Tätä menoa meiltä loppuu turvapaikanhakijat

Anonyymi

Tuore tiedoite Migristä tänä vuonna syyskuun puoleen väliin mennessä tullut 1750 hakijaa, vuosikymmenen pienin määrä ja tuosta määrästä saa kielteisen päätöksen ainakin puolet.
Puheet tulijoista voisi lopettaa,täällä kielteisen päätöksen saaneet poistetaan jossain vaiheessa.
Puolue jonka toiminta perustuu maahantulijoista, kuinka käy propagandan, voihan sitä muistella kun pääsimme hallitukseen alkoi välittömästi pakolaistulva sen kunniaksi.

30

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Erittäin tervetullut uutinen. Suomeen vain työperäistä maahanmuuttoa.

• Anonyymi

Mistä niitä tulisi kun EU:un sisäinen tarkastus ei salli alueelle kulkijoita, luki siinä uutisessa, kiintiöpakolaisten hyväksyminen olisi ainoa suotava tapa, vaikka mitäpä se mulle kuuluu, talvea kohti mennään ilman tulijoita.

• Anonyymi

Jaksuhaleja kaikille itkun partaalla oleville....

• Anonyymi

Ihan liikaa tulee, yli 2000 vuodessa uutta täysin elätettävää entisten lisäksi. Lisäksi on iso kiintiö ja .Rinne hakee joka Afrikan veneestä kymmenen ukkoa .Harva edes työllistyy. Ja kohta on vyöry tulissa, kun meillä on se Afrikkabuumi, tiedotetaan siellä Suomen suvaitsevaisuudesta.

• Anonyymi

Rinne ei voi hakea ketään mistään
      katsos kun se hoitaa pääministerin hommia Suomessa
      joka päivä,
      vapaallakin se on pääministeri
      jonka on oltava aina tavattavissa
      jos tarve vaatii.

• Anonyymi

Kyllä se vaan määräsi, että niitä kumiveneistä pelastettuja laittomasti Italiaan tulleita otettiin suoraan Suomeen, vaikka mikään muu maa ei ymmärrettävästi huoli senkin takia, että se edistää vaarallista ihmisten salakuljetusta.Lentokoneilla ne tuotiin, ei Rinne käynyt tietenkään itse hakemassa, vaan hänen päätöksellään. Vastoin Suomen virallista pakolaispolitiikkaa. Se on tietenkin vahva kutsu afrikkalaisille pyrkiä kaikin keinoin Suomeen.

• Anonyymi

Viimevuonna tuli yli 4000 hakijaa joista yli puolet hylättiin, saman kaavan mukaan hyväksyttyjä olisi tänä vuonna tuhat, se on hyvä uutinen persuillekkin tai en tiedä ovatko mihinkään tyytyväisiä, kun hallituksen olisi heidän mukaan korjattava jokaisen elämä vaikkei ole rahaa, eikä velkaa saisi tehdä.
      Itse kun olitte hallituksessa olitte hyväksymässä leikkaukset ja maahanmuuton korjaukset.

• Anonyymi

Mutta kun ne hylätytkin jää Suomeen ja nekin on elätettävä. Siis kaikki tänne sosiaaliturvaan pyrkivät käytännössä saavat jäädä. Suuri osa ei osaa lukea edes omalla äidinkielellään. Moni tarvitsee tulkkia vielä kymmenien vuosien jälkeen, varsinkaan naiset ei opettele kieltä eivätkä edes yritä työllistyä. Heille ei kerry mitään eläkettäkään, ovat loppuun asti elätettäviä.

• Anonyymi

Hyvä että tulee pakolaisia.
      Ennemmin ne oppii kielen ja jonkun työn
      ennenkuin suomalainen työtön
      joka ei kouluttaudu koskaan uuteen ammattiin.
      Pakolainen oppii kielen ja työn 5-20 vuodessa,
      alkaa maksaa veroa ja
      alkaa elättää suomalaisia työttömiä
      joille ei työ kelpaa.

• Anonyymi

Jossain harvinaisessa tapauksessa käykin noin. Mutta lue tilastot, se on hyvin harvinaista että työllistyvät . Ne on matalapalkka aloja, ei bussikuskin palkalla isoa perhettä elätetä, saavat paljon tukia.

• Anonyymi

Suomalaisia työttömiä on ainakin 200000.
      Ne osaa suomea
      mutta ne ei löydä työtä
      eikä opiskele uutta ammattia varten.
      Kuka ne elättää ja kaikki sosiaaliturvamaksut maksaa
      jos ei saada lisää veronmaksajia ?

Mitään ei tapahdu hetkessä.
      Hädänalaisista pakolaisista ei tule hetkessä minkään alan ammattilaisia,
      mutta työvoimapulaa tulee olemaan kymmeniä vuosia.
      Siksi on järkevää saada Suomeen myös ulkomaalaista valmiiksi koulutettua työvoimaa.

• Anonyymi

Migri on perseaukosta matuvi kait oikeaa suomea?

• Anonyymi

Onhan se hyvä saada ihmisiä jotka on valmistuu tekemää töitä edes 10:n vuoden päästä.
      Tapasin sukulaiseni luona somalikotihoitajan, joka ihmetteli missä muualla on hyötyä kuin työssä osata suomea, kun kukaan suomalainen ei halua puhua hänen kanssaan.

• Hyvä suunta, ei ikinä tule tilannetta etteikö ketään tulisi.
      Suomi hyvin syrjässä kun pidetään huoli ettei EU:n alueella tapahdu sisäistä liikehdintään nämäkin 1750 taitaa olla heitä, muutama tuhat mukana kiintiöt ei kuullosta pahalta.
      En tiedä minkälaista laillista muuttoa venäjältä, kuulemma halukkaita työelämään mutta valittavat syrjintää ? Mitä syrjintää.

Migrin ongelma ei meidän.

• Anonyymi

Rasisteilla on niin paljon ongelmia.
      Heillä on ongelmia vuodesta 2300 ja 2500.
      Minulla ei.
      Olen kasvanut heinää silloin jo satoja vuosia.

Komppaan edellistä: Migri hoitaa

Minun ei tarvitse murehtia eikä huolehtia
      ja vaikka soittaisin poskea somessa kuinka paljon
      niinkuin rasistit,
      se ei vaikuttaisi yhtään mihinkään yhtään mitään.

• Anonyymi

19 saudia hyökkäsi 9/11 USA:han
      19 riittää

Hyökkäyksen johtaja Mohamed Atta pyrki piiloon Suomeen
      ts. lirkutteli netissä suomalaisnaisenkanssa

Vuosaaressa Helsingissä asunut nainen julkaisi Attasta kuolinilmoituksen nimellä
      "rakkaudella, Rouquayyah"

("Atta on minulle hyvin rakas, eikä World Trade Centerin sortuminen romuta meidän suhdettamme")

• Anonyymi

Sama paskaremmi alleenkusevia pertikukkoja
      jotka haukkuvat Unkaria

eivät ota huomioon, että Unkarin aidoitus esti tulon pohjoiseen

• Arvaten H-44, ole hyvä ja kiitos kohteliaisuudesta,

• Anonyymi

Unkari on Euroopan takapajula.
      Jos tykkäätte diktatuurista muuttakaa Unkariin !
      EU:ssa on vapaa liikkuvuus, sinne vaan
      diktatuurin ihanuuteen, terve menoa !

• Anonyymi

• Anonyymi

Harhaiset seuraavat harhauutisia kuten eliitin feikkimediaa
      jonka mukaan sossussa lepäilevät koulujakäymättömät kielitaidottomat matut PARANTAVAT TALOUTTA ja feikkimedian mukaan
      TURVAPAIKANhakijat tulevat tekemään työtä

Riikka Purra, PS kansanedustaja antaa esimerkin 20.9.
      ""Puolan kovaa kasvava talous on alkanut kuulemma yskiä työvoimapula'n takia.
      Syy on tietysti maahanmuutto'vastaisuus:
      "Puola ei ole suostunut ottamaan vastaan esimerkiksi Lähi-idästä EU:hun pyrkiviä turvapaikanhakijoita", kertoo Ulkopolitiikka-lehti.""

• Anonyymi

Yle
      –Jos joka vuosi meille tulee 1 700 turvapaikanhakijaa, joista käytännössä kaikki jäävät Suomeen joko siksi, että heille annetaan myönteinen kansainvälisen suojelun päätös tai siksi, että heitä ei pystytä palauttamaan, niin se on pienen kunnan verran ihmisiä joka vuosi. Halla-ahon mielestä on selvää, että suuri osa Suomeen tulijoista jää tänne, sillä lainvoimaisen kielteisen päätöksen saaneet hakevat turvapaikkaa uudestaan. Uusien lupahakemusten perusteiden aitoutta on Halla-ahon mukaan mahdotonta todentaa silloin, kun vedotaan kristityksi kääntymiseen tai homoseksuaalisuuteen. – Minun mielestäni on aika yllättävää, jos suurin osa kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneista muuttuu homoseksuaaleiksi sen jälkeen kun on saanut kielteisen turvapäätöksen tai kääntyy kristityksi.

• Kai tuo on sitten katsottava hyväksi uutiseksi, aloitukseen viittaan. Että saadaan vetää henkeä välillä.

Minusta on kuitenkin selvää, että jo nyt nähtävissä olevat - ja kytevät katastrofit saavat ihmiset liikkeelle. Jos/kun kyse on henkiin jäämisestä ja/tai elinolosuhteiden muuttumisesta sellaisiksi, ettei eläminen omilla asuinalueilla ole mahdollinen. Viittaan lähinnä ilmastonmuutoksen mukanaan tuomiin pieniin- ja isompiinkin ekokatastrofeihin.
      Kun niitä sattuu, meiltä ei enää kysytä "mielipidettä", jokaisen on vain tajuttava, että nyt on tosi kysymyksessä ja toimittava sen mukaan.

Toivottavasti tuo aika ei ole vielä käsillä - että itse ehtii alta pois, siihen kai perustuu meille tarjottava optimismi ? - vaan maailmanpaloa ehditään jarruttaa, ehkä osin sammuttaakin ennenkuin sellainen nostalginen käsite kuin "isänmaa" muuttuu löyhän humanismin seurauksena "ei-kenenkään maaksi", jossa kaikilla on lähinnä vain oikeuksia, ei velvollisuuksia eikä vastuuta, jossa kaikki saavat repiä sen, mikä revittävissä on, demokratian ja tasa-arvon nimissä...

Vai näkyykö merkkejä siitä, että ihminen olisi muuttunu epäitsekkääksi, rauhantahtoiseksi ja omastaan antavaksi muussa kuin teoriassa ja opetusmielessä ? Kaikille, kaikkea hyvää - kunhan MINÄ en joudu maksumieheksi...

• Anonyymi

Eipä olisi 80-luvulla uskonut miten maailma muuttuu. Jummi jammi. Ei tässä yksittäinen ihminen voi muuta kuin sopeutua muutoksiin.

Minulla ei ole mitään esim. Somaleita vastaan jos sopeutuvat yhteiskuntaan. Itse olen ollut ulkomailla töissä ja ei se helppoa ollut. Tunsi itsensä muukalaiseksi.

Jumala meitä kaikkia varjelkoon kaikelta pahalta.

• Anonyymi

Ihmisen pitää muuttua itsestään ja perheestään huolta pitäväksi. Nuo lässytykset omastaan antamisesta paisuttaa juuri tuota loisjoukkoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Eipä olisi 80-luvulla uskonut miten maailma muuttuu. Jummi jammi. Ei tässä yksittäinen ihminen voi muuta kuin sopeutua muutoksiin.

Minulla ei ole mitään esim. Somaleita vastaan jos sopeutuvat yhteiskuntaan. Itse olen ollut ulkomailla töissä ja ei se helppoa ollut. Tunsi itsensä muukalaiseksi.

Jumala meitä kaikkia varjelkoon kaikelta pahalta.

Sanos muuta, anonyymi13.51. Kai tämä meno vaatii sen, että ihminen uskoo johonkin itseään isompaan, eikä se kyllä ole ihminen..))

• Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen pitää muuttua itsestään ja perheestään huolta pitäväksi. Nuo lässytykset omastaan antamisesta paisuttaa juuri tuota loisjoukkoa.

Tuosta kai kaiken pitäisi alkaa, Anonyymi 14.05, vastuun otosta. Omasta itsestä ja niistä, jotka on tänne kutsunut (lapset). Tietysti ihminen on MYÖS itsekäs ja ahne. Markkinat tarjoavat kaiken aikaa meille sellaista, mitä emme tarvitse ja ellei pidä päätään kylmänä menee mukaan siihen kuoroon, joka vaatii "kaikki mulle heti" ja/tai putoaa mukavuuden ansaan...
        Kunpa riittävän monet kokisivat, että "vähemmän on enemmän". Se olisi hyväksi meille mutta kai sen sitten katsotaan vähentävän kulutusta, heikentävän talousnäkymiä. pienellä aikavälillä tarkasteltuna ja niinhän me asioita tarkastelemme...

• Anonyymi

"Minulla ei ole mitään esim. Somaleita vastaan jos sopeutuvat yhteiskuntaan. Itse olen ollut ulkomailla töissä ja ei se helppoa ollut"

olitko lukutaidoton kun menit ugandaan töihin, vaikeaa tietty

pohjois-etelä-maahanmuutto on äärettömän tuhoisaa
      olet ollut töissä euroopassa tai edes hiukan samanlaisessa kulttuurissa kuin suomi etkä afrikassa etkä ...

sen sijaan somalit ovat koneinsinöörejä joiden todistukset vain ovat jääneet kotiin
      eli ei kyse ole sopeutumisesta luterilaisuuteen eikä työnteosta

miksiköhän näistä aika selvistä asioista on jatkuvasti muistutetta ettei suomalainen ole ruotsissa töissäollessaan oikeasti ulkomailla varsinaisesti kun meillä on lähes aina ollut ruotsin lakikin myös venäjän tsaarin aikana

Mutta 80 pros koneinsinööreistä on lukutaidottomia
      http://www.afrol.com/articles/10890
      80% of Somalis now illiterate

• Ylempänä haukuttiin Migriä, on muitakin virkamiehiä hoitamassa tekevät työtään satakertaa paremmin mitä Halla-ahon rupusakki eivät kuitenkaa pidä meteliä, Hallan ja Purran lausunnot ihan perseestä, yrittävät olla tärkeitä, ajavat oppositiossa asioita mitkä on jo olleet tiedossa.

• Täällä värvätään ruotsinsuomalaisten keskuudessa jos joku olisi kiinnostunut palaamaan Suomeen kun tarvitaan työvoimaa. Meistä monet on lähes luku-ja kirjoitustaidollisia, kahdella kotimaisella tai paremmin.
      Vahinko että olen jo eläkkeellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      60
      3493
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      20
      2322
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      139
      1975
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1522
    5. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      163
      1207
    6. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      62
      1187
    7. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      1052
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      59
      883
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      76
      842
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      33
      823
    Aihe