin ettei siinä ole mitään järkeä niin nykyään käytetään pelkkää sähköä, jota saadaan verkosta.
Toyotan hybridi tekee sähköä moottorijarrutuksessa sekä normaalijarrutuksessa, jota tapahtuu eniten kaupunki kiihdytys/jarrutus ajossa, joka on myös muuten by the way normaalisti eniten polttoainetta kuluttavaa ajamista. Eli ihan perustellusti järkevä ja looginen toimintaperiaate Toyotan hybridillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojota tekee bensalla sähköä, missä ei ole mitään järkeä. Junissakin ennen tehtiin dieselillä sähköä, mutta kun huomattiin ettei siinä ole mitään järkeä niin nykyään käytetään pelkkää sähköä, jota saadaan verkosta.
Toyotan hybridi tuottaa sähköä moottorijarrutuksessa sekä normaalijarrutuksessa, jota eniten tapahtuu kaupunkiajossa, joka on myös normaalisti eniten polttoainetta kuluttavaa ajoa. Vanhanaikaista tekniikkaa on myös tässä yhteiskunnassakin 2 tunnin sähkötolpat puhumattakaan täysin sähköttömistä parkkipaikoista, joiden kanssa Toyotan hybridi kulkee varmasti vielä hyvin pitkään käsikädessä.
Toki Toyotakin voisi tuoda Suomeen enemmän täys-sähköautoja ja niiden eri malleja jos/kun se olisi tulevaisuudessa kannattavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan hybridi tuottaa sähköä moottorijarrutuksessa sekä normaalijarrutuksessa, jota eniten tapahtuu kaupunkiajossa, joka on myös normaalisti eniten polttoainetta kuluttavaa ajoa. Vanhanaikaista tekniikkaa on myös tässä yhteiskunnassakin 2 tunnin sähkötolpat puhumattakaan täysin sähköttömistä parkkipaikoista, joiden kanssa Toyotan hybridi kulkee varmasti vielä hyvin pitkään käsikädessä.
Toki Toyotakin voisi tuoda Suomeen enemmän täys-sähköautoja ja niiden eri malleja jos/kun se olisi tulevaisuudessa kannattavaa.Toyota tuo heti sähköautot Suomen markkinoille kun latausinfra on kunnossa. Nythän tilanne menee huonompaan suuntaan kun uusia latauspisteitä ei rakenneta vaikka lataushybrideitä myydään koko ajan enemmän ja enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota tuo heti sähköautot Suomen markkinoille kun latausinfra on kunnossa. Nythän tilanne menee huonompaan suuntaan kun uusia latauspisteitä ei rakenneta vaikka lataushybrideitä myydään koko ajan enemmän ja enemmän.
Latausinfra on jo kunnossa. Sähköä tulee joka torppaan ja se maksaa hyvin vähän bensaan verrattuna. Mikä tarve on enää odottaa?
On totta ettei kaikilla ole vielä kotilatausmahdollisuutta, mutta se ei estä lataamista niissä yli miljoonassa erillistalossa joissa latausmahdollisuus on.
Tyyypillistä tasapäistämistä tojotistilta. Pitäisi odottaa että KAIKILLA on latausmahdollisuus. En ole KAIKKI. Mulle riittää kun mulla on latausmahdollisuus kotona. Perässähiihtäjät erikseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota tuo heti sähköautot Suomen markkinoille kun latausinfra on kunnossa. Nythän tilanne menee huonompaan suuntaan kun uusia latauspisteitä ei rakenneta vaikka lataushybrideitä myydään koko ajan enemmän ja enemmän.
"Toyota tuo heti sähköautot Suomen markkinoille kun latausinfra on kunnossa."
Paha on Tojon tuoda Suomen markkinoille mitään sellaista jota Tojolla ei ole olemassa lainkaan. Mä vähän luulen että Tokiossa seurataan asioita vähän suuremmassa mittakaavassa kuin Suomen latausinfraa. Joka tapauksessa Toyota on nukkunut ruususen unta ja onnensa ohi sähköautojen ja ladattavien suhteen.
https://www.youtube.com/watch?v=t3oFbhKF2-Y
Mitä luulette. Kauanko tojolta menee rakentaa tällainen tehdas joka tuottaa sähköautoja. Ja ensiksi pitäisi olla se sähköauto jonka rakentamiseksi tehdas tehdään. Toyotalla ei ole kumpaakaan. VW:llä on molemmat ja asiakkaita jono jo vuoden tuotannolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Latausinfra on jo kunnossa. Sähköä tulee joka torppaan ja se maksaa hyvin vähän bensaan verrattuna. Mikä tarve on enää odottaa?
On totta ettei kaikilla ole vielä kotilatausmahdollisuutta, mutta se ei estä lataamista niissä yli miljoonassa erillistalossa joissa latausmahdollisuus on.
Tyyypillistä tasapäistämistä tojotistilta. Pitäisi odottaa että KAIKILLA on latausmahdollisuus. En ole KAIKKI. Mulle riittää kun mulla on latausmahdollisuus kotona. Perässähiihtäjät erikseen.Ei tule kuule sähkö joka "torpan" parkkipaikoille esim. stadin keskustassa kadunvarteen. Ja monissa muissakin paikoissa vain 2 tuntia kerrallaan ja kenelle siitäkin sähköntankkausmaksu menee autonkäyttäjälle vai taloyhtiölle jos käykin 2 tunnin välein siirtämässä sitä kelloa eteenpäin?
Sä voit ajatella vain itseäsi, kuten muutkin kaltaisesi, mutta Toyota ajatteleekin kaikkia kansalaisia ja näin ollen on kokokansan auto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyota tuo heti sähköautot Suomen markkinoille kun latausinfra on kunnossa."
Paha on Tojon tuoda Suomen markkinoille mitään sellaista jota Tojolla ei ole olemassa lainkaan. Mä vähän luulen että Tokiossa seurataan asioita vähän suuremmassa mittakaavassa kuin Suomen latausinfraa. Joka tapauksessa Toyota on nukkunut ruususen unta ja onnensa ohi sähköautojen ja ladattavien suhteen.
https://www.youtube.com/watch?v=t3oFbhKF2-Y
Mitä luulette. Kauanko tojolta menee rakentaa tällainen tehdas joka tuottaa sähköautoja. Ja ensiksi pitäisi olla se sähköauto jonka rakentamiseksi tehdas tehdään. Toyotalla ei ole kumpaakaan. VW:llä on molemmat ja asiakkaita jono jo vuoden tuotannolle.Mitä itse luulet, että menee aikaa, kun 2 tunnin sähkötolpat Suomessa ensin päivitetään ja esim. stadissa kadunvarsi parkkipaikkoihin tulee ensin edes ne sähkötolpat??
- Anonyymi
Tuohon samaan huijaukseen lankesin itsekkin.
Saksalainen premium oli edellinen auto ja en ollut oikein tyytyväinen.
Ei siinä isompaa vikaa ollut mutta pikkuisia muutama mitä ei mielestäni alle 150 tkm ajetussa saisi olla.
Nämä viat on nyt loistaneet poissaolollaan hybridi lexuksen ostamisen myötä. - Anonyymi
Kalliit huollot silti riesana ja ihan omat viat tilalle. Ruostuminen ja melu muitten huonojen ominaisuuksien lisäksi, ei jatkoon.
- Anonyymi
Ja lisäksi huono ajettavuus, suorituskyky, kulutus, jälleenmyyntiarvo, ruma ulkonäkö vaikka jotkut maksetut lehdet voi jotain muuta yrittää väittää. Lista on loputon, ei jatkoon.
- Anonyymi
Minä lisäksi kuulin, että esim. Tekniikan Maailma -lehti laittaa polttoaineeenkulutusmittauksissa tyynyn kaasupolkimen alle, ettei bensaa kulu yhtä paljon kuin muilla ja Toyota maksaa kyvät provikat siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja lisäksi huono ajettavuus, suorituskyky, kulutus, jälleenmyyntiarvo, ruma ulkonäkö vaikka jotkut maksetut lehdet voi jotain muuta yrittää väittää. Lista on loputon, ei jatkoon.
TM arvioi uuden Corollan ohjauksen liki täydelliseksi ja antoi kaupunki ja maantieajosta kympin molemmista.
Kulutus tietysti selvästi pienin ja harmillisesti jälleenmyyntiarvo käytetyn ostajalle kova. - Anonyymi
Tuossa juuri näkyy että TM on lahjottu kirjoittamaan noin! Oikeassa testissä Tojo on aina hännillä!
- Anonyymi
Tuo ID.3 vasta huijausta onkin. Siinä on jätetty polttomoottorikin kokonaan pois, ei pelkästään joitain komponentteja.
Voimalinjaan jäi vain noin 20 liikkuvaa osaa. Melkoista huijausta.- Anonyymi
Niin on, mutta kun ostat melkein minkä tahansa muun hybridin kuin Toyotan, niin niissä on kaikki polttomoottorihuipputekniikka plus sähkötekniikka! Eli, kun ostat esim. vaikka hybridi-Volvon ja se toimii hyvin, niin tiedät että valmistaja osaa todellakin tehdä autoja, toisin kuin Toyota. Sähköautothan on tosi huijausta, joka näkyy siinäkin että joku just aloittanut valmistaja niitä tekee (Tesla).
- Anonyymi
Miksiköhän niissä muissa hyötysuhde (kulutus) on huono ajettaessa bensalla?
Juuri tuo Volvo T8 kulutus bensalla ajettaessa on kaupungissa 8L ja maantiellä 6L. Aika isoja kulutuksia hybridille.
Jostain syystä hyötysuhde jää muissa kuin Tojottimessa huonoksi. Oliskohan se osaaminen keskittynyt vain siihen markkinointiin. - Anonyymi
Tuohan on oikeasti tosi hyvin! Tuon verran Tojokin kuluttaa oikeasti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksiköhän niissä muissa hyötysuhde (kulutus) on huono ajettaessa bensalla?
Juuri tuo Volvo T8 kulutus bensalla ajettaessa on kaupungissa 8L ja maantiellä 6L. Aika isoja kulutuksia hybridille.
Jostain syystä hyötysuhde jää muissa kuin Tojottimessa huonoksi. Oliskohan se osaaminen keskittynyt vain siihen markkinointiin.Volvossa on "hieman" enemmän polleja ja kokoa.
Vaikuttaisiko se asiaan?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volvossa on "hieman" enemmän polleja ja kokoa.
Vaikuttaisiko se asiaan??Menee Teroille aivan liian vaikeaksi ymmärtää joten ihan turha itsestäänselvyyksiä heille kertoa.
Toki Volvoissa muutakin tehty paremmin mutta Teroilla ei niihin ymmärrys riitä eivätkä niillä ajamaan pääse. - Anonyymi
Samanhintaisessa Volvossako ?
Joko muuten olet uuden Volvon tilannut vai miksi asia on sinulle tärkeä?
- Anonyymi
Eipä kiinnostaisi ostaa autoa, josta puuttuu noin olennaisia varusteita! Eikö se ole ihan sama, kuin ostaisi auton ilman renkaita tai rattia tai ovia...?
- Anonyymi
Katsotaan mitä ammattilaisella on sanottavaa
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/57462-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselauto
ps. sun listassa oli pitkälti vanhanaikaisen auton osia, ei nykyaikaisen - Anonyymi
Tämä ketju todistaa jokaiselle älykkäälle ihmiselle Tojon huonouden valmistajana. Tuo vain yksinkertaisten sähköautojen valmistamiseen kykenevä Teslakin oli isolta osalta Tojon omistuksessa, ennen kuin Tojotin myi osakkeensa pois, kun huomasi ettei osaa tehdä niitäkään.
- Anonyymi
Tämä ketju todistaa sun vähämielisyyden, ei muuta
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ketju todistaa sun vähämielisyyden, ei muuta
Minäkö vähämielinen? Nyt en ymmärrä. Minähän olen palstan A.I.V.O.
- Anonyymi
Mikä saa teidät korkeintaan keskinkertaisen pienen perheauton Toyotan omistajat/ihailijat kirjoittamaan tänne suu vaahdossa päivästä toiseen?
- Anonyymi
Pettymys ja itsetunnon puute.
- Anonyymi
No, mikäs sai sinut kenties aloittamaan tämän ketjun??
- Anonyymi
No, mikäs sai sinut kenties aloittamaan tämän ketjun?
- Anonyymi
Ei kelvannut fiksuille likoille Toyotat.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006235936.html - Anonyymi
Kyllä siellä on sekä vaihteisto että kytkin. Kaikkihan tämän tietää. Tämä on faktaa.
- Anonyymi
Eipä olekkaan, vaan bensamoottori liikuttaa planeettapyöriä, kehäpyörä on suoraan kiinni sähkömoottorigeneraattorissa ja vakiovälityksellä vetävissä pyörissä ja toinen sähkömoottorigeneraattori on suoraan kiinni aurinkopyörässä. Silti Toyota huijaa, että hybridrissä on automaattivaihteisto, vaikka todellisuudessa ei varsinaisesti vaihteistoa ole ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä olekkaan, vaan bensamoottori liikuttaa planeettapyöriä, kehäpyörä on suoraan kiinni sähkömoottorigeneraattorissa ja vakiovälityksellä vetävissä pyörissä ja toinen sähkömoottorigeneraattori on suoraan kiinni aurinkopyörässä. Silti Toyota huijaa, että hybridrissä on automaattivaihteisto, vaikka todellisuudessa ei varsinaisesti vaihteistoa ole ollenkaan.
Näin tekniikan ammattilaisena arvostan sitä, että Toyotan hybridijärjestelmä on todellakin karsiva eikä lisäävä, niin kuin monilla muilla merkeillä. Eli siinä järeillä sähkömoottorigeneraattoreilla hoituu niin vaihteiston tehtävät kuin muutkin jutut, kuten vaikka moottorin käynnistys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin tekniikan ammattilaisena arvostan sitä, että Toyotan hybridijärjestelmä on todellakin karsiva eikä lisäävä, niin kuin monilla muilla merkeillä. Eli siinä järeillä sähkömoottorigeneraattoreilla hoituu niin vaihteiston tehtävät kuin muutkin jutut, kuten vaikka moottorin käynnistys.
Kaksi voimalinjaa ei voi olla mitenkään karsiva. Sähköauton koko voimalinjassa on noin 20 liikkuvaa osaa. Sitä voi sanoa karsivaksi, tojon hybridiä jossa on sekäsähkömoottori että polttis on monimutkaisin mahdollinen yhtälö. Ja turhaan koska se kulkee 100% fossiilisella polttoaineella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi voimalinjaa ei voi olla mitenkään karsiva. Sähköauton koko voimalinjassa on noin 20 liikkuvaa osaa. Sitä voi sanoa karsivaksi, tojon hybridiä jossa on sekäsähkömoottori että polttis on monimutkaisin mahdollinen yhtälö. Ja turhaan koska se kulkee 100% fossiilisella polttoaineella.
Onhan se karsiva, koska siitä puuttuu nuo aloituksessa mainitut jutut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä olekkaan, vaan bensamoottori liikuttaa planeettapyöriä, kehäpyörä on suoraan kiinni sähkömoottorigeneraattorissa ja vakiovälityksellä vetävissä pyörissä ja toinen sähkömoottorigeneraattori on suoraan kiinni aurinkopyörässä. Silti Toyota huijaa, että hybridrissä on automaattivaihteisto, vaikka todellisuudessa ei varsinaisesti vaihteistoa ole ollenkaan.
Ota poika ensin asioista selvää. Kyllä siellä on kytkinlevy sekä vaihteisto. Kaikkihan tämän käsittää paitsi sinä itse, taidat olla amispelle joka luulee tietävänsä.
- Anonyymi
On tuossa hyvääkin kun ei turhia osia ole mutta kaipaisin ladattavaa enkä ota autoa ilman turboa.
Toki Toyotan vaihteisto myös sellainen mikä ei miellytä.- Anonyymi
Perustelen asian vielä sillä että koska kuski on urpo pitää autonkin olla turbo. Tai siis pitäisi jos minulla sellainen olisi. Helkama Raisussa ei harmikseni sitä ole.
- Anonyymi
Toyota on askarrellut turhien hybridien parissa 20 vuotta saamatta mitään kehitystä aikaan. Saksalaisia ei edes ole kiinnostanut aloittaa valmistamaan autoja joissa bensiinimoottorilla tuotetaan sähköä. Nyt sitten Toyota on housut nilkoissa kun saksalaiset ja tsekkiläiset alkavat vyöryttämään markkinoille oikeita aitoja pitkälle kehitettyjä sähköautoja.
- Anonyymi
Se on myös varmaa, että suurin mullistus tulee tapahtumaan autotehtaiden ja autojen huollon työvoiman tarpeessa. Yksinkertainen sähköauto on todella simppeli valmistaa ja huoltaa. Sähkömoottori ei jäähdytysnesteitä, voiteluöljyjä, suodattimia ja polttoaineita kaipaa. Ei ole huolta jakoketjuista tai jakohihnoista, vesipumpuista, moniurahihnoista, starttimoottoreista, latureista ja jäähdyttimen kennoista. Sähköautossa ei ole mekaanisen kytkimen ja manuaalisen tai automaattisen vaihteiston aiheuttamaa huollon tarvetta. Myös sähköauton jarrujärjestelmä poikkeaa edukseen polttomoottori auton herkästi vikaantuvasta ja jatkuvaa huoltoa vaativasta jarrujärjestelmästä. Sähköautoa jarruttamalla tuotetaan akkuihin sähköä eikä tuoteta lämpöä harakoille niin kuin perinteisessä jarrujärjestemässä. Ja lopuksi, Toyotan hybridiauto ja aito sähköauto eroavat toisistaan kuin yö päivästä.
- Anonyymi
Toyotan hybridi kehittää sähköä moottorijarrutuksessa sekä normaalijarrutuksessa, jota tapahtuu eniten kaupunkiajossa, joka on myös eniten polttoainetta kuluttavaa ajoa, joten perustellusti ihan järkevä ja looginen toimintaperiaate Toyotan hybridiltä tämän yhteiskunnan vanhanaikaiseen 2 tunnin sähkötolppatekniikkaa sekä täysin sähköttömiä parkkipaikkoja varten ajatellen.
- Anonyymi
Suomessakaan ei ole tapahtunut täys uudistusta vanhentuneen 2 tunnin sähkötolppatekniikan saati täysin sähköttömienkään parkkipaikkojen osalta 20:een vuoteen.
- Anonyymi
Toyota on itsekin myöntänyt että sen hybriditeknologia on vanhentunutta ja arvotonta. Toyota on antanut patenttinsa vapaasti muiden käytettäväksi, mutta ne eivät kelpaa kenellekään edes ilmaiseksi.
Nykyaikana auton pitää olla ladattava.- Anonyymi
Nykyaikana ei pitäisi olla sitten myös enää 2 tunnin sähkötolppia tai täysin sähköttömiä parkkipaikkojakaan sitten, että täys-sähköauton voisi omistaa.
- Anonyymi
Mä en ymmärrä kuka vielä tänäkin päivänä noita japseja tai saksalaisia ostaa... Itse suosin vain ranskalaisia autoja tarpeeksi hyviä pelejä kulkemiseen ja saa kaikki tarvittavat varusteet... Tai jos iha pakko olisi joku muu ottaa Valinta olisi Ford.. Ranskalaiset on oikeasti laadukkaita ja hyviä autoja se on vain niin naurettavaa kun niitä mollaavat ihmiset eivät ole ikinä niitä omistaneet... Enkä ymmär mitä hyvää sähkö tai hybridissä on ostakaa diesel mosalla varustettu auto.. Tai jos iha pakko hybridillä on ajaa ni esim pösö 508.... Itse en tule ostaa sähköautoa ennen kuin sillä pääsee yhdellä latauksella 1000km ja että latauksessa menee sen 10min. Plus onko se akkujen valmistus niin luontoshellivää sekä se akkuje hävitys mitä noista jää... Naurettavaa p*skan vatkaamista... Ostan nykyään dieseliä pistoolista ja ostan nii kauan kun sitä saa järki hintaan tai sitten siirryn bensaan.. Ja ranskalaisista rakkaistani en luovu kumpa ihmiset ymmärtäisi niiden päälle enemmän fordeista aika moni jo ymmärtää niitä näkee yllättävän paljon jo liikenteessä...
- Anonyymi
"Onhan se karsiva, koska siitä puuttuu nuo aloituksessa mainitut jutut."
Tekniikasta vähänkin ymmärtävä tietää kuinka metsässä olet. Tojon kahden voimalinjan ratkaisussa on jo lähtökohtaisesti satoja komponentteja enemmän kuin yhden vomialinjan ratkaisuissa. Se että siitä on saatu puolitusinaa komponetiia korvattua jollain muulla ei muuta miksikään lähtötilanteen satojen komponettien lisäystä.
Ja se suurin moka on siinä että tuo monimutkainen koneisto siirtää edelleen autoa paikasta toiseen pelkästään kallliilla ja saastuttavalla bensalla. Sähkö ja kaasu ovat paljon fiksumpia vaihtoehtoja.- Anonyymi
Siinä muuten on vain YKSI voimalinja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä muuten on vain YKSI voimalinja!
Kaksi moottoria, kaksi voimavoimalinjaa. vaikka voima meneekin vetäville pyörille saman laatikon kautta. Tarpeettoman monimutkainen rakennelma polttomoottoria ja sähkömoottoria.
- Anonyymi
Kaksi viimeistä lausetta voi Tojohönöstä jokainen allekirjoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi moottoria, kaksi voimavoimalinjaa. vaikka voima meneekin vetäville pyörille saman laatikon kautta. Tarpeettoman monimutkainen rakennelma polttomoottoria ja sähkömoottoria.
YKSI voimalinja, kolme moottoria ja vähemmän liikkuvia osia kuin yhdessäkään muussa automaattivaihteisessa autossa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
YKSI voimalinja, kolme moottoria ja vähemmän liikkuvia osia kuin yhdessäkään muussa automaattivaihteisessa autossa!
Ja tässä vielä rautalangasta sama asia:
https://youtu.be/dLNDGUISTYM - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tässä vielä rautalangasta sama asia:
https://youtu.be/dLNDGUISTYMEipä yksinkertaisempaa voimansiirtoa ole juuri muissa autoissa, kuin sähköautoissa - ei ihme, että kestää. Tuo kytkinlevyn näköinen osakaan ei ole varsinaisesti kytkinlevy, koska sitä ei käytetä kytkimenä. Ts. se ei luista eikä irroita koskaan eikä siinä ole mitään käyttökoneistoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
YKSI voimalinja, kolme moottoria ja vähemmän liikkuvia osia kuin yhdessäkään muussa automaattivaihteisessa autossa!
"kolme moottoria ja vähemmän liikkuvia osia kuin yhdessäkään muussa automaattivaihteisessa autossa!"
Saattoi olla kova juttu joskus 90-luvulla. Nyt on toiset ajat ja sähköautossa on noin 20 liikkuvaa osaa. Tojon tekniikka on täysin jälkeenjäänyttä. Fossiilista palaa ja autossa on kaikenmaailman turhia härpäkkeitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä yksinkertaisempaa voimansiirtoa ole juuri muissa autoissa, kuin sähköautoissa - ei ihme, että kestää. Tuo kytkinlevyn näköinen osakaan ei ole varsinaisesti kytkinlevy, koska sitä ei käytetä kytkimenä. Ts. se ei luista eikä irroita koskaan eikä siinä ole mitään käyttökoneistoa.
Mekaanisilta osiltaan yksinkertainen, mutta mietippä miten monimutkainen tietokoneohjelmisto tarvitaan tuota hallitsemaan. Sähkömoottorigeneraattoreiden välillä kulkee koko ajan virtaa, samoin niiden ja akun välillä. Ja kun noiden virtojen voimakkuuksilla hallitaan koko pakettia kaikissa ajotiloissa ja lämpötiloissa ja akun varaustiloissa ja... niin on aikaslailla varmaa, että tietokoneohjelmistossa on aika monta riviä ja monenlaista muuttujaa. Ennen tietokoneaikaa tuo ei olisi edes toiminut. Monimutkainen ohjelmisto kuitenkin onneksi vikaantuu paljon harvemmin kuin monimutkainen mekaniikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mekaanisilta osiltaan yksinkertainen, mutta mietippä miten monimutkainen tietokoneohjelmisto tarvitaan tuota hallitsemaan. Sähkömoottorigeneraattoreiden välillä kulkee koko ajan virtaa, samoin niiden ja akun välillä. Ja kun noiden virtojen voimakkuuksilla hallitaan koko pakettia kaikissa ajotiloissa ja lämpötiloissa ja akun varaustiloissa ja... niin on aikaslailla varmaa, että tietokoneohjelmistossa on aika monta riviä ja monenlaista muuttujaa. Ennen tietokoneaikaa tuo ei olisi edes toiminut. Monimutkainen ohjelmisto kuitenkin onneksi vikaantuu paljon harvemmin kuin monimutkainen mekaniikka.
...ja sellainen huomautus vielä, kun noista sähkömoottorigeneraattoreista "nyppää töpselin irti" niin bensamoottori saa huutaa vaikka kuinka, mutta auto ei kulje mihinkään. Eli sähkö- ja tietotekniikan varassa ollaan täysin - toisin kuin vanhanajan dieselmoottoriajoneuvoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi moottoria, kaksi voimavoimalinjaa. vaikka voima meneekin vetäville pyörille saman laatikon kautta. Tarpeettoman monimutkainen rakennelma polttomoottoria ja sähkömoottoria.
Tätä tanssia kutsutaan redundanssiksi. Jos yksi pettää ja toinen jättää niin vielä löytyy kone jolla pääsee eteenpäin, joko sähköllä tai benssiinillä. Huippupeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tässä vielä rautalangasta sama asia:
https://youtu.be/dLNDGUISTYMOlen vierastanut Toyotan hybridejä, mutta kun tuon videon katsoo, niin tuo voimansiirtohan on upea. Mutta samanlaista ajotuntumaa siinä ei varmaankaan ole kun perintesissä vaiihhteistoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tässä vielä rautalangasta sama asia:
https://youtu.be/dLNDGUISTYMOnhan siellä sekä kytkin että vaihteistovälityksen vermeet.
- Anonyymi
Sana huijaus liittyy vahvasti ja istuu täydellisesti vikavaakentekniikkaan niinkuin medioista olemme voineet todeta ja josta valmistajakin on jo maksnut kolmisenkymmentä miljardia, osin huijaten ja koijaten asiakkailtaan saamillaan rahoilla. Toyotaa ei milloinkaan ole edes syytetty huijaamisesta. Ei kuulu japanilaiskulttuuriin. Vikavaagenilla se näyttäisi olevan jo käytäntö ja totuttu tapa. Jos on tehnyt tulosta, niin on tehnyt sitä rikoksen avulla ja asiakkaitaan kusettaen. Arvata vaan sopii miksi fiksuimmat jo alkavat karttaamaan moista kriminaalihimmeliä. Virallinen Suomi Saksan nuolijana ei tietenkään uskalla ottaa mitään kantaa eikä esittää korvausvaatimuksiakaan.
Valtiovalta tosin on jo luopunut Audeista. Tulivatkohan liian kalliiksi vai olivatko liian epävarmoja veronmaksajien maksettaviksi? - Anonyymi
" Toyotaa ei milloinkaan ole edes syytetty huijaamisesta."
korjaan vähän tojohönöä lähemmäksi totuuden polkua. Pois valehtelun maailmasta. Toyotalla on kolme isoa huijaamista ja valehtelemista historiassaan.
1. Toyota valehteli oikeudessa noin sata ihmistä tappaneesta ohjelmistomokasta. Toyotan omat sisäiset raportit kertoivat että Toyotan insinöörit olivat tietoisia tappavasta viasta mutta Toyota valehteli asiasta.
https://www.haaretz.com/israel-news/toyota-whistleblower-tells-it-all-1.5244545
2. Toyota huijasi rallissa ja jäi siitä nolsosti kiinni. Toyota suljettiin koko sarjasta pois moneksi vuodeksi.
3. Toyota yritti maksattaa asiakkaillaan läpiruostuneiden autojensa korjauksen. Vain hävitty joukkokanne sai Toyotan maksamaan korjauskustannukset. Näitä tojo korjaa 1,5 miljoonaa kappaletta.
https://www.youtube.com/watch?v=CptDzJPEzz0- Anonyymi
Kaikki valmistajat tekevät virheitä mutta niillä ei ole mitään tekemistä suunnitellun ja tarkoituksellisen petoksen kanssa josta vain vikavaakenpomo sai pallon jalkaan ja häkki heilahti. Ei riittänyt edes kolmekymmentä miljardiakaan. Selvyyden vuoksi se on enemmän kuin puolet suomen valtion koko pudjetista jotta petterille valkenisi koko tarkoituksellisen ja törkeän huijauksen suuruus. Ei ihan heti tule mieleen mitään vastaavaa miltään muulta valmistajalta. Eikä toyotaa ole koskaan tuomittu petoksesta eikä yhtään pomoa lusimaan vaikka on jenkkilässä suurin ei amerikkalainen automerkki vikavaakenin ollessa sijalla ynnä muut. Huijaamallakaan ei amerikkalainen unelma toteutunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki valmistajat tekevät virheitä mutta niillä ei ole mitään tekemistä suunnitellun ja tarkoituksellisen petoksen kanssa josta vain vikavaakenpomo sai pallon jalkaan ja häkki heilahti. Ei riittänyt edes kolmekymmentä miljardiakaan. Selvyyden vuoksi se on enemmän kuin puolet suomen valtion koko pudjetista jotta petterille valkenisi koko tarkoituksellisen ja törkeän huijauksen suuruus. Ei ihan heti tule mieleen mitään vastaavaa miltään muulta valmistajalta. Eikä toyotaa ole koskaan tuomittu petoksesta eikä yhtään pomoa lusimaan vaikka on jenkkilässä suurin ei amerikkalainen automerkki vikavaakenin ollessa sijalla ynnä muut. Huijaamallakaan ei amerikkalainen unelma toteutunut.
Se että Toyota salasi tietävänsä tappavasta virheestä autoissaan ei ollut virhe vaan tietoinen rikos. Se että auto oli viallinen oli virhe, sen salaaminen tietoisesti oli rikos. Toyota maksoi 1,2 miljardia välttyäkseen rikossyytteeltä jutussa. Verirahan maksaminen ei kuitenkaan poista rikosta.
- Anonyymi
Trollipoju_Pentti kirjoitti:
Kuten huomaatte, evääni on syöty loppuun. Edes valehteluni ei minua enää auta.
Noista tojon huijaamisista on oikeuden päätökset ja niissä tojo on todettu yksiselitteisesti syylliseksi. Kukahan täällä valehtelee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki valmistajat tekevät virheitä mutta niillä ei ole mitään tekemistä suunnitellun ja tarkoituksellisen petoksen kanssa josta vain vikavaakenpomo sai pallon jalkaan ja häkki heilahti. Ei riittänyt edes kolmekymmentä miljardiakaan. Selvyyden vuoksi se on enemmän kuin puolet suomen valtion koko pudjetista jotta petterille valkenisi koko tarkoituksellisen ja törkeän huijauksen suuruus. Ei ihan heti tule mieleen mitään vastaavaa miltään muulta valmistajalta. Eikä toyotaa ole koskaan tuomittu petoksesta eikä yhtään pomoa lusimaan vaikka on jenkkilässä suurin ei amerikkalainen automerkki vikavaakenin ollessa sijalla ynnä muut. Huijaamallakaan ei amerikkalainen unelma toteutunut.
"Yhdysvaltain oikeusministeriö ilmoitti tänään rikospetoksesta Toyota Motoria vastaan asiakkaiden harhaanjohtamisesta ajoneuvojensa tahattomista kiihtyvyysvalituksista ja sanoi, että se lykkää syytteeseen vastineeksi 1,2 miljardin dollarin sakkoa, joka on historian suurin valmistajaa vastaan."
https://www.forbes.com/sites/joannmuller/2014/03/19/toyota-admits-misleading-customers-agrees-to-1-2-billion-criminal-fine/#6bf16a46c1ed
Tässä vielä kerran miksi Toyota maksoi 1,2 miljardin sakot. Ei siitä että se teki tappavia autoja vaan siitä että se valehteli oikeudessa. Tämä sihteeri lähetti Toyotan sisäiset dokumentit viranomaisille ja silloin Toyotalla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin myöntää valheensa. Tarkoituksellista toimintaa jos mikä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että Toyota salasi tietävänsä tappavasta virheestä autoissaan ei ollut virhe vaan tietoinen rikos. Se että auto oli viallinen oli virhe, sen salaaminen tietoisesti oli rikos. Toyota maksoi 1,2 miljardia välttyäkseen rikossyytteeltä jutussa. Verirahan maksaminen ei kuitenkaan poista rikosta.
VW ei osaa tätäkään. Nyt jo huijaukseen uponnut 30 miljardia euroa ! Hönö mikä hönö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW ei osaa tätäkään. Nyt jo huijaukseen uponnut 30 miljardia euroa ! Hönö mikä hönö.
Voit nimittää minua hönöksi mutta se ei poista mitenkään tojon tekemiä rikoksia. Ne on todettu minua fiksumpien ihmisten toimesta. Minä vain kerron mitä oikeudessa on kirjattu. Tojo on rikkonut lakia ja siitä tuomittu. Ei minun toimesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Yhdysvaltain oikeusministeriö ilmoitti tänään rikospetoksesta Toyota Motoria vastaan asiakkaiden harhaanjohtamisesta ajoneuvojensa tahattomista kiihtyvyysvalituksista ja sanoi, että se lykkää syytteeseen vastineeksi 1,2 miljardin dollarin sakkoa, joka on historian suurin valmistajaa vastaan."
https://www.forbes.com/sites/joannmuller/2014/03/19/toyota-admits-misleading-customers-agrees-to-1-2-billion-criminal-fine/#6bf16a46c1ed
Tässä vielä kerran miksi Toyota maksoi 1,2 miljardin sakot. Ei siitä että se teki tappavia autoja vaan siitä että se valehteli oikeudessa. Tämä sihteeri lähetti Toyotan sisäiset dokumentit viranomaisille ja silloin Toyotalla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin myöntää valheensa. Tarkoituksellista toimintaa jos mikä.Siinä taas yksi Suomen Isänmaan Toivo kertoo Usan ja Japanin välisistä autoasioista ottamatta yhtään huomioon Usan ja Japanin välistä veristä historiaa, että voisiko sillä olla merkitystä tähän päivään?
- Anonyymi
Jostakin syystä myös kansanvaunukonserni syytää markkinoille ns kevythybridejä kaikissa yleisimmissä malleissaan. Samoin muutkin merkittävimmät autonvalmistajat . Ja Toyotan laadukkaaseen hybridijärjestelmään verrattuna ne tuntuvat olevan lähinnä markkinointikikkailua hienolla sanalla. Todellista hyötyä ja ympäristöystävällisyyttä niillä ei saavuteta.
Täyssähköauto ei ole ratkaisu vielä pitkään aikaan arkiliikenteessä ja sitäpaitsi akkuteknologian takia pahasti ympäristöä kuormittava. Tuon turhuuden takia tullaan menettämään lukuisia ihmishenkiä paloissa, jotka aiheutuvat suurjännitteisistä järjestelmistä ja niiden rikkoutumisesta kolaritilanteissa.- Anonyymi
Ensinnäkin muut valmistajat eivät tee hybridejä jotka lataavat akkuja tojon tapaan bensalla. Niissä otetaan ainoastaan jarrutusenergia talteen. Paljon fiksumpi 48V järjestelmä kuin tojolla.
Tojon hybrideissähän on käytössä suurjännitesysteemi joka on useasti johtanut tulipaloihin. Ei ole tarvittu edes onnettomuutta kun tojo on kärvähtynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkin muut valmistajat eivät tee hybridejä jotka lataavat akkuja tojon tapaan bensalla. Niissä otetaan ainoastaan jarrutusenergia talteen. Paljon fiksumpi 48V järjestelmä kuin tojolla.
Tojon hybrideissähän on käytössä suurjännitesysteemi joka on useasti johtanut tulipaloihin. Ei ole tarvittu edes onnettomuutta kun tojo on kärvähtynyt.Eli muiden autojen akut eivät käytännössä lataudu matka-ajossa lainkaan jos niitä pelkästään jarrutusenergialla ladataan. Toyotan akut latautuvat jarrutuksen lisäksi tilanteissa jossa jalka nostetaan pois kaasulta sekä myös bensalla tietokoneen ohjaamana aina silloin kun se on polttoainetalouden ja kokonaishyötysuhteen kannalta edullista. Olen ajanut uudella Mersun CLS:llä jossa on tuo kuvailemasi 48 V kevythybridi. Se järjestelmä auttaa ja tuntuu käytännössä vain liikkeelle lähdettäessä. Ei kannattaisi kirjoitella sellaisesta mistä ei loppujen lopuksi mitään tiedä eikä ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli muiden autojen akut eivät käytännössä lataudu matka-ajossa lainkaan jos niitä pelkästään jarrutusenergialla ladataan. Toyotan akut latautuvat jarrutuksen lisäksi tilanteissa jossa jalka nostetaan pois kaasulta sekä myös bensalla tietokoneen ohjaamana aina silloin kun se on polttoainetalouden ja kokonaishyötysuhteen kannalta edullista. Olen ajanut uudella Mersun CLS:llä jossa on tuo kuvailemasi 48 V kevythybridi. Se järjestelmä auttaa ja tuntuu käytännössä vain liikkeelle lähdettäessä. Ei kannattaisi kirjoitella sellaisesta mistä ei loppujen lopuksi mitään tiedä eikä ymmärrä.
"Nostetaan jalka pois kaasulta"
Kun Toyota lataa akkuja niin se on joko pois auton kineettisestä energiasta tai lataamiseen käytetään bensaa. Mistään ei akkuun tule ilmaiseksi sähköä.
Aina kun sähköä generoidaan auton liikkestä niin se jarruttaa autoa ja generoinnissa on on aina hukkaprosentti. Energiatehokkainta on antaa auton rullata vapaasti moottori sammutettuna jos ei ole jotain tarvetta hidastaa auoton liikettä. Fysiikan perusasioita jota ei voi kiistää.
Ja kyllä, tiedän että 48V järjestelmä avustaa vain kiihdytyksessä ja vain harvoin polttomoottori on sammutettuna. KERS-järjestelmä on suunniteltu toimimaan noin. KERS on järkevä ratkaisu koska se käyttää "ylimääräistä" kineettistä energiaa sähkön tuottamiseen. Sen sijaan raskaasti verotetun bensan polttaminen sähkön tuottamiseen on hölmöä. Sähköä saa verkosta paljon halvemmalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkin muut valmistajat eivät tee hybridejä jotka lataavat akkuja tojon tapaan bensalla. Niissä otetaan ainoastaan jarrutusenergia talteen. Paljon fiksumpi 48V järjestelmä kuin tojolla.
Tojon hybrideissähän on käytössä suurjännitesysteemi joka on useasti johtanut tulipaloihin. Ei ole tarvittu edes onnettomuutta kun tojo on kärvähtynyt.Toyotan hybridi lataa myös käyttäen moottorijarrutusta sekä normaalijarrutusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkin muut valmistajat eivät tee hybridejä jotka lataavat akkuja tojon tapaan bensalla. Niissä otetaan ainoastaan jarrutusenergia talteen. Paljon fiksumpi 48V järjestelmä kuin tojolla.
Tojon hybrideissähän on käytössä suurjännitesysteemi joka on useasti johtanut tulipaloihin. Ei ole tarvittu edes onnettomuutta kun tojo on kärvähtynyt.Toyota ei ole kärähtänyt kertaakaan, ei kertaakaan, toisin kuin Teslat jotka räjähtää vähän väliä.
- Anonyymi
"Kaikki valmistajat tekevät virheitä mutta niillä ei ole mitään tekemistä suunnitellun ja tarkoituksellisen petoksen kanssa"
Ja tässä tarinaa Toyotan tavasta huolehtia ruosteongelmista. Tässäkään se rikos ei ole tehdäruostuvia autoja. Se on puhtaasti osaamattomuutta. Rikos oli yrittää maksattaa läpiruostuvat autot asiakkaalla.
Tässä tapauksessa oikeus voitti ja Tojo maksaa mokansa.
"Toyota Motor Corp on sopinut 3,4 miljardin dollarin suuruisesta ratkaisusta liittovaltion ryhmäkanteeseen, jonka nostivat autojen omistajat, autojen rungot ruostuvat läpi, kantajien lakimiehet ovat sanoneet tuomioistuimen asiakirjoissa.
Ehdotettu ratkaisu kattaa noin 1,5 miljoonaa Toyotaa, jonka todetaan saaneen riittämätöntä ruostesuojaa, mikä johtaa korroosioon, joka on riittävän vakava vaarantamaan niiden rakenteellisen eheyden, tuomioistuimen asiakirjojen mukaan."
https://www.reuters.com/article/us-toyota-settlement-idUSKBN1370PE - Anonyymi
"Kaikki valmistajat tekevät virheitä mutta niillä ei ole mitään tekemistä suunnitellun ja tarkoituksellisen petoksen kanssa"
https://jalopnik.com/how-the-best-racing-cheat-of-all-time-worked-1792828060
Ja tässä tarinaa kaikkien aikojen suurimmasta huijauksesta rallisarjassa. Eipä ole yllätys että Toyota teki tämän. Ei missään nimessä ole ole vahingossa tehty virhe vaanhyvin tietoisesti tehty huijaus.
Oikeastaan tässä kohtaa pitää ottaa hattu päästä koska Tojon insinöörit olivat todella hyviä tässä huijauksessa. - Anonyymi
"Täyssähköauto ei ole ratkaisu vielä pitkään aikaan arkiliikenteessä ja sitäpaitsi akkuteknologian takia pahasti ympäristöä kuormittava."
Happamia sano kettu pihlajamarjoista. Tojolla ei ole sähköautoja ja VW tilauskirjat täynnä Täyssähköauto on täysin toimiva peli. Jänkkäät asiasta vain sen takia kun tojo on nukkunut onnensa ohi sähköautojen suhteeen.
VWn ID.3 koko tuotanto on ostettu jo vuoden 2020 osaltakin. Onko tojolla sähköautoa vuonna 2020?
EI OLE. Luuseri.- Anonyymi
Kumpi meistä on luuseri, sinä huijaavan kriminaalimernkin kuumakallekapustelijana vai minä asiakkaana? On sulla törkymerkin viherpesussa melkoinen työsarka jotta saisit kunniallisen ja ja huippuvarman toyotan mustamaalattua. Keskinkertaista onnea vaan kristallipallosi ennustuksille. Ensi kuun alussa taas tulee lunta tupaan,sori siitä! Vanhat kun olivat öljysyöppöjä vikapesiä huijausohjelmalla, mutta uudet on hyviä ja toimivia. Pitäisikö ihan uskoa kahden vuoden takuun turvin? Kiitos luotettavan median.
- Anonyymi
VW . Di.ID 1.3 on susi jo syntyessään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW . Di.ID 1.3 on susi jo syntyessään.
Tuotteistaan valmistaja tunnetaan. Vw on siitä erityisen tunnettu. Aina median hampaissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuotteistaan valmistaja tunnetaan. Vw on siitä erityisen tunnettu. Aina median hampaissa.
Tojo ei ole pelkästään median hampaissa vaan moneen kertaan oikeudessa tuomittu taparikollinen.
Tehdään laittomia virityksiä ralliautoihin, valehdellaan oikeudessa juuttuvista kaasupolkimista ja yritetään maksattaa asiakkailla 1,5 miljoonan läpiruostuneen tojon korjaustyöt. Kaikista näistä Tojo haastettiin oikeuteen ja kaikissa tapauksissa tojo todettiin syylliseksi.
Taparikollinen. Se ei kieltämällä miksikään muutu. Kaikista tapausista on on oikeuden päätös ja se on ollut joka tapauksessa tojolle tuomio rikollisesta toiminnasta.
Huonoja autoja voi tehdä osaamattomuuttaan niinkuin Toyota on tehnyt. Toyota on saanut tuomionsa siitä että se on yrittänyt valehtelemalla peitellä tekemiään mokia autonvalmistajana. Se on se nolo juttu.
Katsotaas vielä kerran miten tojo ruostuu vahvasti.
https://www.youtube.com/watch?v=sjVnNUNvB_A&t=359s
Ihmetyttää miksi Tojo yritti lakaista maton alle näin ilmeisen ja suuren ongelma. Onneksi oikeus voitti ja Tojon suuri kusetus ei mennyt läpi. - Anonyymi
Tämä penttifani haluaa puhua niin kovin pentistä. Ei lainkaan siitä että tojo on moneen kertaan tuomittu rangaistuksiin tuomioistuimissa. Kovin läpinäkyvää väistelyä.
- Anonyymi
Toyotan hybridi kulkee hyvin vielä pitkään tämän yhteiskunnan vanhentuneen 2 tunnin sähkötolppatekniikan sekä täysin sähköttömien parkkipaikkojenkin kanssa.
- Anonyymi
Onko Suomessa vuonna 2020 vanha 2 tunninsähkötolppa tekniikka päivittynyt tai saati täysin sähköttömiin parkkipaikkoihin tullut edes sähköt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Suomessa vuonna 2020 vanha 2 tunninsähkötolppa tekniikka päivittynyt tai saati täysin sähköttömiin parkkipaikkoihin tullut edes sähköt?
Ei kaikki suomalaiset elä käpyjä keräämällä ja metsäläisenä. Meitä erillistaloissa asuvia on noin 1.140.000 taloutta ja meille sähkön saatavuus ei ole ongelma. Kahden tunnin sähkötolppa on aivan eri ihmisten probleema ja me emme jää odottamaan että kaikille Suomen kansalaisille on mahdollisuus sähköauton lataamiseen kotona.
Kai tämä pitäsi olla hyvin yksinkertaista ymmärtää. Ei kukaan jää odottamaan että perässähiihtäjätkin saisivat latausmahdollisuuden. Ainoa tärkeä asia on se että kuluttajalla itsellään on latausmahdollisuus. Se riittää ostopäätöksen tekemiseen. Ei siihen tarvita mitään kollektiivista latausmahdollisuutta. - Anonyymi
Tojolla on kaksi uutta sähköautomallia myynnissä Kiinassa ja yksi ollut myynnissä jenkeissä jo 20 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikki suomalaiset elä käpyjä keräämällä ja metsäläisenä. Meitä erillistaloissa asuvia on noin 1.140.000 taloutta ja meille sähkön saatavuus ei ole ongelma. Kahden tunnin sähkötolppa on aivan eri ihmisten probleema ja me emme jää odottamaan että kaikille Suomen kansalaisille on mahdollisuus sähköauton lataamiseen kotona.
Kai tämä pitäsi olla hyvin yksinkertaista ymmärtää. Ei kukaan jää odottamaan että perässähiihtäjätkin saisivat latausmahdollisuuden. Ainoa tärkeä asia on se että kuluttajalla itsellään on latausmahdollisuus. Se riittää ostopäätöksen tekemiseen. Ei siihen tarvita mitään kollektiivista latausmahdollisuutta.Se riittää juurikin teille itseriittoisille ja sen tietyn asumismuodon omaaville, mutta Toyota ajatteleekin kaikkia, joten se on kokokansan auto.
- Anonyymi
"On sulla törkymerkin viherpesussa melkoinen työsarka jotta saisit kunniallisen ja ja huippuvarman toyotan mustamaalattua. Keskinkertaista onnea vaan kristallipallosi ennustuksille. Ensi kuun alussa taas tulee lunta tupaan,sori siitä!"
Kunniallinen Tojo on tuomittu jo jo moneen kertaan oikeudessa valehtelusta ja huijauksesta. Siitä on oikeuden päätöksiä jo useampikin.
Valehtelua ryntäilevistä autoista, rallin turbohuijaukset ja poikkiruostuvat autot. Näin aluksi.
Ensi kuun rekisteröintitilastot kertovat taas sen saman mitä ne ovat kertoneet jo monta vuotta. Kuluttajat ovat ostaneet VW valmistamia autoja kaksi kertaa enemmämmän kuin tojottamia. Kuningas on kuningas. - Anonyymi
"On sulla törkymerkin viherpesussa melkoinen työsarka jotta saisit kunniallisen ja ja huippuvarman toyotan mustamaalattua. "
En yritä mitenkään pestä VWtä pois tekemistään rikoksista. VW teki rikoksen ja maksaa aivan ansaitusti siitä.
Ainoa viherpesua harrastava on tojohönö joka yrittää lakaista maton alle tojon tekemät toistuvat rikokset. Valehtelua, huijaamista ja ala-arvoisia ruostuvia autoja. Näin on Toyota toiminut vuosikymenestä toiseen ja siitä todisteeet oikeuden pöytäkirjoissa. Vain tollo kiistäisi sen.- Anonyymi
Ei ole sinulla kaikki natsit bunkkerissa, se ainakin on fakta. Aamu kuudesta myöhään yöhön samaa toivotonta jankuttamista. Voiko potkut toyotalta saada pienen mielen noin järkkymään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole sinulla kaikki natsit bunkkerissa, se ainakin on fakta. Aamu kuudesta myöhään yöhön samaa toivotonta jankuttamista. Voiko potkut toyotalta saada pienen mielen noin järkkymään?
Toyotan rikokset on tuomittu oikeudessa. Ei minun toimestani. Minä vain kerron siitä millaisia tuomioita Toyota on oikeudessa saanut. Minun henkinen tilanne ei mitenkään vaikuta siihen millaisia tuomioita tojolle on langetettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole sinulla kaikki natsit bunkkerissa, se ainakin on fakta. Aamu kuudesta myöhään yöhön samaa toivotonta jankuttamista. Voiko potkut toyotalta saada pienen mielen noin järkkymään?
Ihmetyttää miksi on noin kova pala nähdä tätä maailmaa sellaisena kuin se oikeasti on. Tojo on todettu huijariksi ja valehtelijaksi moneen kertaan. Ei se turbo itsekseen muuttunut sääntöjen vastaiseksi vaan tojota rakensi sen sellaiseksi. Samoin tojota päätti valehdella ohjelmointivirheestä träysin tietoisesti. Tojo on jäänyt julkisesti kiinni näistä laittomista temuistaan ja ne eivät katoa minnekään vaikka joku yrittäisi kuinka työntää päänsä pensaaseen. Tehty mikä tehty. Tojo on jäänyt kiinni huijauksesta. Monta kertaa.
- Anonyymi
Voit solvata mun elämääni vaikka maailman tappiin. Se ei kuitenkaan muuta miksikään sitä että Toyota on narahtanut useista huijauksista ja oikeudessa tuomittu niistä.
Mitä tekemistä mun kotioloilla tai mielenterveydellä on sen kanssa että Toyota valehteli oikeudessa ryntäilevistä autoistaan ja jäi kiinni valheestaan? Toyotan valehtelu päätettiin Tokiossa. ei Suomessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit solvata mun elämääni vaikka maailman tappiin. Se ei kuitenkaan muuta miksikään sitä että Toyota on narahtanut useista huijauksista ja oikeudessa tuomittu niistä.
Mitä tekemistä mun kotioloilla tai mielenterveydellä on sen kanssa että Toyota valehteli oikeudessa ryntäilevistä autoistaan ja jäi kiinni valheestaan? Toyotan valehtelu päätettiin Tokiossa. ei Suomessa.Jos olisit terve, et länkyttäisi täällä aamusta iltamyöhään typerää agendaasi Toyotan dissaamiseksi. Ei kukaan terve tee niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisit terve, et länkyttäisi täällä aamusta iltamyöhään typerää agendaasi Toyotan dissaamiseksi. Ei kukaan terve tee niin.
Onko sulle kova pala hyväksyä se että Toyota on moneen kertaan tuomittu oikeudessa rikollisesta toiminnasta? Eikö siitä saisi kertoa?
Miksi ?
- Anonyymi
Ketään ei varmaan kiinnosta se, että NASA tutki väitetyn kaasupoljin ongelman, eikä löytänyt siitä vikaa. Tuokaa esille asetetut rangaistukset kallioihin ajaneille ja muille vastaaville tapauksille. Ette niitä löydä. Varakkaalta yritykseltä velkaiset yrittivät saada helppoa rahaa, mutta eivät tienneet auton rekisteröivän kuljettajan tekemät toiminnot ajaessa. Tästä he paljastuivat.
Näinhän on kaikissa saksalaisissa autoissakin, eikö olekin? Ai, ei ole. No, sepä harmi ja vei pohjan keskustelulta. Vakuutusyhtiön mies tarkistaa Toyotan romun ja sanoo, ettet sinä jarruttanut kertaakaan ennen törmäystä. Näitä oli lähes kaikki Toyotalla kuolleet. Oliko yksi tai kaksi tapausta, joista ei pystynyt päättelemään syytä onnettomuuteen.
Mutta Toyotahan se tappaa meilläkin rekan keulaan? Minä kuolisin mieluummin Maseratin ratissa kuin Toyotan. Vakuutusyhtiön tilastothan sen lopulta kertoo. Toyota on Suomen turvallisin automerkki.- Anonyymi
Psykopaattitrolli on jo niin sekaisin että yrittää hehkuttaa jotain viime vuosituhannella tapahtunutta yhden ralliauton imupuolen avartamista suurena rikoksena . Oikeustaisteluissa toki määrätään korvauksista ja sanktioista mutta vain vikavaagen on tuomittu rikoksesta ja johtajat linnaan miettimään tekojaan. Rahalla ei pelkästään törkeästä petoksesta selvinnyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psykopaattitrolli on jo niin sekaisin että yrittää hehkuttaa jotain viime vuosituhannella tapahtunutta yhden ralliauton imupuolen avartamista suurena rikoksena . Oikeustaisteluissa toki määrätään korvauksista ja sanktioista mutta vain vikavaagen on tuomittu rikoksesta ja johtajat linnaan miettimään tekojaan. Rahalla ei pelkästään törkeästä petoksesta selvinnyt.
No kun kolmekymmentäkään miljardia ei yksin riittänyt vaan kalterit kutsuivat. Vertailun vuoksi suomen valtion koko budjetti on noin 58 miljardia. Eli suhmurointi on maksanut konsernille jo yli puolet siitä eikä koko hintaa ole vielä eds nähty. Tuskin konserni sitä ainakaan tulee kertomaan, eikä Pentti.
- Anonyymi
"Ketään ei varmaan kiinnosta se, että NASA tutki väitetyn kaasupoljin ongelman, eikä löytänyt siitä vikaa. "
Toyotan omat insinöörit tiesivät viasta ja kun tojon omat viasta kertovat dokumentit vuodettiin viranomaisille niin siinä ei tojolla ollut enää muuta vaihtoehtoa kuin tunnustaa sekä vika että se että tojo oli valehdellut oikeudessa asiasta.
Vika oli osaamattomuutta. Valehtelu oli tarkoituksellinen petos ja tästä petoksesta Tojo joutui maksamaan. - Anonyymi
https://www.haaretz.com/israel-news/toyota-whistleblower-tells-it-all-1.5244545
Tässä tarina eettisesti oikein toimineensta naisesta joka paljasti Toyotan valheet ja antoi paljastavat Toyotan dokumentit viranomaisille. Siihen loppui Toyotan neljä vuotta kestänyt valehtelu ja petos.- Anonyymi
Huonoa valehtelua ja petosta kun selvisi taskurahalla volkkariin verrattuna vaikka nasa puolueettomana ei vikaa toyotasta löytänytkään. Kuitenkin vain toyotan laadulla jenkkien oma autoteollisuus tekee kuolemaa. Vw on sieillä todellinen pikkusintti joka ei osannut päästöjä vahentää lain mukaisiksi ja huijasi. Loppu onkin historiaa joka sai konsernin maailman kuuluksi. Kunnia meni mutta maine muistetaan kauan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huonoa valehtelua ja petosta kun selvisi taskurahalla volkkariin verrattuna vaikka nasa puolueettomana ei vikaa toyotasta löytänytkään. Kuitenkin vain toyotan laadulla jenkkien oma autoteollisuus tekee kuolemaa. Vw on sieillä todellinen pikkusintti joka ei osannut päästöjä vahentää lain mukaisiksi ja huijasi. Loppu onkin historiaa joka sai konsernin maailman kuuluksi. Kunnia meni mutta maine muistetaan kauan.
"vaikka nasa puolueettomana ei vikaa toyotasta löytänytkään."
Ei löytänyt NASA vikaa. NASA oli väärässä tässä asiassa. Toyotan omat insinöörit tiesivät että autoissa oli vika ja siitä on dokumentit. Nämä dokumentit vuodettiin viranomaisille ja siksi Toyota tuomittiin petoksesta.
Väitätkö että Toyotan insinöörit ovat väärässä ja he keksivät vian omasta päästään? Ja kun Toyota korjasi tämän keksityn vian niin kuolemankolarit vain sattumalta loppuivat siihen?
- Anonyymi
"Jos olisit terve, et länkyttäisi täällä aamusta iltamyöhään typerää agendaasi Toyotan dissaamiseksi."
En minä dissaa Toyotaa. Ainoastaan oikaisen tämän valheen.
"Toyotaa ei milloinkaan ole edes syytetty huijaamisesta. "
Toyotaa ei ole pelkästään syytetty huijaamisesta vaan tuomittu huijaamisesta ja petoksesta useammankin kerran. Se että kerron näistä oikeuden langettamista tuomioista ei ole dissaamista vaan tiedon jakamista. Tuomion ovat langettaneet muut kuin minä ja Tojo itse on päättänyt huijata ja tehdä petoksen. Jos Tojo ei olisi tehnyt petoksia ja huijauksia niin oikeuden ei olisi tarvinnut koskaan puuttua Toyotan toimintaan.
Tojo nyt vaan on päättänyt toimia noin. Ei se minun vikani ole.- Anonyymi
Älä nyt itkemään ala vaikka sinut on potkittu pois toyotan leivistä. Oliko ihan oma vikasi? En usko että kukaan asiakas ja työnantaja kestäisi tuollaista inttämistä viikkoa kauempaa. Nyt on aikaa päätoimiseen paskanviskontaan ja etsiä netistä kaikista maailmankolkista jotain negatiivista toyotasta kun katkeruus ei hellitä.
.
- Anonyymi
Nyt olet liikkeellä kovin negatiivisella asenteella. Olen vain yrittänyt olla hyvä kansalainen ja ihminen jakamalla oikeaa tietoa asioista.
Luulisi että tämä julkisesti tietämättömyyttään osoittanut henkilö olisi kiitollinen siitä olen kertonut hänelle että Toyota on tuomittu useaankin kertaan petoksesta. Ja jakanut lähdetiedot asiasta.
Nyt hän tietää paremmin ja ei enää nolaa itseään julkisesti tietämättömyydellään.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 173886
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842439Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731577Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641157Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231057- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42872Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä73841- 100809
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72800