Sähköiskuja

Saatteko sähköiskuja auton ovesta?

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mm. auton ovesta. Ja monesta muustakin paikasta talvi-aikaan. Olen saanut myös toisesta ihmisestä sähköiskun...mutta ei ollut silti ns. sähköä ilmassa, se oli itseäni paljon vanhempi työkaverimies. ..

      Ja työpaikan miehistä tulikin mieleen: missähän se yks ns. päivän piriste huitelee kun ei ole moneen päivään näkynyt??

      -pihallatipunen-

      • Minä saan miltei pelkästään auton ovesta

        Jaa a, kukahan tuo piriste mahtanee olla?


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Minä saan miltei pelkästään auton ovesta

        Jaa a, kukahan tuo piriste mahtanee olla?

        Odotatko, että ihan nimen kerron? Juu en. Yks tyyppi toiselta osastolta. Nuorempi ja varattu. Katselen vain.

        -pt-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Odotatko, että ihan nimen kerron? Juu en. Yks tyyppi toiselta osastolta. Nuorempi ja varattu. Katselen vain.

        -pt-

        Aattelin että palsta on työpaikka, ja piriste palstamies :D


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Aattelin että palsta on työpaikka, ja piriste palstamies :D

        Jotkut ehkä saa palkkaa tälle palstalle kirjoittelusta, minä en.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut ehkä saa palkkaa tälle palstalle kirjoittelusta, minä en.

        Ehkä, ehkä ei, minäkään en saa


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue aiheen Elektroniikka keskusteluja. Katso, mitä muut ajattelevat, ja osallistu keskusteluun. Suomi24 - tuhansia aiheita; https://keskustelu.suomi24.fi/harrastukset/elektroniikka

        Vai elektroniikka? Mun mielestä tuo oli erotiikka-aiheista keskustelua.

        -pihallatipunen-


    • Ensaa, kun keksin, että ennenkuin nuohoan yhtään autonpelkissä, maadoitan itseni avaamalla oven ja pitän siitä metallisesta osasta kiinni koko nousun ajan. Olen samassa potentiaalissa ja vola! Eipä tule sähköiskua! 😃☝️

      Ei se sähkö oniin iske! 😂👌

      • Jaa, no on mulla iskuista silleen kokemusta että räppää just samantien kun ottaa siitä kahvasta kiinni. Ei omissa autoissa mutta yhdellä kaverilla oli sellanen auto että se räppäs aina kynsille kun tarttu kahvaan.


      • Maadoittamalla häviää mukava yllätys momentti, tuleeko isku vai ei :D


      • pujotteIija kirjoitti:

        Maadoittamalla häviää mukava yllätys momentti, tuleeko isku vai ei :D

        No kokeilee sit nuolaista vaikka puistelutelinettä pakkasella, että jääkö taas kieli kiinni...😬


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Jaa, no on mulla iskuista silleen kokemusta että räppää just samantien kun ottaa siitä kahvasta kiinni. Ei omissa autoissa mutta yhdellä kaverilla oli sellanen auto että se räppäs aina kynsille kun tarttu kahvaan.

        No se johtuu varmaan penkin päällysteestä tai jostain? Jotain muovijohdannaista varmaan ja sitten siihen väkisin hankaa itseään. Sun pitää hommata sellainen maadoitusranneke ja kytkeä se autoon. 😁


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Jaa, no on mulla iskuista silleen kokemusta että räppää just samantien kun ottaa siitä kahvasta kiinni. Ei omissa autoissa mutta yhdellä kaverilla oli sellanen auto että se räppäs aina kynsille kun tarttu kahvaan.

        Miä en saa kahvasta, vaan oven yläreunasta


      • Disse kirjoitti:

        No kokeilee sit nuolaista vaikka puistelutelinettä pakkasella, että jääkö taas kieli kiinni...😬

        Nuo kokeilut tuli lapsena tehtyä


      • Disse kirjoitti:

        No se johtuu varmaan penkin päällysteestä tai jostain? Jotain muovijohdannaista varmaan ja sitten siihen väkisin hankaa itseään. Sun pitää hommata sellainen maadoitusranneke ja kytkeä se autoon. 😁

        Minusta tuntuu että se johtuu siitä että jos itsellä on sähköiset kamppeet, esim. villapaita päällä tai jotain ja autossa huono maadoitus niin tulee niiden yhteisvaikutuksesta.

        Joo, pitäs kulkee märissä kengissä näköjään:

        https://yle.fi/uutiset/3-5060410


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Minusta tuntuu että se johtuu siitä että jos itsellä on sähköiset kamppeet, esim. villapaita päällä tai jotain ja autossa huono maadoitus niin tulee niiden yhteisvaikutuksesta.

        Joo, pitäs kulkee märissä kengissä näköjään:

        https://yle.fi/uutiset/3-5060410

        Varmaan sekä että? Mutta mietin vaan sitä, kun sat nimenomaan siinä autossa...


      • pujotteIija kirjoitti:

        Nuo kokeilut tuli lapsena tehtyä

        Kukapa ei???..🙄😁


      • Disse kirjoitti:

        Varmaan sekä että? Mutta mietin vaan sitä, kun sat nimenomaan siinä autossa...

        Luultavasti joo silleen kun mistään muista autoista en ole saanut, se oli sellanen että vähän aina piti varoa kun tarttui kahvaan kun tiesi että räppää varmasti kynsille.


      • pujotteIija kirjoitti:

        Miä en saa kahvasta, vaan oven yläreunasta

        Kokeiles semmosta että vedät akun miinuksesta vielä lisäkaapelin runkoon, tai vaikka väliaikaisesti käynnistyskaapelilla miinuksesta siihen oveen ja kokeile antaako sitten? jos sen oven sarana vaikka johda riittävästi runkoon ja jostain liittimestä vähän vuotaa siihen plussaa tms. vois ehkä aiheuttaa tuommosta.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kokeiles semmosta että vedät akun miinuksesta vielä lisäkaapelin runkoon, tai vaikka väliaikaisesti käynnistyskaapelilla miinuksesta siihen oveen ja kokeile antaako sitten? jos sen oven sarana vaikka johda riittävästi runkoon ja jostain liittimestä vähän vuotaa siihen plussaa tms. vois ehkä aiheuttaa tuommosta.

        Taidan vaan sietää niitä, ei sentään jokaisella autoilukerralla iske


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kokeiles semmosta että vedät akun miinuksesta vielä lisäkaapelin runkoon, tai vaikka väliaikaisesti käynnistyskaapelilla miinuksesta siihen oveen ja kokeile antaako sitten? jos sen oven sarana vaikka johda riittävästi runkoon ja jostain liittimestä vähän vuotaa siihen plussaa tms. vois ehkä aiheuttaa tuommosta.

        Akun navoista saa ottaa käsillä kiinni, eikä mitään tapahdu... 12 volttia ei tunnu missään. 😃

        Staattista sähköä saattaa tulla helposti tuhansia voltteja, se jo tuntuu. 😬


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Luultavasti joo silleen kun mistään muista autoista en ole saanut, se oli sellanen että vähän aina piti varoa kun tarttui kahvaan kun tiesi että räppää varmasti kynsille.

        Joo. Kiinnitäppä huomiota penkin päälliseen, se voi olla erikoisen tekokuituinen. Joskus jotkut halvat jälkiasennuspäälliset teki julmettuja varauksia...😳

        Porukoitten luona kerrostalossa oli pitkä matto käytävässä, nylonia varmaan ja jalassa oli pakkaslenkkarit, hissin ovenkahvasta sai aamuherätyksen näppärästi, kun ei muistanut jalkoja nostella. 2-5 cm ketunhäntä napsautti hereille aina. 😂


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No kokeilee sit nuolaista vaikka puistelutelinettä pakkasella, että jääkö taas kieli kiinni...😬

        Hyrrrrrr hyi, jo ajatuskin saa kylmät väreet kulkemaan selkäpiitä pitkin.
        Älä edes ehdota mitään tuollaista.
        Senverran olen ollut viisas, etten ole mennyt tuollaista tekemään.
        Myytinmurtajissa eräässä jaksossa tuota tekivät, enkä pystynyt edes katsomaan sitä kohtaa, vaan vaihdoin heti kanavaa ja vaihdoin takas 10 minuutin kuluttua, kun olivat sen tehneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyrrrrrr hyi, jo ajatuskin saa kylmät väreet kulkemaan selkäpiitä pitkin.
        Älä edes ehdota mitään tuollaista.
        Senverran olen ollut viisas, etten ole mennyt tuollaista tekemään.
        Myytinmurtajissa eräässä jaksossa tuota tekivät, enkä pystynyt edes katsomaan sitä kohtaa, vaan vaihdoin heti kanavaa ja vaihdoin takas 10 minuutin kuluttua, kun olivat sen tehneet.

        Hähää! Kuitenkin mieles tekee.... heti kun kukaan ei näe...😬


    • Anonyymi

      Juu, kyl mää oon niiku saanu. Mää olin kerran matkalla Bratskin voimalalla. Sielloli 500 kilovoltin köylet merkillisen lähel maata. Oli just autojen parkkipaikka. Sähkoiskui ei tullu pelkästään auton ovist niiku, vaan myös alueen metallikaiteest. Jänskii! 👻

      • Ilmeisesti jäit henkiin?


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Ilmeisesti jäit henkiin?

        "Jäälä henkiin" ei oo meist niiku kyöpeleits puhuttaessa niiku oikein sattuva ilmaisu. Riittää. ku sanoo, et jäi. Kylhämmää jäin. Täs mää oon. 👻


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Ilmeisesti jäit henkiin?

        Ai, nymmää ehkä ponjasin, mitä sää ajoit takaa. Noli vaan niillähel, et siin oli riittosa intuktiivinen vaikutus, mut ei sentään kalvaanista kosketusta. Ja toisaalta intuktiivinen oli sillee niiku snadi, et ei se kamaloittanu Ja sit noli kuiteski myäs kipinävälii kauenpana.👻


    • Anonyymi

      Just vaihoin kaniaan akkuset ja puvotin listan 24v niien piälle. Tukka pystyyn ja perkelettä kutsuen syöksi vettä päälle..

      • Vaarallisia nuo akun vaihdot


      • Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

        Vaarallisia nuo akun vaihdot

        Akku voi myös räjähtää, että varovaisia niiden akkujen kanssa, että kannataa käyttää suojalaseja, kun akkujen kanssa pelaa, ettei tule hapot silmille ja voi näkö mennä.


    • Nuorna miesnä taisin saada. Siks silloin kai olinkin aina tukka pystyssä.
      Nythän mulla on siistit saparot.

      • Vanhempana onkin tärkeämpää että joku muu kehonosa on pystyssä


      • pujotteIija kirjoitti:

        Vanhempana onkin tärkeämpää että joku muu kehonosa on pystyssä

        Niin no, sinä ilmeisesti tarkoitat kullia, mutta vaikkei mulla potenssiongelmaa olekaan, pidän silti tärkeimpänä et kulkee ryhdikkäästi pää pystyssä (ei nokka pystyssä).


    • Yes, sometimes.. 😣

      • Kerran sain hitsausmuuntajasta pirunmoisen tärskyn, tökkäsin puikon ohimoon, maajohto oli toisessa kädessä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe