niin miehet on aina vähän viisaampia ja älykkäämpiä kuin naiset mutta kyllä miehetkin haluaisi joskus kysyä neuvoa naiseltaan esim mies sanoo ostetaan 5.0 v8 pontiac jossa 400hv niin nainen sanoisi ei vaan me ostetaan 5.7 v8 jossa 500hv niin minun mieheni ei aja rimpuloilla vaan autolla
miehet on aina vähän viisaampia
31
66
Vastaukset
Tässä ollaan jo loppusuoralla. Ei enää tarvita. Auto oli vain muutaman vuoden, kun poika oli snadi. Auto oli Zastava 750 eli jugoslavialainen Fiat 600. Yhdessä vaimon kanssa säästettiin ja ostettiin.
Onneksi se ei enää joutunut näkemään, kun amerikkalaiset pommittivat Zastava-tehtaan liekkimereksi. Oli kyl telkasta kauheeta katsottavaa. 🚗- Anonyymi
miksi et ostanut esim opel commodorea mutta kuka päätti zastava nyt meni haavi auki olen sanaton
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miksi et ostanut esim opel commodorea mutta kuka päätti zastava nyt meni haavi auki olen sanaton
Zastava oli ihan hyvä auto. Minunkin isällä oli sellanen 80-luvulla.
-pihallatipunen- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-pihallatipunen-minä olisin ostanut vaikka volvo amatsonin tai 144 tai 164 tai 240 tai 264 volvon niin volvon pyörän mutterikin on isompi kuin zastava
Anonyymi kirjoitti:
-pihallatipunen--pihallatipunen-, moikka sulle! 🙄
Anonyymi kirjoitti:
minä olisin ostanut vaikka volvo amatsonin tai 144 tai 164 tai 240 tai 264 volvon niin volvon pyörän mutterikin on isompi kuin zastava
Asia hoidossa. Mulla on kesämökin veneessä Volvon moottori. Sillä pääsee kovaa kyytiä, jopa 4 km/h.
- Anonyymi
Firdawsi kirjoitti:
Asia hoidossa. Mulla on kesämökin veneessä Volvon moottori. Sillä pääsee kovaa kyytiä, jopa 4 km/h.
Vaihda ropeli siihen, vääntöähän noissa on, muistaakseni tehoa on virittämättömänä volvon B20-koneessa jotain 90BHP. Jos on väärässä kulmassa ja vääränkokoinen se ropeli joka työntää vettä taaksepäin _:D
Mutta autoista muuten: Ford Granada 3.0L V6, kerran kävin katsomassa sellaista, oli aika lahonnut se, mutta komea auto sinänsä, noita Granadia on erilaisilla moottoreilla kyllä, tuo on se isoin niistä, ei kannattanut alkaa kunnostamaan, tai Ford Capri sitten, pikkuvaunu :D - Anonyymi
Firdawsi kirjoitti:
olen sanaton zastava
Anonyymi kirjoitti:
Vaihda ropeli siihen, vääntöähän noissa on, muistaakseni tehoa on virittämättömänä volvon B20-koneessa jotain 90BHP. Jos on väärässä kulmassa ja vääränkokoinen se ropeli joka työntää vettä taaksepäin _:D
Mutta autoista muuten: Ford Granada 3.0L V6, kerran kävin katsomassa sellaista, oli aika lahonnut se, mutta komea auto sinänsä, noita Granadia on erilaisilla moottoreilla kyllä, tuo on se isoin niistä, ei kannattanut alkaa kunnostamaan, tai Ford Capri sitten, pikkuvaunu :DSen kotelossa lukee, et tehoa on kaksi heppaa.
Anonyymi kirjoitti:
olen sanaton zastava
Zastava on muuten serbiaa ja tarkottaa lippu. Nii, et on siinä autourheilullisiikin piirteitä.
- Anonyymi
Firdawsi kirjoitti:
Sen kotelossa lukee, et tehoa on kaksi heppaa.
Aijaa joku vene että ei auton moottori, ajattelin että joku Amazonin auton moottori tai vastaavan olet laittanut :D
Anonyymi kirjoitti:
Aijaa joku vene että ei auton moottori, ajattelin että joku Amazonin auton moottori tai vastaavan olet laittanut :D
Kyt se hyvin riittää. Järven päähän on viis kilometrii. Ennen sinne ei oikein jaksanu soutaa. Sit moottorilla meni enää 1½ tuntii edestakasin. On muuten nättii maisemii. Määkin oon ollu mukana maisemehtimassa. 👻
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
minä olisin ostanut vaikka volvo amatsonin tai 144 tai 164 tai 240 tai 264 volvon niin volvon pyörän mutterikin on isompi kuin zastava
jooooppsss volvo 144 grand de luxe tai sitte maskvitsh skandinaavia ne oli ihan saman näköisiä hämärässä
Anonyymi kirjoitti:
-pihallatipunen-Meillä taas 70- luvulla oli tuo Fiat 600, eli rusina.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Meillä taas 70- luvulla oli tuo Fiat 600, eli rusina.
Meillä oli myös Fiat 600 ennen sitä Zastavaa.
-pihallatipunen- Anonyymi kirjoitti:
Meillä oli myös Fiat 600 ennen sitä Zastavaa.
-pihallatipunen-Olipa isälläni kaksikin Fiat kuussatasta ja veljelläni Seat.
Zastava oli hirveen söpö.
Kun me sitten pojan kansssa jouduttiin Portugalin lelukauppaan, siel yks laatikko rupes vimmatusti hyppiin. Siin oli ihan samanlainen kermanvärinen Fiat 600 kuin meidän Zastava. Se riemuttu, kun se arvas, et me ostetaan se, ja se pääsee riemulliseen perheeseen.
Sit mun vaimo kutoi sille punaisesta langasta samanlaisen kaulaliinan kun meidän muillakin paljoilla tyypeillä. Pantiin se sit kaapin päälle. Se rupes harrastaan intialaisii oppei, ja meitin Zastsavan sielu vaelsi siihen. Se on hirveen tyytyväinen elämäänsä, ja me paijataan ja kehutaan sitä.
Pikkunen huokas helpotuksesta, sillä kohta Portugalin lelukauppa tekikin konkurssin. Niet hilkulla oli.
- Anonyymi
Tämänkin ketjun sisältö kertoo, ettei älykkyydessä taida olla suuriakaan eroja (mies/nainen). Heh, heh.heh.........
Joka edes esittää jotakin tällaista, osoittaa ettei lainkaan tiedä, mistä älykkyydessä on pohjimmiltaan kyse.
Älykkyys on optimaalinen keino toimia hyödyllisesti siinä ekolokerossa, jossa on. Naisen ja miehen keinot saada paras mahdollinen menestys evolutiivisessa kilpailussa ovat erilaiset. Nainen menestyy parhaiten, kun parittelee alfauroksen kanssa, mies parhaiten kun parittelee mahdollisimman monen naisen kanssa.
Naiselle on siis tärkeää geneettinen taito kyetä tunnistamaan parittelukumppaninsa älykkyystaso. Miehelle se ei ole yhtä tärkeää. Kyky tunnistaa kumppanin taso sisältää välttämättömästi, että on itse vähintään yhtä älykäs.
Johtuen erilaisista tarpeista evolutiivisessa kilpailussa, miehelle ja naiselle ovat kehittyneet hiukan erilaiset älykkyyden rakenteet, joita ei voi verrata keskenään, koska ei voi olla yhteistä mittaa.
Että älykkyystestit antavat sukupuolille nykyisin yhtä korkean tuloksen. Se johtuu vain kysymysten valinnasta, asioiden painotuksesta. Ei ole absoluuttista älykkyyden mittaa. Varhaiset älykkyystestit suosivatkin miehiä, koska niiden mittaama ominaisuus oli miehille ominaisempi. Ne kun oli miesten tekemiä. Ei siinä sen suurempaa mystiikkaa.
- Anonyymi
Kyllä, kyllä alottaja. Älykkyyshän on nimenomaan sitä miten hyvin tuntee ruuvit, mutterit, moottorit ja ylipäätään moottoriajoneuvot.
- Anonyymi
"Zastava oli ihan hyvä auto. Minunkin isällä oli sellanen 80-luvulla."
Auto? En ole koskaan ennen kuullutkaan Zatava autosta, mutt Faijalla oli Zastava merkkinen kivääri joskus vuosia sitten. Olen minäkin sillä ampunut, ainakin kymmenen vuotta sitten. Kai niitä vieläkin tehdään, jossain päin Balkkania vissiin.
Faija vaihtoi (osti) uudempaan ja tarkempaan kiikarikiväriin... vanhan Zastavan.
ex-trollikkaAlkujaan italialaista suunnittelua olevaa Fiat 600:aa valmistettiin monessa maassa. Se oli todella suosittu. Italiassa sitä tehtiin nimellä Fiat, Saksassa nimilla NSU-Fiat ja Neckar, Jugoslaviassa nimellä Zastava ja Espanjassa nimillä Fiat ja Seat. Kaikkia tuotiin myös Suomeen.
Varmaan saman tehtaan tuote, ainakin saman firman.
Kyllä niitä aina luultiin Fiateiksi. Kun käytin autoa firmassa rasvauksessa, mekaanikko sanoi, että "täähän kumma Fiatti on, kun siinä on kaksi rasvauausnnippeliä enemmän kun tavallisesti".
En koskaan tavannut ketään, joka olisi honannut, että se onkin Zastava. Minä kuiteskin näin näitä jostain syystä ympärilla useampia. Tuttavani luuli omaa autoaan Fiatiksi, vaikka se oli Seat, merkit ja kaikki esillä.
Yksi mekaanikko, joka vaihtoi moottorin tiivisteen, kertoi, että oli aikoinaan joutunut miettimään Neckarin kanssa, kun sylinterien sytytysjärjestys olikin eri. Muuten oli kuulemma ihan samanlainen. 🚗- Anonyymi
Mun isällä oli suunnilleen tuollainen juurikin punainen. Siinä tais olla joku paksu raita sivussa.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Zastava_Skala
-pt- Anonyymi kirjoitti:
Mun isällä oli suunnilleen tuollainen juurikin punainen. Siinä tais olla joku paksu raita sivussa.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Zastava_Skala
-pt-Oli Suomessa näitä isommankin Fiatin näköisiä, mutta meillä oli kyllä 600:n kopio.
Mjoo
Itse olen hämmästyttävän viisas niin älykäs, että toisinaan ihan huimaa.
(Hihitystä)Niin
On tavaton onnenpotku se että en syntynyt naiseksi, sillä elämäni olisi sen myötä ollut pilalla.
(Hirn)Funeau kirjoitti:
Niin
On tavaton onnenpotku se että en syntynyt naiseksi, sillä elämäni olisi sen myötä ollut pilalla.
(Hirn)Lisäksi minulla on hieno Audi.
(Hihitystä)
- Anonyymi
Olet vissiin sitten nainen kun ei ole edes isot kirjaimet tai välimerkit jääneet päähän.
Siitä vaan... :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62931
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111851Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla266805- 58748
- 55663
- 57580
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k93579Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai45566- 23556
- 79554