Suuret ikäluokat rohmunneet kaiken

työtön 30v.

On se vaan ikävää kun suuret ikäluokat päättivät taas että ei ole nuoremmilla asiaa työelämään vitkuttelemalla eläkkeelle siirtymistään..saisinkohan minäkin olemallalla vaikka vuoden extraa työttömänä tupla työttömyyskorvauksen?? Ei! vaan sitähän pitää karsia! Siinä sitä suurten ikäluokkien logiikkaa. On han sillä ryhmällä asiat hyvin kun kansanedustajat on käytännössä kaikki samaa ryhmää. Helvetti, mulla on korkeakoulu tutkinto, olen terve ja sosiaalinen, ikää 30v. ja en usko enää koskaan työllistyväni. Olen lopun ikäni työn reserviläinen ja paskalla tulolla, kiitos suurten ikäluokkien.

Vittu eläkkeelle siitä ahneet ja itsekkäät paskiaiset!

25

5504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suuret

      Ei ne suuret ikäluokat sitä päätää. Oletko huomannut sellaista asiaa että 54-v täyttäneiltä alettiin periä korotettua eläkemaksua tämän vuoden alusta? Jäisin eläkkeelle vaikka heti, mutta valtiovalta eri mieltä. Onneksi olen ollut töissä ruotsissa 30-v. Siellä pääsee eläkkeelle 61 vuotiaana. Eli voin 4,5v päästä jäädä eläkkeelle ruotsissa. Eläkekertymä ei täällä kotomaassa ole hääppönen. Ja saisin paremmankin eläkkeen sieltä jos koulussa olisi siihen aikaan ollut tämä paljon puhuttu "PakkoRuotsi". Ja mitä kansanedustajiin tulee edustavat vain itseään, kun vaalit on voitettu siinä köyhäkansa unohtuu. Kun me köyhät jäädään työttömiksi niin ne kun putoavat eduskunnasta 30-42 jäävät täydelle eläkkeelle n.5000e kk.

    • Tässä yksi

      Minä jäisin eläkkeelle vaikka heti. Tosiaan meitä suuria ikäluokkia kyllä käytetään veronmaksussa hyväksi, nyljetään ja nyhdetään kaikki mitä irti saa. Olen ollut töissä 20-vuotiaasta ja nyt olen 55 vuotta. Mielestäni olisin eläkkeeni ansainnut vaikka heti. Samoin toivon sinulle ja sinun ikäluokallesi myös työtä, tiedän miltä sinusta tuntuu, minulla on ikäisiäsi lapsia.
      Teidän pitää käydä barrikaadeille, tehdä jotain, mutta mitä, tosiaan se kysymys tietysti tulee, ei auta vaikka kuinka siitä puhutaan.
      Sun pitää olla vaan sinnikäs itsesi suhteen.

      • Nykymeininki syvältä!

        miksi pitää rääkätä vielä 60v. työelämässä, jos on yli 30v. painanut duunia, sen pitäisi PERK..E riittää, meitä keski-ikäisiä ja nuoria potkitaan kaiken ulkopuolelle tällä tavalla...äijät harvemmin elävät 80-90v, naiset ehkä mutta harvemmin me. No, painetaan duunia melkein 70v. niin suurin osa tulee jalat edellä töistä pois, JOSSAIN MÄTTÄÄ HYVÄT HALLITUKSEN EDUSTAJAT, EI TÄMÄ NYKYINEN ELÄKEJÄRJESTELMÄ TUE TYÖLLISYYTTÄ PÄTKÄÄKÄÄN, PÄINVASTOIN...TOIVOTTAVASTI HALLITUS VAIHTUU JA ÄKKIÄ!


      • 53 v nainen
        Nykymeininki syvältä! kirjoitti:

        miksi pitää rääkätä vielä 60v. työelämässä, jos on yli 30v. painanut duunia, sen pitäisi PERK..E riittää, meitä keski-ikäisiä ja nuoria potkitaan kaiken ulkopuolelle tällä tavalla...äijät harvemmin elävät 80-90v, naiset ehkä mutta harvemmin me. No, painetaan duunia melkein 70v. niin suurin osa tulee jalat edellä töistä pois, JOSSAIN MÄTTÄÄ HYVÄT HALLITUKSEN EDUSTAJAT, EI TÄMÄ NYKYINEN ELÄKEJÄRJESTELMÄ TUE TYÖLLISYYTTÄ PÄTKÄÄKÄÄN, PÄINVASTOIN...TOIVOTTAVASTI HALLITUS VAIHTUU JA ÄKKIÄ!

        Korjaus aiempaan: korotettua työeläkemaksua ruvetaan perimään 53 v täyttämistä seuraavan kuukauden alusta.

        Kyllä minä vain olisin töissä vaikka 68-vuotiaaksi, jos työtä olisi. Nyt on, mutta entä parin vuoden päästä, kun nykyinen homma loppuu?


      • nero 56 v
        53 v nainen kirjoitti:

        Korjaus aiempaan: korotettua työeläkemaksua ruvetaan perimään 53 v täyttämistä seuraavan kuukauden alusta.

        Kyllä minä vain olisin töissä vaikka 68-vuotiaaksi, jos työtä olisi. Nyt on, mutta entä parin vuoden päästä, kun nykyinen homma loppuu?

        Huolimatta iästäni haluan tehdä töitä ja meilelläni maksan siitä hiukan korotustakin eläkemaksun muodossa. Katson ,että minulla on oikeus tehdä töitä syntymävuodestani huolimatta. Tosin olen joutunut tekemään määräaikaisia tehtäviä ja olemaan välillä työttömänäkin. Eli tiedän ihan hyvin mitä työttömyys on. Ja luulen todellakin että työnantajat alkavat kallistumaan vanhempien puoleen koska työtehtävät on saatava läpi. En halua mitenkään mollata nuorisoa , mutta siinä suunnassa on hiukan hämärtänyt työntekemisen käsitys. Ainakin kanssasisareni valittavat työn paljoutta ihme kumma minulta ei valitusta tule.
        Nykymaailmassa on haettava 100 työpaikkoja ennenkuin tärppää.Akateeminen voi joutua siivoamaan jos muuta ei löydy. Eiköhän ole parasta kaikille jos pystyy hankkimaan oman toimeentulonsa vaikka kapean kuin yhteiskunnan tukia.


      • sitten

        eläkkeelle. Mikä estää lopettamaan työssäkäymisen?
        Itse tein juuri sinun ikäisenä ko. päätöksen. Tulot putosivat alle puoleen aiemmasta (se siitä ansiosidonnaisesta) mutta sehän oli tiedossa.
        Nyt on aikaa harrastuksille mm. matkustelulle.
        En ymmärrä miksi jotkut roikkuvat työn syrjässä kiinni viime tippaan?! Odotettavissa oleva elinikä lyhenee ja siten mahdollisuus nauttia eläkepäivistä.
        Minulla oli antoisat ja vaihtelevat työtehtävät, en luutunut yhden työnantajan askareisiin mutta ehkä juuri siitä johtuen näin, että elämää on YHTIÖN/VIRASTON ulkopuolellakin.
        Sitäpaitsi huomattava osa yli 55:n askareista on enemmän tai vähemmän suojatyöpaikkoja joissa henkilö pidetään ainoastaan perinteiden vuoksi.
        Ei muuta kuin reippaasti kenkää kun henkilö itse ei tajua lopettaa!!


      • milla magia
        Nykymeininki syvältä! kirjoitti:

        miksi pitää rääkätä vielä 60v. työelämässä, jos on yli 30v. painanut duunia, sen pitäisi PERK..E riittää, meitä keski-ikäisiä ja nuoria potkitaan kaiken ulkopuolelle tällä tavalla...äijät harvemmin elävät 80-90v, naiset ehkä mutta harvemmin me. No, painetaan duunia melkein 70v. niin suurin osa tulee jalat edellä töistä pois, JOSSAIN MÄTTÄÄ HYVÄT HALLITUKSEN EDUSTAJAT, EI TÄMÄ NYKYINEN ELÄKEJÄRJESTELMÄ TUE TYÖLLISYYTTÄ PÄTKÄÄKÄÄN, PÄINVASTOIN...TOIVOTTAVASTI HALLITUS VAIHTUU JA ÄKKIÄ!

        Olen 40v nainen ja ollut työelämässä jo 23 vuotta. Vielä pitää jaksaa n. 25 ja jos päättäjien visiot toteutuu niin vielä kaemminkin. Eläkkeelle pääsy tulisi suhteuttaa työvuosiin, eli kun on vaikka 35-40v ollut töissä saisi hakeutua eläkkeelle.


    • pois suuret ikäluokat päätt...

      Olen samaa mieltä nimimerkin suuret ikäluokat rohmunneet kaiken? -kanssa.
      Vielä on aikaa seuraaviin vaaleihin, mutta äänestetään suuret ikäluokat pois päättäjien paikalta ja mennään itse päättämään. Kaikki säädetyt lait voi kumota ja tehdä niistä juuri sellaisia kuin itse haluamme. Suuret ikäluokat maksattivat asuntolainansakin inflaatiolla, nyt me joudumme maksamaan kaiken ja korkojen kanssa.
      Suuret ikäluokat joutuvat mielä vanhuuden päivinä liriin, kun luulevat, että kaikki heidän itsensä tekemänsä päätökset ja nimenomaan heidän itsensä eduksi ovat jotain pysyvää.
      Nyt ruvetkaa miettimään jo sellaisia ehdokkaita eduskuntavaaleihin ja valmiiksi jo kunnallisvaaleihin, joista on meille nuoremmille jotain hyötyä. Itse olisin valmis, mutta kannatusta tulisi saada runsaasti. Ajatukseni on ajaa nimenomaan meidän nuorempien etuja ja suurilta ikäluokilta pois, he joutavat jo maksamaan.

      • sdsd

        Niin ja niille maksetaan vielä parempaa palkkaa kansakoulupohjalta kuin korkeasti koulutetuille motivoituneille työntekijöille. Kun palaveripöytäkirjoja kirjoittavat niin kirjoitusvirheitä satelee eikä edes asetuksia osata laittaa oikein.


    • ja onnellinen

      Tein töitä saman työnantajan palveluksessa 33 vuotta ja sitten minulla oli mahdollisuus jäädä putkeen..
      siinä vaan on kuitenkin käynyt niin että olin varmaan tarpeeton, kun tilalleni ei palkattu ketään ja työni jaettiin jäljelle jääneiden kesken..ja minä kun ajattelin että annan nuoremmille mahdollisuuden..olen onnellinen kuitenkin että sain jäädä,vaikka tulot eivät ole hääppöiset nyt..päivä kerrallaan mennään..

      • niinpäniin

        kohta ne menee kuoppaan, mutta sitten röyhkeä nuoriso painaa päälle...


      • älekeälinen

        Näinhän se on, monessakin paikassa eläkkeelle jäävät tekevät hommia joita ei edes käytännössä tarvitse tehdä tai joku tekee ne otona..

        Mistäs ajattelitte maksaa eläkkeet, jos kaikki jää aikaisemmin eläkkelle? Toki se on ihannetila minunkin mielestä, järjetöntä tehdä 40h kuussa 30 vuotta ja sitten kuolla kupsahtaa.


      • 40 viikkotuntia
        älekeälinen kirjoitti:

        Näinhän se on, monessakin paikassa eläkkeelle jäävät tekevät hommia joita ei edes käytännössä tarvitse tehdä tai joku tekee ne otona..

        Mistäs ajattelitte maksaa eläkkeet, jos kaikki jää aikaisemmin eläkkelle? Toki se on ihannetila minunkin mielestä, järjetöntä tehdä 40h kuussa 30 vuotta ja sitten kuolla kupsahtaa.

        se työaika ja sitten kun teet sitä 30-40 vuotta tiedät toista..
        siksi kannattaakin jo työssäollessa säästää omaeläkettä jotta olisi sitten millä elää..
        eipä ne niinsanotut eläkkeet niin suuria ole vaikka niistä mölytäänkin suureen ääneen..


      • älekeälinen
        40 viikkotuntia kirjoitti:

        se työaika ja sitten kun teet sitä 30-40 vuotta tiedät toista..
        siksi kannattaakin jo työssäollessa säästää omaeläkettä jotta olisi sitten millä elää..
        eipä ne niinsanotut eläkkeet niin suuria ole vaikka niistä mölytäänkin suureen ääneen..

        Niinhän kirjoitin 40h, huomaa että olet jo hieman seniili. Miten työt luistaa?


      • myös pikkasen
        älekeälinen kirjoitti:

        Niinhän kirjoitin 40h, huomaa että olet jo hieman seniili. Miten työt luistaa?

        seniili lueppas vielä oma tekstisi vai onkos lukihäiriö??????


    • jookohan

      Olen hakenut osa-aikaeläkettä, kun työt ovat vähenemässä ja organisaatiosta irtisnotaan heti kun keksitään riittävä syy.
      Johtava esimies kärttää huonoa terveyttä osa-aikaeläkkeen syyksi vaikka siihen ei ole varsinaista syytä. Pitääkö heittäytyä osa-aikatyökyvyttömäksi? Silloin todennäköisesti siirretään toisarvoisiin tehtäviin ja palkataan vanhoja sukulaisia/tuttuja tilalle.

    • Kohtalotoveri

      Perkele, 60v. fossiilit jumittaa duunissa ja
      itelle ei ole töitä tarjolla mistään. Saatikka samalta pieneltä paikkakunnalta perheen kanssa. Ottaa pattiin.

      Korkeakoulututkinto mullakin...vaan ei auta.

      • fossiilin vika

        vaan päättäjien. Mikä ihanne olisikaan, jos kaikille 55 vuotialle maksettaisiin palkan suuruista eläkettä, jos he jäisivät töistä pois. Luulisin, ettei olisi montaakaan fossiilia töissä. Nuoret sitten saisivat töitä. Rahasta se on kiinni! Tiesitkö, että se eläke ei ole kuin muistaaksen 60 % palkasta. Luuletko tosiaan, että he olisivat töissä, jos eläke olisi 100 % palkasta?


      • "Mitä tehtäis?"
        fossiilin vika kirjoitti:

        vaan päättäjien. Mikä ihanne olisikaan, jos kaikille 55 vuotialle maksettaisiin palkan suuruista eläkettä, jos he jäisivät töistä pois. Luulisin, ettei olisi montaakaan fossiilia töissä. Nuoret sitten saisivat töitä. Rahasta se on kiinni! Tiesitkö, että se eläke ei ole kuin muistaaksen 60 % palkasta. Luuletko tosiaan, että he olisivat töissä, jos eläke olisi 100 % palkasta?

        Hyvä, kun ihmiset alkavat tajuta asioiden todellisen laidan. Asiantuntijat ja poliittiset päättäjät pelkäävät lähitulevaisuuden eläkepommia ja työvoimapulaa: vanhusten pitäisi pysyä työssään, vaikka toinen jalka olisi jo haudassa. Väitetään, ettei eläkkeille olisi maksajia, kun suurista ikäluokista tulee nettosaajia. Juuri tällä hetkellä huoltosuhdetta vääristää kuitekin se, että nuoret pakotetaan opiskelemaan vaativia tutkintoja tullakseen työttömiksi.

        1980-luvulla Suomessa oltiin vielä huolissaan nuorisotyöttömyydestä ja pelättiin nuorten syrjäytyvän työelämästä. Vuoden 1987 työllisyyslakiin sisältyi kohta velvoitetyöllistämisestä. Valtio rahoitti oikealla palkalla työttömyyden uhkaaman nuoren puolen vuoden tukityöjakson.

        Nykyisin työttömyys nähdään talouskasvulle edullisena. Yritykselle suurtyöttömyys on kilpailukyvyn kannalta hyvä asia. Valtio maksaa nuorille matalaa työmarkkinatukea, eikä palkkataso nouse, kun työssäolijat pelkäävät menettävänsä työpaikkansa. Työtön nuori passivoidaan väkisin, kun Kela ja Työvoimatoimisto tarkkailevat silmä kovana, ettei nuori tee yhtään ylimääräistä työtuntia mitättömän työmarkkinatuen lisäksi. Kuinka voidaan kuvitella, että aikansa työttömyydestä kärsinyt kykenee nousemaan enää jaloilleen omilla voimillaan?

        Sekä yksinäiset että perheelliset nuoret jätetään tyhjän päälle tulevaisuuden suunnitelmien suhteen. Lasten saaminen tehdään todella vaikeaksi unelmaksi nyky-yhteiskunnassamme.


      • vika
        fossiilin vika kirjoitti:

        vaan päättäjien. Mikä ihanne olisikaan, jos kaikille 55 vuotialle maksettaisiin palkan suuruista eläkettä, jos he jäisivät töistä pois. Luulisin, ettei olisi montaakaan fossiilia töissä. Nuoret sitten saisivat töitä. Rahasta se on kiinni! Tiesitkö, että se eläke ei ole kuin muistaaksen 60 % palkasta. Luuletko tosiaan, että he olisivat töissä, jos eläke olisi 100 % palkasta?

        Kuinka kukaan voi olettaa tulotasonsa säilyvän eläkelöitymisen jälkeen. Jokainen voi itse tehdä päätöksen työssäkäymisen lopetuksesta. Tietenkin tulotaso laskee mutta niin kulutkin. Itse tein sen päätöksen 55-vuotiaana. Nettotuloni putosivat n. 60%, huom. vaimoni oli marketin osaa-aikakassa joten hänen palkallaan ei eletty. Tällä hetkellä olen työttömyyseläkkeellä, eläkekertymäni on n. 42%.
        Mutta, mennessäni naimisiin 1969 sanoin vaimolleni, että meidän on varauduttava siihen, ettei kukaan välttämättä maksa meidän eläkkeitämme. Jos pinessä säästää voi tuhlata suuressa!


      • Fossiili 54 vee
        fossiilin vika kirjoitti:

        vaan päättäjien. Mikä ihanne olisikaan, jos kaikille 55 vuotialle maksettaisiin palkan suuruista eläkettä, jos he jäisivät töistä pois. Luulisin, ettei olisi montaakaan fossiilia töissä. Nuoret sitten saisivat töitä. Rahasta se on kiinni! Tiesitkö, että se eläke ei ole kuin muistaaksen 60 % palkasta. Luuletko tosiaan, että he olisivat töissä, jos eläke olisi 100 % palkasta?

        Kauheata ikärasismia täällä. Onneksi tämä palsta ei ole yhtä kuin todellinen elämä.

        Itse sain uuden työn vuosi sitten ja aion todella panostaa työntekoon vähintään seuravat 10 vuotta, kenties pitempäänkin. Useat työkaverini ovat minua huomattavasti nuorempia, mutta työn tuloksissa ei ole eroa.

        Olemme yksilöitä kaikki. Eivät kaikki halua jäädä eläkkeelle heti kun se on mahdollista.


    • nago

      tuodaanhan jo nyt tänne ulkolaisia töihin kyllä töitä löytyy jos kehtaa tehdä.palkasta en sano mitään.ja lohduttaudu että on kuuulemma tulossa valtava työvoimapula.

      • tule

        työvoimapulaa muuta kuin raskaan ja likaisen työn tekijöistä. Nämä ylikoulutetut nuoret kun eivät rupea käsiään likaamaan vaan mielummin ruikuttavat ettei löydy sopivaa koulutusta vastaavaa työtä. Neuvostoaikainen ajattelu on juurtunut syvälle, ajatellaan että kun valtio kouluttaa ilmaseksi, niin sen pitää tarjota myös työtä. Vapaa maailmantalous johtaa siihen että länsimaissa tulee tyytyä puolta huonompaan elintasoon kuin nykyään. Korkean elintason ajat ovat pian ohi ja muualla maailmassa elintaso nousee vastaavasti. Ostamalla kiinalaisia tuotteita tuet kiinan kansantaloutta ja heikennät suomalaista elintasoa, näin lyhyesti sanottuna.


    • Kans kolmekymppinen

      Joo, täällä keski-ikäiset valittavat että kun vielä tarttis olla töissä 8 vuotta ja ei jaksais ja me ei saada töitä kun nuoremmat vie kaiken. Teillä on muutama asia kuiteski paremmin kuin meillä 70-luvulla ja sen jälkeen syntyneillä:
      - opiskella sai niin kauan kuin halusi
      - opintolainan ja asuntolainan korot söi inflaatio
      - asunnot oli halvempia
      - työtahti oli (ja on) inhimillisempi. Kun suuri ikäluokka jää eläkkeelle niin uusia ei palkata tilalle vaan se nuorempi virkaveli hoitaa sitten eläkeläisen entiset hommat "tulosvastuullisesti". 70-luvulla käsiteltiin toimistossa yhtä paljon informaatiota vuoden aikana kuin nykytoimistossa viikossa (kiitos työtä "tehostavien" sähköpostin ja tietokoneiden).
      - töitä oli jos vaan jakso tehdä. 70-luvun "suurtyöttömyyskriisin" aikana oli työttömyysprosentti vähemmän kuin koko 90-luvun aikana tai sen jälkeen.
      - samassa työpaikassa saattoi olla miltei koko aikuiselämänsä
      - ei ollut globaaleja yrityksiä jotka siirtävät tuotannon heti muualle jos se tulee liian kalliiksi
      - julkinen terveydenhuolto oli ilmaista ja se tosiaan toimi (kaikille)
      - joku muu maksaa eläkkeenne (siis me)
      - te sentään pääsette eläkkeelle!

      Minun ikäluokallani:
      - opiskeluaika on rajattu
      - pitää maksaa kahdet eläkemaksut, yleinen TEL josta menee vanhempien eläkkeet sekä yksityinen jos haluaa itse eläkkeelle
      - kun olemme vanhoja, laillista eläkettä ei joko ole tai eläkeikä on nostettu 75:een
      - töistä pitää tapella kuin pieni eläin
      - firmat tekee heti "kiina-ilmiöt" jos työ maksaa liikaa. YT-neuvottelut on arkipäivää.
      - työssäkäyvä joutuu vaihtamaan elämänsä aikana työpaikkaa useasti, halusi tai ei (paitsi ehkä paperityöläiset), pätkäsopimukset yleistyy
      - ns. matalapalkka-alat on tulevaisuudessa maahanmuuttajien hoidossa ja niillä palkoilla ei valkoinen mies elä päivääkään
      - työtahti kiristyy koko ajan: nälkäisen ja halvan kiinalaisen työvoiman kanssa on vaikea kilpailla. Joka ikinen minuutti siitä lakisääteisestä 7,5 tunnista pitää olla tehokas ja tuottava. Ei siinä paljoa iltalehtiä lueskella.
      - jos haluaa lääkäriin, se pitää maksaa omasta pussista. Julkinen terveydenhuolto on vanhuksille ja niille joilla on aikaa istua koko päivä jonottamassa.

    • nuori39

      Totta se on! Itse valmistuin lama-ajan alussa ja työura koostui pätkätöistä, väliajat kortistossa. Nyt alla paska vakipaikka itseäni kiinnostamattomalla alalla, ja tässä pitäisi kituuttaa eläkeikään saakka jos firma pysyy pystyssä.

      Koska varhainen aikuisikä sujui pätkätöissä, ei ole omistusasuntoa, eikä enää ehtisi sellaista maksaakaan elinaikanani täällä pk-seudulla. Ei myöskään siten varaa koskaan kesämökkiin, lomaosakkeisiin tms:een mitkä suurille ikäluokille ovat olleet ajan kanssa itsestäänselvyyksiä.

      Hyväosaiset suuret ikäluokat omistavat ja vielä sitten hallitsevat paraspalkkaiset vakityöpaikat eivätkä siirry niistä mielellään pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2489
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      55
      2204
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      197
      2188
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1722
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1252
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1222
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe