Sopeutukaa

Anonyymi

Yksikään ihminen tällä pallolla ei suostu elämään vapaaehtoisesti niin vaatimatonta elämää kuin ilmaston vuoksi pitäisi, joten jäljelle jää vain sopeutuminen muutokseen. Sen takia pitäisi voimavarat suunnata sopeutumiseen vastustuksen sijaan.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sopeutuminen merkitsee miljoonia ilmastopakolaisia suomeen.Sitähän denialistit haluavat..

      • Anonyymi

        Eikä merkitse, kun ne pakolaisetkin sopeutuvat siellä kotimaissaan. Ei asia pelkällä Suomalaisten sopeutumisella mihinkään muutu.


      • Anonyymi

        Pakolaisia tulee ihan muista syistä kuin ilmaston muuttumisen takia. Ilmastopolitiikka voi pikemminkin pahentaa niitä muita syitä. Maailma on muuttumassa yhä sekasortoisemmaksi. Maailmantalous on velkapumppujen varassa, Eriarvoisuus kasvaa. Köyhyys pahenee. Ristiriidat kärjistyvät. Yhteiskunnat polarisoituvat ja hajoavat. Korruptio, sorto ja riisto pahenee. Sotia ja sisällissotia puhkeaa sinne tänne ympäri maailmaa. Terrorismiakaan ei ole saatu aisoihin. Jotta päälle kaatuvien ongelmien ratkomisessa päästäisiin edes alkuun niin pitäisi alottaa globalisaation panemisesta kuriin. Imperiumien pystyttämiset ja laajentamiset pitäisi sitten pysäyttää ja kansallisvaltiot palauttaa kunniaan. Tästä voisi alkaa parempi demokratiaan perustuva maailmanjärjestys ja hyvinvoinnin oikeudenmukaisempi jakaantuminen maailmassa. Ilmastopropagandalla halutaan peittää kaikki todelliset ongelmat. Todellisten ongelmien piilottelua haluavat ne, joiden ahneus ja häikäilemätön oman edun tavoittelu on ajamassa maailmaa sekasortoon.


    • Anonyymi

      Suomen toimenpiteillä ei ole mitattavissa olevaa vaikutusta globaaliin lämpötilaan. Sen takia ei ole viisasta tuhota suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa yltiöpäisillä ilmastotoimenpiteillä, kun emme kykene lopputulokseen vaikuttamaan. Ollaan mukana ja tehdään osamme, mutta ei muiden osuutta.

      • Anonyymi

        Jos väestönkasvua ei saada aisoihin, niin päästövähennykset valuvat hiekkaan.

        Paradoksaalista on, että väesönkasvu on alahaisinta niissä maissa, joissa henkeä kohti laskettu hiilidioksidipäästö on suurin. Syntyvyyden alentaminen siis edellyttää elintason nostamista, mikä tietä lisää päästöjä. Melkoinen noidankehä.


    • Anonyymi

      Fossiilipolttoaineiden käyttö on mahdollistanut väestöräjähdyksen. Siitä näkökulmasta nollapäästöisyys on erittäin kova haste.

      Fossiilipolttoainineet loppuvat nykykulutuksellakin 50 - 150 vuoden kuluessa. Tämä ratkaisee myös päästöongelman - ehkä liian myöhään.

      Lämpenemisen seurausten lisäksi fossiilienergian loppuminen aiheuttaa valtavat ongelmat, kun otetaan huomioon, että väkiluku kasvaa nykyisestä vielä ainakin muutamalla miljardilla.

      • Anonyymi

        Fossiilienergian loppuminen ei aiheuta mitään ongelmaa. Atomienergia, erityisestyi toriumilla tuotettu, riittää ihmiskunnan tarpeisiin miljooniksi vuosiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fossiilienergian loppuminen ei aiheuta mitään ongelmaa. Atomienergia, erityisestyi toriumilla tuotettu, riittää ihmiskunnan tarpeisiin miljooniksi vuosiksi.

        Todiste tästä ,kiitos


    • Anonyymi

      Yhden suomalaisen ekologinen jalanjälki oli 6,2 ja Suomen biokapasiteetti 12,5 hehtaaria henkeä kohden. Miksei tästä puhuta? Suomessa saisi olla tuplasti väkeä nykyisellä elintasolla eikä mitään hätää. Jokainen maa hoitakoon oman tonttinsa kuntoon.

    • Anonyymi

      Koskahan näitä ilmasto pakolaisia on tulossa? Vielä ei tiedetä / ilmoittautunut yhtään sellaista?

    • Anonyymi

      Minä olen rummuttanut sitä sopeutumiskehoitusta jo pitkään. koska mitään muuta vaihtoehtoa ei kerta kaikkiaan ole olemassa. Haavemaailmassa elävät ei vain suostu sitä uskomaan. Hallitusta ja presidenttiä myöten Helsingissä eletään haavemaailmassa.

      Miten voi ihminen joutua selliaiseen haavemaailmaan, että CO2 päästöjä voidaan muka rajoittaa. Koko ajatus on sataprosenttisen epärealistinen. Kun ei tarjoamaani positiiviseen vaihtoehtoon suostuttu uskomaan, aloin rummuttamaan realismia.

      Tilanteeseen sopeutuminen on ainoa vaihtoehto. Haavemaailmaan pakenevat joutuu heräämään todellisuuteen tai psyykke romahtaaa. Maailmalla päästöt lisääntyy vuosittain yli kymmenen kertaa niin paljon kuin on Suomenn koko päästöt.

      Kaikki Suomen hallitusvallan touhu on aivan naurettavaa höpsimistä. Suomen pitää saada hyödyntää turvetta lämmityksessä. Suomen pitää saada hydyntää myös metsiä. Mitään hiilinieluja et tarvita, kun tunnustetaan totuus ja todellisuus.

      Totuuden ja todellisuuden kieltäminen on aina hirveän vahingollinen asia. Se totuus ja todellisuus jyrää yli kuitenkin. Se on aivan yhtä tehokas kuin aurinko, joka meille anta elämisen edellytykset. Toinen joka antaa elämisen edellytytkset on CO2.

      Näistä kahdesta on kaikki elämä täysin riippuvainen. Ilman näitä kahta ei ole elämää. Miksi haavemaailmassa eläviä ei saa millään tätä tajuamaan. Ei tarvitse kovinkaan paljon tietää elämästä ja taloudeta, kun tajuaa muutoksen mahdottomuuden.

      Miksi jotku ei sitä tajua. Minulle on ollut aivan käsittämätöntä, että edes oppineet ei tajua. Kaikki uskoo vain, että muutos on välttämätön. Sen sijaan sinne korvien väliin ei mene millään ajatus. että muutos on mahdoton.

      Olen miettionyt mikä on psykologian kannalta tuollainen tila. Se ei nimittäin ole terve. Psyykkisesti terve ihminen tunnustaa mahdottoman mahdottomaksi. Ei psyykkisesti terve ihminen torju todellisuutta, vaikka se olisi pelottavakin.

      Nykymenoa voisi kuvata niin, että Helsinkiläinen uskoo ehdottomasti, että pystyy pysäyttämään öljytankkerin soutuveneellä, ja kaikki kuorossa samaa mieltä. Kenenkään kalloon ei mahdu, että tehtävä on mahdoton.

      Sen verran sentään hitsarikin ymmärtää, että tehtävä on mahdoton. mutta Helsinkiläinen professori ei ymmärrä, eikä ymmärrä hallitusvaltakaan. Koko ajan kiertää päässä vain, että täytyyhän asialle voida jotain tehdä.

      Ei asialle voi tehdä yhtään mitään. Onneksi yhä useampi tajuaa sen. On vain sopeuduttava. Ulkoisesti soputuminen tuilee olemaan erittäin helppoa. Sisäisesti se tulee olemaan vaikeaa uskonkiihkoilijoille, jotka uskoop ihmisen syyllisyyteen. Kaikkien on kuitenkin joko sopeuduttava tai kaaduttava.

      Ehkä se minus positiivinen vaihtoehto vielä joskus kelpaa. Katastrofi on peruttu.

      • Anonyymi

        Helpottiko ?

        Oletko muuten ajatellut hoitoon hakeutumista ?

        Siis aivan vakavasti, tämä ei ole tarkoitettu niksikään vinoiluksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpottiko ?

        Oletko muuten ajatellut hoitoon hakeutumista ?

        Siis aivan vakavasti, tämä ei ole tarkoitettu niksikään vinoiluksi.

        Jaa mistä päättelet, että olisi hoidon tarvetta. Hoidon tarvetta on silloin, jos todellisuudentaju ja suhteellisuudentaju katoaa. Minulla molemmat on hallussa paljon paremmikn kuin Helsinkiläisillä päättäjillä ja medialla.

        Minä en höpsi maailman pelastamisesta, koska maailmaa ei tarvitse pelastaa. Todellisuudentaju on kadopnnut niiltä, jotka kuvittelee, että täytyy ryhtyä pelastamaan maailmaa hinnalla millä hyvänsä.

        Toki se Helsinkiläisten jatkuva sekoilu ilmastoasiassa on tuonut minullekinn paineita. kun tiedän miten asiat todellisuudessa on ilmakehässä. Eipä siinä kuitenkaan ammattilaiset voisi auttaa yhtään enempää, kuin itse pystyn itseäni auttamaan.

        Minulla on siitäkin asiasta melkoisen paljon tietoa, koska olen siihen perehtynyt 1970 luvulta lähtien. Silloin sain koulutuksen hoitoalalle. Tiedän psyykestä enemmän kuin useimmat sen puolen ammattilaiset, koska en ole sitoutunut mihinkään oppisuuntaan.

        Tajusin jo vuosia sitten, mitä tulee aiheuttamaan jatkuva uhkauutisointi varsinkin herkissä ihmisissä ja lapsissa. Kaikki on mennyt aivan minun ennusteen mukaan valitettavasti. Uhkakuvauutisointi aiheuttaa yhä enemmän sairautta.

        Tiedän kyllä miten tulkitsit kommenttini. Todellisuudessa se on jotai aivan muuta. Toimintani seuraukset näkyy varsin selvästi mielipidemittauksissa. Yhä enemmän kansaa on tullut minun puolelleni. Viimeisin mittaus oli 45 %.

        Sinä ilmeisesti kuvittelet, ettei yksi ihminen pysty mitään vaikuttamaan. Minä taas tiedän että pystyy, kun sen osaa. Psykologiassa on oppi, että kaikki ihmiset on seitsemän askeleen päässä toisistaan. Se merkitsee sitä, että on mahdollista aiheuttaa ketjureaktio.

        Minun toiminnan aikana prosentit on muuttuneet todella paljon. Sen, että miksi niin on käynyt, ymmärtää vain sellainen, joka ymmärtää psykologiaa. Olen käyttänyt kaikkea mahdollista hyväkseni. Sinäkin annoita yhden mahdollisuuden yhteen näkökulmaan

        Paras oppi-isäni on ollut Peter Furman. Katsoin hänen sarjaansa aikanaan telkkarista. Nykyään hän on kiertänyt maailmaa luennoimassa. Erehdyiot minun suhteeni pahan kerran. Minä en ole hoidonvastainen maallikko. Minä olen ammattilainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpottiko ?

        Oletko muuten ajatellut hoitoon hakeutumista ?

        Siis aivan vakavasti, tämä ei ole tarkoitettu niksikään vinoiluksi.

        Ylivertaisuusharha Helsingin ulkopuolelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa mistä päättelet, että olisi hoidon tarvetta. Hoidon tarvetta on silloin, jos todellisuudentaju ja suhteellisuudentaju katoaa. Minulla molemmat on hallussa paljon paremmikn kuin Helsinkiläisillä päättäjillä ja medialla.

        Minä en höpsi maailman pelastamisesta, koska maailmaa ei tarvitse pelastaa. Todellisuudentaju on kadopnnut niiltä, jotka kuvittelee, että täytyy ryhtyä pelastamaan maailmaa hinnalla millä hyvänsä.

        Toki se Helsinkiläisten jatkuva sekoilu ilmastoasiassa on tuonut minullekinn paineita. kun tiedän miten asiat todellisuudessa on ilmakehässä. Eipä siinä kuitenkaan ammattilaiset voisi auttaa yhtään enempää, kuin itse pystyn itseäni auttamaan.

        Minulla on siitäkin asiasta melkoisen paljon tietoa, koska olen siihen perehtynyt 1970 luvulta lähtien. Silloin sain koulutuksen hoitoalalle. Tiedän psyykestä enemmän kuin useimmat sen puolen ammattilaiset, koska en ole sitoutunut mihinkään oppisuuntaan.

        Tajusin jo vuosia sitten, mitä tulee aiheuttamaan jatkuva uhkauutisointi varsinkin herkissä ihmisissä ja lapsissa. Kaikki on mennyt aivan minun ennusteen mukaan valitettavasti. Uhkakuvauutisointi aiheuttaa yhä enemmän sairautta.

        Tiedän kyllä miten tulkitsit kommenttini. Todellisuudessa se on jotai aivan muuta. Toimintani seuraukset näkyy varsin selvästi mielipidemittauksissa. Yhä enemmän kansaa on tullut minun puolelleni. Viimeisin mittaus oli 45 %.

        Sinä ilmeisesti kuvittelet, ettei yksi ihminen pysty mitään vaikuttamaan. Minä taas tiedän että pystyy, kun sen osaa. Psykologiassa on oppi, että kaikki ihmiset on seitsemän askeleen päässä toisistaan. Se merkitsee sitä, että on mahdollista aiheuttaa ketjureaktio.

        Minun toiminnan aikana prosentit on muuttuneet todella paljon. Sen, että miksi niin on käynyt, ymmärtää vain sellainen, joka ymmärtää psykologiaa. Olen käyttänyt kaikkea mahdollista hyväkseni. Sinäkin annoita yhden mahdollisuuden yhteen näkökulmaan

        Paras oppi-isäni on ollut Peter Furman. Katsoin hänen sarjaansa aikanaan telkkarista. Nykyään hän on kiertänyt maailmaa luennoimassa. Erehdyiot minun suhteeni pahan kerran. Minä en ole hoidonvastainen maallikko. Minä olen ammattilainen.

        Missä kuplassa elät kun kuvittelet että "toiminnallasi" on muuta merkitystä kuin se että viet denialismilta viimeisenkin uskottavuuden koomisilla "tiedoillasi"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kuplassa elät kun kuvittelet että "toiminnallasi" on muuta merkitystä kuin se että viet denialismilta viimeisenkin uskottavuuden koomisilla "tiedoillasi"?

        Niin että kun et ymmärrä mitään siitä, mitä minä kirjoitan, niin tiedot on koomisia. Tyypillistä niille, jotka ei tiedä eikä ymmärrä mitään. Kyllä niitäkin on ollut, jotka ymmärtää. Voimasuhteet on mielipidetutkimusten mukaan mullistuneet aikalailla.

        Kohta enemmistö on minun kannalla. Et vissiin ole huomannut, että voimasuhteet näilläkin palstoilla on muuttuneet. Ne muut kanssani samalla puolerlla olevat kirjoittaa vain lyhyitä kommentteja. Viesti on kuitenkin selvä. Tämä on sotaa apatiaa vastaan.


    • Miksi meidän pitäsi elää vaatimatonta elämää?

      Jos tarkoitat ihmisten lukumäärää, ei se ole ongelma. Jos ihminen tahtoo, se on oikeastaan helpoin ja nopein asia ja voidaan hoitaa.

      Järjestetään ilmainen ehkäisy koko maapallolle!

      Halpa ja nopoea!

      Mutta ei ihminen halua sitä.

      • Anonyymi

        Jos kerran osa väkeä vaatii suureen ääneen luopumista, tinkimistä ja vaatimatonta elämää niin mikä heitä estää? Siitä vaan omalla kohdalla kurjuutta maksimoimaan, eihän kukaan pakota liikkumaan, lämmittämään, lomailemaan jne. He näyttäisivät esimerkkiä, ja esimerkinhän uskotaan tehoavan.


      • Anonyymi

        Halpa ja nopea ehkäisy löytyy jo. Sitä ei voi järjestää koko maailmalle kun köyhissä maissa eläkejärjestelmä ja sosiaaliturva perustuu kokonaan siihen että nuoremmat sukulaiset pitävät huolta vanhemmista sukulaisista. Suomessakin väestöpyramidin muoto alkaa tulla hyvin kalliiksi kun veronmaksajat loppuvat.

        Samaan aikaan katolinen kirkko tekopyhästi opettaa Afrikassa ja Aasiassa että että Lisääntykää ja täyttäkää maa vaikka Italian syntyvyys on Euroopan pienintä ehkäisyn vuoksi. Ja "sivistysmaa" USA kieltäytyy antamasta rahaa mihinkään kehitysprojektiin jossa olisi mukana ehkäisyneuvontaa.

        Nämä eivät ole luonnontieteen ongelmia vaan politiikan, sosiologian, psykologian ja uskontojen ongelmia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Halpa ja nopea ehkäisy löytyy jo. Sitä ei voi järjestää koko maailmalle kun köyhissä maissa eläkejärjestelmä ja sosiaaliturva perustuu kokonaan siihen että nuoremmat sukulaiset pitävät huolta vanhemmista sukulaisista. Suomessakin väestöpyramidin muoto alkaa tulla hyvin kalliiksi kun veronmaksajat loppuvat.

        Samaan aikaan katolinen kirkko tekopyhästi opettaa Afrikassa ja Aasiassa että että Lisääntykää ja täyttäkää maa vaikka Italian syntyvyys on Euroopan pienintä ehkäisyn vuoksi. Ja "sivistysmaa" USA kieltäytyy antamasta rahaa mihinkään kehitysprojektiin jossa olisi mukana ehkäisyneuvontaa.

        Nämä eivät ole luonnontieteen ongelmia vaan politiikan, sosiologian, psykologian ja uskontojen ongelmia.

        Kyllä. Samaa mieltä. Heitinkin jutun juuri sen vuoksi, että vaikka ihmisiä alkaa olla jo liikaa, on ongelma korjattavissa helposti ja lyhyessä ajassa, mutta ihminen ei vain kykene siihen.

        On merkillistä, että ei edes rikkaassa maassa kyetä toteuttamaan tätä ilmaista ehkäisyä. Kuten Suomessa!


    • Anonyymi

      Koko maailmanloppu-harhahan on sitä paitsi aivan tolkuton kehäpäätelmä. Nyt muka koittaa maailmanloppu muutaman asteen lämpenemisestä ja jonkun prosentin h-dioksidipitoisuuden noususta. Ei kai kukaan kiellä sitä, että niinä aikoina kun nykyiset fossiiliset polttoaineet alkoivat luonnossa muodostua, oli aivan ratkaisevan paljon lämpimämpää ja hiilidioksidipitoisempaa kuin nyt ja ennustelluissa tulevaisuuden visioissa. Eikä silloin mikään katastrofi koittanut, päinvastoin elämä, kasvit ja eliöstö, oli niin runsasta ja monimuotoista että sen maatuneista jäänteistä riittää teollisessa mittakaavassa ja maapallon laajuisesti tupruteltavaa sadoiksi vuosiksi.

    • Anonyymi

      Nyt on palvottava vääriä jumalia vaikkei maistuisikaan.

    • Anonyymi

      Sopeutuminen tietää nirrinlähtöä miljoonille, mutta muuta tietä ei ole.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe