Viisaudenkirja todistaa evoluutiosta

Anonyymi

Viisauden kirja 19:18-19

"Harpunsoitossa rytmi vaihtelee, mutta sointi ei muuksi muutu. Samoin vaihtuu aineiden rakenne. Tämä on selvästi nähtävissä siitä, mitä aikanaan tapahtui: maaeläimet muuttuivat vesieläimiksi ja uiden liikkuvat nousivat maalle,---"

14

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Turhan työn teki Ukko-Nooa kun kokosi eläimet arkkiinsa.
      Evoluutio olisi hoitanut työn hänen puolesta. Odotellessaan uusia maaeläimiä Nooan porukka olisi voinut vaikka kalastella....

      • Anonyymi

        Oikeasti kertomus Nooasta on pelkästään kirjailijan aivojen tuotos, teoria siitä miten vedenpaisumuksesta selvittiin. Myös vedenpaisumus on kirjallinen oletus, novelli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti kertomus Nooasta on pelkästään kirjailijan aivojen tuotos, teoria siitä miten vedenpaisumuksesta selvittiin. Myös vedenpaisumus on kirjallinen oletus, novelli.

        Kiva tarina kuitenkin ja esimerkki siitä kuinka ikivanhat kertomukset uppoavat joidenkin lajitoveriemme aivoihin tieteenä ja totuutena.
        Uskontokuntien uskonmestarit ovat paljon vartioita alastoman apinan planeetalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti kertomus Nooasta on pelkästään kirjailijan aivojen tuotos, teoria siitä miten vedenpaisumuksesta selvittiin. Myös vedenpaisumus on kirjallinen oletus, novelli.

        "Oikeasti kertomus Nooasta on pelkästään kirjailijan aivojen tuotos, teoria siitä miten vedenpaisumuksesta selvittiin. Myös vedenpaisumus on kirjallinen oletus, novelli"

        Vedenpaisumus ja Nooan arkki ovat historiallinen tositapahtuma, joka on todistettu Raamatussa ja jota tieteelliset havainnot myös tukevat.


      • Mark5 kirjoitti:

        "Oikeasti kertomus Nooasta on pelkästään kirjailijan aivojen tuotos, teoria siitä miten vedenpaisumuksesta selvittiin. Myös vedenpaisumus on kirjallinen oletus, novelli"

        Vedenpaisumus ja Nooan arkki ovat historiallinen tositapahtuma, joka on todistettu Raamatussa ja jota tieteelliset havainnot myös tukevat.

        "Vedenpaisumus ja Nooan arkki ovat historiallinen tositapahtuma, joka on todistettu Raamatussa ja jota tieteelliset havainnot myös tukevat."

        Josta kummastakaan ei ole päteviä todisteita, jo tuo sinun raamattusi ei koskaa ole todistanut yhtään mitään.


      • Anonyymi
        downunder38 kirjoitti:

        "Vedenpaisumus ja Nooan arkki ovat historiallinen tositapahtuma, joka on todistettu Raamatussa ja jota tieteelliset havainnot myös tukevat."

        Josta kummastakaan ei ole päteviä todisteita, jo tuo sinun raamattusi ei koskaa ole todistanut yhtään mitään.

        Raamatun kertomukset perustuvat osaltaan mielikuvituksen tuotteiksi ja toisaalta aikojen saatossa muuttuneiksi kertomuksisi todellisista tapahtumista.

        Vedenpaisumus lienee alkujaan kertomus (paikallisesta) suurtulvasta, mahdollisesti tuhansia vuosia sitten tapahtunut Mustanmeren tulva valtamerien pinnannan nousun vuoksi . Sisämerenä ollut Mustameri yhdistyi silloin valtameriin syntyneen Bosborin salmen kautta.
        Kaippa silloin myös joku Nooa-karjankasvattaja keräsi karjansa ja sukunsa lotjaan ja ajelehti meren toiselle rannalle. Tarinat nuotiotulilla sitten värittyivät tuhansien vuosien aikana nykyisiksi Raamatun kertomuksiksi.


      • Anonyymi
        Mark5 kirjoitti:

        "Oikeasti kertomus Nooasta on pelkästään kirjailijan aivojen tuotos, teoria siitä miten vedenpaisumuksesta selvittiin. Myös vedenpaisumus on kirjallinen oletus, novelli"

        Vedenpaisumus ja Nooan arkki ovat historiallinen tositapahtuma, joka on todistettu Raamatussa ja jota tieteelliset havainnot myös tukevat.

        3000 vuotta taaksepäin raamatun keretomuksia kertoville paikallinen tulva kuten Mustanmeren tulviminen merenpinnan tasolle riitti vedenpaisumuksen todisteeksi.

        Nykytiede ei ole etsinyt muuta kuin paikallista todistetta raamatun vedenpaisumus -kertomuksen alkulähteeksi.


    • Anonyymi

      HARP TWINS mitä näet näissä.

    • "Tämä on selvästi nähtävissä siitä, mitä aikanaan tapahtui: maaeläimet muuttuivat vesieläimiksi ja uiden liikkuvat nousivat maalle,"

      Mitään sellaista ei ole kukaan koskaan havainnut. Maaeläimet ovat aina olleet maaeläimiä ja vesieläimet vesieläimiä ja se on kyllä havaittu.

    • Anonyymi

      Raamatun kertomus Joonaasta ja valaskalasta todistaa myös aloittajan raamatullista evoluutiota omalla tavallaan. Joonan valaskala on muuttunut nykymailman valaaksi eli nisäkkääksi.

      Tämänkin kertomuksen kreationistit haluavat varmaan myös tieteellisesti todistaa....kuhan ehtivät kiireiltään, otaksuisin

      • Anonyymi

        Kyllä valaskalat ovat valaskaloja edelleenkin. Miksi ne olisivat jollain lailla muuttuneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä valaskalat ovat valaskaloja edelleenkin. Miksi ne olisivat jollain lailla muuttuneet?

        Tarkoitat varmaan valashaita?

        Se ei ole valas vaan planktonia syövä hai.

        Pitäsi varmaan uusissa raamatunkäännöksissä kirjoittaa että Joonan nielaisi hai eikä valas, heh.


    • paljon on kirjoitettu ennen meitä..onko 3000 vuotta sitten paljon,,entä 20 000 vuotta ja entä kun mennään miljooniin vuosiin ennen meitä eläneitä..ihminen ei valitettavasti ole ainut laatuinen..elämme nyt..ajattelemme nyt,tiedäme nyt,tietomme ymmärryksestä on nyt,,eniten surettaa tämä suuri valhe..ymmärrän sen että jos ihminen ei saa ruokaa se kuolee,,elämässä pysyminen..on ihmisen tehtävä..uskonnot,aatteet.jos sinulla ei ole rahaa,,kuolet,eläinkunnassa esm.
      krokotiili voi olla syömättä vuoden..ihminen on hauras ,ja vielä älyn kautta tullut julmuus,,,kopsahtaa omaan nilkkaan jesss..

      • Anonyymi

        Tokihan ihminen on ainutlaatuinen....muiden elävien tapaan.
        Evoluutio värkkäsi meille tekevät kädet , puhekyvyn ja ajatteluun kykenevät aivot.

        Vaan näillä mennään, evoluutio ei tunne ennakkotestejä. Ihmiskunta on oman kehityksensä vanki .


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1812
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      52
      465
    Aihe