Kyläluuta ja monenlaisia selityksiä

Anonyymi

Voisiko joku ystävällisesti kertoa minulle mikä hitto on kyläluuta?

19

499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Haa!

Kotimaisten kielten keskus on lähestynyt minua selityksellä.

Hienoa.

(Hihitystä)

• Kummallista kyllä, mä koen jotenkin negatiivisemmaksi kyläluutailun kuin se itse asiassa on, tai on tarkoitettu.

Vetelehtiminen toisten nurkissa ja tietynlainen irtolaisuus ja kodittomuus kuuluu asiaan, vähän kuin palstailua.

(Hihitystä)

• Anonyymi

Olen kerran kuullut tuon sanonnan, koskee sekä eläimiä että ihmisiä, eli huitelevat missä tahansa kaikkien luona, itse kuulin tuollaisen sanonnan mustalaisilta joskus kun heidän koiransa oli hoidossa itsellä kun olivat poissa, ulkoilutin ja hoidin sitä joskus, kauan kauan aikaa sitten, koiraa sanoivat: kyläluudaksi kun on aina vieraissa, eli minulla oli hoidossa.

Eli ihmisissä kyläluuta tarkoittaisi sitä ihmisissä: on aina vieraissa.

• Joo

Mä alan kutsua itseäni kyläluudaksi, sillä se jotenkin sopii mulle.

(Hihitystä)

• Funeau kirjoitti:

Joo

Mä alan kutsua itseäni kyläluudaksi, sillä se jotenkin sopii mulle.

(Hihitystä)

Mun hahmossa on eräänlaista hahmovajetta, jota täydentääkseen on katseltava hieman toisaalle.

Kyläluutamaisuus minussa viittaa luultavasti löyhiin ihmissuhteisiin ja eräänlaiseen nomadismiin sielunvaelluksen saralla.

Ihminen, joka ei ole ihan kotona.

(Naurua)

• Funeau kirjoitti:

Mun hahmossa on eräänlaista hahmovajetta, jota täydentääkseen on katseltava hieman toisaalle.

Kyläluutamaisuus minussa viittaa luultavasti löyhiin ihmissuhteisiin ja eräänlaiseen nomadismiin sielunvaelluksen saralla.

Ihminen, joka ei ole ihan kotona.

(Naurua)

Joo

Mä otan pohjaksi tällaisen seiniin nojailevan urban girlin, jolla on peililasit ja purkkaa suussa.

Tyyliin: Vittu tajuuks?

(Hirn)

• Anonyymi

Luuhaa kylillä.

• Anonyymi

Olen kyllä hoitanut noita isompia koiria joitain kertoja, pystykorva-tyyppisiä isompia useampaankin kertaan ja ulkoitulellut niitä :)

• Lienee joku naisväen käyttämä ilmastoystävällinen kulkupeli.

• Tuo ei juolahtanut mieleen.

Kyllä kannattaa joskus jotain lukea.

(naurua)

• Funeau kirjoitti:

Tuo ei juolahtanut mieleen.

(naurua)

Kimppaluuta

(Hihitystä)

• Funeau kirjoitti:

Tuo ei juolahtanut mieleen.

(naurua)

Ei niin kauan sitten Suomen maaseudulla oli tapana merkitä laittamalla luuta nojaamaan ovea vasten, että ketään ei ole kotona ja ovi on "lukossa".

• scrg kirjoitti:

Ei niin kauan sitten Suomen maaseudulla oli tapana merkitä laittamalla luuta nojaamaan ovea vasten, että ketään ei ole kotona ja ovi on "lukossa".

Okei

Eli siis jo pitkältä näki että ei kannattanut mennä kolkuttelemaan.

Ihan viisasta ja käytännöllistä.

• Tietääksesi "kyläluutaa" käytetään vain loukkaamistarkoituksessa, panetellaan henkilöä, joka mielellään käy kylässä. Täysin hylättävä sana.

• tietääksesi > tietääkseni, Sulimmasti,nöyrimmästi ja matelevasti anteeksi!

• Anonyymi

Kissan kokoista koiraa tai kissaa on huomattavan helppo hoitaa jos on hoidossa, verrattuna johonkin isompaan koiraan kuin johonkin pystykorvaankin, kissan kun voi laittaa vaikka vain pakastimeen tai pienen koiran kun mahtuu hyvin, hoidon ajaksi, mutta niin pystykorvat voivat olla aika ärhäköitä ja voimakkaita varsinkin saksanpaimenkoirat hoidettavana :D

Pitää osata vähän komentaa sitten niitä :D

• Anonyymi

No ystävien tykönä voi käydä kylässä. Mutta jos jotenkin ärsyttää niin kannattaa mainita. Voiko ystävä olla rehellinen ja kysyä kyläilyjen syyn. Jos taas et voi vasta vuoroisesti kyläillä hänen tykönään niin silloin sen ymmärtää että ärsyttää kyläluuta.

• Anonyymi

Jooh on paljon aina elokuvia katsottavana, kun elokuva yhtiöiden promoottorina, pitää katsella paljon ja arvioida joitain.

Eräs sarja kokonaisuudessaan kun otin jota on mukava katsella viileillä kovilla pakkasilla, muuttaa Miamin aurinkoon, Miami Vice -koko tuotantokin :D

Voi mennä elokuvissa seikkailemaan Miamin auringon jännittäviin seikkailuihin, kun Espanjassakinhan aina tarvitaan rannoillakin toppatakki on välttämätön varuste Fuengirolassa aurinkoa ottaessa.

• No ahkera kyläilijähän se...

Tosin jotkut kyläilevät mummot joskus olleet aika vaikeita. Meillä tuolla maalla oli ollut yksi naapurin mummo aika kova suustaan ja seuraa vailla, kun isäntäväen piti jo mennä sänkyyn ja pyytää vierasta sammuttamaan valot lähtiessään, kun ei ymmärtänyt muitakaan vinkkejä. 😂

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      25
      4799
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3165
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      207
      2655
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2625
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2420
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      153
      2350
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      109
      1565
    Aihe