Miksiköhän vihervasemmistonatsisto ei aja lentoveroasiaa?

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000006309370.html?ref=rss

Noita vihernatsejahan kiinnostaa lähinnä ahdistaa tavallisten ihmisten, erityisesti pitkin välimatkojen maaseutuasukkaiden, asemaa kiristyttämällä jokapaiväisen pakollisen liikkumisen verotusta. Huvimatkalle lattekupilliselle berliiniin lentävien aatetovereiden kustannuksia taas ei haluta nostaa vaikka se olisi järkevää ja kohtuullista.

54

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kai nyt natsit kannata..

      Mutta vihreät ja vasemmistoliitto kannattavat, siis ainoina puolueina.

    • Niin oletko nyt varma, että juuri vihreät vastustavat lentoveroa?
      Jos ne onkin Perseilijät jotka sitä vastustaa? En tiedä, tiedätkö sinä?

      • Harmaaritari kirjoitti:

        Taitaa persut olla ainoa joka sitä kannattaisi:

        https://www.uusisuomi.fi/uutiset/jussi-halla-aho-lentaminen-on-liian-halpaa-puuttuisi-hintaan-tavalla-joka-kurittaisi-vihreiden-lainsaadantosihteereita/5ba468c0-2969-427e-8192-618571cb625e

        https://www.verkkouutiset.fi/jussi-halla-ahon-lentoveroa-toppuutellaan-suomalaisia-ei-voi-panna-maksumiehiksi/

        "Vihreät ja vasemmistoliitto kannattavat päästöihin perustuvaan lentoveroa. Kielteisimmin uuteen veroon suhtautuvat perussuomalaiset ja keskusta. "

        https://yle.fi/uutiset/3-11046707


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Taitaa persut olla ainoa joka sitä kannattaisi:

        https://www.uusisuomi.fi/uutiset/jussi-halla-aho-lentaminen-on-liian-halpaa-puuttuisi-hintaan-tavalla-joka-kurittaisi-vihreiden-lainsaadantosihteereita/5ba468c0-2969-427e-8192-618571cb625e

        https://www.verkkouutiset.fi/jussi-halla-ahon-lentoveroa-toppuutellaan-suomalaisia-ei-voi-panna-maksumiehiksi/

        Tai sitten Persuissa ainoastaan Halla-Aho kannattaa. Tiiä häntä.

        Mutta en ois kyllä ikinä uskonut, että olen Halla-Ahon kanssa jostain samaa mieltä.

        Mun puolestani lentämisen hintaa voi aivan hyvin nostaa, ei mulla tälläkään hetkellä ole siihen varaa. Kerran olen lentänyt, Kauko-Idässä kävin (tulin kyllä takaisinkin) eikä sinne oikein millään muulla järjellisellä tavalla pääse kuin lentämällä.

        Olen asunut myös maalla, ja kyllä siellä auto on aivan välttämätön. Linja-auto kyllä kulki, mutta ainoastaan koulupäivisin. Ei siis kesällä, eikä koululaisten syys-, talvi- eikä joululomalla. Kun jouduin sitten olemaan ilman autoa, niin monesti kävelin tai fillaroin lähikaupunkiin (10 km suuntaansa) kun muuten ei päässyt,
        Nykään kun asun kaupungissa (vaikkakin pienessä sellaisessa) niin tuota ongelmaa ei ole. Jalat kulkee ja junallakin pääsee.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Tai sitten Persuissa ainoastaan Halla-Aho kannattaa. Tiiä häntä.

        Mutta en ois kyllä ikinä uskonut, että olen Halla-Ahon kanssa jostain samaa mieltä.

        Mun puolestani lentämisen hintaa voi aivan hyvin nostaa, ei mulla tälläkään hetkellä ole siihen varaa. Kerran olen lentänyt, Kauko-Idässä kävin (tulin kyllä takaisinkin) eikä sinne oikein millään muulla järjellisellä tavalla pääse kuin lentämällä.

        Olen asunut myös maalla, ja kyllä siellä auto on aivan välttämätön. Linja-auto kyllä kulki, mutta ainoastaan koulupäivisin. Ei siis kesällä, eikä koululaisten syys-, talvi- eikä joululomalla. Kun jouduin sitten olemaan ilman autoa, niin monesti kävelin tai fillaroin lähikaupunkiin (10 km suuntaansa) kun muuten ei päässyt,
        Nykään kun asun kaupungissa (vaikkakin pienessä sellaisessa) niin tuota ongelmaa ei ole. Jalat kulkee ja junallakin pääsee.

        Älyttömimpiä on nämä jotkut vip-luokan lennot..

        Ja kotimaan lennot..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Älyttömimpiä on nämä jotkut vip-luokan lennot..

        Ja kotimaan lennot..

        Minun ehdotus lentopuolelle on se että alettaisiin elvyttää ilmalaivamatkustelua, varmaan siinä olisi paljon pienemmät päästöt kuin lentokoneilla ja ne ilmeisesti on olleet iaka turvallisiakin, mielikuvat vain jonkun hindenburkin vuoksi sellaiset etteivät muka olisi.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Minun ehdotus lentopuolelle on se että alettaisiin elvyttää ilmalaivamatkustelua, varmaan siinä olisi paljon pienemmät päästöt kuin lentokoneilla ja ne ilmeisesti on olleet iaka turvallisiakin, mielikuvat vain jonkun hindenburkin vuoksi sellaiset etteivät muka olisi.

        Mä ehdotan laskutusta painon mukaan..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä ehdotan laskutusta painon mukaan..

        Kannatan, lisäksi ehdotan että painavimmat voisi kesken lennon ilmastonsuojelun nimissä heivata pihalle koneesta.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kannatan, lisäksi ehdotan että painavimmat voisi kesken lennon ilmastonsuojelun nimissä heivata pihalle koneesta.

        Ei nyt sentäs.


    • No tuossa on Liiltä ihan järkevä ehdotus:

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001691340.html

      paitsi että käytännössä tuo pitäisi olla jatkuva tuki, on rajallisesti paikkoja jotka noita muutoksia tekee eikä ne ehtisi vuodessa muuttaa kuin murto-osan autoista. Pitäisi laajentaa lupaa tehdä kaasuautomuunnoksia jokaiselle kyläpajallekin ja lisäksi vielä järkätä niin että syrjäkylän ihminen saa korvauksen myös laina-autosta muunnoksen vaatimalta ajalta.

      Lisäksi tuossa on sekin että suomessa on euroopan vanhin autokanta, romutusikä keskimäärin 19,3 vuotta ja keski-ikä yli kymmenen vuotta. Voidaan sitten kysyä että onko järkevää lähteä valtiorahoitteisesti tekemään johonkin vaikka 15v. vanhaan arvoltaan kolmen-neljän tonnin autoon kolmen-neljän tonnin remonttia kun se auto muutaman vuoden päästä kuitenkin pitää romuttaa siinä ilmenneiden muiden ongelmien vuoksi.

      Ehkä pitäisi valtion ostaa saksasta ja muualta n. 10v. vanhoja hyviä käyttöautoja, isoissa erissä varmaan saisi halvalla, laittaa niihin kaasulaitteet, sekin suurissa erissä varmaan onnistuisi edullisesti, ikäänkuin sarjatyönä, ja sitten vaihtaa maaseudun köyhien kanssa päikseen niitä.

      • valtakunta kirjoitti:

        Oon lukenut että vanhoja autoja pystyy muuttaa sähköautoksi
        https://tekniikanmaailma.fi/haluatko-muuttaa-vanhan-bensa-autosi-sahkoautoksi-5-000-eurolla-uusi-yritys-tarjoaa-siihen-ratkaisua/

        Mutta myös yställisempää
        Eko E85 Käyttöisee muutos työllä saataisiin me se ilmaiseksi toimeentulosta?😁

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/huoltoasemaketju-neuvoo-sijoittamaan-vanhaan-autoon-400-euroa-huomattavat-saastot/f7549105-86ce-3c6b-875f-0f1e698f90f1

        Siis saataiskohan muutostyö ilmaseksi?😱


      • valtakunta kirjoitti:

        Oon lukenut että vanhoja autoja pystyy muuttaa sähköautoksi
        https://tekniikanmaailma.fi/haluatko-muuttaa-vanhan-bensa-autosi-sahkoautoksi-5-000-eurolla-uusi-yritys-tarjoaa-siihen-ratkaisua/

        Mutta myös yställisempää
        Eko E85 Käyttöisee muutos työllä saataisiin me se ilmaiseksi toimeentulosta?😁

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/huoltoasemaketju-neuvoo-sijoittamaan-vanhaan-autoon-400-euroa-huomattavat-saastot/f7549105-86ce-3c6b-875f-0f1e698f90f1

        No tuossa sähkäautomuutoksessa on se akkujuttu, tuonkin jutun mukaan muutetun sähköauton akut painaa 120kg ja uuden täysipainoisen sähköauton zoen akusto 290kg eikä silläkään pääse kuin 210km, suomen pakkasissa vielä vähemmän. Ei sähköautoksi suunnitellussa ei oikein ole tilaa akuille ja jos olisikin ne maksaisi 15000e jotta saisi riittävät toimintasäteet niin ei oikein kannata sekään.

        Tuo e85 muutos toki yksinkertainen, jotkut ajaa ihan vakioautollakin e85:lla, se vaan saattaa jossain vaiheessa sitten näkyä kun alkaa bensapumpun tiivisteet ym. murenemaan.,


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No tuossa sähkäautomuutoksessa on se akkujuttu, tuonkin jutun mukaan muutetun sähköauton akut painaa 120kg ja uuden täysipainoisen sähköauton zoen akusto 290kg eikä silläkään pääse kuin 210km, suomen pakkasissa vielä vähemmän. Ei sähköautoksi suunnitellussa ei oikein ole tilaa akuille ja jos olisikin ne maksaisi 15000e jotta saisi riittävät toimintasäteet niin ei oikein kannata sekään.

        Tuo e85 muutos toki yksinkertainen, jotkut ajaa ihan vakioautollakin e85:lla, se vaan saattaa jossain vaiheessa sitten näkyä kun alkaa bensapumpun tiivisteet ym. murenemaan.,

        niih. En ole perehtynyt voisin enempää mutta tuo halvempi kyllä kiinnostaisi.
        Kun yritetään kovin paljon kierättää mutta väliin se on haasteellista varsinkin kun täytyy nopeasti siivota hullut ihmiset kun sitten on tunnon tuskia kun kierrättämään ryhtyy on sitten.
        Joskus tuntuu pelkästää lajittelu tuo ison työn määrän kun pitää ollla puhdasta joskus äidin kanssa väännetty tästä onko puhdas vai ei.

        Oon saanut äitiltä saarnoja mun kierrätyksestä kun ne on sitten pöydällä joten projektoin kierrätyspisteen että tilaa kierrätys pisteelle piti tehdä mutta ei ole vielä toteutunut kun kaappia ei ole haettu mutta tilatehty tuhosin toisen kaapin, mistä käyn läpiturhia paperilla ”tuhoajan ”kanssa. Se paperisilppiri kulki sillä nimellä kyseessä ei ole pikku kone lapsiturvalliset maksaa.
        🥰🤔


        Kuinkas hyvin sinä kierrätät? 🌱


      • valtakunta kirjoitti:

        niih. En ole perehtynyt voisin enempää mutta tuo halvempi kyllä kiinnostaisi.
        Kun yritetään kovin paljon kierättää mutta väliin se on haasteellista varsinkin kun täytyy nopeasti siivota hullut ihmiset kun sitten on tunnon tuskia kun kierrättämään ryhtyy on sitten.
        Joskus tuntuu pelkästää lajittelu tuo ison työn määrän kun pitää ollla puhdasta joskus äidin kanssa väännetty tästä onko puhdas vai ei.

        Oon saanut äitiltä saarnoja mun kierrätyksestä kun ne on sitten pöydällä joten projektoin kierrätyspisteen että tilaa kierrätys pisteelle piti tehdä mutta ei ole vielä toteutunut kun kaappia ei ole haettu mutta tilatehty tuhosin toisen kaapin, mistä käyn läpiturhia paperilla ”tuhoajan ”kanssa. Se paperisilppiri kulki sillä nimellä kyseessä ei ole pikku kone lapsiturvalliset maksaa.
        🥰🤔


        Kuinkas hyvin sinä kierrätät? 🌱

        Siis voisin enemmänkin perehtyy.

        Tein taas huonoa tekstiä. Sitä se teettää. minulta ei sitten saa väännettyä ikinä puhdasta tekstiä vaikka taas roskatkin kiiltää.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No tuossa sähkäautomuutoksessa on se akkujuttu, tuonkin jutun mukaan muutetun sähköauton akut painaa 120kg ja uuden täysipainoisen sähköauton zoen akusto 290kg eikä silläkään pääse kuin 210km, suomen pakkasissa vielä vähemmän. Ei sähköautoksi suunnitellussa ei oikein ole tilaa akuille ja jos olisikin ne maksaisi 15000e jotta saisi riittävät toimintasäteet niin ei oikein kannata sekään.

        Tuo e85 muutos toki yksinkertainen, jotkut ajaa ihan vakioautollakin e85:lla, se vaan saattaa jossain vaiheessa sitten näkyä kun alkaa bensapumpun tiivisteet ym. murenemaan.,

        Siis äitini mielestä pesen liian tarkkaan roskat ja tuohonkin pitäisi perehtyä enemmän, milläin puhdasta pitäisi sitten olla?


      • Harmaaritari
        valtakunta kirjoitti:

        niih. En ole perehtynyt voisin enempää mutta tuo halvempi kyllä kiinnostaisi.
        Kun yritetään kovin paljon kierättää mutta väliin se on haasteellista varsinkin kun täytyy nopeasti siivota hullut ihmiset kun sitten on tunnon tuskia kun kierrättämään ryhtyy on sitten.
        Joskus tuntuu pelkästää lajittelu tuo ison työn määrän kun pitää ollla puhdasta joskus äidin kanssa väännetty tästä onko puhdas vai ei.

        Oon saanut äitiltä saarnoja mun kierrätyksestä kun ne on sitten pöydällä joten projektoin kierrätyspisteen että tilaa kierrätys pisteelle piti tehdä mutta ei ole vielä toteutunut kun kaappia ei ole haettu mutta tilatehty tuhosin toisen kaapin, mistä käyn läpiturhia paperilla ”tuhoajan ”kanssa. Se paperisilppiri kulki sillä nimellä kyseessä ei ole pikku kone lapsiturvalliset maksaa.
        🥰🤔


        Kuinkas hyvin sinä kierrätät? 🌱

        No mulla on ne ihan vakiot eli taloyhtioön laatikoihin menee jutut oikeisiin paikkoihinsa ja sitten mitä tulee sähkörojua niin sitä gigantille, akut akkukaupan palautuspisteelle,kemikaalit huoltiksen palautuspisteelle jne. sanoisin että ihan normaalitoimet mulla sen suhteen. Sulla varmaan eri tilanne tosiaan kun paljon lapsia, tulee paljon vaatejuttuja joita sitten kirppikselle, kierrätyslaatikoihin jne. Hyvä kun teet tuota, siinä sun muksutkin oppii ihan itsestään tuon kierrätyshomman sitten.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No mulla on ne ihan vakiot eli taloyhtioön laatikoihin menee jutut oikeisiin paikkoihinsa ja sitten mitä tulee sähkörojua niin sitä gigantille, akut akkukaupan palautuspisteelle,kemikaalit huoltiksen palautuspisteelle jne. sanoisin että ihan normaalitoimet mulla sen suhteen. Sulla varmaan eri tilanne tosiaan kun paljon lapsia, tulee paljon vaatejuttuja joita sitten kirppikselle, kierrätyslaatikoihin jne. Hyvä kun teet tuota, siinä sun muksutkin oppii ihan itsestään tuon kierrätyshomman sitten.

        Noh rähjäsiä multa jää. H&M sit oon vienyt tai antanut pois juuh pistänyt kierrätys laatikoihin minusta hyvä kuntosia. On kyllä roskiinkin mennyt kun suutahtanut etten ole saanut eteenpäin ja jäänyt pyöriin.

        Kirppis myynti ei taas enää kannata kun aika ei riitä siihen ja kuintenkin minulla jää niin vähän yli.
        Kyllä tein sitäkin yksi joulu että olisi nyt vähän rahaa tullut enemmän, ei lapsen vaatteet myy.


        Meilähän on todellakin joka vuodelle vaatteet lapsille tytöillä ja pojilla kaapissa 12v alaspäin nyt Ov ja tytöistäkin 10v 0v vielä mutta vaatekuluu oon sit korjaillut kun kumit nahistuu 10 vuodessa ja vaatekuluu lapsella kun käyttäjiä on ja sit kun kerennyt luopuu kun en ole ajatellut enempää. Silläin se mieli muuttuu minullakin kun vauva aika ohi menee ja rauhoittuu se vauva sit jo suunitteella.

        Joten on sit vaikea heti luopua kun miettii tulokasta. Kyllä minulla ohikin menee väsyneenä tunnon tuskia mutta se syö sit sisältä.

        Kestovaippailinkin yhden lapsen kohdalta minusta tuntui että enemmän palo rahaa aineet, ne maksaa kun ostaa ja vaipatkin napit ei pysynyt, tarrat menetti otteen. Joten se jäi. Sen lapsen jälkeen.

        Minä kasvatin vielä perunoita pinnasängyssä joten sekin kiva projekti vain kattilallisen saatiin ja totesin etten enää tee niin ei kannata.😁 ja yrttejäkin kasvatin perhetyöntekijä kuvitteli basilikaa vaikka miksi. Ihan kuin ei olisi koskaan nähnyt. Muutenkin tuohon päivään asti luulin etten mitään saa kasvatettua mutta hyvin hoitui.

        Noh mutta nyt ei ole mitään kasvia kuin vaan nuo lapset kasvatettavana.
        Ne on nyt mennyt kaikkien muiden edelle joten aikani menee niihin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No mulla on ne ihan vakiot eli taloyhtioön laatikoihin menee jutut oikeisiin paikkoihinsa ja sitten mitä tulee sähkörojua niin sitä gigantille, akut akkukaupan palautuspisteelle,kemikaalit huoltiksen palautuspisteelle jne. sanoisin että ihan normaalitoimet mulla sen suhteen. Sulla varmaan eri tilanne tosiaan kun paljon lapsia, tulee paljon vaatejuttuja joita sitten kirppikselle, kierrätyslaatikoihin jne. Hyvä kun teet tuota, siinä sun muksutkin oppii ihan itsestään tuon kierrätyshomman sitten.

        En saanut joulukuusta kasvatettua vaikka sekin oli yksi kesä toiveena jouluksi aina oma joulukuusi kun luonnosta sen hankin olikohan 3kesää sit, Se lakastu eli kumminkin saan kuolleen jospa vielä joskus jospa vielä joskus.😁🌱🌱🥰 enemmän pitää perehtyä kuusen kasvatukseen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No mulla on ne ihan vakiot eli taloyhtioön laatikoihin menee jutut oikeisiin paikkoihinsa ja sitten mitä tulee sähkörojua niin sitä gigantille, akut akkukaupan palautuspisteelle,kemikaalit huoltiksen palautuspisteelle jne. sanoisin että ihan normaalitoimet mulla sen suhteen. Sulla varmaan eri tilanne tosiaan kun paljon lapsia, tulee paljon vaatejuttuja joita sitten kirppikselle, kierrätyslaatikoihin jne. Hyvä kun teet tuota, siinä sun muksutkin oppii ihan itsestään tuon kierrätyshomman sitten.

        Kaikkea sitä päähän pälkähtää. Otin äidillekin kuusen ja vein lahjaksi.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No mulla on ne ihan vakiot eli taloyhtioön laatikoihin menee jutut oikeisiin paikkoihinsa ja sitten mitä tulee sähkörojua niin sitä gigantille, akut akkukaupan palautuspisteelle,kemikaalit huoltiksen palautuspisteelle jne. sanoisin että ihan normaalitoimet mulla sen suhteen. Sulla varmaan eri tilanne tosiaan kun paljon lapsia, tulee paljon vaatejuttuja joita sitten kirppikselle, kierrätyslaatikoihin jne. Hyvä kun teet tuota, siinä sun muksutkin oppii ihan itsestään tuon kierrätyshomman sitten.

        Se oli tossa ihan leikkipihasta kaivettu n. 10cm ettei se siinä olisi saanut kasvaa🤔🌱pohdin kyllä kovin kehtaanko penkin vierestä napata.


      • valtakunta kirjoitti:

        Noh rähjäsiä multa jää. H&M sit oon vienyt tai antanut pois juuh pistänyt kierrätys laatikoihin minusta hyvä kuntosia. On kyllä roskiinkin mennyt kun suutahtanut etten ole saanut eteenpäin ja jäänyt pyöriin.

        Kirppis myynti ei taas enää kannata kun aika ei riitä siihen ja kuintenkin minulla jää niin vähän yli.
        Kyllä tein sitäkin yksi joulu että olisi nyt vähän rahaa tullut enemmän, ei lapsen vaatteet myy.


        Meilähän on todellakin joka vuodelle vaatteet lapsille tytöillä ja pojilla kaapissa 12v alaspäin nyt Ov ja tytöistäkin 10v 0v vielä mutta vaatekuluu oon sit korjaillut kun kumit nahistuu 10 vuodessa ja vaatekuluu lapsella kun käyttäjiä on ja sit kun kerennyt luopuu kun en ole ajatellut enempää. Silläin se mieli muuttuu minullakin kun vauva aika ohi menee ja rauhoittuu se vauva sit jo suunitteella.

        Joten on sit vaikea heti luopua kun miettii tulokasta. Kyllä minulla ohikin menee väsyneenä tunnon tuskia mutta se syö sit sisältä.

        Kestovaippailinkin yhden lapsen kohdalta minusta tuntui että enemmän palo rahaa aineet, ne maksaa kun ostaa ja vaipatkin napit ei pysynyt, tarrat menetti otteen. Joten se jäi. Sen lapsen jälkeen.

        Minä kasvatin vielä perunoita pinnasängyssä joten sekin kiva projekti vain kattilallisen saatiin ja totesin etten enää tee niin ei kannata.😁 ja yrttejäkin kasvatin perhetyöntekijä kuvitteli basilikaa vaikka miksi. Ihan kuin ei olisi koskaan nähnyt. Muutenkin tuohon päivään asti luulin etten mitään saa kasvatettua mutta hyvin hoitui.

        Noh mutta nyt ei ole mitään kasvia kuin vaan nuo lapset kasvatettavana.
        Ne on nyt mennyt kaikkien muiden edelle joten aikani menee niihin.

        Juu, ei se oikein rahallisesti varmaan lyö juuri leiville noi juurekset, varmaan just nuo yrtit semmosia mitä vois kannattaakin kasvatella. Ihan vaikka vaan noita kaupan ruukkusalaatteja kun vissiin ihan kukkapurkissakin saa jatkamaan kasvua, pitäskin joskus kokeilla:

        https://www.menaiset.fi/artikkeli/ruoka/tuula-ei-heita-enaa-kaupan-ruukkusalaatin-jamaa-roskiin-saan-uutta-salaattia-aivan


      • valtakunta kirjoitti:

        Se oli tossa ihan leikkipihasta kaivettu n. 10cm ettei se siinä olisi saanut kasvaa🤔🌱pohdin kyllä kovin kehtaanko penkin vierestä napata.

        No tulipahan sitten kokeiltua sekin homma, aina ei voi onnistua mutta onpahan ainakin yrittänyt sitten vaikkei onnistuiskaan :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No tulipahan sitten kokeiltua sekin homma, aina ei voi onnistua mutta onpahan ainakin yrittänyt sitten vaikkei onnistuiskaan :)

        ihme että oot vielä hereillä..
        minun täytyy mennä nukkuu öitä sinulle .

        isäkin on sairaalassa mutta onneksi on kaikki hyvin.
        Harmi kun tekisi mieli kertoa mutta en viitsi kun kumminkin on liian julkista ja sitten kova villitys täällä kun en halua enää kertoa kun tuntuu ihmisten syövän tiedon käsistä omansa tai tallovat maan rakoon.


      • Anonyymi

        No joo, puhut asiaa. Li Anderssonin uus ilmastonsuojelu politiikka; on aika erikoinen veto.
        Kyllä huomaa ettei Liillä ole pienintäkään suhtellisuuden tajua tai sitt "loppaa" taas jollekin taholle tuntuvia liiketaloudellisia hyötyjä. (valtion ja autoilijan kukkarosta)

        Maaseudulla monella on just ja just kukuneuvoksi luokiteltava pensakäytöinen "rakkine", jolla pääsevät kauppaan ja takaisin, kun marketteja maaseudulla ei ole kuten kaupungeissa.
        Saattaa olla ett kulkuneuvo on rahalliselta arvoltaan alle 1000€, niin onko mitään järkeä tehdä muutoksia; vanhoihin romuihin?

        Ei muuta kuin hyöty menee jollekkin firmoille joka noita juttuja tulevat tekemään ja asentamaan. Ilmastonsuojelua... niin kai!

        "Ehkä pitäisi valtion ostaa saksasta ja muualta n. 10v. vanhoja hyviä käyttöautoja, isoissa erissä varmaan saisi halvalla, laittaa niihin kaasulaitteet, sekin suurissa erissä varmaan onnistuisi edullisesti, ikäänkuin sarjatyönä, ja sitten vaihtaa maaseudun köyhien kanssa päikseen niitä."
        Sinunkin utopisessa heitossasi; on enemmän ideaa; kuin Anderssonin huomion hakuisessa "loppauksessa"!
        Kysymykseen kuka saisi noita valtion kustantamia edullisia "tuonti autoja"; tuskin sinäkään pystyt vastaamaan. Ottajia varmaan olisi tuhottomasti enemmänkin kuin tarvitsijoita!
        trollikka


    • Saanko luvan lentää Espanjaan ja takas, saanko luvan lentää Norjaan ja takas? Vai meenkö fillarilla?

      Nämä on nimenomaan huvimatkoja.

      • Et saa lupaa. Mene tosiaan fillarilla vaikka sen verran voisin kyllä joustaa että voit mennä myös avensiksella, sellanenhan sulla tais olla?, koska perhe pitää saada myös mukaan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Et saa lupaa. Mene tosiaan fillarilla vaikka sen verran voisin kyllä joustaa että voit mennä myös avensiksella, sellanenhan sulla tais olla?, koska perhe pitää saada myös mukaan.

        Miksen saa? Lasten kanssa on nopeempaa ja helpompaa lentää. Jopa turvallisempaa.



      • Helmiina kirjoitti:

        Miksen saa? Lasten kanssa on nopeempaa ja helpompaa lentää. Jopa turvallisempaa.

        Koska maailma pitää pelastaa. Olisit miettinyt sitä ennen kuin teit lapset.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Koska maailma pitää pelastaa. Olisit miettinyt sitä ennen kuin teit lapset.

        Mutta mä tein lapset, niin on ihmisiä jotka pelastaa maailman. Ei meistä siihen ole.

        Lapset tulee ennen maailman pelastamista. Maailma taas pelastuu lasten myötä.


      • Helmiina kirjoitti:

        Mutta mä tein lapset, niin on ihmisiä jotka pelastaa maailman. Ei meistä siihen ole.

        Lapset tulee ennen maailman pelastamista. Maailma taas pelastuu lasten myötä.

        Mutta nyt ne lapset...



        https://yle.fi/uutiset/3-11043764

        Yleensä en juntteja puolla, mutta nyt teen poikkeuksen. 😃


      • Helmiina kirjoitti:

        Linkkiä.

        https://moottori.fi/matkailu/jutut/turvallisesti-lentaen-4-yllattavaa-faktaa-lentoturvallisuudesta/

        Kyllä mä mielummin lentäisin..

        Avensiksella se on semmonen 7-8 tkm lenkki kun ajatte epsanjasta norjaan ja sieltä sitten takasin suomeen. Sanotaan että 8tkm. Mitähän se ave kuluttaa matka-ajossa? sanotaan 7,5l satasella, tuhannella 75 ja 8te menee kuudellasadalla litralla. mitähän se bensan keskihinta olisi? varmaan euroopassa halvempaa kuin meillä niin tuskin yli 1,5e per litra. Koko reissun polttoainekulut siis jäisi semmoiseen 900e, ei paha. Nilkka suorana jos paahdatte menomatkan kuskia vaihdelle parissa - kolmessa päivässä pääsette epsanjaan ja on sitten siinä vaiheessa parisuhteen kestävyyskin testattu jos kaikki ovat vielä samassa matkassa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Avensiksella se on semmonen 7-8 tkm lenkki kun ajatte epsanjasta norjaan ja sieltä sitten takasin suomeen. Sanotaan että 8tkm. Mitähän se ave kuluttaa matka-ajossa? sanotaan 7,5l satasella, tuhannella 75 ja 8te menee kuudellasadalla litralla. mitähän se bensan keskihinta olisi? varmaan euroopassa halvempaa kuin meillä niin tuskin yli 1,5e per litra. Koko reissun polttoainekulut siis jäisi semmoiseen 900e, ei paha. Nilkka suorana jos paahdatte menomatkan kuskia vaihdelle parissa - kolmessa päivässä pääsette epsanjaan ja on sitten siinä vaiheessa parisuhteen kestävyyskin testattu jos kaikki ovat vielä samassa matkassa.

        Kyse ei ole rahasta, paitsi että vanha avensis hajoaa matkalla. Johan ylempänä sivusit autokantamme paskuudesta. Joten se lentokone on vaihtoehto.. 😜

        Lapset itkee puolet matkasta istumisen paljoutta ja majoituksetkaan ruokineen ei ole ilmaisia. Plus kaikki ne tullit ja tollot liikenteessä.


      • Helmiina kirjoitti:

        Kyse ei ole rahasta, paitsi että vanha avensis hajoaa matkalla. Johan ylempänä sivusit autokantamme paskuudesta. Joten se lentokone on vaihtoehto.. 😜

        Lapset itkee puolet matkasta istumisen paljoutta ja majoituksetkaan ruokineen ei ole ilmaisia. Plus kaikki ne tullit ja tollot liikenteessä.

        No onkos ne sapuskat lentokentällä ilmaisia? tai majoitukset siellä perillä? Lapsille voi vanhempi ajellessaan kertoilla muistoja kymmenen kilometrin koulumatkoista umpihangessa sekä evakkoreissusta karjalasta kävelemällä savisia kinttupolkuja pitkin kun kranaatit vaan viuhui korvissa. Toyota kestää, siinä voi hätätilassa yöpyäkin ja on sitten kulkuväline siellä perillä, tulee paljon halvemmaksi kuin vuokrata tai kulkea julkisilla siellä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No onkos ne sapuskat lentokentällä ilmaisia? tai majoitukset siellä perillä? Lapsille voi vanhempi ajellessaan kertoilla muistoja kymmenen kilometrin koulumatkoista umpihangessa sekä evakkoreissusta karjalasta kävelemällä savisia kinttupolkuja pitkin kun kranaatit vaan viuhui korvissa. Toyota kestää, siinä voi hätätilassa yöpyäkin ja on sitten kulkuväline siellä perillä, tulee paljon halvemmaksi kuin vuokrata tai kulkea julkisilla siellä.

        Ei me meinata syödä lentokentällä. Espanjassa ruoka on halpaa, viikon vetää tällä porukalla hamsterina ruokaa pilkkahintaan. Norjassa taas saakin pulittaa lohesta pottuineen enemmän.. Mutta siellä muutenkin vain pari yötä.

        Fuengirola on hintatasoa maailmanlaajuisesti vertailtaessa keskihintainen kohde. Suomen keskiarvoon verrattuna Fuengirolan yleinen hintataso on 24.25% matalampi ja vuokrahintataso 27.64% matalampi.

        https://www.lomalista.fi/lomakohteet/eurooppa/espanja/fuengirola/hintataso

        Ja Espanjassa on myös kämpän kartoitus samalla reissulla. Pakettimatka maksaa n. 2200e tällä porukalla viikolta.

        Voisihan tuon rahan säästää hautaankin. Mutta miksi?

        Päiväbudjettiarvio halvalla matkustaessa on päivässä 50.68 € sisältäen halvimman tasoisen hostellin, ruokailut halvoissa ravintoloissa sekä julkisen liikenteen käyttämisen.

        Päiväbudjettiarvio keskitasoisesti matkustaessa on päivässä 154.70 € sisältäen keskitasoisen hotellin, ruokailut normaalihintaisissa ravintoloissa sekä taksin käyttämisen liikkumiseen.

        ....


        Tien päällä on myös rikollisia...


      • Helmiina kirjoitti:

        Ei me meinata syödä lentokentällä. Espanjassa ruoka on halpaa, viikon vetää tällä porukalla hamsterina ruokaa pilkkahintaan. Norjassa taas saakin pulittaa lohesta pottuineen enemmän.. Mutta siellä muutenkin vain pari yötä.

        Fuengirola on hintatasoa maailmanlaajuisesti vertailtaessa keskihintainen kohde. Suomen keskiarvoon verrattuna Fuengirolan yleinen hintataso on 24.25% matalampi ja vuokrahintataso 27.64% matalampi.

        https://www.lomalista.fi/lomakohteet/eurooppa/espanja/fuengirola/hintataso

        Ja Espanjassa on myös kämpän kartoitus samalla reissulla. Pakettimatka maksaa n. 2200e tällä porukalla viikolta.

        Voisihan tuon rahan säästää hautaankin. Mutta miksi?

        Päiväbudjettiarvio halvalla matkustaessa on päivässä 50.68 € sisältäen halvimman tasoisen hostellin, ruokailut halvoissa ravintoloissa sekä julkisen liikenteen käyttämisen.

        Päiväbudjettiarvio keskitasoisesti matkustaessa on päivässä 154.70 € sisältäen keskitasoisen hotellin, ruokailut normaalihintaisissa ravintoloissa sekä taksin käyttämisen liikkumiseen.

        ....


        Tien päällä on myös rikollisia...

        Ja esim. Fuengirolassa ehdottomasti jalkaisin tai junalla kulkemista.

        https://www.rantapallo.fi/rantalomat/ala-tuhlaa-lomabudjettia-nain-paaset-edullisesti-malagan-lentokentalta-aurinkorannikon-lomakohteisiin/

        Ei saastuta sen enempää omalla autolla siellä. Eikä hintakaan päätä huimaa junailla...


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No onkos ne sapuskat lentokentällä ilmaisia? tai majoitukset siellä perillä? Lapsille voi vanhempi ajellessaan kertoilla muistoja kymmenen kilometrin koulumatkoista umpihangessa sekä evakkoreissusta karjalasta kävelemällä savisia kinttupolkuja pitkin kun kranaatit vaan viuhui korvissa. Toyota kestää, siinä voi hätätilassa yöpyäkin ja on sitten kulkuväline siellä perillä, tulee paljon halvemmaksi kuin vuokrata tai kulkea julkisilla siellä.

        Hyvä aloitus sulta tästä aiheesta, sillä tätä samaa asiaa oon itsekin usein miettinyt.

        Oon itsekin huomannut kovin usein sen, että kuinka ne kaupungin keskustassa asuvat vihreitä äänestävät nuoret ovat kovimpia saarnaamaan aina kaikista "luonnolle haitallisista" jutuista, mutta siitä huolimatta he tykkäävät itse kovasti siitä lentomatkailusta ja monet heistä eivät todellakaan suostuisi matkustamaan esim. 500 kilsaa junalla, kun heidän mielestä se on paljon mukavempaa ja vaivattomampaa mennä lentokoneella.

        Monet nuoremmat työkaverit ovat myös yrittäneet käännyttää mua lopettamaan tai ainakin mm. vähentämään maitotuotteiden käyttöä, muuttamaan pienempään asuntoon ja vähentämään sitä veden- ja sähkönkulutusta kotonani. Mutta itse vaan pidän tällaisia pieninä ja mitättöminä, etten suostu edes harkitsemaan noista luopumista, sillä tätä planeettaa ei suinkaan pelasteta sillä, että minkä kokoisessa asunnossa mä asun ja paljonko mä lasken vettä kotonani kuukauden aikana. Nytkin palaa valot kaikissa huoneissa 60 neliön kaksiossa:) Enkä jaksa tollaisesta stressata.

        Lopettakoot vaan ne city-vihreät itse ne turhat lentomatkansa ja menkööt sinne maailmalle junalla, laivalla tai vaikka liftaten, jos sinne ulkomaille on niin pakko kerran joka vuosi päästä.


      • Helmiina kirjoitti:

        Ja esim. Fuengirolassa ehdottomasti jalkaisin tai junalla kulkemista.

        https://www.rantapallo.fi/rantalomat/ala-tuhlaa-lomabudjettia-nain-paaset-edullisesti-malagan-lentokentalta-aurinkorannikon-lomakohteisiin/

        Ei saastuta sen enempää omalla autolla siellä. Eikä hintakaan päätä huimaa junailla...

        Ihan vertailun vuoksi.

        https://www.pienimatkaopas.com/hintataso/espanja.htm

        Hintavertailuja. Mitkä saa miettimään, mitä jos meniskin tuonne ja nauttisi samalla aurinkoisista valoisista päivistä. Enemmän ulkoillen, kun tuvassa murjottaen. Nettikin jäis varmaan tyystin unholaan... Mutta nyt hyvää yötä. 💤


      • Helmiina kirjoitti:

        Ihan vertailun vuoksi.

        https://www.pienimatkaopas.com/hintataso/espanja.htm

        Hintavertailuja. Mitkä saa miettimään, mitä jos meniskin tuonne ja nauttisi samalla aurinkoisista valoisista päivistä. Enemmän ulkoillen, kun tuvassa murjottaen. Nettikin jäis varmaan tyystin unholaan... Mutta nyt hyvää yötä. 💤

        Ja olen viimeksi lentänyt 2012, menopaluuna. Tuolla aikajänteellä en ome kova lentomatkailulla saastuttelija. Kuitenkin seuraa a lentokerta on 2020..😉

        8 vuoden väli...


      • Helmiina kirjoitti:

        Ihan vertailun vuoksi.

        https://www.pienimatkaopas.com/hintataso/espanja.htm

        Hintavertailuja. Mitkä saa miettimään, mitä jos meniskin tuonne ja nauttisi samalla aurinkoisista valoisista päivistä. Enemmän ulkoillen, kun tuvassa murjottaen. Nettikin jäis varmaan tyystin unholaan... Mutta nyt hyvää yötä. 💤

        Hyvää yötä! Itsekin kohta lopettelen. MInusta voi lennellä Espanjaan, kunhan niitä matkoja sinne tai jonnekin Taikkuihin ei tule liikaa vuodessa. Itse ilmeisestin lennän Espanjan Kanarian saarille 2030-luvulla, sillä kaverile olen luvannut 50-vuotislahjaksi maksaa hänet Kanariansaarille. Muualle en paljon matkustele lentokoneella. Tällä vuosikymmenellä en ole lentänyt ja ilmeisesti en lennä seuraavallakaan, mutta sitten 2030-luvun alkupuolella lennän ilman häpeää, sillä en ole lentosaastuttavaa persoona. Ei haittaa, jos päälle olisi lätkäisty pieni lentovero.


      • Helmiina kirjoitti:

        Ihan vertailun vuoksi.

        https://www.pienimatkaopas.com/hintataso/espanja.htm

        Hintavertailuja. Mitkä saa miettimään, mitä jos meniskin tuonne ja nauttisi samalla aurinkoisista valoisista päivistä. Enemmän ulkoillen, kun tuvassa murjottaen. Nettikin jäis varmaan tyystin unholaan... Mutta nyt hyvää yötä. 💤

        No joo, tuossa vaan se että jos sulla on asumiset suomessa jotka myös sen lomamatkan aikana kuluttaa jonkin verran energiaa niin säästöt valuu sitten tavallaan siihen ja lisäkuluna tulee kulkemiset. Jotta voisi oikeasti sanoa säästävänsä pitäisi täällä oleva elämä saada liki nollakuluiseksi reissun aikana ja reissussa pitäisi olla useita kuukausia, Mutta joo, lomallehan sä oot menossa niin eihän siinä niin tarvitsekaan säästää. Juu, hyviä öitä, saat kai sinä sitten lentämälläkin mennä minun puolesta kun et ota tavaksi.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No joo, tuossa vaan se että jos sulla on asumiset suomessa jotka myös sen lomamatkan aikana kuluttaa jonkin verran energiaa niin säästöt valuu sitten tavallaan siihen ja lisäkuluna tulee kulkemiset. Jotta voisi oikeasti sanoa säästävänsä pitäisi täällä oleva elämä saada liki nollakuluiseksi reissun aikana ja reissussa pitäisi olla useita kuukausia, Mutta joo, lomallehan sä oot menossa niin eihän siinä niin tarvitsekaan säästää. Juu, hyviä öitä, saat kai sinä sitten lentämälläkin mennä minun puolesta kun et ota tavaksi.

        Viikon matka kesän kynnyksellä ja kahden päivän matka kesällä ei juuri energiaa kuluta. Lämmitykset voi olla jo pois päältä, eikä jääkaappikaan hirveitä pakastimineen kuluta. Kukaan ei ole aukomassa ovea...hellaa tms. sähkölaitetta käyttämässä.


        Juu, katsotaan mimmonen tapa muodostuu. 😃

        Nyt työpäivää kohti!


      • Helmiina kirjoitti:

        Viikon matka kesän kynnyksellä ja kahden päivän matka kesällä ei juuri energiaa kuluta. Lämmitykset voi olla jo pois päältä, eikä jääkaappikaan hirveitä pakastimineen kuluta. Kukaan ei ole aukomassa ovea...hellaa tms. sähkölaitetta käyttämässä.


        Juu, katsotaan mimmonen tapa muodostuu. 😃

        Nyt työpäivää kohti!

        Talvella kuluina lähinnä lämmitys, joka tarvii olla majailee kukaan kotona tai ei. Roskien kuljetukset yms. voi tauottaa. Asunnosta joutuu toki aina maksamaan joko lainaa tai vuokraa, mikäli ei ole velaton oma huusholli.
        Jollakin menee krääsään se kerta vuoden matkustuskassa.

        Helposti tai juopottelemalla säännöllisesti baareissa, rafloissa. Kaikki on niin suhteellista.


      • Helmiina kirjoitti:

        Talvella kuluina lähinnä lämmitys, joka tarvii olla majailee kukaan kotona tai ei. Roskien kuljetukset yms. voi tauottaa. Asunnosta joutuu toki aina maksamaan joko lainaa tai vuokraa, mikäli ei ole velaton oma huusholli.
        Jollakin menee krääsään se kerta vuoden matkustuskassa.

        Helposti tai juopottelemalla säännöllisesti baareissa, rafloissa. Kaikki on niin suhteellista.

        Talvella sähkölasku kuukaudessa on noin 100 e luokkaa, ollut ja kumminkin kaikki härpäkkeet käytössä. Toisin kun jos on pois himasta.


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Hyvää yötä! Itsekin kohta lopettelen. MInusta voi lennellä Espanjaan, kunhan niitä matkoja sinne tai jonnekin Taikkuihin ei tule liikaa vuodessa. Itse ilmeisestin lennän Espanjan Kanarian saarille 2030-luvulla, sillä kaverile olen luvannut 50-vuotislahjaksi maksaa hänet Kanariansaarille. Muualle en paljon matkustele lentokoneella. Tällä vuosikymmenellä en ole lentänyt ja ilmeisesti en lennä seuraavallakaan, mutta sitten 2030-luvun alkupuolella lennän ilman häpeää, sillä en ole lentosaastuttavaa persoona. Ei haittaa, jos päälle olisi lätkäisty pieni lentovero.

        Jeps, huomenta. Kyllä sitä jotain voi joskus tehdä, kun töissäkin käy tienaamassa. Niin on mukava jotakin vastapainoksi sillä rahalla mukavaakin tehdä.

        Helpommin ehkä tulee heiteltyä rahaa mihin vaan, kun sen eteen ei tarvi ponnistella töissä. Se tulee säännöllisesti seinästä tekee mitään tai ei. Mutta vaikka säästäminen onkin hyvä juttu, niin silloin tällöin on kiva elääkin. 😃

        Lentoverolla tai ilman. Mukavaa päivää. 😃


      • Helmiina kirjoitti:

        Jeps, huomenta. Kyllä sitä jotain voi joskus tehdä, kun töissäkin käy tienaamassa. Niin on mukava jotakin vastapainoksi sillä rahalla mukavaakin tehdä.

        Helpommin ehkä tulee heiteltyä rahaa mihin vaan, kun sen eteen ei tarvi ponnistella töissä. Se tulee säännöllisesti seinästä tekee mitään tai ei. Mutta vaikka säästäminen onkin hyvä juttu, niin silloin tällöin on kiva elääkin. 😃

        Lentoverolla tai ilman. Mukavaa päivää. 😃

        Helmiina: "Lentoverolla tai ilman. Mukavaa päivää. 😃"

        Ehkä se lentovero tulee, mutta ei se taida matkan kokonaisbudjetissa niin hirvittävästi painaa? Itse suosin ekologisesti junaa, jolla saavun tänään ennen kello 18 Joensuuhun. Tuli oltua viikonloppuna "Lappeenrannassa". Huomenna ois yliopistolla luento, miksi pitää mennä takaisin opiskelukaupunkiin. Luonnollisesti ei sinne luennolle ole pakkomennä, sillä en tarvitse sitä tutkintooni, sillä tutkintoon vaadittavat sivuaineen on jo valmiina.

        Mitenkä sinä noin aikaisin olit hereillä?


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Helmiina: "Lentoverolla tai ilman. Mukavaa päivää. 😃"

        Ehkä se lentovero tulee, mutta ei se taida matkan kokonaisbudjetissa niin hirvittävästi painaa? Itse suosin ekologisesti junaa, jolla saavun tänään ennen kello 18 Joensuuhun. Tuli oltua viikonloppuna "Lappeenrannassa". Huomenna ois yliopistolla luento, miksi pitää mennä takaisin opiskelukaupunkiin. Luonnollisesti ei sinne luennolle ole pakkomennä, sillä en tarvitse sitä tutkintooni, sillä tutkintoon vaadittavat sivuaineen on jo valmiina.

        Mitenkä sinä noin aikaisin olit hereillä?

        Töihin pitää herätä. 😃

        Ehkä se vero tulee, vaan verojahan suomi on pullollaan. Yksi lisää, ei meinaa mitään. 😃


    • Lentovero olisi hyvin järkevää minusta.

    • Kyllähän vihreät varmaan lentoveroa kannattaa kunhan se on pieni ja nimellinen. Muutama kymppi parin tonnin matkaan ei vaikuta mitään. Vihreiden kannattajat ovat korkeasti koulutettuja joilla on korkeat palkat.
      Tämä tekee heille houkuttelevaksi ajaa verotusta kulutuksen mukaan eli mennään kohti tasa-veroa. Taitaa olla oikeistolaisempaa talouspoliikkaa kuin Juhana Vartiaisella.

      Mitä lentoveroon tulee niin minusta se ei saisi kohdistua työ- ja rahtikuljetuksiin vaan turismiin ja siellä sen summan pitäisi olla ihan tuntuva. Nythän lentoliikenteen polttoaine on alvivähennys kelpoinen ja lailla suojattu jolloin lentäminen on halvan tuntuista kun vertaa vaikka raideliikenteeseen.

      Pitäisi myös olla varma että rahat menevät kohteisiin jotka vähentävät ilmastomuutosta. Ei ole järkeä kerätä rahaa valtion kassaan jos se jaetaan vaikka puoluetukiin. Kyllä se kone edelleen saastuttaa siellä ilmassa.

      • Kyllä täällä kaikki kerätyt varat menee nykyään matutukseen ja sen lieveilmiöihin.


    • Anonyymi

      Koska kokoomus persut keskusta ja suomen ilmasto ovat tehneet suomesta asumiskelvottoman rehellisille ihmisille, pitäisi edes olla mahdollisuus edullisten lentojen muodossa mahdollisuus etsiä, ihmisille sopivampia asumisympäristöjä. Edulliset hinnat ovat siis ympäristöteko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      155
      2188
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      118
      1673
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1500
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      97
      1453
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1322
    6. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      219
      1203
    7. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      209
      1192
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      50
      1168
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1091
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      249
      952
    Aihe