Mikä sytyttää mustasukkaisuuden?
Nyt pitäs pyrkiä vastaamaan kohtuu rehellisesti.
Uskallatko?
Oletko mustasukkainen
100
52
Vastaukset
Käytän vain vaaleita tennissukkia. Vihaan tummia/mustia sukkia. 😤
Enkä oikeasti muutenkaan ole mustasukkainen. Jos suhteessa alkaisin tuntemaan mustasukkaisuutta,olisi siinä jo käynyt sellaisia asioita yhteydessä yleensäkin, että olisin jo katkaissut suhteen.
Olen ollut suhteessa missä toinen oli sairalloisen mustasukkainen, enkä pidä siitä vitsauksesta yhtään. Jos ei luota itseensä sen vertaa, on parempi pysyä yksin.- Anonyymi
Ehket vaan ole tavannut sitä oikeaa....
Silmissä mustuu ja vintti pimenee, verenmaku suussa. Yksi ainoa ajatus:--------->•
Mutta ei tätä jaloa tunnetta tunneta ihan kenestä tahansa. Anonyymi kirjoitti:
Silmissä mustuu ja vintti pimenee, verenmaku suussa. Yksi ainoa ajatus:--------->•
Mutta ei tätä jaloa tunnetta tunneta ihan kenestä tahansa.Aha...
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei tätä jaloa tunnetta tunneta ihan kenestä tahansa.Siis juuri tuollaista vihaavaa mustasukkaisuutta en enää nykyään tunne, koska olen omaksunut tavan ajatella vapaa tahto, ketään ei voi omistaa, kenenkään toisen tunteita ei voi määräillä eikä säädellä.
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Aha...
Sitten kun tunnet silkkää himoa repiä hampaillasi riekaleiksi miehen, joka kehtaa tuijottaa naistasi, olet päässyt kiinni alkujuuriisi, siihen mitä todellisuudessa olet ja olet aina ollut. Et sitä, mitä vain olet muilta oppinut ja mitä valheellinen yhteiskuntanormi käskee sinut tuntemaan, koska "se on oikein".
Anonyymi kirjoitti:
Sitten kun tunnet silkkää himoa repiä hampaillasi riekaleiksi miehen, joka kehtaa tuijottaa naistasi, olet päässyt kiinni alkujuuriisi, siihen mitä todellisuudessa olet ja olet aina ollut. Et sitä, mitä vain olet muilta oppinut ja mitä valheellinen yhteiskuntanormi käskee sinut tuntemaan, koska "se on oikein".
No eipä ole minusta tuollaiseksi, enkä halua. Minulle suhde toiseen ihmiseen on ihan muuta kuin omistamista. Lähinnä juuri sitä, että hän haluaa aina tulla vaikka timbuktusta mun luo aina ja aina takaisin, koska minä olen minä, eikä kukaan muu. :o)
Tuo sinun malli tuntuu minusta molemminpuolin niin ahdistavalle. Mutta ehkäpä joku haluaa elää tuollaistakin elämää...repiä toiselta silmiä päästä ja itsekin riutua hermorauhniona...Abrakadabra kirjoitti:
Siis juuri tuollaista vihaavaa mustasukkaisuutta en enää nykyään tunne, koska olen omaksunut tavan ajatella vapaa tahto, ketään ei voi omistaa, kenenkään toisen tunteita ei voi määräillä eikä säädellä.
Joo, ei minusta ole olemassa mitään oikeaa mustasukkaisuutta... Pitäisi olla vaan kaksi itsensä hyväksyvää ihmistä, jotka haluavat olla yhdessä. :o)
Disse kirjoitti:
Joo, ei minusta ole olemassa mitään oikeaa mustasukkaisuutta... Pitäisi olla vaan kaksi itsensä hyväksyvää ihmistä, jotka haluavat olla yhdessä. :o)
Ehkä olemassa on, mutta minusta mustasukkaisuus nimenomaan omistusmuotoisena ja kalvavana, vihana, kiukkuna jne. on siitä johtuvaa ettei luota toiseen ja pitää toista omistettavana.
Vaikkei sitä tietoisesti tajuaisikaan, mutta omistamisestahan siinä on kyse. Joku on yksinomaan mun. Mun mun mun ja mun ehdoillani ei leikitä. Toisen pitäs tykätä susta sun ehdoilla.
Ja jos loukkaantumisen tunteet halutaan kostaa, silloin se on itserakkauttakin jo.
Oon läheltä seurannut mustasukkaista ihmistä, joka rankaisee vuosikymmenien jälkeenkin toisen yhtä mokaa. Minusta se on sairasta. Vaikka ko. ihminen on mulle läheinen ihminen.
Jokaisessa suhteessa sinä saat toiselta tasan sen verran mitä se on sulle valmis antamaan ja jos se ei riitä, erotakin voi.
Mut et mustasukkaisena alkas ohjailemaan, määräilemään tai kostamaan... Ei.- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Ehkä olemassa on, mutta minusta mustasukkaisuus nimenomaan omistusmuotoisena ja kalvavana, vihana, kiukkuna jne. on siitä johtuvaa ettei luota toiseen ja pitää toista omistettavana.
Vaikkei sitä tietoisesti tajuaisikaan, mutta omistamisestahan siinä on kyse. Joku on yksinomaan mun. Mun mun mun ja mun ehdoillani ei leikitä. Toisen pitäs tykätä susta sun ehdoilla.
Ja jos loukkaantumisen tunteet halutaan kostaa, silloin se on itserakkauttakin jo.
Oon läheltä seurannut mustasukkaista ihmistä, joka rankaisee vuosikymmenien jälkeenkin toisen yhtä mokaa. Minusta se on sairasta. Vaikka ko. ihminen on mulle läheinen ihminen.
Jokaisessa suhteessa sinä saat toiselta tasan sen verran mitä se on sulle valmis antamaan ja jos se ei riitä, erotakin voi.
Mut et mustasukkaisena alkas ohjailemaan, määräilemään tai kostamaan... Ei.Jos on suhteessatoisen kanssa niin silloin sen ihmisen omistaa, ei sillä ole oikeutta pettää. Jos se pettää niin sitten ei pidä suuttuakaan jos ajatusmaailma on se että toista ei voi omistaa.
Abrakadabra kirjoitti:
Mut et mustasukkaisena alkas ohjailemaan, määräilemään tai kostamaan... Ei.Ja olen itsekin ollut tavattoman mustasukkainen nuorena. Suorastaan tutissut hermona ja raivona. Kiertänyt kehää stressaantuneena ja loukkaantuneena, hautonut hyökkäystä ja käynyt päälle suusanallisesti kuin fyysisestikin.
Kokenut mustasukkaisuuden kuin olis sodassa ja valppaana puolustautumaan ja pitämään omastaan kiinni raivoisasti. 😃Abrakadabra kirjoitti:
Mut et mustasukkaisena alkas ohjailemaan, määräilemään tai kostamaan... Ei.Joo, siis en mä oikeen enää osaa tarttua edes mustasukkaiseen ajatteluun... Mitä hyötyä siitä on kenellekään? Ei mitään... se on ajatus vastaan oletus.... Mikään ei ole totta. Kässäätkö?
Tuossa joku sotkee sen jo pettämiseen...eihän se mustasukkaisuus ole pettämisestä loukkaantumista/pahastumista... se mustasukkaisuus on oletetusta asiasta tullut tunnetila. Se toteennäyttäminen voi tehdä siitä toden, mutta muuten koko mustasukkaisuus on vain tunne, joka tulee omista oletuksista ja omien eletyn elämän perusteella tulleista kokemuksista...ei se liity siihen kumppaniin välttämättä yhtään... Jos joku on jo pettänyt, sittenkin sitä itse on pitänyt antaa se anteeksi, jos vielä on suhteessa...silloinkaan ei pitäisi olla mustasukkainen, koska on antanut anteeksi...
Mustasukkaisuudesta kärsivä ihminen ei ole sinut itsensä ja ajatuksiensa kanssa minusta...Abrakadabra kirjoitti:
Ja olen itsekin ollut tavattoman mustasukkainen nuorena. Suorastaan tutissut hermona ja raivona. Kiertänyt kehää stressaantuneena ja loukkaantuneena, hautonut hyökkäystä ja käynyt päälle suusanallisesti kuin fyysisestikin.
Kokenut mustasukkaisuuden kuin olis sodassa ja valppaana puolustautumaan ja pitämään omastaan kiinni raivoisasti. 😃Niin sä joskus kerroit.... mutta oletkin ottanut itseäsi niskasta kiinni ja tutkinut omia tunteita ja miettinyt mistä ne oikein tulee, etkä vaan odottanut vastausta siihen muualta. :o)
Anonyymi kirjoitti:
Jos on suhteessatoisen kanssa niin silloin sen ihmisen omistaa, ei sillä ole oikeutta pettää. Jos se pettää niin sitten ei pidä suuttuakaan jos ajatusmaailma on se että toista ei voi omistaa.
En mä omista toista, hän itse omistautuu mulle niin kaun kun itse tahtoo niin tehdä. Minä voin yrittää rakastaa toista "omaksi" pitää tyytyväisenä ja tehdä tunteeni selvästi ymmärrettäviksi.
Pettäminen voi loukata. Ja loukkaa, koska tajuaa ettei ne mun tunteet yms. riittänytkään... Vaikka niin toivoi. Mutta periaatteessa, koska vaan vpi menettää toisen. Se on elämää.Disse kirjoitti:
Niin sä joskus kerroit.... mutta oletkin ottanut itseäsi niskasta kiinni ja tutkinut omia tunteita ja miettinyt mistä ne oikein tulee, etkä vaan odottanut vastausta siihen muualta. :o)
Oikeestaan piti vaan tajuta se, että se mun kumppani on vapaasta tahdostaan mulle kaikkea sitä mitä on ja sillä on oikeus olla mitä se on. Jos mä en ole sen kanssa sujut mitä mulle on tarjolla tai ei ole, voin ottaa hatkat. 🤣
Disse kirjoitti:
Joo, siis en mä oikeen enää osaa tarttua edes mustasukkaiseen ajatteluun... Mitä hyötyä siitä on kenellekään? Ei mitään... se on ajatus vastaan oletus.... Mikään ei ole totta. Kässäätkö?
Tuossa joku sotkee sen jo pettämiseen...eihän se mustasukkaisuus ole pettämisestä loukkaantumista/pahastumista... se mustasukkaisuus on oletetusta asiasta tullut tunnetila. Se toteennäyttäminen voi tehdä siitä toden, mutta muuten koko mustasukkaisuus on vain tunne, joka tulee omista oletuksista ja omien eletyn elämän perusteella tulleista kokemuksista...ei se liity siihen kumppaniin välttämättä yhtään... Jos joku on jo pettänyt, sittenkin sitä itse on pitänyt antaa se anteeksi, jos vielä on suhteessa...silloinkaan ei pitäisi olla mustasukkainen, koska on antanut anteeksi...
Mustasukkaisuudesta kärsivä ihminen ei ole sinut itsensä ja ajatuksiensa kanssa minusta...Se on herruuskompleksista. 😃
Abrakadabra kirjoitti:
Oikeestaan piti vaan tajuta se, että se mun kumppani on vapaasta tahdostaan mulle kaikkea sitä mitä on ja sillä on oikeus olla mitä se on. Jos mä en ole sen kanssa sujut mitä mulle on tarjolla tai ei ole, voin ottaa hatkat. 🤣
Joo, noinkin... Siis ei kenenkään tartte olla mitään mitä ei ole.. :o)
Disse kirjoitti:
Joo, noinkin... Siis ei kenenkään tartte olla mitään mitä ei ole.. :o)
Juu ja jokainen joka meistä on joskus pettynyt, eronnut tietää että ei parisuhde kaikkien kanssa toimi tai riitä. Olkoon syy mikä hyvää... Etkä voi toista valaa uusiksi, sorvata mieleistä.
Vakka kantensa kattoo, ei ole mitään mustasukkaisuus draamoja kun on ottanut kumppaniksi samoilla korteilla pelaavan.Abrakadabra kirjoitti:
Juu ja jokainen joka meistä on joskus pettynyt, eronnut tietää että ei parisuhde kaikkien kanssa toimi tai riitä. Olkoon syy mikä hyvää... Etkä voi toista valaa uusiksi, sorvata mieleistä.
Vakka kantensa kattoo, ei ole mitään mustasukkaisuus draamoja kun on ottanut kumppaniksi samoilla korteilla pelaavan.Kyse on yhteensopimisesta, ei valtataistelusta simppelisti. 😃
Abrakadabra kirjoitti:
Vakka kantensa kattoo, ei ole mitään mustasukkaisuus draamoja kun on ottanut kumppaniksi samoilla korteilla pelaavan.Näinpähän se on... Ja se sopiva yhteys toiseen tuo turvallisuuden tunteen. :o)
Ite taas käytän nimenomaan mustia sukkia silloin kun ylipäätään käytän sukkia. Missään tapauksessa en tennissukkia laita jalkaani (vaikka Red Hot Chili Peppersista diggaankin).
Mustasukkainen en silti ole. Kesällä kuljen mieluiten paljain jaloin. Socks sucks. https://www.youtube.com/watch?v=fpwoMujdMLwDisse kirjoitti:
Näinpähän se on... Ja se sopiva yhteys toiseen tuo turvallisuuden tunteen. :o)
Rehellisyys ja kommunikaatio sekä se että hyväksyy toisen itsenään. Esiintyy itsenään ei roolissa.
Ja sekin on hyvä ymmärtää, että tunteet voi muuttua. Elämäntilanteet voi muuttua.Abrakadabra kirjoitti:
Ja olen itsekin ollut tavattoman mustasukkainen nuorena. Suorastaan tutissut hermona ja raivona. Kiertänyt kehää stressaantuneena ja loukkaantuneena, hautonut hyökkäystä ja käynyt päälle suusanallisesti kuin fyysisestikin.
Kokenut mustasukkaisuuden kuin olis sodassa ja valppaana puolustautumaan ja pitämään omastaan kiinni raivoisasti. 😃Käytit kuitenkin aikamuotoa perfekti, eli olet päässyt tuosta eroon.
Mitä mielestäsi saavutit mustasukkaisuudellasi?Abrakadabra kirjoitti:
Kyse on yhteensopimisesta, ei valtataistelusta simppelisti. 😃
Juu, näin on.. :o)
pitkätukka-68 kirjoitti:
Ite taas käytän nimenomaan mustia sukkia silloin kun ylipäätään käytän sukkia. Missään tapauksessa en tennissukkia laita jalkaani (vaikka Red Hot Chili Peppersista diggaankin).
Mustasukkainen en silti ole. Kesällä kuljen mieluiten paljain jaloin. Socks sucks. https://www.youtube.com/watch?v=fpwoMujdMLwNo itse tykkään sukista, kun ne pitää jalatkin kuivana... Kyllä mäkin tykkään olla ilman sukkia, mutta myös pitää jalat kuivina ja hyvässä kunnossa.
Pidän muutenkin jalkoja hyvässä kunnossa...välillä rasvaa ja kuorintaa. :o)pitkätukka-68 kirjoitti:
Käytit kuitenkin aikamuotoa perfekti, eli olet päässyt tuosta eroon.
Mitä mielestäsi saavutit mustasukkaisuudellasi?Imperfekti. En saavuttanut mitään, vain pahaa mieltä ja aivan turhaan. Jos toinen haluaa häslätä muidenkin kanssa, selvää on että mielihalumme on keskenään erilaiset.
Hän joutaa silloin vapautua halujensa mukaan elämään.. Voin vetää rajan vain sille mihin itse olen valmis, en toiselle.pitkätukka-68 kirjoitti:
Käytit kuitenkin aikamuotoa perfekti, eli olet päässyt tuosta eroon.
Mitä mielestäsi saavutit mustasukkaisuudellasi?Imperfekti. En saavuttanut mitään, vain pahaa mieltä ja aivan turhaan. Jos toinen haluaa häslätä muidenkin kanssa, selvää on että mielihalumme on keskenään erilaiset.
Hän joutaa silloin vapautua halujensa mukaan elämään.. Voin vetää rajan vain sille mihin itse olen valmis, en toiselle.Abrakadabra kirjoitti:
Mustasukkaisuus = herruuskompleksista vääntöä.
No se on toisen ohjaamista omien tunteiden saamiseksi itseään miellyttäviksi... ??
- Anonyymi
Ja heti ensimmäisenä pätemässä ja vastaamassa omaan aloitukseesi.
Disse kirjoitti:
No se on toisen ohjaamista omien tunteiden saamiseksi itseään miellyttäviksi... ??
Nii, mä nään sen niin että mustasukkaisena pelko ja suuttumus ajaa puolustautumaan ja puolustautumisen tarve tulee tarpeesta olla tilanteen herra.
Ihminen koittaa kontrolloida paitsi itseään myös toista ja jos kontrollointi ei toimi viha nousee pintaan.
Herruuskompleksi. Kukkulan kuningas.Anonyymi kirjoitti:
Ja heti ensimmäisenä pätemässä ja vastaamassa omaan aloitukseesi.
Kyllä sinun on uusittava näkemiseen tarvittava kalusto.... ei ollut minun aloitus.... Ja satuin olemaan vaan nopea...
Abrakadabra kirjoitti:
Imperfekti. En saavuttanut mitään, vain pahaa mieltä ja aivan turhaan. Jos toinen haluaa häslätä muidenkin kanssa, selvää on että mielihalumme on keskenään erilaiset.
Hän joutaa silloin vapautua halujensa mukaan elämään.. Voin vetää rajan vain sille mihin itse olen valmis, en toiselle.Kyllä "olen itsekin ollut mustasukkainen" on perfekti. Imperfektinä se menis "olin mustasukkainen".
Olen
Olin
Olen ollut
Olin ollutAbrakadabra kirjoitti:
Nii, mä nään sen niin että mustasukkaisena pelko ja suuttumus ajaa puolustautumaan ja puolustautumisen tarve tulee tarpeesta olla tilanteen herra.
Ihminen koittaa kontrolloida paitsi itseään myös toista ja jos kontrollointi ei toimi viha nousee pintaan.
Herruuskompleksi. Kukkulan kuningas.Niin, no mustasukkaisuus tunteena voi teetättää varmaan monenlaista ihmisissä... Tollanen aktiivinen toiminta on yksi ja selvempiä käyttäytymisiä, mutta jotain passiivisempaakin on... Ja sitten se saattaa näkyä sellaisena toisen mitätöimisenäkin.. Yhtä kaikki, yhteys häviää... :o(
Abrakadabra kirjoitti:
Herruuskompleksi. Kukkulan kuningas.Muistan kuinka joskus yritin aivopestä ja manipuloida toista toimimaan ei mustasukkaisuutta herättävällä tavalla. Eihän se toiminut.
No koitin ilkeillä sitä kohtaan joka herätti kumppanini mielenkiinnon ja tarpeen lähestyä. Ajattelin, että häädän sen toisen naisen niin pois. Ja samalla pidin mekkalan myös ko. kumppanille, molemmille.
Kumpikin tajus joo, että oon mustis ja vihainen, mutta ei se mitään ehkäissyt.
Nainen vähän perääntyi, mutta edelleenkin se kumppani tunsi vetoa siihin toiseen...
Mitä vattua stressata, jos on imuamuualle, menee muualle. Ei se keuhkoomalla muutu.pitkätukka-68 kirjoitti:
Kyllä "olen itsekin ollut mustasukkainen" on perfekti. Imperfektinä se menis "olin mustasukkainen".
Olen
Olin
Olen ollut
Olin ollutOlin minä käyttäisin. Nyt en ole. 😃
Abrakadabra kirjoitti:
Olin minä käyttäisin. Nyt en ole. 😃
Hyvä niin. Ja anteeksi kielioppinörtteyteni.
Tärkeää on kuitenkin, et olet päässyt mustasukkaisuudesta eroon. Se ei ikinä auta yhtään mitään. Sanoin jo toisaalla, että kyllä aikuisen ihmisen pitää tietää mitä saa, ja mitä ei saa tehdä. Jos on vielä niin keskenkasvuinen ettei sitä tiedä, niin ihminen voi sit tehdä mitä haluaa, mutta ei mun kanssani.Disse kirjoitti:
Niin, no mustasukkaisuus tunteena voi teetättää varmaan monenlaista ihmisissä... Tollanen aktiivinen toiminta on yksi ja selvempiä käyttäytymisiä, mutta jotain passiivisempaakin on... Ja sitten se saattaa näkyä sellaisena toisen mitätöimisenäkin.. Yhtä kaikki, yhteys häviää... :o(
Juu, minusta on parempi tarkistella syitä ja seurauksia, sen sijaan että tuhoaa mielenterveytensä.
Jos nyt alkaa näyttää sille, että toisella on ongelmia olla olematta mustis tai itellä on ongelma, onko sitä pakko olla suhteessa ihmisen kanssa jossa tuollainen tilanne on päällä.
Jotkut pitää tuollasta mustasukkaisuutta intohimona, minusta se on kumminkin sadomasokismia. 🤪
Tykkää rääkkäyksestä.pitkätukka-68 kirjoitti:
Hyvä niin. Ja anteeksi kielioppinörtteyteni.
Tärkeää on kuitenkin, et olet päässyt mustasukkaisuudesta eroon. Se ei ikinä auta yhtään mitään. Sanoin jo toisaalla, että kyllä aikuisen ihmisen pitää tietää mitä saa, ja mitä ei saa tehdä. Jos on vielä niin keskenkasvuinen ettei sitä tiedä, niin ihminen voi sit tehdä mitä haluaa, mutta ei mun kanssani.Varmaan tämän voipi laittaa tasan, kummankin kieliopilla oikein. 😃
Olen ollut ja olin.
Joo, ihmiset jotka tahtoo leikkiä mustasukkaisuudella mitenkään päin on jotenkin ymmärtänyt, että pitäisi kilpailla ja voittaa. Minusta aito rakkaus ja välittäminen ei ole kilpailuttamista eikä juupas eipäs leikkiä.Abrakadabra kirjoitti:
Juu, minusta on parempi tarkistella syitä ja seurauksia, sen sijaan että tuhoaa mielenterveytensä.
Jos nyt alkaa näyttää sille, että toisella on ongelmia olla olematta mustis tai itellä on ongelma, onko sitä pakko olla suhteessa ihmisen kanssa jossa tuollainen tilanne on päällä.
Jotkut pitää tuollasta mustasukkaisuutta intohimona, minusta se on kumminkin sadomasokismia. 🤪
Tykkää rääkkäyksestä.No itsehän mä oon tälläinen sosiaalinen tyyppi. Mä esimerkiksi saatan flirtata vaikka kassaneitille ja pistää jotain kaksmielistä juttuakin, vaikka olisin suhteessa ja se toinen siinä vieressä.... koska sellainen minä olen, mutta eipä se tarkoita mitään muuta kuin sen, että olen sellainen ja kun olen jonkun ihmisen kanssa suhteessa, olen myös...
Ja toisaalta aina pitää tiedostaa, että voisin hypätä vaikka kenenkä viereen, mennä jonkun muun mukaan, mutta kyse on siitä vain, etten halua. Minä haluan vain jotain yhtä ihmistä ja se näkyy ja tuntuu, kun osaa sen ottaa vastaan niin, niinkuin minä sen osaan tuoda esiin. Silloin ei jää epäselväksi ketä haluan... :o) Siinä on ehkä se mun demiseksuaali puoleni... :o)Abrakadabra kirjoitti:
Varmaan tämän voipi laittaa tasan, kummankin kieliopilla oikein. 😃
Olen ollut ja olin.
Joo, ihmiset jotka tahtoo leikkiä mustasukkaisuudella mitenkään päin on jotenkin ymmärtänyt, että pitäisi kilpailla ja voittaa. Minusta aito rakkaus ja välittäminen ei ole kilpailuttamista eikä juupas eipäs leikkiä.Nyt ollaan kyllä asioista samaa mieltä.
Disse kirjoitti:
No itsehän mä oon tälläinen sosiaalinen tyyppi. Mä esimerkiksi saatan flirtata vaikka kassaneitille ja pistää jotain kaksmielistä juttuakin, vaikka olisin suhteessa ja se toinen siinä vieressä.... koska sellainen minä olen, mutta eipä se tarkoita mitään muuta kuin sen, että olen sellainen ja kun olen jonkun ihmisen kanssa suhteessa, olen myös...
Ja toisaalta aina pitää tiedostaa, että voisin hypätä vaikka kenenkä viereen, mennä jonkun muun mukaan, mutta kyse on siitä vain, etten halua. Minä haluan vain jotain yhtä ihmistä ja se näkyy ja tuntuu, kun osaa sen ottaa vastaan niin, niinkuin minä sen osaan tuoda esiin. Silloin ei jää epäselväksi ketä haluan... :o) Siinä on ehkä se mun demiseksuaali puoleni... :o)Kaikenlaista juttua voi jutella ja huumorilla heittää. Mutta kun on toiseen sitoutunut on sitoutunut, eipä sitä tuu ees mieleen muitten mukaan lähteminen.
Mulle suhde on jo jotenkin loppu, jos muut tulee mieleen niin että haluaa muita.
Itellä sois päässä jo hälyt, etten rakasta enkä kunnioita toista aidosti jos ees mietin jonkun muun mukaan menoa.
Silloin se on jo herätys, että oon luovuttanut ja toinen ei oo se mun napakymppi, jos muut vetää mukaansa.
Ja silloin se oli selvä juttu, kun ihastuin toiseen että olen luovuttanut tulevaisuuden toivosta kumppanini kanssa. Nimittäin mä puhun rakkaastani vuolaasti ja tulevaisuudesta sen kanssa, kun olen tosissani mukana. En salaile. 😃Abrakadabra kirjoitti:
Kaikenlaista juttua voi jutella ja huumorilla heittää. Mutta kun on toiseen sitoutunut on sitoutunut, eipä sitä tuu ees mieleen muitten mukaan lähteminen.
Mulle suhde on jo jotenkin loppu, jos muut tulee mieleen niin että haluaa muita.
Itellä sois päässä jo hälyt, etten rakasta enkä kunnioita toista aidosti jos ees mietin jonkun muun mukaan menoa.
Silloin se on jo herätys, että oon luovuttanut ja toinen ei oo se mun napakymppi, jos muut vetää mukaansa.
Ja silloin se oli selvä juttu, kun ihastuin toiseen että olen luovuttanut tulevaisuuden toivosta kumppanini kanssa. Nimittäin mä puhun rakkaastani vuolaasti ja tulevaisuudesta sen kanssa, kun olen tosissani mukana. En salaile. 😃Vaan nyt öitä. Aamulla 5 töihin herätys. 😵🙂
Abrakadabra kirjoitti:
Kaikenlaista juttua voi jutella ja huumorilla heittää. Mutta kun on toiseen sitoutunut on sitoutunut, eipä sitä tuu ees mieleen muitten mukaan lähteminen.
Ja silloin se oli selvä juttu, kun ihastuin toiseen että olen luovuttanut tulevaisuuden toivosta kumppanini kanssa. Nimittäin mä puhun rakkaastani vuolaasti ja tulevaisuudesta sen kanssa, kun olen tosissani mukana. En salaile. 😃Joo, ei mullakaan itsellä ole epäilystäkään, mutta kaikki muut ei mun tunteita osaa tulkita aina, vaikka sanoisin ne suomenkielelllä selkeästikin...
Mutta sellaista se...
Hyvää yötä. :o)Abrakadabra kirjoitti:
Kokenut mustasukkaisuuden kuin olis sodassa ja valppaana puolustautumaan ja pitämään omastaan kiinni raivoisasti. 😃Minäkin olen joskus ollut mustasukkainen, mutta en halua siitä tänne kirjoittaa. Huomasinko oikein sinulla on maanantaina kello 5 töitä? Millä mietteillä takaisin töihin?
P.Dinosaurus kirjoitti:
Minäkin olen joskus ollut mustasukkainen, mutta en halua siitä tänne kirjoittaa. Huomasinko oikein sinulla on maanantaina kello 5 töitä? Millä mietteillä takaisin töihin?
Juu, se on ikävä tunne mustasukkaisuus. Perin kauhea. Mutta sitä pystyy itse prosessoimaan, niin ettei ole pakko mustua.
Työpäivä oli tänään työläs. Mutta tulipa tehtyä.. 😜P.Dinosaurus kirjoitti:
Minäkin olen joskus ollut mustasukkainen, mutta en halua siitä tänne kirjoittaa. Huomasinko oikein sinulla on maanantaina kello 5 töitä? Millä mietteillä takaisin töihin?
Juu, se on ikävä tunne mustasukkaisuus. Perin kauhea. Mutta sitä pystyy itse prosessoimaan, niin ettei ole pakko mustua.
Työpäivä oli tänään työläs. Mutta tulipa tehtyä.. 😜Abrakadabra kirjoitti:
Työpäivä oli tänään työläs. Mutta tulipa tehtyä.. 😜Tokihan itelläkin suru tulis, jos mulle rakas ihminen alkas kohtelee mua niin kun joskus on kohdeltu. Lirkuteltu, lähennelty, petetty... Yhtenään.
Surku tulis kyllä. Mutta en minä tappelemaan rupea yhestäkään miehestä, mikä ei ominpäin pysty kunnolla olemaan ja sekoilematta, menköön.
Yksikään parisuhde ei ole itestäänselvyys, että se kestää.. Ihan sama miten paljon teet ja yrität tai mustasukkailet.Abrakadabra kirjoitti:
Työpäivä oli tänään työläs. Mutta tulipa tehtyä.. 😜Hyvää työviikkoa. Itse olen vielä flunssakipeä, mutta ilmeisesti keskiviikkona lähden yliopistolle. Ainakin torstaina olen pakon edessä liikkeenä. Huomenna on viimeistä päivää Netflix, joten katson sitä kuin viimeistä päivää parannellen flunssaa. Vasen korva valitettavasti kohisee, miksi pian pitää mennä terveystädin puheille yliopistolla.
P.Dinosaurus kirjoitti:
Hyvää työviikkoa. Itse olen vielä flunssakipeä, mutta ilmeisesti keskiviikkona lähden yliopistolle. Ainakin torstaina olen pakon edessä liikkeenä. Huomenna on viimeistä päivää Netflix, joten katson sitä kuin viimeistä päivää parannellen flunssaa. Vasen korva valitettavasti kohisee, miksi pian pitää mennä terveystädin puheille yliopistolla.
Kiitos. 😊
Hyvä sitä korvaa on varmaan näyttää, saat läänekuurin jos tulehtunut eikä pääse pahemmaksi. Flunssassa kyllä ei tarvi olla, kun kunnolla räkäinen ja painetta tulee korviinkin.
Mä en sitä netflixiä ottanut. Ei ole taas aikaa katsella. 😃Abrakadabra kirjoitti:
Kiitos. 😊
Hyvä sitä korvaa on varmaan näyttää, saat läänekuurin jos tulehtunut eikä pääse pahemmaksi. Flunssassa kyllä ei tarvi olla, kun kunnolla räkäinen ja painetta tulee korviinkin.
Mä en sitä netflixiä ottanut. Ei ole taas aikaa katsella. 😃Abrakadabra: "Hyvä sitä korvaa on varmaan näyttää, saat läänekuurin jos tulehtunut eikä pääse pahemmaksi. Flunssassa kyllä ei tarvi olla, kun kunnolla räkäinen ja painetta tulee korviinkin. Mä en sitä netflixiä ottanut. Ei ole taas aikaa katsella. 😃"
Itse olen katsellut tänään paljon Netlixiä, kun se on viimeistä päivää voimassa. Huomenna aamulla taidan mennä YTHS:lle eli Ylioppilaitten Terveydenhuoltosäätiöön. Siellå käyminen ei maksa mitään opiskelijalle. Jospa silloin tarkistan sen korvani.
Nyt tuntuu, että flunssa alkaa mennä ohi. Huomenna on tarkoitus ahkerasti lukea yliopistolla.
Hyvää työviikkoa sinne. Muistin sinua taas eilen iltarukousessani viimeiseksi.P.Dinosaurus kirjoitti:
Abrakadabra: "Hyvä sitä korvaa on varmaan näyttää, saat läänekuurin jos tulehtunut eikä pääse pahemmaksi. Flunssassa kyllä ei tarvi olla, kun kunnolla räkäinen ja painetta tulee korviinkin. Mä en sitä netflixiä ottanut. Ei ole taas aikaa katsella. 😃"
Itse olen katsellut tänään paljon Netlixiä, kun se on viimeistä päivää voimassa. Huomenna aamulla taidan mennä YTHS:lle eli Ylioppilaitten Terveydenhuoltosäätiöön. Siellå käyminen ei maksa mitään opiskelijalle. Jospa silloin tarkistan sen korvani.
Nyt tuntuu, että flunssa alkaa mennä ohi. Huomenna on tarkoitus ahkerasti lukea yliopistolla.
Hyvää työviikkoa sinne. Muistin sinua taas eilen iltarukousessani viimeiseksi.Viimeiseen virkkeeseen, kiitos näin ensimmäisenä. Mulla on kaikki hyvin nyt ja lääkitys kunnossa. Eikä mitään vakavaa vikaakaan löytynyt taino vakavaksi muuttuvaa, mikäli ei lääkitystä olisi tai se ei olisi kohdallaan, mutta nyt kaikki taas hyvin. Ja olo on erinomainen. :)
Töistä juuri tulin ja suihkuun on pyyhällettävä. Kävitkö korvaa näyttämässä?
Kiva jos olet jo tervehtymässä. :)Abrakadabra kirjoitti:
Viimeiseen virkkeeseen, kiitos näin ensimmäisenä. Mulla on kaikki hyvin nyt ja lääkitys kunnossa. Eikä mitään vakavaa vikaakaan löytynyt taino vakavaksi muuttuvaa, mikäli ei lääkitystä olisi tai se ei olisi kohdallaan, mutta nyt kaikki taas hyvin. Ja olo on erinomainen. :)
Töistä juuri tulin ja suihkuun on pyyhällettävä. Kävitkö korvaa näyttämässä?
Kiva jos olet jo tervehtymässä. :)Kivaa, kun voit paremmin ja pystyt käymään töissä! :) Muistaakseni rukoilin viikkoja puolestasi. Taidan jatkaa sitä kumminkin, kun jo aloitin.
Abrakadabra: "Kävitkö korvaa näyttämässä? Kiva jos olet jo tervehtymässä. :) "
Joo tänään kävin lääkärissä. Määräsi viikon antibiottikuurin korvatulehdukseen, 2 kertaa vuorokaudessa 12 tunnin välein. Nyt odotan ensimmäisen antibiotin noin kello 21.30 ja alan sen jälkeen ilmeisesti nukkumaan. Aamulla ota seuraavan antibiot-lääkkeen siinä 9.30. Käyn asioilla kaupungilla, mutta loppuviikon meinaan olla levossa. Tavoite on olla terve seuraavan viikon keskiviikkona, kun kuuri loppuu. Saamani flunssa on kyllä aika sitkeässä, sillä kurku kipeentyi ensi kerran kaksi viikkoa sitten perjantaina.
Nyt on edessä huomenna käynti kaupungilla ja loppuviikossa vierailu lähikaupoissa. Sänkyyn meinaan vaihtaa huomenna uudet puhtaat lakanat. Seuraavan kerran vaihdan, kun tauti on ohi eli toivottavasti viikon päästä. Vietän loppuviikon sängyssä.
- Anonyymi
En ole.
- Anonyymi
En olee. Mustasukkaisuus liittyy vahvasti väkivaltaiseen luonteenpiirteeseen enkä ole koskaan ollut väkivaltainen.
En ole silleen, että kalvais tai nakertais itseluottamusta mitenkään. Lähinnä sitten, jos olis aihetta voisin huolestua mitä meidän välillä tapahtui, että muut rupes kiehtoo.
Ja voiko sitä jotakin korjata vai oonko se entinen... Enempikin surisin, kun mustuisin.Mustasukkaisuus tunteena
Mustasukkaisuuden tunteella on kulttuurissamme kielteinen leima. Sitä pidetään jollain tavoin vaarallisena ja häpeällisenäkin. Todellisuudessa mustasukkaisuuden tunne ei kuitenkaan ole itsessään vaarallista, eikä siinä ole mitään hävettävää.
Mustasukkaisuus on monimutkainen tunne, johon sekoittuu hätää, vihaa, surua ja menetyksen pelkoa. Tunne voi tuntua kehon tasolla esimerkiksi kuumuutena, tärinänä, nopeana pulssina tai tyhjyyden tunteena. Mustasukkaisuus on vihaista ja levotonta huolestuneisuutta. Tunteen tarkoituksena on välttyä yllätyksiltä ja petetyksi tulemiselta.
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/itsehoito/mustasukkaisuuden_omahoito/Pages/osio1.aspx
Nojuu, ehkä tuo tyhjyyden tunne, suru js huoli suhteen tilasta on mustasukkaisuutta, mutta tuo vihan tunne multa on poistunut vuosien ja asian miettimisen myötä. En tunne siis vihaavaa mustasukkaisuutta.
En ole enää tässä vaiheessa. Ehkä silloin parisuhteen alussa olin mustasukkainen yhteisen ajan puutteelle ja kumppanin kiireille, mutta ei se enää vaikuta.
- Anonyymi
Sopivasti kyllä. Ei mustasukkaisuutta mikään sytytä, se ei ole samaa kuin vihan tunne. Itsellä pitäminen, omistaminen ja omaisuuden vahtiminen syövät rakkautta, tekevät tilaa mustemmille tunteille. Joillakin niitä on liikaa, tuhoksi asti. Sopiva määrä mustasukkaisuutta antaa ryhtiä, lisää kumppanin positiivisten puolten näkemistä.
Niin, kyllä mä nään niinkin että ei ole mikään ihme, jos joku muukin viehtyisi miehestäni. Onhan se niin magee tyyppi.
😜- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Niin, kyllä mä nään niinkin että ei ole mikään ihme, jos joku muukin viehtyisi miehestäni. Onhan se niin magee tyyppi.
😜???
Jäi vähän epäselväksi, haluatko lisätä jotain? Anonyymi kirjoitti:
???
Jäi vähän epäselväksi, haluatko lisätä jotain?Magee kuvastaa täydellisesti, ei lisättävää. = positiiviset puolet.
- Anonyymi
Silloin kun luottamus ei ole vielä tarpeeksi vahvaa, tunnen mustasukkaisuutta. Se ei ole mitenkään hyvä asia ja yritän käsitellä tunteita muilla tavoin, mutta vielä en ole onnistunut.
Tunteiden syvyyden määrää pitkällä ajalla ja keskimäärin geeniperäinen luonne. Hetkellisiä muutoksia aiheuttavat myös psykodynaamiset tekijät, aivokemiallinen tila sekä tapahtumat, joihin joutuu reagoimaan.
En ole, enkä ole ikinä ollutkaan.
Jotkut sanovat, ettei oikeasti rakasta ellei ole mustasukkainen, tai että kaikkihan ovat mustasukkaisia.. No tuolla vaan haluavat oikeuttaa oman mustasukkaisuutensa. Eihän kaikki ole kilpailuhenkisiäkään..Mä kans ihmettelen tuota, et miks ihmisten pitäisi olla kilpailuhenkisiä. Onko eläminen muka jotain kilpailua. https://www.youtube.com/watch?v=z_6b-k3i7jM
Mä en oikeesti lähe tohon mukaan.- Anonyymi
En sanoisi että ei rakasta jos ei ole mustis. Mutta melko varmasti pitää itsestäänselvyytenä toista jos ei yhtään tunne mustasukkaisuutta.
Anonyymi kirjoitti:
En sanoisi että ei rakasta jos ei ole mustis. Mutta melko varmasti pitää itsestäänselvyytenä toista jos ei yhtään tunne mustasukkaisuutta.
En pidä itsestäänselvyytenä. Siksi en ole mustiskaan. Ehkä kumminkin kyse on siitä, että hyväksyy sen että toisella on valta valita?
- Anonyymi
Jotenkin pidän sellaisia ei-kilpailuhenkisiä tylsinä ihmisinä, en yleensä kauaa jaksa semmoisia seurassani. Itsellä kun kilpailuhenkisyys on tuonut menestystä elämässä, en jaksa sellaisia "en mää tiiä" -ihmisiä, jotka eivät tavoittele mitään. Onneksi seuransa voi valita!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotenkin pidän sellaisia ei-kilpailuhenkisiä tylsinä ihmisinä, en yleensä kauaa jaksa semmoisia seurassani. Itsellä kun kilpailuhenkisyys on tuonut menestystä elämässä, en jaksa sellaisia "en mää tiiä" -ihmisiä, jotka eivät tavoittele mitään. Onneksi seuransa voi valita!
toiset kulkee menestyen tietoisia omia polkujaan kilpailematta.
Kyllä ja mikä synnytti epärehellisyys suhteen alussa.
Ei tee yhtään kipeätä vastata rehellisesti.- Anonyymi
Valtakunta hei rakas....katsoitko Selviytyjät, on lempisarjani tämä kyllä :D
- Joku tipahtaa aina kilpailusta pois.
Näistä lapsi-jutuista, en viitsi puhua ollenkaan tietämistäni tuollaisista kyllä, mutta nojoo, en siltikään kerro tietojani. Anonyymi kirjoitti:
Näistä lapsi-jutuista, en viitsi puhua ollenkaan tietämistäni tuollaisista kyllä, mutta nojoo, en siltikään kerro tietojani.Ouh onko joku kysellyt sulta tietoja?
Anonyymi kirjoitti:
Näistä lapsi-jutuista, en viitsi puhua ollenkaan tietämistäni tuollaisista kyllä, mutta nojoo, en siltikään kerro tietojani.En minä katso vieläkään selviytyjiä.
Juu en ole.
Mun lapseni äiti ilmoitti mulle eroaikeistaan aikoinaan syyttämällä mua siitä, etten ole riittävän mustasukkaisesti seurannut hänen tekemisiään. Ero oli siis mun vikani, kun en ole riittävän mustasukkainen.
Totesin vain, et kyllä mä lähden siitä et aikuisen ihmisen pitää tietää mitä saa tehdä ja mitä ei.- Anonyymi
Tuo on just se teidän ei-mustisten ongelma, että se suhde voi hyvien nopeasti päättyä koska toisen katsoo teidät jotenkin välinpitämättömäksi tai intohimottomaksi. Yleensä noille ei-mustiksille tuleekin yllätyksenä että toinen kyllästyy ja lähtee. Sairaalloinen mustasukkaisuus ja täysi "mustasukkaisettomuus" on kumpikin huonoja asioita, mutta siinä on kultainen keskitiekin.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on just se teidän ei-mustisten ongelma, että se suhde voi hyvien nopeasti päättyä koska toisen katsoo teidät jotenkin välinpitämättömäksi tai intohimottomaksi. Yleensä noille ei-mustiksille tuleekin yllätyksenä että toinen kyllästyy ja lähtee. Sairaalloinen mustasukkaisuus ja täysi "mustasukkaisettomuus" on kumpikin huonoja asioita, mutta siinä on kultainen keskitiekin.
Voi se olla noinkin.
- Anonyymi
Kyllä suhteen alussa on pientä mustasukkaisuutta. Jos on vaikkapa jossain juhlimassa tai ihmispaljoudessa ja näkisin jonkun naisen katselevan tai juttelevan uuden poikaystäväni kanssa, niin kyllä sitä mustasukkaisuuden kirpaisu tuntuu. Totta kai miehen reaktio ratkaisee, että onko aihetta mustasukkaisuuteen. Vastaako mies naisen flirttiin? Antautuuko mies pitkään intensiiviseen keskusteluun naisen kanssa?
Mustasukkaisuus menee ohi ajan kanssa, kun näkee, että toiseen voi luottaa. Jos taas mieheen ei voi luottaa, niin eipä sitä oikein ole syytä myöskään jatkaa suhdetta. Aiemmissa suhteissani kumpikin osa puoli on ollut hieman mustasukkainen, mutta kyllä se siitä on sitten juttelemalla ja osoittamalla luottamusta on mennyt ohi.- Anonyymi
Olet oikeassa. Nuorena parisuhteessa alkuaikoina olin hiukan mustasukkainen, kun mies meni firman juhliin, mutta ei sitä kauan kestänyt.
Tähänpä ei paljoa lisättävää. Aika hyvin kuvattu. Näin se varmaan menee. Aika tuo luottamuksen ja sitä myöten tasaantuu.
Minussa on mustasukkaisuutta, koska se on yksi ihmisen alkukantainen tunnekin.
Ajan kyllä vieraan naisen pois. Oma reviiri on oma. Mies on oma ja se on ihan hyvä näyttääkin.
On eri asia jos mies itse lähtee siihen pelleilyyn mukaan, niin sitten se on sen valinta ja sitä myöten selvä ettei paluuta ole. Mutta jos jossain tilanteessa yhtäkkinen ulkopuolinen naikkonen on miehen iholle yrittämässä, niin ei se siinä kauaa ole, kyllä minä paikan näytän. Asiat tulee hyvin selviksi.
"Mikä sytyttää mustasukkaisuuden?"
No eiköhän se ole se jos joku muu yrittää hännystellä sitä josta välität. Onhan silloin ihan terve tunne olla vähän mustasukkainen, ne jotka ketjussa väittää etteivät yhtään sitä tunne joko valehtelevat tai ovat tunteettomia p..aisia. Pointtihan on vain siinä että miten siihen tunteeseen reagoi, alkaako riehumaan ja "omistamaan" vai vetäytyykö. Minä olen jälkimmäisiä, jos koen että nyt näyttää menevän niin ettei mene oikein annan kyllä sitten olla, jos jokin vetää sitä toista toisaalle se saa sitten mennäkin jos on mennäkseen, turha siitä on kilvoittelemaan alkaa.- Anonyymi
"Onhan silloin ihan terve tunne olla vähän mustasukkainen, ne jotka ketjussa väittää etteivät yhtään sitä tunne joko valehtelevat tai ovat tunteettomia p..aisia"
Niinpä!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onhan silloin ihan terve tunne olla vähän mustasukkainen, ne jotka ketjussa väittää etteivät yhtään sitä tunne joko valehtelevat tai ovat tunteettomia p..aisia"
Niinpä!!!maggee tyyppi voi mies olla nii kauan kun ei tarvii pestä sen jarrutusjälkisiä kalsareita :))
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä!!!Joo, disse tuolla teoretisoi:
"Olen ollut suhteessa missä toinen oli sairalloisen mustasukkainen, enkä pidä siitä vitsauksesta yhtään. Jos ei luota itseensä sen vertaa, on parempi pysyä yksin."
"No itsehän mä oon tälläinen sosiaalinen tyyppi. Mä esimerkiksi saatan flirtata vaikka kassaneitille ja pistää jotain kaksmielistä juttuakin, vaikka olisin suhteessa ja se toinen siinä vieressä.... koska sellainen minä olen, mutta eipä se tarkoita mitään muuta kuin sen, että olen sellainen ja kun olen jonkun ihmisen kanssa suhteessa, olen myös..."
Eli vissiin kun disse avoimesti nolaa sitä kumppaniaan flirttailemalla kassaneitien kanssa kaksimielisyyksiä juttelemalla se kumppani ei saisi tuntea siitä yhtään mitään tai on sitten dissen mielestä sairaalloisen mustasukkainen. Sitten kun se kumppani ei jaksa enää katsella dissen flirttailuja kentällä ja somessa ja tulee ero on vika kumppanin itsetunnossa eikä suinkaan dissen omassa toiminnassa disselogiikalla.- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Joo, disse tuolla teoretisoi:
"Olen ollut suhteessa missä toinen oli sairalloisen mustasukkainen, enkä pidä siitä vitsauksesta yhtään. Jos ei luota itseensä sen vertaa, on parempi pysyä yksin."
"No itsehän mä oon tälläinen sosiaalinen tyyppi. Mä esimerkiksi saatan flirtata vaikka kassaneitille ja pistää jotain kaksmielistä juttuakin, vaikka olisin suhteessa ja se toinen siinä vieressä.... koska sellainen minä olen, mutta eipä se tarkoita mitään muuta kuin sen, että olen sellainen ja kun olen jonkun ihmisen kanssa suhteessa, olen myös..."
Eli vissiin kun disse avoimesti nolaa sitä kumppaniaan flirttailemalla kassaneitien kanssa kaksimielisyyksiä juttelemalla se kumppani ei saisi tuntea siitä yhtään mitään tai on sitten dissen mielestä sairaalloisen mustasukkainen. Sitten kun se kumppani ei jaksa enää katsella dissen flirttailuja kentällä ja somessa ja tulee ero on vika kumppanin itsetunnossa eikä suinkaan dissen omassa toiminnassa disselogiikalla.Jotkut ei tosiaan ymmärrä että se oma käytös voi olla sellaista että toisella on ihan hyvä syy ja oikeus mustasukkaisuuteen. Syyttävät vaan toista. Tuo flirttailu ja kaksimieliset jutut toisille naisille kuuluu kyllä noihin hyviin syihin olla mustis.
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut ei tosiaan ymmärrä että se oma käytös voi olla sellaista että toisella on ihan hyvä syy ja oikeus mustasukkaisuuteen. Syyttävät vaan toista. Tuo flirttailu ja kaksimieliset jutut toisille naisille kuuluu kyllä noihin hyviin syihin olla mustis.
Joo ja tuollainen "hyvyyden viittaan" pukeutuminen voi olla ihan yhtä pahaa henkistä väkivaltaa kuin vastakkainenkin ilman syytä mustasukkaisen harjoittama. Kun ihan normaali ihminen ilmaisee ettei tykkää toisten kanssa vehtaamisesta saattaa ymmärryksen sijaan saadakin syytöksiä "hullu!", "olet sairaalloisen mustasukkainen!" jne. tuontyyppisiä mielenmuserruksia vastaansa joilla luodaan kuvaa että se toinen olisi jotenkin epänormaali.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut ei tosiaan ymmärrä että se oma käytös voi olla sellaista että toisella on ihan hyvä syy ja oikeus mustasukkaisuuteen. Syyttävät vaan toista. Tuo flirttailu ja kaksimieliset jutut toisille naisille kuuluu kyllä noihin hyviin syihin olla mustis.
Samaa mieltä. En ikinä olisi tökerön möläyttelijän kanssa, jonka käytöstä saisi aina jännittää ihmisten ilmoilla. Julkinen nöyryyttäminen on turn off. Harmis tiivisti hyvin.
Territoriaalinen aggressio. :D
Hanki oma eukkos jolle saat sitten puhua niin paljon kuin haluat!
:DTerritoriaalinen aggressio. :D
Hanki oma eukkos jolle saat sitten puhua niin paljon kuin haluat!
:D- Anonyymi
Sanotaan näin että olen terveellä tavalla mustis. Joku paska tyyppi tuli kerran baarissa iskee mun muijaa ja sanoin sille sitten että lähe menee siitä. Tuli muijani viereen ja pisti kätensä ympärille joten otin tyypistä otteen ja työnsin pöydän yli, siis toisen pöydän ei sen pöydän jossa muijani istui. Kärkkäri sitten heitti tyypin ulos, järkkäri mun vanha armeija kaveri. Muuten en seuraile muijani tekemisiä kuten kelle se soittaa tai tekstaa enkä kysele kenelle se juttelee jos on mies että on luottamusta. Kyllä sen tietää että parisuhde on kunnossa.
- Anonyymi
Mustasukkaisuus on luonnollinen terveen ihmisen reaktio. Näin minun mielestäni.
Se on kipua siitä, että voiko toiseen luottaa vai ei. Jos olisi viitteitä, että ei voisi luottaa siihen toiseen, jonka takia suunnilleen elää ja mikä on päivien kohokohta, on asiat kurjasti. Mustasukkaisuus on oire normaalisti joka on luonnollista. On sitä kai sairaalloistakin jossa tuo raja on kadonnut. Se on jonkinlaista tuskaa, joka tuhoaa.
Jos tarvitsee tuntea mustasukkaisuutta, se ei ole epänormaalia tai kiellettyä.
Pitäisi vaan selvittää itselle, että kuinka paljon haluaa itseään tuhota sen kanssa.
Mustasukkaisuus aiheuttaa varaumia ja luottamuksen menetystä. Se pilaa elämää.
Jotenkin voisi ajatella, että se on pahuudesta ja pahuutta. Ei se hyvyyttä ole ainakaan.
Silti ihmisen luonnollinen reaktio. Ehkä jokin petoksen kokemus on aiheuttanut moisen tunteen tulemisen ihmiselle tai jos pelkää petosta. Sekin.
Kahden ihmisen suhde on usein luottamuksen arvoinen ja jos se alkaa rakoilla, tulee em. tummasukkaisuus eteen.
Itse koen, että jos tarvitsee tuntea epäluottamusta toiseen, niin sitä ei kannata jatkaa.
On parempi vetäytyä kauemmaksi ja kauemmaksi, kunnes kokee oman vapautensa ja ei välitä enää mustasukkaisuuden lonkeroista. Eikös näitä selviämiskurssejakin ole tällaisissa tapauksissa tarjolla? Ainakin miehille ja naisille, jotka on "jätetty".
Minusta mustasukkaisuus ilmiönä on kuin syöpä. Sen juuret levittävät myrkkyään ja ihminen kärsii. Ei ole elämä niin halpaa, että antaisi mokoman tuhovoiman vaikuttaa vaan parempi paeta paikalta ja katsoa omaa elämää siitä kiinni pitäen.
Että sanoisin mustasukkaisuutta olevan jokaisessa ihmisessä ja eri ihmiset käsittelevät sitä eritavoin. Lähes kaikki järkevät ihmiset päästävät irti ja antavat sen mennä menojaan. Ei koiranpas*aakaan kengässään kuljeta, kun sen on huomannut. Mieluummin heittää vaikka koko kengän pois, kun että joutuisi sen löyhkässä jatkaa.
Jokaisen ihmisen tulisi löytää hyvä olo ja hyvä mieli elämässään. Sen soisin kaikille. Itsellenikin. En ole mustasukkainen, mutta olen joskus kokenut siihen rinnastettavaa tuskaista olotilaa. Se on kamalaa.Hyvin kirjoitettu, juurikin noin eli terveessä suhteessa sitä ei tarvitse tuntea ja jos joutuu tuntemaan siitä suhteesta on hyvä hankkiutua eroon jottei tuhoa itseään.
Minä uskoisin, että kyllä kaikki ihmiset tuntevat mustasukkaisuutta.
Ihminen hakee turvaa, siihen ei kuulu menetyksen pelko.
Tilanne kai pidetään stabiilina normaalilla mustasukkaisuudella?
Ihminen on ajantasalla kun hänellä on tieto ja luotto.
Sitä paitsi, mustasukkaisuutta on erilaisilla asteikoilla.
Välittävä mustasukkaisuus on vielä ok (sehän saattaa lisätä läheisyyttä), mutta ei se, mihin liittyy väkivalta.
Terve ihminen tietää sen rajan.- Anonyymi
Väkivalta on eri juttu. Väkivaltaa voi olla mistä tahansa syystä. Se on sairasta joo.
- Anonyymi
Mustat CAT-merkkiset sukat joskus jaloissani taitaa olla.
- Anonyymi
Olen mustasukkainen. Missä määrin, se on eri juttu. Menettämisen pelkoa se taitaa olla.
Mun mielestäni sitä pystyy hallitsemaan järjellä. Jos ei, siinä on todellinen ongelma. Se tunne on niin kuluttava kummallekin, kohteelle ja tuntijalle.
Sopivissa rajoissa mustasukkaisuus on ok, silloin se on osoitus että toinen välittää. Mutta se pahan raja tulee aika nopeasti vastaan... Ei sellaista tarvitse kenenkään katsella.
xLiner- Anonyymi
Vaikka se tunne on ikävä, ei se sitäkään tarkoita etteikö sellaista saisi tuntea. Jos on heti laittamassa suhdetta poikki kun tuntuu pahalta, ..no, oma asiansa, mutta joskus sitä kehittelee omassa päässään mörköjä tyhjästä. Väärinkäsityksiä jne, sellaisia ihmissuhteet on pullollaan kun erilaisia ollaan.
Kaikenlainen rajoittaminen, kontrollointi ja muu vastaava alistaminen ei kuulu mulla hyvään suhteeseen. Jos joku haluaa luopua ystävistään yhteisellä sopimuksella ja linjalla siitä mikä on sopivaa, se on oma asiansa, mutta mä en suostuisi. Määritelkööt jokainen ne rajansa omissa suhteissaan, kunhan ovat samoilla linjoilla ja ne tuntuvat hyviltä rajoilta.
xL
- Anonyymi
En ole. Teininä vielä epävarmana ja itsetunto vasta kehittymässä olin kyllä sitäkin. Aikuisksi kasvun myötä pääsin siitä vaivasta.
-nainen-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273413- 402217
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352158Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71907Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421528- 381339
- 1271242
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591200Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451145- 131109