Mämmi

meilipide

On huippuhyvää herkkua.

17

4718

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • senni

      Mämmin päälle kun laittaa vielä sokeria ja kuohukermaa niin on hyvää.

      • meilipide

        mämmin sekaan maitorahkaa, ja joskus myös intiaanisokeria.


      • pikkunoita
        meilipide kirjoitti:

        mämmin sekaan maitorahkaa, ja joskus myös intiaanisokeria.

        sopivat tosi hyvin yhteen. kantsii kokeilla.


      • Mämmitar

        Joo,ja kaloreita!!!!!!! Tiesitkö,että mämmi itsessään on kevyt herkku,rasvaa melkein 0%,mutta kun siihen lykkää jotaki sokeria ja vielä kermaakin,niin heihei keveys!

        NIIN,että kyllä kantseis opetella nauttimaan mämmistä ihan raakana.


        Vihjeeksi annan,että Kymppimämmi on niin makoisaa,että sitä voipi syödä raakana hyvin,ja se on todella hyvää!Itse syön aina 1/2 rovetta kerralla,enemmänkin menis,mutta vatsa ei kestä kerralla enempää maltaita.Aijai,kyllä tuore mämmi on herkkua,eikä mitään kalorimömmöjä siihen sotketa joukkoon!


      • Mämmitar
        meilipide kirjoitti:

        mämmin sekaan maitorahkaa, ja joskus myös intiaanisokeria.

        vaihtoehdolta.Tota voisin joskus itekkin koklaa,vaikka tykkäänkin mämmistä ihan ITSENÄÄN,ilman lisukkeita.
        Tosin,ton intiaanisokerin sijaan laitan kyllä Canderelin makeutusjauhetta.=)

        Kiitti vinkistä.;)


      • kfc
        Mämmitar kirjoitti:

        vaihtoehdolta.Tota voisin joskus itekkin koklaa,vaikka tykkäänkin mämmistä ihan ITSENÄÄN,ilman lisukkeita.
        Tosin,ton intiaanisokerin sijaan laitan kyllä Canderelin makeutusjauhetta.=)

        Kiitti vinkistä.;)

        kuules terveysintoilija, senkun mätät mämmiä sellaisenaan, meitä muita ei kiinnosta juhlapäivinä vahdata joka hiton kaloria eikä varsinkaan mämmissä. Kaloreita voi sitten miettiä arkipäivän syömisessään, se että syö kerran vuodessa annoksen mämmiä kermalla ei kuule hirveästi lihota! Sitäpaitsi, kun liikut ja urheilet,voit syödä lähes mitä vaan eikä tarvitse naama punaisena huudella kaloreista ja muistuttaa muita omasta erinomaisuudesta kun MINÄ syön VÄHÄKALORISIA ruokia, mene lenkille sinäkin ja ota rennommin.


      • Mämmitar
        kfc kirjoitti:

        kuules terveysintoilija, senkun mätät mämmiä sellaisenaan, meitä muita ei kiinnosta juhlapäivinä vahdata joka hiton kaloria eikä varsinkaan mämmissä. Kaloreita voi sitten miettiä arkipäivän syömisessään, se että syö kerran vuodessa annoksen mämmiä kermalla ei kuule hirveästi lihota! Sitäpaitsi, kun liikut ja urheilet,voit syödä lähes mitä vaan eikä tarvitse naama punaisena huudella kaloreista ja muistuttaa muita omasta erinomaisuudesta kun MINÄ syön VÄHÄKALORISIA ruokia, mene lenkille sinäkin ja ota rennommin.

        No siellähän se vasta terveysinto onkin,ja hyvä niin.Itse olen fitness tason treenaaja,ja kiitos sanomasta, juuri tänään olin lenkillä,by the way.;).

        Syön aina mämmini raakana,koska en halua ylimääräistä kroppaani.Tosi on,jos mämmiä vetäsee vain kerran vuodessa,ei sillä paljon väliä olekaan,mitä siihen sekaan heittää,vaikka laittaisit siirappia,jo olemassa olevan lisäksi.
        Mutta jos siitä sattuu pitämään niinkin paljon,kuin minä pidän,syön sen raakana,enkä tosiaan koe tarvitsevani siihen mitään joukkoon.
        Nautin mämmiä ympäri vuoden,juuri siksi,koska se on sallittu herkku.Nam!


      • Kuitua
        Mämmitar kirjoitti:

        No siellähän se vasta terveysinto onkin,ja hyvä niin.Itse olen fitness tason treenaaja,ja kiitos sanomasta, juuri tänään olin lenkillä,by the way.;).

        Syön aina mämmini raakana,koska en halua ylimääräistä kroppaani.Tosi on,jos mämmiä vetäsee vain kerran vuodessa,ei sillä paljon väliä olekaan,mitä siihen sekaan heittää,vaikka laittaisit siirappia,jo olemassa olevan lisäksi.
        Mutta jos siitä sattuu pitämään niinkin paljon,kuin minä pidän,syön sen raakana,enkä tosiaan koe tarvitsevani siihen mitään joukkoon.
        Nautin mämmiä ympäri vuoden,juuri siksi,koska se on sallittu herkku.Nam!

        Mämmiä ei voi syödä raakana, koska mämmi on kypsennetty jo tehtaassa. Raaka mämmimassa taas on niin kuvottavaa, että sitä harvempi pystyy syömään.

        Mitä muuten tarkoittaa "fitness tason treenaaja"?


      • just joo kaloreita
        Mämmitar kirjoitti:

        Joo,ja kaloreita!!!!!!! Tiesitkö,että mämmi itsessään on kevyt herkku,rasvaa melkein 0%,mutta kun siihen lykkää jotaki sokeria ja vielä kermaakin,niin heihei keveys!

        NIIN,että kyllä kantseis opetella nauttimaan mämmistä ihan raakana.


        Vihjeeksi annan,että Kymppimämmi on niin makoisaa,että sitä voipi syödä raakana hyvin,ja se on todella hyvää!Itse syön aina 1/2 rovetta kerralla,enemmänkin menis,mutta vatsa ei kestä kerralla enempää maltaita.Aijai,kyllä tuore mämmi on herkkua,eikä mitään kalorimömmöjä siihen sotketa joukkoon!

        Niin fitness treenaaja, (=mikä tosin voi tarkoittaa ihan mitä tahansa)
        Sinähän nimenomaan kehotat ihmisiä katselemaan mämmin kylkiäisiä ja nauttimaan ainetta sellaisenaan ettei, uik uik, tule ylimääräisiä kaloreita! Kuka ajattelee kaloreita kun on aika yhteisen juhlan, perheen kokoontumisen, yhteisen aterian ja juhlapyhistä nauttimisen? haloo!

        Kalenterissamme on roimasti muitakin päiviä tuijotella rasva/hiilihydraatti/proteiinipitoisuuksia ja mittailla oman vatsamakkaran paksuutta/ohuutta ja ihailla/ihmetellä itseään peilistä, juhlapyhinä tätä ei tarvitse tehdä! Juhlapyhinä on hyvä rentoutua ja nauttia ruuasta, seurasta ja tunnelmasta. Keskity sinä sitten pääsiäisenä "kalorimömmöjen" kartteluun ja pidä mielessä, että Sinähän olet Fitness-treenaaja...!


      • Anonyymi
        Mämmitar kirjoitti:

        Joo,ja kaloreita!!!!!!! Tiesitkö,että mämmi itsessään on kevyt herkku,rasvaa melkein 0%,mutta kun siihen lykkää jotaki sokeria ja vielä kermaakin,niin heihei keveys!

        NIIN,että kyllä kantseis opetella nauttimaan mämmistä ihan raakana.


        Vihjeeksi annan,että Kymppimämmi on niin makoisaa,että sitä voipi syödä raakana hyvin,ja se on todella hyvää!Itse syön aina 1/2 rovetta kerralla,enemmänkin menis,mutta vatsa ei kestä kerralla enempää maltaita.Aijai,kyllä tuore mämmi on herkkua,eikä mitään kalorimömmöjä siihen sotketa joukkoon!

        Miksi mämmi pitäisi sydä raakana. Tietääkseni kaikki mämmi syödään kypsennettynä, ja vielä kypsentämisen jälkeen mämmiä seisotetaan viileässä useampia vuorokausia. Muutaman vuorokauden viileässä seisonut mämmi on parhaimmillaan.

        Tosin innokkaimmat mämmin syöjät ottavat ensimmäisen annoksen silloin kun vuoka on otettu uunista - mämmi jäähtyy lautasella nopeammin kuin vuokassa.


      • Anonyymi
        Mämmitar kirjoitti:

        Joo,ja kaloreita!!!!!!! Tiesitkö,että mämmi itsessään on kevyt herkku,rasvaa melkein 0%,mutta kun siihen lykkää jotaki sokeria ja vielä kermaakin,niin heihei keveys!

        NIIN,että kyllä kantseis opetella nauttimaan mämmistä ihan raakana.


        Vihjeeksi annan,että Kymppimämmi on niin makoisaa,että sitä voipi syödä raakana hyvin,ja se on todella hyvää!Itse syön aina 1/2 rovetta kerralla,enemmänkin menis,mutta vatsa ei kestä kerralla enempää maltaita.Aijai,kyllä tuore mämmi on herkkua,eikä mitään kalorimömmöjä siihen sotketa joukkoon!

        Mämmi voidaan ennen pakastamista imeltää, maustaa, kiehauttaa ja sen jälkeen jäähdytetään ja pakastetaan raakana.
        Tavallisesti mämmi pakastetaan kypsänä.

        Raakana pakastettu mämmi sulatetaan ja paistetaan tavalliseen tapaan uunissa kypsäksi. Kypsentämisen jälkeen mämmi annetaan seisoa peitettynä viileässä noin 3 vuorokautta. Kypsä mämmi tarjoillaan maidon tai kerman ja sirotesokerin kanssa. Kypsä mämmi voidaan tarjoilla myös kermavaahdon tai muiden kermatuotteiden kanssa, tai vaniljakastekkeen kanssa, tai vaahdotetun vaniljakastikkeen kanssa, tai appelsiinihillon tai appelsiinimarmeladin kanssa, tai aprikoosihillon tai aprikoosimarmeladin kanssa, tai myös muiden mämmin makuun sopivien lisukkeiden kanssa.


      • Anonyymi
        Kuitua kirjoitti:

        Mämmiä ei voi syödä raakana, koska mämmi on kypsennetty jo tehtaassa. Raaka mämmimassa taas on niin kuvottavaa, että sitä harvempi pystyy syömään.

        Mitä muuten tarkoittaa "fitness tason treenaaja"?

        En ole ikinä edes kuullut että mämmiä laitettaisiin raakana tarjolle. Mämmi tarjoillaan aina uunissa useampia tunteja kypsytettynä.


    • maalitar

      Mämmin sekaan kun vispaa kermavaahtoa, ni voi että on makiaa=) Varsinkin jos pelkän mämmin maku tuntuu liian voimakkaalta, kannattaa kokeilla tuota kermavaahtoa sekaan.

      • Herkkuperse

        Oma suosikkini on, kun vatkaa vaahtoutuvaa vanilijakastiketta ja sitä mämmin päälle niin vot. Kaikilla on oma tyylinsä, anopillani ruskeat piparit ja läskisoossi.


    • Ja Mämmiä..

      kokeilkaa se on hyväää:)nammmm

    • Topias

      Onko kukaan kokeillut nauttia mämmiä kerman ja viskin kera? Tavalliseen annokseen lorautetaan hieman irlantilaista viskiä kerman ja sokerin lisäksi.

      Toinen suosikkini on Bailey's ja mämmi: mämmin lisäkkeeksi tilkka Bailey's kermalikööriä ja se on siinä!

      --

    • Anonyymi

      Ainakin karhu rakasti mämmiä IS (tai IL) videossa, hauskan näköistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      583
      4252
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3479
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      144
      3126
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      166
      2407
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2260
    6. 235
      1748
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1437
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1320
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1120
    Aihe