Mikä on Kemin valotunnelin tarkoitus?

Anonyymi

Olen miettinyt pääni puhki mitähän tämä valotunneli tahtoo kertoa. En ole käsittänyt mikä tällä on tarkoitus. Olen varmaan tyhmä. Voisiko joku,vaikka idean isä tai äiti, kertoa minulle mitä tällä halutaan kertoa meille kemiläisille.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sanotaan että valoa löytyy tunnelin päästä. Kummasta päästä sitä löytyy? Kaupungintalolta vai lumilinnasta? Itse en löytänyt valoa kummastakaan päästä tähän synkkyyteen.

    • Anonyymi

      Juuri näin . kaikenlaisia kehitelmiä .

      • Anonyymi

        Olisko satamasta, sinne 30milj. verovaroja ja 10milj. tie yms. juttuihin niin teollisuus korjaa ongelmat kaupungista. Tulee vilkas kaupunki kun rekkaralli alkaa.


      • Anonyymi

        "Juuri näin . kaikenlaisia kehitelmiä ."
        Missä juuri näit? Minä en ole nähnyt valotunnelia missään. Kerro tarkemmin valotunnelin sijainti.


    • Anonyymi

      No niimpä just. Järkytyin kun näin ensimmäistä kertaa sen kehitelmän, siis silloin kun se oli kukkia täynnä.
      Toisen järkytyksen sain kun Meripuistoon oli ilmestynyt se hämähäkkiä muistuttava valokehitelmä.
      Pelkäsin menettäneeni yöunetkin, mutta kas kummaa, molemmat osoittautuivatkin piristyksiksi ja toivat iloa ja valoa syksyn pimeyteen ;o).

    • Anonyymi

      Se on Kemin päättäjien oma idea tunneli. Siitä kun käy, niin lamppu syttyy ja uusi mahtava projekti saa alun. Ensin keksitään projektille nimi,mieluimmin vieras kielinen niin kuullostaa hienommalta eivätkä päättäjät ymmärrä mihin he rahaa myöntävät.
      Näitä projekteja on meneillään ja uusia on odottamassa rahoitusta. Olleista ja meneillään olevista projekteista ja etenkin niiden mahdollisista hyödyistä ei ole havaintoja mutta ei se olekaan se pääasia. Se on olemassa olevan kaupungin henkilöstön ns. työllistäminen. Täytyyhän sitä puuhaa olla vaikka se ei ketään hyödytäkään.

      • Anonyymi

        Eli se on järjen valotunneli?


    • Anonyymi

      Se valotunneli näkyy kivasti kaupungintalon ikkunasta ja valtuutetut voivat kuvitella että kemiläiset tykkää siitä kauheasti ja ottavat instagram-kuvia sen vieressä jne.

      • Anonyymi

        Jospa se tunneli yrittää tuodä älyvaloa sinne kaupungintalolle? Ois saanu pikkasen pitempi se tunneli.


      • Anonyymi

        On se minustakin nätti ainaski talvella netissä on lisää erilaisia valoasioita miksei näitä voisi laittaa lisää kaikkien iloksi


    • Anonyymi

      Se on koriste, sitä ei voi syödä eikä sillä voi aukaista pultteja. Valoja sisältävät koristeet ovat suosittuja myös tavallisten ihmisten pihoilla.

    • Anonyymi

      Mielestäni valot pitäisi olla sateenkaaren värisiä. Silloin se kuvastaisi paremmin Kemiä työläiskaupunkina.

      • Anonyymi

        Tuohon kävelykadulle sellanen sateenkaari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon kävelykadulle sellanen sateenkaari

        Iliman muuta. Sen juurella vois Vasemmisto pitää vappupuheita .


    • Anonyymi

      Olisiko se riemukaari. Kemin loistavan taloudenpidon sekä läpinäkyvän ja avoimen päätöksenteon kunniaksi.

      • Anonyymi

        Ja kesäksi joku hieno suihkulähde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kesäksi joku hieno suihkulähde.

        Vau jo tulis hieno.


    • Anonyymi

      Oiskohan sillä valotunnelilla tarkoitus yrittää ruoda pikkasen järjen valoa sinne päättäjille?

      • Anonyymi

        Taitanu tunneli vieny sen viimoisenki valonvälkkeen päättäjien päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitanu tunneli vieny sen viimoisenki valonvälkkeen päättäjien päästä.

        Voihan se olla tietenkin noinkin. Ehkäpä se sateenkaariväriset olisi tuoneet sen järjen valon?


    • Anonyymi

      "Olen miettinyt pääni puhki mitähän tämä valotunneli tahtoo kertoa. "
      Mistä valotunnelista on kysymys? Tarkoitatko K-Citymarketin käytävää?

    • Anonyymi

      Kansakoulu on valotunneli. Siellä ihminen valaistuu. Eikä se ole pelkästään Kemin päättäjien keksintö. Esim. Porissakin on kansakoulu.

    • Anonyymi

      Minun mielestäni se on tosi hieno ja olen sitä kovasti miettinytkin...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      1992
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1526
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1438
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1395
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe