Toyota hybridien hyvä kestävyys huijausta!

Anonyymi

Toyota hybridien hyvä kestävyys perustuu ihmisten huijaamiseen!
Vai mitä mieltä olette seuraavasta?

Toyota hybrideissä ei ole:
1. Starttimoottoria > eli ei särkynyttä starttimoottoria, solenoidia tai kuluneita hiiliä
2. Laturia > ei särkynyttä laturia, laturin hiiliä tai laturin hihnaa
3. Vaihteistoa > ei särkynyttä vaihteistoa eikä vaihtonykäysten kuormitusta moottorille
4. Kytkintä > ei kuluneita kytkinlevyjä tai paininlaakeria tai kytkinsylinteriä tai ...
5. Kaksoismassavauhtipyörää > ei särkynyttä kaksoismassavauhtipyörää
6. Turboahdinta > ei särkynyttä ahdinta
7. Välijäähdytintä > ei jäätynyttä ja särkynyttä välijäähdytintä
8. Hiukkassuodatinta > ei tukkeutunutta hiukkassuodatinta vaihdettavana.
9. Urea... jne

Se, mitä ei ole ei tietenkään voi hajota! Eli tähän perustuu Toyotan huijaus hybrideissä - kun jätetään nykyaikaiseen moottoriin olennaisesti kuuluvat osat pois, saadaan näennäisesti kestävä auto, vaikka nuo kaikki osat voisivat Toyotassakin hajota, jos ne olisivat siinä.

Kun seuraavan kerran Toyota tai Lexus on luotettavuusvertailun huipulla nauran tyhmille, jotka ostaa autoja joista on poistettu nykyaikainen huipputekniikka, jolla kolttoaineenkulutus on saatu todella pieneksi ja pakokaasuja puhdistettua.

120

<50

    Vastaukset

    • Vielä jatkan, että kaikki nuo osat on Toyotassa korvattu turhalla ja tyhmällä hybridisysteemillä, jossa on pari moottorigeneraattoria planeettapyörästöllä yhteen koplattuna, tehoelektroniikka ja akku tuomassa turhaa painoa.

      • Vikaantuu nuokin ja syttyvät palamaan ja nuo ne vasta maksaakin.


      • Niin justiinsa, mutta Toyota on vaan jotenkin onnistunut huijaamaan siinäkin, niin ettei nuo viat näy luotettavuusvertailuissa! Uskokaa ettei Toyota ole yhtään parempi kuin muutkaan!


      • Tojota tekee bensalla sähköä, missä ei ole mitään järkeä. Junissakin ennen tehtiin dieselillä sähköä, mutta kun huomattiin ettei siinä ole mitään järkeä niin nykyään käytetään pelkkää sähköä, jota saadaan verkosta.


      • Ja junissa ymmärrettiin siirtyä pois typerästä sähkön tekemisestä polttoaineella, vaikka nykyaikaista akkutekniikkaa ei ollut vielä edes käytössä!


      • Sananen ”konserniautoista”
        Liikennevaloista lähtiessä valojen vaihtuessa vihreäksi; ensi Stop&Go alkaa starttailemaan ja viimein kun pitäisi lähteä niin vaihdelaatikko alkaa arpoa. Ei ole kovin ylevä kokemus. Toyota hybrid ei muuten nyki vaan menee kuin automaatin pitää mennäkin eteenpäin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tojota tekee bensalla sähköä, missä ei ole mitään järkeä. Junissakin ennen tehtiin dieselillä sähköä, mutta kun huomattiin ettei siinä ole mitään järkeä niin nykyään käytetään pelkkää sähköä, jota saadaan verkosta.

        Sähköä tehtiin dieselistä sen takia, että saa tasaisen portaattoman tehonsäädön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja junissa ymmärrettiin siirtyä pois typerästä sähkön tekemisestä polttoaineella, vaikka nykyaikaista akkutekniikkaa ei ollut vielä edes käytössä!

        Eikä vieläkään ole keksitty akkutekniikkaa, joka riittäisi juniin. Siksipä ne ovat virtajohdossa kiinni koko ajan ja ovat siksi paljon järkevämpiä, kuin yksikään raskasta ja kallista akkua mukanaan rahtaava kulkuneuvo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tojota tekee bensalla sähköä, missä ei ole mitään järkeä. Junissakin ennen tehtiin dieselillä sähköä, mutta kun huomattiin ettei siinä ole mitään järkeä niin nykyään käytetään pelkkää sähköä, jota saadaan verkosta.

        Toyotan hybridi tekee sähköä moottorijarrutuksessa sekä normaalijarrutuksessa, jota tapahtuu eniten kaupunki kiihdytys/jarrutus ajossa, joka on myös muuten by the way normaalisti eniten polttoainetta kuluttavaa ajamista. Eli ihan perustellusti järkevä ja looginen toimintaperiaate Toyotan hybridillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tojota tekee bensalla sähköä, missä ei ole mitään järkeä. Junissakin ennen tehtiin dieselillä sähköä, mutta kun huomattiin ettei siinä ole mitään järkeä niin nykyään käytetään pelkkää sähköä, jota saadaan verkosta.

        Toyotan hybridi tuottaa sähköä moottorijarrutuksessa sekä normaalijarrutuksessa, jota eniten tapahtuu kaupunkiajossa, joka on myös normaalisti eniten polttoainetta kuluttavaa ajoa. Vanhanaikaista tekniikkaa on myös tässä yhteiskunnassakin 2 tunnin sähkötolpat puhumattakaan täysin sähköttömistä parkkipaikoista, joiden kanssa Toyotan hybridi kulkee varmasti vielä hyvin pitkään käsikädessä.
        Toki Toyotakin voisi tuoda Suomeen enemmän täys-sähköautoja ja niiden eri malleja jos/kun se olisi tulevaisuudessa kannattavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridi tuottaa sähköä moottorijarrutuksessa sekä normaalijarrutuksessa, jota eniten tapahtuu kaupunkiajossa, joka on myös normaalisti eniten polttoainetta kuluttavaa ajoa. Vanhanaikaista tekniikkaa on myös tässä yhteiskunnassakin 2 tunnin sähkötolpat puhumattakaan täysin sähköttömistä parkkipaikoista, joiden kanssa Toyotan hybridi kulkee varmasti vielä hyvin pitkään käsikädessä.
        Toki Toyotakin voisi tuoda Suomeen enemmän täys-sähköautoja ja niiden eri malleja jos/kun se olisi tulevaisuudessa kannattavaa.

        Toyota tuo heti sähköautot Suomen markkinoille kun latausinfra on kunnossa. Nythän tilanne menee huonompaan suuntaan kun uusia latauspisteitä ei rakenneta vaikka lataushybrideitä myydään koko ajan enemmän ja enemmän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyota tuo heti sähköautot Suomen markkinoille kun latausinfra on kunnossa. Nythän tilanne menee huonompaan suuntaan kun uusia latauspisteitä ei rakenneta vaikka lataushybrideitä myydään koko ajan enemmän ja enemmän.

        Latausinfra on jo kunnossa. Sähköä tulee joka torppaan ja se maksaa hyvin vähän bensaan verrattuna. Mikä tarve on enää odottaa?
        On totta ettei kaikilla ole vielä kotilatausmahdollisuutta, mutta se ei estä lataamista niissä yli miljoonassa erillistalossa joissa latausmahdollisuus on.
        Tyyypillistä tasapäistämistä tojotistilta. Pitäisi odottaa että KAIKILLA on latausmahdollisuus. En ole KAIKKI. Mulle riittää kun mulla on latausmahdollisuus kotona. Perässähiihtäjät erikseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyota tuo heti sähköautot Suomen markkinoille kun latausinfra on kunnossa. Nythän tilanne menee huonompaan suuntaan kun uusia latauspisteitä ei rakenneta vaikka lataushybrideitä myydään koko ajan enemmän ja enemmän.

        "Toyota tuo heti sähköautot Suomen markkinoille kun latausinfra on kunnossa."

        Paha on Tojon tuoda Suomen markkinoille mitään sellaista jota Tojolla ei ole olemassa lainkaan. Mä vähän luulen että Tokiossa seurataan asioita vähän suuremmassa mittakaavassa kuin Suomen latausinfraa. Joka tapauksessa Toyota on nukkunut ruususen unta ja onnensa ohi sähköautojen ja ladattavien suhteen.

        https://www.youtube.com/watch?v=t3oFbhKF2-Y

        Mitä luulette. Kauanko tojolta menee rakentaa tällainen tehdas joka tuottaa sähköautoja. Ja ensiksi pitäisi olla se sähköauto jonka rakentamiseksi tehdas tehdään. Toyotalla ei ole kumpaakaan. VW:llä on molemmat ja asiakkaita jono jo vuoden tuotannolle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Latausinfra on jo kunnossa. Sähköä tulee joka torppaan ja se maksaa hyvin vähän bensaan verrattuna. Mikä tarve on enää odottaa?
        On totta ettei kaikilla ole vielä kotilatausmahdollisuutta, mutta se ei estä lataamista niissä yli miljoonassa erillistalossa joissa latausmahdollisuus on.
        Tyyypillistä tasapäistämistä tojotistilta. Pitäisi odottaa että KAIKILLA on latausmahdollisuus. En ole KAIKKI. Mulle riittää kun mulla on latausmahdollisuus kotona. Perässähiihtäjät erikseen.

        Ei tule kuule sähkö joka "torpan" parkkipaikoille esim. stadin keskustassa kadunvarteen. Ja monissa muissakin paikoissa vain 2 tuntia kerrallaan ja kenelle siitäkin sähköntankkausmaksu menee autonkäyttäjälle vai taloyhtiölle jos käykin 2 tunnin välein siirtämässä sitä kelloa eteenpäin?
        Sä voit ajatella vain itseäsi, kuten muutkin kaltaisesi, mutta Toyota ajatteleekin kaikkia kansalaisia ja näin ollen on kokokansan auto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Toyota tuo heti sähköautot Suomen markkinoille kun latausinfra on kunnossa."

        Paha on Tojon tuoda Suomen markkinoille mitään sellaista jota Tojolla ei ole olemassa lainkaan. Mä vähän luulen että Tokiossa seurataan asioita vähän suuremmassa mittakaavassa kuin Suomen latausinfraa. Joka tapauksessa Toyota on nukkunut ruususen unta ja onnensa ohi sähköautojen ja ladattavien suhteen.

        https://www.youtube.com/watch?v=t3oFbhKF2-Y

        Mitä luulette. Kauanko tojolta menee rakentaa tällainen tehdas joka tuottaa sähköautoja. Ja ensiksi pitäisi olla se sähköauto jonka rakentamiseksi tehdas tehdään. Toyotalla ei ole kumpaakaan. VW:llä on molemmat ja asiakkaita jono jo vuoden tuotannolle.

        Mitä itse luulet, että menee aikaa, kun 2 tunnin sähkötolpat Suomessa ensin päivitetään ja esim. stadissa kadunvarsi parkkipaikkoihin tulee ensin edes ne sähkötolpat??


    • Tuohon samaan huijaukseen lankesin itsekkin.
      Saksalainen premium oli edellinen auto ja en ollut oikein tyytyväinen.
      Ei siinä isompaa vikaa ollut mutta pikkuisia muutama mitä ei mielestäni alle 150 tkm ajetussa saisi olla.
      Nämä viat on nyt loistaneet poissaolollaan hybridi lexuksen ostamisen myötä.

    • Kalliit huollot silti riesana ja ihan omat viat tilalle. Ruostuminen ja melu muitten huonojen ominaisuuksien lisäksi, ei jatkoon.

      • Ja lisäksi huono ajettavuus, suorituskyky, kulutus, jälleenmyyntiarvo, ruma ulkonäkö vaikka jotkut maksetut lehdet voi jotain muuta yrittää väittää. Lista on loputon, ei jatkoon.


      • Minä lisäksi kuulin, että esim. Tekniikan Maailma -lehti laittaa polttoaineeenkulutusmittauksissa tyynyn kaasupolkimen alle, ettei bensaa kulu yhtä paljon kuin muilla ja Toyota maksaa kyvät provikat siitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisäksi huono ajettavuus, suorituskyky, kulutus, jälleenmyyntiarvo, ruma ulkonäkö vaikka jotkut maksetut lehdet voi jotain muuta yrittää väittää. Lista on loputon, ei jatkoon.

        TM arvioi uuden Corollan ohjauksen liki täydelliseksi ja antoi kaupunki ja maantieajosta kympin molemmista.
        Kulutus tietysti selvästi pienin ja harmillisesti jälleenmyyntiarvo käytetyn ostajalle kova.


      • Tuossa juuri näkyy että TM on lahjottu kirjoittamaan noin! Oikeassa testissä Tojo on aina hännillä!


    • Tuo ID.3 vasta huijausta onkin. Siinä on jätetty polttomoottorikin kokonaan pois, ei pelkästään joitain komponentteja.
      Voimalinjaan jäi vain noin 20 liikkuvaa osaa. Melkoista huijausta.

      • Niin on, mutta kun ostat melkein minkä tahansa muun hybridin kuin Toyotan, niin niissä on kaikki polttomoottorihuipputekniikka plus sähkötekniikka! Eli, kun ostat esim. vaikka hybridi-Volvon ja se toimii hyvin, niin tiedät että valmistaja osaa todellakin tehdä autoja, toisin kuin Toyota. Sähköautothan on tosi huijausta, joka näkyy siinäkin että joku just aloittanut valmistaja niitä tekee (Tesla).


      • Miksiköhän niissä muissa hyötysuhde (kulutus) on huono ajettaessa bensalla?

        Juuri tuo Volvo T8 kulutus bensalla ajettaessa on kaupungissa 8L ja maantiellä 6L. Aika isoja kulutuksia hybridille.

        Jostain syystä hyötysuhde jää muissa kuin Tojottimessa huonoksi. Oliskohan se osaaminen keskittynyt vain siihen markkinointiin.


      • Tuohan on oikeasti tosi hyvin! Tuon verran Tojokin kuluttaa oikeasti!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksiköhän niissä muissa hyötysuhde (kulutus) on huono ajettaessa bensalla?

        Juuri tuo Volvo T8 kulutus bensalla ajettaessa on kaupungissa 8L ja maantiellä 6L. Aika isoja kulutuksia hybridille.

        Jostain syystä hyötysuhde jää muissa kuin Tojottimessa huonoksi. Oliskohan se osaaminen keskittynyt vain siihen markkinointiin.

        Volvossa on "hieman" enemmän polleja ja kokoa.
        Vaikuttaisiko se asiaan??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Volvossa on "hieman" enemmän polleja ja kokoa.
        Vaikuttaisiko se asiaan??

        Menee Teroille aivan liian vaikeaksi ymmärtää joten ihan turha itsestäänselvyyksiä heille kertoa.
        Toki Volvoissa muutakin tehty paremmin mutta Teroilla ei niihin ymmärrys riitä eivätkä niillä ajamaan pääse.


      • Samanhintaisessa Volvossako ?

        Joko muuten olet uuden Volvon tilannut vai miksi asia on sinulle tärkeä?


    • Eipä kiinnostaisi ostaa autoa, josta puuttuu noin olennaisia varusteita! Eikö se ole ihan sama, kuin ostaisi auton ilman renkaita tai rattia tai ovia...?

    • Tämä ketju todistaa jokaiselle älykkäälle ihmiselle Tojon huonouden valmistajana. Tuo vain yksinkertaisten sähköautojen valmistamiseen kykenevä Teslakin oli isolta osalta Tojon omistuksessa, ennen kuin Tojotin myi osakkeensa pois, kun huomasi ettei osaa tehdä niitäkään.

      • Tämä ketju todistaa sun vähämielisyyden, ei muuta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ketju todistaa sun vähämielisyyden, ei muuta

        Minäkö vähämielinen? Nyt en ymmärrä. Minähän olen palstan A.I.V.O.


    • Mikä saa teidät korkeintaan keskinkertaisen pienen perheauton Toyotan omistajat/ihailijat kirjoittamaan tänne suu vaahdossa päivästä toiseen?

      • Pettymys ja itsetunnon puute.


      • No, mikäs sai sinut kenties aloittamaan tämän ketjun??


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, mikäs sai sinut kenties aloittamaan tämän ketjun??

        No minun skitsofreniani ja täydellinen hulluuteni, nyt kun minulla ei paljastuttuani ole enää mitään hävittävää. Vitutus on kyllä melkoista kun ihmiset naureskelevat meikäpojulle jo ihan avoimesti. Onneksi viihdyn täällä palstoilla 18-20h/vrk joten eipä meikäläisen tarvitse juuri naamaansa näyttää kuin JYPin jääkiekko-otteluissa.


      • Minä voin kertoa mikä minut saa kirjoittamaan tänne 18-20h/vrk Tohjotaa solvaavia oksennuksia. Se on täydellinen epäonnistuminen elämässä, lapsuudessa alkanut skitsofreniani, ja kykenemättömyys mihinkään työhön, toissatalvisesta paljastumisesta puhumattakaan. Eikö tämä jo riitä.


    • No, mikäs sai sinut kenties aloittamaan tämän ketjun?

    • Kyllä siellä on sekä vaihteisto että kytkin. Kaikkihan tämän tietää. Tämä on faktaa.

      • Eipä olekkaan, vaan bensamoottori liikuttaa planeettapyöriä, kehäpyörä on suoraan kiinni sähkömoottorigeneraattorissa ja vakiovälityksellä vetävissä pyörissä ja toinen sähkömoottorigeneraattori on suoraan kiinni aurinkopyörässä. Silti Toyota huijaa, että hybridrissä on automaattivaihteisto, vaikka todellisuudessa ei varsinaisesti vaihteistoa ole ollenkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä olekkaan, vaan bensamoottori liikuttaa planeettapyöriä, kehäpyörä on suoraan kiinni sähkömoottorigeneraattorissa ja vakiovälityksellä vetävissä pyörissä ja toinen sähkömoottorigeneraattori on suoraan kiinni aurinkopyörässä. Silti Toyota huijaa, että hybridrissä on automaattivaihteisto, vaikka todellisuudessa ei varsinaisesti vaihteistoa ole ollenkaan.

        Näin tekniikan ammattilaisena arvostan sitä, että Toyotan hybridijärjestelmä on todellakin karsiva eikä lisäävä, niin kuin monilla muilla merkeillä. Eli siinä järeillä sähkömoottorigeneraattoreilla hoituu niin vaihteiston tehtävät kuin muutkin jutut, kuten vaikka moottorin käynnistys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin tekniikan ammattilaisena arvostan sitä, että Toyotan hybridijärjestelmä on todellakin karsiva eikä lisäävä, niin kuin monilla muilla merkeillä. Eli siinä järeillä sähkömoottorigeneraattoreilla hoituu niin vaihteiston tehtävät kuin muutkin jutut, kuten vaikka moottorin käynnistys.

        Kaksi voimalinjaa ei voi olla mitenkään karsiva. Sähköauton koko voimalinjassa on noin 20 liikkuvaa osaa. Sitä voi sanoa karsivaksi, tojon hybridiä jossa on sekäsähkömoottori että polttis on monimutkaisin mahdollinen yhtälö. Ja turhaan koska se kulkee 100% fossiilisella polttoaineella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi voimalinjaa ei voi olla mitenkään karsiva. Sähköauton koko voimalinjassa on noin 20 liikkuvaa osaa. Sitä voi sanoa karsivaksi, tojon hybridiä jossa on sekäsähkömoottori että polttis on monimutkaisin mahdollinen yhtälö. Ja turhaan koska se kulkee 100% fossiilisella polttoaineella.

        Onhan se karsiva, koska siitä puuttuu nuo aloituksessa mainitut jutut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä olekkaan, vaan bensamoottori liikuttaa planeettapyöriä, kehäpyörä on suoraan kiinni sähkömoottorigeneraattorissa ja vakiovälityksellä vetävissä pyörissä ja toinen sähkömoottorigeneraattori on suoraan kiinni aurinkopyörässä. Silti Toyota huijaa, että hybridrissä on automaattivaihteisto, vaikka todellisuudessa ei varsinaisesti vaihteistoa ole ollenkaan.

        Ota poika ensin asioista selvää. Kyllä siellä on kytkinlevy sekä vaihteisto. Kaikkihan tämän käsittää paitsi sinä itse, taidat olla amispelle joka luulee tietävänsä.


    • On tuossa hyvääkin kun ei turhia osia ole mutta kaipaisin ladattavaa enkä ota autoa ilman turboa.
      Toki Toyotan vaihteisto myös sellainen mikä ei miellytä.

      • Perustelen asian vielä sillä että koska kuski on urpo pitää autonkin olla turbo. Tai siis pitäisi jos minulla sellainen olisi. Helkama Raisussa ei harmikseni sitä ole.


    • Toyota on askarrellut turhien hybridien parissa 20 vuotta saamatta mitään kehitystä aikaan. Saksalaisia ei edes ole kiinnostanut aloittaa valmistamaan autoja joissa bensiinimoottorilla tuotetaan sähköä. Nyt sitten Toyota on housut nilkoissa kun saksalaiset ja tsekkiläiset alkavat vyöryttämään markkinoille oikeita aitoja pitkälle kehitettyjä sähköautoja.

      • Se on myös varmaa, että suurin mullistus tulee tapahtumaan autotehtaiden ja autojen huollon työvoiman tarpeessa. Yksinkertainen sähköauto on todella simppeli valmistaa ja huoltaa. Sähkömoottori ei jäähdytysnesteitä, voiteluöljyjä, suodattimia ja polttoaineita kaipaa. Ei ole huolta jakoketjuista tai jakohihnoista, vesipumpuista, moniurahihnoista, starttimoottoreista, latureista ja jäähdyttimen kennoista. Sähköautossa ei ole mekaanisen kytkimen ja manuaalisen tai automaattisen vaihteiston aiheuttamaa huollon tarvetta. Myös sähköauton jarrujärjestelmä poikkeaa edukseen polttomoottori auton herkästi vikaantuvasta ja jatkuvaa huoltoa vaativasta jarrujärjestelmästä. Sähköautoa jarruttamalla tuotetaan akkuihin sähköä eikä tuoteta lämpöä harakoille niin kuin perinteisessä jarrujärjestemässä. Ja lopuksi, Toyotan hybridiauto ja aito sähköauto eroavat toisistaan kuin yö päivästä.


      • Toyotan hybridi kehittää sähköä moottorijarrutuksessa sekä normaalijarrutuksessa, jota tapahtuu eniten kaupunkiajossa, joka on myös eniten polttoainetta kuluttavaa ajoa, joten perustellusti ihan järkevä ja looginen toimintaperiaate Toyotan hybridiltä tämän yhteiskunnan vanhanaikaiseen 2 tunnin sähkötolppatekniikkaa sekä täysin sähköttömiä parkkipaikkoja varten ajatellen.


      • Suomessakaan ei ole tapahtunut täys uudistusta vanhentuneen 2 tunnin sähkötolppatekniikan saati täysin sähköttömienkään parkkipaikkojen osalta 20:een vuoteen.


    • Toyota on itsekin myöntänyt että sen hybriditeknologia on vanhentunutta ja arvotonta. Toyota on antanut patenttinsa vapaasti muiden käytettäväksi, mutta ne eivät kelpaa kenellekään edes ilmaiseksi.
      Nykyaikana auton pitää olla ladattava.

      • Nykyaikana ei pitäisi olla sitten myös enää 2 tunnin sähkötolppia tai täysin sähköttömiä parkkipaikkojakaan sitten, että täys-sähköauton voisi omistaa.


    • Mä en ymmärrä kuka vielä tänäkin päivänä noita japseja tai saksalaisia ostaa... Itse suosin vain ranskalaisia autoja tarpeeksi hyviä pelejä kulkemiseen ja saa kaikki tarvittavat varusteet... Tai jos iha pakko olisi joku muu ottaa Valinta olisi Ford.. Ranskalaiset on oikeasti laadukkaita ja hyviä autoja se on vain niin naurettavaa kun niitä mollaavat ihmiset eivät ole ikinä niitä omistaneet... Enkä ymmär mitä hyvää sähkö tai hybridissä on ostakaa diesel mosalla varustettu auto.. Tai jos iha pakko hybridillä on ajaa ni esim pösö 508.... Itse en tule ostaa sähköautoa ennen kuin sillä pääsee yhdellä latauksella +1000km ja että latauksessa menee sen 10min. Plus onko se akkujen valmistus niin luontoshellivää sekä se akkuje hävitys mitä noista jää... Naurettavaa p*skan vatkaamista... Ostan nykyään dieseliä pistoolista ja ostan nii kauan kun sitä saa järki hintaan tai sitten siirryn bensaan.. Ja ranskalaisista rakkaistani en luovu kumpa ihmiset ymmärtäisi niiden päälle enemmän fordeista aika moni jo ymmärtää niitä näkee yllättävän paljon jo liikenteessä...

    • "Onhan se karsiva, koska siitä puuttuu nuo aloituksessa mainitut jutut."
      Tekniikasta vähänkin ymmärtävä tietää kuinka metsässä olet. Tojon kahden voimalinjan ratkaisussa on jo lähtökohtaisesti satoja komponentteja enemmän kuin yhden vomialinjan ratkaisuissa. Se että siitä on saatu puolitusinaa komponetiia korvattua jollain muulla ei muuta miksikään lähtötilanteen satojen komponettien lisäystä.
      Ja se suurin moka on siinä että tuo monimutkainen koneisto siirtää edelleen autoa paikasta toiseen pelkästään kallliilla ja saastuttavalla bensalla. Sähkö ja kaasu ovat paljon fiksumpia vaihtoehtoja.

      • Tekniikasta vähän ymmärtävä, hihii, siis minä. Ei kai kukaan tällaiselta Kajaanin kauppakoulun merkantilta edes mitään tekniikan tuntemusta odotakaan. Nolouteni ja lapsellisuuteni taas johtuvat puhtaasti skitsofreniastani johon ei ole keksitty parannuskeinoa. Onneksi eliniän odote meillä vaikeilla tapauksilla on masentavan lyhyt.


      • Siinä muuten on vain YKSI voimalinja!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä muuten on vain YKSI voimalinja!

        Kaksi moottoria, kaksi voimavoimalinjaa. vaikka voima meneekin vetäville pyörille saman laatikon kautta. Tarpeettoman monimutkainen rakennelma polttomoottoria ja sähkömoottoria.


      • Trollipoju_Pentti kirjoitti:

        Tekniikasta vähän ymmärtävä, hihii, siis minä. Ei kai kukaan tällaiselta Kajaanin kauppakoulun merkantilta edes mitään tekniikan tuntemusta odotakaan. Nolouteni ja lapsellisuuteni taas johtuvat puhtaasti skitsofreniastani johon ei ole keksitty parannuskeinoa. Onneksi eliniän odote meillä vaikeilla tapauksilla on masentavan lyhyt.

        Kaksi viimeistä lausetta voi Tojohönöstä jokainen allekirjoittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi moottoria, kaksi voimavoimalinjaa. vaikka voima meneekin vetäville pyörille saman laatikon kautta. Tarpeettoman monimutkainen rakennelma polttomoottoria ja sähkömoottoria.

        YKSI voimalinja, kolme moottoria ja vähemmän liikkuvia osia kuin yhdessäkään muussa automaattivaihteisessa autossa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        YKSI voimalinja, kolme moottoria ja vähemmän liikkuvia osia kuin yhdessäkään muussa automaattivaihteisessa autossa!

        Ja tässä vielä rautalangasta sama asia:

        https://youtu.be/dLNDGUISTYM


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja tässä vielä rautalangasta sama asia:

        https://youtu.be/dLNDGUISTYM

        Eipä yksinkertaisempaa voimansiirtoa ole juuri muissa autoissa, kuin sähköautoissa - ei ihme, että kestää. Tuo kytkinlevyn näköinen osakaan ei ole varsinaisesti kytkinlevy, koska sitä ei käytetä kytkimenä. Ts. se ei luista eikä irroita koskaan eikä siinä ole mitään käyttökoneistoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        YKSI voimalinja, kolme moottoria ja vähemmän liikkuvia osia kuin yhdessäkään muussa automaattivaihteisessa autossa!

        "kolme moottoria ja vähemmän liikkuvia osia kuin yhdessäkään muussa automaattivaihteisessa autossa!"

        Saattoi olla kova juttu joskus 90-luvulla. Nyt on toiset ajat ja sähköautossa on noin 20 liikkuvaa osaa. Tojon tekniikka on täysin jälkeenjäänyttä. Fossiilista palaa ja autossa on kaikenmaailman turhia härpäkkeitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä yksinkertaisempaa voimansiirtoa ole juuri muissa autoissa, kuin sähköautoissa - ei ihme, että kestää. Tuo kytkinlevyn näköinen osakaan ei ole varsinaisesti kytkinlevy, koska sitä ei käytetä kytkimenä. Ts. se ei luista eikä irroita koskaan eikä siinä ole mitään käyttökoneistoa.

        Mekaanisilta osiltaan yksinkertainen, mutta mietippä miten monimutkainen tietokoneohjelmisto tarvitaan tuota hallitsemaan. Sähkömoottorigeneraattoreiden välillä kulkee koko ajan virtaa, samoin niiden ja akun välillä. Ja kun noiden virtojen voimakkuuksilla hallitaan koko pakettia kaikissa ajotiloissa ja lämpötiloissa ja akun varaustiloissa ja... niin on aikaslailla varmaa, että tietokoneohjelmistossa on aika monta riviä ja monenlaista muuttujaa. Ennen tietokoneaikaa tuo ei olisi edes toiminut. Monimutkainen ohjelmisto kuitenkin onneksi vikaantuu paljon harvemmin kuin monimutkainen mekaniikka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mekaanisilta osiltaan yksinkertainen, mutta mietippä miten monimutkainen tietokoneohjelmisto tarvitaan tuota hallitsemaan. Sähkömoottorigeneraattoreiden välillä kulkee koko ajan virtaa, samoin niiden ja akun välillä. Ja kun noiden virtojen voimakkuuksilla hallitaan koko pakettia kaikissa ajotiloissa ja lämpötiloissa ja akun varaustiloissa ja... niin on aikaslailla varmaa, että tietokoneohjelmistossa on aika monta riviä ja monenlaista muuttujaa. Ennen tietokoneaikaa tuo ei olisi edes toiminut. Monimutkainen ohjelmisto kuitenkin onneksi vikaantuu paljon harvemmin kuin monimutkainen mekaniikka.

        ...ja sellainen huomautus vielä, kun noista sähkömoottorigeneraattoreista "nyppää töpselin irti" niin bensamoottori saa huutaa vaikka kuinka, mutta auto ei kulje mihinkään. Eli sähkö- ja tietotekniikan varassa ollaan täysin - toisin kuin vanhanajan dieselmoottoriajoneuvoissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi moottoria, kaksi voimavoimalinjaa. vaikka voima meneekin vetäville pyörille saman laatikon kautta. Tarpeettoman monimutkainen rakennelma polttomoottoria ja sähkömoottoria.

        Tätä tanssia kutsutaan redundanssiksi. Jos yksi pettää ja toinen jättää niin vielä löytyy kone jolla pääsee eteenpäin, joko sähköllä tai benssiinillä. Huippupeli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja tässä vielä rautalangasta sama asia:

        https://youtu.be/dLNDGUISTYM

        Olen vierastanut Toyotan hybridejä, mutta kun tuon videon katsoo, niin tuo voimansiirtohan on upea. Mutta samanlaista ajotuntumaa siinä ei varmaankaan ole kun perintesissä vaiihhteistoissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja tässä vielä rautalangasta sama asia:

        https://youtu.be/dLNDGUISTYM

        Onhan siellä sekä kytkin että vaihteistovälityksen vermeet.


    • Sana huijaus liittyy vahvasti ja istuu täydellisesti vikavaakentekniikkaan niinkuin medioista olemme voineet todeta ja josta valmistajakin on jo maksnut kolmisenkymmentä miljardia, osin huijaten ja koijaten asiakkailtaan saamillaan rahoilla. Toyotaa ei milloinkaan ole edes syytetty huijaamisesta. Ei kuulu japanilaiskulttuuriin. Vikavaagenilla se näyttäisi olevan jo käytäntö ja totuttu tapa. Jos on tehnyt tulosta, niin on tehnyt sitä rikoksen avulla ja asiakkaitaan kusettaen. Arvata vaan sopii miksi fiksuimmat jo alkavat karttaamaan moista kriminaalihimmeliä. Virallinen Suomi Saksan nuolijana ei tietenkään uskalla ottaa mitään kantaa eikä esittää korvausvaatimuksiakaan.
      Valtiovalta tosin on jo luopunut Audeista. Tulivatkohan liian kalliiksi vai olivatko liian epävarmoja veronmaksajien maksettaviksi?

    • " Toyotaa ei milloinkaan ole edes syytetty huijaamisesta."

      korjaan vähän tojohönöä lähemmäksi totuuden polkua. Pois valehtelun maailmasta. Toyotalla on kolme isoa huijaamista ja valehtelemista historiassaan.

      1. Toyota valehteli oikeudessa noin sata ihmistä tappaneesta ohjelmistomokasta. Toyotan omat sisäiset raportit kertoivat että Toyotan insinöörit olivat tietoisia tappavasta viasta mutta Toyota valehteli asiasta.
      https://www.haaretz.com/israel-news/toyota-whistleblower-tells-it-all-1.5244545

      2. Toyota huijasi rallissa ja jäi siitä nolsosti kiinni. Toyota suljettiin koko sarjasta pois moneksi vuodeksi.

      3. Toyota yritti maksattaa asiakkaillaan läpiruostuneiden autojensa korjauksen. Vain hävitty joukkokanne sai Toyotan maksamaan korjauskustannukset. Näitä tojo korjaa 1,5 miljoonaa kappaletta.
      https://www.youtube.com/watch?v=CptDzJPEzz0

      • Kuten huomaatte, evääni on syöty loppuun. Edes valehteluni ei minua enää auta.


      • Kaikki valmistajat tekevät virheitä mutta niillä ei ole mitään tekemistä suunnitellun ja tarkoituksellisen petoksen kanssa josta vain vikavaakenpomo sai pallon jalkaan ja häkki heilahti. Ei riittänyt edes kolmekymmentä miljardiakaan. Selvyyden vuoksi se on enemmän kuin puolet suomen valtion koko pudjetista jotta petterille valkenisi koko tarkoituksellisen ja törkeän huijauksen suuruus. Ei ihan heti tule mieleen mitään vastaavaa miltään muulta valmistajalta. Eikä toyotaa ole koskaan tuomittu petoksesta eikä yhtään pomoa lusimaan vaikka on jenkkilässä suurin ei amerikkalainen automerkki vikavaakenin ollessa sijalla ynnä muut. Huijaamallakaan ei amerikkalainen unelma toteutunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki valmistajat tekevät virheitä mutta niillä ei ole mitään tekemistä suunnitellun ja tarkoituksellisen petoksen kanssa josta vain vikavaakenpomo sai pallon jalkaan ja häkki heilahti. Ei riittänyt edes kolmekymmentä miljardiakaan. Selvyyden vuoksi se on enemmän kuin puolet suomen valtion koko pudjetista jotta petterille valkenisi koko tarkoituksellisen ja törkeän huijauksen suuruus. Ei ihan heti tule mieleen mitään vastaavaa miltään muulta valmistajalta. Eikä toyotaa ole koskaan tuomittu petoksesta eikä yhtään pomoa lusimaan vaikka on jenkkilässä suurin ei amerikkalainen automerkki vikavaakenin ollessa sijalla ynnä muut. Huijaamallakaan ei amerikkalainen unelma toteutunut.

        Se että Toyota salasi tietävänsä tappavasta virheestä autoissaan ei ollut virhe vaan tietoinen rikos. Se että auto oli viallinen oli virhe, sen salaaminen tietoisesti oli rikos. Toyota maksoi 1,2 miljardia välttyäkseen rikossyytteeltä jutussa. Verirahan maksaminen ei kuitenkaan poista rikosta.


      • Trollipoju_Pentti kirjoitti:

        Kuten huomaatte, evääni on syöty loppuun. Edes valehteluni ei minua enää auta.

        Noista tojon huijaamisista on oikeuden päätökset ja niissä tojo on todettu yksiselitteisesti syylliseksi. Kukahan täällä valehtelee?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki valmistajat tekevät virheitä mutta niillä ei ole mitään tekemistä suunnitellun ja tarkoituksellisen petoksen kanssa josta vain vikavaakenpomo sai pallon jalkaan ja häkki heilahti. Ei riittänyt edes kolmekymmentä miljardiakaan. Selvyyden vuoksi se on enemmän kuin puolet suomen valtion koko pudjetista jotta petterille valkenisi koko tarkoituksellisen ja törkeän huijauksen suuruus. Ei ihan heti tule mieleen mitään vastaavaa miltään muulta valmistajalta. Eikä toyotaa ole koskaan tuomittu petoksesta eikä yhtään pomoa lusimaan vaikka on jenkkilässä suurin ei amerikkalainen automerkki vikavaakenin ollessa sijalla ynnä muut. Huijaamallakaan ei amerikkalainen unelma toteutunut.

        "Yhdysvaltain oikeusministeriö ilmoitti tänään rikospetoksesta Toyota Motoria vastaan ​​asiakkaiden harhaanjohtamisesta ajoneuvojensa tahattomista kiihtyvyysvalituksista ja sanoi, että se lykkää syytteeseen vastineeksi 1,2 miljardin dollarin sakkoa, joka on historian suurin valmistajaa vastaan."

        https://www.forbes.com/sites/joannmuller/2014/03/19/toyota-admits-misleading-customers-agrees-to-1-2-billion-criminal-fine/#6bf16a46c1ed

        Tässä vielä kerran miksi Toyota maksoi 1,2 miljardin sakot. Ei siitä että se teki tappavia autoja vaan siitä että se valehteli oikeudessa. Tämä sihteeri lähetti Toyotan sisäiset dokumentit viranomaisille ja silloin Toyotalla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin myöntää valheensa. Tarkoituksellista toimintaa jos mikä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se että Toyota salasi tietävänsä tappavasta virheestä autoissaan ei ollut virhe vaan tietoinen rikos. Se että auto oli viallinen oli virhe, sen salaaminen tietoisesti oli rikos. Toyota maksoi 1,2 miljardia välttyäkseen rikossyytteeltä jutussa. Verirahan maksaminen ei kuitenkaan poista rikosta.

        VW ei osaa tätäkään. Nyt jo huijaukseen uponnut 30 miljardia euroa ! Hönö mikä hönö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        VW ei osaa tätäkään. Nyt jo huijaukseen uponnut 30 miljardia euroa ! Hönö mikä hönö.

        Voit nimittää minua hönöksi mutta se ei poista mitenkään tojon tekemiä rikoksia. Ne on todettu minua fiksumpien ihmisten toimesta. Minä vain kerron mitä oikeudessa on kirjattu. Tojo on rikkonut lakia ja siitä tuomittu. Ei minun toimesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Yhdysvaltain oikeusministeriö ilmoitti tänään rikospetoksesta Toyota Motoria vastaan ​​asiakkaiden harhaanjohtamisesta ajoneuvojensa tahattomista kiihtyvyysvalituksista ja sanoi, että se lykkää syytteeseen vastineeksi 1,2 miljardin dollarin sakkoa, joka on historian suurin valmistajaa vastaan."

        https://www.forbes.com/sites/joannmuller/2014/03/19/toyota-admits-misleading-customers-agrees-to-1-2-billion-criminal-fine/#6bf16a46c1ed

        Tässä vielä kerran miksi Toyota maksoi 1,2 miljardin sakot. Ei siitä että se teki tappavia autoja vaan siitä että se valehteli oikeudessa. Tämä sihteeri lähetti Toyotan sisäiset dokumentit viranomaisille ja silloin Toyotalla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin myöntää valheensa. Tarkoituksellista toimintaa jos mikä.

        Siinä taas yksi Suomen Isänmaan Toivo kertoo Usan ja Japanin välisistä autoasioista ottamatta yhtään huomioon Usan ja Japanin välistä veristä historiaa, että voisiko sillä olla merkitystä tähän päivään?


    • Jostakin syystä myös kansanvaunukonserni syytää markkinoille ns kevythybridejä kaikissa yleisimmissä malleissaan. Samoin muutkin merkittävimmät autonvalmistajat . Ja Toyotan laadukkaaseen hybridijärjestelmään verrattuna ne tuntuvat olevan lähinnä markkinointikikkailua hienolla sanalla. Todellista hyötyä ja ympäristöystävällisyyttä niillä ei saavuteta.
      Täyssähköauto ei ole ratkaisu vielä pitkään aikaan arkiliikenteessä ja sitäpaitsi akkuteknologian takia pahasti ympäristöä kuormittava. Tuon turhuuden takia tullaan menettämään lukuisia ihmishenkiä paloissa, jotka aiheutuvat suurjännitteisistä järjestelmistä ja niiden rikkoutumisesta kolaritilanteissa.

      • Ensinnäkin muut valmistajat eivät tee hybridejä jotka lataavat akkuja tojon tapaan bensalla. Niissä otetaan ainoastaan jarrutusenergia talteen. Paljon fiksumpi 48V järjestelmä kuin tojolla.
        Tojon hybrideissähän on käytössä suurjännitesysteemi joka on useasti johtanut tulipaloihin. Ei ole tarvittu edes onnettomuutta kun tojo on kärvähtynyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin muut valmistajat eivät tee hybridejä jotka lataavat akkuja tojon tapaan bensalla. Niissä otetaan ainoastaan jarrutusenergia talteen. Paljon fiksumpi 48V järjestelmä kuin tojolla.
        Tojon hybrideissähän on käytössä suurjännitesysteemi joka on useasti johtanut tulipaloihin. Ei ole tarvittu edes onnettomuutta kun tojo on kärvähtynyt.

        Eli muiden autojen akut eivät käytännössä lataudu matka-ajossa lainkaan jos niitä pelkästään jarrutusenergialla ladataan. Toyotan akut latautuvat jarrutuksen lisäksi tilanteissa jossa jalka nostetaan pois kaasulta sekä myös bensalla tietokoneen ohjaamana aina silloin kun se on polttoainetalouden ja kokonaishyötysuhteen kannalta edullista. Olen ajanut uudella Mersun CLS:llä jossa on tuo kuvailemasi 48 V kevythybridi. Se järjestelmä auttaa ja tuntuu käytännössä vain liikkeelle lähdettäessä. Ei kannattaisi kirjoitella sellaisesta mistä ei loppujen lopuksi mitään tiedä eikä ymmärrä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli muiden autojen akut eivät käytännössä lataudu matka-ajossa lainkaan jos niitä pelkästään jarrutusenergialla ladataan. Toyotan akut latautuvat jarrutuksen lisäksi tilanteissa jossa jalka nostetaan pois kaasulta sekä myös bensalla tietokoneen ohjaamana aina silloin kun se on polttoainetalouden ja kokonaishyötysuhteen kannalta edullista. Olen ajanut uudella Mersun CLS:llä jossa on tuo kuvailemasi 48 V kevythybridi. Se järjestelmä auttaa ja tuntuu käytännössä vain liikkeelle lähdettäessä. Ei kannattaisi kirjoitella sellaisesta mistä ei loppujen lopuksi mitään tiedä eikä ymmärrä.

        "Nostetaan jalka pois kaasulta"

        Kun Toyota lataa akkuja niin se on joko pois auton kineettisestä energiasta tai lataamiseen käytetään bensaa. Mistään ei akkuun tule ilmaiseksi sähköä.
        Aina kun sähköä generoidaan auton liikkestä niin se jarruttaa autoa ja generoinnissa on on aina hukkaprosentti. Energiatehokkainta on antaa auton rullata vapaasti moottori sammutettuna jos ei ole jotain tarvetta hidastaa auoton liikettä. Fysiikan perusasioita jota ei voi kiistää.
        Ja kyllä, tiedän että 48V järjestelmä avustaa vain kiihdytyksessä ja vain harvoin polttomoottori on sammutettuna. KERS-järjestelmä on suunniteltu toimimaan noin. KERS on järkevä ratkaisu koska se käyttää "ylimääräistä" kineettistä energiaa sähkön tuottamiseen. Sen sijaan raskaasti verotetun bensan polttaminen sähkön tuottamiseen on hölmöä. Sähköä saa verkosta paljon halvemmalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin muut valmistajat eivät tee hybridejä jotka lataavat akkuja tojon tapaan bensalla. Niissä otetaan ainoastaan jarrutusenergia talteen. Paljon fiksumpi 48V järjestelmä kuin tojolla.
        Tojon hybrideissähän on käytössä suurjännitesysteemi joka on useasti johtanut tulipaloihin. Ei ole tarvittu edes onnettomuutta kun tojo on kärvähtynyt.

        Toyotan hybridi lataa myös käyttäen moottorijarrutusta sekä normaalijarrutusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin muut valmistajat eivät tee hybridejä jotka lataavat akkuja tojon tapaan bensalla. Niissä otetaan ainoastaan jarrutusenergia talteen. Paljon fiksumpi 48V järjestelmä kuin tojolla.
        Tojon hybrideissähän on käytössä suurjännitesysteemi joka on useasti johtanut tulipaloihin. Ei ole tarvittu edes onnettomuutta kun tojo on kärvähtynyt.

        Toyota ei ole kärähtänyt kertaakaan, ei kertaakaan, toisin kuin Teslat jotka räjähtää vähän väliä.


    • "Kaikki valmistajat tekevät virheitä mutta niillä ei ole mitään tekemistä suunnitellun ja tarkoituksellisen petoksen kanssa"

      Ja tässä tarinaa Toyotan tavasta huolehtia ruosteongelmista. Tässäkään se rikos ei ole tehdäruostuvia autoja. Se on puhtaasti osaamattomuutta. Rikos oli yrittää maksattaa läpiruostuvat autot asiakkaalla.
      Tässä tapauksessa oikeus voitti ja Tojo maksaa mokansa.

      "Toyota Motor Corp on sopinut 3,4 miljardin dollarin suuruisesta ratkaisusta liittovaltion ryhmäkanteeseen, jonka nostivat autojen omistajat, autojen rungot ruostuvat läpi, kantajien lakimiehet ovat sanoneet tuomioistuimen asiakirjoissa.

      Ehdotettu ratkaisu kattaa noin 1,5 miljoonaa Toyotaa, jonka todetaan saaneen riittämätöntä ruostesuojaa, mikä johtaa korroosioon, joka on riittävän vakava vaarantamaan niiden rakenteellisen eheyden, tuomioistuimen asiakirjojen mukaan."

      https://www.reuters.com/article/us-toyota-settlement-idUSKBN1370PE

    • "Kaikki valmistajat tekevät virheitä mutta niillä ei ole mitään tekemistä suunnitellun ja tarkoituksellisen petoksen kanssa"

      https://jalopnik.com/how-the-best-racing-cheat-of-all-time-worked-1792828060

      Ja tässä tarinaa kaikkien aikojen suurimmasta huijauksesta rallisarjassa. Eipä ole yllätys että Toyota teki tämän. Ei missään nimessä ole ole vahingossa tehty virhe vaanhyvin tietoisesti tehty huijaus.
      Oikeastaan tässä kohtaa pitää ottaa hattu päästä koska Tojon insinöörit olivat todella hyviä tässä huijauksessa.

    • "Täyssähköauto ei ole ratkaisu vielä pitkään aikaan arkiliikenteessä ja sitäpaitsi akkuteknologian takia pahasti ympäristöä kuormittava."

      Happamia sano kettu pihlajamarjoista. Tojolla ei ole sähköautoja ja VW tilauskirjat täynnä Täyssähköauto on täysin toimiva peli. Jänkkäät asiasta vain sen takia kun tojo on nukkunut onnensa ohi sähköautojen suhteeen.
      VWn ID.3 koko tuotanto on ostettu jo vuoden 2020 osaltakin. Onko tojolla sähköautoa vuonna 2020?
      EI OLE. Luuseri.

      • Kumpi meistä on luuseri, sinä huijaavan kriminaalimernkin kuumakallekapustelijana vai minä asiakkaana? On sulla törkymerkin viherpesussa melkoinen työsarka jotta saisit kunniallisen ja ja huippuvarman toyotan mustamaalattua. Keskinkertaista onnea vaan kristallipallosi ennustuksille. Ensi kuun alussa taas tulee lunta tupaan,sori siitä! Vanhat kun olivat öljysyöppöjä vikapesiä huijausohjelmalla, mutta uudet on hyviä ja toimivia. Pitäisikö ihan uskoa kahden vuoden takuun turvin? Kiitos luotettavan median.


      • VW . Di.ID 1.3 on susi jo syntyessään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        VW . Di.ID 1.3 on susi jo syntyessään.

        Tuotteistaan valmistaja tunnetaan. Vw on siitä erityisen tunnettu. Aina median hampaissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuotteistaan valmistaja tunnetaan. Vw on siitä erityisen tunnettu. Aina median hampaissa.

        Tojo ei ole pelkästään median hampaissa vaan moneen kertaan oikeudessa tuomittu taparikollinen.
        Tehdään laittomia virityksiä ralliautoihin, valehdellaan oikeudessa juuttuvista kaasupolkimista ja yritetään maksattaa asiakkailla 1,5 miljoonan läpiruostuneen tojon korjaustyöt. Kaikista näistä Tojo haastettiin oikeuteen ja kaikissa tapauksissa tojo todettiin syylliseksi.
        Taparikollinen. Se ei kieltämällä miksikään muutu. Kaikista tapausista on on oikeuden päätös ja se on ollut joka tapauksessa tojolle tuomio rikollisesta toiminnasta.
        Huonoja autoja voi tehdä osaamattomuuttaan niinkuin Toyota on tehnyt. Toyota on saanut tuomionsa siitä että se on yrittänyt valehtelemalla peitellä tekemiään mokia autonvalmistajana. Se on se nolo juttu.
        Katsotaas vielä kerran miten tojo ruostuu vahvasti.
        https://www.youtube.com/watch?v=sjVnNUNvB_A&t=359s

        Ihmetyttää miksi Tojo yritti lakaista maton alle näin ilmeisen ja suuren ongelma. Onneksi oikeus voitti ja Tojon suuri kusetus ei mennyt läpi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kumpi meistä on luuseri, sinä huijaavan kriminaalimernkin kuumakallekapustelijana vai minä asiakkaana? On sulla törkymerkin viherpesussa melkoinen työsarka jotta saisit kunniallisen ja ja huippuvarman toyotan mustamaalattua. Keskinkertaista onnea vaan kristallipallosi ennustuksille. Ensi kuun alussa taas tulee lunta tupaan,sori siitä! Vanhat kun olivat öljysyöppöjä vikapesiä huijausohjelmalla, mutta uudet on hyviä ja toimivia. Pitäisikö ihan uskoa kahden vuoden takuun turvin? Kiitos luotettavan median.

        No, olen luuseri mutta ymmärtäkää minua. Olen skitsofreenikko joka sairastui Kainuun korvessa perheeni vanhalestadiolaisuuteen. Merkanttina en ymmärrä tekniikasta hevon paskaa vaikka yritän täällä selittää vaikka mitä. Ankarana narsistina minun pitää päästä aina esille keinolla millä hyvänsä ja tämä trollaus on osoittautunut hyväksi siinä. Skitsofreniani takia en juuri ymmärrä edes selkeää vittuilua, enkä huumorintajullakaan pääse kehumaan. Tulis kuolema ja korjais. Sitä toivoo myös koulukiusattu tyttäreni.


      • Trollipoju_Pentti kirjoitti:

        No, olen luuseri mutta ymmärtäkää minua. Olen skitsofreenikko joka sairastui Kainuun korvessa perheeni vanhalestadiolaisuuteen. Merkanttina en ymmärrä tekniikasta hevon paskaa vaikka yritän täällä selittää vaikka mitä. Ankarana narsistina minun pitää päästä aina esille keinolla millä hyvänsä ja tämä trollaus on osoittautunut hyväksi siinä. Skitsofreniani takia en juuri ymmärrä edes selkeää vittuilua, enkä huumorintajullakaan pääse kehumaan. Tulis kuolema ja korjais. Sitä toivoo myös koulukiusattu tyttäreni.

        Tämä penttifani haluaa puhua niin kovin pentistä. Ei lainkaan siitä että tojo on moneen kertaan tuomittu rangaistuksiin tuomioistuimissa. Kovin läpinäkyvää väistelyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä penttifani haluaa puhua niin kovin pentistä. Ei lainkaan siitä että tojo on moneen kertaan tuomittu rangaistuksiin tuomioistuimissa. Kovin läpinäkyvää väistelyä.

        Puhun täällä itsestäni. Onko siinä jotain väärää. Vituttaa kun trollaukselta ja Tohjon solvauksiltani tippui pohja pois tosi nololta nimeltä paljastumiseni myötä. Tästä kärsii nyt koko perhe ja eniten koulukiusattu pieni tyttäreni. En ole kyllä varma että onko se edes minun kun en ole päässyt pukille sairastumiseni jälkeen. Ja siitä on jo ainakin 15 vuotta.


      • Toyotan hybridi kulkee hyvin vielä pitkään tämän yhteiskunnan vanhentuneen 2 tunnin sähkötolppatekniikan sekä täysin sähköttömien parkkipaikkojenkin kanssa.


      • Onko Suomessa vuonna 2020 vanha 2 tunninsähkötolppa tekniikka päivittynyt tai saati täysin sähköttömiin parkkipaikkoihin tullut edes sähköt?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Suomessa vuonna 2020 vanha 2 tunninsähkötolppa tekniikka päivittynyt tai saati täysin sähköttömiin parkkipaikkoihin tullut edes sähköt?

        Ei kaikki suomalaiset elä käpyjä keräämällä ja metsäläisenä. Meitä erillistaloissa asuvia on noin 1.140.000 taloutta ja meille sähkön saatavuus ei ole ongelma. Kahden tunnin sähkötolppa on aivan eri ihmisten probleema ja me emme jää odottamaan että kaikille Suomen kansalaisille on mahdollisuus sähköauton lataamiseen kotona.
        Kai tämä pitäsi olla hyvin yksinkertaista ymmärtää. Ei kukaan jää odottamaan että perässähiihtäjätkin saisivat latausmahdollisuuden. Ainoa tärkeä asia on se että kuluttajalla itsellään on latausmahdollisuus. Se riittää ostopäätöksen tekemiseen. Ei siihen tarvita mitään kollektiivista latausmahdollisuutta.


      • Tojolla on kaksi uutta sähköautomallia myynnissä Kiinassa ja yksi ollut myynnissä jenkeissä jo 20 vuotta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki suomalaiset elä käpyjä keräämällä ja metsäläisenä. Meitä erillistaloissa asuvia on noin 1.140.000 taloutta ja meille sähkön saatavuus ei ole ongelma. Kahden tunnin sähkötolppa on aivan eri ihmisten probleema ja me emme jää odottamaan että kaikille Suomen kansalaisille on mahdollisuus sähköauton lataamiseen kotona.
        Kai tämä pitäsi olla hyvin yksinkertaista ymmärtää. Ei kukaan jää odottamaan että perässähiihtäjätkin saisivat latausmahdollisuuden. Ainoa tärkeä asia on se että kuluttajalla itsellään on latausmahdollisuus. Se riittää ostopäätöksen tekemiseen. Ei siihen tarvita mitään kollektiivista latausmahdollisuutta.

        Se riittää juurikin teille itseriittoisille ja sen tietyn asumismuodon omaaville, mutta Toyota ajatteleekin kaikkia, joten se on kokokansan auto.


    • "On sulla törkymerkin viherpesussa melkoinen työsarka jotta saisit kunniallisen ja ja huippuvarman toyotan mustamaalattua. Keskinkertaista onnea vaan kristallipallosi ennustuksille. Ensi kuun alussa taas tulee lunta tupaan,sori siitä!"

      Kunniallinen Tojo on tuomittu jo jo moneen kertaan oikeudessa valehtelusta ja huijauksesta. Siitä on oikeuden päätöksiä jo useampikin.
      Valehtelua ryntäilevistä autoista, rallin turbohuijaukset ja poikkiruostuvat autot. Näin aluksi.

      Ensi kuun rekisteröintitilastot kertovat taas sen saman mitä ne ovat kertoneet jo monta vuotta. Kuluttajat ovat ostaneet VW valmistamia autoja kaksi kertaa enemmämmän kuin tojottamia. Kuningas on kuningas.

    • "On sulla törkymerkin viherpesussa melkoinen työsarka jotta saisit kunniallisen ja ja huippuvarman toyotan mustamaalattua. "

      En yritä mitenkään pestä VWtä pois tekemistään rikoksista. VW teki rikoksen ja maksaa aivan ansaitusti siitä.
      Ainoa viherpesua harrastava on tojohönö joka yrittää lakaista maton alle tojon tekemät toistuvat rikokset. Valehtelua, huijaamista ja ala-arvoisia ruostuvia autoja. Näin on Toyota toiminut vuosikymenestä toiseen ja siitä todisteeet oikeuden pöytäkirjoissa. Vain tollo kiistäisi sen.

      • Ei ole sinulla kaikki natsit bunkkerissa, se ainakin on fakta. Aamu kuudesta myöhään yöhön samaa toivotonta jankuttamista. Voiko potkut toyotalta saada pienen mielen noin järkkymään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole sinulla kaikki natsit bunkkerissa, se ainakin on fakta. Aamu kuudesta myöhään yöhön samaa toivotonta jankuttamista. Voiko potkut toyotalta saada pienen mielen noin järkkymään?

        Toyotan rikokset on tuomittu oikeudessa. Ei minun toimestani. Minä vain kerron siitä millaisia tuomioita Toyota on oikeudessa saanut. Minun henkinen tilanne ei mitenkään vaikuta siihen millaisia tuomioita tojolle on langetettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole sinulla kaikki natsit bunkkerissa, se ainakin on fakta. Aamu kuudesta myöhään yöhön samaa toivotonta jankuttamista. Voiko potkut toyotalta saada pienen mielen noin järkkymään?

        Ihmetyttää miksi on noin kova pala nähdä tätä maailmaa sellaisena kuin se oikeasti on. Tojo on todettu huijariksi ja valehtelijaksi moneen kertaan. Ei se turbo itsekseen muuttunut sääntöjen vastaiseksi vaan tojota rakensi sen sellaiseksi. Samoin tojota päätti valehdella ohjelmointivirheestä träysin tietoisesti. Tojo on jäänyt julkisesti kiinni näistä laittomista temuistaan ja ne eivät katoa minnekään vaikka joku yrittäisi kuinka työntää päänsä pensaaseen. Tehty mikä tehty. Tojo on jäänyt kiinni huijauksesta. Monta kertaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole sinulla kaikki natsit bunkkerissa, se ainakin on fakta. Aamu kuudesta myöhään yöhön samaa toivotonta jankuttamista. Voiko potkut toyotalta saada pienen mielen noin järkkymään?

        Kyllä se oli ankara vanhalestadiolainen koti joka sai mieleni järkkymään skitsofreniaan asti. Potkut Tojota-myyjäharjoittelijana vain lisäsivät katkeruuttani. Muuten trollauksen ja solvauksen suuntani olisi varmasti ollut joku muu. Mutta eihän minun elämässäni enää muutakaan ole jäljellä. Kaikki on mennyt - kaikki.


      • Trollipoju_Pentti kirjoitti:

        Kyllä se oli ankara vanhalestadiolainen koti joka sai mieleni järkkymään skitsofreniaan asti. Potkut Tojota-myyjäharjoittelijana vain lisäsivät katkeruuttani. Muuten trollauksen ja solvauksen suuntani olisi varmasti ollut joku muu. Mutta eihän minun elämässäni enää muutakaan ole jäljellä. Kaikki on mennyt - kaikki.

        Voit solvata mun elämääni vaikka maailman tappiin. Se ei kuitenkaan muuta miksikään sitä että Toyota on narahtanut useista huijauksista ja oikeudessa tuomittu niistä.
        Mitä tekemistä mun kotioloilla tai mielenterveydellä on sen kanssa että Toyota valehteli oikeudessa ryntäilevistä autoistaan ja jäi kiinni valheestaan? Toyotan valehtelu päätettiin Tokiossa. ei Suomessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voit solvata mun elämääni vaikka maailman tappiin. Se ei kuitenkaan muuta miksikään sitä että Toyota on narahtanut useista huijauksista ja oikeudessa tuomittu niistä.
        Mitä tekemistä mun kotioloilla tai mielenterveydellä on sen kanssa että Toyota valehteli oikeudessa ryntäilevistä autoistaan ja jäi kiinni valheestaan? Toyotan valehtelu päätettiin Tokiossa. ei Suomessa.

        Jos olisit terve, et länkyttäisi täällä aamusta iltamyöhään typerää agendaasi Toyotan dissaamiseksi. Ei kukaan terve tee niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisit terve, et länkyttäisi täällä aamusta iltamyöhään typerää agendaasi Toyotan dissaamiseksi. Ei kukaan terve tee niin.

        Onko sulle kova pala hyväksyä se että Toyota on moneen kertaan tuomittu oikeudessa rikollisesta toiminnasta? Eikö siitä saisi kertoa?
        Miksi ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulle kova pala hyväksyä se että Toyota on moneen kertaan tuomittu oikeudessa rikollisesta toiminnasta? Eikö siitä saisi kertoa?
        Miksi ?

        Ainakaan minun noloudestani ja paljastumisestani ette saaneet kertoa ennenkuin joku älysi rekisteröityä ja sen mielipiteitä ei poistettukaan vaikka yritin sitä aina kun huomasin itselleni kiusallisen totuuden. Tajusin etten pääse paskasta tilanteestani enää mihinkään karkuun kun ihmiset Jyväskylässäkin alkoivat naureskella ja tytärtäni alettiin kiusata hullun isän takia koulussa. Niinpä tässä on kai parasta alkaa odotella kuolemaa ja sitä hetkeä kun viimein itsekin tajuan olevani täydellisessä umpikujassa. Silloin hirttonaru heilahtaa kuten monella potilastoverillani on käynyt.


    • Ketään ei varmaan kiinnosta se, että NASA tutki väitetyn kaasupoljin ongelman, eikä löytänyt siitä vikaa. Tuokaa esille asetetut rangaistukset kallioihin ajaneille ja muille vastaaville tapauksille. Ette niitä löydä. Varakkaalta yritykseltä velkaiset yrittivät saada helppoa rahaa, mutta eivät tienneet auton rekisteröivän kuljettajan tekemät toiminnot ajaessa. Tästä he paljastuivat.

      Näinhän on kaikissa saksalaisissa autoissakin, eikö olekin? Ai, ei ole. No, sepä harmi ja vei pohjan keskustelulta. Vakuutusyhtiön mies tarkistaa Toyotan romun ja sanoo, ettet sinä jarruttanut kertaakaan ennen törmäystä. Näitä oli lähes kaikki Toyotalla kuolleet. Oliko yksi tai kaksi tapausta, joista ei pystynyt päättelemään syytä onnettomuuteen.

      Mutta Toyotahan se tappaa meilläkin rekan keulaan? Minä kuolisin mieluummin Maseratin ratissa kuin Toyotan. Vakuutusyhtiön tilastothan sen lopulta kertoo. Toyota on Suomen turvallisin automerkki.

      • Psykopaattitrolli on jo niin sekaisin että yrittää hehkuttaa jotain viime vuosituhannella tapahtunutta yhden ralliauton imupuolen avartamista suurena rikoksena . Oikeustaisteluissa toki määrätään korvauksista ja sanktioista mutta vain vikavaagen on tuomittu rikoksesta ja johtajat linnaan miettimään tekojaan. Rahalla ei pelkästään törkeästä petoksesta selvinnyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Psykopaattitrolli on jo niin sekaisin että yrittää hehkuttaa jotain viime vuosituhannella tapahtunutta yhden ralliauton imupuolen avartamista suurena rikoksena . Oikeustaisteluissa toki määrätään korvauksista ja sanktioista mutta vain vikavaagen on tuomittu rikoksesta ja johtajat linnaan miettimään tekojaan. Rahalla ei pelkästään törkeästä petoksesta selvinnyt.

        No kun kolmekymmentäkään miljardia ei yksin riittänyt vaan kalterit kutsuivat. Vertailun vuoksi suomen valtion koko budjetti on noin 58 miljardia. Eli suhmurointi on maksanut konsernille jo yli puolet siitä eikä koko hintaa ole vielä eds nähty. Tuskin konserni sitä ainakaan tulee kertomaan, eikä Pentti.


    • "Ketään ei varmaan kiinnosta se, että NASA tutki väitetyn kaasupoljin ongelman, eikä löytänyt siitä vikaa. "

      Toyotan omat insinöörit tiesivät viasta ja kun tojon omat viasta kertovat dokumentit vuodettiin viranomaisille niin siinä ei tojolla ollut enää muuta vaihtoehtoa kuin tunnustaa sekä vika että se että tojo oli valehdellut oikeudessa asiasta.
      Vika oli osaamattomuutta. Valehtelu oli tarkoituksellinen petos ja tästä petoksesta Tojo joutui maksamaan.

      • Huonoa valehtelua ja petosta kun selvisi taskurahalla volkkariin verrattuna vaikka nasa puolueettomana ei vikaa toyotasta löytänytkään. Kuitenkin vain toyotan laadulla jenkkien oma autoteollisuus tekee kuolemaa. Vw on sieillä todellinen pikkusintti joka ei osannut päästöjä vahentää lain mukaisiksi ja huijasi. Loppu onkin historiaa joka sai konsernin maailman kuuluksi. Kunnia meni mutta maine muistetaan kauan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huonoa valehtelua ja petosta kun selvisi taskurahalla volkkariin verrattuna vaikka nasa puolueettomana ei vikaa toyotasta löytänytkään. Kuitenkin vain toyotan laadulla jenkkien oma autoteollisuus tekee kuolemaa. Vw on sieillä todellinen pikkusintti joka ei osannut päästöjä vahentää lain mukaisiksi ja huijasi. Loppu onkin historiaa joka sai konsernin maailman kuuluksi. Kunnia meni mutta maine muistetaan kauan.

        "vaikka nasa puolueettomana ei vikaa toyotasta löytänytkään."

        Ei löytänyt NASA vikaa. NASA oli väärässä tässä asiassa. Toyotan omat insinöörit tiesivät että autoissa oli vika ja siitä on dokumentit. Nämä dokumentit vuodettiin viranomaisille ja siksi Toyota tuomittiin petoksesta.
        Väitätkö että Toyotan insinöörit ovat väärässä ja he keksivät vian omasta päästään? Ja kun Toyota korjasi tämän keksityn vian niin kuolemankolarit vain sattumalta loppuivat siihen?


    • "Jos olisit terve, et länkyttäisi täällä aamusta iltamyöhään typerää agendaasi Toyotan dissaamiseksi."

      En minä dissaa Toyotaa. Ainoastaan oikaisen tämän valheen.

      "Toyotaa ei milloinkaan ole edes syytetty huijaamisesta. "

      Toyotaa ei ole pelkästään syytetty huijaamisesta vaan tuomittu huijaamisesta ja petoksesta useammankin kerran. Se että kerron näistä oikeuden langettamista tuomioista ei ole dissaamista vaan tiedon jakamista. Tuomion ovat langettaneet muut kuin minä ja Tojo itse on päättänyt huijata ja tehdä petoksen. Jos Tojo ei olisi tehnyt petoksia ja huijauksia niin oikeuden ei olisi tarvinnut koskaan puuttua Toyotan toimintaan.
      Tojo nyt vaan on päättänyt toimia noin. Ei se minun vikani ole.

      • Älä nyt itkemään ala vaikka sinut on potkittu pois toyotan leivistä. Oliko ihan oma vikasi? En usko että kukaan asiakas ja työnantaja kestäisi tuollaista inttämistä viikkoa kauempaa. Nyt on aikaa päätoimiseen paskanviskontaan ja etsiä netistä kaikista maailmankolkista jotain negatiivista toyotasta kun katkeruus ei hellitä.

        .


    • Nyt olet liikkeellä kovin negatiivisella asenteella. Olen vain yrittänyt olla hyvä kansalainen ja ihminen jakamalla oikeaa tietoa asioista.
      Luulisi että tämä julkisesti tietämättömyyttään osoittanut henkilö olisi kiitollinen siitä olen kertonut hänelle että Toyota on tuomittu useaankin kertaan petoksesta. Ja jakanut lähdetiedot asiasta.
      Nyt hän tietää paremmin ja ei enää nolaa itseään julkisesti tietämättömyydellään.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    • Miksi vihreät ja myös pääministeri vähättelee koronavirusta?

      ..verrataan flunssaan ja "kuoleehan siihen se turha sakki muutenkin "-tyyliin. Koronavirus voi olla kohtalokas epidemia myös tuhansille suomalaisille. Toivottavasti hallituksen suhtautuminen ei tule maksamaan "talvisodan hintaa"-kun ei oteta tarvittavan vastuullisesti mahdollista uutta espanian tautia. Vitsikästä oli myös suomalaisten viranomaisten lausunto: "paperiset hengitys suojaimet eivät auta olleenkaan, mutta hoitohenkilökunnalle niitä on varattu 400 000 kpl. ovat hoitotyössä tärkeitä"? Miksi ei kannusteta ihmisiä ostamaan itse hangityssuojaimia ja käyttämään varmuudeksi nyt metroissa ja joukkoliikenteessä ja palvelualoilla? Italiasta tulee lentokoneellinen ihmisiä, joita ei mitenkään tarkisteta jne.? Kannatttaisiko nyt tehdä "turhia tutkimuksia" ja sitten jälkeenpäin todetaan, että kaikki olikin turhaa ja vältettiin taudin suomen tulo...

      139
    • Minne ovat kadonneet suomalaisten hyvät käytöstavat?

      Vanhempien ihmisten kunnioittaminen on sivistynyt piirre. Hiljattain Kaarina Suonperä kertoo seuranneensa raitiovaunussa tilannetta, jossa sotaveteraanille ei annettu istumapaikkaa. Koululuokka oli täyttänyt penkit. Kukaan ei tehnyt elettä noustakseen. – Kysyin nuorelta oppilaalta, voisitko antaa paikan tälle herralle. Oppilas sanoi, että olen maksanut tästä paikasta. Kun Kaarina Suonperä otti asian puheeksi koululaisten opettajan kanssa, opettaja tokaisi unohtumattomat sanat. – Opettaja katsoi minua ja sotaveteraania ja sanoi sotaveteraanille: ”Kuule kundi, jos kondis on noin huono, tilaisit taksin”. – Loukkaannuin hirveästi. Sanoin, että jos annatte tällaisen mallin oppilaille, ei pidä ihmetellä. jos nuoret käyttäytyvät huonosti.

      82
    • En halua puolisoani

      Asia joka on isona möhkäleenä kodissa, eli minun haluttomuus puolisoa kohtaan. Hän on edelleen ihan ok näköinen, hyvä kuntoinen ja seksissä ei sinänsä mitään vikaa. Mutta jostain syystä en halua häntä, enkä ole halunnut itseasiassa muutamaan vuoteen, seksiä on ehkä kerran kuussa jotta puoliso pysyisi edes suht tyytyväisenä. Ymmärrän että tämä ei ole kivaa. Mutta toisaalta ei sekään ole kivaa että häntä miellyttääkseni touhuun ryhdyn. Asiasta on ajoittain koitettu puhua. Täysin haluton en ole. Harrastan itsetyydytystä ja haaveilen toisesta miehestä . Pettänyt en ole, enkä siihen ryhdy. Mutta miten saan haluni kohdistettua omaan puolisoon ?

      84

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Coronasta jo parantuneet sairastuneet uudestaan

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/665a88cc-27e7-4aa9-8ce1-5e7a4f027914 Sairaus voi hetkellisesti mennä lepotilaan ja aktoivoitua uudestaan. Taitaa
      Maailman menoa
      285
      6450
    2. Marin: "Uuden virustaudin leviäminen on asetettava myös oikeaan mittakaavaan."

      Pääministeri puhuu eduskunnalle koronaviruksesta ja rauhoittelee tilanteesta. "Tavalliseen kausi-influenssaan sairastuu Suomessa vuosittain noin 5 pr
      Maailman menoa
      88
      4263
    3. Miksi vihreät ja myös pääministeri vähättelee korona virusta..

      ..verrataan flunssaan ja "kuoleehan siihen se turha sakki muutenkin "-tyyliin. Koronavirus voi olla kohtalokas epidemia myös tuhansille suomalaisille.
      Maailman menoa
      135
      1545
    4. Skotlanti lupaa ilmaiset tamppoonit naisille

      "Skotlannin parlamentti on hyväksynyt lakiesityksen, joka takaa ilmaiset kuukautissuojat kaikille maassa asuville naisille. Lain mukaan tamponeja ja s
      Maailman menoa
      69
      1327
    5. "Kuule kundi, jos kondis on noin huono, tilaisit taksin"

      Vanhempien ihmisten kunnioittaminen on sivistynyt piirre. Hiljattain Kaarina Suonperä kertoo seuranneensa raitiovaunussa tilannetta, jossa sotaveteraa
      Maailman menoa
      82
      759