Minua ei kohta enää tarvitse kukaan

Anonyymi

😢
😯
😊
😡
😌
Itse tuo tieto aiheuttaa alimman ilmeen.

Vieläkö olet tuiki tarpeellinen jollekin?

15

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen tarpeellinen miehelleni, koska hän on minua paljon iäkkäämpi ja dementoitunut. Olen omaishoitaja . lapset vähän auttelee että pääsen joskus hengähtämään. Olen tarpeellinen yhteiskunnalle, koska mieheni hoito laitoksessa tulisi hyvin kalliiksi ja paikan saa joku muu, jonka puoliso ei enää jaksa tai ei halua hoitaa.
      Paras hymy itselleni.

• Olen äärettömän tarpeellinen itselleni, sillä enhän muuten selviäisi mitenkään.
      Onneksi ei ole paineita tutea itseäni enää tarpeelliseksi toisille.

• Anonyymi

Vaimo tarttee minut kun jottain ylähyllyltä ja lampunvaihtoon :)

• Oletan olevani aika tarpeellinen miehelleni, joka näin vanhemmiten ja tiettyjen sairauksien ilmaannuttua alkaa olla melko aikaansaamaton. Enkä itsekään mikään tehopakkaus ole, ainakaan enää. Itse asiassa laiskuus on eläkeläiselle ilo :D

Luulen myös olevani todella tarpeellinen jälkikasvulleni juuri tässä vaiheessa, kun lapsenlapset on pieniä. Mutta mikä ilo he ovatkaan!

• Anonyymi

Lapsenlapset pieniä, sanoo Mrs.Winterbutton
        Tänään 12:08

70 palsta ja lapsenlapset pieniä.

Minua tarvitaan vielä monella tavalla, olen tärkeä, paitsi itselleni, myös laajalle ihmisjoukolle joita en kaikkia edes tunne.

Kun osaisin olla luottamuksen arvoinen kaikkien kohdalla, heidänkin, joita en tunne henkilökohtaissesti, niin silloin olisin saavuttanut jotain tässä elämässä, ainakin kunnioituksen ja kiitoksen saan monilta ja monelta suunnalta.

Kiitos elämä kun saan elää ja olla tarpeellinen muillekin kuin itselleni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsenlapset pieniä, sanoo Mrs.Winterbutton
        Tänään 12:08

70 palsta ja lapsenlapset pieniä.

Minua tarvitaan vielä monella tavalla, olen tärkeä, paitsi itselleni, myös laajalle ihmisjoukolle joita en kaikkia edes tunne.

Kun osaisin olla luottamuksen arvoinen kaikkien kohdalla, heidänkin, joita en tunne henkilökohtaissesti, niin silloin olisin saavuttanut jotain tässä elämässä, ainakin kunnioituksen ja kiitoksen saan monilta ja monelta suunnalta.

Kiitos elämä kun saan elää ja olla tarpeellinen muillekin kuin itselleni.

Epäiletkö vai ihmetteletkö vain? En aio tarkemmin todistella, mutta
        ~ 35 35 = 70. Siitä vähän skaalaa sinne ja tänne niin johan täsmää. Uskomatontako?

Mrs.W

• Tuskin "tuikitarpeellinen" olen, mutta tuskin haitaksikaan vielä. Kuvittelen myös, että aika moni noteeraisi poislähtöni, on sen verran iso "verkosto"...))
      Se ei tietenkään ole merkki muusta kuin osallisuudesta, siitä, ettei ole malttanut pysyä poissa, elää pientä elämää, itselleen ja läheisilleen vain.
      Siihen tietysti oppii mitä vanhemmaksi tulee ja niin kai se on tarkoitettukin. Antaahan se myös tietyn vapauden tunteen, kun näkee, että "maailma" tulee oikein hyvin toimeen ilman minua ja läheisilleni jää muistot, voimaksi ja haasteeksi. Näin kuvittelen.

• Yhteen aikaan puhuttiin, miten on hyvä tehdä itsensä tarpeettomaksi, esimerkiksi lapset omilleen , opettajan saada oppilaansa itsenäisiksi tiedonhankkijiksi. Ehkä sillä tarkoitetaan muutakin, ja hautausmaathan ovat täynnä korvaamattomia ihmisiä. Tunnesiteet ovat kuitenkin jotain muuta, paljon lujempaa ja monisäikeisempää tekoa, kestävät rajan taaksekin. Kun omat vanhempani olivat kuolleet, tunsin oman paikkani sukupolvien ketjussa vahvasti ja velvoittavastikin.

En ole ollut ns. järjestöihminen, oma perhe on mennyt aina etusijalle, omaa aikaa halusin aina myös jaksaakseni. Olin kyllä aikani koulun johtokunnassa ja kirjastolautakunnassakin , mutta hyvin löytyi seuraaja. En ole saanut kunnaviiriä, en järjestön pokaalia, enkä kaivannutkaan senkaltaista huomiota. On siinä mielessä huoleton tilanne , ettei kukaan ole minusta taloudellisesti riippuvainen, en ole kenenkään huoltaja enkä holhooja tällä iällä. Tietysti läheisimpien vuoksi sellaiseenkin voi joutua, rakkaus antaa voimia. Leijonaemon vaistot ovat tallella, äidinrakkaus (ja isoäidin) on maailman mahtavimpia voimia. En yhtään epäile, ettenkö olisi ainakin tärkeä, rakas ja miksen sitten tarpeellinenkin aika isollekin populalle, lastenlapsiakin on 8.

Sanojen mutustelijana on ihan pakko aloittajan sanaa "tuiki" maistella, paljon vivahteikkaampi kuin vaikka tosi tarpeellinen. On uppopaistetut munkit ja Uppo-nalle, mutta myös uppo-outo . On Upo-pesukone ja upouusi. Typö, täpö ja ypö - nehän sopisivat vaikka kissanpennuille nimiksi. Ritirinnan täällä kirjoitellaan, harjoitellaan.

• Olen yksilönä tärkeä yhteiskunnalle niin kauan kuin kulutan ja käytän palveluja hyväkseni.
      Palveluja, jotka työllistävät yrittäjiä ja työntekijöitä.

Olen ihmisenä tärkeä lapsilleni, miehelleni, sisaruksilleni ja ystävilleni.

• Anonyymi

kansanedustajien päätehtävä on syöyminen kokouksissa ilmaiseksi ja paskahuusiin täyttäminen
      siis enemmistön
      sitten on muutamia jotka toimivat kyllä

siitä voisi aloittaa itsensä tarpeellistamista

• Anonyymi

Omalle pikku piirilleni olen monella lailla.

• Olen hyvinkin tarpeellinen.
      Millä nää käettömät täällä sais sapuskat pöytään jos minä puuttuisin? Tai pois pöydästä ja tiskit koneeseen? Tai tiskit pois koneesta ja järjestykseen keittiön kaappeihin? Mistä ne tietäs mitä kaupasta ostettaisi jos minä en olis kirjoittanut puutelistoja? Kuka veisi roskat ja kastelisi kukkaset?
      Vastaus on: kuka tahansa, jopa kymmenvuotiaskin joka on kylässä. Kaikki tarpeita jotka olen itse luonut itselleni. Kukaan meistä ei ole korvaamaton, mutta kaikki tarpeellisia omalla pienellä tavallamme. Paitsi sverigedemokraatit jotka ovat vain haittatekijöitä

• Niin, ihan tosi.
        Rikollisen aineksen, huumeitten ja aseitten maahantulohan ei mikään haittatekijä silleen, kun nehän vain saavat Ruotsin uuteen nousuun työllistämällä virkavaltaa, tuomioistuimia, vankiloitten henkilökuntaa.

• Eilen juuri juttelimme tyttärentyttären kanssa lapsuuden muistoista, jotka liittyivät vauvaiästä alkaen mummolaan. Siellä Sipoon luonnossa ne 3 sisarusta kirmailivat vasikkahaassa, hyppivät heinäladossa ja leipoivat tuvassa ensi pullansa. Ihmeesti tytön mieleen on jäänyt vintillä nukkuminen, iltatarinoinnit, ukonilmat ja hevosajelut kieseillä. Ja nämä vain nuorimmaiseni lapset.
        Vanhimman tyttären pojat tienasivat ensitaskurahansa heinähommissa, ja ajoivat traktorilla kuorman latoon.

Ainakin uskon muistojen seuraavan heitäkin, samoin kuin itselläni muistot mummolan ruisleivästä, savusaunasta ja suolalahnasta. Mihinkäs ne meiltä unohtuisi, kuin emme mekään!

• Anonyymi

Ehkä olen muutamille lähiomaisille tarpeellinen,
      mutta
      olisin valmis lähtemään tästä maailmasta jo pois
      tai jonnekkin itseeliseen elämään,
      olen kyllästyny sidonaisuuksiin,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      60
      3493
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      20
      2322
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      139
      1975
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1522
    5. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      163
      1207
    6. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      62
      1187
    7. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      1052
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      59
      883
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      76
      842
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      33
      823
    Aihe