Olet teltassa talvella metsässä. Puun käyttö on vapaata.. Sinulla on käytössäsi avaruuslakana, mutta se ei riitä sekä pohjan että telttakankaan eristämiseen. Kuinka toimit?
Itse vuoraisin pohjan havuilla ja telttakankaan avaruuslakanalla.
Jotkun laittavat avaruuslakanan makuupaikan alle, mutta eristääkö alumiini kylmän johtumista kovin hyvin?
Avaruuslakana teltassa?
8
421
Vastaukset
- Anonyymi
Tähän saakka olen luullut että se on lämpö joka "johtuu". Mutta sinun fysiikassasi se onkin kylmä mikä johtuu. En osaa vastata kun en tunne tuota sinun fysiikkaasi.
- Anonyymi
Tieteessä -30 on aika lämmin, koska muisteleppas että missä kohtaa se absoluuttinen nollapiste on? Kaikki sen yli, on ”lämmintä”. Meidän kokemamme kylmyys taas sit on ihan fysikaalinen ilmiö, jolla ei ole mitään tekemistä fysiikan kanssa.
- Anonyymi
Mullon kyl lakana, mut seioo avaruuslaatuu, enkä mää sellast tarttekaan, ku mua ei niiku palella. 👻
- Anonyymi
Kasper nimiset kummitukset ei saa osallistua keskusteluihin! Se lukee Suomi 24 säännöissä.
- Anonyymi
Alumiinikangas on vapaana hyvä estämään säteilylämmän hukkaamista mutta paljon huonompi eriste jos se on jonkun pinnan kanssa kosketuksissa. Ei siis pohjan vaan yläosan eristämiseen. Pohjan eristeeksi puuta.
- Anonyymi
Juuri näin, jostain syystä sitä käytetään eniten ehkä makuualustan alla, kun parempi paikka olisi makuupussin päällä.
Itse käyttäisin alumiinilakanaa teltan sisäseinillä ja katossa heijastamaan kaminan (ja ihmisen) lähettämää lämpösäteilyä takaisin sisätiloihin, mutta en itse ole mikään erämies. ; )
- Anonyymi
Ja minä kääriytyisin siihen itse alumiinilakanaan kuin mattoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse794578Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093813Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1603566Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.512030Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1281088
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381024- 57953
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27872