Olisipa hienoa, jos tämä toteutuisi. Tulisi oikeaa tiedettä.
https://www.verkkouutiset.fi/ylen-paatoimittaja-ilmastoepailijoista-voisi-tehda-enemman-juttuja/
Ps. En kyllä ymmärrä mikä on ilmastoepäilijä tässä?
YLE haluaa kuulla muitakin
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Koville se ottaa ensin tuoltakin mutta joskus se on koiraankin poikittava.
Linkissä kerrotaankin miksi uutisointi luonnontieteisiin liittyvistä asioista useinkin on onnetonta:
"Jokinen arvioi, että toimittajien luonnontieteellinen osaaminen on yleensä heikkoa.
– Me olemme humanisteja ja yhteiskuntatieteilijöitä. Yhteiskunnallinen näkökulma on hyvä, mutta kiintokuutiot menevät helposti sekaisin, ja ehkä vähänhiilipäästötkin."
Sama muuten koskee kansanedustajia ministereitä myöten!
Lakeja säätämässä ja asioista päättämässä on tontut jotka ei ymmärrä mitään asioista joita joutuvat käsittelemään!- Anonyymi
Oikeaa tiedettä tekevät oikeat tiedemiehet. Virtanen ei ole sellainen.
- Anonyymi
Kuka niin on väittänyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka niin on väittänyt?
Ei Virtanen tietenkään voi olla oikea ilmastoteologi jos hänellä ei ole IPCC:n 97% konsensusta ja omavertaisarviointia.
- Anonyymi
Kaikki sanan ilmastoepäilijä tai ilmastokieltäjän käyttäjät paljastavat kuinka pihalla ja tietämättömiä he ovat koko asiasta. Mitä muutakaan voi odottaa kun antaa yhdensuuntaisen aivopesun vaikuttaa.
- Anonyymi
Koko ilmastokeuliminen lähti viime vaaleista liikkeelle, siihen kun sattui vielä sopivasti ajoittumaan IPCC:n pamfletin julkaisu. Vaalikiimassa aiheesta tuli mielipuolinen huutokauppa siitä mitä mikäkin puolue on kieltämässä ja verottamassa, ilman minkäänlaista vaikutusanalyysia . Hallitusohjelmaankin kirjattiin mahtipontisesti Ilmastonmuutoksen pysäyttäminen, ikään luin se olisi Suomen hallituksen pysäytettävissä. Kun asiaa ajoivat aivohalvaustoipilas ja hurmokselliset idealistit, median vielä lyödessä uhkakuvarumpua, niin nyt on vaikea alkaa pakittelemaan kohti realismia.
- Anonyymi
Kyllä se ilmastokeuliminen lähti jo edellisistä vaaleita liikkeelle. Sehän kuului Sipilän hallituksen hallitusohjelmaan, ja Sipilän hallitus teki lain, että kivihiilen käyttö täytyy lopettaa. Sipilän hallitus myös määritti ilmastotavoitteet, joista persut sanoutui irti.
Persut oli ainoa, joka vaalipaneeleissakin veti muista selvästi eriävää linjaa, jota ylen toimittajat yritti tgukahduttaa. Siellä oli katseltu tilastoja, ja tehty laskelmia. Ilmeisesti Halla-aho katseli Eurooppa parlamentin tilastoja.
Kun oikein ehdottomasti alkaa uskomaan johonkin, peruuttaminen on vaikeaa. Kaikista vaikeinta se on tietysti vihreille, mutta erittäin vaikeaa se näyttää olevan myös vasemmistolle. Olen joskus kannattanut demareita, mutta se loppu nyt tähän.
En voi kannattaa puoluetta, joka sortaa kansaa valheiden pohjalta. Ne vaikutusanalyysit puuttui jo edelliseltä hallitukselta, ja näyttää puuttuvan edelleen. Minä niitä olen tässä tehnyt ja kirjoittanut palstalle.
Kokemuksesta tiedän, että hallitukselle niitä on turha lähettää. Nykyinen hallitusvalta on niin vihreiden lumoissa, että kentältä on turha mitään lähettää. Toista oli vielä 1990 luvulla. - Anonyymi
On aivan sama mitä poliitikot lupaa, ne ei perustu muuhun fysiikkaan kun takinkääntöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On aivan sama mitä poliitikot lupaa, ne ei perustu muuhun fysiikkaan kun takinkääntöön.
Mitä sinun mielestäsi persut lupasi. Halla-aho toi vaan esille, että Suomen kansaa on aivan turha kurittaa ilmastopäästöistä. Voihan sitä nyt tietysti jonkinlaisena lupauksena pitää, kun muut lupasi ilmastoraippaa.
Jouko Jokinen on aivan oikeassa siinä, että myös tieteellisiin tutkimuksiin ilmastonmuutoksesta olisi suhtauduttava journalistisen kriittisesti. 100-prosenttisia totuuksia siis pitää epäillä ja pöyhiä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5f5afb98-91a9-48b9-b83f-29788ded6b0f
Tuo Verkkouutisten juttu on kuulemma aiheuttanut sosiaalisessa mediassa raivokasta jalanpoljentaa ilmastotalebanien keskuudessa. He tivaavatkin nyt, millaisia "tieteenvastaisia voimia" YLE aikoo nostaa esiin.
Tämähän on kuin suoraan kumpujen yöstä 60-, 70- tai 80-luvuilta: "neuvostovastaisuuden" leima lyötiin otsaan, mikäli N-liittoa kohtaan suhtautui vähänkin kriittisesti. Mutta eipä ihme, monet ilmastoaktivistit ovat ex-stalinisteja tai heidän jälkeläisiään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2292085Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601356Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801185Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15970- 46945
- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814