Miksi pakko elää

Niin, olen 3 vuotta onnettomuuden jälkeen elänyt puoli-ihmisenä. Tämä ei ole hyvää elämää. Miksi en kuole?

21

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä olen miettinyt samaa vasta reilut 70 vuotta ilman muuta onnettomuuta kuin tänne syntymistäni. Eikä vastausta ole vieläkään löytynyt.
      Onneksi ei tarvitse enää miettiä samaa kolmeakaan kymmentä vuotta. Sitten jatkosta en tiedä. Enkä edes sitä, onko sitä jatkoa ollenkaan. Toivottavasti ei ole. Tämä alkaisi kyllä riittää. Onhan tämä jo nähty.

• Anonyymi

Elämä on lapselle rangaistus vanhemmilleen hetken ilo ja lahja.

Elämme oikeasti helvetissä, olemme jo helvetissä, mihin joudumme kun kuolemme helvetissä?

• Anonyymi

Olipa sinun että aloittajan kirjoitukset surullista luettavaa :(. Voi, kyllä sitä soisi itse kullekin riittävästi iloa elämään. Yhty ruusuilla tanssimistahan se ei ole kellään, väliin mahtuu ne elämän harmaatkin päivät. Silti soisin auringon nousevan vielä teille kummallekin. Kirjoitellaan vaikka tämä päivä muita mukavammaksi!

• Kuole psykologisesti ja uudestisynny Luojan lapsena!
      Itsekkyys pitää repiä juuria myöten ajattelusta ja kulkea vain katsoen , ilman tuomitsemista.
      Keho on vain kulkuneuvo , se maatuu ja kompostoituu mutta se joka ajattelee ja tarkkailee kehonsa tuntemuksia on tärkein ! Se voi vapautua tämän maailman kärsimyksistä.
      Sitähän toivot ? Uutta mahdollisuutta?

• Hyvää elämää ei ole olemassakaan. On vain sietämätöntä ja lievemmin sietämätöntä.

Elämää tuottaa evolutiivinen automatiikka. Lisääntyneet ovat vain ne, jotka ovat joko nauttineet seksistä tai tietoisesti halunneet elää ja lisääntyä. Halu elää on geneettinen taipumus, joka jää jälkeläisille. Halu olla elämättä, jos sellainen jonkin kohdalle sattuu, ei lisäänny populaatiossa yhtä voimakkaasti kuin halu elää.

Buddhalainen ajattelu sanookin selkeästi: elämä on kärsimystä ja kärsimyksen syy on halu elää.

Nykyihminen ajattelee myös järjellä, eikä vain tunteella. Siten on yhä selvemmin nähty, että elämä on kärsimystä, eikä jonkin hyvän jumalan antama lahja, kuten ennen väitettiin. Kyselytutkimuksissa 2/3 suomalaisista kieltää väitteen, että elämä on lahja.

Ystäväni venäläisen luterilaisen seurakunnan kirkkoherra, tarjosi alkoholistiselle seurakuntalaiselle muka lohduttavaa lausetta, että elämä olisi lahja. Tämä vastasi, että ei se mikään lahja ole, vaan kirous.

Aivan niin, kukaan niistä potentiaalisista ihmisistä, jotka esimerkiksi ehkäisyn takia on jäänyt syntymättä, ei kärsi vähääkään.

Jos olisin voinut valita, en missään tapauksessa olisi halunnut syntyä

• Anonyymi

En minäkään olisi halunnut syntyä, mutta ei minun haluani noteerattu mitenkään. Olisin vielä halunnut levätä siellä.

• "Ystäväni venäläisen luterilaisen seurakunnan kirkkoherra, tarjosi alkoholistiselle seurakuntalaiselle muka lohduttavaa lausetta, että elämä olisi lahja. Tämä vastasi, että ei se mikään lahja ole, vaan kirous."

-Itse kiteyttäisin sen lauseeseen, että -elämä on mahdollisuus.
        Elämä ei ole lähtökohtaisesti automaattisesti mitään, mutta siitä voi tulla mitä vain...Pahimmillaan kirous...Kaikki voi mennä pieleen oikeasti jo siinä vaiheessa kun siittiö kohtaa munasolun, mikäli dna rakenteessa on virhe/poikkeama.

• Buddhalaisuus antaa myös neuvon siitä miten kärsimyksestä pääsee eroon..

• blade83 kirjoitti:

"Ystäväni venäläisen luterilaisen seurakunnan kirkkoherra, tarjosi alkoholistiselle seurakuntalaiselle muka lohduttavaa lausetta, että elämä olisi lahja. Tämä vastasi, että ei se mikään lahja ole, vaan kirous."

-Itse kiteyttäisin sen lauseeseen, että -elämä on mahdollisuus.
        Elämä ei ole lähtökohtaisesti automaattisesti mitään, mutta siitä voi tulla mitä vain...Pahimmillaan kirous...Kaikki voi mennä pieleen oikeasti jo siinä vaiheessa kun siittiö kohtaa munasolun, mikäli dna rakenteessa on virhe/poikkeama.

Elämä on sattumaa: geenien ja ympäristön yhteensumma.

• Wwuwuw kirjoitti:

Buddhalaisuus antaa myös neuvon siitä miten kärsimyksestä pääsee eroon..

Ei anna toimivaa neuvoa. Buddhalaisuus on jo 2500 wee vanha, ja kärsimys pysyy.

• Firdawsi kirjoitti:

Ei anna toimivaa neuvoa. Buddhalaisuus on jo 2500 wee vanha, ja kärsimys pysyy.

No elämä on enimmäkseen aallokkoa..tai vähintään pientä aaltoilua.

Vaan jokainen elämästä puhuva sanelee sitä omien suodattimien kautta.

• Haluaisin hieman selvennystä, mikä tekee sinun elämästäsi puoli-ihmisen elämää?

• Anonyymi

Jumalasi Jehowa ei salli sinun kuolevan. Sinulla maanmatosella ja Jehowan luotuna on maanpäällinen tehtäväsi vielä suorittamatta. Oletko laiskotellut, kun et ole elämäsi olemassaoloa täyttänyt.

• Hyvää elämää on elämä johon sisältyy onnellisuutta. Olet ehkä onnellinen jostain?

• Anonyymi

vastaustasi kaipaamaan jään

• Anonyymi

Itse ajattelen niin, että jos menen huonoon kuntoon, niin silloin teen ne viimeiset hömpsyt johon pistän sekaan sellaiset aineet joilla pääsee ns. autuaammille metsästysmaille. Ei mulla sellaisia aineita tässä valmiina ole, mutta tiedän että sellaisia voin jostain saada, ja tämä asia tuleekin ajankohtaiseksi vasta sitten kun jotenkin huonoksi menen.
      En minä pidä tätä nykyistä elämääni mitenkään huonona, päinvastoin mielenkiintoista tämä on. Näin vaikka lapseton muijaton mies olenkin, ja sitä ikäni olen ollut. Lähinnä vain talousasiat näin vanhemmiten kiinnostavat, sijoitukset yms. Ei oikein tekniikan puolen juttuja enää niin jaksa.
      Toki näitä mummeleita mullekin riittäisi seurustelukumppaniksi, mutta mitä sellaisilla enää tekee. Ei tee varsinkaan kun on jo tottunut yksin elelemään, ja sen tietää että ei nää mummelit muuta kuin omia lapsiaan ja rahat siihen pois multa. Eikä toki tällaiset mummelit mistään itseni mielestä mielenkiintoisista asoista edes kiinnostuneita ole, niin että ei niistä kaveriksikaan ole.

• Anonyymi

Kysy vertaistukea esim. DarkFearilta, joka on samassa tilanteessa.

• Anonyymi

Suurin osa ihmisistä ei muutenkaan elä vaan vain ovat.

• Anonyymi

Joutavaa jaarittelua, jokaisen elämä on etuoikeus, ikioma, hyvine ja huonoine päivineen. Vätykset odottaa , että onnellisuus putoaa katosta, taivaalta. Jos se putoaa, mihin te sen laitatte, kun ette osaa muuta kuin valittaa.

• Toivottavasti et kuole muuten loppuisi ihmiset palstalta.

• Anonyymi

Yllättävän hyvin se terveys pysyy. Kävin tarkastuksessa ja sydärin mahis oli 1% eli olen täysin terve voi vittu sentään elän siis yksin vielä 40 vuotta ainakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      95
      6092
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      55
      5068
    3. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      57
      4202
    4. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      96
      3809
    5. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      8
      3558
    6. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      114
      3100
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      50
      2513
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2449
    9. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      52
      2169
    10. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      17
      1534
    Aihe