Uutta toivoa ilmastotaisteluun!!

Anonyymi

8

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naturessa julkaistu vertaisarvioitu tutkimus.

      Huolestuttava uutinen.

      • Onhan se huolestuttavaa kun tiedelehtenä pidetyssä julkaisussa julkaistaan ehkä-kenties-mahdollisesti-mallinnus-arvailua tieteellisenä tutkimuksena.


      • Anonyymi

        Et ole Jöns lukenut juttua ollenkaan, koska et huomannut johtopäätöksiä jotka eivät käy yksiin AGWn kanssa.
        Ensinnäkin teollinen aikakausi ei ole ilmastotieteen ilmaisu vaan taloushistorian termi.
        1765? miksi näin tarkka vuosi? ja taasen uutisessa mainitaan 1950-luku josta CO2 alkoi lisääntymään ilmassa ja ilmasto alkoi kylmenemään.
        Miten tieteilijät voivat mitata jotakin jota on mahdoton mitata?
        Nyt paras: ihmisten osuus valtamerien hiilidioksidista on on alle 1%( ja ilmasta vain 0.04% kaikista päästöistä ihmisen osuus on n 0.4 % )

        Tutkijat ovat epäilleet , että Etelämerten kylmät merivirrat ja meret ovat avainasemassa merten hiilidioksidin imeytymisessä. Kaikkihan sen tietävät ,että kylmä vesi imee CO"2sta ja lämmin vapauttaa sitä.

        Nyt POMMI: maankäyttö eli myös kasvillisuus varastoi hiiltä ilmasta enemmän kuin päästää sitä. Kasvit kasvavat nopeammin niin kuin on jo todistettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole Jöns lukenut juttua ollenkaan, koska et huomannut johtopäätöksiä jotka eivät käy yksiin AGWn kanssa.
        Ensinnäkin teollinen aikakausi ei ole ilmastotieteen ilmaisu vaan taloushistorian termi.
        1765? miksi näin tarkka vuosi? ja taasen uutisessa mainitaan 1950-luku josta CO2 alkoi lisääntymään ilmassa ja ilmasto alkoi kylmenemään.
        Miten tieteilijät voivat mitata jotakin jota on mahdoton mitata?
        Nyt paras: ihmisten osuus valtamerien hiilidioksidista on on alle 1%( ja ilmasta vain 0.04% kaikista päästöistä ihmisen osuus on n 0.4 % )

        Tutkijat ovat epäilleet , että Etelämerten kylmät merivirrat ja meret ovat avainasemassa merten hiilidioksidin imeytymisessä. Kaikkihan sen tietävät ,että kylmä vesi imee CO"2sta ja lämmin vapauttaa sitä.

        Nyt POMMI: maankäyttö eli myös kasvillisuus varastoi hiiltä ilmasta enemmän kuin päästää sitä. Kasvit kasvavat nopeammin niin kuin on jo todistettu.

        Miksi tunnet tarvetta vääristellä tosiasioita?


      • Jons kirjoitti:

        Miksi tunnet tarvetta vääristellä tosiasioita?

        Tuota sinun kannattaa kysyä itseltäsi.


      • Anonyymi
        Jons kirjoitti:

        Miksi tunnet tarvetta vääristellä tosiasioita?

        Jöns, ne asiat ovat tuosta omituisesta tutkimuksesta joka taasen lisää hieman ymmärrystä siitä kuinka monitahoinen asia ilmastonmuutos on.
        He kirjoittavat sen minkä jo muut tietävätkin. Eli ihmisen osuus meriveden CO2 sta on vain alle 1%. Myös lämpimät vedet luovuttaa CO2sta ja toisinpäin.

        Kasvien kasvun moottori on CO2 ja kasvillisuus toimii yhä kiihtyvänä hiilinieluna ja se vetää hiiltä sisäänsä enemmän kuin luovutaa nyt. Sehän on hyvä uutinen: maailma vihertyy tällä hetkellä.


    • Anonyymi

      Olen minä hölmömpiäkin juttuja lukenut. Noin pikaisesti silmäiltynä CO2raportti vaikuttaa olevan ilmastonmuutoksesta huolestuneiden ja valtavirtateoriaa kannattavien amatöörien sivusto ja siinä vain välitetään tietoja (suomennetaan juttuja) eri lähteistä, joita tämä CO2-raportti-ryhmä pitää luotettavina. Näin sen pikaisesti arvioisin. Itse luen näitä juttuja kuin piru raamattua, niissä voi olla tietoja ihan luotettavista tutkimuksista, joiden tulokset vain ikäänkuin väkisin sovitetaan vallitsevaan ilmastoteoriaan. Esimerkkijutussa olennaista on valtamerien merkitys maapallon ilmastolle. Vaikka jutussa valtameriä tarkastellaan CO2-näkökulmasta niin silti siinä on muutama ihan kiinnostava tieto, joka itselleni on kuitenkin ennestään tuttu.

    • Anonyymi

      Aika omituinen juttu alarmistin laatimaksi, vai mitä:
      "Tehtävä on haastava, sillä ihmisen toiminta aiheuttaa vain pienen osan – alle prosentin – meriin sitoutuneen hiilen määrästä."
      Ja tuon pienen osan uskotaan nyt olevan se muru, joka katkaisee kamelin selän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe