Katselin XXL:ssä myytäviä naisten polkupyöriä. Ovat edullisia hinnoiltaan verrattuna vaikka Tunturin polkupyöriin. Ovatkohan XXL:än polkupyörät silti hyviä, eivätkä hajoa heti käytössä tai ole ihan rimpuloita? Onko kenelläkään niistä kokemuksia?
XXL -myymälän polkupyöristä kokemuksia?
20
12279
Vastaukset
- Anonyymi
Niissä ei ole lokasuojia
- Anonyymi
Aika usein lokarit pitää hankkia erikseen samoin kuin tavaratelineen, jos sellaisen tarvitsee.
- Anonyymi
XXL myy monen merkkistä ja hintaista pyörää. Voisit antaa jonkun esimerkin, niin on helpompi sanoa jotain aheesta. Yleensä ottaen kalliimpi on parempi kuin halvempi.
- Anonyymi
Jos aiot vakavammin harrastaa pyöräilyä, osta malli unisex, älä naisille tarkoitettua mallia.
- Anonyymi
Pääosalle suomalaisista naisista saa sovitettua miestenpyörän, mutta asia pitää tarkistaa. Miesten- ja naistenpyörän ero on rungon pituuden suhteessa korkeuteen. Naisilla on keskimäärin suhteessa pidemmät jalat kuin miehillä. Pyörä pitää joka tapauksessa sovittaa kunnolla, jos ei ennakkoon tiedä omia mittojaan.
- Anonyymi
Ostettiin yli 3 v sitten DBS:n 3-vaihteinen naistenpyörä. Ihan hyvä on ollut kaupunkipyöräksi. Renkaat sopivat leveytensä ja kuvionsa puolesta huonommallekin tielle. Pidempiin ylämäkiin kaipaisi yhtä kevyempää vaihdetta lisää, mutta muuten sopivat välitykset rauhallisempaan menoon, jossa keskinopeus alle 15 km/h ja pisimmät päivämatkat 10-20 km.
Ja on kyllä lokasuojat. Lisäksi tavarateline ja seisontatuki. Ostettiin siihen samalla 20 euron runkolukko. Siitä on ollut sellaisiakin malleja, joissa ollut kori mukana, mutta ei sellaista haluttu eikä ostettu.
Kolmen vuoden aikana Shimanon 3v-takanapa, oikeasti koko takakiekko, oli vaihdettu takuuseen, kun piti kitinää poljettaessa. Oli huollon mukaan ollut huono voitelu alusta alkaen. Uusi takanapa onkin kevyempi polkea!!
Keskiötä piti kiristää, kun alkoi lonksua (muutaman sekunnin homma, mutta työkalun etsimisessä meni huomattavasti enemmän aikaa). Ilmaa saa lisätä joka viikko hieman eli venttiilit malliltaan autonventtiili saisivat olla siinä paremmat. Ei muuta kummempaa. Ehkä aika tarkistaa vanteiden suoruus eli pinnat sitten kun jatketaan pyöräilyä ensi keväänä. Ajettu tänä kesänä yli 1000 km ja aiempinakin 500-800 km.
Ihan OK-pyörä hintaisekseen, kun maksoi alle 300 euroa tarjouksesta. - Anonyymi
XXL myy paljon talon omaa merkkiä, White. Kun jättää ne halvimmat pois laskuista, niin Whitet ovat hyviä hinta/laatu suhteeltaan. Eivät mitään huippupyöriä, mutta niillä tulee toimeen.
- Anonyymi
Ongelma on lyhyillä ja pitkillä ihmisillä se, että XXL myy massoille soveltuvaa pyöräkoka ja jättävät valikoimista pois ne kaikkein pienimmät ja suurimmat. Itse olen 166 cm pitkä ja lyhytselkäinen ja rungon koko on gravel pyörässä 47 ja arkikäytössä olevassa hybrid pyörässä 49. Ei löydy niin pientä runkoa XXL valikoimista, tai ei ainakaan ole koskaan osunut kohdalle kun olen pyöriä siellä katsellut. Jos tällaisia "pituus" ongelmia ei ole, niin varmasti sieltä löytyy sopiva pyörä itselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma on lyhyillä ja pitkillä ihmisillä se, että XXL myy massoille soveltuvaa pyöräkoka ja jättävät valikoimista pois ne kaikkein pienimmät ja suurimmat. Itse olen 166 cm pitkä ja lyhytselkäinen ja rungon koko on gravel pyörässä 47 ja arkikäytössä olevassa hybrid pyörässä 49. Ei löydy niin pientä runkoa XXL valikoimista, tai ei ainakaan ole koskaan osunut kohdalle kun olen pyöriä siellä katsellut. Jos tällaisia "pituus" ongelmia ei ole, niin varmasti sieltä löytyy sopiva pyörä itselle.
Sama juttu myös suurimmissa rungoissa. XXL itse asiassa teettää aika hyvin runkokokoja, mutta niitä tulee joissakin malleissa huonosti Suomeen. Minulle kävi kerran niin, että myyjä kivan kovaa väitti, ettei suurinta runkokokoa ollut tilattu ollenkaan Suomeen. Toisessa liikkeessä oli kuitenkin yksi kappale, jonka hoitivat lähiliikkeeseen.
- Anonyymi
Esimerkiksi tuo perus naisten gravel White näyttää paperilla ihan käyttökelpoiselta:
https://www.xxl.fi/white-gx-pro-ane-19-naisten-gravel-pyora-harmaa/p/1156895_1_style
Hinta on nyt tarjouksessa jopa houkutteleva.- Anonyymi
Käy kokeilemassa ennen ostoa. Monet whitet ovat pitkiä ja suositusta pienempi runko sopii osalle paljon paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käy kokeilemassa ennen ostoa. Monet whitet ovat pitkiä ja suositusta pienempi runko sopii osalle paljon paremmin.
Jäljellä näyttää olevan vain pienintä kokoa.
Tuohon voi kiinnittää ns. pikakiinnikkeellä olevat lokasuojat, jotka ovat kuitenkin monipuolisessa käytössä aika rimpulat. Heiluvat ja putoilevat. Pahimmillaan esim keväällä korvatkin ovat tien pinnasta irtoavaa suolatöhnää täynnä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäljellä näyttää olevan vain pienintä kokoa.
Tuohon voi kiinnittää ns. pikakiinnikkeellä olevat lokasuojat, jotka ovat kuitenkin monipuolisessa käytössä aika rimpulat. Heiluvat ja putoilevat. Pahimmillaan esim keväällä korvatkin ovat tien pinnasta irtoavaa suolatöhnää täynnä.SKS Velo sarjan pikakiinnityksellä olevista lokareista on kokemuksia ja ovat omalla kohdallani olleet täysin toimivat. Niihin saa myös "tukiraudat" jolloin ovat entistä tukevammat (SKS Tukisarja Velo).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyörä pitää aina kokeilla, jos ei tunne pyörien geometriaa riittävästi niin, että osaa mitoittaa oman pyöränsä runkogeometrioita tutkimalla.
- Anonyymi
Tuolta löysin 61cm kokosella rungolla itselleni sopivan.
https://www.puutarhatukku.fi/category/75/polkupyorat---ale - Anonyymi
https://www.xxl.fi/white-xc-275-pro-deore-1x11-wmns-21-sr-susp-fork-terrengsykkel-valkoinen/p/1192584_1_style
Ei löytyny miesten vastaavaa.puhettakaan että sen saisi reward hintaan. Hintoja nostettu esim fätti 1300 kun aimmen oli 200e halvrmpi. - Anonyymi
Osaako joku valistuneempi fillaristi kertoa, kokemuksia tästä pyörästä tai ylipäätään kokoonpanosta, kannattaako 999 € hinnalla ostaa?
https://www.xxl.fi/white-xc-290-gx-1x12-ltd-22-miesten-maastopyora-monivarinen/p/1181594_1_style?page=1
Kovasti houkuttaa maastoon lähtö (Aloitteleva poljeskelija) :)- Anonyymi
Näyttää ihan asialliselta.
- Anonyymi
Myydään keskivertokokoa olevia keskivertopyöriä keskivertoihmisille. Lyhyelle tai pitkälle myydään "eiootta". Se on minun kokemukseni.
- Anonyymi
XXLssä nyt hyvä maasturi 199, ei hifistelijöille, mutta takuuvarma ja riittävä peli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931448Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1931431Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901135
- 841000
- 81995
- 39962
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66915Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6857