Normaali tyyppi tai outo tyyppi

Anonyymi

Miten määritellään ns. normaali tyyppi ? Entä miten määritellään ns. outo tyyppi ? Heh. Jossakin lehdessä yritettiin joskus sanoa, että oudon tyypin ominaisuuksiin kuuluu mm., että outo tyyppi tykkää katsoa ihmisten kuvia, ja että outo tyyppi tulee liian lähelle toista ihmistä, ja että oudolla tyypillä on huonosti kammattu tukka … jne.

25

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmisillä on varmasti lukuisia tapoja määrittää noita asioita. Mikä toiselle on normaali, on toiselle outo ja päin vastoin.

      • Anonyymi

        Totta. Esimerkiksi jossakin Savossa pidetään outona sellaista, joka ei puhu. Jossakin Huittisissa taas pidetään outona sellaista, joka puhuu.


    • Liki pitäen lähes jokaisella vastaanottajalla on huonosti kammattu tukka. Miltei jokainen näistä tykkää myös katsella kuvia näytöstä, lehdestä, tai screeniltä - joka puolelta muualta kuin katsoa toista elävää ihmistä päin. Puhumattakaan että useinkin monen mielestä tuntemattomat tulevat aivan liian liki.

      Outoja ihmisiä, totta.

      • Mielenkiintoista onkin se, että aamulla lähtiessäsi saatat muistuttaakin jotakuinkin normaalia. Olethan juuri kammannut tukkasi. Mutta päivän tuulessa ja tuiskeesssa et edes ajattele asiaa (ellet muista kammata hiuksiasi koko ajan) ja muutut päivän mittaan koko ajan oudommaksi.

        Illalla olet jo täysi kaheli saapuessasi kotiin. Mutta autas armias, aamulla herätessäsi olet kaikkiein oudoillammasi. Hyvin (?) nukutun yöunien jälkeen. Tämäkin on outoa.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mielenkiintoista onkin se, että aamulla lähtiessäsi saatat muistuttaakin jotakuinkin normaalia. Olethan juuri kammannut tukkasi. Mutta päivän tuulessa ja tuiskeesssa et edes ajattele asiaa (ellet muista kammata hiuksiasi koko ajan) ja muutut päivän mittaan koko ajan oudommaksi.

        Illalla olet jo täysi kaheli saapuessasi kotiin. Mutta autas armias, aamulla herätessäsi olet kaikkiein oudoillammasi. Hyvin (?) nukutun yöunien jälkeen. Tämäkin on outoa.

        Tähän vuorokausivaihtelun outouteen kuulunee se, että aamulla herätessäni ja lähtiessäni päivän haasteisiin kuvittelen tekäväni hyviä tekoja. Voin toivoa että autan ihmisiä niin hyvin kuin voin tai se on hallittavissani.

        Illalla kotiin päästyäni ajattelen kuitenkin, että painukoon helvettiin koko sakki. Apuineen, marinoineen, kaikkineen.


    • Anonyymi

      Jos normaali tarkoittaa sellaista, joka on mahdollisimman tylsä ihminen, niin hän on silloin jo niin normaali että on suorastaan epänormaali.

    • Anonyymi

      Outo tyyppi on varmaan semmonen kun mä oon, normaalista en tiedä kun en oo semmonen koskaan ollut.

      KilttiMies89

    • Anonyymi

      Mun mielipide on että outo tyyppi voisi olla suosittu ja karismaattinen. Ehkä lapsuudessa kiusattu kateellisten takia. No toki on niitä kylähulluja jne mutta nekin on omalla lailla suosittuja. Normaali tosiaan arkipäiväisen tylsä ihminen. Huumorintajuton. Ei hyvää seuraa. Ei millään lailla yllättävä. Ei uskalla laittaa itseänsä likoon huumorimielessä esimerkiksi. No tylsä.

      • Anonyymi

        Totta, outo tyyppi saattaa olla suosittu, koska outo tyyppi keksii usein hauskoja ideoita. Ja monta kertaa oudolla tyypillä on hyvät jutut.
        Jos taas jonkun ihmisen päätavoite on olla mahdollisimman normaali, niin eipä sellaisen seurassa ole mitenkään miellyttävää olla.


    • Anonyymi

      Tämän palstan kirjoituksissa annetaan vaikutelma, että NORMAALI mies ei saa naista...

    • Anonyymi

      Normi tyyppi juo viinaa, seurustelee ja harrastaa seksiä naisten kanssa. Outo tyyppi on raitis johon ei naiset halua tutustua. Outo tyyppi on vaan siinä muitten mukana ja kaikki miettii miksei se juo viinaa muiden kanssa. Normi tyyppi kutsuu kavereita kylään ja käy baareissa iskemässä naisia. Normaalilla tyypillä on sosiaalista elämää.

      T: Viinamies

    • Anonyymi

      On alkeellisia paikkakuntia, joissa ihmisillä on suorastaan pakkomielle olla mahdollisimman normaali.

    • Normaali tarkoittanee puhekielessä jotain mikä on lähellä keskivertoa..

      Ukon kanssa kun ei kaikkia naapureita tunnettu/ tunneta, niin nimesimme, kun jotain puhetta tuli, yhden esim. espanjalaiseksi, toisen tupakkiukoksi jne ja yksi oli outo nainen.. Se taas johtui ihan vain hänen ulkonäöstään, kun on sellainen iso maskuliinisen näköinen nainen, jolla on kumara niska ja hiukset vedetty tiukkaan taakse..

      Mutta huom. Outous ei suinkaan tarkoita automaattisesti huonompaa kuin normaali, usein päinvastoin..

      • Minua on sanottu useasti oudoksi.


      • Anonyymi

        No toihan on vaan itsensä "paremmuuden" korostamista että nimetään ulkonäön perusteella toisia. Hyväitsetuntoinen ei sellaista tee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No toihan on vaan itsensä "paremmuuden" korostamista että nimetään ulkonäön perusteella toisia. Hyväitsetuntoinen ei sellaista tee.

        Jaa, no ei ole ainakaan nyt tässä tapauksessa, jossa halutaan jotenkin ilmaista kuka henkilö on ollut kyseessä. Mites sen teet, jos tiedät ihmisen vain ulkonäön perusteella?


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Jaa, no ei ole ainakaan nyt tässä tapauksessa, jossa halutaan jotenkin ilmaista kuka henkilö on ollut kyseessä. Mites sen teet, jos tiedät ihmisen vain ulkonäön perusteella?

        Kuvailen että "se pitkä, ruskeatukkainen nainen, joka kävelee aina pihalla" tms. En sanomalla oudoksi. Ellei käytös ole jotenkin aivan kummallista. Ihminen ei voi ulkonäölleen kauheasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvailen että "se pitkä, ruskeatukkainen nainen, joka kävelee aina pihalla" tms. En sanomalla oudoksi. Ellei käytös ole jotenkin aivan kummallista. Ihminen ei voi ulkonäölleen kauheasti.

        Juu mutta se vois olla kuka vain..

        Ja kuten mä sanoin, niin ei outous tarkoita sitä että olisi normaalia huonompi. Voin vain kuvitella millä nimityksillä mua on kuvailtu, tosin en mä ota siitä nokkiini. Hippi on ainakin yksi, minkä tiedän.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Juu mutta se vois olla kuka vain..

        Ja kuten mä sanoin, niin ei outous tarkoita sitä että olisi normaalia huonompi. Voin vain kuvitella millä nimityksillä mua on kuvailtu, tosin en mä ota siitä nokkiini. Hippi on ainakin yksi, minkä tiedän.

        Jos kuvaillaan luonteelta oudoksi, niin se saa mut ajattelemaan henkilöä, jolla on mahdollisia mielenterveysongelmia, tai on jotenkin muutoin eksentrinen, näin hienosti sanottuna.


    • Anonyymi

      Normaali mies istuu yksin kotona ja kirjoittelee sinkut palstalle.
      Ihmiset muutenkin vaan makailee kotona liika ja ihmettelevät miksei heillä ole sosiaalista elämää.

    • Anonyymi

      tinderissä on outoja naisia ja miehiä samoin korkeastikoulutetut on outoja hyypiöitä

    • Anonyymi

      Tyttöjen mielestä olin nuorena outo tyyppi kun tulin uuteen kouluun 4 luokalla ja siitä sitten sain jo ihastuneita lappuja tytöiltä kesken matikan tunnin, 5 luokalla jo seurustelin , olin tyttöjen mielestä kovis koska asuin lastenkodissa. Vanhempani olivat juoppoja joten jouduin lastenkotiin asumaan, asuin siellä 16 vuotiaaksi asti. En ollut kuitenkaan mikään rikollinen vaan ihan tavallinen mutta tytöt tykkäsi ja olin hyvä urheilussa, voitin juoksukisoissa kultaa ja pesäpallossa olin suber hyvä. Löin kunnareita yhdes pelis 5 ja muuten voitimme mestaruuden 5-9 luokalla joka kerta.

    • Tuttuus ja outous liittyvät tapojen, ja sitä kautta koko käyttäytymiskulttuurin tuntemiseen. Mikäli joku käyttäytyy vastoin tietyissä tilanteissa totuttua, käyttäytyy hän silloin oudosti.

      Yleensä sosiaaliset tavat opitaan lapsena vanhempia tarkkailemalla. Monessa tapauksessa vanhemmilla ei ole mahdollisuutta opettaa omien rajoituksiensa vuoksi kaikkia mahdollisia tapoja. Käyttäytymisetiketti ei siten ole läheskään kaikille selvää hienossa juhlapöydässä, kuten se ei ole selvää tavanomaisemmissakaan tilanteissa, kuten ihmisten kohtaamisissa kassajonoissa jne.

      Tai, onhan lapsi voinut oppia vanhemmiltaan vaikka mitä tapoja, mutta kun hän soveltaa niitä käytäntöön, vieroksuvat muut häntä, koska hänen tapansa poikkeavat muiden oppimista ja soveltamista.

      Vieraus ja outous tulevat siten pitkälti opittujen tapojen kautta.

    • Anonyymi

      Jos onkin oudolla tavalla normaali?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe