Jumalan sukupuoli on harhaoppia

Anonyymi

Ontin asiasta selvää ja koko kristinuskon virallisen kannan ja opin mukaan Jumalalla ei kirjaimellista sukupuolta koska silloin se myös vaatisi fyysistä vartaloa. Yleiskirkollisessa katekismuksessa todetaan, että Jumalaa saatetaan kutsutaan "Isäksi", vaikka hänen rakkautensa ihmistä kohtaan voidaan myös kuvata äidilliseksi, mutta Jumala kuitenkin ylittää ihmisen sukupuolikäsityksen ja että "Jumala ei ole mies eikä nainen vaan Jumala". Mikäli Jumalaa halutaan kutsua persoonapronominilla niin virallisesti Jumalaa ei saa kutsua kolmannella persoonapronominilla hän vaan aina pitäisi teititellä kolmannen persoonapronominin monikko muodossa sillä Jumala on tavallista ihmistä korkeammassa asemassa.

15

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatun mukaan Jumalassa on molemmat sukupuolet ja sehän käy ilmi kun ottaa silmän käteen ja lukee:

      1.Mooseksen kirja:
      1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

      • Anonyymi

        Mies on Jumalan kuva, nainen ei. Jumala loi miehen omaksi kuvakseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mies on Jumalan kuva, nainen ei. Jumala loi miehen omaksi kuvakseen.

        Ei vaan yhdessä mies ja nainen ovat Jumalan kuva. Huomaa sana sukuPUOLI. Yhdessä mies ja nainen ovat kokonainen Jumalan kuva🤓
        Mutta säälittävää kun maalliset ihmiset eivät kykene näkemään Jumalaa muuten kuin ihmisenä 🤔


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei vaan yhdessä mies ja nainen ovat Jumalan kuva. Huomaa sana sukuPUOLI. Yhdessä mies ja nainen ovat kokonainen Jumalan kuva🤓
        Mutta säälittävää kun maalliset ihmiset eivät kykene näkemään Jumalaa muuten kuin ihmisenä 🤔

        Ei vaan maalliset ihmiset tietävät että Jumala on aina yksi satuhahmo monien muiden joukossa.


      • MrMorden_ kirjoitti:

        Ei vaan maalliset ihmiset tietävät että Jumala on aina yksi satuhahmo monien muiden joukossa.

        Aivan, sinä olet maallinen ihminen, etkä koskaan tule ymmärtämään mitään muuta kuin maallisia 🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Aivan, sinä olet maallinen ihminen, etkä koskaan tule ymmärtämään mitään muuta kuin maallisia 🤓

        Kyllä olet kerrankin oikeassa. En tule ikinä muuttumaan hihhuliksi.


      • MrMorden_ kirjoitti:

        Kyllä olet kerrankin oikeassa. En tule ikinä muuttumaan hihhuliksi.

        Enkä minä ateistiksi 😃


      • Toivottavasti tunnet itsesi taas älykkääksi ja ylivertaiseksi 😃


      • usko.vainen kirjoitti:

        Toivottavasti tunnet itsesi taas älykkääksi ja ylivertaiseksi 😃

        Se on kaikilla erityisen helppoa sinun esitysten jälkeen 😂🤣🤣😂


      • MrMorden_ kirjoitti:

        Se on kaikilla erityisen helppoa sinun esitysten jälkeen 😂🤣🤣😂

        Se on hyvä, sinäkin saat sitten kiksejä 😃 meinaatko siinä vielä kauankin kallista aikaasi käyttää näin tyhmän ihmisen kanssa❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Se on hyvä, sinäkin saat sitten kiksejä 😃 meinaatko siinä vielä kauankin kallista aikaasi käyttää näin tyhmän ihmisen kanssa❓

        En. Hyvä että itsekkin nyt myönnät tilanteen 🤣😂😂🤣


      • MrMorden_ kirjoitti:

        En. Hyvä että itsekkin nyt myönnät tilanteen 🤣😂😂🤣

        Eikös olekin 😁 taas sait kiksin😄


    • Anonyymi

      Kristillisistä jumalista Jumala, Pyhä henki ja Jeesus ovat miehiä.
      Isä, Marian raskaaksi saattaja ja poika.
      Kristittyjen mahtavan Perkele jumalan sukupuolesta ei taida olla Raamatussa mainintaa.

    • Tyhmät kirjoittaja Jumala on henki,Jeesus on jumalan ainokainen poika,joka kärsi ristinkuoleman syntisten ihmiste vuoksi,että kaikki pelastuisivat jota uskovat häneen.

    • Anonyymi

      Koska Jumala on uskon asia, niin se voi olla sukupuolensa suhteen ihan mitä vain uskoja haluaa (koiras, naaras, hermafrodiitti tai vaikka tyystin sukupuoleton). Mutta olisi hassua kutsua Jumalaa esimerkiksi mieheksi, koska se edellyttäisi Jumalan olevan ihminen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe