Ihmisen hulluutta

8

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kas jönssikin myöntää vihdoin kaupunkilämpöefektin.

      Mitäs luulet jäähdyttääkö jääkaappi asuntosi jos jätät jääkaapin oven auki.

      • Aika laajalle yltää tuo kaupunkilämpöefekti, heh.

        https://desdemonadespair.net/wp-content/uploads/2019/10/Five-year-average-of-temperature-change-compared-with-late-1800s-around-Doha-Qatar-The-Washington-Post-1024x688.png


      • Anonyymi
        Jons kirjoitti:

        Aika laajalle yltää tuo kaupunkilämpöefekti, heh.

        https://desdemonadespair.net/wp-content/uploads/2019/10/Five-year-average-of-temperature-change-compared-with-late-1800s-around-Doha-Qatar-The-Washington-Post-1024x688.png

        Miten sinä jönssi kehtaat esitellä tuollaisia akuankkakuvia. Tuossa on verrattu nykylämpötiloja 1800 -luvun lämpöihin. Satutko jönssi muistamaan, että silloin oli Pieni jääkausi. Kerrotko jönssi miten tuohon värikuvaan on saatu vertailulämmöt Afrikkaan, Aasiaan, Grönlantiin jne. kun noilla alueilla ei ollut yhtään mittausasemaa 1800 -luvulla. Tuossa muuten väitetään, että Suomen lämpötila on noussut yli 2 astetta. Suomessa on ollut yksi mittausasema 1900 luvun alusta eli Kaisaniemi ja siellä on noussut noin asteen. Sodankylän mittauksia on vuodesta 1908 lähtien ja siellä ei ole nousua vuosilämpötiloissa kuin korkeintaan 0,4-0,5 astetta. Joten jönssi voit työntää nuo akuankkasi sinne, mihin ei aurinko paista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinä jönssi kehtaat esitellä tuollaisia akuankkakuvia. Tuossa on verrattu nykylämpötiloja 1800 -luvun lämpöihin. Satutko jönssi muistamaan, että silloin oli Pieni jääkausi. Kerrotko jönssi miten tuohon värikuvaan on saatu vertailulämmöt Afrikkaan, Aasiaan, Grönlantiin jne. kun noilla alueilla ei ollut yhtään mittausasemaa 1800 -luvulla. Tuossa muuten väitetään, että Suomen lämpötila on noussut yli 2 astetta. Suomessa on ollut yksi mittausasema 1900 luvun alusta eli Kaisaniemi ja siellä on noussut noin asteen. Sodankylän mittauksia on vuodesta 1908 lähtien ja siellä ei ole nousua vuosilämpötiloissa kuin korkeintaan 0,4-0,5 astetta. Joten jönssi voit työntää nuo akuankkasi sinne, mihin ei aurinko paista.

        Hehheh, komeasti on väritetty Afrikkaakin, mm. Zimbabwea ja Sambiaa johon ensimmäiset valkoiset menivät härkävankkureilla 1800-luvun lopulla. Kaikki kunnia alkuperäisasukkaille mutta tuskin mittasivat lämpötiloja silloin. Ja onpa näköjään Suomessakin mittailtu ahkerasti ihan peräpohjolaa myöten..
        Pitäisi nyt joku tolkku ja realismi näissä alarmiuutisoinneissa sentään säilyttää


    • "Sää ei ole ilmasto", kuten joku on palstalla todennut.

    • Denialisteilla näyttää olevan kiire vetää valehtemalla huomio itse asiasta.

      Aloituksen pointti on, että maapallolla alkaa joillakin alueilla olla sietämättömän kuuma.

      Toinen pointti on se, että ihminen tyhmyydessään yrittää ratkaista ongelmia lyhyellä aikavälillä eikä näe, että pitkällä tähtäimellä jäähdyttämisen aiheuttamat hiilidioksidipäästöt pahentavt ongelmaa.

      • Anonyymi

        Helpompi ja köyhille ihmisille paremmin mahdollinen ratkaisu on muuttaa pois liian kuumiksi käyviltä ja usein konfliktiaroilta alueilta ja siirtyä viileämmille vyöhykkeille. Pohjois-Afrikasta ja Lähi-Idästä katsottuna Suomi tuntuu valitsemansa maahanmuuttopolitiikan vuoksi olevan varsin kiinnostava kohde.


    • Arabeista on tullut rikastumisen myötä mukavuudenhaluisia.

      Dohan yleisurheilukisojen aikaan kerrottiin sikäläisen nuorison mieliharrastuksista. Ne oli autoilla kaahailu ja McDonaldsilla istuminen.

      Tämän seurauksena läskejä on ryvennut kertymään.

      Lihava luonnollisesti kokee lämpimän ilman epämiellyttävämpänä kuin terve ja hoikansutjakka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe