Suomen yleisin vaatekoko on L

Anonyymi

Suomalaiset naiset ovat large-kokoa:

https://www.iltalehti.fi/keho/a/93c7db8b-2fa8-4163-a979-fdd874f3d8ee

Mielenkiintoinen kommentti on tuo:

– Ennen esillä oli vain hoikkia kehoja. Kehopositiivisuuden myötä esille on tullut isompia vartaloita, mutta ei niinkään meitä välimuotoja. Meitä varten ei ole niin paljon esikuvia, Satu muistuttaa.

Eli large on uusi välimuoto, normaali?

Mies, nainen, uskallatko kertoa oman vaatekokosi?

142

968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myös pituus ja sitä myötä kengännumerokin on noussut.

      • Anonyymi

        Uskallatko vastata aloituksen kysymykseen? Oletko keskiverto eli L kokoinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskallatko vastata aloituksen kysymykseen? Oletko keskiverto eli L kokoinen?

        Kaikki nää palstan rekatut naiset on tukevia. Siksihän ne täällä yrittää päteä kun livenä ei kukaan ole kiinnostunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskallatko vastata aloituksen kysymykseen? Oletko keskiverto eli L kokoinen?

        M-kokoisia vaatteita käytän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskallatko vastata aloituksen kysymykseen? Oletko keskiverto eli L kokoinen?

        Taas mä äänestin..kun piti vastaa..

        No mulla on vaatteita s- koosta kokoon xl ..

        Eniten varmaan kokoa 40.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki nää palstan rekatut naiset on tukevia. Siksihän ne täällä yrittää päteä kun livenä ei kukaan ole kiinnostunut.

        M koon villatakki löytyy ja on sopiva. 😃

        Kotimaiset vaatteet menee jotkut koossa M..ulkolaiset ei kyllä mee.

        Hiukka on kokoa tullut kahdenkymmenen vuoden aikana. XS ja 34 oli joskus isoja vielä alta 25 iän.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Taas mä äänestin..kun piti vastaa..

        No mulla on vaatteita s- koosta kokoon xl ..

        Eniten varmaan kokoa 40.

        Sullakin on useita kokoja! :) Mä ihmettelen miten ihmiset saa sovitettua itsensä joka paikassa muka yhteen kokoon. Väitän että huijaavat itseään :D

        xL


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sullakin on useita kokoja! :) Mä ihmettelen miten ihmiset saa sovitettua itsensä joka paikassa muka yhteen kokoon. Väitän että huijaavat itseään :D

        xL

        Mulla ei ole siksi useita kokoja, kun ostan vaatteet melkeinpä ja pääosin kahdesta tietystä paikasta, missä koko on osunut kohilleen ja pysyy samana. :)

        Cellbesistä ja sitten tilaan espanjasta mm. mekkoja ja paituleita ( semmosia värikkäitä ja aina vähän isoja/väljiä). Randomisti saatan hätätilanteessa ostaa jonkun vaatteen jostain muualta.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Mulla ei ole siksi useita kokoja, kun ostan vaatteet melkeinpä ja pääosin kahdesta tietystä paikasta, missä koko on osunut kohilleen ja pysyy samana. :)

        Cellbesistä ja sitten tilaan espanjasta mm. mekkoja ja paituleita ( semmosia värikkäitä ja aina vähän isoja/väljiä). Randomisti saatan hätätilanteessa ostaa jonkun vaatteen jostain muualta.

        Ja mä en hirveen usein ostele uusia vaatteita, käytän ne melkeenpä loppuun aina ensin. Semmosia hyviä nippu kerralla ja sitten vaan kuluttelen. :)

        En osta edes joka vuosi uusia vaatteita itselleni, ehkä alusvaatteita ja sukkia. Mitkä kuluu enempi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki nää palstan rekatut naiset on tukevia. Siksihän ne täällä yrittää päteä kun livenä ei kukaan ole kiinnostunut.

        Minä en ole tukeva, olen lihava, vaatekokoni on xl tai xxl.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sullakin on useita kokoja! :) Mä ihmettelen miten ihmiset saa sovitettua itsensä joka paikassa muka yhteen kokoon. Väitän että huijaavat itseään :D

        xL

        Minulla menee useimmiten sama koko eli S, tosin joissakin malleissa sekin on liian iso, harvoin sitten tarvitsee M:n yläosaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki nää palstan rekatut naiset on tukevia. Siksihän ne täällä yrittää päteä kun livenä ei kukaan ole kiinnostunut.

        Yleensä Lehmät on laitumella,tai navetassa.


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Mulla ei ole siksi useita kokoja, kun ostan vaatteet melkeinpä ja pääosin kahdesta tietystä paikasta, missä koko on osunut kohilleen ja pysyy samana. :)

        Cellbesistä ja sitten tilaan espanjasta mm. mekkoja ja paituleita ( semmosia värikkäitä ja aina vähän isoja/väljiä). Randomisti saatan hätätilanteessa ostaa jonkun vaatteen jostain muualta.

        Hyvä pointti. Kun ostaa samaa merkkiä tai samasta paikasta, tietää jo koot. Jos on kiire hankkia jotain, niin haen tutusta paikasta tuttua merkkiä, niin ei mene kokoarvuuttelut pieleen.

        xL


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä pointti. Kun ostaa samaa merkkiä tai samasta paikasta, tietää jo koot. Jos on kiire hankkia jotain, niin haen tutusta paikasta tuttua merkkiä, niin ei mene kokoarvuuttelut pieleen.

        xL

        Juu se on osoittautunut toimivaksi ja kun kokoni on pysynyt vuosia aika samana, niin ei ole tullut tarvetta vaihtaa kokoa. On mulla jokunen vaatekappale pienempääkin tallessa, jos laihtuis yks kaks enempi.

        Mutta pienet painon muutokset ei vielä aiheuta koon vaihtoa. Eikä haittaa jos on tosiaan vähän väljäkin, kunhan ei ole kireä.

        Tuo kun tilaa postimyynnistä aiheuttaa joskus sen ettei ehdi ajoissa, jos on joku juhla vaikka tai akuutti tarve. Sitten joutuu käymään kivijalka kaupasta ostamassa jotain.


      • Anonyymi

        Kengännumero on ongelmallinen kun se ei kerro jalan paksuudesta mitään, pelkästään jalan pituudesta :)

        Ostapa tohvelit, sellaiset lipposet jotka ovat numeroa vaikka 65, niin jalka ei mahdu menemään paksuutensa takia sinne perille joten kenkä on liian pieni, eikä silloin auta vaikka kokonumero olisi 123kin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        M-kokoisia vaatteita käytän.

        Kaikki te miehethän olette hoikkia,komeita tai lihaksikkaita,eikö vaan? Ei kaljamahaa kellään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki nää palstan rekatut naiset on tukevia. Siksihän ne täällä yrittää päteä kun livenä ei kukaan ole kiinnostunut.

        Tuohan on mies eikä nainen!


    • Kiitos tiedosta. Se ei ollut kyllä uusi tieto.

    • Mihis hitsiin mun kommentti meni???

      Eli joo kyllä käytän kokoa L ja 42, riippuen vaatteesta voi olla jopa koko 44 ja XL. En tykkää yhtään kiristävistä vaatteista, pitää olla väljää ja liikkumatilaa.

      Mikään ei ole niin hirvee kun ahdistava vaate joka kiristää ja saumat roikuu, kun koittaa elää...

      • Legginsit on poikkeus ja uikkarit, ne saa olla myötäset. Ja rintaliivit toki.


      • Mulla on sama. En yhtään tykkää makkarankuorista.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mulla on sama. En yhtään tykkää makkarankuorista.

        Paidat, mekot ja takit saa tosiaan olla väljiä. Työvaatteissakin meinaa työtakit olla ahtaita ja ärsyttää, kun yrittää tehdä töitään niin eikäs takki kiristä selästä.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Paidat, mekot ja takit saa tosiaan olla väljiä. Työvaatteissakin meinaa työtakit olla ahtaita ja ärsyttää, kun yrittää tehdä töitään niin eikäs takki kiristä selästä.

        Juu.. enkä mä myöskään tykkää esitellä muotojani, tai muodottomuuttani..😄


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Juu.. enkä mä myöskään tykkää esitellä muotojani, tai muodottomuuttani..😄

        No en minäkään, vallanka vattamakkaraani. 🤣


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mulla on sama. En yhtään tykkää makkarankuorista.

        Oot ruma mies.


    • Riippuu vaatteesta. Paidat, takit ja mekot on yleensä xs tai s- kokoisia. Alaosat eli housut ja hameet on keskimäärin m-kokoa.
      Jotenkin nämä kokoluokitukset hämmentää. Nuorena, 20 ikäisenä paidat oli usein m- kokoa ja alaosat jopa l- kokoa. Ja olin silloin pari kolme kiloa kevyempi. Onko kokoluokitukset siis muuttuneet??

      • Anonyymi

        Pukeutumistyyli on varmasti muuttunut sekin, ja oikeasti niin (anteeksi tuosta vagina-venymis... oli vähän seksistinen).... mutta niin nykyään kaikilla on talvipakkasellakin legginsit, tytöillä ja, mitä kaikkea, kuitenkin nuorillakin naisilla mielestäni kaunein asuste kesälläkin on sopivan lyhyt kaunis mekko, jostain syystä, mutta säärien pitää näkyä, eli minihame-mittainen mekko.


      • Eli numeroissa välillä 32-38 mennään. Keskikokoiseksi miellän itseni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pukeutumistyyli on varmasti muuttunut sekin, ja oikeasti niin (anteeksi tuosta vagina-venymis... oli vähän seksistinen).... mutta niin nykyään kaikilla on talvipakkasellakin legginsit, tytöillä ja, mitä kaikkea, kuitenkin nuorillakin naisilla mielestäni kaunein asuste kesälläkin on sopivan lyhyt kaunis mekko, jostain syystä, mutta säärien pitää näkyä, eli minihame-mittainen mekko.

        Tai tarkoitat varmaan asua. Asuste on esim. vyö, huivi, hanskat, laukku, hattu ;)


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Tai tarkoitat varmaan asua. Asuste on esim. vyö, huivi, hanskat, laukku, hattu ;)

        Olette liian pieniä XL miehelle, olisitte nyt edes naisen kokoisia:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olette liian pieniä XL miehelle, olisitte nyt edes naisen kokoisia:)

        AsianVierestä

        Kiitos teitittelystä :) Minä olen naisen kokoinen, tyttäreni 10 kg kevyempinä vielä tytön kokoisia. Mieheni L-kokoa:)


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Kiitos teitittelystä :) Minä olen naisen kokoinen, tyttäreni 10 kg kevyempinä vielä tytön kokoisia. Mieheni L-kokoa:)

        L kokoinen mies on kyllä aikamoinen mikkihiiri, miehen pitää olla yli 190 cm ja vähintään XXL kokoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        L kokoinen mies on kyllä aikamoinen mikkihiiri, miehen pitää olla yli 190 cm ja vähintään XXL kokoa.

        Höh, ei koolla ole merkitystä.
        Minulle menee välillä 50-90 kg. Mukavahan sitä on välillä olla tukevamman kanssa, eivät luut kolise niin helposti yhteen ja on mukavan lämmintä. Hoikissa omat hyvät puolensa, vähäruokainen ekologinen vaihtoehto, käy vähällä energialla.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        L kokoinen mies on kyllä aikamoinen mikkihiiri, miehen pitää olla yli 190 cm ja vähintään XXL kokoa.

        Mjaa, ite tykkään että XL koko on suurin sopiva koko miehelle. :D

        Sitä suuremmat alkaa olla jetejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olette liian pieniä XL miehelle, olisitte nyt edes naisen kokoisia:)

        AsianVierestä

        Ybis onkin soukka, minä sen sijaan olen ihan reilun kokoinen omalle XL miehelleni. :)

        Mutta silti se on mua reilusti vielä suurempi, vaikka onkin hoikkeliini.


      • Anonyymi kirjoitti:

        L kokoinen mies on kyllä aikamoinen mikkihiiri, miehen pitää olla yli 190 cm ja vähintään XXL kokoa.

        En ole koskaan ollut minkään tietyn kokoisen perään. Tuo nyt sattuu olemaan 180/80, kymmenen kiloa kevyempi oli muinoin, kun alettiin "oleen". Edelliset pitkät suhteet on olleet kymmenisen senttiä lyhyemmän kanssa, painoa en muista, enkä varmaan edes tiennyt. 65 kg ehkä?


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Mjaa, ite tykkään että XL koko on suurin sopiva koko miehelle. :D

        Sitä suuremmat alkaa olla jetejä.

        Jäisit varjoon vai:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jäisit varjoon vai:)

        AsianVierestä

        Mies olis liian muhkee, ei menis kädet ympärille :D


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Mies olis liian muhkee, ei menis kädet ympärille :D

        Jaa, jospa vyötärö ei ylittäisi 94 cm mutta muuten kaappi XXL?
        Itse käytin ulkomailla XXL paitoja ja olen hoikka poika.

        AsianVierestä


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        En ole koskaan ollut minkään tietyn kokoisen perään. Tuo nyt sattuu olemaan 180/80, kymmenen kiloa kevyempi oli muinoin, kun alettiin "oleen". Edelliset pitkät suhteet on olleet kymmenisen senttiä lyhyemmän kanssa, painoa en muista, enkä varmaan edes tiennyt. 65 kg ehkä?

        Sama homma. Pikkuisin kumminkin lienee ollut kokoa S/M, 172cm/58kg. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, jospa vyötärö ei ylittäisi 94 cm mutta muuten kaappi XXL?
        Itse käytin ulkomailla XXL paitoja ja olen hoikka poika.

        AsianVierestä

        Nojoo, on mun miehelläkin jokunen vaate kokoa xxl kun hartioista ei muuten istu. Mutta vyötäröstä on sitten teltta...

        Mutta jos olis tasapaksu XXL..liian lyhyet kädet mulla. :D


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Nojoo, on mun miehelläkin jokunen vaate kokoa xxl kun hartioista ei muuten istu. Mutta vyötäröstä on sitten teltta...

        Mutta jos olis tasapaksu XXL..liian lyhyet kädet mulla. :D

        Taino teltta...vyötärön ympärys on 95 cm.


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Nojoo, on mun miehelläkin jokunen vaate kokoa xxl kun hartioista ei muuten istu. Mutta vyötäröstä on sitten teltta...

        Mutta jos olis tasapaksu XXL..liian lyhyet kädet mulla. :D

        Hmm..minulla on pitkät kädet. Voisin siis seurustella XXXL naisen kanssa samaa metodia käyttäen.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm..minulla on pitkät kädet. Voisin siis seurustella XXXL naisen kanssa samaa metodia käyttäen.

        AsianVierestä

        Kyllä, se metodi on osoittautunut hyväksi. Olen nääs kova tyttö halailemaan ja olisi kamalaa, jos en saisi koko ukkoa tiukasti haliotteeseen, koska ei mahdu käsivarsieni sisään. :)


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Kyllä, se metodi on osoittautunut hyväksi. Olen nääs kova tyttö halailemaan ja olisi kamalaa, jos en saisi koko ukkoa tiukasti haliotteeseen, koska ei mahdu käsivarsieni sisään. :)

        Ei se ole miehen vika jos sinulla on isot tissit:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh, ei koolla ole merkitystä.
        Minulle menee välillä 50-90 kg. Mukavahan sitä on välillä olla tukevamman kanssa, eivät luut kolise niin helposti yhteen ja on mukavan lämmintä. Hoikissa omat hyvät puolensa, vähäruokainen ekologinen vaihtoehto, käy vähällä energialla.

        AsianVierestä

        Ai hoikka on vähärukainen?tuskin se näin menee,hoikka voi olla samallaruokavaliolla ,kuin tukevampikin.Sulla ei taida olla nuo tiedot PANKISSA?Hoikkuus on parempi kuin ,esm.ylipaino.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole miehen vika jos sinulla on isot tissit:)

        AsianVierestä

        Ei ole ei, eikä mun tissit mitkään hirvittävän suuret ole. Vaikka niiden vuoksi vaatekokoa pitääkin miettiä, että menee nätisti paidat ja takit kiinni. Eikä irvistä rinnuksista.

        Mutta kyllä ne halatessa länään menee, myöten antaa. 😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        L kokoinen mies on kyllä aikamoinen mikkihiiri, miehen pitää olla yli 190 cm ja vähintään XXL kokoa.

        Lihavuus on muotia mutta sitä muotia en tule seuraamaan.


    • Anonyymi

      Pöh.

      Mulla on kaiken kokoisia vaatteita ässästä äxällään. Ihan mallista riippuu mikä istuu päälle ja jotkut mallit ovat mukavampia isoina. Lisäksi eri valmistajilla on erilaiset koot. Esim. YourFacessa mahtuu 36 ja jossain muualla 42.. Urhelutrikossa menee S ja Lindexin stringeissä ja brasilialaisissa 44-46.

      xL

    • Anonyymi

      Kokoni on 5XL

      t. HC-ätämi

      • Anonyymi

        Kaikista seksikkäin puku naisilla on mielestäni tuollainen: kun tulevat rannalta: kevyt mini-hame-mittainen nätti mekko bikinien päällä sitten, näkee aina kesäisin noita kerran eräs pitkäsäärinen blondi, joku rantalentopalloilija-blondi vieläpä nosti pitkät säärensä itseni syliinkin bussissa, en viitsinyt reagoida tai erektoidakaan mitenkään, oli aika jännä tilanne tuollainen nuoren kaunottaren tekemänä :D

        Minähän pukeudun aina riittävän hyvin ja jämerästi, jotta kukan ei huomaa minkälaisia aseita saatan kantaa takin sisällä, riittävän suuri takki piilottamaan olemattomat aseetkin _D JA suojaamaan sateelta, jos on hyvä takki _D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikista seksikkäin puku naisilla on mielestäni tuollainen: kun tulevat rannalta: kevyt mini-hame-mittainen nätti mekko bikinien päällä sitten, näkee aina kesäisin noita kerran eräs pitkäsäärinen blondi, joku rantalentopalloilija-blondi vieläpä nosti pitkät säärensä itseni syliinkin bussissa, en viitsinyt reagoida tai erektoidakaan mitenkään, oli aika jännä tilanne tuollainen nuoren kaunottaren tekemänä :D

        Minähän pukeudun aina riittävän hyvin ja jämerästi, jotta kukan ei huomaa minkälaisia aseita saatan kantaa takin sisällä, riittävän suuri takki piilottamaan olemattomat aseetkin _D JA suojaamaan sateelta, jos on hyvä takki _D

        Noniin toiset neuvottelijat siinä sitten: kunnollinen neuvottelija tuli ja se muutti nyt koko neuvottelun joksikin "shakkipeliksi", se oli tarkoituksenikin, tehdä, hiton shakkipeliä koko neuvottelut sitten hahah.


    • Anonyymi

      Jos vaginan koko on myöskin noin L eli tai peräti XL, paljon venytelty, niin silloin ehkä kannattaa jo kääriä superlonia pippelin ympärille jotta ei tunnu kuin vesiämpärin vettä pistäisi.

      • Anonyymi

        Onko sulla paljonkin kokemusta superlonin käytöstä peniksesi ympärillä?

        xL


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla paljonkin kokemusta superlonin käytöstä peniksesi ympärillä?

        xL

        Ei siitä ole, mutta Durexin käytöstä erään 17-vuotiaan tyttökaverin kanssa on... tai oikeastaan kahdenkin, toinen 17. toinen 19, yhtäaikaa, silloin sattui riitaa, mutta erosimme aivan sovussa, ilman mitään kummallisempia, kumpikin vain kyllästyi toisiinsa silloin :D


      • Anonyymi

        Voisin jatkaa noista neuvottelu-jutuista, oli kaksikin sellaisia, aika kovia, toinen oli sellainen, kahta miestä vastaan sitten: näin voimme parantaa Suomen yhteiskuntaa: Minä olen yksinvaltias ja Caligula-mainen hullu, määrään kaiken, kansanterveyden paranamiseksi, korotetaan ruoan hintaa kaikilla ylipainoisilla noin 10x verrattuna normaalipainoisiin.

        Ja sitten toinen neuvottelija-mies -kumppani sanoi: se aiheuttaisi sitten diilausta niiden ruokien kesken lihaville... johon vastasin: sehän olisi vain liiketoimintaa silloin eikö totta, ei kuitenkaan voisi verrata huumekauppaan.


    • Anonyymi

      Vaatekoot ovat harmittavan viitteellisiä. Ikinä ei voi pelkään kokomerkinnän perusteella tietää mikä on hyvä. Vaatteen leikkaus ja malli vaikuttavat myös tosi paljon. Varmaan on kuitenkin totta, että keskimääräinen vaatekoko on suurentunut. Toisaalta ihmisten pituuskin on kasvanut, että sitäkin kautta koot kasvavat.

      Mitä omaan kokooni tulee, niin jaa-a vaikea sanoa. Kaapista löytyy vaatetta väliltä XS-XXL ja 36-46 ... kaikki ihan sopivia ja käytössä.

      • Anonyymi

        Jos talviasusteita haluaa, niin tosiaan nato m65 -pitkistä vuorellisista takeista löytyy jopa S-kokoisellekin naiselle sopivasti ja tukevasti topattu XXXXL-Nato -pakkastakki, jotta ei palellu.

        Joo neuvottelut taaskin, noniin aivan suunnitellusti, kun olen huomattavasti älykkäämpi kuin kukaan psykologi tai mikään ylilääkärikään, olen "ammattineuvottelija", The Negotiator, Parabellum toisessa takin alataskussa, toisessa Beretta -pistoileena, näin vitsinä :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos talviasusteita haluaa, niin tosiaan nato m65 -pitkistä vuorellisista takeista löytyy jopa S-kokoisellekin naiselle sopivasti ja tukevasti topattu XXXXL-Nato -pakkastakki, jotta ei palellu.

        Joo neuvottelut taaskin, noniin aivan suunnitellusti, kun olen huomattavasti älykkäämpi kuin kukaan psykologi tai mikään ylilääkärikään, olen "ammattineuvottelija", The Negotiator, Parabellum toisessa takin alataskussa, toisessa Beretta -pistoileena, näin vitsinä :D

        Neuvottelet meille L/XL koon ihmisille enemmän vaatteita ale laariin. Ne on aina loppu siinä vaiheessa, kun ennätän paikalle. 😃


    • Paljon kuvaavampaa on kirjoittaa oma pituus/paino...
      Suoriltaan voi sanoa, että kaikki yli 65kg naiset menevät -no go linjalle...
      Esim. Viime kertaiset missi ehdokkaat olivat järjestään 50-60kg välillä...Se on naisen paino.

      • Anonyymi

        Juu ... ihan sama onko nainen 152 vai 185 cm pitkä. Kunhan painaa tasan 58,535kg.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu ... ihan sama onko nainen 152 vai 185 cm pitkä. Kunhan painaa tasan 58,535kg.

        Siellä oli misseissä monen mittaista, mutta kukaan ei painanut yli 60kg....
        Toisaalta jos naisella pituutta yli 175cm = No go.


      • Anonyymi

        Harva on niin tarkkasilmäinen, että näkee eron 65 ja 66 kg:n välillä. Sama pätee myös 175 ja 176cm:n välillä. Johonkinhan se raja toki tietysti on vedettävä.


      • Anonyymi

        Pituus n.168cm, paino tällä hetkellä 66 kg:tä... eikä pahemmin roikkuvaa läskiä.
        Vaatteita S- koosta aina xl-kokoon. Viime mainitut ovat tänä kesänä hankittuja T-paitoja, yöpaidoiksi kun oli niin kuuma öisin nukkua, enkä nakunakaan voinut nukkua.
        On s-koon farkut, joihin sulloudun nykyään, sopivammat varmasti ovat uudet ja isommat Jean:sit 28 tuumaiset.

        Ja ihan yhdentekevää mitä mieltä muut ovat mun koostani... nykyään!
        Mä voin hyvin ja jaksan tehdä töitä, juosta, kiipeillä, pyöräilläkin jo taas.
        Oli aika vuosia sitten; jolloin mua pystyi sillä lyömäänkin, laihdutin useita kiloja silloin ja sairastuin.
        Ihan omaa typeryyttäni annoin muiden määritellä millainen minun pitäisi olla. =((
        Ja kyllä minusta niitä lihavampia miehiä on enemmän, mitä meissä naisissa, ja jokainen saa olla minkä kokoinen tahansa... se on heidän asiansa, kunhan eivät terveyttään menetä.
        Ihan vaan tiedoksesi, ett me naiset myös päätetään... ketä menee jatkoon ja harvemmin se on miehen "koosta" riippuva seikka, vaan luonne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pituus n.168cm, paino tällä hetkellä 66 kg:tä... eikä pahemmin roikkuvaa läskiä.
        Vaatteita S- koosta aina xl-kokoon. Viime mainitut ovat tänä kesänä hankittuja T-paitoja, yöpaidoiksi kun oli niin kuuma öisin nukkua, enkä nakunakaan voinut nukkua.
        On s-koon farkut, joihin sulloudun nykyään, sopivammat varmasti ovat uudet ja isommat Jean:sit 28 tuumaiset.

        Ja ihan yhdentekevää mitä mieltä muut ovat mun koostani... nykyään!
        Mä voin hyvin ja jaksan tehdä töitä, juosta, kiipeillä, pyöräilläkin jo taas.
        Oli aika vuosia sitten; jolloin mua pystyi sillä lyömäänkin, laihdutin useita kiloja silloin ja sairastuin.
        Ihan omaa typeryyttäni annoin muiden määritellä millainen minun pitäisi olla. =((
        Ja kyllä minusta niitä lihavampia miehiä on enemmän, mitä meissä naisissa, ja jokainen saa olla minkä kokoinen tahansa... se on heidän asiansa, kunhan eivät terveyttään menetä.
        Ihan vaan tiedoksesi, ett me naiset myös päätetään... ketä menee jatkoon ja harvemmin se on miehen "koosta" riippuva seikka, vaan luonne.

        Toi on niin totta ...

        Harvemmin vaikkapa täällä näkee naisoletettujen valittavan miesoletettujen vaatekoosta, kaljuuntumisesta tai kasvojen kurtistumisesta. Naiset ovat kaikenkaikkiaan niin paljon ystävällisempiä ja vähemmän vaativia miehiä kohtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pituus n.168cm, paino tällä hetkellä 66 kg:tä... eikä pahemmin roikkuvaa läskiä.
        Vaatteita S- koosta aina xl-kokoon. Viime mainitut ovat tänä kesänä hankittuja T-paitoja, yöpaidoiksi kun oli niin kuuma öisin nukkua, enkä nakunakaan voinut nukkua.
        On s-koon farkut, joihin sulloudun nykyään, sopivammat varmasti ovat uudet ja isommat Jean:sit 28 tuumaiset.

        Ja ihan yhdentekevää mitä mieltä muut ovat mun koostani... nykyään!
        Mä voin hyvin ja jaksan tehdä töitä, juosta, kiipeillä, pyöräilläkin jo taas.
        Oli aika vuosia sitten; jolloin mua pystyi sillä lyömäänkin, laihdutin useita kiloja silloin ja sairastuin.
        Ihan omaa typeryyttäni annoin muiden määritellä millainen minun pitäisi olla. =((
        Ja kyllä minusta niitä lihavampia miehiä on enemmän, mitä meissä naisissa, ja jokainen saa olla minkä kokoinen tahansa... se on heidän asiansa, kunhan eivät terveyttään menetä.
        Ihan vaan tiedoksesi, ett me naiset myös päätetään... ketä menee jatkoon ja harvemmin se on miehen "koosta" riippuva seikka, vaan luonne.

        Olkaa vaan ylipainoisia ihan vapaasti, vaikka se onkin välinpitämättömyyttä terveyttänne, ympäristöä ja ilmastoa, sekä miehiä kohtaan...Minä vain totesin mikä miellyttää itseäni ja muitakin miehiä yleisesti ottaen, koska esim. missikisoja harvemmin voittaa ylipainoiset naiset..
        Ps. Kyllä ainakin tuolla treffipalstoilla naiset usein muistavat rajata ulkouolelle kaikki alle 175cm miehet, mitä olen profiileja katsellut..Monille se on niin tärkeää, että siitä pitää mainita ihan profiili tekstissäkin...Eräskin nainen huusi megafooniin, et -Ei alamittaisille!!


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Olkaa vaan ylipainoisia ihan vapaasti, vaikka se onkin välinpitämättömyyttä terveyttänne, ympäristöä ja ilmastoa, sekä miehiä kohtaan...Minä vain totesin mikä miellyttää itseäni ja muitakin miehiä yleisesti ottaen, koska esim. missikisoja harvemmin voittaa ylipainoiset naiset..
        Ps. Kyllä ainakin tuolla treffipalstoilla naiset usein muistavat rajata ulkouolelle kaikki alle 175cm miehet, mitä olen profiileja katsellut..Monille se on niin tärkeää, että siitä pitää mainita ihan profiili tekstissäkin...Eräskin nainen huusi megafooniin, et -Ei alamittaisille!!

        "Olkaa vaan ylipainoisia ihan vapaasti, vaikka se onkin välinpitämättömyyttä terveyttänne, ympäristöä ja ilmastoa, sekä miehiä kohtaan."

        Mutt minun painoindeksini on siinä 23,5 eli normaali painoinen olen, vaikka asia ei sulle mitenkään kuulu. Vastasin ihan kiusallakin, kun sulle se oli jokin määritelmä naisesta.
        Missikisoihin ei koskaan ole hinkua ollut osallistua,(eikä mihinkään karjanäyttelyyn) eikä mulla olis edellytyksiäkään ollut... paitsi kropan puolesta, silloin nuorena kun harrastin telinevoimistelua. =)) Eli body oli täysin priima kunnossa.

        Treffipalstojen tiedotteista mä en sano mitään; koska koskaan en niillä ole liikkunut tai edes lukenut kyseisiä palstoja.
        Ilman "tindereitäkin" on seuraa aina kuitenkin löytynyt ja useimmiten juuri miehet ovat olleet aloitteellisia tutustumaan minuun.
        Minä en niinkään aina niihin miehiin... siis kaltaisiisi pinnallisiin yksilöihin, jotka rajaavat ihmisiä kilojen mukaan. Mun vastaus noihin tyyppeihin onkin; ei jatkoon!
        ex-trollikka



      • blade83 kirjoitti:

        Olkaa vaan ylipainoisia ihan vapaasti, vaikka se onkin välinpitämättömyyttä terveyttänne, ympäristöä ja ilmastoa, sekä miehiä kohtaan...Minä vain totesin mikä miellyttää itseäni ja muitakin miehiä yleisesti ottaen, koska esim. missikisoja harvemmin voittaa ylipainoiset naiset..
        Ps. Kyllä ainakin tuolla treffipalstoilla naiset usein muistavat rajata ulkouolelle kaikki alle 175cm miehet, mitä olen profiileja katsellut..Monille se on niin tärkeää, että siitä pitää mainita ihan profiili tekstissäkin...Eräskin nainen huusi megafooniin, et -Ei alamittaisille!!

        Ai sä olet hukkapätkä..no sehän selittää..😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Olkaa vaan ylipainoisia ihan vapaasti, vaikka se onkin välinpitämättömyyttä terveyttänne, ympäristöä ja ilmastoa, sekä miehiä kohtaan."

        Mutt minun painoindeksini on siinä 23,5 eli normaali painoinen olen, vaikka asia ei sulle mitenkään kuulu. Vastasin ihan kiusallakin, kun sulle se oli jokin määritelmä naisesta.
        Missikisoihin ei koskaan ole hinkua ollut osallistua,(eikä mihinkään karjanäyttelyyn) eikä mulla olis edellytyksiäkään ollut... paitsi kropan puolesta, silloin nuorena kun harrastin telinevoimistelua. =)) Eli body oli täysin priima kunnossa.

        Treffipalstojen tiedotteista mä en sano mitään; koska koskaan en niillä ole liikkunut tai edes lukenut kyseisiä palstoja.
        Ilman "tindereitäkin" on seuraa aina kuitenkin löytynyt ja useimmiten juuri miehet ovat olleet aloitteellisia tutustumaan minuun.
        Minä en niinkään aina niihin miehiin... siis kaltaisiisi pinnallisiin yksilöihin, jotka rajaavat ihmisiä kilojen mukaan. Mun vastaus noihin tyyppeihin onkin; ei jatkoon!
        ex-trollikka

        Minä rajaan ihmisiä monin kriteerein...Kilot ovat vain yksi tekijä.
        Ihminen on monen tekijän summa. Itselleen sopivaahan sitä kaikkien pitäisikin etsiä.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Niillä misseillä ei ollut lainkaan lihasta, pelkkiä naruja. Mun tavoite on 80kg, kuten hänellä, pituus 165cm.
        https://im.mtv.fi/image/7330144/portrait/368/614/d71a592d3b37637cdb212b05639b06c6/lW/gladiaattorit-promo-barbi-kk.jpg

        Kyllä ne missit olivat juuri sellaisia kuin me miehet pidämmekin...Nuoria ja kiinteitä.
        Jos haluat Barbiksi, niin sitten sun tarttee syödä lihaa ja käyttää steroideja...Muussa tapauksessa 80kg:sena olet pelkkää hyytelöä ja kääretorttua.


      • blade83 kirjoitti:

        Kyllä ne missit olivat juuri sellaisia kuin me miehet pidämmekin...Nuoria ja kiinteitä.
        Jos haluat Barbiksi, niin sitten sun tarttee syödä lihaa ja käyttää steroideja...Muussa tapauksessa 80kg:sena olet pelkkää hyytelöä ja kääretorttua.

        Sillähän ei ole mitään merkitystä mitä Te miehet haluatte..


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Kyllä ne missit olivat juuri sellaisia kuin me miehet pidämmekin...Nuoria ja kiinteitä.
        Jos haluat Barbiksi, niin sitten sun tarttee syödä lihaa ja käyttää steroideja...Muussa tapauksessa 80kg:sena olet pelkkää hyytelöä ja kääretorttua.

        Sulla on torttua korvien välissä. Se on paljon pahempi juttu kaikin puolin.

        xLiner


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Kyllä ne missit olivat juuri sellaisia kuin me miehet pidämmekin...Nuoria ja kiinteitä.
        Jos haluat Barbiksi, niin sitten sun tarttee syödä lihaa ja käyttää steroideja...Muussa tapauksessa 80kg:sena olet pelkkää hyytelöä ja kääretorttua.

        Ikävä kyllä minun täytyy kertoa sinulle, että sinäkään et kykene vastaamaan kaikkien miesten puolesta. Valtaosa minun tuntemistani miehistä ei tykkää missityyppisistä naisista. Haaveet vaihtelevat enemmän tyylin mitä vaikkapa tästä vanhasta jutusta löytyy

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nain-kauneusihanteet-vaihtelevat-eri-puolilla-maailmaa-18-maan-edustajat-muokkasivat-ihannevartalon/5265548#gs.4k72f6

        Osa miehistä tykkää misseistä ja sinä selvästi kuulut heihin. Ei siinä ole mitään väärää. Osa tykkää fitnestyypistä, eikä siinäkään ole mitään väärää. Osa miehistä taas tykkää ihan jostakin muusta ja sekin on ihan ok. Naiset itse pyrkivät tunkemaan naiskauneiden paljon toukempaan muottiin, kuin mistä miehet pitävät.


      • blade83 kirjoitti:

        Kyllä ne missit olivat juuri sellaisia kuin me miehet pidämmekin...Nuoria ja kiinteitä.
        Jos haluat Barbiksi, niin sitten sun tarttee syödä lihaa ja käyttää steroideja...Muussa tapauksessa 80kg:sena olet pelkkää hyytelöä ja kääretorttua.

        Kasvissyöjä, vai oliko kokonaan vegaani?

        https://peda.net/mikkeli/perusopetus/ryjl/ojk/opetusmateriaalit/haapalainen-anna/terveystieto/arkistointi/terveystieto-7c22/terveystieto-7b/ryhmätyöt/laskettelu/kuvagalleria/mbss:file/download/9d316fd8a7c09bbe4f7a25f6da5017f0409a6e44/james1010RK_bs.jpg


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Kyllä ne missit olivat juuri sellaisia kuin me miehet pidämmekin...Nuoria ja kiinteitä.
        Jos haluat Barbiksi, niin sitten sun tarttee syödä lihaa ja käyttää steroideja...Muussa tapauksessa 80kg:sena olet pelkkää hyytelöä ja kääretorttua.

        Ei kai kukaan sanonut, että Barbiksi tuleminen olisi helppoa. Taisimme puhua tässä painosta ja hän ei todellakaan ole mitään löllyvää hyytelöä, vaikka painaa reilusti yli tuon sinun sanomasi 65 kg. Vai onko hän sinusta löllyvä läski?

        Etkä muuten sanonut, etteikö olisi sinullakin vähän viisari värähtänyt. Taisipa sittenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on torttua korvien välissä. Se on paljon pahempi juttu kaikin puolin.

        xLiner

        Tirks....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan sanonut, että Barbiksi tuleminen olisi helppoa. Taisimme puhua tässä painosta ja hän ei todellakaan ole mitään löllyvää hyytelöä, vaikka painaa reilusti yli tuon sinun sanomasi 65 kg. Vai onko hän sinusta löllyvä läski?

        Etkä muuten sanonut, etteikö olisi sinullakin vähän viisari värähtänyt. Taisipa sittenkin.

        Barbi on kehonrakentaja ja hän on tehnyt siihen uhrauksia..Esim. Ääni on muuttunut pysyvästi.
        Suon barbin painaa 80kg ,koska se kuuluu hänen lajiin...Minä siis voin toki arvostaa hänen urheilullisia saavutuksiaan. Se on hänen juttunsa..
        -Onhan niissä steroideilla kasvatetuissa vähärasvaisissa lihoissa jotain kaunista sukupuoleen katsomatta....Se on eräänlaista taidetta muovata omaa kehoaan.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Barbi on kehonrakentaja ja hän on tehnyt siihen uhrauksia..Esim. Ääni on muuttunut pysyvästi.
        Suon barbin painaa 80kg ,koska se kuuluu hänen lajiin...Minä siis voin toki arvostaa hänen urheilullisia saavutuksiaan. Se on hänen juttunsa..
        -Onhan niissä steroideilla kasvatetuissa vähärasvaisissa lihoissa jotain kaunista sukupuoleen katsomatta....Se on eräänlaista taidetta muovata omaa kehoaan.

        Samoin tuollaisissa erittäin alhaisissa painoindekseissä pysyttäytyvät naiset tekevät uhrauksia. Toiset isompia ja toiset pienempiä. Sellainen, jonka hormonitoininta on herkkä voi helposti uhrata myös lisääntymisterveytensä. Esim. kuukautiskierron häiriöt ovat todella tavanomaisia. Ne ovat oikeasti tällä hetkellä ihan järkyttävän tavanomaisia. Naiset eivät välttämättä itse edes huomaa mitään ongelmaa, sillä vaikkapa jatkuvasti otettava hormonaalinen ehkäisy pitäisi kuukautiset poissa, joten niiden poisjäämistä ei huomata. Harva myöskään kokee niukkoja kuukautisia ongelmaksi, vaikka todella niukka vuoto saattaa kieliä ongelmista. Lastensaannin ongelmiin kiinnitetään huomiota, vasta kun asia on ajankohtainen. Siinä vaiheessa ongelmat saatetaan yhdistää ikään, vaikka alkuperäiset olisivatkin ihan muualla. Että kylläpä näitä ongelmia löytyy, ihan kaikesta.


      • Anonyymi

    • Mullon vaatteita ko'oissa S(naisten) - XXL(miesten) sekä joitain lasten kokoja 164-170..
      Virallinen kropan koko on alusvaatteiden perusteella (suunnilleen); yläosat S tai M ja alaosat M tai L.
      Liian krippanat vaatteet (varsinkin yläosat) alkaa ahistaa joten suurin osa päällysvaatteista on sit sieltä ällän isommalta puolelta (pitkällisen tutkimuksen perusteella miesten puolelta löytyy ainakin paremmat paidat ja puserot, naisten puolella isotkin koot on yleensä lähes napapaitoja tai alaspäin leveneviä tai hihat on mun makuun liian tiukat tai vähintäänkin niihin on tungettu jotain "naisellista" hörsöä.. en tykkää.)

      • Anonyymi

        Itse tykkään ottaa neuletakeissa aina tosi reilua kokoa. Ne on yleensä vähintään xl. T-paitojen taas pitää olla hyvin istuvia (xs-s), mutta niissä usein tosiaan ongelmana tuo pituus. Tykkäisin pitkistä paidoista, mutta hyvin istuvat koot muuttuvat isorintaisella napapaidoiksi.

        Housuissakin on paljon vaihtelua. Joissain esim. suorissa housuissa oikein leveä lahje näyttää hyvältä ja silloin saatan ottaa jopa jotakin kokoa 44. Farkut taas ovat lähes aina kokoa 36. 34:kin menisi hyvin päälle, mutta harvemmin tykkään miltä näyttävät. Tykkään bootcut mallista ja mielestäni siinä mielestäni ei reisi saa olla liian tyköistuva. Inhoan yleensäki turhan tiukkoja housuja. Ne saavat liian helposti hoikankin tytön näyttämään ylipainoiselta.


    • Vaatekoko on XS-S tai 32-36 vaatemerkistä riippuen. Pituutta on hieman yli 170 cm.

      • Anonyymi

        Eivätkös kaikki tytöt ova kauniita, jotta ei .... jooo ymmäårrän kyllå ... anteenksi.


      • Anonyymi

        Olet unelmamitoissa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet unelmamitoissa!

        Ai, kiitos. 😊 Pahoittelut vastauksen viivästymisestä. En ole ollut täällä kirjautuneena vähään aikaan. Mukavaa alkanutta vuotta! 😊


    • Anonyymi

      Jotkut vaatevalmistajat nerokkaasti hyödyntää sitä, että naisista tuntuu kivalta pukeutua todellisuutta kokoa pienempiin kokoihin eli normisti m-kokoinen onkin s kokoa. Vastaavasti liivivalmistajat ovat menneet toiseen suuntaan enkä nyt ihan oikeesti tiedä onko kiva mennä tavallista jonkun varranerran suuremmilla rinnoilla ostamaan liivit, joiden kuppikoko on tyyliin g tai h.

      • Anonyymi

        Rintaliiveissä ei ainakaan pidä paikkaansa.

        Nuorempana jouduin hankkimaan liivini erikoisliikkeistä. Jos siis haluain oikeasti sopivat. Silloisilla rahavaroillani se oli tosi kallista puuhaa, joten yritin aina ensin löytää tavallisista kaupoista jotakin siedettävää. Normikaupoista saattoi hyvällä tuurilla löytää kokoa 75D, joka oli juuri ja juuri välttävä. Silloin ympärys 75 tosin löytyi yleensä vain C kuppiin saakka. Joku reilu viisi vuotta sitten alkoi löytyä myös 75DD ja nyt olen nähnyt tavan kaupoissa kuppikokoja todella H:hon saakka. En tosin ole nähnyt noin isoja kuppeja ympäryksellä 75. 75E:hen saakka onneksi löytyy nykyään lähes kaikkialta ja minulle se on hyvä. D kuppi on edelleen yhtä ahdas, kun aina ennenkin ja DD vähän turhan nafti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rintaliiveissä ei ainakaan pidä paikkaansa.

        Nuorempana jouduin hankkimaan liivini erikoisliikkeistä. Jos siis haluain oikeasti sopivat. Silloisilla rahavaroillani se oli tosi kallista puuhaa, joten yritin aina ensin löytää tavallisista kaupoista jotakin siedettävää. Normikaupoista saattoi hyvällä tuurilla löytää kokoa 75D, joka oli juuri ja juuri välttävä. Silloin ympärys 75 tosin löytyi yleensä vain C kuppiin saakka. Joku reilu viisi vuotta sitten alkoi löytyä myös 75DD ja nyt olen nähnyt tavan kaupoissa kuppikokoja todella H:hon saakka. En tosin ole nähnyt noin isoja kuppeja ympäryksellä 75. 75E:hen saakka onneksi löytyy nykyään lähes kaikkialta ja minulle se on hyvä. D kuppi on edelleen yhtä ahdas, kun aina ennenkin ja DD vähän turhan nafti.

        Alushousuissa huomasin kerran että olivat muuttaneet kokoluokitustaan..siitä kyllä mainittiin, mutta en huomannut..Eikä kukaan kai alkkareita ala sovittamaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rintaliiveissä ei ainakaan pidä paikkaansa.

        Nuorempana jouduin hankkimaan liivini erikoisliikkeistä. Jos siis haluain oikeasti sopivat. Silloisilla rahavaroillani se oli tosi kallista puuhaa, joten yritin aina ensin löytää tavallisista kaupoista jotakin siedettävää. Normikaupoista saattoi hyvällä tuurilla löytää kokoa 75D, joka oli juuri ja juuri välttävä. Silloin ympärys 75 tosin löytyi yleensä vain C kuppiin saakka. Joku reilu viisi vuotta sitten alkoi löytyä myös 75DD ja nyt olen nähnyt tavan kaupoissa kuppikokoja todella H:hon saakka. En tosin ole nähnyt noin isoja kuppeja ympäryksellä 75. 75E:hen saakka onneksi löytyy nykyään lähes kaikkialta ja minulle se on hyvä. D kuppi on edelleen yhtä ahdas, kun aina ennenkin ja DD vähän turhan nafti.

        Huomasin tuollaisia, että... huhhuh oikein sitten, en uskaltanut jutella, kun hirveän kauniit mekot... oli muitakin tehtäviä ja ladattuna tietysti, parabellum sekä beretta 9mm aina taskussa.

        Häkellyin oikeasti että miten hienonja mekkoja tytöillå voi olla :D


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Alushousuissa huomasin kerran että olivat muuttaneet kokoluokitustaan..siitä kyllä mainittiin, mutta en huomannut..Eikä kukaan kai alkkareita ala sovittamaan..

        "Alushousuissa huomasin kerran että olivat muuttaneet kokoluokitustaan"

        Älä ny viitti wuwwuwi. Pullan mussuttaminen on vaan tehnyt tehtävänsä. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Alushousuissa huomasin kerran että olivat muuttaneet kokoluokitustaan"

        Älä ny viitti wuwwuwi. Pullan mussuttaminen on vaan tehnyt tehtävänsä. :)

        Kuis ne sitten jalasta tippu? Mä kyllä veikkaan kauppiaiden juonittelua, kun alusvaatteita ei saa vaihtaa eikä rahoja saa takaisin, koskee myös uikkareita.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Kuis ne sitten jalasta tippu? Mä kyllä veikkaan kauppiaiden juonittelua, kun alusvaatteita ei saa vaihtaa eikä rahoja saa takaisin, koskee myös uikkareita.

        Toisekseen mä en syö pullaa, enkä leivo sitä.

        Poikkeuksena joskus korvapuusti☝️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Alushousuissa huomasin kerran että olivat muuttaneet kokoluokitustaan"

        Älä ny viitti wuwwuwi. Pullan mussuttaminen on vaan tehnyt tehtävänsä. :)

        Saattaa ne vaatteet kutistua pesussakin... ja siihen syyhyn mä ainakin itse vetoan, jos kilot vielä nousee. XD...
        Ihan oikeesti olin rampa koko kesän ja aikalailla rajoitin kaikenlaista tekemistä, en halunnut turhaan altistaa itseäni ja kättäni uudelleen minkäänlaiselle tapaturmalle.

        Käsi paketissa kaulalla kantositeessä, edes juoksumatolle en noussut ja pesuillakin tarvitsin toisten naisten apua; niin yritin kaikin tavoin välttää rasitusta/hikoilua.
        Tossa tilanteessa ei paljoa paina; mitä jotkut äijät ajattelee... jos edes ajattelevat!
        ex-trollikka


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Kuis ne sitten jalasta tippu? Mä kyllä veikkaan kauppiaiden juonittelua, kun alusvaatteita ei saa vaihtaa eikä rahoja saa takaisin, koskee myös uikkareita.

        "Alusvaatteita ei saa vaihtaa"

        Vaikka kauppiaat juonikkaita onkin, niin vaihda nyt silti edes joskus hehe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rintaliiveissä ei ainakaan pidä paikkaansa.

        Nuorempana jouduin hankkimaan liivini erikoisliikkeistä. Jos siis haluain oikeasti sopivat. Silloisilla rahavaroillani se oli tosi kallista puuhaa, joten yritin aina ensin löytää tavallisista kaupoista jotakin siedettävää. Normikaupoista saattoi hyvällä tuurilla löytää kokoa 75D, joka oli juuri ja juuri välttävä. Silloin ympärys 75 tosin löytyi yleensä vain C kuppiin saakka. Joku reilu viisi vuotta sitten alkoi löytyä myös 75DD ja nyt olen nähnyt tavan kaupoissa kuppikokoja todella H:hon saakka. En tosin ole nähnyt noin isoja kuppeja ympäryksellä 75. 75E:hen saakka onneksi löytyy nykyään lähes kaikkialta ja minulle se on hyvä. D kuppi on edelleen yhtä ahdas, kun aina ennenkin ja DD vähän turhan nafti.

        Harvemmin nuorilla tai nuorilla naisilla on noin suuri kuppikoko (luomuna) ja pieni rinnanympärys. Itselläni oli pitkään nuorena 75A-80B. Vielä kymmenen vuotta sitten meni 80B. Kuppikoko ei ole paljon kasvanut, vaikka painoa on tullut runsaasti lisää. Painonnousu on vaikuttanut oikeastaan vain rinnanympärykseen. Lihavilla siis on vaikea löytää rinnanympärykseltään suuria mutta korkeintaan B- tai C-kuppeja. Ylipäätään rinnanympärys yli 90 on vaikea löytää normaalikaupoista. Tarjolla voi olla vain muutama kappale hyvällä tuurilla, esim. 95B voi olla mahdoton löytää, itse en ole koskaan löytänyt. Koon 90C löytää "isojen" puolelta.

        Olen aina luullut, että DD on sama kuin E. Ilmeisesti kuitenkin se on jotain D:n ja E:n välillä. En ole koskaan tarvinnut ostaa itselleni D-kokoa, koska se on aivan liian suuri. Kupit eivät ilmeisesti myöskään ole samankokoisia eri rinnanympäryksillä. 75E on eri asia kuin 90E tai 90E. Se kuppi myös kasvaa, kun rinnanympärys kasvaa. Näin olen ainakin ymmärtänyt.

        Alusvaatteet löytää varmimmin, jos on hoikka ja pienirintainen. Naisten alusvaateteollisuus on herännyt liian myöhään erikokoisten naisten tarpeisiin. Onkohan kysymyksessä kauneuskirurgia ja rintaimplantit, jotka pakotti alusvaatemallistojen huomoioimaan suurikuppisia mutta muuten kapealla rinnanympäryksellä varustettuja naisia. Lihavuus on kuitenkin yleisempää kuin tekorinnat tai suuret luomurinnat. Jos vaateteollisuus seuraisi yhtään tilastoja, voisivat palvella laajempaa asiakaskuntaa paremmin.


      • Anonyymi

        Ihan älytöntä. Se palvelee ihmistä enemmän, kun tietää, minkä kokoinen oikeasti on ja mitä siitä on pääteltävissä. Onneksi vaaka, mittanauha ja kehon rasvaprosenttiarvo ei kuitenkaan koskaan valehtele.


    • Anonyymi

      Vaatekoot vaihtelee. Minullakin m-xxl. Riippuu vaatteen valmistajista. Oletteko huomanneet vai ostatteko aina samanlaisia vaatteita.

      • Anonyymi

        Ikävä olisi pikku-mersu-miehen katsella: Tulee taistelu-panssarivaunu, A1 Ajaa yli jos et väistä ÖD


      • Anonyymi

        Miksi et voi ostaa vaikka jostain Armoria-kaupasta kunnollista takkia, halvallakin voit saada uuden armeijan kunnollisen jolla tarkenee sitten...


      • Anonyymi

        On kaikenlaisia kokoja tuollaisilla jos uuden takin ostat, ja on sitten uutta ja armeija-laatua, kestää luultavasti loppuelämäsi :D

        Armoria on ainakin firma joilla saattaa olla uusia hyviä, ja eri värisiäkin pitkiä M65 -takkeja, eikä kannata pelätä jos menet johonkin asefirmaan...


    • Anonyymi

      Miehissä taas L-kokoinen on aika rääpäle.

    • Anonyymi

      Oma kokoni on vaihdellut aikuisiällä S-XL.

    • Anonyymi

      Mun vaatekoko on XM, ja se pirullinen koko, sen kokoisia vaatteita ei käytännössä ole myynnissä missään. En ymmärrä miksi meitä XM kokoisia noin sorretaan, siinä ei ole mitään järkeä.

    • Anonyymi

      "Uskallatko vastata aloituksen kysymykseen? Oletko keskiverto eli L kokoinen?"
      uskallan vastata, ja vaatekokoni on housuissa ja hameissa S yläosan joudun ostamaan kokoa M koska olen pitkä ja minulla on pitkät raajat. S-koon yläosissa hihat jäävät lyhyiksi vaikka muuten olisi sopiva.
      Uskaltaisin vstata vaikka kokoni olisi sirkusteltta, sillä ketä tai mitä pitäisi pelätä? Sinuako? Ja miksi?
      Olen aika pitkä ja laiha ja myös tämän kokoisena saan kuulla koostani. Ihan aikuiset ihmiset huutelee ja nälvii, viimeksi eräs äijä kaupan kassalla mölysi että mene kotiin syömään!
      Olen kuitenkin sen verran aikuinen ja itsevarma nainen että mölyt menevät toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Tiedän oman arvoni, sekä läheiseni sen tietävät. Heille kokoni ei ole ongelma, ja jos ulkopuolisille on, on se heidän päänsärkynsä.
      Aloituksesi oli typerä ja osoittaa henkisen jälkeenjääneisyytesi.

    • Anonyymi

      Paljon parempi olisi kaikkien ahtautua S ja M kokoisiin vaatteisiin. Mikään ei ole niin kaunista kuin kirkuvan kireän paidan läpi pullistelevat löllöt makkarat tai pinkeä pötsi.

      Pääasia vaan ettei kukaan olisi enää L kokoa.

      • Anonyymi

        Tässä hyvä esimerkki henkisesti jälkeenjääneestä.
        Öyhöä löytyy, mitään muuta sitten ei.


    • Anonyymi

      Laitanpa tähän kokotaulukon n. 162-167cm naisille painon mukaan.
      100kg=50=xxl
      93kg=48=xl
      86kg=46=xl
      79kg=44=l
      72kg=42=l
      65kg=40=m
      58kg=38=m
      51kg=36=s

      Koko on n. 6-7kg ylös- tai alaspäin.

      • Anonyymi

        Mjaa. 165cm/73kg ja vaatekokoa 36-38.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa. 165cm/73kg ja vaatekokoa 36-38.

        Olen hieman sinua lyhyempi. Kun painoin itse n. 70kg, oma kokoni on ollut 42. En ole koskaan ollut lihaksikas enkä kiinteä ylipainoisena ( 66kg), jonka vuoksi itselleni paras paino olisi max. 60kg, ihannepaino varmaan 53-55kg. Jotta mahdun kokoon 38, painon tulee olla alle 60kg.


    • Anonyymi

      L on hyvä naisellinen koko 👍️

    • Anonyymi

      Minä olen XL. Painoa 99kg. Rasvaprosenttini on normaali ja terve 14 että ihminen voi olla iso ilman että on mitään ongelmaa.

      • Anonyymi

        Nyt varmaankin "normaalilla" tarkoitetaan yleistä, ei hyvää. Satakiloinen nainen on aina ylipainoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt varmaankin "normaalilla" tarkoitetaan yleistä, ei hyvää. Satakiloinen nainen on aina ylipainoinen.

        Jos nainen on 2 metriä ja painaa 100kg, hänen BMI on tasan 25. Naisen tulee olla 201cm, jotta satakiloisena olisi normaalipainoinen.


    • Anonyymi

      Oi ja voi. Olen 170cm ja 114kg,kengät 42. Nainen. Silti on riittänyt "kosijoita". Miesystävä jo 4vuotta,hänkin suht tukeva ja silti seksi sujuu. Enpä tiedä miksi muille toisten koko on ongelma. Itse liikun,lenkkeilen ja jaksan liikkua.

      • Anonyymi

        Ylipaino ja raskaus voi turvottaa ja kasvattaa jalkaa 1-2 numerolla. Ainakin itselläni kävi noin. Jalkapöytä voi laskea pysyvästi tai lyhyemmäksi aikaa.


      • Anonyymi

        Nykyään monet miehet ovat niin epätoivoisia että ottavat mitä saavat, onhan joillain läskifetissikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään monet miehet ovat niin epätoivoisia että ottavat mitä saavat, onhan joillain läskifetissikin.

        Miehissäkin on paljon lihavia ja ylipainoisia. Sellaisetkin miehet ovat suhteissa. Ovatko sinun mielestä sitten lihavan miehenkin ottaneet normaalipainoiset (tai lihavat) naisetkin sitten epätoivoisia?!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehissäkin on paljon lihavia ja ylipainoisia. Sellaisetkin miehet ovat suhteissa. Ovatko sinun mielestä sitten lihavan miehenkin ottaneet normaalipainoiset (tai lihavat) naisetkin sitten epätoivoisia?!!!

        Eipä kovinkaan usein näe läskiä miestä hoikan naisen kanssa, jollei sitten kyseessä ole vanha pariskunta ja ukko läskistynyt siinä jo ollessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä kovinkaan usein näe läskiä miestä hoikan naisen kanssa, jollei sitten kyseessä ole vanha pariskunta ja ukko läskistynyt siinä jo ollessa

        Julkisuudessa on paljon esimerkkejä ylipainoisista ja lihavista miehistä, joilla on normaalipainoinen tai hoikka nainen. Suomessakin suurin osa aikuisista miehistä ja naisista on jo vähintäänkin ylipainoisia. Aikuisista väh. 30-vuotiaista miehistä vähintäänkin ylipainoisia on n.72% ja naisista n. 63%. Aikuisista väh. 30-v. miehistä normaalipainoisia on vain n.28% ja naisia 37%. Normaalipainoisten naisten siis täytyy olla joko vähintään ylipainoisen miehen kanssa suhteessa tai sinkkuna. Kaikille normaalipainoisille tai hoikille aikuisille naisille ei siis riitä normaalipainoista miestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä kovinkaan usein näe läskiä miestä hoikan naisen kanssa, jollei sitten kyseessä ole vanha pariskunta ja ukko läskistynyt siinä jo ollessa

        Toisaalta nuorilla aikuisilla, siis 18-29-vuotiailla tilanne on samansuuntainen. Nuorista miehistä n. 47% on vähintään ylipainoisia ja naisista n. 35%. Nuorista miehistä siis 53% on normaalipainoisia ja nuorista naisista 65%. Nuorille aikuisille naisillekaan ei riitä normaalipainoista nuorta miestä vaan he joko ovat suhteessa vähintäänkin ylipainoisen kanssa tai jäävät sinkuksi, mikäli normaalipaino on kynnyskysymys kumppania valitessa. Joissakin tapauksissa normaalipainoinen nuori aikuinen nainen ottaa myös vanhemman miehen, joka on normaalipainoinen.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Yleisin mekon koko taitaa naisilla olla 12XXL, kun ei enää äksät riitä kirjaimissa, niin voi laittaa numerokertoimia kokoon.

      Largo-puvun koko, kuin James Bondin legendaarisesta elokuvasta hahmo Largo, paidan koko L eli Largo, 007 ja pallosalama.

      • Anonyymi

        Tuollainen on kyllä hyvä joululahja, eikä maksa paljon: tulevan vuoden hieno uusi seinäkalenteri, kun jos vaikka kuu-ukkeli-hakukoneeseenkin kirjoitat: tulostettava seinäkalenteri 2020, tulee monia tuloksia, itse voi lisätä kuvat ja tulostella haluamansa kalenterin sitten jollekin lahjaksi, sellaisia mihin voi kirjoittaa päiviin jotain omia juttuja mitä minäkin päivänä olisi sitten tulossa, riittävän isot ne ruudut päivien kohdalla, missä on liputuspäivät ja muut erikoispäivät, ja pitää olla tilaa kirjoittaa omia muistiinpanoja myös sellaiseen kalenteriin.


    • Anonyymi

      Minulla vaatteiden koot ova XS ja S tai 34, joissain vaatteissa saattaa olla 36 ja joissain 32. Enkä huijaa itseäni tai muita. 😀

      Pituutta yli 170 cm ja ikää yli 40 vuotta. Enkä ole lauta, kuten joku varmaan heti epäilee. 😁

      • Anonyymi

        Lisäyksenä vielä, että joissain merkeissä on toki vaikea/mahdotonta löytää riittävän pientä kokoa, joten siinä olette oikeassa, että eri merkkien koot eivät ole vertailukelpoisia keskenään. Olen itsekin oppinut löytämään ne itselleni sopivimmat merkit vuosien saatossa. Nykyään harvoin sovitan vaatteita. Tunnen vartaloni ja tiedän mikä on sopiva ja mikä ei. Mikä näyttää hyvältä ja mikä ei.


      • Anonyymi

        Olet varmaan 50-55kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaan 50-55kg.

        Kyllä. Hyvin tiesit.


    • Anonyymi

      Jotkut paidat esimerkiksi tehdään kauheen pieniksi rintojen kohalta, vaikka muuten olis ok (onko ihmiset nykysin enempi rinnattomia). Ei oo kauheen kiva jänskättää lentääkö paidan nappi vieruskaverin kahvikuppiin, eikä kuppikoko oo triumphin standardimitoissa dd,e :tä suurempi.

      • Anonyymi

        Minulla on edotus tätä varten ja aion esittää sitä johtaville vaatealan suunnittelu moguleille.
        Tehdään ovaalin muotoinen leikkaus paidan etuosaan rintojen kohdalle.
        Rinnat mahtuvat aukosta pihalle ja tehdään vetoketulla liitettävä verho, jonka taakse rinnat jäävät peittoon.
        Saa olla isotkin rinnat, niin mahtuu pienempi numeroinen paita, kun rinnat eivät vie paidan alla tilaa.


    • Anonyymi

      Pitkä ja laihakin on helposti kokoa L. Eihän tanakka, katkera ja lyhyt suomimies sitä kestä 😁


      Ja makkarat tulille näin sano niilo

    • Anonyymi

      Vuosi sitten olin kokoa XL tai XXL. Nykyään M joskus S kokokin sopii.
      Numero ko'oissa 36 tai 38 sopii parhaiten.

      - N

      • millä poppiskeinoin hoikistuit?


    • Anonyymi

      Tämän takia elän elämäni yksin. Lihavat naiset eivät ole minusta viehättäviä. Timmi ja hoikka naisen tulee olla. Piste.

      IkisinkkuerakkoM42v

      • Anonyymi

        Oletko itse normaalipainoinen mies?


      • Anonyymi

        Voisitko olla tsemppaamassa Suomen naisia ja miehiä laihduttamaan vuonna 2020?! Sen kampanjan nimi voisi olla "Läskiä ja lotinaa 2020". Varmaan moni nainen ajattelee samalla tavalla kuin sinä, olipa sitten ylipainoinen tai normaalipainoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse normaalipainoinen mies?

        En ole itse koskaan ymmärtänyt niitä ylipainoisia tai lihavia 100-150kg miehiä, jotka etsivät ja vaativat rinnalleen hoikkaa ja siroa naista. Jos omassa elopainossa on 30-50% liikaa, tulisi aloittaa sillä, että laihduttaa ensin itse ja laittaa kroppansa kuntoon. Sen jälkeen sitä voi vaatia toiselta. Siihen asti kannattaa vain unelmoida nettipalstoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse normaalipainoinen mies?

        Jos olisin ylipainoinen, en kommentoisi / kritisoisi ylipainoa.. 192/88, mun mitat. Kotitreenaan painonhallinnan vuoksi säännöllisesti.

        IkisinkkuerakkoM42v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole itse koskaan ymmärtänyt niitä ylipainoisia tai lihavia 100-150kg miehiä, jotka etsivät ja vaativat rinnalleen hoikkaa ja siroa naista. Jos omassa elopainossa on 30-50% liikaa, tulisi aloittaa sillä, että laihduttaa ensin itse ja laittaa kroppansa kuntoon. Sen jälkeen sitä voi vaatia toiselta. Siihen asti kannattaa vain unelmoida nettipalstoilla.

        Sama toisinkin päin. Minä taas koen hassuna, että ylipainoiset naiset etsivät lihaksikasta hyvännäköistä miestä. Oma kroppa ensin kuntoon, niin sitten on oikeus etsiä samanlaista miestä.

        IkisinkkuerakkoM42v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama toisinkin päin. Minä taas koen hassuna, että ylipainoiset naiset etsivät lihaksikasta hyvännäköistä miestä. Oma kroppa ensin kuntoon, niin sitten on oikeus etsiä samanlaista miestä.

        IkisinkkuerakkoM42v

        Usein kuitenkaan ylipainoisen naisen tai miehen mieltymykset eivät muutu, vaikka sitä painoa tulisikin lisää. Osa naisista ja miehistä on aikuisiälläänkin jossain vaiheessa ollut normaalipainoinen tai hoikka ja lihonut jossakin vaiheessa. Tietysti ylipainoisten ja lihavien joukossa on niitäkin, jotka ovat olleet ylipainoisia jo lapsena ja nuorena. Se, mitä arvosti normaalipainoisena ja vaati kumppaniehdokkaalta, usein säilyy.

        On minunkin mielestäni viisasta laittaa oma kroppa ensin kuntoon ja vaatia vasta sitten - tai sitten ottaa samanlainen ylipainoinen ja lihava ja laihduttaa yhdessä. Maltillisella painonpudotuksellakin saa pois 5-6kg/kk, tosin työtä joutuu tekemään ja liikkumaan. Tuo kuitenkin tarkoittaa sitä, että halutessaan jokainen saa 30-36kg pudotettua 6kk:n aikana, jos haluaa. Helpommin kuitenkin sanottu kuin tehty, vaatii jokapäivästä työtä.


    • Anonyymi

      Mulle ei nykysin käy oikein muutakuin joidenkin nuorisomerkkien paidat tai sitten oikein kalliit. Ja miksikö. No ihan sen takia, että jos etumuksesta ja vyötäröltä joku paita olis hyvän näkönen, niin eipä varpilla mene rintojen kohalta vaan menee kieroon niin, että saa miettiä kenenkä kahvikupista se nappi löytyy ja myös hartioista voi kirrata. Mutta tiettyjä nuorisomerkkejä (ei henkka) suosin ja by the way niissä kaupoissa saa palvelua ja ihan tyylikkäitä, edullisia vaatteita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      471
      10486
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2576
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      60
      2042
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1769
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1472
    6. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      161
      1405
    7. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1399
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      23
      1330
    9. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1328
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      112
      1225
    Aihe