Jeesuksen paluu

Anonyymi

Jos Jeesuksen kaltainen mies ilmestyisi maailmaan vaikkapa Suomeen, hänet suljettaisiin psykiatriseen sairaalaan pakkolääkityksen kera. Senverran paha uhka olisi hän nykyäänkin, varsinkin Kristinuskon asemalle.

48

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikös Jeesus voisi kuitenkin kävellä suoraan seinien läpi ulos koko laitoksesta? Tuommoista kun nähtäisiin ja dokumentoitaisiin niin, että moisia ihmeitä voitaisiin pitää objektiivisina tosiasioina, niin kristinuskon maine olisi positiivisesti tapissa.

• Anonyymi

Hölmö ajatus, koska Jeesusta ei kiinnostaisi kristinuskon maine, vaikka osaisikin kävellä seinän läpi.

• Anonyymi kirjoitti:

Hölmö ajatus, koska Jeesusta ei kiinnostaisi kristinuskon maine, vaikka osaisikin kävellä seinän läpi.

No sinäpä sen ajatuksen esitit, en minä. Minähän en puhunut mitään siitä, että kiinnostaisiko Jeesusta kristinuskon maine vai eikö kiinnostaisi. Joten hölmöilystä voinet moittia ihan itseäsi.

• Anonyymi
        Viherpersu kirjoitti:

No sinäpä sen ajatuksen esitit, en minä. Minähän en puhunut mitään siitä, että kiinnostaisiko Jeesusta kristinuskon maine vai eikö kiinnostaisi. Joten hölmöilystä voinet moittia ihan itseäsi.

Totta puhut. Hölmö olen, mutta en siitä itseäni syytä, enkä ketään muutakaan. Syyllisyydessä rypeminen on hölmöä 😆

• Anonyymi kirjoitti:

Totta puhut. Hölmö olen, mutta en siitä itseäni syytä, enkä ketään muutakaan. Syyllisyydessä rypeminen on hölmöä 😆

Rypeminen onkin, koska pelkkä vellominen jossain epäkohdassa itsessään ei auta mitään. Sen hölmöyden toteamisen jälkeen voi kuitenkin alkaa kehitys, ja suunta on sitten vain ylös päin.

• Anonyymi
        Viherpersu kirjoitti:

Rypeminen onkin, koska pelkkä vellominen jossain epäkohdassa itsessään ei auta mitään. Sen hölmöyden toteamisen jälkeen voi kuitenkin alkaa kehitys, ja suunta on sitten vain ylös päin.

Totta, mutta ei siitä suunnasta mitään takeita ole. Meitä paljon viisaammatkin joutuvat tekemään kokoajan valintoja ja tekevät myös virheitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Totta, mutta ei siitä suunnasta mitään takeita ole. Meitä paljon viisaammatkin joutuvat tekemään kokoajan valintoja ja tekevät myös virheitä.

Se kyllä pitää paikkansa. Mutta jos hölmöytensä huomaa, ja meneekin vielä hölmömpään suuntaan, niin sittenhän kyse on paradoksista, että käytännössä ei ole sitä hölmöyttän sitten huomannutkaan.

• Anonyymi
        Viherpersu kirjoitti:

Se kyllä pitää paikkansa. Mutta jos hölmöytensä huomaa, ja meneekin vielä hölmömpään suuntaan, niin sittenhän kyse on paradoksista, että käytännössä ei ole sitä hölmöyttän sitten huomannutkaan.

Ei se paradoksaalista ole kuin pelkästään abstraktilla tasolla pohdittuna. Elämä ei etene pelkän älyn varassa, oli miten älykäs tahansa. Sama virhe on helppo tehdä moneen kertaan ennenkuin tajuaa mitä teki väärin. Joku moka on toista isompi painoarvoltansa. Jotakuta ei virheistä oppinen edes kiinnosta. Hissi kulkee molempiin suuntiin. Parhaimmillaankin oppiminen on kaksi askelta eteen ja yksi taakse.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei se paradoksaalista ole kuin pelkästään abstraktilla tasolla pohdittuna. Elämä ei etene pelkän älyn varassa, oli miten älykäs tahansa. Sama virhe on helppo tehdä moneen kertaan ennenkuin tajuaa mitä teki väärin. Joku moka on toista isompi painoarvoltansa. Jotakuta ei virheistä oppinen edes kiinnosta. Hissi kulkee molempiin suuntiin. Parhaimmillaankin oppiminen on kaksi askelta eteen ja yksi taakse.

"Parhaimmillaankin oppiminen on kaksi askelta eteen ja yksi taakse."

Hehe, täytyy sanoa, että en kyllä ottaisi vakavissani oppia vastaan keneltäkään, joka menee parhaimmillaankin vain taaksepäin, vaikka onkin hyvä, että hän sen myöntää.

• Anonyymi
        Viherpersu kirjoitti:

"Parhaimmillaankin oppiminen on kaksi askelta eteen ja yksi taakse."

Hehe, täytyy sanoa, että en kyllä ottaisi vakavissani oppia vastaan keneltäkään, joka menee parhaimmillaankin vain taaksepäin, vaikka onkin hyvä, että hän sen myöntää.

En minäkään. Sanoin että kaksi askelta eteen ja yhden taakse. Se tekee yhteensä yhden askeleen eteenpäin eli suunta on eteenpäin. Eniten epäilisin oppia joka lupaa pelkkää voittokulkua. Niin valitettavaa kuin se onkin, on olemassa ihmisiä jotka suuntavaistonsa menettäneenä kulkevat päättäväisesti kohti kellaria. Minä en osaa kertoa mikä on kullekin oikea oppi. Jos kaipaa auktoriteettia elämäänsä kannattaa valita viisaasti. Kaikki henkiset opettajat kantavat savolaisen vastuuta, eli vastuu on kuulijalla. Kukaan ei voi ketään pelastaa koska vastuu on henkilökohtainen. Apua voi pyytää ja saada mutta kaikkiin ei voi luottaa siinäkään.

• Anonyymi kirjoitti:

En minäkään. Sanoin että kaksi askelta eteen ja yhden taakse. Se tekee yhteensä yhden askeleen eteenpäin eli suunta on eteenpäin. Eniten epäilisin oppia joka lupaa pelkkää voittokulkua. Niin valitettavaa kuin se onkin, on olemassa ihmisiä jotka suuntavaistonsa menettäneenä kulkevat päättäväisesti kohti kellaria. Minä en osaa kertoa mikä on kullekin oikea oppi. Jos kaipaa auktoriteettia elämäänsä kannattaa valita viisaasti. Kaikki henkiset opettajat kantavat savolaisen vastuuta, eli vastuu on kuulijalla. Kukaan ei voi ketään pelastaa koska vastuu on henkilökohtainen. Apua voi pyytää ja saada mutta kaikkiin ei voi luottaa siinäkään.

"En minäkään. Sanoin että kaksi askelta eteen ja yhden taakse. Se tekee yhteensä yhden askeleen eteenpäin eli suunta on eteenpäin."

No tuo on kyllä hyvä pointti. Tosin mitä jos ajateltaisiin vähän laatikon ulkopuolelle? Voihan sitä astua muihinkin suuntiin kuin vain eteen ja taakse. Ei sekään hyvältä vaikuta, että jos eteen päin ei pääse, niin mennään aina taakse.

"Eniten epäilisin oppia joka lupaa pelkkää voittokulkua. Niin valitettavaa kuin se onkin, on olemassa ihmisiä jotka suuntavaistonsa menettäneenä kulkevat päättäväisesti kohti kellaria."

Tästä olen samaa mieltä.

"Minä en osaa kertoa mikä on kullekin oikea oppi. Jos kaipaa auktoriteettia elämäänsä kannattaa valita viisaasti. Kaikki henkiset opettajat kantavat savolaisen vastuuta, eli vastuu on kuulijalla. Kukaan ei voi ketään pelastaa koska vastuu on henkilökohtainen. Apua voi pyytää ja saada mutta kaikkiin ei voi luottaa siinäkään."

Tämän takia ainakin itse vältän niitä auktoriteettejä. Voin sen mainita, mutta jos neuvo ei kelpaa niin sitten ei voi mitään. Meriitit kannatta kyllä tunnustaa, koska siinä vain nolaa itsensä jos esim. käy täällä asiaa tuntemattomana jotain sotaa esim. tieteen konsensusta vastaan, kuten eräät käyvät näissä pöydällä olevissa ilmastoasioissa paraikaa.

• Anonyymi
        Viherpersu kirjoitti:

"En minäkään. Sanoin että kaksi askelta eteen ja yhden taakse. Se tekee yhteensä yhden askeleen eteenpäin eli suunta on eteenpäin."

No tuo on kyllä hyvä pointti. Tosin mitä jos ajateltaisiin vähän laatikon ulkopuolelle? Voihan sitä astua muihinkin suuntiin kuin vain eteen ja taakse. Ei sekään hyvältä vaikuta, että jos eteen päin ei pääse, niin mennään aina taakse.

"Eniten epäilisin oppia joka lupaa pelkkää voittokulkua. Niin valitettavaa kuin se onkin, on olemassa ihmisiä jotka suuntavaistonsa menettäneenä kulkevat päättäväisesti kohti kellaria."

Tästä olen samaa mieltä.

"Minä en osaa kertoa mikä on kullekin oikea oppi. Jos kaipaa auktoriteettia elämäänsä kannattaa valita viisaasti. Kaikki henkiset opettajat kantavat savolaisen vastuuta, eli vastuu on kuulijalla. Kukaan ei voi ketään pelastaa koska vastuu on henkilökohtainen. Apua voi pyytää ja saada mutta kaikkiin ei voi luottaa siinäkään."

Tämän takia ainakin itse vältän niitä auktoriteettejä. Voin sen mainita, mutta jos neuvo ei kelpaa niin sitten ei voi mitään. Meriitit kannatta kyllä tunnustaa, koska siinä vain nolaa itsensä jos esim. käy täällä asiaa tuntemattomana jotain sotaa esim. tieteen konsensusta vastaan, kuten eräät käyvät näissä pöydällä olevissa ilmastoasioissa paraikaa.

Mikäs siinä. Voihan sitä edetä vaikka tanssimalla niinkuin tauno palo kulkurin valssissa. Tai vaikka levätä välillä. Askelta ottaessa vaan ei aina voi olla varma oikeasta suunnasta. Se selviää monesti vain kokeilemalla pelosta huolimatta. Pelko vähenee itsetuntemuksen kasvaessa ja kulkurin askel maantiellä kevenee. Voi toimia pelosta huolimatta mutta ei pelosta käsin. Jos onnistuu tekemään enimmäkseen hyviä asioita hyvät asiat elämässä lisääntyvät. Sitä minä pidän merkkinä oikeasta suunnasta. Lähes kaikki pelkäävät. Minä ainakin pelkään jotain vähän väliä. Pahin pelko lienee pelon kieltäminen. Parempi täristä pelosta kuin kieltää pelkonsa.

• Itse sanoisin niin, että maamme fundamentalistit olisivat ensimmäisinä tuomitsemassa häntä.

• Tuo lienee totta koska jos asiaa ajattelee olisi hän varmaankin aika karismaattinen henkilö joka ei välttämättä kumartelisi fundamenttalistien juttuja.

• Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Tuo lienee totta koska jos asiaa ajattelee olisi hän varmaankin aika karismaattinen henkilö joka ei välttämättä kumartelisi fundamenttalistien juttuja.

Sinulla on taas kovin herkässä tuo fundamentalisti-sana 😃 haluatko nyt selvittää, mitä sillä kristinuskossa tarkoitat ❓

• usko.vainen kirjoitti:

Sinulla on taas kovin herkässä tuo fundamentalisti-sana 😃 haluatko nyt selvittää, mitä sillä kristinuskossa tarkoitat ❓

Kerro sinä mielummin. Olethan tehnyt lukemattomia aloituksiakin siitä mikä tuossa ahdistaa.

Kerro sinä mielummin. Olethan tehnyt lukemattomia aloituksiakin siitä mikä tuossa ahdistaa.

Käytät siis sanaa vaikka sinulla ei ole tietoa mitä sillä tarkoitat 🤔❓

• usko.vainen kirjoitti:

Käytät siis sanaa vaikka sinulla ei ole tietoa mitä sillä tarkoitat 🤔❓

Sinähän sen paremmin tiedät. Monia aloituksiakin olet aiheesta värkännyt ja selitellyt miten on täysin normaalia, että heteromiehet ajattelevat kokoajan homoseksiä. Kerro ihmeessä meille muillekkin miten tuo tapahtuu luontevasti.

Sinähän sen paremmin tiedät. Monia aloituksiakin olet aiheesta värkännyt ja selitellyt miten on täysin normaalia, että heteromiehet ajattelevat kokoajan homoseksiä. Kerro ihmeessä meille muillekkin miten tuo tapahtuu luontevasti.

No voi hyvänen aika, mistä minä voisin sen tietää mitä SINÄ tarkoitat kun puhut kristinuskossa fundamentalisteista 🤔 yriät nyt muutamalla sanalla se kertoa koska käytät sinä aina negatiivisesti.

• usko.vainen kirjoitti:

No voi hyvänen aika, mistä minä voisin sen tietää mitä SINÄ tarkoitat kun puhut kristinuskossa fundamentalisteista 🤔 yriät nyt muutamalla sanalla se kertoa koska käytät sinä aina negatiivisesti.

No siellähän nypläilet. Onhan tuo joten "tunkkaista"

Täällä konservatiisessa kirkkouskovaisten porukassa todella mummotkin katsoisi vinoon.

No siellähän nypläilet. Onhan tuo joten "tunkkaista"

Täällä konservatiisessa kirkkouskovaisten porukassa todella mummotkin katsoisi vinoon.

Täh 😳❓ nypläilet. Juttusi käyvät aina vain kummallisemmiksi kun yrität kiertää kysymystäni.

• usko.vainen kirjoitti:

Täh 😳❓ nypläilet. Juttusi käyvät aina vain kummallisemmiksi kun yrität kiertää kysymystäni.

Ei yllätä. Etpä ole koskaan järjenvalona loistanut tai edes jollain tavalla suoraselkäisenä.

Ei yllätä. Etpä ole koskaan järjenvalona loistanut tai edes jollain tavalla suoraselkäisenä.

Vaihdoit sujuvasti aihetta 😃 mutta kerro toki mikä tekee minun järjenvalostani tai suoraselkäisyydestäni jotenkin huonommat kuin sinulla on.

• usko.vainen kirjoitti:

Vaihdoit sujuvasti aihetta 😃 mutta kerro toki mikä tekee minun järjenvalostani tai suoraselkäisyydestäni jotenkin huonommat kuin sinulla on.

No ei. Tällä kylällä on sanonta, ettei hulluja pidä kouhia ja se pitää sinun kanssa paikkansa :d

No ei. Tällä kylällä on sanonta, ettei hulluja pidä kouhia ja se pitää sinun kanssa paikkansa :d

🤔 mutta ei sinun kanssa❓

• usko.vainen kirjoitti:

No kyllä te tuomitsette Daavidin hänen monista vaimoistaan, Jumalan hänen antaessaan tappotuomioita, Jeesuksen hänen ollessaan juomari.

Tuomitsette siinä sivussa homotkin.

• Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

Minä voin vastata: fundamentalismi tarkoittaa kristinuskossa sokeutta.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä voin vastata: fundamentalismi tarkoittaa kristinuskossa sokeutta.

Jos noin haluat sen sanoa niin totta 🤓 Sokeutta omalle viisaudelle ja vakaata luottamusta Jumalan viisauteen.

• usko.vainen kirjoitti:

Jos noin haluat sen sanoa niin totta 🤓 Sokeutta omalle viisaudelle ja vakaata luottamusta Jumalan viisauteen.

Fundamentalismi nimenomaan on juuri sitä, että ihminen alkaa kuv itella OMIA mielipiteitään Jumalan näkemyksiksi. Kun siis sanotaan vaikkapa "Jumala tahtoo näin..." kyseessä on vain omien näkemysten perustelu korkeammalla auktoriteetillä.

Käytännön tasolla tämä näkyy kristinuskossa siten, että ihmiset tulkitsevat Raamatusta haluamansa kohdat kirjaimellisesti ja ajatuksiinsa sopivasti. Toiset sitten pyritään vain unohtamaan.

• InhottavaRealisti kirjoitti:

Fundamentalismi nimenomaan on juuri sitä, että ihminen alkaa kuv itella OMIA mielipiteitään Jumalan näkemyksiksi. Kun siis sanotaan vaikkapa "Jumala tahtoo näin..." kyseessä on vain omien näkemysten perustelu korkeammalla auktoriteetillä.

Käytännön tasolla tämä näkyy kristinuskossa siten, että ihmiset tulkitsevat Raamatusta haluamansa kohdat kirjaimellisesti ja ajatuksiinsa sopivasti. Toiset sitten pyritään vain unohtamaan.

"Fundamentalismi nimenomaan on juuri sitä, että ihminen alkaa kuv itella OMIA mielipiteitään Jumalan näkemyksiksi. "

Ikävä kyllä tuossa on totuuden jyvä.

• Anonyymi

Fariseusten sun muiden saddukeusten ahdasmielisyys on pelkästään lisääntynyt 2000 vuoden aikana, eikä julkisia teloituksia enää tehdä rauhan aikana. Se olisikin liian reilua kohtelua vaikka näyttää rumalta sivustakatsojan mielestä. Parempi lääkitä ja sulkea lukkojen taakse loppuelämäksi "oman turvallisuutensa" nimissä. Ei tule kenellekkään paha mieli. Nykyajan edistyksellisten ihmisten kahleet ovat kemialliset ja psykologiset.

• Anonyymi

Kristinuskoa ei tarvitse erikseen mainita, aloittaja on muuten täysin oikeassa. Ihmisen perusominaisuudet ovat ja pysyvät aina samoina.

• Anonyymi

Ei tarvitse mainita, mutta saa mainita. Jokainen vastaa tekojensa seurauksista henkilökohtaisesti. Se on sisäänrakennettu vapaaseen tahtoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse mainita, mutta saa mainita. Jokainen vastaa tekojensa seurauksista henkilökohtaisesti. Se on sisäänrakennettu vapaaseen tahtoon.

Jeesuksen kaltainen, kaikkine evankeliumin vertauksineen, niin, - voisi ehkä menestysteologia uskonnot jäädä, pois oho, oho. . . "tota noin, enhän mä nyt noita"hopeita. . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on, mutta vielä tärkeämpi asia on se, että jokainen myös vastaa itse omista tunteistaan. Kiukkua, kateutta, mustasukkaisuutta ei koskaan aiheuta toinen ihminen, vaan ihminen itse nimeää tunteensa - sekin sisältyy vapaaseen tahtoon. Vaikka ei asioita voisi muuttaakaan, saa kuitenkin valita aina, että miten niihin suhtautuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on, mutta vielä tärkeämpi asia on se, että jokainen myös vastaa itse omista tunteistaan. Kiukkua, kateutta, mustasukkaisuutta ei koskaan aiheuta toinen ihminen, vaan ihminen itse nimeää tunteensa - sekin sisältyy vapaaseen tahtoon. Vaikka ei asioita voisi muuttaakaan, saa kuitenkin valita aina, että miten niihin suhtautuu.

Olet oikeassa. Ihminen jopa valitsee tunteensa jolla itseään viihdyttää. Se on kuin filtteri joka voi muuttua fyysiseksi toiminnaksi. On myös mahdollista vaihtaa tuo filtteri kuin vanha kelvoton öljynsuodatin.
        Tunteita syntyy myös omista ajatuksista ilman ulkoisia ärsykkeitä ja niitäkin voi oppia hallitsemaan ja valitsemaan. Silloin aletaankin olla lähellä ihmisolennon luomiskyvyn ydintä.

• Anonyymi

Jeesuksen kaltaisen ihmisen ilmestyminen Suomeen olisi ihme.
      Suomalaisilta puuttuu perimästään tämä totaalinen kusetuksen historia.

• Oon nähnyt sellaisen Jeesuksen juurikin pakkohoidossa

• Anonyymi

Voisi hyvin kuvitella vaikka Copperfieldin olevan Jeesus, taI vaikka Chriss Angelin..
      Näin ei varmaankaan kuitenkaan ole, joten usko on pahasti koetuksella.
      Jeesuksesta tai Jumalasta ei ole toviin kuulunut...pitkään toviin...
      Pelkään pahoin, että olemme yksin ja elämme vain kerran- lyhyen elämän ja sen jälkeen on ikuinen pimeä uni, ilman unia...ilman mitään - olematon olotila ymmärrystä vailla - olo kuin avaruudessa leijailevalla roskakorilla ilman kantta, kun sekin vietiin ilman että ymmärsimme mitään....

• Anonyymi

"...-olo kuin avaruudessa leijailevalla roskakorilla ilman kantta"...
        Funny! :)
        Toi oli melkein runollista. Kiitos!
        Kuva on aika osuva valitettavasti kun vertaa miten kanteettomasti sitä toisinaan kaadetaan ongelmat toisten niskaan..hmm

• Chriss Angelia on pidetty ääriuskovien parissa jopa Perkeleenä tai jonakin noitana, Pahan palvelijana. Niin sitkeässä näillä ihan laidalla hoippuvilla on se usko siihen yliluonnolliseen, ettei käsitetä kyseessä olevan vain taitavasti toteutetut silmänkääntötemput.

Ja silmänkääntäjiähän ne ovat nämä ihmeparantajatkin. Sillä erolla vain etteivät he itse sitä myönnä, taikurit auliisti myöntävät.

• Anonyymi

Junasta voi lähteä pois matkustajien keskuudesta asemien välillä.

• Anonyymi

Jep, terveys on vaarallista, se on nähty monta kertaa historiassa. Jos et suostu lauman sääntöihin, siitä ei hyvää seuraa. Saat olla yksilö, kunhan seuraat yleistä mielipidettä, mutta oma itsesi et, se julistetaan pannaan hyvin nopeasti. Maailma palvoo ihmisen ruumista, mutta kuka tuo ruumis oikeastaan on,siitä ei mitään tietoa, eikä kiinnostusta.

• ”Jos Jeesuksen kaltainen mies ilmestyisi maailmaan vaikkapa Suomeen…”

Mielenkiintoinen visio.

Miten esimerkiksi nämä Jeesuksen opetukset otettaisiin vastaan?

Matt. 5:40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;

Luuk. 3:11 Hän vastasi ja sanoi heille: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin."

1Joh. 3:17 Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?

Matt. 5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;

Room. 12:17 Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.

Matt. 6:12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;

Kuuluisiko kiukkuista huutoa, miten ”vihervassu” ja ”saatana” tuo henkilö olisikaan?

• Anonyymi

Sopi hieman huonosti Raamatun kohtaan, jossa Jeesus riehui temppelissä ja ajoi ruoskan kanssa uhrieläinten myyjät ulos sekä heitteli rahanvaihtajien pöytiä hankkien itsensä vielä Jumalan pilkastakin ristille.

• Anonyymi kirjoitti:

Sopi hieman huonosti Raamatun kohtaan, jossa Jeesus riehui temppelissä ja ajoi ruoskan kanssa uhrieläinten myyjät ulos sekä heitteli rahanvaihtajien pöytiä hankkien itsensä vielä Jumalan pilkastakin ristille.

”…Jeesus riehui temppelissä ja ajoi ruoskan kanssa uhrieläinten myyjät ulos sekä heitteli rahanvaihtajien pöytiä hankkien itsensä vielä Jumalan pilkastakin ristille.”

:D Tämä kohta on ilmeisesti joku innoittaja joillekin… No, kyse oli siitä, miten nämä temppelit olivat muuttuneet kauppapaikoiksi – tavallaan tietynlaisiksi ”supermarketeiksi” – jossa alkuperäinen tarkoitus oli hämärtynyt.

Juutalaisten mielestä Jeesus oli Jumalan pilkkaaja, koska väitti olevansa Hänen poikansa. Tuo oli silloista ”oikeaoppisuutta”.

• Anonyymi

Jeesus lupasi tulla toistamiseen tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, kun on se oikea hetki. Tuohon ajatukseen sopii huonosti se ajatus, että joku maanpäällinen organisaatio tai ihminen olisi tällä kertaa edes kykenevä estämään Häntä. Vaikkapa poliisipartio karhu-yksikköineen pyrkisi hyökkäämään Jeesuksen kimppuun ja pidättämään Hänet viemällä Hänet mielisairaalaan. Tällä kerraa Jeesus käskisi hyökkääjien kuivettua ja muuttumaan tomuksi, niin koko joukko olisi sillä silmänräpäyksellä maan tomua. Voihan olla, että Jeesus turvautuisi pehmeämpiin keinoihin kutsumalla jokaista pidättäjäänsä nimeltä ja kertoen vaikkapa jotain henkilökohtaista jokaisesta pakottamalla jokaisen luopumaan aikeistaan. Jeesus ei Raamatun mukaan joka tapauksessa tule toisella kertaa leikkimään tänne ihmisten ehdoilla vaan Hän antoi ne ehdot elämälle noin 2000 vuotta sitten. Seuraavaksi on tuomioden aika.

• Saathan sinä haaveilla.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      100
      991
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      54
      918
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      810
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      142
      741
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      685
    6. 78
      531
    7. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      508
    8. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      86
      507
    9. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      506
    10. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      70
      486
    Aihe