Tässä kolmen vuoden takaisessa videossa tri Patrick Moore kertoo näkemyksiään mm. fossiilisista polttoaineista, hiilestä, hiilidioksidista, ydinvoimasta, ilmastoliikkeestä ja ilmastosta:
https://youtu.be/TjlmFr4FMvI
Kiihkoilu, tekopyhyys, uskonnollisuus ja ideologisuus ilmastoasian ympärillä ovat tuostakin hetkestä vain entisestään voimistuneet ja maailmanlopun kultin kirkuminen muuttunut entistä kimeämmäksi. Onneksi joku sentään muistuttaa, miten elintärkeä hiilidioksidi on kaikelle elolliselle ja mitä kaikkea hyvää meidän on kiittäminen fossiilisten polttoaineiden käytöstä. Mooren näkemykset ovat niin epäortodoksisia, että takuulla aiheuttavat kouristelua ja nykimistä heille, jotka ovat kritiikittä omaksuneet vallitsevan AGW-narratiivin.
Rationaalisuutta keskusteluun: hiili, ilmasto ja CO2
8
63
Vastaukset
- Anonyymi
Ilmastohömppä karkaa yhä kauemmas todellisuudesta: "Pohjois-Lapin järvet eivät ole kymmeneen vuoteen jäätyneet näin aikaisin – Inarijärven Nellimvuonossa jäätä on jo 22 senttiä" (IS). Pohjoisilla alueilla lämpenee eniten, just joo ja sössönsössön..
- Anonyymi
Hiilinielulaskelmat menee siis uusiksi. 5 vuotta sitten taisi kok.kasvu olla n. 107 milj. m³/v . Nyt siihen pitää lisätä 5 vuoden lisäkasvu ; keskimäärin 120 / 5 = 24 milj.m³/v. Ei haittaa yhtään viime vuoden tavallista isommat hakkuumäärät. Varsinkin kun hakkuumäärät on pudonneet tänä vuonna ja ensi vuonna sama juttu.Luken vertailutasolaskelmaan Suomen metsien hiilinieluun pitää lisätä tuo 24milj.m3/v, joka vastaa hiilinielun lisäystä 1,35*24 milj.tn/v= 32,4 milj.tn/v.Luken uusi vertailutaso vuosuille 20121-25 on (ks.linkki) 28 milj.tn/v. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006311382.htmlSuomen metsien hiilinielu vuosille 2021..25 olisi silloin 32,4 28=60,4 milj,tn/v eli suurempi kuin kaikki Suomen kasvihuonepäästöt 56 milj.tn/v.Jokun muun tahon tarttis ruveta tekemään myös näitä hiilinielulaskelmia.
- Anonyymi
Hyvä Pierre, että olet jälleen mukana. En minä nyt tuosta videosta mitään saanut irti, kun en ole kielimiehiä, mutta suunniteltiin tuossa eilen vaimon kanssa ilmastokirkujille sopivaa tulevaisuutta.
Rakennetaan kupla. johon laitetaan ilmakehä, josta taatusti puuttuu täysin ilmastokirkujien pelkäämät kasvihuonekaasut. Sitten pannaan ne ilmastokirkujat sinnen kuplaan ja lykätään mukaan salaatintaimia.
No voi sinne kyllä muitakin kasvintaimia laittaa, mutta kaksi asiaa täytyy olla kiellettyjä. Ei yhtään ruokaa ulkopuolelta eikä myöskään yhtään molekyyliä kasvihuonekaasuja, joita he pelkää hullun lailla.
Sitten seurataan kuinka kauan ne pysyy hengissä, kun kasvintaimet tietysti kuolee hyvin pian. Vettä tai vesihöyryä sinne kuplaan voidaan tietysti antaa rajattomasti, koska ei siitä ole mitään hyötyä, kun CO2 puuttuu.
Montakohan viikkoa menisi, ennenkuin ilmastokirkujat luopuisivat uskostaan, vai kuolisivatko mieluummin nälkään. Tuntuu siltä, että ilmastokirkujille tuollainen havaintoesitys on ainoa mahdollinen parannuskeino.
Niinkauan kuin ilmastokirkujat saa muiden tuottamaa ruokaa, jonka tuottamiseen tarvitaan CO2 päästöjä, ne ei luovu uskostaan. Täytyy panna ne elämään tavoittelemaansa ympäristöön, josta puuttuu se mitä ne pelkää.
No ei nyt olla liian ankaria. Pannaan sinne vaikka 200 ppm hiilisioksidia. Se olisi kuitenkin armollista kasveille. Säilyisivät raukat juuri hengissä, paitsi jos ilmastokirkujat ehtisi ne rääpäleet syödä.
Kasvihuoneissa käytetään CO2 lannoitusta, mutta eihän sitä tietenkään voisi laittaa ilmastokirkujien kuplaan, koska ne pelkää sitä.
Sensijaan sinne voisi piruuttain pistää satakertaisen annoksen metaania ja miljoonakertaisen annoksen typpiioksiduulia, jota käytetään sairaaloissa nukutuskaasuna ja kivunlievitykseen. Kuolisivatpahan ainakin iloisina nälkään, kun saisivat ilokaasua.
Juuri näin tympääntynyt olen valehteleviin. pelotteleviin ja ahdisteleviin ilmastokirkujiin. Rakennetaan niille oma reservaatti. jossa he saa elää oppinsa ja tahtonsa mukaan. Kaikki mahdolliset viestiyhteydet ulkomaailmaan katkaistaan.
Pannaan ne ilmastokirkujat elämään oman uskonsa mukaiseen kuplaan. Ei ne näköjään muuten tule järkiinsä. Laitetaan kaikinpuolin 1800 luvun olosuhteet. Savupirteissä siellä asuvat, ja kasvattavat itse oman ruokansa.
Typerys ei herää niinkauan kun voi kauppakeskuksesta selkä vääränä kantaa sapuskaa, jonka muut on suurella vaivalla ja hiilidioksidilla tuottaneet. Minä osaan olla siitä muiden tekemästä työstä ja hiilidioksidista kiitollinen. - Anonyymi
Totuuden paljastuminen herättää ihmisissä vihaa ja suuttumusta koska heidän on vaikea hyväksyä olleensa väärässä ja uskoneensa väärää tahoa.
Tilanne on sama kaiken uskomusten kanssa, uskosta luopuminen on yhtä vaikenta ihmisapinoiden keskuudessa.- Anonyymi
Tuo pätee niihin, joille uskominen on kauhean tärkeä asia. Minulle tietyllä tavalla tai tiettyihin asioihin uskominen ei oikein koskaan ole ollut tunnetason asia. Niitä asioita, jotka menee tunteisiin on ollut vähän.
Koska minulla ei ole tarvetta uskoa täsmälleen tietyllä tavalla, olen joustava. Joskus olin harjoittelemassa peltisepän liikkeessä, joka asensi ilmastointeja. Pomo käski minun tehdä peltistä uudenlaisen liitoskappaleen. Sellaista ei ollut firmassa ennen tehty.
Minulla oli kurssilla tehdyt levityskuvat mukana, ja sovelsin yhtä niistä. Sitten tuli vanha työntekijä katsomaan, ja alkoi inttämään, että ei sitä noin tehdä. Minä sanoin vain, että tällaisen pomo käski tehdä. Luovutti se viimein suuttuneena.
Kun pomo tuli paikalle, kysyin olinko tehnyt oikein. Olin tehnyt täsmälleen sitä. mitä hän halusi. Hän sitten selitti, miksi hän halusi juuri sellaisen liitoskappaleen. Sinne se sabluuna sitten jäi seinälle roikkumaan muistoksi minusta.
Sain sieltä myös tilauksia, joista minulle maksettiin. Sain siellä myös tehdä yhden muualta saamani tilaustyön.
Taas ylittyi jonku ärsytyskynnys, kun olen peltiseppäkin. Toisesta peltikurssin harjoittelupaikasta sain lähtiessäni lahjaksi arvokkaan akkuporakoneen, kun ratkoin heidän ongelmiaan. Niissä oli apuna aiempi koulutukseni.
Molemmissa paikoissa tuli ilmi, että työntekijät ei oiken siedä, että sanotaan suoraan totuus. Molemmissa paikoissa tulin pomon kanssa hyvin toimeen. Toisessa paikassa olin kolme viikkoa myös palkattuna yhden projektin takia.
- Anonyymi
Mediassa esiintyy paljon enemmän denialistien juttuja kuin oikeaa tieteellistä asiaa.
- Anonyymi
Kaikki uutisointi lumesta, pakkasesta ja kylmyydestä
pitää laissa määritellä vihapuheeksi ja sanktioida ankarasti! Itse asiassa näihin ilmiöihin viittaavat sanat tulee kieltää kuten n-sana on kielletty. - Anonyymi
Tää totta koska AGW ei perustu tieteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2241958Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541216Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801055Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89844- 70792
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784