Kahvipurkki

Tiedättekö metallisen kahvipurkin?
No sen, missä kahvia säilytetään.

Millainen on palstamönkijän oma kahvipurkki? Missä pidät kahvisi?

Eilen, suoritettuani ensin kauppakeskuksen viittäkymppiä kulkevat liukuportaat, pätkähdin peremmälle kauppaan, jossa hyllyssä odotti erään kahvimerkin juhlavuoden metallinen törppö.

Melkein ostin. Oli se niin soma.
Mutta. Minä en säilytä kahvia, sillä en juo sitä.

Aihe kiinnostaa silti, kuvaikaa purkkinne, kiitos :)

50

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kts. Lue lisää-kohta....
      ( sinkut palstan pomo; tuon piilotuksen voisi poistaa, ihan vinkkinä vaan).

    • Anonyymi

      Kullanvärinen neliskanttinen purkki pyöristetyillä kulmilla. Jokaisella sivulla on "naivistinen" maalaus eri vuodenajoista.

    • Sellainen tuolla kaapissa on. Joskus oli metallisia teepurkkeja, siis ihan teen myyntipurkkeina

    • Pauligin Juhla-Mokka -purkki näyttää olevan. Valkoisella pohjalla punaisia kuvioita. Mm. kahvipannu nuotiolla ja kukko.

    • Nii joo en lukenut heti loppuun. Eli sellainen purkki mihin mahtuu kahvipaketti kokonaisena

      • Ulkoa?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ulkoa?

        Niin juuri, kahvipaketti ulkoonta sisälle purkkiin


      • pujotteIija kirjoitti:

        Niin juuri, kahvipaketti ulkoonta sisälle purkkiin

        Ehhei ku tarkoitin, että millanen se metallipurkki on ulkoa? :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ehhei ku tarkoitin, että millanen se metallipurkki on ulkoa? :D

        Ai sitä tarkoitit. Siinä on Helsingin Kaivopuistossa olevan odotus-veistoksen kuva, ja teksti....äidin rakkaus on suurin


      • pujotteIija kirjoitti:

        Ai sitä tarkoitit. Siinä on Helsingin Kaivopuistossa olevan odotus-veistoksen kuva, ja teksti....äidin rakkaus on suurin

        Sitä. Oi, hyvä! Hauskaa. Mukava tietää teidän purkeista. Koska sitä purkkia katsotaan varmaan eniten. Joka aamu ja ilta :D Sinul oli ihan yllättävä aihe!


    • Mullahan on siis presidentti -purkki, eli semmoinen presidentti -kahvipaketin näkoinen vihreä ja muuten malliltaan samanlainen mitä tuolla nuo purkit, ei siis mitään ylimääräisiä klipsuja siinä:

      https://www.paulig.fi/kahvit/juhla-mokka/kahvirasiat

      Hyvä purkki se on, sitten jos kyllästyy voi välillä käyttää nesquik-kaakaopurkkia kahviin kun semmonenkin on peltinen mikä käy siihen hommaan.

      Jos tykkäsit purkista voihan sen ostaa ja laittaa siihen vaikka teepusseja, kaakaota tms. Ja jos se näkemäsi oli tuo johlamokka 90-v. purkki niin malli on tosiaan hyvä ja tiivis kun vaikuttaa samalta kun minun presidentti purkissa.

      • No se oli tuo punainen! Juuri se.

        Ja kaikki nuo linkissä olleet oli muuten kans kauniita, ajai, sieviä, kovasti sieviä...

        Totta, kaakaolle, siinä olis ostosyy :)

        P.s. Sisällä oli täysipuuta oleva annostelulusikka hyvin soma sekin...

        Millon hankit sen presidentin? Oliko sekin tämmöinen juhlavuosi-juttu tai limited edition?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No se oli tuo punainen! Juuri se.

        Ja kaikki nuo linkissä olleet oli muuten kans kauniita, ajai, sieviä, kovasti sieviä...

        Totta, kaakaolle, siinä olis ostosyy :)

        P.s. Sisällä oli täysipuuta oleva annostelulusikka hyvin soma sekin...

        Millon hankit sen presidentin? Oliko sekin tämmöinen juhlavuosi-juttu tai limited edition?

        On hieno, osta pois vaan. sopii vaikka joulukoristeeksi kun on punainen :)

        Se minun purkki tullut kylkiäisenä että kun ostat 2-3 purkkia presidenttiä saat purkin kaupan päälle, no tokihan ostin kun muutenkin tummaa preidenttiä tykkään juoda :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        On hieno, osta pois vaan. sopii vaikka joulukoristeeksi kun on punainen :)

        Se minun purkki tullut kylkiäisenä että kun ostat 2-3 purkkia presidenttiä saat purkin kaupan päälle, no tokihan ostin kun muutenkin tummaa preidenttiä tykkään juoda :)

        No hemmetti, kai se on haettava :) olen ajatellut tämän päivän sitä purkkia...

        Onhan siinä laadukasta paahdettua kahviakin jos vaikka joku muu joisi :D

        Jaa, niin tosiaan, niissähän niitä voi olla. Vähän niinku pesuaineissa tuli aikanaan Iittalan tuikkukippoja mukana :)

        Tiivis oli toi purkki, testasin. Kansi pysyy.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No hemmetti, kai se on haettava :) olen ajatellut tämän päivän sitä purkkia...

        Onhan siinä laadukasta paahdettua kahviakin jos vaikka joku muu joisi :D

        Jaa, niin tosiaan, niissähän niitä voi olla. Vähän niinku pesuaineissa tuli aikanaan Iittalan tuikkukippoja mukana :)

        Tiivis oli toi purkki, testasin. Kansi pysyy.

        On se sitten haettava, muuten jää vaivaamaan, kiikkustuolissakin sitten vielä murehduttaa että kun meni purkkien purkki ohitse :D Ja on se tosiaan käytännöllinen mihin vaan säilytykseen niin miksei sitten tuommosta nättiä laittas vaikka onkin kahville . Jos joku vieras sitten lusikoi siitä kaakaota kahvinkeittimeen se on hänen häpeä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        On se sitten haettava, muuten jää vaivaamaan, kiikkustuolissakin sitten vielä murehduttaa että kun meni purkkien purkki ohitse :D Ja on se tosiaan käytännöllinen mihin vaan säilytykseen niin miksei sitten tuommosta nättiä laittas vaikka onkin kahville . Jos joku vieras sitten lusikoi siitä kaakaota kahvinkeittimeen se on hänen häpeä.

        Tykkään kun näyttää vanhalta.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Tykkään kun näyttää vanhalta.

        Joo, monasti nuo vanhat esineet on nättejä, toisin kuin nykyiset kertakäyttövermeet. Silloin ennen ihan oikeasti on panostettu designiin silleen että on silmää miellyttävää. Kun nyt kerran kahviasioissa ollaan niin tuommonen ykköskahvimuki on mulla, pohjassa ei oo kyllä leimaa mutta muuten ihan samanlainen, kahvi maistuu parhaalta tuosta mukista, niin se vaan on:

        https://mugbarista.com/products/archives-the-coffees-of-yester-year-brand-constant-quality-coffee-mug-westwood


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, monasti nuo vanhat esineet on nättejä, toisin kuin nykyiset kertakäyttövermeet. Silloin ennen ihan oikeasti on panostettu designiin silleen että on silmää miellyttävää. Kun nyt kerran kahviasioissa ollaan niin tuommonen ykköskahvimuki on mulla, pohjassa ei oo kyllä leimaa mutta muuten ihan samanlainen, kahvi maistuu parhaalta tuosta mukista, niin se vaan on:

        https://mugbarista.com/products/archives-the-coffees-of-yester-year-brand-constant-quality-coffee-mug-westwood

        Se ei oo muuten ollenkaan huuhaata etteikö astian muoto vaikuttaisi makuun.

        Moni haluaa, että kahvikupin reuna on terävä ja laajenee tuolleen ulospäin kuin sinun mukissa :)

        Yllättävät asiat ovat arvossa arvaamattomassa


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Se ei oo muuten ollenkaan huuhaata etteikö astian muoto vaikuttaisi makuun.

        Moni haluaa, että kahvikupin reuna on terävä ja laajenee tuolleen ulospäin kuin sinun mukissa :)

        Yllättävät asiat ovat arvossa arvaamattomassa

        Niin no nyt kun mainitsit niin ei olekaan sitten ihan tuommoinen tai siinä kuva hämää, mulla on ihan tuollainen suorakylkinen muki mutta samoilla painatuksilla:

        https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/202650985240_/World-Market-Yellow-Medium-Coffee-Grind-Constant-Quality.jpg


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin no nyt kun mainitsit niin ei olekaan sitten ihan tuommoinen tai siinä kuva hämää, mulla on ihan tuollainen suorakylkinen muki mutta samoilla painatuksilla:

        https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/202650985240_/World-Market-Yellow-Medium-Coffee-Grind-Constant-Quality.jpg

        Siinä reunassa on kuulema se pointti, että niskoja ei joutuis kallistamaan hankalaan asentoon. Että pelkkä kuppi/muki kallistuu. No ei kai tuossakaan joudu (ensin se kyllä tosiaan näytti enemmän kartiomuodolta) :D


    • Anonyymi

      Tiedän, tyttöystävällä on metallinen kahvipurkki 60 luvulta ja siinä säilyttää kahvia. Itse en kahvia juo, join lapsena kahvia mutta sitten lopetin. Mut tyttöystävän kahvipurkki on sille todella arvokas koska saanut sen perintönä ja se taitaa olla rahallisesti myös ainakin 200 euron arvoinen.

      • No se on arvokas. Se on retroa. Pitäkää huoli siitä.


      • Vanhoissa kuluneissa on niihin sopivaa menneen ajan patinaa; purkista näkee heti, että kahvia on muuten juotu :)


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Vanhoissa kuluneissa on niihin sopivaa menneen ajan patinaa; purkista näkee heti, että kahvia on muuten juotu :)

        En säilytä kahvia purkissa vaan avaan paketin ja annostelen sen ilman mittalusikkaa. On tullut sen verran kahvia annosteltua et täytyy sanoa silmän olevan aika tarkan mittarin annostelussa. Mielestäni vain ne jotka käyttävät mittalusikkaa ostavat purkin.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        En säilytä kahvia purkissa vaan avaan paketin ja annostelen sen ilman mittalusikkaa. On tullut sen verran kahvia annosteltua et täytyy sanoa silmän olevan aika tarkan mittarin annostelussa. Mielestäni vain ne jotka käyttävät mittalusikkaa ostavat purkin.

        AsianVierestä

        Mitä ihmettä?


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Mitä ihmettä?

        ..just sitä ihmettä:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        En säilytä kahvia purkissa vaan avaan paketin ja annostelen sen ilman mittalusikkaa. On tullut sen verran kahvia annosteltua et täytyy sanoa silmän olevan aika tarkan mittarin annostelussa. Mielestäni vain ne jotka käyttävät mittalusikkaa ostavat purkin.

        AsianVierestä

        Ei se ihan noinkaan ole kun en minäkään ikinä varsinaisesti mittaa. Mulla on ihan tavallinen lusikka siinä purkissa ja minusta sillä on kuitenkin siistimpi lappaa sitä tavaraa suodattimeen kuin suoraan paketista karistamalla. Siinä karistushommassa helposti käy niin että karisee muuallekin kuin suodattimeen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei se ihan noinkaan ole kun en minäkään ikinä varsinaisesti mittaa. Mulla on ihan tavallinen lusikka siinä purkissa ja minusta sillä on kuitenkin siistimpi lappaa sitä tavaraa suodattimeen kuin suoraan paketista karistamalla. Siinä karistushommassa helposti käy niin että karisee muuallekin kuin suodattimeen.

        Niin ja eikö se kahvi vähän hävellykin jos ei ole suljetussa purkissa? Ei se pussukka silleen ilmaa pidä, pitää kannella tilkitä...

        Joo ja jos vielä karisee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ..just sitä ihmettä:)

        AsianVierestä

        Ootko sie niitä miehiä, jotka sanoo ABS tehostimestakin, että se pitää olla nilkassa ja kahvimitta ranteessa. :)

        No tavallaan sen ehkä osais tuntumaltakin mitata. Kerran mulla sammui autosta mittaritaulusta valot niin kyllä minä silti pystyin häntäluulla arvioimaan, kuinka kovaa ajoin.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Niin ja eikö se kahvi vähän hävellykin jos ei ole suljetussa purkissa? Ei se pussukka silleen ilmaa pidä, pitää kannella tilkitä...

        Joo ja jos vielä karisee.

        ...Hmm...jos karisee siivoan sen itse. Ei ole enää äitiä auttamassa ja sillä lusikalla voi karista ihan samalla tavalla. Kahvipurkkiin tuskin sen enempää suhdetta saisin rakennettua mitä ex-vaimon hikisiin varpaisiin...tai joskus niitä hikisiä varpaita voisi ehkä kaivata jopa enemmän...

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ootko sie niitä miehiä, jotka sanoo ABS tehostimestakin, että se pitää olla nilkassa ja kahvimitta ranteessa. :)

        No tavallaan sen ehkä osais tuntumaltakin mitata. Kerran mulla sammui autosta mittaritaulusta valot niin kyllä minä silti pystyin häntäluulla arvioimaan, kuinka kovaa ajoin.

        Hmm...pimeässä moni asia on hankalampaa mitä hyvässä valossa mutta on myös niitä missä valoa ei tarvita.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Hmm...jos karisee siivoan sen itse. Ei ole enää äitiä auttamassa ja sillä lusikalla voi karista ihan samalla tavalla. Kahvipurkkiin tuskin sen enempää suhdetta saisin rakennettua mitä ex-vaimon hikisiin varpaisiin...tai joskus niitä hikisiä varpaita voisi ehkä kaivata jopa enemmän...

        AsianVierestä

        ...värinästäkö nopeuden tunnistit:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...pimeässä moni asia on hankalampaa mitä hyvässä valossa mutta on myös niitä missä valoa ei tarvita.

        AsianVierestä

        Kahvi juodaan aina valossa, mutta säilytys on pimeässä.

        Samoin, oletteko kiinnittäneet huomiota olutpullojen lasin väriin? Se ei säily kirkkaassa. Siksi ne ovat aina ruskeissa!

        Minusta tuo sinun pussitaktiikka saattaa olla kapinointia perinteitä kohtaan, nyt voisit sinäkin kipaista tuollaisen punaisen peltisen :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        ...värinästäkö nopeuden tunnistit:)

        AsianVierestä

        Ei kun sen vaistoaa, ratin kautta tunne ohjautuu häntäluuhun ja sitä kautta kaasujalkaan. Ja taajamassa valojen kohdalla se oli just sen, minkä arvelin. Ihan totta.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Kahvi juodaan aina valossa, mutta säilytys on pimeässä.

        Samoin, oletteko kiinnittäneet huomiota olutpullojen lasin väriin? Se ei säily kirkkaassa. Siksi ne ovat aina ruskeissa!

        Minusta tuo sinun pussitaktiikka saattaa olla kapinointia perinteitä kohtaan, nyt voisit sinäkin kipaista tuollaisen punaisen peltisen :)

        Hyvä on, sait ylipuhuttua mutta avaan paketin ja sen tulee mahtua folioineen purkkiin kokonaisena.
        Kaatelen sit siitä entiseen malliin ja siinä säilytyksessä on sinun mieliksesi kansi.
        Tyytyväinen?

        https://www.granit.com/fi/coffee-jar

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä on, sait ylipuhuttua mutta avaan paketin ja sen tulee mahtua folioineen purkkiin kokonaisena.
        Kaatelen sit siitä entiseen malliin ja siinä säilytyksessä on sinun mieliksesi kansi.
        Tyytyväinen?

        https://www.granit.com/fi/coffee-jar

        AsianVierestä

        Voi sen laittaa siinä foliossaankin. Kyllä kyllä. Sano minun sanoneen, että kahvisi aromi tulee säilymään entistä pidempään. Ei ne pussin teippisulkijat ole niin tiiviitä ja säkki siltään on vähän ruma... Eräretket on erikseen, mutta keittiö on keittiö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä on, sait ylipuhuttua mutta avaan paketin ja sen tulee mahtua folioineen purkkiin kokonaisena.
        Kaatelen sit siitä entiseen malliin ja siinä säilytyksessä on sinun mieliksesi kansi.
        Tyytyväinen?

        https://www.granit.com/fi/coffee-jar

        AsianVierestä

        Jutun juju kylläkin on siinä että tiiviseen purkkiin voit kaataa ne kahvit ja heittää sen hankalan folion roskiin samantien kun avaat sen paketin, sitäpaitsi tuommoinen erillinen kiinnitysklipsukin on hankala, laita vaan juhlavuosipurkki jos hyvän haluat.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Voi sen laittaa siinä foliossaankin. Kyllä kyllä. Sano minun sanoneen, että kahvisi aromi tulee säilymään entistä pidempään. Ei ne pussin teippisulkijat ole niin tiiviitä ja säkki siltään on vähän ruma... Eräretket on erikseen, mutta keittiö on keittiö.

        Höh. elämä on parhaimmillaan yhtä eräretkeä:)

        AsianVierestä


    • Anonyymi

      Minulla on sellainen metallinen musta purkki, jossa alakulmassa Tove Janssonin Mörkö hahmo katsoo myrskylyhtyä. Se on minulle hyvin rakas esine. Ollut jo vuosia.

      • Tätä minä tarkoitin. Ihmisellä saattaa muodostua suhde kahvipurkkiinsa.


      • No tuokin on kaunis! Perinteinen. Ihan selvästi asialla on väliä. Suomalainen panostaa kahvipurkkiinsa, näen sen heti ihan muutamasta ensimmäisestä vastauksesta. :)


    • Eikä! Televisiossa pyörii tekniikkaliikeen sinkkumainos. Single data. Mitä kummaa? Televisio/puhelin/pölynimuri kaupoille houkutellaan sinkkuja no jo on...

      Älytöntä.

      (Alan katsomaan tansseja tässä)

      • Hehhee ei data kun day :D


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Hehhee ei data kun day :D

        Ällös naurioita, Data se hahmo Star Trek -jutuista..... mulla on muuten kaikki Star Trek The Next Generation osat, ostin nekin :D


    • Oletko siellä?

    • Anonyymi

      Mulla on hopeanvärinen peltipurkki kahvipurkkina, ei mitään kuviointia. Mutta olenkin mies. Entinen oli tummanpunainen mutta kannesta katkesi se kiinnityshimmeli niin piti heittää metalliromuksi se kun ei enää saanut kahvia ilmatiiviisti suljettua.

    • Anonyymi

      On mulla metallinen kahvipurkki, Vilenin orvokki (lila), mutt se on ihan koriste-esineenä keittiössäni. Käytössä oleva purkki on läpi näkyvä punakantinen muovirasia, se tuli kerran kylkiäisenä kahvipaketin mukana.

      Juon muuten vasta aamukahviani, tuli nukuttua pitkään... pitkän työrupeaman jälkeen.
      Eivät näköjään herättäneet mua edes rapsalle... ilmeisesti pärjäävät keskenäänkin, Kakkonen kun on aamuvuorossa, antoivat mun nukkua. =))
      trollikka

      • Purkki-ideoita..
        https://www.puunlumoissa.fi/31621

        Mä laitoin joskus vuosia sitten kaikki kuivaeinekset kannellisiin purkkeihin, kun luulin että kaappeihin oli ilmestynyt jotain öttiäisiä..mutta eipä niitä tainnut ollakaan kuin se yksi..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2427
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      178
      1461
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1241
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1177
    5. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      99
      1159
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1092
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1055
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1017
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      980
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      72
      911
    Aihe