Selitys, vaikea kohta

Matt. 7:21-23. Vaikea raamatunkohta. Mitä ajatuksia se herätää? Ei nimilistoja langenneista saarnamiehistä. Vain asiallisia kirjoituksia.

51

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

      Ompahavvaan siinä tekstikohtaa. Ei ole kuitenkaan sillä tavalla että sillä toistansa pläjäyttäisi.
      Ei ole sopiva vastine käyttää missään tilanteessa, vaikka itse mielessänsä tuokin kohta tulee voi mieleen tulla sovellettavaksi jonkun kohdalle.

      Jää vain kullekin itsellensä luettavaksi.

      • Anonyymi

        "Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
        Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. (Luuk.9:23)

        Kristityt eivät ole noudattaneet ja ymmärtäneet näitä Jeesuksen opetuksia, vaan he ovat sysänneet ristin kantamisen taakan kokonaan Jeesuksen harteille ja tehneet hänestä henkilökohtaisen pelastajan. Tämä on kristikunnan suurin virhe.


      • Anonyymi

        Osa mainitsemisistasi tekseitä liittyy kokonaisuudeen jossa Jeesus kieltää uskomasta vääriin profeettoihin ja tekee selväksi millaisa he ovat ja mitä heihin uskoville on luvassa.
        Jotta tuon kokonaisuuden ymmärtää niin kuin Jeesus opetti, niin väärennetyn raamatun sisältö eksytyksen helpottamiseksi tekee asian vaikeaksi tulkinnoilla, mutta ennen kaikkea tulee tutkijan oppia ensin ymmärtämään ja oppia tietoisuus kaikista raamtun Jumalalista ja Jeesuksista jotta tietää varmemmin mitä Lain antanut Jumala ja Jeesus tahtoo ilmoittaa.
        Tässä alkua oppimiseen...
        Raamatussa olevia Jumalia:
        3. Moos. 11:44 "Sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne; pyhittäkää siis itsenne ja olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
        3. Moos. 19:2 "Puhu kaikelle israelilaisten seurakunnalle ja sano heille: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä."
        -
        2. Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala'
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        Paavali ei saanut eroa herrasta:
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."
        Paavali ei eroa saanut todellisesta herrastaan raamatun mukaan ja se herra jäi kristittyjen herraksi.
        ----
        Raamatussa olevia Jeesuksia:
        Kahden Jeesusten syntymät!
        Syntymät:
        1/Matt. 2:1 vertaa 2/Luuk. 2:2-5
        Lisää tietoa täältä: http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
        -
        Kuka on kristittyjen syntien sovittaja?
        Jeesus ei rikoksia sovittanut; synti = laittomuus = rikos: 1 Johanneksen kirje 3:4-10
        Ja kolmen Jeesuksen kuolemat, ei yksi voi kuolla kolmella eri tavalla:
        1/Matt.27:49, 27:50, vertaa
        2/Joh.19:30
        3/Luuk.23:46.
        Tässä kristittyjen jeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        --
        Raamatussa olevia Jumalia:
        3. Moos. 11:44 "Sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne; pyhittäkää siis itsenne ja olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
        3. Moos. 19:2 "Puhu kaikelle israelilaisten seurakunnalle ja sano heille: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä."
        -
        2. Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala'
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        Paavali ei saanut eroa herrasta:
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."
        Paavali ei eroa saanut todellisesta herrastaan raamatun mukaan ja se herra jäi kristittyjen herraksi.
        ----
        Raamatussa olevia Jeesuksia:
        Kahden Jeesusten syntymät!
        Syntymät:
        1/Matt. 2:1 vertaa 2/Luuk. 2:2-5
        Lisää tietoa täältä: http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
        -
        Kuka on kristittyjen syntien sovittaja?
        Jeesus ei rikoksia sovittanut; synti = laittomuus = rikos: 1 Johanneksen kirje 3:4-10
        Ja kolmen Jeesuksen kuolemat, ei yksi voi kuolla kolmella eri tavalla:
        1/Matt.27:49, 27:50, vertaa
        2/Joh.19:30
        3/Luuk.23:46.
        Tässä kristittyjen jeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Kuka olikaan Jumalan Ainoa poika, kristittyjen; Paavalin jumalan poikako?
        5.Mooseksen kirja:
        32:19 "Herra näki sen ja hylkäsi heidät, sillä hän vihastui poikiinsa ja tyttäriinsä."


      • Anonyymi

        jatko edelliseen...
        Kaikki Valtiaan valtaa ei laittomuudelle ole Jeesus antanut.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."
        -
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
        -
        Ketä palvelevia ovat syntisiksi ihmisiä kouluttavat ja koulutetut? Jeesus ei sellaisia kouluttanut!
        Johanneksen evankeliumi:
        8:34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja."
        -
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        Synti on laittomuus ja laittomuus on Lain vastanen rikos joten syntinen kristitty on rikollinen raamatunne opin mukaan JA raamatun Jeesus ei ole rikoksia sovittanut: 1 Johanneksen kirje 3:4-10
        -
        Olisko Paavalin todellinen herra laittomuuden jumala?
        Siitä herrastaan Paavali ei eroa saanut vaikka saatanan enkeleiden seurassa rukoili kolme kertaa.
        Kristittyjen Paavalilla oli katumiseen aihetta, hän vainosi kristillisiä Jeesuksen seuraajia ja tapatti heitä. Ja kokonaisuudessaan kristittyjen olemassa oleminen perustuu väkivaltaa, miekkasivityksen laittomuuteen jotka todistavat Jumalan ja Jeesuksen antaman Lain vastaisuuksia.
        Ovatko kristityt koulutettuja palvelemaan ja uskomaan Paavalin jumalaa Lain antaneiden raamatun kristillisten Jumalan ja Jeesuksen Nimeen? Olisko Jeesuksen antamana kielto "älkää uskoko" sen vuoksi annettu?
        -
        Usko pelasti hengen miekka sivistyksen laittomuuksissa, pelastusta "älkää uskoko" kieltoa tottelemattomille ei ole luvattu mutta armo on Jumala Valtakuntan oikeus antaa sen ansanneille.
        Ovatko kristittyjen kouluttajat vääriä profeettoja tai/ja sellaisten asialla?
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        20:45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
        46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
        -
        Jeesuksen antama kielto ja tuomio.
        Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
        -
        Lue myös raamatustasi: Joh. 14:15 Matt. 7:23 sekä 23:33 - 25:41


    • Anonyymi

      Raamattu kertoo monista henkilöistä, jotka tekivät suurtekoja, mutta sitten luopuivat: Saul, Bileam, Jerobeam, Salomo, Juudas iskariot, jne.
      Kun opetuslapset lähetettiin kahdestaan saarnaamaan, he tekivät monta ihmetekoa, siis myös Juudas.

      Monet väittää että Jumala näkee lopun alusta. En usko siihen, koska sitä eii Raamattu opeta. Joten Jumala siunaa saarnaajaa hänen tämänhetkisen asennoitumisensa perusteella. Jos hän myöhemmin luopuu, hänen hyviä tekojaan ei muisteta:

      Hes.18:24»Mutta jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, samoja iljettäviä tekoja joita jumalaton tekee – jos hän tekee niin, saako hän elää? Sitä hyvää, minkä hän on tehnyt, ei lasketa hänen hyväkseen. Hän on luopunut Jumalasta ja syyllistynyt synnintekoon, ja siksi hän kuolee.

      • Anonyymi

        Ei nyt mene ihan noin !

        Siinä lukee selvästi: " Minä en ole koskaan teitä tuntenut " !

        Eli nuo eivät ole koskaan olleet todellisia uskovia !

        He ovat vain esittäneet ja esiintyneet uskovina.

        He ovat jopa Jeesuksen nimessä tehneet ihmeitäkin ja ennustelleet ym.

        Mutta Jumalan lapsia he eivät ole koskaan olleet, sillä Jeesus kyllä tuntee omat lampaansa, mutta noista Jeesus sanoo siis selvääkin selvemmin:

        " Minä en ole koskaan teitä tuntenut " !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt mene ihan noin !

        Siinä lukee selvästi: " Minä en ole koskaan teitä tuntenut " !

        Eli nuo eivät ole koskaan olleet todellisia uskovia !

        He ovat vain esittäneet ja esiintyneet uskovina.

        He ovat jopa Jeesuksen nimessä tehneet ihmeitäkin ja ennustelleet ym.

        Mutta Jumalan lapsia he eivät ole koskaan olleet, sillä Jeesus kyllä tuntee omat lampaansa, mutta noista Jeesus sanoo siis selvääkin selvemmin:

        " Minä en ole koskaan teitä tuntenut " !

        Lisään vielä, Raamattu puhuu toisaalla samasta asiasta:

        Matt. 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Mark. 13:22 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut.

        Johanneksen ilmestys 13
        11 Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.
        12 Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.
        13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
        14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
        15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.

        Eli ihmeet ja merkit eivät ole mikään todiste Jumaluudesta !

        Tämä on nähtävissä jo Mooseksen aikana, eli kun Mooses teki ihmeitä, niin egyptiläiset velhot ja tietäjät tekivät samoin:

        9 "Kun farao puhuu teille ja sanoo: 'Tehkää jokin ihmetyö', niin sano sinä Aaronille: 'Ota sauvasi ja heitä se faraon eteen, niin se muuttuu käärmeeksi'".
        10 Niin Mooses ja Aaron menivät faraon tykö ja tekivät, niinkuin Herra oli käskenyt. Aaron heitti sauvansa faraon ja hänen palvelijainsa eteen, ja se muuttui käärmeeksi.
        11 Ja faraokin kutsui maansa viisaat ja velhot; ja nämä Egyptin tietäjät tekivät samoin taioillansa:
        12 he heittivät kukin sauvansa maahan, ja ne muuttuivat käärmeiksi. Mutta Aaronin sauva nieli heidän sauvansa.

        5 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano Aaronille: 'Ojenna kätesi sauvoinensa jokien, kanavien ja lammikkojen yli ja nostata sammakoita Egyptin maahan'".
        6 Niin Aaron ojensi kätensä Egyptin vetten yli, ja sammakoita nousi, ja ne peittivät Egyptin maan.
        7 Ja tietäjät tekivät samoin taioillansa ja nostattivat sammakoita Egyptin maahan.

        Eli ihmeet eivät ole mikään todiste Jumaluudesta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt mene ihan noin !

        Siinä lukee selvästi: " Minä en ole koskaan teitä tuntenut " !

        Eli nuo eivät ole koskaan olleet todellisia uskovia !

        He ovat vain esittäneet ja esiintyneet uskovina.

        He ovat jopa Jeesuksen nimessä tehneet ihmeitäkin ja ennustelleet ym.

        Mutta Jumalan lapsia he eivät ole koskaan olleet, sillä Jeesus kyllä tuntee omat lampaansa, mutta noista Jeesus sanoo siis selvääkin selvemmin:

        " Minä en ole koskaan teitä tuntenut " !

        >>>Siinä lukee selvästi: " Minä en ole koskaan teitä tuntenut " ! Eli nuo eivät ole koskaan olleet todellisia uskovia !<<<

        Puhut puuta heinää. He ovat nimenomaan Jeesukseen uskovia kristittyjä, jotka eivät kuitenkaan halunneet noudattaa lakia. Koska he eivät tehneet parannusta, niin Jeesus tuomitsee heidät laittomuuden tekijöinä helvettiin, vaikka he olivat tehneet voimatekoja Jeesuksen nimessä.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Mitä tarkoittaa tuo, ettei Jeesus tunnusta heitä tuntevansa. Kyllä Jeesus heidät tuntee, mutta kyse on itämaisesta tavasta kietää ystävyys heidän kanssa, koska he eivät totelleet Jeesuksen käskyjä. Jeesus ei tunnusta heitä Isän edessä, koska nämä uskovat tekivät laittomuutta, eivätkä suostuneet tottelemaan Jeesusta.

        Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
        14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.

        Luuk 13:25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Siinä lukee selvästi: " Minä en ole koskaan teitä tuntenut " ! Eli nuo eivät ole koskaan olleet todellisia uskovia !<<<

        Puhut puuta heinää. He ovat nimenomaan Jeesukseen uskovia kristittyjä, jotka eivät kuitenkaan halunneet noudattaa lakia. Koska he eivät tehneet parannusta, niin Jeesus tuomitsee heidät laittomuuden tekijöinä helvettiin, vaikka he olivat tehneet voimatekoja Jeesuksen nimessä.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Mitä tarkoittaa tuo, ettei Jeesus tunnusta heitä tuntevansa. Kyllä Jeesus heidät tuntee, mutta kyse on itämaisesta tavasta kietää ystävyys heidän kanssa, koska he eivät totelleet Jeesuksen käskyjä. Jeesus ei tunnusta heitä Isän edessä, koska nämä uskovat tekivät laittomuutta, eivätkä suostuneet tottelemaan Jeesusta.

        Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
        14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.

        Luuk 13:25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.

        Jeesus ja Raamattu siis valehtelee ???

        Ei voi enää voimakkaammin kieltää tuntevansa, kuin kieltää tunteneensa koskaan !

        On toki sinun kannaltasi ikävää, että olet tulkinnut asian ihan pieleen.

        Ja varmasti kaihertaa ja on vaikeaa sitä asiaa tunnustaa, mutta ei tuon selvemmin asioita voi sanoa.

        Joh. 10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,

        Mutta kaltaisesi "oikeassa olevan" kanssa on turhaa väitellä, sinä ja kaltaisiesi eivät ikipäivänä myönnä olevansa väärässä.

        Samoin oli isienne kanssa eli fariseusten ja kirjanoppineiden kohdalla, ylpeys ja paisuneisuus esti Totuuden vastaanottamisen.

        Ylpeys on todella paha asia, se vei nuokin vastaan väittäjät kadotukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Siinä lukee selvästi: " Minä en ole koskaan teitä tuntenut " ! Eli nuo eivät ole koskaan olleet todellisia uskovia !<<<

        Puhut puuta heinää. He ovat nimenomaan Jeesukseen uskovia kristittyjä, jotka eivät kuitenkaan halunneet noudattaa lakia. Koska he eivät tehneet parannusta, niin Jeesus tuomitsee heidät laittomuuden tekijöinä helvettiin, vaikka he olivat tehneet voimatekoja Jeesuksen nimessä.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Mitä tarkoittaa tuo, ettei Jeesus tunnusta heitä tuntevansa. Kyllä Jeesus heidät tuntee, mutta kyse on itämaisesta tavasta kietää ystävyys heidän kanssa, koska he eivät totelleet Jeesuksen käskyjä. Jeesus ei tunnusta heitä Isän edessä, koska nämä uskovat tekivät laittomuutta, eivätkä suostuneet tottelemaan Jeesusta.

        Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
        14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.

        Luuk 13:25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.

        [Matt. 7:21] Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        [Matt. 7:23, vuoden 1776 käännös] Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

        Mielestäni jae Matt. 7:23 on käännetty v. 1776 käännöksessä paremmin kuin v. 1938 käännöksessä.
        Jakeessa Matt. 7:23 kreikan sanat οἱ ἐργαζόμενοι τὴν ἀνομίαν on käännetty v. 1776 käännöksessä sanoilla ’te väärintekiät’ ja v. 1938 käännöksessä sanoilla ’te laittomuuden tekijät’. Samat kreikan sanat οἱ ἐργαζόμενοι τὴν ἀνομίαν löytyvät myös Vanhan testamentin kreikankielisestä Septuagintakäännöksestä jakeesta Psa. 6:9 [6:8] , ja noiden kreikan sanojen takana ovat heprean sanat poale awen. Eli siis tuossa jakeessa Psa 6:8 [6:9] heprean sana awen on käännetty Septuagintassa kreikan sanalla anomia. En nähnyt Gesenius Lexicon'issa määritelmää lawlessness [laittomuus] käännöksenä sanalle awen, mutta kylläkin sanat emptiness, vanity, falsehood, fraud, wickedness, iniquity, misfortune, adverse circumstances ja calamity.

        Jakeessa Heb. 1:9 on siteeraus Psalmista 45:8 [7], siinä kreikan sanan anomia takana on heprean sana resha. En nähnyt Gesenius Lexicon'issa määritelmää lawlessness [laittomuus] käännöksenä sanalle resha, mutta kylläkin sanat wickedness, unrighteousness, fraud ja falsehood.

        Jakeessa Room. 4:7 on siteeraus Psalmista 32:1, siinä kreikan sanan anomia takana on heprean sana pesha. En nähnyt Gesenius Lexicon'issa määritelmää lawlessness [laittomuus] käännöksenä sanalle pesha, mutta kylläkin sanat defection, rebellion, a fault, a trepass, sin ja transgression.

        anomia
        I the condition of without law
        1 because ignorant of it
        2 because of violating it
        II contempt and violation of law, iniquity, wickedness

        Huomaatko MYÖS määritelmän iniquity ja wickedness sanalla anomia.

        Mielestäni myös jae 1.Joh 3:4 on käännetty v. 1776 käännöksessä paremmin kuin v. 1938 käännöksessä. Vuoden 1776 käännöksessä sana anomia on käännetty sanalla vääryys tuossa jakeessa, ja 1938 käännöksessä sana anomia on käännetty sanalla laittomuus tuossa jakeessa. Uskon, että sana vääryys, tai englanniksi iniquity, on parempi käännös sanalle anomia myös jakeessa 1.Joh. 3:4 kuin sana laittomuus.

        [1.Joh 3:4] Jokainen, joka tekee synnin, myös vääryyden tekee, ja synti on vääryys.
        [1.Joh 3:4, vuoden 1776 käännös ] Jokainen, joka syntiä tekee, se myös tekee vääryyttä, ja synti on vääryys.
        [1.Joh 3:4, Aramaic Bible in Plain English] But whoever commits sin commits evil, for sin is entirely evil.
        [1.Joh 3:4, Douay-Rheims Bible] Whosoever committeth sin commmitteth also iniquity; and sin is iniquity.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ja Raamattu siis valehtelee ???

        Ei voi enää voimakkaammin kieltää tuntevansa, kuin kieltää tunteneensa koskaan !

        On toki sinun kannaltasi ikävää, että olet tulkinnut asian ihan pieleen.

        Ja varmasti kaihertaa ja on vaikeaa sitä asiaa tunnustaa, mutta ei tuon selvemmin asioita voi sanoa.

        Joh. 10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,

        Mutta kaltaisesi "oikeassa olevan" kanssa on turhaa väitellä, sinä ja kaltaisiesi eivät ikipäivänä myönnä olevansa väärässä.

        Samoin oli isienne kanssa eli fariseusten ja kirjanoppineiden kohdalla, ylpeys ja paisuneisuus esti Totuuden vastaanottamisen.

        Ylpeys on todella paha asia, se vei nuokin vastaan väittäjät kadotukseen.

        Sitten kun judaistit alkavat tehdä valheellisia ihmeitä, niin he voivat sanoa: Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?
        Ensinnäkin, sanojien väite siitä, että he olisivät tehneet voimallisa tekoja jää avoimeksi:
        "emmekö me". Vaikka monet kuvittelevat ja lukevat paikan ikään kuin riivaajien ulosajamiset olisivat tapahtuneet, niin Sanassa ei ole kuitenkaan ilmoitettu, että sanojat olisivat todella tehneet voimallisia tekoja ja ajaneet ulos riivaajia.
        Sana puhuu valheellista voimateoista: tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        [Matt. 7:21] Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        [Matt. 7:23, vuoden 1776 käännös] Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

        Mielestäni jae Matt. 7:23 on käännetty v. 1776 käännöksessä paremmin kuin v. 1938 käännöksessä.
        Jakeessa Matt. 7:23 kreikan sanat οἱ ἐργαζόμενοι τὴν ἀνομίαν on käännetty v. 1776 käännöksessä sanoilla ’te väärintekiät’ ja v. 1938 käännöksessä sanoilla ’te laittomuuden tekijät’. Samat kreikan sanat οἱ ἐργαζόμενοι τὴν ἀνομίαν löytyvät myös Vanhan testamentin kreikankielisestä Septuagintakäännöksestä jakeesta Psa. 6:9 [6:8] , ja noiden kreikan sanojen takana ovat heprean sanat poale awen. Eli siis tuossa jakeessa Psa 6:8 [6:9] heprean sana awen on käännetty Septuagintassa kreikan sanalla anomia. En nähnyt Gesenius Lexicon'issa määritelmää lawlessness [laittomuus] käännöksenä sanalle awen, mutta kylläkin sanat emptiness, vanity, falsehood, fraud, wickedness, iniquity, misfortune, adverse circumstances ja calamity.

        Jakeessa Heb. 1:9 on siteeraus Psalmista 45:8 [7], siinä kreikan sanan anomia takana on heprean sana resha. En nähnyt Gesenius Lexicon'issa määritelmää lawlessness [laittomuus] käännöksenä sanalle resha, mutta kylläkin sanat wickedness, unrighteousness, fraud ja falsehood.

        Jakeessa Room. 4:7 on siteeraus Psalmista 32:1, siinä kreikan sanan anomia takana on heprean sana pesha. En nähnyt Gesenius Lexicon'issa määritelmää lawlessness [laittomuus] käännöksenä sanalle pesha, mutta kylläkin sanat defection, rebellion, a fault, a trepass, sin ja transgression.

        anomia
        I the condition of without law
        1 because ignorant of it
        2 because of violating it
        II contempt and violation of law, iniquity, wickedness

        Huomaatko MYÖS määritelmän iniquity ja wickedness sanalla anomia.

        Mielestäni myös jae 1.Joh 3:4 on käännetty v. 1776 käännöksessä paremmin kuin v. 1938 käännöksessä. Vuoden 1776 käännöksessä sana anomia on käännetty sanalla vääryys tuossa jakeessa, ja 1938 käännöksessä sana anomia on käännetty sanalla laittomuus tuossa jakeessa. Uskon, että sana vääryys, tai englanniksi iniquity, on parempi käännös sanalle anomia myös jakeessa 1.Joh. 3:4 kuin sana laittomuus.

        [1.Joh 3:4] Jokainen, joka tekee synnin, myös vääryyden tekee, ja synti on vääryys.
        [1.Joh 3:4, vuoden 1776 käännös ] Jokainen, joka syntiä tekee, se myös tekee vääryyttä, ja synti on vääryys.
        [1.Joh 3:4, Aramaic Bible in Plain English] But whoever commits sin commits evil, for sin is entirely evil.
        [1.Joh 3:4, Douay-Rheims Bible] Whosoever committeth sin commmitteth also iniquity; and sin is iniquity.

        Mitä yrität oikein sanoa ?

        Tässä 3 eri käännöstä ja kaikissa ihan sama sanoma:

        33/38
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Biblia 1776
        23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

        King James
        23 And then will I profess unto them, I never knew you: depart from me, ye that work iniquity.

        En ole ikinä tuntenut !

        Mutta Hyvä paimen siis on tuntenut lampaansa, myös ne jotka ovat luopuneet uskostaan !

        Ei tässä ole mitään vaikeata, hyvin selvästi on sanottu asiat.

        Mutta jos ei halua uskoa ja itselle on opetettu jotain muuta, niin vastustus on usein kovaa varsinkin ns. "kaikentietäville", joiden ylpeys ei anna periksi myöntää omaa erehdystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä yrität oikein sanoa ?

        Tässä 3 eri käännöstä ja kaikissa ihan sama sanoma:

        33/38
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Biblia 1776
        23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

        King James
        23 And then will I profess unto them, I never knew you: depart from me, ye that work iniquity.

        En ole ikinä tuntenut !

        Mutta Hyvä paimen siis on tuntenut lampaansa, myös ne jotka ovat luopuneet uskostaan !

        Ei tässä ole mitään vaikeata, hyvin selvästi on sanottu asiat.

        Mutta jos ei halua uskoa ja itselle on opetettu jotain muuta, niin vastustus on usein kovaa varsinkin ns. "kaikentietäville", joiden ylpeys ei anna periksi myöntää omaa erehdystä.

        Judaistille vain vastasin, hän kun yritti vääntää tuota jaetta oppiinsa sopivaksi kikkailemalla sanalla laittomuus, siis vastasin judaistille tuohon viestiin,
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16076674/selitys-vaikea-kohta#comment-99275497, jossa hän kirjoitti:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun judaistit alkavat tehdä valheellisia ihmeitä, niin he voivat sanoa: Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?
        Ensinnäkin, sanojien väite siitä, että he olisivät tehneet voimallisa tekoja jää avoimeksi:
        "emmekö me". Vaikka monet kuvittelevat ja lukevat paikan ikään kuin riivaajien ulosajamiset olisivat tapahtuneet, niin Sanassa ei ole kuitenkaan ilmoitettu, että sanojat olisivat todella tehneet voimallisia tekoja ja ajaneet ulos riivaajia.
        Sana puhuu valheellista voimateoista: tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen,

        Huomaa yksi asia tuosta riivaajien ulosajamisesta !

        Se voi olla täysin mahdollista ja perkeleen tapa eksyttää.

        Siis Raamattu sanoo:

        43 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.
        44 Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
        45 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle."

        Siis jos riivajia ajetaan ulos, eikä ihminen tule uskoon, eli se "maja" jää tyhjäksi, niin silloin riivajalla on madollisuus tulla takaisin.

        Mutta jos Pyhä Henki on tullut asumaan "majaan", niin silloin maja ei ole tyhjä, vaan täysi, eikä riivajalla ole mitään asiaa sinne enää.

        Tuossa sanotaan vielä, että se riivaaja ottaa vielä kavereita mukaan, ja sen ihmisen elämästä tulee yhä kauheampaa.

        Näinhän on nähty käyvän, eli on ihmisiä jotka ovat selvästi vapautuneet, mutta sitten hetken päästä on ihmisen tila ollut yhä paljon pahempi.

        Raamattu sanoo myös näin:

        23 Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
        24 Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä.
        25 Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.
        26 Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut.


        Ilm. 12:12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"

        Olen ymmärtänyt tämän niin, että perkele tietää aikansa olevan vähissä, joten hän käyttää tässä lopun ajassa kaikki keinot eksyttääkseen mahdollisimman monia.

        Siksi siis saatana on ikäänkuin riitautunut itsensä kanssa, eli kuten tuossa Raamatunkohdassa sanotaan:

        23 Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?

        Eli ei ole mitenkään mahdotonta, että perkeleen valheen isän palvelijat ajaisivat riivaajia ulos ihmisistä, koska nyt pitää kaikin keinoin eksyttää.

        Eikä Jumala siinä voita mitään, jos riivaaja ajetaan ulos, mutta se "maja" ei täyty Pyhällä Hengellä siinä samalla.

        Pahempaa vain on sille ihmiselle luvassa ja saatana kietoo vain yhä pahemmin hänet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Judaistille vain vastasin, hän kun yritti vääntää tuota jaetta oppiinsa sopivaksi kikkailemalla sanalla laittomuus, siis vastasin judaistille tuohon viestiin,
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16076674/selitys-vaikea-kohta#comment-99275497, jossa hän kirjoitti:

        Sinä se tässä kikkailet ja vääristelet sanaa ANOMIA.

        Matt 7:23 ja 1 Joh 3:4 oleva sana laittomuus tulee kreikan kielestä ANOMIA, joka tulee kahdesta sanasta A jotain vastaan ja NOMOS laki. Laittomuus on oikea käännös sanalle ANOMIA.

        Nämä jakeet kuuluvat siis näin:

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Matt 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt mene ihan noin !

        Siinä lukee selvästi: " Minä en ole koskaan teitä tuntenut " !

        Eli nuo eivät ole koskaan olleet todellisia uskovia !

        He ovat vain esittäneet ja esiintyneet uskovina.

        He ovat jopa Jeesuksen nimessä tehneet ihmeitäkin ja ennustelleet ym.

        Mutta Jumalan lapsia he eivät ole koskaan olleet, sillä Jeesus kyllä tuntee omat lampaansa, mutta noista Jeesus sanoo siis selvääkin selvemmin:

        " Minä en ole koskaan teitä tuntenut " !

        Raamattu kertoo mitä kristityt herrojaan jumaloimalla kirjoittavat
        mutta
        täskeää on tietää mitä Jumala ja Jeesus Lain ja oppien asettajina ovat kertoneet.
        -
        Joten ellei Jumalan ja Jeesuksen Lait oppeineen eivät kelpaa, niin kristitty palvelee raamatussa olevia toisia krisittyjen jumalia ja jeesuksia:
        Raamatussa olevia Jumalia:
        3. Moos. 11:44 "Sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne; pyhittäkää siis itsenne ja olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
        3. Moos. 19:2 "Puhu kaikelle israelilaisten seurakunnalle ja sano heille: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä."
        -
        2. Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala'
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        Paavali ei saanut eroa herrasta:
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."
        Paavali ei eroa saanut todellisesta herrastaan raamatun mukaan ja se herra jäi kristittyjen herraksi.
        ----
        Raamatussa olevia Jeesuksia:
        Kahden Jeesusten syntymät!
        Syntymät:
        1/Matt. 2:1 vertaa 2/Luuk. 2:2-5
        Lisää tietoa täältä: http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
        -
        Kuka on kristittyjen syntien sovittaja?
        Jeesus ei rikoksia sovittanut; synti = laittomuus = rikos: 1 Johanneksen kirje 3:4-10
        Ja kolmen Jeesuksen kuolemat, ei yksi voi kuolla kolmella eri tavalla:
        1/Matt.27:49, 27:50, vertaa
        2/Joh.19:30
        3/Luuk.23:46.
        Tässä kristittyjen jeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        HUOM! yllä olevaan profeettaan uskomisen on Jeesus kieltänyt:
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        -
        Jeesus on myös tuominnut laittomuuksia tejevät;
        Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
        -
        Kuka olikaan Jumalan Ainoa poika, kristittyjen; Paavalin jumalan poikako?
        5.Mooseksen kirja:
        32:19 "Herra näki sen ja hylkäsi heidät, sillä hän vihastui poikiinsa ja tyttäriinsä."
        -
        raamattu ei ole Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Pyhä kirja vaan eksyttäjien aikaan saama laittomuuden käsikirja joka opettaa Lain asettaneen Jumala ja Jeesuksen Nimeen palvelemaan laittomuuden herroja....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ja Raamattu siis valehtelee ???

        Ei voi enää voimakkaammin kieltää tuntevansa, kuin kieltää tunteneensa koskaan !

        On toki sinun kannaltasi ikävää, että olet tulkinnut asian ihan pieleen.

        Ja varmasti kaihertaa ja on vaikeaa sitä asiaa tunnustaa, mutta ei tuon selvemmin asioita voi sanoa.

        Joh. 10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,

        Mutta kaltaisesi "oikeassa olevan" kanssa on turhaa väitellä, sinä ja kaltaisiesi eivät ikipäivänä myönnä olevansa väärässä.

        Samoin oli isienne kanssa eli fariseusten ja kirjanoppineiden kohdalla, ylpeys ja paisuneisuus esti Totuuden vastaanottamisen.

        Ylpeys on todella paha asia, se vei nuokin vastaan väittäjät kadotukseen.

        Tai ainakin kristittyjen todellista herraa palvelevat valehtelevat:
        2. Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala'
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        kristittyjen jeeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        [Matt. 7:21] Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        [Matt. 7:23, vuoden 1776 käännös] Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

        Mielestäni jae Matt. 7:23 on käännetty v. 1776 käännöksessä paremmin kuin v. 1938 käännöksessä.
        Jakeessa Matt. 7:23 kreikan sanat οἱ ἐργαζόμενοι τὴν ἀνομίαν on käännetty v. 1776 käännöksessä sanoilla ’te väärintekiät’ ja v. 1938 käännöksessä sanoilla ’te laittomuuden tekijät’. Samat kreikan sanat οἱ ἐργαζόμενοι τὴν ἀνομίαν löytyvät myös Vanhan testamentin kreikankielisestä Septuagintakäännöksestä jakeesta Psa. 6:9 [6:8] , ja noiden kreikan sanojen takana ovat heprean sanat poale awen. Eli siis tuossa jakeessa Psa 6:8 [6:9] heprean sana awen on käännetty Septuagintassa kreikan sanalla anomia. En nähnyt Gesenius Lexicon'issa määritelmää lawlessness [laittomuus] käännöksenä sanalle awen, mutta kylläkin sanat emptiness, vanity, falsehood, fraud, wickedness, iniquity, misfortune, adverse circumstances ja calamity.

        Jakeessa Heb. 1:9 on siteeraus Psalmista 45:8 [7], siinä kreikan sanan anomia takana on heprean sana resha. En nähnyt Gesenius Lexicon'issa määritelmää lawlessness [laittomuus] käännöksenä sanalle resha, mutta kylläkin sanat wickedness, unrighteousness, fraud ja falsehood.

        Jakeessa Room. 4:7 on siteeraus Psalmista 32:1, siinä kreikan sanan anomia takana on heprean sana pesha. En nähnyt Gesenius Lexicon'issa määritelmää lawlessness [laittomuus] käännöksenä sanalle pesha, mutta kylläkin sanat defection, rebellion, a fault, a trepass, sin ja transgression.

        anomia
        I the condition of without law
        1 because ignorant of it
        2 because of violating it
        II contempt and violation of law, iniquity, wickedness

        Huomaatko MYÖS määritelmän iniquity ja wickedness sanalla anomia.

        Mielestäni myös jae 1.Joh 3:4 on käännetty v. 1776 käännöksessä paremmin kuin v. 1938 käännöksessä. Vuoden 1776 käännöksessä sana anomia on käännetty sanalla vääryys tuossa jakeessa, ja 1938 käännöksessä sana anomia on käännetty sanalla laittomuus tuossa jakeessa. Uskon, että sana vääryys, tai englanniksi iniquity, on parempi käännös sanalle anomia myös jakeessa 1.Joh. 3:4 kuin sana laittomuus.

        [1.Joh 3:4] Jokainen, joka tekee synnin, myös vääryyden tekee, ja synti on vääryys.
        [1.Joh 3:4, vuoden 1776 käännös ] Jokainen, joka syntiä tekee, se myös tekee vääryyttä, ja synti on vääryys.
        [1.Joh 3:4, Aramaic Bible in Plain English] But whoever commits sin commits evil, for sin is entirely evil.
        [1.Joh 3:4, Douay-Rheims Bible] Whosoever committeth sin commmitteth also iniquity; and sin is iniquity.

        "Mielestäni myös jae 1.Joh 3:4 on käännetty v. 1776 käännöksessä paremmin kuin v. 1938 käännöksessä. "

        1Joh3:4
        92 käännös: Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
        RKansalle: Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
        Samoin myös ruotsinkielisessä Raamatussa.
        Myös Aapeli Saarisalo kääntää "laittomuus"
        Joten laittomuus on ihan hyvä käännös.


    • Anonyymi

      Ei-helluntailaisen vastaus

      Opetuslapseus ei ole sama asia kuin pelastus. Pyhän hengen lahja ei ole välttämättä ollenkaan sama asia kuin pelastus.

      2.Tessalonikalaiskirje:
      2:11 ...Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen

      Jooelin kirjasta:
      2:28 Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni KAIKEN LIHAN PÄÄLLE, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.
      2:29 Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni.

      Apostolien teot:
      2:37 ....Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"

      Efesolaiskirje:
      2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
      2:9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

      Apostolien teot:
      2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte PYHÄN HENGEN LAHJAN.
      2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

      2.Tessalonikalaiskirje:
      2:11.... Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen

      Matteuksen evankeliumi:
      28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

      Jaakobin kirje:
      1:17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

      • Anonyymi

        Judaistien oppi on pelkkää valehtelu. Judaistit ovat muuttaneet sanan "laittomuus" merkityksen. San laittomuus merkitsee vääryyttä, vääryyden tekemistä.
        Mooseksen lain rikkomisesta Sana käyttää mm. rikkoa lakia, rikkoa liitto, ei pitää lakia, ei täyttää lakia ja hylätä Mooseksen laki.
        Judaistien oppi vie harhaa jos "laittomuus" merkitsi Mooseksen lain rikkojaa, antikristuksen ilmaantuessa ja ottaessa käyttöön (valheellisen) Mooseksen lain judaisti ovat aivan lääpällään, kun vihdoin valtaan nousee joku, joka ei ole laittomuuden tekijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Judaistien oppi on pelkkää valehtelu. Judaistit ovat muuttaneet sanan "laittomuus" merkityksen. San laittomuus merkitsee vääryyttä, vääryyden tekemistä.
        Mooseksen lain rikkomisesta Sana käyttää mm. rikkoa lakia, rikkoa liitto, ei pitää lakia, ei täyttää lakia ja hylätä Mooseksen laki.
        Judaistien oppi vie harhaa jos "laittomuus" merkitsi Mooseksen lain rikkojaa, antikristuksen ilmaantuessa ja ottaessa käyttöön (valheellisen) Mooseksen lain judaisti ovat aivan lääpällään, kun vihdoin valtaan nousee joku, joka ei ole laittomuuden tekijä.

        Höpö höpö.

        Kreikkalainen sana ANOMIA tarkoittaa nimeomaan lain rikkomista, laittomuutta. Se tulee sanoista A jotain vastaan ja NOMOS laki.

        Laittomuus on nimenomaan Mooseksen lain ja profeettojen kirjojen käskyjen rikkomista, koska ne ovat kaikki kristittyjä velvoittava Jumalan käsky myös uuden liiton aikana.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö.

        Kreikkalainen sana ANOMIA tarkoittaa nimeomaan lain rikkomista, laittomuutta. Se tulee sanoista A jotain vastaan ja NOMOS laki.

        Laittomuus on nimenomaan Mooseksen lain ja profeettojen kirjojen käskyjen rikkomista, koska ne ovat kaikki kristittyjä velvoittava Jumalan käsky myös uuden liiton aikana.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Minkä sille voi, jos judaisti haluaa tumputtaa ja jankuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö.

        Kreikkalainen sana ANOMIA tarkoittaa nimeomaan lain rikkomista, laittomuutta. Se tulee sanoista A jotain vastaan ja NOMOS laki.

        Laittomuus on nimenomaan Mooseksen lain ja profeettojen kirjojen käskyjen rikkomista, koska ne ovat kaikki kristittyjä velvoittava Jumalan käsky myös uuden liiton aikana.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Sotket Lain asettaneiden Jumalan ja Jeesuksen oppien vastaisuudeksi kristittyjen herra jumalien oppeja!
        kristittyjen todellinen jumala kristittyjen laittomuuden historian mukaan:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        kristittyjen todellinen jeesus, kristittyjen historian mukaan:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        -
        Paavali katui, ja saatanan enkeleiden seurassa rukoili eroa herrastaa, koskaan sitä raamatun mukaan saamatta joten tässä herranne:
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.#
        2. Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala'#
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html


    • Anonyymi

      Jeesus opettaa, ettei hän armahda laittomuuden tekijöitä. Hän kyllä armahtaa laittomuudesta parannuksen tehneitä, mutta ei sellaista Jeesusta herätyskokouksessa ylistänyttä ja voimatekoja tehnyttä, joka ei koskaan suostunut noudattamaan lakia.

      Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

      Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Mitä tarkoittaa tuo, ettei Jeesus tunnusta heitä tuntevansa. Kyllä Jeesus heidät tuntee, mutta kyse on itämaisesta tavasta kietää ystävyys heidän kanssa, koska he eivät totelleet Jeesuksen käskyjä. Jeesus ei tunnusta heitä Isän edessä, koska nämä uskovat tekivät laittomuutta, eivätkä suostuneet tottelemaan Jeesusta.

      Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
      14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.

      Luuk 13:25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
      26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
      27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
      28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.

      • Anonyymi

        Niinpä, Jos judaistit ei tee Jumalan Sanan vääristelystä ja käänny Jeesuksen puoleen, niin Jeesus : Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, Jos judaistit ei tee Jumalan Sanan vääristelystä ja käänny Jeesuksen puoleen, niin Jeesus : Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.

        Niin, judaistit ja toraistit ovat kuten aikoinaan fariseukset ja kirjanoppineet !

        Ei heillekkään Kristus kelvannut, vaan lain orjina hekin halusivat yhä vain jatkaa.


      • Anonyymi

        >>Mitä tarkoittaa tuo, ettei Jeesus tunnusta heitä tuntevansa. Kyllä Jeesus heidät tuntee, mutta kyse on itämaisesta tavasta kietää ystävyys heidän kanssa, koska he eivät totelleet Jeesuksen käskyjä. Jeesus ei tunnusta heitä Isän edessä, koska nämä uskovat tekivät laittomuutta, eivätkä suostuneet tottelemaan Jeesusta.<<

        Taas kerran osoitat täydellisen hengettömyytesi - tuo yllä oleva lapsellinen kommenttisi, lukemattomien muiden vastaavien möläystesi kanssa, puhuu karua kieltään siitä mitä Jeesus Kristus on sinulle - mitä on "uskosi" Häneen.
        >>>Kyllä Jeesus heidät tuntee, mutta kyse on itämaisesta tavasta kietää ystävyys heidän kanssa...<<<!!
        Puhut Jeesuksesta Kristuksesta kuin kenestä tahansa jonnin joutavasta, nokkaansa ottavasta, ylpeästä ihmisestä.
        Tuntee, muttei ole tuntevinaan!!

        Kyse on juuri siitä eikä mistään muusta kuin, että nämä, joille Herra Jeesus nuo kohtalokkaat sanansa lausuu, eivät ole koskaan olleet Hänen omiaan, Hänen seuraajiaan, Häneen uskovia opetuslapsiansa, joista Herra Jeesus sanoo: "Minä tunnen minun omani ja minun omani tuntevat minut".
        Niinkuin tässä ketjussa on perusteellisesti eräs kirjoittaja jo sinulle asian totuudellisesti selittänyt.

        Ja, nämä, joille Herra Jeesus lausuu, ettei ole koskaan heitä tuntenut jne., eivät ole koskaan tunnustaneet Häntä ihmisten edessä - joten Hänkään ei tunnusta heitä Isänsä edessä.
        Kuka hyvänsä voi sanoa ihmisille, että uskoo Jeesukseen
        Jeesuksen Kristuksen TUNNUSTAMINEN ihmisten edessä on jotain vallan muuta kuin se, että vastaa, jonkun kysyessä uskotko Jeesukseen, juu uskon minä.
        Tai se, että kertoo uskovansa Jeesukseen Kristukseen, koska Mooseksen laissa vaaditaan uskomaan Messiaaseen!

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Mitä tarkoittaa tuo, ettei Jeesus tunnusta heitä tuntevansa. Kyllä Jeesus heidät tuntee, mutta kyse on itämaisesta tavasta kietää ystävyys heidän kanssa, koska he eivät totelleet Jeesuksen käskyjä. Jeesus ei tunnusta heitä Isän edessä, koska nämä uskovat tekivät laittomuutta, eivätkä suostuneet tottelemaan Jeesusta.<<

        Taas kerran osoitat täydellisen hengettömyytesi - tuo yllä oleva lapsellinen kommenttisi, lukemattomien muiden vastaavien möläystesi kanssa, puhuu karua kieltään siitä mitä Jeesus Kristus on sinulle - mitä on "uskosi" Häneen.
        >>>Kyllä Jeesus heidät tuntee, mutta kyse on itämaisesta tavasta kietää ystävyys heidän kanssa...<<<!!
        Puhut Jeesuksesta Kristuksesta kuin kenestä tahansa jonnin joutavasta, nokkaansa ottavasta, ylpeästä ihmisestä.
        Tuntee, muttei ole tuntevinaan!!

        Kyse on juuri siitä eikä mistään muusta kuin, että nämä, joille Herra Jeesus nuo kohtalokkaat sanansa lausuu, eivät ole koskaan olleet Hänen omiaan, Hänen seuraajiaan, Häneen uskovia opetuslapsiansa, joista Herra Jeesus sanoo: "Minä tunnen minun omani ja minun omani tuntevat minut".
        Niinkuin tässä ketjussa on perusteellisesti eräs kirjoittaja jo sinulle asian totuudellisesti selittänyt.

        Ja, nämä, joille Herra Jeesus lausuu, ettei ole koskaan heitä tuntenut jne., eivät ole koskaan tunnustaneet Häntä ihmisten edessä - joten Hänkään ei tunnusta heitä Isänsä edessä.
        Kuka hyvänsä voi sanoa ihmisille, että uskoo Jeesukseen
        Jeesuksen Kristuksen TUNNUSTAMINEN ihmisten edessä on jotain vallan muuta kuin se, että vastaa, jonkun kysyessä uskotko Jeesukseen, juu uskon minä.
        Tai se, että kertoo uskovansa Jeesukseen Kristukseen, koska Mooseksen laissa vaaditaan uskomaan Messiaaseen!

        s-seutulainen

        "Jeesuksen Kristuksen TUNNUSTAMINEN ihmisten edessä on jotain vallan muuta "

        Ja tämä Jeesuksen julkinen tunnustaminen on Raamatussa säädetty, missä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, Jos judaistit ei tee Jumalan Sanan vääristelystä ja käänny Jeesuksen puoleen, niin Jeesus : Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.

        >>>Niinpä, Jos judaistit ei tee Jumalan Sanan vääristelystä ja käänny Jeesuksen puoleen, niin Jeesus : Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.<<<

        Sinä vääristelet toisten sanomisia ja myös Raamattua. Tässä on selitykseni tueksi sellainen Raamatun kohta, jossa Jeesus sanoo, ettei hän tunne heitä, vaikka hän on seurustellut heidän kanssaan ja heidät tietekin nimeltä tuntee. Kyse on siitä, etteivät he ole Jeesuksen ystäviä, koska he eivät alkaneet noudattamaan Jeesuksen käskyjä. Sen takia Jeesus ei tunnusta heitä Isänsä edessä. Tämä on itämainen tapa laittaa välit poikki.

        Luuk 13:25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'

        Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
        14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.

        Tämän takia Jeesus ei tunnusta niitä Jeesukseen uskovia, jotka ovat jopa tehneet voimatekoja Jeeusksen nimessä, koska he eivät alkaneet noudattaa lakia.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Niinpä, Jos judaistit ei tee Jumalan Sanan vääristelystä ja käänny Jeesuksen puoleen, niin Jeesus : Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.<<<

        Sinä vääristelet toisten sanomisia ja myös Raamattua. Tässä on selitykseni tueksi sellainen Raamatun kohta, jossa Jeesus sanoo, ettei hän tunne heitä, vaikka hän on seurustellut heidän kanssaan ja heidät tietekin nimeltä tuntee. Kyse on siitä, etteivät he ole Jeesuksen ystäviä, koska he eivät alkaneet noudattamaan Jeesuksen käskyjä. Sen takia Jeesus ei tunnusta heitä Isänsä edessä. Tämä on itämainen tapa laittaa välit poikki.

        Luuk 13:25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'

        Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
        14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.

        Tämän takia Jeesus ei tunnusta niitä Jeesukseen uskovia, jotka ovat jopa tehneet voimatekoja Jeeusksen nimessä, koska he eivät alkaneet noudattaa lakia.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        >>> Tämän takia Jeesus ei tunnusta niitä Jeesukseen uskovia, jotka ovat jopa tehneet voimatekoja Jeeusksen nimessä, koska he eivät alkaneet noudattaa lakia.

        Mistä laista puhut? Jeesus kumosi vanhan lain jos ei sanojensa niin tekojensa kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Niinpä, Jos judaistit ei tee Jumalan Sanan vääristelystä ja käänny Jeesuksen puoleen, niin Jeesus : Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.<<<

        Sinä vääristelet toisten sanomisia ja myös Raamattua. Tässä on selitykseni tueksi sellainen Raamatun kohta, jossa Jeesus sanoo, ettei hän tunne heitä, vaikka hän on seurustellut heidän kanssaan ja heidät tietekin nimeltä tuntee. Kyse on siitä, etteivät he ole Jeesuksen ystäviä, koska he eivät alkaneet noudattamaan Jeesuksen käskyjä. Sen takia Jeesus ei tunnusta heitä Isänsä edessä. Tämä on itämainen tapa laittaa välit poikki.

        Luuk 13:25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'

        Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
        14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.

        Tämän takia Jeesus ei tunnusta niitä Jeesukseen uskovia, jotka ovat jopa tehneet voimatekoja Jeeusksen nimessä, koska he eivät alkaneet noudattaa lakia.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Oletko judaisti/toraisti oikeasti noin tyhmä vai ymmärtämätön ja tietämätön ?

        Kun Jeesus eli Jumala sanoo, että "En ole koskaan tuntenut teitä", niin se tarkoittaa silloin sitä, että he eivät ole Jumalan lapsia eivätkä siis Jeesuksen lampaita.

        Kyllä Jumala lapsensa on tuntenut ja tuntee !

        Siitä tuossa on kyse !

        Mutta sinun agendasi on vain tuo laki !

        Laki laki laki laki laki laki................................

        Herää jo harhoistasi, lakiliitton on LAKKAUTETTU JO 2000v sitten !!!


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Tämän takia Jeesus ei tunnusta niitä Jeesukseen uskovia, jotka ovat jopa tehneet voimatekoja Jeeusksen nimessä, koska he eivät alkaneet noudattaa lakia.

        Mistä laista puhut? Jeesus kumosi vanhan lain jos ei sanojensa niin tekojensa kautta.

        >>>Mistä laista puhut? Jeesus kumosi vanhan lain jos ei sanojensa niin tekojensa kautta.<<<

        Puhut valhetta.

        Jeesus ei kumonnut Mooseksen lakia, vaan määräsi sen olevan edelleen voimassa uuden liiton aikana. Hän ei kumonnut lakia sanojen eikä tekojen kautta, vaan vaati lain noudattamista.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Mistä laista puhut? Jeesus kumosi vanhan lain jos ei sanojensa niin tekojensa kautta.<<<

        Puhut valhetta.

        Jeesus ei kumonnut Mooseksen lakia, vaan määräsi sen olevan edelleen voimassa uuden liiton aikana. Hän ei kumonnut lakia sanojen eikä tekojen kautta, vaan vaati lain noudattamista.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jeesus ei kumonnut lakia, se on totta kyllä !

        Mutta lakiliiton Hän kumosi ja lakkautti.

        Hepr. 8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi

        Laki on yhä voimassa, mutta keille se on voimassa ?

        6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
        8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
        11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.

        Kuollut kirjain on juuri teille judaisteille ja toraisteille tarkoitettu, se tulee teidät tuomitsemaan ankarimman mukaan, kun siitä kerskaatte ja sitä haluatte !!!

        Sillä laki sanoo, mutta te ette kuule tätäkään:

        Jaak. 2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.

        Kukaan ihminen ei kykene KOKO lakia pitämään !

        Tämä kertoo selvääkin selvemmin sen, että teidät, jotka lakiin luotatte, juuri teidät se tulee mitä ankarimmin tuomitsemaan, ettekä te pakoon pääse !


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Mistä laista puhut? Jeesus kumosi vanhan lain jos ei sanojensa niin tekojensa kautta.<<<

        Puhut valhetta.

        Jeesus ei kumonnut Mooseksen lakia, vaan määräsi sen olevan edelleen voimassa uuden liiton aikana. Hän ei kumonnut lakia sanojen eikä tekojen kautta, vaan vaati lain noudattamista.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        >>> Jeesus ei kumonnut Mooseksen lakia...

        Toraisti ei halua myöntää, että vanha laki on kumottu. Sen kova sydän haluaa, että uskovaiset olisivat edelleen Mooseksen lain alle alistettuja.

        Toraistin esittämiä Raamatun kohtia käytetään melkeinpä aina, kun puhutaan Jeesuksen suhtautumisesta lakiin. Jeesus lausui nämä sanat, koska siinä hetkessä oli pakko puhua näin. Ei ollut muuta vaihtoehtoa, jos halusi jatkaa toimintaa.

        Kuitenkin jos katsotaan Jeesuksen toimintaa ja opetusta kokonaisuutena, niin käy ilmi, että Hän hyökkäsi lakia vastaan aina kun oli mahdollista. Muistetaanpa Hänen sapattina tehdyt hyvät teot, naisen tuomitsematta jättäminen, säädös erokirjeestä, jonka yhteydessä jopa Mooseskin sai kylmää kyytiä jne. Nämä kaikki sotivat juuri lakia vastaan ja suomeksi sanottuna Jeesus kumosi lain tekojensa kautta.

        Jeesuksen teot osittavat, että jos Hänellä olisi ollut enemmän aikaa, niin koko laki olisi kuopattu. Fariseukset ymmärsivät tämän hyvin.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Jeesus ei kumonnut Mooseksen lakia...

        Toraisti ei halua myöntää, että vanha laki on kumottu. Sen kova sydän haluaa, että uskovaiset olisivat edelleen Mooseksen lain alle alistettuja.

        Toraistin esittämiä Raamatun kohtia käytetään melkeinpä aina, kun puhutaan Jeesuksen suhtautumisesta lakiin. Jeesus lausui nämä sanat, koska siinä hetkessä oli pakko puhua näin. Ei ollut muuta vaihtoehtoa, jos halusi jatkaa toimintaa.

        Kuitenkin jos katsotaan Jeesuksen toimintaa ja opetusta kokonaisuutena, niin käy ilmi, että Hän hyökkäsi lakia vastaan aina kun oli mahdollista. Muistetaanpa Hänen sapattina tehdyt hyvät teot, naisen tuomitsematta jättäminen, säädös erokirjeestä, jonka yhteydessä jopa Mooseskin sai kylmää kyytiä jne. Nämä kaikki sotivat juuri lakia vastaan ja suomeksi sanottuna Jeesus kumosi lain tekojensa kautta.

        Jeesuksen teot osittavat, että jos Hänellä olisi ollut enemmän aikaa, niin koko laki olisi kuopattu. Fariseukset ymmärsivät tämän hyvin.

        >>>Kuitenkin jos katsotaan Jeesuksen toimintaa ja opetusta kokonaisuutena, niin käy ilmi, että Hän hyökkäsi lakia vastaan aina kun oli mahdollista. <<<

        Sinä puhut valhetta.

        Jeesus ei koskaan arvostellut ketään lain noudattamisesta, mutta arvosteli niitä, jotka vääristelivät lakia tai rikkovat lakia vastaan. Jeesus sanoi, että kadoutuksen joutuu ne opettajat, jotka purkavat lakia.

        Mutta ne opettajat, jotka noudattavat Mooseksen lakia ja niin opettavat, ovat suuria Jeesuksen valtakunnassa.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaa
        ---
        27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Kuitenkin jos katsotaan Jeesuksen toimintaa ja opetusta kokonaisuutena, niin käy ilmi, että Hän hyökkäsi lakia vastaan aina kun oli mahdollista. <<<

        Sinä puhut valhetta.

        Jeesus ei koskaan arvostellut ketään lain noudattamisesta, mutta arvosteli niitä, jotka vääristelivät lakia tai rikkovat lakia vastaan. Jeesus sanoi, että kadoutuksen joutuu ne opettajat, jotka purkavat lakia.

        Mutta ne opettajat, jotka noudattavat Mooseksen lakia ja niin opettavat, ovat suuria Jeesuksen valtakunnassa.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaa
        ---
        27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        >>> Sinä puhut valhetta
        >>> Jeesus ei koskaan arvostellut ketään lain noudattamisesta...
        >>> Matt 5:19

        Toraisti-käärme sihisee ja kiemurtelee, viimeisillä voimillaan yrittää vääristellä Totuutta, kuten fariseukset aikoinaan. Toraisti ei osaa tulkita puhetta rivien välistä, ei käsitä esitettyjä vertauskuvia ja siksi ei ymmärrä, että tuossa lauseessa Jeesus suorastaan nauroi päin fariseusten naamaa.

        Kuka on suurin Taivaisten valtakunnassa, lakia noudattava opettaja(ko) ? Ei suinkaan. Taivaisten valtakunnassa vähäisin on suurempi kuin Johannes Kastaja (Matt. 11:11), joka varmasti noudatti lakia 100-prosenttisesti.

        Kuka on sitten vähäisin Taivaisten valtakunnassa? Se, joka on kaikkien palvelija, joka "purkaa yhdenkin näistä pienimmistä käskyistä", kuten Matt. 5:19 sanoo (toraisitikin on samaa mieltä).

        Juuri tässä Jeesus asettaa kaikille esikuvaksi itsensä. Hän ei tullut palveltavaksi, vaan antamaan henkensä lunnaiksi kaikkien puolesta. Opetuksissaan Hän rivien välissä kehotti jatkamaan viitoittamalla tiellä: purkamaan pala palalta ummehtuneen lain.

        Toraisti, opettele mikä on passiivinen vastarinta. Ymmärrät sen jälkeen paremmin Jeesuksen opetuksia.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Sinä puhut valhetta
        >>> Jeesus ei koskaan arvostellut ketään lain noudattamisesta...
        >>> Matt 5:19

        Toraisti-käärme sihisee ja kiemurtelee, viimeisillä voimillaan yrittää vääristellä Totuutta, kuten fariseukset aikoinaan. Toraisti ei osaa tulkita puhetta rivien välistä, ei käsitä esitettyjä vertauskuvia ja siksi ei ymmärrä, että tuossa lauseessa Jeesus suorastaan nauroi päin fariseusten naamaa.

        Kuka on suurin Taivaisten valtakunnassa, lakia noudattava opettaja(ko) ? Ei suinkaan. Taivaisten valtakunnassa vähäisin on suurempi kuin Johannes Kastaja (Matt. 11:11), joka varmasti noudatti lakia 100-prosenttisesti.

        Kuka on sitten vähäisin Taivaisten valtakunnassa? Se, joka on kaikkien palvelija, joka "purkaa yhdenkin näistä pienimmistä käskyistä", kuten Matt. 5:19 sanoo (toraisitikin on samaa mieltä).

        Juuri tässä Jeesus asettaa kaikille esikuvaksi itsensä. Hän ei tullut palveltavaksi, vaan antamaan henkensä lunnaiksi kaikkien puolesta. Opetuksissaan Hän rivien välissä kehotti jatkamaan viitoittamalla tiellä: purkamaan pala palalta ummehtuneen lain.

        Toraisti, opettele mikä on passiivinen vastarinta. Ymmärrät sen jälkeen paremmin Jeesuksen opetuksia.

        Sinä vääristelet Raamattua törkeästi.

        Taivasten valtakunnassa ovat suuria sellaiset opettajat, jotka noudattava Mooseksen lakia ja niin opettavat. Mutta helvettiin joutuvat ne tekopyhät kristityt, jotka eivät piitanneet laista ja purkivat lakia.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaa
        ---
        27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä vääristelet Raamattua törkeästi.

        Taivasten valtakunnassa ovat suuria sellaiset opettajat, jotka noudattava Mooseksen lakia ja niin opettavat. Mutta helvettiin joutuvat ne tekopyhät kristityt, jotka eivät piitanneet laista ja purkivat lakia.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaa
        ---
        27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Nähtävästi et pysty (enää) muuhun älylliseen toimintaan, kuin edellisten vastauksien kopioimiseen. Menee siis jankuttamiseksi puoleltasi. Jatketaan ensi vuosituhannella.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Jeesus ei kumonnut Mooseksen lakia...

        Toraisti ei halua myöntää, että vanha laki on kumottu. Sen kova sydän haluaa, että uskovaiset olisivat edelleen Mooseksen lain alle alistettuja.

        Toraistin esittämiä Raamatun kohtia käytetään melkeinpä aina, kun puhutaan Jeesuksen suhtautumisesta lakiin. Jeesus lausui nämä sanat, koska siinä hetkessä oli pakko puhua näin. Ei ollut muuta vaihtoehtoa, jos halusi jatkaa toimintaa.

        Kuitenkin jos katsotaan Jeesuksen toimintaa ja opetusta kokonaisuutena, niin käy ilmi, että Hän hyökkäsi lakia vastaan aina kun oli mahdollista. Muistetaanpa Hänen sapattina tehdyt hyvät teot, naisen tuomitsematta jättäminen, säädös erokirjeestä, jonka yhteydessä jopa Mooseskin sai kylmää kyytiä jne. Nämä kaikki sotivat juuri lakia vastaan ja suomeksi sanottuna Jeesus kumosi lain tekojensa kautta.

        Jeesuksen teot osittavat, että jos Hänellä olisi ollut enemmän aikaa, niin koko laki olisi kuopattu. Fariseukset ymmärsivät tämän hyvin.

        "Kuitenkin jos katsotaan Jeesuksen toimintaa ja opetusta kokonaisuutena, niin käy ilmi, että Hän hyökkäsi lakia vastaan aina kun oli mahdollista. Muistetaanpa Hänen sapattina tehdyt hyvät teot, naisen tuomitsematta jättäminen, säädös erokirjeestä, jonka yhteydessä jopa Mooseskin sai kylmää kyytiä jne. Nämä kaikki sotivat juuri lakia vastaan ja suomeksi sanottuna Jeesus kumosi lain tekojensa kautta."

        Ei näissä esimerkeissä missään Jeesus opettanut lain kumoamista, vaan oikeinlaista lain tulkintaa.
        Jeesus oli siis uskonpuhdistaja lain vääristä tulkinnoista.


    • Ut puolella on lopun jaksossa olevia varoituksia valhe veljistä ja niiden toimet ei kestä valoa.Viitataan mm rahastukseen ja varoitetaan ottamasta rahaa kun lahjaksi olemme saaneet jne jne .Nyt kuten olemme huomanneet on eksyttäjiä pilvin pimein ,jotka peloittelee ja pitää toisaalta ylistys rahastus saarnojaan ja puhuvat rikkaudesta ja menestyksestä yms yms vaikka raamatussa ei Jeesuksen omille sellaista luvata ....tyytykää vähään ..vaatteet ruoka peruselatus ...maailma ei ole uskovaa varten tyyliin ,mutta nuo vääryyden lähteestä olevat saarnaajat ovat Jumalan sanaa hyväksi käyttäen kahmineet itselleen miljoonien omaisuudet ja ovat vielä äärimmäisen röyhkeitä kaikin puolin...jos paavali olisi täällä niin mitähän kirjoittaisi nyt tuollaisista ulkokultaisista ,joissa henkeä ei ole .
      Elämme viime vuosissa ennen Jeesuksen tuloa ja nämä asiat ovat jo maanpäällä ..eli väärät profeetat ..ulkokultaiset papit eli leipäpapit /ateisti papit yms yms vääriä Jeesuksia on ollut ympäri maailmaa ja se loppuhuipentuma niissä on juuri ennen Jeesuksen paluuta .Näistä siis raamatunkohta varoittaa....heillä on Jumalisuuden ulkokuori ,mutta HENKEÄ niissä ei ole eli Jumala ei ole koskaan heitä tuntenut vaan ne tyypit sooloilee ihan muulla voimalla ja aina löytyy niitä ,jotka menevät valheeseen mukaan valitettavasti.

    • Anonyymi

      Kiitän kaikkia kirjoittajia näistä vaikeista raamatunjakeista. Uskon, että kerran kolmessa vuodessa tämä on päivän teksti tuomisunnuntaina kirkossa. Asiaan tuli paljon valaisua myös kreikaksi. Enpä usko, että seurakunnan aikana poppamiehet saavat tulen lankeaamaan taivaasta ja jollain lailla puuskattua sairaan terveeksi edes promillen vertaakaan Afrikassa. Sivistys etenee Afrikassa hyvää vauhtia. Osaavat kenialaiset jo dopingin käytön. En gud höst åt alla. Hyvää syksyä kaikille.

    • Anonyymi

      Mintut ja kuminat sekaisin 23:15.

    • Suomi on temokraattinen tasavalta. Täällä ei kettään herrotella petkele saatavana vitu junalauta.

      • Anonyymi

        Jeesus kumosi lain oman verensa ja uhrinsa kautta. Aaronin järjestyksen mukainen ylipappeus kävi tarpeetomaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kumosi lain oman verensa ja uhrinsa kautta. Aaronin järjestyksen mukainen ylipappeus kävi tarpeetomaksi.

        Puhut valhetta. Jeesus ei kumonnut lakia.

        Aaronin järjestyksen mukainen pappeus vaihtui Melkisedekin järjestyksen mukaiseksi pappeudeksi, koska se oli edeltä ilmoitettu laissa. Lakia ei ole siis kumottu, mutta lain soveltamiskohta muuttui, koska Messias tuli ja otti lain ennustaman ylipappeuden itselleen.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut valhetta. Jeesus ei kumonnut lakia.

        Aaronin järjestyksen mukainen pappeus vaihtui Melkisedekin järjestyksen mukaiseksi pappeudeksi, koska se oli edeltä ilmoitettu laissa. Lakia ei ole siis kumottu, mutta lain soveltamiskohta muuttui, koska Messias tuli ja otti lain ennustaman ylipappeuden itselleen.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Toraisti ja paskanjauhaja, kuinka kauan meinaat levitellä valheita? Odotatko niin kauan , että Jeesus sanoo sinulle: mene pois tyköäni, laittomuuden tekijä?
        Sabotoit normaalien ihmisen keskusteluja. Palvelet pahuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toraisti ja paskanjauhaja, kuinka kauan meinaat levitellä valheita? Odotatko niin kauan , että Jeesus sanoo sinulle: mene pois tyköäni, laittomuuden tekijä?
        Sabotoit normaalien ihmisen keskusteluja. Palvelet pahuutta.

        Sananlaskut:
        27:22 Survo hullua huhmaressa, petkelellä surveitten seassa: ei erkane hänestä hänen hulluutensa.


    • Anonyymi

      HALOOO!!!
      Huomaan, että asiallisia eri mielisyyksiin johtaa usein se, että ette tiedä, tai että tunne raamatun eri jumalia ja jeesuksia ja eroita heitä LAIN ASETTANEESTA JUMALASTA JA JEESUKSESTA oppeineen.
      -
      Tämä lista on jo ylempänä mutta laitan kumminkin...:
      -
      Raamatussa olevia Jumalia:
      3. Moos. 11:44 "Sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne; pyhittäkää siis itsenne ja olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
      3. Moos. 19:2 "Puhu kaikelle israelilaisten seurakunnalle ja sano heille: Olkaa pyhät, sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä."
      -
      2. Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala'
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      Paavali ei saanut eroa herrasta:
      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."
      Paavali ei eroa saanut todellisesta herrastaan raamatun mukaan ja se herra jäi kristittyjen herraksi.
      ----
      Raamatussa olevia Jeesuksia:
      Kahden Jeesusten syntymät!
      Syntymät:
      1/Matt. 2:1 vertaa 2/Luuk. 2:2-5
      Lisää tietoa täältä: http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
      -
      Kuka on kristittyjen syntien sovittaja?
      Jeesus ei rikoksia sovittanut; synti = laittomuus = rikos: 1 Johanneksen kirje 3:4-10
      Ja kolmen Jeesuksen kuolemat, ei yksi voi kuolla kolmella eri tavalla:
      1/Matt.27:49, 27:50, vertaa
      2/Joh.19:30
      3/Luuk.23:46.
      Tässä, jos asiaa katsotaan kristittyjen laittomuuksien valossa on kristittyjen jeesus JOTA JEESUS KIELSI USKOMASTA VÄÄRÄNÄ PROFEETTANA mutta heitä on useita.:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      -
      Kuka olikaan Jumalan Ainoa poika, kristittyjen; Paavalin jumalan poikako?
      5.Mooseksen kirja:
      32:19 "Herra näki sen ja hylkäsi heidät, sillä hän vihastui poikiinsa ja tyttäriinsä."

      • Anonyymi

        Kristittyjen raamattu (väärennetty) ei ole Jeesusta seuranneiden kristillisten kirjoittama vaan Jeesusta ja Hänen kristillisiä opetuslapsia vainovien kristittyjen kirja.
        -
        Sen vuoksi, ilmeisesti, Jeesus lähetti avun omilleen ette olisi totuudesta tietoa...
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
        -
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristittyjen raamattu (väärennetty) ei ole Jeesusta seuranneiden kristillisten kirjoittama vaan Jeesusta ja Hänen kristillisiä opetuslapsia vainovien kristittyjen kirja.
        -
        Sen vuoksi, ilmeisesti, Jeesus lähetti avun omilleen ette olisi totuudesta tietoa...
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
        -
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta."

        Apostolien teot:
        8:1 Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Ja sinä päivänä nousi suuri vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan; ja kaikki hajaantuivat ympäri Juudean ja Samarian paikkakuntia, paitsi apostolit.
        8:3 Mutta Saulus raateli seurakuntaa, kulki talosta taloon ja raastoi ulos miehiä ja naisia ja panetti heidät vankeuteen.
        12:5 Niin pidettiin siis Pietaria vankeudessa; mutta seurakunta rukoili lakkaamatta Jumalaa hänen edestänsä.
        "Mei kristittyjä EI OLE AINA VANOTTU..."
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        2. Kor. 4:4 -- Myös Saatana on 'tämän maailman jumala'
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html


    • Anonyymi

      Aatamista lähtien Jumalan opeissa kaikki ihmiset on luokiteltu perisyntisiksi, joten "laittomuuden tekijä" on vain synonyymiä sanalle ihminen. Paitsi että sen yhden Jeesuksen väitettiin olleen syntiä tekemättä.

      Perisynti: Roomalaiskirje 5.

      Ratkaisukristillisillä - helluntailaisilla ja muilla - on ollut tapana kiistää perisyntioppia, koska se kyseenalaistaa heidän väitteensä vapaasta tahdosta.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16067598/ratkaisukristillisyyden-vaaryys

      Johanneksen evankeliumi:
      8:34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe