Ilmaston tutkimisen vaikeudet

Anonyymi

Kyllä se niin taitaa olla, että kukaan tai mikään ei osaa ennustaa ilmastonmuutosta tulevaisuuteen. Tällä pallolla eletty iät ja ajat eikä ihmisen tekemiset siihen ole juurikaan vaikuttanut. Hienoa että ilmastoa kokoajan tutkitaan, mutta pitäisi osata kuunnella myös muita tieteitä. Taitaa olla loputon savotta tutkia ilmastoa ja mihin suuntaan se on menossa. Kun historiaa katsoo, niin ilmasto ei ole lämmennyt juuri ollenkaan. Historiassa on yhtä ja jopa lämpöisempiä jaksoja. Ollaanko me ihmiset niin kehittyneitä, että osataan ennustaa jopa noin 100 vuotta eteenpäin, epäilen?
Eiköhän ihminen ole luotu kehittämään itseään ja tätä palloa, eikä uhkakuvia luomaan tuleville sukupolville.
Me ei edes tiedetä avaruudesta kaikkea, oikeastaan tiedetään hyvin vähän ja mitä se vaikuttaa maapallon ilmastoon? Minusta hyvä kysymys on miksi maapallolle on aikoinaan tullut/syntynyt fossiilisia polttoaineita saataville ja kokoajan löytyy lisää? Onko ne tarkoitettu nimenomaan kehittämään tätä maapallon elämää?

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pallo käy ahtaaksi. Ilmasto-ongelman juurisyy on ylikansoittuminen.

      • Anonyymi

        .. täällä mitään ahdasta oo.
        Kaikki maailman ihmiset mahtuu seisomaan Inarinjärven jäälle. N-alkuiset mukaanlukien.
        Ja se järvi on kuin hyttysen kusaisu kun kattoo karttapallosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .. täällä mitään ahdasta oo.
        Kaikki maailman ihmiset mahtuu seisomaan Inarinjärven jäälle. N-alkuiset mukaanlukien.
        Ja se järvi on kuin hyttysen kusaisu kun kattoo karttapallosta.

        Mainio idea. Ilmasto pelastuisi kun odoteltaisiin jäällä sen sulamista.Luonto kiittäisi:)


    • Näin se on. Ei ihminen kykene ilmastoon vaikuttamaan.

      Täällä on ollut ennen meitä monia siviilisaatioita, jotka ovat syystä tai toisesta tuhoutuneet.
      Joko luonnonmullistusten takia, tai sitten jonkun rajoittamattoman sodankäynnin seurauksena.
      Ja aina on porukkaa jäänyt henkiin ja koko roska on pitänyt rakennella uudelleen nollasta.

    • Anonyymi

      Ihan hyvää työtä nuo tutkijat kyllä tekee. (Siis ne oikeat, jotka ovat huolissaan.)

      • Anonyymi

        Meinaatko, että panikoituneet osaavat tehdä rationaalisia päätelmiä mistään?
        Perusteettoman paniikin luominen on onnistunut hyvin.


    • Anonyymi

      Ennustaminen on aivan helppoa. Jos-ehkä-kenties-mahdollisesti-arvauksia pystyy tekemään jokainen joka pystyy jotain puhumaan tai kirjoittamaan. Hyviä esimerkkejä ovat Michael Mann ja Petteri Taalas.

    • Anonyymi

      Eihän edes parin päivän päähän säätä osata ennustaa.
      Jotkut sitten kuvittelevat 'tietävänsä', mitä tapahtuu kymmenien vuosien päästä.

      • Anonyymi

        Ennustetaanhan sitä jo 10 päivän päähän kohtuullisella tarkkuudella, Mutta ei sää ole sama kuin ilmasto. Ilmasto on ne nopat millä päivän sää arvotaan, ja siinä on suunta ylöspäin. Jokunen noppa on viritetty isommaksi ja se näkyy kaikissa tilastoissa. Ennätyksiä paukkuu koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennustetaanhan sitä jo 10 päivän päähän kohtuullisella tarkkuudella, Mutta ei sää ole sama kuin ilmasto. Ilmasto on ne nopat millä päivän sää arvotaan, ja siinä on suunta ylöspäin. Jokunen noppa on viritetty isommaksi ja se näkyy kaikissa tilastoissa. Ennätyksiä paukkuu koko ajan.

        Joo mutta kun historiassa jokainen lämpöjakso on tehnyt samaa ja aina ilmaston on vaihdellut. Tässä nykyisessä lämpenemisessä on kyse pienestä jääkaudesta selviämisestä ja jatkuvasta kylmenemisestä selviämistä kun mennään kohden jääkautta.
        Seuraavaksi on koettelumus aurinkominimeistä. Sitten nähdään totuus vasta tämän jälkeen.


    • Anonyymi

      Kirjoitat täyttä asiaa muuten, paitsi että ei se ilmaston tutkiminen nyt niin vaikeaa ole nykyaikana. Minulla meni siihen puolisen vuotta, ja nopeamminkin olisi selvinnyt, mutta kun en luottanut nettiin, enkä hoksannut kysyä oikealta taholta neuvoa.

      Sitten kysyin oikealta taholta neuvoa, ja sain sähköpostilla vastauksen. Olin tosin jo edellisenä päivänä löytänyt tiedot itse. mutta oli hyvä saada ammattilaisen vahvistus.

      Kun ne tiedot sain, homma oli parissa tunnissa selvä, ja kirjoitin sähköpostin yliopistolle yhdelle professorille, jonka tiesin olevan asiallisen kriittinen. Seuraavana päivänä en päässytkään käyttämilleni ilmatieteen laitoksen sivuille.

      Arvelin että oli aika selostaa ilmatieteen laitokselle, mitä olin sivustolla puuhannut. Lähetin selostuksen sähköpostilla. Seuravana päivänä sivustolle jälleen pääsi. Olin ilmeisesti päätellyt oikein, että minun epäiltiin hakkeroineen.

      Kerran ennenkin on käynyt samalla tavalla, kun olen lähettänyt Helsinkiin tulenarkaa juttua. Silloin lakkasi valton tietokonejärjestelän toiminta vuorokaudeksi. Olin lähettänyt vaitionjohdolle kirjeen, jossa oli mukana disketti eli korppu. Sillä korpulla oli vain Exellillä tehty laskentakaavio.

      Maapallon ilmakehässä ja merissä on järjestelmä, joka kaiken aikaa poistaa maasta lämpöä avaruuteen. Kun oli kaikki oikeat argumentit koossa, minun oli helppo ymmärtää sitä. Myöhemmin olen kyllä jöytänyt netistä lisätietoa.

      Kaikki ne asiat oli jo tutkittu, ja suurimmasta osasta minulla oli jo tieto ennestään. Muutama ratkaiseva palikka vain puuttui. Ratkaiseva asiassa oli oikeastaan auringosta tuleva valtava energiamäärä.

      Ei ollut mahdollista, että jotain siitä jäisi tänne niinkuin ilmastotiede on uskonut. Täytyi olla järjestelä, joka poistaa sen kaiken avaruuteen. Myöhemmin löysin netistä, että kyllä fyysikot on sen ymmärtäneet. Ilmastotiede ei vaan ole sitä ymmärtänyt.

      Ilmastotiede on edelleen sillä vanhalla kannalla, että ilmakehässä jokin estää lämmön karkaamista avaruuteen, ja se jokin on ns. kasvihuonekaasut.

      Kun todellisuudessa homma meneekin toisinpäin, ns. kasvihuonekaasujen pitoisuudella ei ole merkitystä. Ilmakehän toiminta nimenomaan poistaa lämpöä maasta koko ajan. Osansa siinä on myös merivirtajärjestelmällä.

      Asia on varsin monimutkainen, joten täytyy olla oikeat pohjatiedot ja hyvä kolmiulotteisen hahmottamisen kyky, jotta sen ymmärtäisi. Tietomäärä joka tarvitaan on varsin suuri. Minulle ne kertyi pikkuhiljaa vuosikymmelien kuluessa.

      Koska lämpöä poistuu saman verran kuin tulee, ilmaston tulevaisuuden ennustaminewn on mahdotonta. Voidaan ennustaa vai säätä. ja siinä Suomen ilmatieteen laitos on melkein täydellinen.

      Aivan kaikkia paikallisia ilmiöitä ei koskaan pystytä tarkkaan ennustamaan. Ilmakehä on niin kaoottinen järjestelmä. Aina tulee jossain yllätyksiä. Nykyään niitä tulee aika vähän, jos seuraa netistä paikallisia säätietoja.

      • Anonyymi

        Ainakin sen voi ennustaa 110% varmasti, että alipainehitsari-hoituri tietää asian parhaiten ja osaa siitä julkaista silkkaapaskaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin sen voi ennustaa 110% varmasti, että alipainehitsari-hoituri tietää asian parhaiten ja osaa siitä julkaista silkkaapaskaakin.

        Työnsit näköjään pökäleesi kadelle palstalle. Nollan tunnistaa juuri tuollaisista kommenteista. Ei noista Suomen opelta nollaa enempää saisi millään. Jäikö peruskoulukin kesken, vai taaplaatko siellä vieläkin kiusanhenkenä, joka täydellisestä kyvyttömuudestään huolimatta päästetään armosta läpi.

        Kyvytön kun ei koskaan opi ymmärtämään edes sitä, että on kyvytön. Minä kirjoitan kevyesti 20 000 merkkiä päivässä asiaa, josta kyvytön ei ymmärrä yhtään mitään.

        Nykyään minä pääasiassa kirjoitan vain sen takia, että lukijat näkee, mikä tasoero on minujlla puolueettomalla ja vihervassareilla. Niitähän sinä täällä edustat, tai ainakin leimaudut niin.

        Olet palvellut varsin hyvin päämäärääni, joka on ilmastopanikoinnin vastustaminen, ja paniikinlietsojien kyseenalaistaminen. Sitä voi tehdä hyvin monella tavalla. Kun sinä nyt haluat leimautua paniikin lietsojien joukkoon, niin oletko paniikissa.


      • Anonyymi

        "Seuravana päivänä sivustolle jälleen pääsi. Olin ilmeisesti päätellyt oikein, että minun epäiltiin hakkeroineen." Ei ole todellista mitä juttuja! Mutta anna tulla lisää vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Seuravana päivänä sivustolle jälleen pääsi. Olin ilmeisesti päätellyt oikein, että minun epäiltiin hakkeroineen." Ei ole todellista mitä juttuja! Mutta anna tulla lisää vain.

        Tåssä elämässä voi päätelläkkin asioita. kun tietää miten ihmismieli normaalliti toimii, ja mitä todellisessa maailmassa tapahtuu. Noissa julkisissa järjestelmissä joudutaan jatkuvasti varautunaan siihen, että joku yrittää tunkeutua järjestelmään.

        Järjestelmän sulkeminen joksikin aikaa, on aiván normaali suojautumiskeino hyökkäystä vastaan ja jo epäiltyä hyökkäystä vastaan. Oletko tästäkin täysin tietämätön. Minun työpaikankin järjestelmään tuli useita kertoja viirus. kun yksi pomo erehtyi avaamaan liitetiedoston, jossa oli viirus.

        Kun olet hirveän tietämätön, pidät kummallisena asioita, joissa ei ole yhtään mitään kummallista. Kun kerroin professorille, että olin käyttänyt ilmatieteen laitoksen sivujstoa, oli aivan luonnollista, että hän tiedotti siitä ilmatieteen laitokselle.

        Ei siinä mitään kummallista ollut. Minä olisin tehnyt samoin, koska oli tapahtunut jotain normaalista poikkeavaa. Se sivusto on julkinen, mutta ilmeisesti sitä ei silloin juuri käyttäneet ulkopuoliset.

        Ilmatieteen laitos pani sitten varmuuden vuoksi pelit seis ja tarkisti järjestelmän. Aivan normaalia toimintaa. Katsoin kuitenkin tarpeelliseksi selittää, mitä olin tehnyt ja miksi. Halusin nopeuttaa ongelman hoitamista, koska päättelin olevani todennäköisin aiheuttaja.

        Näyttää siltä, että sinulla on erittäin vähän tietoa ATK järjestelmistä, ja silti kuvittelet houreissasi kaikenlaista muka kerskumista. Todellisuudessa minä olen vain jakanut tietoa. Se kerskuminen on vain sinun ja jonku muun harhakuvitelma.

        Mistä se johtuu tuollainen sairas maailmankuva, että koko ajan täytyy olla kuvittelemassa toisesta jotain, mikä on täysin valhetta. Tuollaista alkoi ilmetä 1990 luvun lopulla täälläkin. Ihmiset alkoi uskomaan toisista valheellisia juttuja.

        Niitä valheellisia juttuja keksi nimenomaan ne, joilla oli pahimmat vajavaisuudet, ja niitä ,käytettiin aseena parhaita vastaan. Se on tuottanut meidän perheelle aivan hirvittävästi vahinkoa. Siihen kiusaajasakkiin sinäkin kuulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tåssä elämässä voi päätelläkkin asioita. kun tietää miten ihmismieli normaalliti toimii, ja mitä todellisessa maailmassa tapahtuu. Noissa julkisissa järjestelmissä joudutaan jatkuvasti varautunaan siihen, että joku yrittää tunkeutua järjestelmään.

        Järjestelmän sulkeminen joksikin aikaa, on aiván normaali suojautumiskeino hyökkäystä vastaan ja jo epäiltyä hyökkäystä vastaan. Oletko tästäkin täysin tietämätön. Minun työpaikankin järjestelmään tuli useita kertoja viirus. kun yksi pomo erehtyi avaamaan liitetiedoston, jossa oli viirus.

        Kun olet hirveän tietämätön, pidät kummallisena asioita, joissa ei ole yhtään mitään kummallista. Kun kerroin professorille, että olin käyttänyt ilmatieteen laitoksen sivujstoa, oli aivan luonnollista, että hän tiedotti siitä ilmatieteen laitokselle.

        Ei siinä mitään kummallista ollut. Minä olisin tehnyt samoin, koska oli tapahtunut jotain normaalista poikkeavaa. Se sivusto on julkinen, mutta ilmeisesti sitä ei silloin juuri käyttäneet ulkopuoliset.

        Ilmatieteen laitos pani sitten varmuuden vuoksi pelit seis ja tarkisti järjestelmän. Aivan normaalia toimintaa. Katsoin kuitenkin tarpeelliseksi selittää, mitä olin tehnyt ja miksi. Halusin nopeuttaa ongelman hoitamista, koska päättelin olevani todennäköisin aiheuttaja.

        Näyttää siltä, että sinulla on erittäin vähän tietoa ATK järjestelmistä, ja silti kuvittelet houreissasi kaikenlaista muka kerskumista. Todellisuudessa minä olen vain jakanut tietoa. Se kerskuminen on vain sinun ja jonku muun harhakuvitelma.

        Mistä se johtuu tuollainen sairas maailmankuva, että koko ajan täytyy olla kuvittelemassa toisesta jotain, mikä on täysin valhetta. Tuollaista alkoi ilmetä 1990 luvun lopulla täälläkin. Ihmiset alkoi uskomaan toisista valheellisia juttuja.

        Niitä valheellisia juttuja keksi nimenomaan ne, joilla oli pahimmat vajavaisuudet, ja niitä ,käytettiin aseena parhaita vastaan. Se on tuottanut meidän perheelle aivan hirvittävästi vahinkoa. Siihen kiusaajasakkiin sinäkin kuulut.

        "Mistä se johtuu tuollainen sairas maailmankuva, että koko ajan täytyy olla kuvittelemassa toisesta jotain, mikä on täysin valhetta. Tuollaista alkoi ilmetä 1990 luvun lopulla täälläkin. Ihmiset alkoi uskomaan toisista valheellisia juttuja."

        Sinusta ei todellakaan tarvitse kuvitella tai uskoa mitään valheellista juttua kun kerran itse julistat tänne kaiken mahdollisen ja mahdottoman. Jos tällä palstalla esität jotain, oli se sitten kuinka idioottimaista tahansa, niin siitä voidaan keskustella eikä se ole mitään kiusaamista vaikka olisikin kyseessä alipaineet ja negatiiviset imupaineet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tåssä elämässä voi päätelläkkin asioita. kun tietää miten ihmismieli normaalliti toimii, ja mitä todellisessa maailmassa tapahtuu. Noissa julkisissa järjestelmissä joudutaan jatkuvasti varautunaan siihen, että joku yrittää tunkeutua järjestelmään.

        Järjestelmän sulkeminen joksikin aikaa, on aiván normaali suojautumiskeino hyökkäystä vastaan ja jo epäiltyä hyökkäystä vastaan. Oletko tästäkin täysin tietämätön. Minun työpaikankin järjestelmään tuli useita kertoja viirus. kun yksi pomo erehtyi avaamaan liitetiedoston, jossa oli viirus.

        Kun olet hirveän tietämätön, pidät kummallisena asioita, joissa ei ole yhtään mitään kummallista. Kun kerroin professorille, että olin käyttänyt ilmatieteen laitoksen sivujstoa, oli aivan luonnollista, että hän tiedotti siitä ilmatieteen laitokselle.

        Ei siinä mitään kummallista ollut. Minä olisin tehnyt samoin, koska oli tapahtunut jotain normaalista poikkeavaa. Se sivusto on julkinen, mutta ilmeisesti sitä ei silloin juuri käyttäneet ulkopuoliset.

        Ilmatieteen laitos pani sitten varmuuden vuoksi pelit seis ja tarkisti järjestelmän. Aivan normaalia toimintaa. Katsoin kuitenkin tarpeelliseksi selittää, mitä olin tehnyt ja miksi. Halusin nopeuttaa ongelman hoitamista, koska päättelin olevani todennäköisin aiheuttaja.

        Näyttää siltä, että sinulla on erittäin vähän tietoa ATK järjestelmistä, ja silti kuvittelet houreissasi kaikenlaista muka kerskumista. Todellisuudessa minä olen vain jakanut tietoa. Se kerskuminen on vain sinun ja jonku muun harhakuvitelma.

        Mistä se johtuu tuollainen sairas maailmankuva, että koko ajan täytyy olla kuvittelemassa toisesta jotain, mikä on täysin valhetta. Tuollaista alkoi ilmetä 1990 luvun lopulla täälläkin. Ihmiset alkoi uskomaan toisista valheellisia juttuja.

        Niitä valheellisia juttuja keksi nimenomaan ne, joilla oli pahimmat vajavaisuudet, ja niitä ,käytettiin aseena parhaita vastaan. Se on tuottanut meidän perheelle aivan hirvittävästi vahinkoa. Siihen kiusaajasakkiin sinäkin kuulut.

        No niin taas.

        Propoo, avasit tuossa aiemmin keskustelun aiheella "Teoriat ja käytäntö ei kohtaa.".
        Pyysin edes yhtä ainoaa perusfysiikkaan liittyvää esimerkkiä, mutta mitään ei kuulu.
        Onko nyt ymmärrettävä että et tiedä tai osaa ja kirjoittelet vain aikasi kuluksi kaikenlaista tyhjää höpinää.
        Tuon lisäksi vaikutelma vahvistuu että olet jossain laitoksessa, jossa koneet otetaan illaksi potilailta pois, et nimittäin koko täällä notkumisesi aikana ole kirjoittanut yhtään viestiä klo 17 jälkeen.

        Kuinka vain, mutta jos et kykene vastaamaan huutoosi, asia on ilmiselvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin taas.

        Propoo, avasit tuossa aiemmin keskustelun aiheella "Teoriat ja käytäntö ei kohtaa.".
        Pyysin edes yhtä ainoaa perusfysiikkaan liittyvää esimerkkiä, mutta mitään ei kuulu.
        Onko nyt ymmärrettävä että et tiedä tai osaa ja kirjoittelet vain aikasi kuluksi kaikenlaista tyhjää höpinää.
        Tuon lisäksi vaikutelma vahvistuu että olet jossain laitoksessa, jossa koneet otetaan illaksi potilailta pois, et nimittäin koko täällä notkumisesi aikana ole kirjoittanut yhtään viestiä klo 17 jälkeen.

        Kuinka vain, mutta jos et kykene vastaamaan huutoosi, asia on ilmiselvä.

        Mitä väliä sillä on mihin kellonaikaan joku huuhaahörhö kirjoittelee jotain huuhaahörhöjuttuja. Alipainesekoilut ovat alipainesekoiluja joka tapauksessa vaikka kirjoittaja olisi valantehnyt imupainehoituri-hitsari.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mistä se johtuu tuollainen sairas maailmankuva, että koko ajan täytyy olla kuvittelemassa toisesta jotain, mikä on täysin valhetta. Tuollaista alkoi ilmetä 1990 luvun lopulla täälläkin. Ihmiset alkoi uskomaan toisista valheellisia juttuja."

        Sinusta ei todellakaan tarvitse kuvitella tai uskoa mitään valheellista juttua kun kerran itse julistat tänne kaiken mahdollisen ja mahdottoman. Jos tällä palstalla esität jotain, oli se sitten kuinka idioottimaista tahansa, niin siitä voidaan keskustella eikä se ole mitään kiusaamista vaikka olisikin kyseessä alipaineet ja negatiiviset imupaineet.

        Tuo on täsmälleen sitä samaa, mitä alkoi ilmetä täällä 1990 luvulla. Kuvittelet ymmärtäväsi oikein ja luotat vain sairaan mielkuvituksesi tuotteisiin. Tuo on kuule minulle erittäinb tuttua useammankin uskonlahkon taholta.

        Ensin huudeltiin tuttavalleni törkeitä solvauksia. Huutelijat oli selvästi sekaisin. Sitten se sama tauti tuli tuttavan työpaikalle. Ensin romahti yksi pomo. Sitten romahti joku muu.

        Työpaikani viereen tuli lahkotemppeli. Porukka alkoi sairasteleen, ja yksi pomo muuttui erittän agressiiviseksi, ja alkoi unohtelemaan ja tekemään virheitä. Minun tunnelmat meni aivan hirveiksi.

        Tyypillistä tuossa on se, että henkilö, jota räävitään, ei muka itse tiedä mitä hän on, ja mitä on tehnyt. Räävijä ylentää itsensä kaikkitietäväksi jumalaksi. Tuollainen omaan mielikuvitukseen uskominen vie ennenpitkää psykiatriselle.

        Sinähän kuulut niihin, jotka kuvittele, että näitä juttuja. lukee vain palstalla kirjjoittavat. Minä taas olen jo vuosikymmeniä tiennyt, että niin ei ole. Kuvittelet pystyväsi vaikuttamaan minuun noilla typeryyksillä. Sekin kertoo sairaudestasi.

        Tässä maassa on miljoonia, jotka tajuaa, että kumpi meistä kahdesta on hoidon tarpeessa. Normaali ihminen olisi asiat tarkistanut jo kauan sitten. Minä olen tuonkin kohdannut lukemattomat kerrat, että se törkeästi käyttäytyvä kuvittelee kaikkien muiden olevan samaa mieltä.

        Vaikka kukaan ei ole ilmoittanu olevansa kanssasi samaa mieltä, uskot edelleen, että kaikki on samaa mieltä. Edes alarmistit ei ole sinulle ilmoittanert kannatustaan. Hekin tajuaa, missä mennään.


      • Anonyymi

        Tuo nyt viimeistään todistaa kuinka vakava tauti on. Eiköhän siellä Kellokoskellakin ole imulaite. Täytyyhän siellä sekin valmius olla. Voit sitten pyytää henkilokohtaisen opastuksen sen käytössä. Minä kun olen sen hallinnut jo yli 40 vuotta. Tietää ne kumminkin sielläkin mikä on imulaite. Eihän siellä lääkärit ja hoitajat ole sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tåssä elämässä voi päätelläkkin asioita. kun tietää miten ihmismieli normaalliti toimii, ja mitä todellisessa maailmassa tapahtuu. Noissa julkisissa järjestelmissä joudutaan jatkuvasti varautunaan siihen, että joku yrittää tunkeutua järjestelmään.

        Järjestelmän sulkeminen joksikin aikaa, on aiván normaali suojautumiskeino hyökkäystä vastaan ja jo epäiltyä hyökkäystä vastaan. Oletko tästäkin täysin tietämätön. Minun työpaikankin järjestelmään tuli useita kertoja viirus. kun yksi pomo erehtyi avaamaan liitetiedoston, jossa oli viirus.

        Kun olet hirveän tietämätön, pidät kummallisena asioita, joissa ei ole yhtään mitään kummallista. Kun kerroin professorille, että olin käyttänyt ilmatieteen laitoksen sivujstoa, oli aivan luonnollista, että hän tiedotti siitä ilmatieteen laitokselle.

        Ei siinä mitään kummallista ollut. Minä olisin tehnyt samoin, koska oli tapahtunut jotain normaalista poikkeavaa. Se sivusto on julkinen, mutta ilmeisesti sitä ei silloin juuri käyttäneet ulkopuoliset.

        Ilmatieteen laitos pani sitten varmuuden vuoksi pelit seis ja tarkisti järjestelmän. Aivan normaalia toimintaa. Katsoin kuitenkin tarpeelliseksi selittää, mitä olin tehnyt ja miksi. Halusin nopeuttaa ongelman hoitamista, koska päättelin olevani todennäköisin aiheuttaja.

        Näyttää siltä, että sinulla on erittäin vähän tietoa ATK järjestelmistä, ja silti kuvittelet houreissasi kaikenlaista muka kerskumista. Todellisuudessa minä olen vain jakanut tietoa. Se kerskuminen on vain sinun ja jonku muun harhakuvitelma.

        Mistä se johtuu tuollainen sairas maailmankuva, että koko ajan täytyy olla kuvittelemassa toisesta jotain, mikä on täysin valhetta. Tuollaista alkoi ilmetä 1990 luvun lopulla täälläkin. Ihmiset alkoi uskomaan toisista valheellisia juttuja.

        Niitä valheellisia juttuja keksi nimenomaan ne, joilla oli pahimmat vajavaisuudet, ja niitä ,käytettiin aseena parhaita vastaan. Se on tuottanut meidän perheelle aivan hirvittävästi vahinkoa. Siihen kiusaajasakkiin sinäkin kuulut.

        Sinä siis kävit julkisella sivustolla ja sen jälkeen se suljettiin? Vaatii melkoista mielikuvitusta ajatella että se liittyi jotenkin sinuun. Millä paukuilla sinä edes vahingossa murtautuisit yhtään mihinkään? Teksteistäsi saa vaikutelman että elät jossakin fantasiamaailmassa jossa kaikki tapahtumat liittyvät sinuun, olet toiminnan käynnistäjä ja keskipiste ja aurinkokin ehkä kiertää sinua, galakseista puhumattakaan. Todellisesta maailmasta sinulla ei näytä olevan kovin tarkkaa kuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siis kävit julkisella sivustolla ja sen jälkeen se suljettiin? Vaatii melkoista mielikuvitusta ajatella että se liittyi jotenkin sinuun. Millä paukuilla sinä edes vahingossa murtautuisit yhtään mihinkään? Teksteistäsi saa vaikutelman että elät jossakin fantasiamaailmassa jossa kaikki tapahtumat liittyvät sinuun, olet toiminnan käynnistäjä ja keskipiste ja aurinkokin ehkä kiertää sinua, galakseista puhumattakaan. Todellisesta maailmasta sinulla ei näytä olevan kovin tarkkaa kuvaa.

        Kovasti oli tuossa kaikenlaisia kuvitelmia, jotka ei pidä yhtä arkitodelleisuuden kanssa. Sain kerran melkoisen ripityksen sukulaiselta, joka on ohjelmoinut. Olin hänen mielestään toiminut varomattomasti. Hän selitti minulle pitkään niitä riskejä.

        Olinhan minä suurimmasta osasta jo tietoinen. mutta hän oli vielä tarkempi. Huonosti luit juttuni. Minähän kirjoitin, että siellä kentiens epäitiin minun tehneen jotain vahingollista. Koska hyökkäyksiä järjestelmiä vastaa kuitenkin esiintyy, jarjestelmien valvojat on mieluummun ylivarovaisia.

        Täällä nyt on jatkuvaati tuota kummallista väärinymmärtämistä, johon syynä on ilmeisesti alemmuuskompleksi. Kun olen kertonut, mitä maailmassa tapahtuu, kuvitellaan minun kuvittelevan kaikenlaista.

        Kun laitoin juttua massapsykologiasta, minun kuviteltiin kuvittelevan vaikka mitä itsestäni. Minä vain kokeilin toimiiko se. Alullepanija on siinä pikkutekijä. Se mitä muut tekee sen jälkeen on se iso asia. Jonkun täytyy kuitenkin ottaa se alullepanijan osa.

        Ei tässä ole ollut yhtään mitään fantasiamaailmaa. Olen vaan soveltanut tietoja, joita useimmilla keskustelijoilla ei ole. Vielä vähemmän tässä on keskipisteenä olemista. En tässä minä ole se tärkeä. Tärkeää on se, mitä maailmassa tapahtuu.

        Uskoin että massapsykologian teoriat toimii. Minulla oli ne sattumalta tiedossa. Sitten olen vain seurannut erilaisi tietolähteitä. Kyllä ne teoriat näyttää toimivan. Se mikä joidenkin mielestä on utopiaa, on minulle reaalitodellisuuta.

        Jatkuvasti on kuviteltu, että minä kuvittelen olevani jotain suurta. Minä olen vain omalta pieneltä osaltani tehnyt sitä minkä osaan. Minähän olen jatkuvasti tuonut esille sitä, että kaikessa on kysymys simppeleistä pikkujutuista, jotka nyt vaan sattuu olemaan minun tiedossa. Paljon on osuutta sattumalla.


      • Anonyymi

        Tietyllä etäisyydellä säteilevästä lähteetä oleva kappale lämpenee samaan lämpötilaan olkoon mitä materiaalia vain.


    • Anonyymi

      Hiilidioksidi absorboi lämpösäteilyä ja aiheuttaa osaltaan kasvihuoneilmiötä, jonka arviodaan olevan noin 33 C.

      CO2-atomeja on vesihöyrynä oleviin H2O-molekyyleihin nähden 1/8 verran. Kun CO2-molekyylien määrä tuplaantuu ihmisen päästöjen seurauksena, niin tästä aiheutuva kasvihuoneilmiön vahvistuminen on luokkaa 3 C, kun vaikutuksen logaritmisuus otetaan huomioon.

      • Anonyymi

        Pilvet heijastavat tulevaa säteilyä ja aiheuttavat toisaalta kh-ilmiötä (yölläkin). Nämä efektit kutakuinkin kompensoivat toisensa. Pilvien nettovaikutus on lievästi jäähdyttävä.

        Kaasuna oleva vesi (höyry) toimii samalla mekanismilla kuin CO2.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilvet heijastavat tulevaa säteilyä ja aiheuttavat toisaalta kh-ilmiötä (yölläkin). Nämä efektit kutakuinkin kompensoivat toisensa. Pilvien nettovaikutus on lievästi jäähdyttävä.

        Kaasuna oleva vesi (höyry) toimii samalla mekanismilla kuin CO2.

        Sää on eri asia kuin ilmastomuutos, josta nykyään ollan huolissaan.

        Säästä puhuttaessa ilmakehän ilmiöitä katsotaan maasta. Ilmastomuutoksesta puhuttaessa niitä katsotaan avaruudesta.

        Avaruudesta katsoen maapallo saa energiansa säteilynä auringosta. Se myöskin poistaa saamansa energian säteilynä ja vain säteilynä. Ilmastomuutoksessa on kyse näiden ilmiöiden häiriöstä, joka aiheutuu CO2 lisäämisestä ilmakehään. Kun poistuva säeily vähenee, niin lämpöä jää varastoon. Se nostaa lämpötilaa vähitellen niin, että poistuva säteily taas vastaa tulevaa säteilyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sää on eri asia kuin ilmastomuutos, josta nykyään ollan huolissaan.

        Säästä puhuttaessa ilmakehän ilmiöitä katsotaan maasta. Ilmastomuutoksesta puhuttaessa niitä katsotaan avaruudesta.

        Avaruudesta katsoen maapallo saa energiansa säteilynä auringosta. Se myöskin poistaa saamansa energian säteilynä ja vain säteilynä. Ilmastomuutoksessa on kyse näiden ilmiöiden häiriöstä, joka aiheutuu CO2 lisäämisestä ilmakehään. Kun poistuva säeily vähenee, niin lämpöä jää varastoon. Se nostaa lämpötilaa vähitellen niin, että poistuva säteily taas vastaa tulevaa säteilyä.

        Ilmastomuutoksen ennustaminen on paljon yksinkertaisempaa kuin sään ennustaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastomuutoksen ennustaminen on paljon yksinkertaisempaa kuin sään ennustaminen.

        Hiilidioksidipäästöjen vaikutusta paikallissäähän ei ole mahdollista ennustaa. Mutta sen vaikutus globaaliin keskilämpötilaan voidaan laskea taskulaskimellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiilidioksidipäästöjen vaikutusta paikallissäähän ei ole mahdollista ennustaa. Mutta sen vaikutus globaaliin keskilämpötilaan voidaan laskea taskulaskimellakin.

        Olet oikeassa. Kun nollalla kertoo, niin saa erittän helposti ja mukavasti oikean vastauksen kyseiseen laskutehtävään.


    • Anonyymi

      Tässä se nähdään, kun keskustelua seuraa. Eli vaikeaa on ja miten se voisi helpompaa olla muillakaan jotka ilmastoa tutkii. Tämän pallon ilmasto on aina muuttunut ja tulee muuttumaan. Mitään katastrooffia ei ole tulossa ja seuraavilla sukupolvilla on hyvä tulevaisuus. Toivottavasti osaavat hyödyntää fossiilisia polttoaineita tulevaisuudessa.

      • Anonyymi

        Aivan, ja ennen vanhaan vaan tieto ei kuljennut kuin nykyisin eli 1932 taitaa yhä olla se lämpimin vuosi Suomessa ja kas autoja taisi olla? Mutta ilmastohörhöt ne suoltaa, koska jostain sitä rahaa on saatava jotta???


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe