Terve,
Onko joku onnistunut saamaan korvausta mikäli autopesussa on maalipinta vioittunut? Onko edes mahdollista yrittää saada?
Itselläni maalipinta hajoili kahdesta kohtaa, taka- sekä etupuskurista. Toki tiedän että muovissa ei maali pysy mutta suorastaan tuttaa ettei voida varoittaa extra voimakkaasta ruiskusta.
Pesun tuhoama maalipinta
10
5400
Vastaukset
- ike
"tiedän että muovissa ei maali pysy". Kyllä pysyy.
Ihan yhtä lailla kuin metallissa. Tietenkin, jos olet itse maalannut ilman ammattitaitoa niin se on sitten toinen asia... - Kiillotuskone
pitää kosla viedä hioma/pesukoneisiin ?
- alert
Väärällä tartunaineella maalattu. Ei liene alkuperäismaali?
- Jamppa1
noista on ennakkotapauksia. Tuo on kuluttajansuojalain piiriin kuuluva asia. Joskus aikanaan tuli noihin perehdyttyä ja luettua ennakkotapauksia. Et uskokaan mistä kaikesta voi mennä oikeuteen (ja voittaa). Maalipinnan vaurioituminen pesussa on sinänsä ihan selvä keissi sun hyväksesi. Todistustaakka on sulla mutta jos se puoli on kunnossa eikä pesijä suostu korvaamaan niin ei muuta kuin oikeuteen.
- alert
Entäpä jos siellä pesussa on käynyt 30 muuta autoa samana päivänä? Varma häviö tuo oikeus juttu on. Se maali on lähtenyt siksi että se on ollut halki ja vesi on mennyt sinne väliin ja silloin se irtoaa.
- Jamppa1
alert kirjoitti:
Entäpä jos siellä pesussa on käynyt 30 muuta autoa samana päivänä? Varma häviö tuo oikeus juttu on. Se maali on lähtenyt siksi että se on ollut halki ja vesi on mennyt sinne väliin ja silloin se irtoaa.
no eihän tässä nyt ollut puhetta että se maali olisi joenkin rikki ollut. Se tietenkin muuttasi asian mutta tuskin kukaan viitsisi sitten edes asiasta puhua? Puhe oli käsittääkseni ehjästä autosta joka on vaurioitunut pesussa.
- pete
Jamppa1 kirjoitti:
no eihän tässä nyt ollut puhetta että se maali olisi joenkin rikki ollut. Se tietenkin muuttasi asian mutta tuskin kukaan viitsisi sitten edes asiasta puhua? Puhe oli käsittääkseni ehjästä autosta joka on vaurioitunut pesussa.
Maalipinta kunnossa ennen pesuun ajoa. Jos se olisi hajalla ollut aikaisemmin en jaksaisi mitään meteliä tästä nostaa, kyseessä kuitenkin aika pieni rahallinen panostus fiksauttaa se itse. Kyse enemmän nyt perjaatteesta.
Auton maalatut puskurit kyllä kestävät normaali harjapesun ilman mitään ongelmia. niistä pesukoneista menee päivässä useita autoja läpi autoja, joissa on maalatut puskurit. Sinun pitää pystyä osoittamaan jokin vika siinä pesukoneessa, josta syystä autostasi lähti maali irti. Maalaustakuu on maalaamon asia. Ei pesulan.
- Ford
Työkaverilla meni harjapesussa autossa, väri pilalle. Ilmeisesti pesuaineen sekoitussuhteet väärin. Huoltamon omistaja yritti ensin väittää vastaan, mutta lopulta suostui kiillottamaan ja vahamaan maalipinnan omaan piikkiin.
- Pehmoharja
Harjaton pesu joka tulee kovalla paineella on aika myrkkyä monelle uudelle autolle.Eli maali puskurissa on saanut kivenosumia ja pinta hieman vioittunut saadusta iskusta niin siihen kohtaan kovalla paineella osuva vesi rikkoo maalipinnan.Jotkut värit ovat erittäin herkkiä harjattomalle pesulle esim.prossi.Itse en pese enää ikinä harjattomissa painesuihkupesulossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2332172Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601436Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215- 611075
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89994TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832