kanttarellikeitto

kuivatut sienet

Kertokaapa miten tehdään kanttarellikeitto kuivatuista sienistä? Siis tarkoitan sitä, että liotetaanko sieniä vai paistetaanko niitä pannulla voissa vai mitä ihmettä?

Minkä verran kuivattuja sieniä tulee laittaa keittoon kahdelle hengelle?

6

3245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua

      Liotat sieniä ensin n.1-2 tuntia. (1-2 dl tässä tapauksessa, säästä liotusvesi! )

      Kuullotat sipulia VOISSA =)(1/2 keltasipulia / sama määrä purjoa)

      Lisää sienet pannulle, paista hetki, lisää 1-2 rkl vehnäjauhoa, paista hetki. älä ruskista!

      Lisää sienien liotusvesi, ja anna saostua hetki. lisää maun mukaan kermaa, suolaa, valkopippuria ja ehkä hiukan mustaapippuria.

      anna hautua matalalla lämmöllä n.5-10 min, kunnes keitto mieleisesi paksuista.

      bon apetit!

      • edelliseen

        halutessasi, murenna kuivat sienet liotusveteen kämmenellä ,
        saat käyttövalmista sienisilppua liotuksen jälkeen! =)


      • gkkkh

        Voin sijalla voi käyttää myös margariinia. Se ei vaikuta kovinkaan paljoa makuun.


      • kuivatut sienet

        Oikein hyvä! Olen toki tehnyt keittoa tuoreista sienistä, mutta nämä kuivatut vähän mietitytti. Kiitos kaunis :)


      • eroa
        gkkkh kirjoitti:

        Voin sijalla voi käyttää myös margariinia. Se ei vaikuta kovinkaan paljoa makuun.

        margariinilla ja voilla on kyllä eroa, kuin yöllä ja päivällä. =)


    • TAPA tehdä kasti

      Paista sipulia pannulla, lisää kuivatut sienet ja hetken kuluttua kermaa... anna vetäytyä. Lisää kasvislientä, suurusta maissijauholla (sekoita rkl maissijauhoa pieneen kylmään vesimäärään. kaada kuumaan kastikkeeseen hitaasti hämmentäen).
      Mausta esim rakuunalla ja konjakilla... helppoa ja nopeaa. Juju on tuo maissijauho, joka sekoitetaan kuumaan liemeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1266
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1078
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      914
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      837
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      774
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      705
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      677
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      42
      625
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      573
    Aihe