Tässä YLEn jutussa asiantuntija vastaa ma 16.9. klo 14-17 kysymykseen "ovatko sään ääri-ilmiöt lisääntyneet ja onko ilmastonmuutos tapahtumien taustalla?"
https://yle.fi/uutiset/3-10970436
Oikeastaan ajanhukkaa tuo. Asiaa vähänkin seuranneelle vastaus on jo tiedossa: eivät ole lisääntyneet, eikä ilmastonmuutos näin ollen ole taustalla. Toivottavasti ko. asiantuntija ei yritä syöttää ihmisille pajunköyttä.
Kysy myrskyistä - onko syynä ilmastonmuutos? Asiantuntijat vastaavat
1
65
Vastaukset
- Anonyymi
Pierrekin jälleen ilmestyi palstalle. Kun on noita myrskyjä seurannut, niin ei ne ole miksikään muuttuneet. Nyt vaan oli Bahamalla huono tuuri. Rekisteröin nimimerkin, jotta muiden juttuja ei menisi minun piikkiin. On se pieni ilmaston lämpeneminen voinut pikkusen lisätä hurrikaaneja ja taifuuneita 1800 luvulta. Konnollista seurantaa kumminkin on ollut vasta muutamia kymmeniä vuosia.
Suurin osa niistä hiipuu jo merellä. Nyt on sekä hurrikaani että taifuuni taas liikkeellä. Hurrikaani on vielä aika heikko. Saa nähdä meneekö taifuuni koko Tyynenmeren poikki vai tyyntyykö merellä. Kummallista tämä nykyajan meininki kun tiedettä ei saa ollenkaan kritisoida. Jos joku tieteenala ei ole riittävän itsekriittinen, sitä on muiden tieteealojen jamaallikkojenkin oikeus kritisoida.
Joka ainut teteen kehitysaskel on lähtenyt liikkeelle kritiikistä. Nyt täysin maallikot yrittää suojelle ilmastotiedettä kritiikiltä. Topdellisuudessa he kyllä suojelee omia harhakuviaan ilmastotieteestä. Sitä vastaanhan se Taalaskin jo nousi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2241958Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse551227Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801065Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89854- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784